Şimdi Ara

Renault Yeni Çift Kavramalı Otomatik Vitesi 'EDC' ~ Türkiye'de

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
112
Cevap
0
Favori
22.487
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  •  Renault Yeni Çift Kavramalı Otomatik Vitesi 'EDC' ~ Türkiye'de


    RENAULT ÇİFT KAVRAMALI YENİ OTOMATİK VİTES KUTUSU : Efficient Dual Clutch (EDC)


    Otomatik vites kutularının rahatlığı, manuel vites kutularının tutumluluğu ve tepki gücü

    Renault, klasik otomatik vites kutularına kıyasla net tüketim ve CO2 salım düşüşleri (%17’ye kadar tüketim düşüşü, kilometre başına 30 g düşük CO2) düzeyleri sergileyen yeni bir EDC (Efficient Dual Clutch) altı ileri otomatik vites kutusu sunuyor.

    Bu sonuca varmak için aşağıdaki teknik tercihler yapıldı:
    Elektrikli iticilerle kumanda edilen kuru çift kavrama (dünyada ilk),
    Tüketim kontrolüne yönelik ayarlama.
    Bu EDC vites kutusu ilk kez Mégane ailesinde 2010 yılı ilkbaharında gamın can damarı olan dCi 110 FAP versiyonlarında kullanılmaya başlanacak. Azaltılmış CO2 salımlarıyla, bu Mégane’lar ve Scénic’ler Renault eco2 imzasını taşıyan ilk otomatik vites kutulu versiyonlar olacak.


    Son yıllarda, pazarda performans / kullanım konforu / tüketim ve CO2 emisyonları dengesi anlamında sürekli iyileşme sağlayan yeni tip otomatik vites kutuları çıktı. Çift kavramalı otomatik vites kutuları bunların arasında yer alıyor.


    EDC otomatik vites kutularının üstünlükleri:

    Renault’nun yeni EDC kutusu otomatik vites kutuları ailesine ait. Debriyaj pedalı yok ve vites kumandası otomatik tipte (PRND) ve tek dokunuşlu (+/-) kumanda modu da var. İdeal aktarmayı seçen bir işlemcinin kumanda ettiği vites geçişleri otomatik ve rahat gerçekleşiyor.
    Verimi ve tüketimi optimize etmek amacıyla Renault EDC vites kutusu için « kuru » çift kavramalı teknolojiyi tercih etti. Bu vites kutusu iki kavrama içeriyor : Birincisi tek viteslere (1., 3. ve 5.), ikincisi ise çift viteslere (2., 4., 6.) ve geri vitese ayrılmış bulunuyor. Dişliler dört mil üzerinde taşınıyor: İki adet konsantrik birincil mil (her biri bir kavramaya bağlı) ve iki adet ikincil mil. Vites seçimi, aynı manuel vites kutusunda olduğu gibi senkromeçlerle yapılıyor. Bir işlemcinin kumanda ettiği elektrikli iticiler senkromeçlerle kavramaları yönetiyor.


    > Manuel vites kutulu otomobillerde elde edilenlerle kıyaslanabilir tüketim değerleri ve CO2 salımları

    Bu hedef Renault mühendislerinin çeşitli teknik tercihlerine yol gösterdi:
    Bu hedef Renault mühendislerinin çeşitli teknik tercihlerine yol gösterdi:
    « Yaş » kavrama disklerinde veya klasik otomatik vites kutularının konvertisörlerinde bilinen parazit sürtünmelerin sınırlandırılmasını sağlayan « kuru » çift kavramalı teknoloji.
    Enerji tasarrufu sağlayan elektrikli iticilerle iki kavramanın ve senkromeçlerin yönetimi.
    Minimum tüketim amacıyla optimize vites geçiş yasalarına göre ayarlar: Sistem, belirli bir hızda en yüksek viteste olacak şekilde hızlı vites artışı sağlıyor, bu ise tüketimin ve CO2 salımlarının kontrol altında tutulmasını mümkün kılıyor.
    EDC vites kutusu düz vites kutularınkine benzer bir verim düzeyine sahiptir.


    > Güvenli akıcı sürüş

    Hızlı ve akıcı otomatik vites değişiklikleri
    Tüm otomatik vites kutularında olduğu gibi, vites geçişleri « tork altında » gerçekleşiyor : Vites geçişlerinde motor ile tekerlekler arasında tork aktarmasında kesintisi oluşmuyor.
    Vites değiştirme dışındaki sürüş fazlarında, kavramalardan biri kapalıdır (motor torkunu geçirilmiş olan viteste aktarır, diğeri ise açıktır ve bir sonraki geçirilecek vitese bağlı kalır). Uygun anda vites geçişi bir kavramadan diğerine geçerek gerçekleştirilir : Birinci kavrama açılırken, ikincisi aynı anda kapanır, bu da vites değişikliği (« tork altında ») sırasında sürekli çekiş olmasını sağlar.
    Vites geçişleri esnek ve sarsıntısız oluyor ve rahat ve güvenli seyahatler için akıcı bir sürüş sağlıyor.


    Sürücünün komutlarına anında cevap :

    6 ileri vites ve kısaltılmış geçiş süreleriyle (290 ms), yeni otomatik vites kutusu EDC büyük bir tepki gücü sergiliyor ve gerek otomatik ve gerekse dokunmatik moda mekanik vites kutularınkine benzer bir sürüş keyfi sağmıyor.
    Otomatik modda, İşlemci çeşitli sürüş parametrelerine bağlı olarak ideal vitesi seçiyor. Tam ihtiyacı olduğunda uygun gücü derhal vermek suretiyle sürücünün komutlarına anında cevap veriyor. Sürücü her an tek dokunuşlu (tiptronik) modu seçerek sistemin kumandasını tekrar eline alabiliyor

    Daha akıcı sürüş için optimum « sürüklenme ». Klasik bir otomatik vites kutusunda olduğu gibi, rölantide fren pedalı serbest bırakıldığında otomobil aşamalı şekilde harekete geçiyor. Bu sistem özellikle sıkışık trafikte veya park manevraları sırasında yararlı oluyor.



    Yokuşta kalkış yardım sistemi

    Yokuşta kalkışlarda sürücü fren pedalını bıraktığında, otomobili birkaç saniye hareketsiz tutmak için sistem tekerlekler üzerindeki fren basıncını sürdürüyor. Sürüklenme önleme sistemi ile birleşen bu sistem otomobilin geri hareketinin önlenmesini sağlıyor ve rampada güven içinde kalkışları garanti ediyor.

    Bu yeni EDC vites kutusu ilk olarak 2010 yılının birinci çeyreğinde Renault Mégane ailesinin 1.5 dCi 110 FAP diesel versiyonlarında kullanılacak. Bu otomatik vites kutusu ile donatılmış olan Yeni Mégane Hatchback sadece 114g CO2/km salım değerine sahip olacak. Bu versiyonlar Yeni Mégane’da Renault eco2 imzası taşıyan ilk otomatik vitesli versiyonlar olacak.

    DÜŞÜRÜLEN CO2 SALIM DÜZEYLERİ

    Renault, ikisi 100 g CO2 / km sınırının altında Renault eco2 yaklaşımının bayraktarları olan Euro 5 uyumlu beş model sunuyor
    Twingo dCi 85 Renault eco2 94 g CO2 / km
    Clio dCi 85 Renault eco2 98 g CO2 / km
    Mégane HB dCi 110 EDC Renault eco2 114 g CO2 / km*
    Scénic dCi 95 Renault eco2 125 g CO2 / km
    Laguna dCi 110 Renault eco2 122 g CO2 / km


    * Mégane HB dCi 110 EDC Renault eco2 6 ileri manuel vites kutulu Mégane HB dCi 110 ile aynı CO2 salım düzeyine sahiptir.



    CO2 salımlarındaki bu azalmalar motor ve otomobilde yapılan çeşitli değişiklikler sayesinde elde edildi.
    MOTORDA : Vites oranlarının tüm aktarmalarda uzatılması ve motor ve vites kutusu arasındaki sürtünmelerin azaltılması (düşük viskoziteli yağların kullanılması ve hareketli çekiş ve aktarma parçalarının geometrisi ve kaplaması ile ilgili yapılan çalışmalar). Bu geliştirmeler tüm 1.5 dCi Euro 5 motorlarına yayılacak.
    OTOMOBİLDE : Aerodinamiğin iyileştirilmesi (ön tampon altında esnek lama, çamurluk paçalıkları, bazı durumlarda arkada rüzgâr karteri) ve yuvarlanma sürtünmelerinin azaltılması (düşük tüketimli lastikler, artık frenaj torkun azaltılması ).






    Renault grubu otomobilin ömür çevriminin her etabında çevreye olan etkilerini azaltma yönündeki değişmez stratejisini simgeleyen (üretim, kullanım ve ömür sonu ) Renault eco² çevre programını sürdürüyor. Bunun yansıması olarak Renault çevreye saygılı ve geniş kitlelerin ulaşabileceği nitelikte araçlar sunmayı hedefliyor.
    Renault CO2 emisyonlarında 2015 ufkunda Avrupa’da liderliği hedefliyor ve bu amaçla iki temel eksene dayanıyor:

    Çıkarılan yeni teknolojiler sayesinde ürün gamındaki termik motorlu araçların CO2 salımlarının azaltılması
    Renault Cenevre Fuarında aşağıdaki yeniliklerini tanıtıyor:
    1. Yeni Efficient Dual Clutch (EDC) vites kutusu : Bu kuru çift kavramalı otomatik vites kutusu manuel vites kutularıyla elde edilenlere benzer tüketim ve CO2 emisyonlarının sergilenmesine olanak veriyor. Geçtiğimiz Frankfurt Fuarında tanıtımı yapılan bu vites kutusu ilkbaharda yeni Mégane ailesinde kullanılacak.

    2. Beş yıldız modelde net şekilde düşürülen CO2 salımları.
    Twingo dCi 85 Renault eco2 : 94 g CO2 / km
    Clio dCi 85 Renault eco2 : 98 g CO2 / km
    Mégane dCi 110 EDC Renault eco2 : 114 g CO2 / km
    Scénic dCi 95 Renault eco2 : 125 g CO2 / km
    Laguna dCi 110 Renault eco2 : 122 g CO2 / km

    Elektrikli motorlarda benzeri görülmemiş bir yatırım hamlesi
    Gelecekteki elektrikli modellerinde kullanmak amacıyla Renault-Nissan İttifakı aynı zamanda 15 kW - 70 kW (20 hp - 95 hp ) güç dilimini kapsayacak olan %100 elektrikli bir motor gamı geliştiriyor.

    Bu motorlarla 2011’den itibaren satışa sunulacak olan eksiksiz bir Sıfır Salımlı* araç gamı donatılacak.



     Renault Yeni Çift Kavramalı Otomatik Vitesi 'EDC' ~ Türkiye'de





    VİDEOLAR

    http://www.youtube.com/watch?v=YTsm68U7BLM&feature=player_embedded


    TEST VİDEO

    http://www.youtube.com/watch?v=gyWWbmEihps



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 9 Aralık 2010; 0:22:17 >







  • Videoyu izleyemeyenler aşağıdaki metni host dosyasına kopyalasınlar ve DNS ayarlarını OpenDSN'ye ayarlasın, bilgisayarı açıp kapatsınlar.

    208.67.222.222
    208.67.220.220

    quote:

    Orijinalden alıntı: Nike

    Test videosuna bakılırsa gayet iyi performansı DSG gibi pahalı olmazsa 110 HP lik yeni dizel DCi motorla satışları patlar Renonun.

    Videoları izleyemeyenler ktunnel.com'a kopyalayıp izlesin.




    # Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
    #
    # This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
    #
    # This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
    # entry should be kept on an individual line. The IP address should
    # be placed in the first column followed by the corresponding host name.
    # The IP address and the host name should be separated by at least one
    # space.
    #
    # Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
    # lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
    #
    # For example:
    #
    # 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
    # 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

    127.0.0.1 localhost

    127.0.0.1 activate.adobe.com

    74.125.43.103 youtube.com
    74.125.43.103 docs.google.com
    74.125.43.103 clients1.google.com.tr
    74.125.43.103www.youtube.com
    74.125.43.103 picasaweb.google.com
    74.125.43.103 lh5.ggpht.com
    74.125.43.103 lh4.ggpht.com
    74.125.43.103 lh3.ggpht.com
    74.125.43.103 lh2.ggpht.com
    74.125.43.103 lh1.ggpht.com
    74.125.43.103 lh6.ggpht.com
    74.125.43.103 lh7.ggpht.com
    74.125.43.103 lh8.ggpht.com
    74.125.43.103 lh9.ggpht.com
    74.125.43.103 lh10.ggpht.com
    74.125.157.99 id.google.com
    74.125.157.104 id.google.com
    74.125.157.147 id.google.com
    74.125.157.104 khm.google.com
    74.125.157.147 khm.google.com
    74.125.157.99 khm.google.com
    74.125.157.104 khm1.google.com
    74.125.157.147 khm1.google.com
    74.125.157.99 khm1.google.com
    74.125.157.104 khm0.google.com
    74.125.157.147 khm0.google.com
    74.125.157.99 khm0.google.com
    74.125.157.99 maps.google.com
    74.125.157.104 maps.google.com
    74.125.157.147 maps.google.com
    74.125.77.99 maps.gstatic.com
    74.125.157.104 mt0.google.com
    74.125.157.147 mt0.google.com
    74.125.157.99 mt0.google.com
    74.125.157.104 mt1.google.com
    74.125.157.147 mt1.google.com
    74.125.157.99 mt1.google.com
    74.125.157.104 mt2.google.com
    74.125.157.147 mt2.google.com
    74.125.157.99 mt2.google.com
    74.125.157.104 mt3.google.com
    74.125.157.147 mt3.google.com
    74.125.157.99 mt3.google.com




  • EDC zaten bir süredir yurt dışında satışta.. Ülkemize kasım ayında Megane DCİ ile birlikte giriş yapması bekleniyor..Önümüzdeki yılın başlarında ise Scenic ile sunulacak.
    Çift kavramalıların giderek yaygınlaşması güzel bir şey..Fiat da Giulietta ile yeni çift kavramalı otomatiğini çok yakında bizlerle tanıştıracak..
    http://drivingspirit.com/ford-powershift-versus-volkswagen-dsg/ burda Powershift ile DSG kıyaslanmış, DSG'nin vites geçişlerinin daha hızlı olduğu sonucuna varılmış ( Fabrika verileri de bunu desteklemiş)..
    Renault'un ana sitesinde Scenic EDC'lerle manuel'leri arasında 0-100 değerlerinde 1 sn'ye varan farklar oluşmuş.. Yakıt tüketimleri-performans ve 0-100 verilerine bakarak kıyaslayacak olursak DSG hala lider gibi gözüküyor..
    1. DSG
    2. Powershift
    3. EDC
    Umarım "sorunsuzluk" başlığında bu sıralama tamamen tersine döner..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 30 Haziran 2010; 21:20:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: terapist70

    EDC zaten bir süredir yurt dışında satışta.. Ülkemize kasım ayında Megane DCİ ile birlikte giriş yapması bekleniyor..Önümüzdeki yılın başlarında ise Scenic ile sunulacak.
    Çift kavramalıların giderek yaygınlaşması güzel bir şey..Fiat da Giulietta ile yeni çift kavramalı otomatiğini çok yakında bizlerle tanıştıracak..
    http://drivingspirit.com/ford-powershift-versus-volkswagen-dsg/ burda Powershift ile DSG kıyaslanmış, DSG'nin vites geçişlerinin daha hızlı olduğu sonucuna varılmış ( Fabrika verileri de bunu desteklemiş)..
    Renault'un ana sitesinde Scenic EDC'lerle manuel'leri arasında 0-100 değerlerinde 1 sn'ye varan farklar oluşmuş.. Yakıt tüketimleri-performans ve 0-100 verilerine bakarak kıyaslayacak olursak DSG hala lider gibi gözüküyor..
    1. DSG
    2. Powershift
    3. EDC
    Umarım "sorunsuzluk" başlığında bu sıralama tamamen tersine döner..



    Link paylaşımı için teşekkürler, aslında bu linki Türkçe'ye çevirip foruma koymak lazım.

    Dediğiniz gibi DSG hala önde ancak powershift ve EDC de potansiyel müşteriler için alternatif oldu, olacak.




  • Yakın zamanda bir mercedes-reno-nissan ortaklığı haberi çıkmıştı:
    http://www.nethabercilik.com/haber/mercedes-renault-nissan-ortakligi.htm
    Bu anlaşmada bildiğim kadarıyla şu an, ortak platformda elektrikli araç üretme ve Merco'nun yüksek hacimli bir-iki motorunun Reno grubu tarafından kullanılması var.

    2-3 sene içinde bu gidişle Mercedes C'lerde 110 beygir DCI-EDC görürsek şaşmam. VW grubuna karşı ortak politika şart gibi
    Ateş olmayan yerden duman çıkmaz;)




  • http://drivingspirit.com/ford-powershift-versus-volkswagen-dsg/ Özetle çevirmeye çalışayım;
    Model 0-62mph (sec) Combined EU MPG CO2 g/km
    Ford Focus 2.0 TDCi, Manual 9.3 51.3 144
    Ford Focus 2.0 TDCi, Powershift 9.6 48.6 154
    Model 0-60mph (sec) Combined EU MPG CO2 g/km
    Volkswagen Golf GTI, Manual 7.2 35.3 189
    Volkswagen Golf GTI, DSG 6.9 35.8 188

    Can you spot the problem here? While Volkswagen’s DSG manages to significantly improve acceleration and slightly reduce fuel consumption and CO2 emissions over the manual gearbox, the Ford Powershift makes all of these crucial figures noticeably worse. The C02 figures are particularly bad, as the Powershift option pushes the car into the next road tax band from 2009 onwards, meaning you’ll be paying a premium every year when you renew your road tax.
    -DSG'nin CO2 emisyonu, yakıt tüketimi ve hızlanmada powershift'den daha iyi bir değer sunduğunu söylüyor..
    In terms of price Ford have the advantage, with Powershift costing £1,175 (inclusive of VAT) as an option whereas DSG costs more at £1,330. However, judging by the benefits of DSG to the driving experience I’d say it’s worth the extra £155.
    - Powershift'in 155 euro kadar daha ucuz< olduğunu söylüyor.

    For hot hatch drivers the DSG gearbox on a Golf GTI is great – flappy paddles behind the wheel mean it’s easy to use, and the improved acceleration times are obviously a big plus when it comes to bragging rights. Ford, on the other hand, don’t even offer paddles as an option, claiming that their buyers don’t want them – er, is that right? If you were buying a Focus ST with a dual-clutch system, wouldn’t you want flappy paddles? Not that you would buy an ST with Powershift, because of course it would end up slower than the manual.

    -Direksiyondaki pedallarla DSG kolayca dahaa iyi akselarasyon sunabilirken powershift'de bu pedalların olmamasının bir dezavantaj olduğunu söylüyor ( manuel kullanımla daha fazla performans elde edebilelen hızlı kullanıcılar için bu olumsuz bir durum ).. Ford'a göre müşterilerin bu yönde bir talebi olmamış?
    Sorry Ford, nice try but you need to get back to the drawing board
    - Üzgünüm Ford, iyi bir uğraş fakat daha çok çalışman gerekiyor.. : )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi terapist70 -- 1 Temmuz 2010; 0:09:53 >




  • 6 ileri ıslak tip DSG'lerden ilk olarak 13,500 adedi, daha sonra 53,300 adedi geri çağırıldı, böyle bir sorun:

    http://wheels.blogs.nytimes.com/2009/08/21/vw-dsg-transmission-problem-leads-to-recall/
    http://wheels.blogs.nytimes.com/2009/08/28/vw-has-more-problems-with-its-dsg-transmission/
    http://blog.caranddriver.com/volkswagen-will-repair-dsg-transmissions-on-53300-vehicles/


    quote:

    Orijinalden alıntı: meke
    Nasıl bir sorun varmış?




  • Bu açtığım konuda da görüleceği gibi, Renault bununla kalmıyor, bir de seneye 1.6 DCİ, 130 beygirlik dizel motor sunacak.320 NM tork!
    http://forum.donanimhaber.com/m_43602666/tm.htm

    Olay budur...
  • Bu motorla kuru tip EDC kullanamazlar diye düşünüyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: llUlisisll

    Bu açtığım konuda da görüleceği gibi, Renault bununla kalmıyor, bir de seneye 1.6 DCİ, 130 beygirlik dizel motor sunacak.320 NM tork!
    http://forum.donanimhaber.com/m_43602666/tm.htm

    Olay budur...
  •  Renault Yeni Çift Kavramalı Otomatik Vitesi 'EDC' ~ Türkiye'de


    http://www.renault.com.tr/page.aspx?id=121&news_id=595



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 8 Aralık 2010; 23:43:15 >
  • www.renaultedc.com Açıldı...

     Renault Yeni Çift Kavramalı Otomatik Vitesi 'EDC' ~ Türkiye'de



     Renault Yeni Çift Kavramalı Otomatik Vitesi 'EDC' ~ Türkiye'de



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nike -- 28 Aralık 2010; 14:12:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy


    quote:

    Orijinalden alıntı: seco917

    Bugün otomobil sevdası programında renault mais müdürüyle söyleşi yaptılar. Adam full fluence edc li olarak makul bir fiyata satılıyor, 50 bin tl ye alabiliyorsunuz dedi. Ama siteye baktığımda 53 bin tl lik bir fiyat söz konusu. Kim o parayı verip bir fluence alır ki?


    o fiyatlara aynı segmentte Full Elagance 1.6 TDI DSG Skoda octavia var,motor ve şanzuman olarak 2 gömlek üstün fluenceden.

    evet 2 değil 10-15 gömlek üstün
    **************************
    alıntıdır:
    2010 model passat marka aracın içler acısı hali
    Öncelikle herkese iyi günler,
    2010 model 1.4 TSI Comfortline Dsg sanzuman aracımız vardır. Son 3-4 aydır araç birden fazla sorun çıkarmaya başlamıştır. Öncelikli olarak artık eskisi gibi sessiz değil , resmen su motoru gibi çalışmaya başlamıştır. Daha önce içeriye hiç ses almayan araç şimdi tüm sesi içeriye vermekte ve insanın kulağını yolda acayip derecede rahatsız etmektedir.Bunlar daha hiçbirşeydir.
    1 ay önce aracın kavrama takımında sorun olmuştur ve arac kalkerken resmen sallanarak kalkıyordu. Servis bu arızayı fark edemedi ve bizim ısrarlarımız sonrası fark etti. Düşünün o derece bir arızaymış ki istanbul dan teknik ekipden yardım istendi. Aynı arıza şu an yine tekrarladı. Ayrıca bagaj kaplaması sarkma yaptı ve garantiden değiştirildi.
    Bizim esas canımızı sıkan olay, aracın içerisinde meydana gelen soyulmalar, kopmalar ve kırılmalardır.
    Aracımızın içerisinde bulunan tüm aydınlatmalar yolda düşerken ırılmış ve düşmüştür. Sol taraf klima peteği yeri kırılmıştır.Yine kemer takma yerinin tokaları kırılmıştır. Konsolda soyulma ve kopmalar meydana gelmeye başlamıştır. Garanti bunların hepsini değiştirmeyi kabul ediyor fakat sol taraf klima yeri ile konsolun göğüs kısmını kabul etmiyor. Neden mi? Pahalı oldukları için.
    Bahane olarak da oto yıkama da sürülen kimyasallar diyorlar. Arkadaşlar şimdi sizlere sormak isterim tüm konsola sürülen kimyasal neden sadece birleşme noktasına etki yapsın ki?(Kimyasal asla sürülmemiştir)
    Bunu servise sorduğumda cevap bulamadıkları için, her parçanın zayıf bir noktası vardır diyorlar. Ayrıca tavan sarkmaya ve soyulmaya başlamıştır. Bununda değişimini garanti kapsamında kabul etmişlerdir.
    Ben şimdi bu parçaları değiştirtirsem toplam 7 parça değişmiş olacak garantiden. Ve gerçekten aracın iç mekanizmasından verim alamıyoruz. Her yeni birgün biryerleri dökülüp kırılmaya başlıyor. Tüketici haklarına göre bir yılda 4 ten fazla garanti kapsamında parça değişimi olduğu için aracın misli ile değiştirilmesini talep edebilir miyiz?
    Aracın resimleinin linklerini ekledim , isterseniz bakabilirsiniz.
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0062.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0066.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0072.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0074.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0079.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0081.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0084.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0086.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0088.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0094.jpg
    http://www.hizliupload.com/img/dscf0101.jpg
    Şimdiden teşekkür eder, iyi günler dilerim....
    **************************************
    orjinal link
    http://www.hukuki.net/showthread.php?82283-2010-model-passat-marka-aracın-içler-acısı-hali




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etnaxy


    quote:

    Orijinalden alıntı: -YağmurAdam-

    Forumdan bir arkadaş DSG ve EDC nin aynı şriket tarafından üretildiğinden bahsetmişti. Belki DSG de olan eksikler tamamlanılarak EDC çıkartılmıştır.

    Ama ben olsam EDC almam. Şimdi alıp 100 bin km yapmış arabadan sonra güvenebilirim. Tabi bu benim tercihim olur.


    bunu demek istemiştim;

    2 Gömlek : Pratik Testi olmamış,güvenmek için zamana ihtiyacı olan ,DCi motor ile yarı otomatik ilk kombinasyonu.Bu tarihte DSG ye rakip bile olamaz.

    DSG de çok büyük ptoblemler olmuştur,azalmıştır ama hala devam etmektedir,forumları takip ederseniz görürsünüz, reno şu an vw DSG nin ilk acemiliğini yaşayacak, neyle karşılaşacağını bile bilmiyor,servise gelen araçlardan zamanla tecrübe edinecek.

    Somut birşeyler söyleyin demişssiniz,sorunda orda somut bir şey yok.Siz bana EDC nin sürüş konforundan bahsetmişsiniz,çok güzel,bende test ettim,harika.Ama yüksek Risk;Bu dediklerimi EDC li reno alan ve 3000 km den sonra şanzumanı eline alan biri daha iyi anlayacaktır.

    Bu sebeplerden ötürü,yaklaşık fiyatta olan EDC Fluence yerine DSG Skoda octavia tercih edilmelidir.EDC nin durumu 2011 sonuda belli olur.O zaman yine tartışırız.

    EDC yeni bir sistem değil Getrag tarafından üretiliyor
    ve bu firma tarafından üretilen çift kavramalı sistemi kullanan bazı araçlar:BMW m3,BMW Z4,Ferrari california,mercedes SLS AMG....vs..vs
    *********************
    GetragGetrag has developed a complete range of DCT[20] transaxles, including 7DCL750, a seven-speed transaxle for mid-engine longitudinal applications, capable of taking more than 750 N·m (553 ft·lbf).[21] Getrag will be providing its DCT in its first commercial applications, for the Dodge Journey and Volvo S40 and V50, from mid-2008.[22] Getrag has the 6DCT250 dry DCT under development, for use in front wheel drive transverse applications, and uses electro-mechanical actuation, rather than electro-hydraulic.[23]

    In the 2nd quarter of 2008, Getrag had signed an agreement with Chrysler to supply its PowerShift DTCs for use in American markets.[4] However, due to the global economic downturn, this was subsequently cancelled.[4][24][25]

    Getrag is also working with Bosch to develop a DCT for use in hybrid vehicles.[4][26]

    Getrag dual clutch transmissions are used in the BMW M3,[27] BMW Z4 Sdrive35i,[28] Ferrari California,[29] Ferrari 458 Italia,[30] Mercedes-Benz SLS AMG[31] and Mitsubishi Lancer Evolution X Ford and Renault vehicles.[32]
    ****************************
    orjinal link:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dual_clutch_transmission#Getrag




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.