Şimdi Ara

lastik kendi kendine neden iner?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
33
Cevap
2
Favori
50.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 1.5 sene önce toyota yaris arabama michelin lastik aldım 2 tane. Ayrıca MAM alüminyun jant kullanıyorum sıfır almıştım onuda. Gelgelelim bu lastiklerin biri sürekli olarak diğerine nazaran daha fazla iniyor. Mesela 4 lastikten bu biri 1 hafta içinde 33 PSI dan 27 - 28 PSI a düşüyor ama diğer üçü 32 - 33 psi olarak kalıyor. 2 defa lastikçiye götürdüm. Adam söktü kontrol etti, jantı temizledi sibopu değiştirdi jantı kontrol etti ama gene bişey değişmedi. Hala diğer üçüne göre daha fazla iniyor bu lastik. Bu neden olabilir hiç başına böyle bişey gelen oldumu? Çok sinirime dokunmaya başladı bu durum.



  • Bir ara benimde başıma gelmişti. Arka lastiklerden biri gözle görülür şekilde iniyordu yalnız garip olan yere yapışmıyordu, ben hava basıyordum ertesi gün o yine aynı yüksekliğe kadar iniyordu.
    Tamirciye götürdüm küçük bir çivi çıkardı, onuda zor buldu.

    Lastikçi birşey bulamadıysa bence stepnenin lastiğiyle ineni değiştirtin, sadece lastik, jant aynen kalsın, sorun lastiktemi janttamı anlarsınız.
  • benimde şaşırdığım şeyler oluyor bu lastik havalarında...r19 europaya ne kadar hava vurursam vurayim özellikle arka iki lastik 1 hafta sonra 2-3 psi hava kaybediyordu...şimdi elantra var...bunda da 4 lastik aynı anda iniyor ama 3 haftada falan 1 psi kadar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GreatWhite

    Tamirciye götürdüm küçük bir çivi çıkardı, onuda zor buldu.


    benimde başıma gelmişti.hatta aynı lastikçi 3 gün sonra tekrar söküp bulmuştu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi necmi42 -- 16 Haziran 2010; 2:43:56 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: GreatWhite

    Bir ara benimde başıma gelmişti. Arka lastiklerden biri gözle görülür şekilde iniyordu yalnız garip olan yere yapışmıyordu, ben hava basıyordum ertesi gün o yine aynı yüksekliğe kadar iniyordu.
    Tamirciye götürdüm küçük bir çivi çıkardı, onuda zor buldu.

    Lastikçi birşey bulamadıysa bence stepnenin lastiğiyle ineni değiştirtin, sadece lastik, jant aynen kalsın, sorun lastiktemi janttamı anlarsınız.



    Aynı araç bende de var.Stepne lastiğiyle değiştirme imkanınız yok.O aracın stepnesi bisiklet lastiğinden farksız.Al onu bisiklete tak.O derece yani
  • Büyük ihtimal aracınızda çok küçük bir delik vardır. Artık çivi falan belki de incecik bir sivri demir parça girmiş olabilir. Size şöyle bir tavsiye vereyim. Lastikçide lastiği söktürün ve normalde bastığınızın çok üzerinde hava bastırın. Büyük ihtimal delinmiş yeri bulacaksınız. Zaten ondan sonrası kolay.
  • Stepneninde diğer 4 dört lastikle aynı ebatta olması gerekmezmi

    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE
    quote:

    Orijinalden alıntı: GreatWhite
    Bir ara benimde başıma gelmişti. Arka lastiklerden biri gözle görülür şekilde iniyordu yalnız garip olan yere yapışmıyordu, ben hava basıyordum ertesi gün o yine aynı yüksekliğe kadar iniyordu.
    Tamirciye götürdüm küçük bir çivi çıkardı, onuda zor buldu.
    Lastikçi birşey bulamadıysa bence stepnenin lastiğiyle ineni değiştirtin, sadece lastik, jant aynen kalsın, sorun lastiktemi janttamı anlarsınız.

    Aynı araç bende de var.Stepne lastiğiyle değiştirme imkanınız yok.O aracın stepnesi bisiklet lastiğinden farksız.Al onu bisiklete tak.O derece yani




  • Malesef bizimki gibi küçük bazı arabalarda bagada yer kalsın diye stepne küçük ve bayağı ince yapılıyor.
    2 kere kullanmak zorunda kaldım, 80`i geçemiyorsunuz ve anca lastikçiye kadar gitmeniz öneriliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Malesef bizimki gibi küçük bazı arabalarda bagada yer kalsın diye stepne küçük ve bayağı ince yapılıyor.
    2 kere kullanmak zorunda kaldım, 80`i geçemiyorsunuz ve anca lastikçiye kadar gitmeniz öneriliyor.



    Bana göre çok saçma bir durum. Diyelim ki uzun yoldasınız. O zaman ne olacak. Bir şehre gidip lastikçi mi arayacaksınız? Kaldıki iyice alta doğru koyabilirler. Cidden bana çok saçma geliyor. Bagaj falan bahane. Başka zaman bagajı umursamıyorlar da şimdi mi umursuyorlar? Asıl amaç stepneyi küçük ve ince koyup masraflardan kısmak. Stepne başına 50 tl masraftan kurtulduklarını düşün. Korkunç bir meblağ yapıyor. Kendime kural koyuyorum stepnesi adam gibi olmayan araç almak yok.




  • Stepne yerine lastik tamir kiti koyanlar da var bu arada.

    Ben de normal stepneyi tercih ederim.
    Ama lastiğiniz patladığında stepne ile yola devam etmek de çok güvenli bir yöntem değildir.
    Stepne sadece acil durumlarda kullanılması gereken, aşınma değeri ve hamur sertiği saklanma koşulu itibariyle diğer lastiklerden farklılık gösterebilecek ve güvenlik sorunu doğurabilecek bir donanımdır.
    Yani normal stepne de olsa, lastiği değiştirdikten sonra en yakın lastikçiye uğrayıp yeni lastik almak gerekir (tabi patlayan lastik yeni değilse öne veya arkaya 2 tane birden alınmalıdır.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Stepne yerine lastik tamir kiti koyanlar da var bu arada.

    Ben de normal stepneyi tercih ederim.
    Ama lastiğiniz patladığında stepne ile yola devam etmek de çok güvenli bir yöntem değildir.
    Stepne sadece acil durumlarda kullanılması gereken, aşınma değeri ve hamur sertiği saklanma koşulu itibariyle diğer lastiklerden farklılık gösterebilecek ve güvenlik sorunu doğurabilecek bir donanımdır.
    Yani normal stepne de olsa, lastiği değiştirdikten sonra en yakın lastikçiye uğrayıp yeni lastik almak gerekir (tabi patlayan lastik yeni değilse öne veya arkaya 2 tane birden alınmalıdır.)


    Peki daha mantıklı bir şey önersem, her türlü patlayan lastik yeni değilse biz iki tane almak zorundayız. Eh o halde onlar adam gibi stepne koysalar da biz bir tane yeni lastik alıp eski sağlam olan lastiği stepne yuvasına koyup stepneyi yeni aldığımız lastik ile beraber taksak. Daha iyi olmaz mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: byatunga


    quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Stepne yerine lastik tamir kiti koyanlar da var bu arada.

    Ben de normal stepneyi tercih ederim.
    Ama lastiğiniz patladığında stepne ile yola devam etmek de çok güvenli bir yöntem değildir.
    Stepne sadece acil durumlarda kullanılması gereken, aşınma değeri ve hamur sertiği saklanma koşulu itibariyle diğer lastiklerden farklılık gösterebilecek ve güvenlik sorunu doğurabilecek bir donanımdır.
    Yani normal stepne de olsa, lastiği değiştirdikten sonra en yakın lastikçiye uğrayıp yeni lastik almak gerekir (tabi patlayan lastik yeni değilse öne veya arkaya 2 tane birden alınmalıdır.)


    Peki daha mantıklı bir şey önersem, her türlü patlayan lastik yeni değilse biz iki tane almak zorundayız. Eh o halde onlar adam gibi stepne koysalar da biz bir tane yeni lastik alıp eski sağlam olan lastiği stepne yuvasına koyup stepneyi yeni aldığımız lastik ile beraber taksak. Daha iyi olmaz mı?

    Lastik yaşı aynı ise olabilir.
    Ancak 3-4 senelik bir stepneyi yeni bir lastikle kullanmak sakıncalı olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: byatunga


    quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Malesef bizimki gibi küçük bazı arabalarda bagada yer kalsın diye stepne küçük ve bayağı ince yapılıyor.
    2 kere kullanmak zorunda kaldım, 80`i geçemiyorsunuz ve anca lastikçiye kadar gitmeniz öneriliyor.



    Bana göre çok saçma bir durum. Diyelim ki uzun yoldasınız. O zaman ne olacak. Bir şehre gidip lastikçi mi arayacaksınız? Kaldıki iyice alta doğru koyabilirler. Cidden bana çok saçma geliyor. Bagaj falan bahane. Başka zaman bagajı umursamıyorlar da şimdi mi umursuyorlar? Asıl amaç stepneyi küçük ve ince koyup masraflardan kısmak. Stepne başına 50 tl masraftan kurtulduklarını düşün. Korkunç bir meblağ yapıyor. Kendime kural koyuyorum stepnesi adam gibi olmayan araç almak yok.




    uzun yolda hiçbirşey olmaz.O incecik küçük stepnenin bile 2.000 km ömrü var.80 90 km h yi geçmemek kaydıyla , eğer araç yüklüyse 70 i geçmemek kaydıyla sizi istediğiniz yere kadar götürür.Yani uzun yolda olsanız bile max 20 30 km arasında lastikçi bulunur.Tabi colorado vadisinde yolculuk yapmıyorsanız o yüzden hiçbir sıkıntı yok.sadece 80 i geçme yeter.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE


    quote:

    Orijinalden alıntı: byatunga


    quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Malesef bizimki gibi küçük bazı arabalarda bagada yer kalsın diye stepne küçük ve bayağı ince yapılıyor.
    2 kere kullanmak zorunda kaldım, 80`i geçemiyorsunuz ve anca lastikçiye kadar gitmeniz öneriliyor.



    Bana göre çok saçma bir durum. Diyelim ki uzun yoldasınız. O zaman ne olacak. Bir şehre gidip lastikçi mi arayacaksınız? Kaldıki iyice alta doğru koyabilirler. Cidden bana çok saçma geliyor. Bagaj falan bahane. Başka zaman bagajı umursamıyorlar da şimdi mi umursuyorlar? Asıl amaç stepneyi küçük ve ince koyup masraflardan kısmak. Stepne başına 50 tl masraftan kurtulduklarını düşün. Korkunç bir meblağ yapıyor. Kendime kural koyuyorum stepnesi adam gibi olmayan araç almak yok.




    uzun yolda hiçbirşey olmaz.O incecik küçük stepnenin bile 2.000 km ömrü var.80 90 km h yi geçmemek kaydıyla , eğer araç yüklüyse 70 i geçmemek kaydıyla sizi istediğiniz yere kadar götürür.Yani uzun yolda olsanız bile max 20 30 km arasında lastikçi bulunur.Tabi colorado vadisinde yolculuk yapmıyorsanız o yüzden hiçbir sıkıntı yok.sadece 80 i geçme yeter.


    Ya tabi lastiğin izin verdiği hızlarda gitmeniz sorun yaratmayacaktır. Yüklü olma durumunda hızı daha da azaltarak bu problem komple çözülecektir. Ancak diğer yandan bence tam stepne şart.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: byatunga


    quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE


    quote:

    Orijinalden alıntı: byatunga


    quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    Malesef bizimki gibi küçük bazı arabalarda bagada yer kalsın diye stepne küçük ve bayağı ince yapılıyor.
    2 kere kullanmak zorunda kaldım, 80`i geçemiyorsunuz ve anca lastikçiye kadar gitmeniz öneriliyor.



    Bana göre çok saçma bir durum. Diyelim ki uzun yoldasınız. O zaman ne olacak. Bir şehre gidip lastikçi mi arayacaksınız? Kaldıki iyice alta doğru koyabilirler. Cidden bana çok saçma geliyor. Bagaj falan bahane. Başka zaman bagajı umursamıyorlar da şimdi mi umursuyorlar? Asıl amaç stepneyi küçük ve ince koyup masraflardan kısmak. Stepne başına 50 tl masraftan kurtulduklarını düşün. Korkunç bir meblağ yapıyor. Kendime kural koyuyorum stepnesi adam gibi olmayan araç almak yok.




    uzun yolda hiçbirşey olmaz.O incecik küçük stepnenin bile 2.000 km ömrü var.80 90 km h yi geçmemek kaydıyla , eğer araç yüklüyse 70 i geçmemek kaydıyla sizi istediğiniz yere kadar götürür.Yani uzun yolda olsanız bile max 20 30 km arasında lastikçi bulunur.Tabi colorado vadisinde yolculuk yapmıyorsanız o yüzden hiçbir sıkıntı yok.sadece 80 i geçme yeter.


    Ya tabi lastiğin izin verdiği hızlarda gitmeniz sorun yaratmayacaktır. Yüklü olma durumunda hızı daha da azaltarak bu problem komple çözülecektir. Ancak diğer yandan bence tam stepne şart.





    Kesinlikle haklısınız.Tam stepne şart.Ancak o aracı biliyorsunuz.Bagajı da malum.Küçük lastik koymuşlar idare etsin diye.Yalnış bi düşünce tabi orası ayrı..Yerine tam boy lastikte koyamıyorsun o daha kötü. Ben ona şaka lastiği diyorum sök bisiklete tak




  • Bir ara kartondan porsche fotoları vardı forumda. İşte onun lastikleri gibi o lastikler.
  • İnce stepne konmasının sebebi hem yer azlığı hemde hafif olması diye düşünüyorum. Zaten stepne kesinlikle en yakın benzincideki lastikçide değiştirilmeli. Gereksiz yere mevcuttakinden 10 - 15 kilo daha ağır bir tekerlek taşımanın anlamı yok.
  •  lastik kendi kendine neden iner?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Energetic

     lastik kendi kendine neden iner?



    Bildiğin bisiklet lastiği




  • simit depo lpg li araçlarda avantajlı aslında
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.