Şimdi Ara

Yeni Astra 1.6 180 bg Active Select?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
11.710
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Selamlar,

    Yeni Astra nın 140 bg olan motorunda otomatik vites olmadığı için,
    1.6 turbo 180 bg lik Active select Motoru almayı düşünüyoruz. Bu makinanın İnsigniada olanında 180 bg den dolayı debriyaj balatası ve aksamlarda aşınma olduğunu bi yazıda okumuştum. benzin sarfiyatının uzun yolda 7, şehir içinde 9 gibi olacağını göze alıyorum.

    acaba 180 bg otomatik makina için ne düşünüyorsunuz? karşılaştığınız herhangi bir sorun oldumu acaba?

    Paylaşırsanız sevinirim , İyi Günler.



  • quote:

    Orijinalden alıntı: ahmetyusuf


    quote:

    Orijinalden alıntı: ozkan1996

    peki astra 1.6 115 hp active select hakkındaki görüşleriniz neler?yakıt tüketimi ve vites geçişleri hakkında.test sürüşü yapan var mı



    ben test suruşu yaptım yakıt tuketimi 9.5 lerdeydi iyi geldi bana açıkcası sonuçta test aracı herkes sıkıstırıyo arabayı, vites geçişteri tam otomatik gibiydi easytronikle alakası yoktu yni. arabanın içini dısını ozelliklerini biliosunuzdur ztn performansa gelince bende 2008 astra 1.6 115ps easytronik vitesli olanınadan var benim arabamın yanına yakalaşamazdı yni dogrusu hiç beyenmedim o motorda klima açıp 4 kişi gezdiğimi hiç dusunemiyorum yani.....

    Active Select şanzıman tam otomatik şanzımandır tork konventörlü.

    Siz iyi yaktırmışsınız. Aut Show dergisinin yaptığı testte 7.9 yakmışlar ve aynı dergi Skoda Yeti 1.2 TSI 105 HP düz vites araçla 7.9 yakmışlardı.

    http://resim.donanimhaber.com/m_38736972/mpage_1/f_/key_//tm.htm#38736972




  • quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    Otomatik şanzıman konusunda VW gerçekten çok başarılı ve bunu tartışmanın anlamı yok.

    Ancak 1.4 TSI 160 hp GOLF ile 1.6 180 hp ASTRA'yı kıyaslarken bir kaç nokta üzerinde daha dikkatli duralım :

    1] Golf üzerindeki motor Turbo + Kompessör , Astra üzerindeki ise sadece turbo.

    Yani bu iki aracı kıyaslamak atmosferik motor ile turbo beslemeliyi kıyaslamak kadar saçma !

    Ki yine de performans olarak çok yakın araçlar ve son hız olarak Astra daha iyi...

    2]Yakıt ekonomisi. TSI motorlara LPG olayı sıkıntılıdır.Ancak Opel'in motoru Landi Renzo ile %100 uyumludur ve fiyatı daha uygundur LPG kitinin.

    3]Astra tamamiyle yenilenmiş bir model(5 yıl) iken Golf ise 2 yıllık ara model gibi piyasaya sürülmüştür.Golf makyajlanmadan yeni kasaya geçiş yapacaktır !

    4]Gerek iç gerekse de dış tasarım olarak bana göre Astra daha güzel bir araçtır.




    müsadenizle şu maddelere cevap vermek istiyorum.

    1. golfteki kompresör hemen gözünüze çarparken neden astranın 200 cc daha büyük hacmini görmezden geliyorsunuz. yine astradan örnek verirsek 1.4 140 hp iken 1.6 180 hp olmuyormu? kompresör olmasada 200 cc 40 hp fark atmıyormu zaten? bana göre performans olarakta yakın falan değiller bence, golf hafif dendiğinden jettanın değerlerini vereyim. 1.4 160 hp jetta 1450 kg 0-100 8.5 sn . 1.6 180 hp astra 1428 kg 0-100 9 sn . hem daha ağır hem 20 hp eksik ama yinede hızlı. son hız jetta 220km astra 211 km. bütün bunları yaparkende 2 litre daha az yakıyor. altı üstü 1 sn bile değil demeyin topu topu 8 sn den bahsediyoruz zaten.
    2. astra yı bilmiyorum ama insinia da aynı motorun manueline lpg taktıran arkadaşımla benim aracın yakıtı aynı kapıya çıkıyor. otomatiği var sen düşün. ayrıca 60.000 liraya araba alıp hemen tüpçüye koşmaya ben korkardım açıkçası tabiki tercih meselesi.
    3. golfün yenisinin çıkacağının kaynağı nedir? 5 kasa 2004 te çıkınca hemen yenisi gelecek tutmadı dediler çok dinledik 6 yıl kaldı piyasada. tabi güvenilir bir kaynağınız varsa saygı duyarım.
    4. dış tasarım olarak sonuna kadar katılıyorum astra gerçekten çok güzel. iç kısım olarak bence golf daha kullanışlı sade ve güzel tabiki bu zevk meselesi.

    Not: cevap verecekseniz lütfen somut kaynaklar ve net bilgiler kullanınız. teşekkürler...


    Eğer mesajı iyi okursan otomatik vites farkını söyledim , yani yaptığım değerlendirme düz vitesler için geçerli..

    Jetta

    0-100 : 8.5 saniye

    Son hız : 220 km

    Astra

    0-100 : 8.5 saniye

    Son hız :221 km

    Demek ki performansın sana göresi yok ! Veriler ortada...

    Turbo + Kompressör farkını bırak da 200 cc ile karşılaştırmayalım artık..


    Yakıt konusunda ise içi çok boş ve neticeye götürmeyen bir örnek vermişsin...Gel hadi bir hesap yapalım :

    Golf DSG verileri elde olduğu için 1.4 160 hp ile 1.6 180 hp Active Select yakıt karşılaştırması (Ama Astra LPG li)

    Golf:

    Ortalama yakıt verisi : 6 litre

    Benzin birim fiyatı : 3.7 (yaklaşık)

    100 km de yaktığı yakıt : 3.7*6=22.2 tl

    Astra

    Ortalama yakıt verisi : 7.2 litre

    Benzin birim fiyatı : 1.75 (Bulunduğum şehirdeki Total firmasına ait gaz fiyatı , daha uygunları da var)

    100 km de yaktığı yakıt : 1.75*7.2=12.6 tl

    Hadi Astra'nın verisi 15 tl olsun....

    FARK : 7.5 TL - 100 km için

    Sen bırak onun bunun arabasını , hesap da varsa hata söyle..

    Golf 6 ya da halk ifadesiyle 5.5 için VW yetkililerinin açıklamasıyla ilgili bir konu vardı ancak bulamadım

    Ama bu LİNK yeterli olacaktır...

    BAŞLIK : Volkswagen Golf Mk7 (2012)


    Test esnasında çekilmiş bir görsel :





    --Tasarım konusuna girmiyorum , görecelidir elbette.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: onder46


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    quote:

    Orijinalden alıntı: onder46

    Otomatik şanzıman konusunda VW gerçekten çok başarılı ve bunu tartışmanın anlamı yok.

    Ancak 1.4 TSI 160 hp GOLF ile 1.6 180 hp ASTRA'yı kıyaslarken bir kaç nokta üzerinde daha dikkatli duralım :

    1] Golf üzerindeki motor Turbo + Kompessör , Astra üzerindeki ise sadece turbo.

    Yani bu iki aracı kıyaslamak atmosferik motor ile turbo beslemeliyi kıyaslamak kadar saçma !

    Ki yine de performans olarak çok yakın araçlar ve son hız olarak Astra daha iyi...

    2]Yakıt ekonomisi. TSI motorlara LPG olayı sıkıntılıdır.Ancak Opel'in motoru Landi Renzo ile %100 uyumludur ve fiyatı daha uygundur LPG kitinin.

    3]Astra tamamiyle yenilenmiş bir model(5 yıl) iken Golf ise 2 yıllık ara model gibi piyasaya sürülmüştür.Golf makyajlanmadan yeni kasaya geçiş yapacaktır !

    4]Gerek iç gerekse de dış tasarım olarak bana göre Astra daha güzel bir araçtır.




    müsadenizle şu maddelere cevap vermek istiyorum.

    1. golfteki kompresör hemen gözünüze çarparken neden astranın 200 cc daha büyük hacmini görmezden geliyorsunuz. yine astradan örnek verirsek 1.4 140 hp iken 1.6 180 hp olmuyormu? kompresör olmasada 200 cc 40 hp fark atmıyormu zaten? bana göre performans olarakta yakın falan değiller bence, golf hafif dendiğinden jettanın değerlerini vereyim. 1.4 160 hp jetta 1450 kg 0-100 8.5 sn . 1.6 180 hp astra 1428 kg 0-100 9 sn . hem daha ağır hem 20 hp eksik ama yinede hızlı. son hız jetta 220km astra 211 km. bütün bunları yaparkende 2 litre daha az yakıyor. altı üstü 1 sn bile değil demeyin topu topu 8 sn den bahsediyoruz zaten.
    2. astra yı bilmiyorum ama insinia da aynı motorun manueline lpg taktıran arkadaşımla benim aracın yakıtı aynı kapıya çıkıyor. otomatiği var sen düşün. ayrıca 60.000 liraya araba alıp hemen tüpçüye koşmaya ben korkardım açıkçası tabiki tercih meselesi.
    3. golfün yenisinin çıkacağının kaynağı nedir? 5 kasa 2004 te çıkınca hemen yenisi gelecek tutmadı dediler çok dinledik 6 yıl kaldı piyasada. tabi güvenilir bir kaynağınız varsa saygı duyarım.
    4. dış tasarım olarak sonuna kadar katılıyorum astra gerçekten çok güzel. iç kısım olarak bence golf daha kullanışlı sade ve güzel tabiki bu zevk meselesi.

    Not: cevap verecekseniz lütfen somut kaynaklar ve net bilgiler kullanınız. teşekkürler...


    Eğer mesajı iyi okursan otomatik vites farkını söyledim , yani yaptığım değerlendirme düz vitesler için geçerli..

    Jetta

    0-100 : 8.5 saniye

    Son hız : 220 km

    Astra

    0-100 : 8.5 saniye

    Son hız :221 km

    Demek ki performansın sana göresi yok ! Veriler ortada...

    Turbo + Kompressör farkını bırak da 200 cc ile karşılaştırmayalım artık..


    Yakıt konusunda ise içi çok boş ve neticeye götürmeyen bir örnek vermişsin...Gel hadi bir hesap yapalım :

    Golf DSG verileri elde olduğu için 1.4 160 hp ile 1.6 180 hp Active Select yakıt karşılaştırması (Ama Astra LPG li)

    Golf:

    Ortalama yakıt verisi : 6 litre

    Benzin birim fiyatı : 3.7 (yaklaşık)

    100 km de yaktığı yakıt : 3.7*6=22.2 tl

    Astra

    Ortalama yakıt verisi : 7.2 litre

    Benzin birim fiyatı : 1.75 (Bulunduğum şehirdeki Total firmasına ait gaz fiyatı , daha uygunları da var)

    100 km de yaktığı yakıt : 1.75*7.2=12.6 tl

    Hadi Astra'nın verisi 15 tl olsun....

    FARK : 7.5 TL - 100 km için

    Sen bırak onun bunun arabasını , hesap da varsa hata söyle..

    Golf 6 ya da halk ifadesiyle 5.5 için VW yetkililerinin açıklamasıyla ilgili bir konu vardı ancak bulamadım

    Ama bu LİNK yeterli olacaktır...

    BAŞLIK : Volkswagen Golf Mk7 (2012)


    Test esnasında çekilmiş bir görsel :





    --Tasarım konusuna girmiyorum , görecelidir elbette.




    ben çok saygılı bir uslüp kullandım ama hemen senin tarzına geçeyim.

    1.konunun başlığı armut gibi active select olunca manuelin farkı beni ilgilendirmez.
    2. 200 cc yi görmezden gelme olayına kargalar bile güler. kompressör senin için ilahi bir güç sanırım. ayrıca opel bunu koyduda vw firmasınmı söktü elinden alanmı var?
    3. manuelde herşey aynı olsa bile aradaki 20 adet beygire kim biniyor?
    4.dünyada ilk defa bir aracın lpg de benzinle aynı miktarı yaktığını duyuyorum buna çocuklar bile güler. dünyada herkes lpg de en az %30 fark ettiğini bilir. kısacası total sağlam saçmalamış. yaptığın hesapla bu araç 12 krş yakıyor ispatla sana beğendiğin yerde yemek ısmarlayayım. (söz)
    5. koyduğun resme kör baksa golf 6 olduğunu anlar. resmi bilgi yoksa bunlar yalandan öte geçmez.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.