Şimdi Ara

Dsmart Yeni Sözleşme!! Üşenmeyip okursanız bilgi sahibi olursunuz...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
137
Cevap
1
Favori
38.632
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar, geçen hafta bir akrabamın uyarısı vardı bu konuda, kendisi avukattır. "Dsmart yeni sözleşme isteyecek sakın imza atmayın" demişti. Bugün bu sözleşme örneği cihazın mail kutusuna geldi. Sözleşmeyi baştan sona okudum ancak kullanıcı adına dezavantaj oluşturacak bir maddeye rastlamadım. Sonra akrabamı arayıp durumu anlattım ve bana direk " 2.9 numaralı maddeyi iyi oku ne dediğimi anlarsın " dedi. Bahsi geçen maddeyi tekrar okuduğumda ise jeton geçte olsa düştü.

    Mecvut maddede yer alan tek taraflı fesih hakkı sayesinde sözleşmeyi imzaladıkdan hemen sonra dsmart tek taraflı sözleşmeyi fes edebilecek imkana sahip olacak. Buda demek oluyor ki sözleşme içerisinde yer alan tüm haklarınız anında kalkabilecek ve aylık yada yıllık sabit ücrete tabi olarak platform üyeliğiniz olacak.

    2008 yılında ilk alırken ki sözleşmeyi 2 gündür arıyorum ancak bulamadım, sonra internette aratınca çoğu kişinin de sözleşmeyi bulamadığını hatta imzalamadığını gördüm. Sanırım abone olurken bir sözleşme imzalamadık. Akrabama bu durumu söylediğimde ise " kendileri bu platformu verirken ömür boyu ücretsiz olacağını beyat ettiler. Abonelik yaptığınız dsmart shopa gidip bir sorun varsa sözleşme kopyanız ordan isteyin. Yoksa bile sorun olmaz çünkü onbinlerce kişi aynı durumda olduğu için ilk vaat ettikleri herşey belli. 31 Mayıstan sonra yayınınız kesilirse direk tazminat davası açıp kazanırsınız. Zaten imza atsanız dahi 31 Mayıstan sonra anında platformu kapatabilirler ve aylık-yıllık para isteyebilirler. İmza atsanızda atmasanızda muhtemelen kapatılacak ama imza atarsanız hak iddaa etme şansınız kalmayacak. Sakın imza atmayın!" dedi.

    Duyurulur

    Yukarıda ve aşağıdaki mesajlarda yazdıklarım akrabamın söylemleri ve benim şahsi görüşümü içermektedir. Alacağınız kararlarda sorumluluk kabul etmemekteyim.







    Edit



    Başka bir forum üzerinden bir arkadaş Dsmart yetkili süpervizörü ile görüşmüş. Kendisini yazdıklarını bold yapıp bir kısmını alıntılayıp aktarıyorum;

    1)Sözleşme yapmazsanız dsmartın(dtv yada dsmart sözleşme açısından birşey fark ettirmiyor, resmi gazetede ünvan değişikliği bilgisi bulunduğu için sözleşmedeki firma adı bizi bağlamıyor firma 10 defada adını değiştirse elinizdeki ilk sözleşmeler geçerliymiş) ücretsiz verdiği kanallar discovery animal planet ıvır zıvır yani ömür boyu ücretsiz dediği kanallar 31 mayısda kapatılacakmış burası çok net 3 defa sordum ücretsiz verilen kanalları kapsayan bir çalışma olduğunu bu nedenle bu kanallar kapanırsa sözleşme imzalamazsam hak iddia edemeyeceğimi belirttiler.

    *Aşağıda yazılanlar Helldancer yani kendime ait görüşmelerdir.

    Bunun üzerine Dsmart'ı aradım ve yukarı sayfalarda yazmış olduğum tüm mesajlardaki içeriği özet geçtim kendilerine. Bana verilen cevap kısacası "imzalamak gibi bir zorunluluğunuz söz konusu değil biz sadece usülsüzlük durumumun giderilmesi için bunları istiyoruz. Platformunuzun kapatılması yada yayınlarınızın kesilmesi gibi bir durum söz konusu değil" dedi.

    Bende bunun üzerine bir arkadaş yetkili süper vizör ile görüşmüş ve kendisine şunlar şunlar söylenmiş dediğimde,

    "Bu konuda bir bilgimiz yok. Bahsi geçen arkadaşın verdiği bilgileri doğrulayamam çünkü bize bu şekilde bir bilgi gelmedi" dedi. Bende bu arkadaşın supervizör ile görüşüp bu bilgileri aldığını söylediğimde ise " Bize bu bilgileri veren henüz kimse olmadı, müşteri hizmetleri olarak bu konuda bir bilgilendirme yapılmadı bizlere, ancak bilgilendirme olduğu zaman sizlere zaten ulaşacağız" denildi

    Sonra kendisine 2.9. maddeyi açıkladım ve bu konunun bir üst kurul yada kişi tarafından incelenip bana tatmin edici bir cevap verilmesini talep ettim. Gün içerisinde bana döneceklerini söylediler ve telefon numaramı aldılar.

    Geri dönüş olduğu zaman burada da bilgilendirme yapacağım.



    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



    Arkadaşlar 10dk önce müşteri hizmetlerinden geri dönüş yaptılar. Bana söylenenler kısacası şu şekilde oldu,

    Mevcut maddenin tüketici acısından aleyhte bir durum oluşturmadığını, bahsi geçen sözleşmenin imzalanması durumunda tüketicinin ücretsiz kanal ve yayın hakkının güvence altına alınması adı altında olduğunu söylediler. Zaten benim kanallarım şuanda güvence altında. Hani kapatabiliyorlarmı, paralı yapabiliyorlarmı? Ayrıca yeni sözleşme de 2.4.madde ile yayın hakkımı güvence altına alırken 2.9. madde ilede istediği zaman bu maddeyi iptal edebiliyor. Bunun üzerine bende "yani diyorsunuz ki ben bunu imzalamadığım zaman ücretsiz seyrettiğim kanallar ücrete tabi olur ise benim hiçbir hakkım olmayacak mı?" diye sordum. Kendileride bir nevi evet dediler. "E benim eski sözleşmem ve bana verilen taahütler ne olacak, sözleşmeyi yokmu sayacaksınız" dediğimde ise müşteri hizmetlerindeki arkadaş "bilemiyorum" dedi.

    Ayrıca sıkıntı yaratan konu yetkililerin telefona bakmak istememesi. Müşteri hizmetlerindeki arkadaş üzerinden soru soruyorum. Telefonda bekletiliyorum bir 5dk sonra bana arkadaş geri dönüyor ve bir üstünün verdiği cevabı iletiyor. Bizzat bir üst yetkili ile görüşme talebimde ise üst yetkili, müşteri hizmetleri temsilcisine " kendisinin bu konuda verebilecek başka bir cevabı olmadığını, dilerse tüketici mahkemesine başvurabileceğimi" söylemiş. Adamla bizzat konuşmam mümkün değil, siz nasıl süpervizör ile görüştünüz acaba? Müşteri hizmetlerindeki arkadaşlar hukuki konularda malesef donanımları yeterli olmadığı için cevap veremiyorlar. Adam bana resmen git kardeşim derdini tüketici mahkemesinde anlat diyor. Bu nasıl bir zihniyet.

    Velhasıl kelam, üst yetkili bana müşteri hizmetleri aracılığı ile 2.9. maddenin tek taraflı fes amaçlı olmadığını, farzı misal aydan aya abonesi olan üyenin parasını yatırmaması durumunda veya üyenin başka bir usülsüzlüğü doğrultusunda sözleşmeyi fes etme amaçlı olduğunu söyledi.,

    İyide arkadaşım madem bu amaçlı yapıyorsunuz ozaman bu amaçları içeren yeni bir madde çıkartın. Ne diye benim tüm haklarımı elimden almaya çalışıyorsun.

    Örneğin

    "2.10. Ücretlerin ödenmemesi, kaçak yayın yapılması bla bla.. gibi durumlarda sözleşme DTV tarafından tek taraflı olarak fes edilebilir"

    diye bir madde koysalarmış! Neden 2.9. madde ile her türlü imkanı onların ellerinde bırakayım. Adamlara ben bunu imzalarsam, bunun üzerine siz sözleşmeyi fes edip yayınları ücretli yaparsanız ne olacak? dediğimde. Bu madde o amaçlı değil diyorlar. Arkadaşım amacı beni alakadar etmez madem sözleşme o amaçlı değil, ozaman birtek bahsettiğiniz amaçlar doğrultusunda bir madde çıkarsaydınız tıpkı yukarda verdiğim örnek gibi!!!

    Haksızmıyım yani?

    Ben imzalamayacağım arkadaşlar, duyurulur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Helldancer -- 21 Mayıs 2010; 16:48:37 >







  • quote:

    Orijinalden alıntı: invisible

    Bana göre o sözleşmede ki fesh sana kanal verilen fesh değil. İmzalanan belgeyi fesh etme yetkisidir. İmza adres kişi kimlik uyuşmazlığı vs. Her sözleşmede vardır bu. Şikayet varda bu sorun dile getirilmiş adamın problemi çözülmüş ve d-smartla arasında problem olmamış. Siz belki ilk defa sözleşme imzalayacaksınız ama digidede bunlar var.


    Kişi uyuşmazlığı söz konusu olan belge zaten fesh edilmeksizin geçersiz kılınır yani bir nevi sahte belge niteliği taşır. Belgenin geçerliliği yoktur. Geçersiz kılınan bir belgeninde fesh edilmesi söz konusu değildir. Yanlış yada sahte beyan taşıyan belge dikkate alınmaz

    Şikayet vardaki bahsi geçen mesajı önceden okumuştum sanırım bu mesajı diyorsunuz.
    http://www.sikayetvar.com/sikayet/no/589376

    Ancak burda kişiye sözlü olarak ne söylendi bilemiyorum, nasıl bir çözüme kavuştuğu hakkında bir yazı da yok. Ancak imza atılması gereken belge oldukça açık ve net şekilde belli. Ayrıca yazılı bir belge olduktan sonra söz havada kalıyor.

    Konuyu biraz daha açık bir şekilde irdeleyecek olursak;

    2.4. Maddedeki "ABONE tarafından, işbu sözleşme kapsamında uydu platform hizmetleri karşılığı ödenmesi gereken bedel, ABONE adına platform bünyesinde yer alan yayıncı kuruluşlardan tahsil edilecektir." ibaresi bizim haklarımızı koruyan madde. Bu sözleşmeyi imzaladığımız anda bu madde ile haklarımız korunmaya başlayacak eski sözleşmede yer alan herşey iptal olacaktır. Yani ücret ödememiz söz konusu olmayacak.

    Ancak 2.9. maddede yer alan "İşbu sözleşme, imza tarihinden itibaren DTV veya ABONE tarafından fesedilinceye kadar geçerlidir." ibaresi bu 2.4. ve diğer maddelerin DTV tarafından tek taraflı fes edilmesine açık açık imkan tanımaktadır. Yani 2.4. maddedeki senin tüm ücretsiz seyretme hakkın iptal olacaktır. Daha açık nasıl anlatabilirim bilemiyorum.

    Ayrıca bundan önce 8 yıllık Digitürk aboneliğim vardı. Forumda 2 sene öncesine kadar iptal süreci ve Digitürk hakkında oldukça fazla sayıda şikayet içeren konu da açtım. Yani hayatımızda ilk defa sözleşme imzalamıyoruz



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Helldancer -- 19 Mayıs 2010; 21:01:51 >




  • Arkadaşlar d-smart paketleri incelerken biçok kanalın ücretli olduğunu gördüm, örnek belgesel. bi bakın.

    http://www.dsmart.com.tr/goldnext.aspx

    maxi paket

    Sinema TV, Sinema TV2, Sinema TV Aile, Universal Channel, Beyazperde, Yeşilçam Smart, Pembe Smart, Movie Smart,
    D Filmbox

    Futbol Smart, Euro Futbol, ESPN Classic, ESPN AMERICA,
    D-Spor, Euro Sport

    Fashion TV, Style Network, Bebeğim TV, Comedy Smart, FX, Dream, Dream Turk, Max Smart, CNN Int.

    Discovery World, Discovery Science, Discovery Travel and Living, Da Vinci Learning, Investigation Discovery, Discovery Channel, Animal Planet

    Nickelodeon, Kidsco, Luli TV, D-Çocuk

    Aydan aya ödemeli 29.99 tl.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi baranel -- 19 Mayıs 2010; 22:22:35 >




  • Bence de kesinlikle sözleşme vs imzalamayın. D-Smart kendine ait kanalların adını değiştirip ayrı isimde yayınlayıp pakete dahil edebilir lakin. Discovery'nin vs adını değiştiremez işte nereye değiştiriyor Discovery'nin adını? Moviesmart kendi kanalıydı onu kapattırıp ayrı bir isimde açtırdı oldu bitti. Lakin uluslar arası Discovery+animal vs kapanıp ayrı isimle açılmadıkça d-smart bunu kendi kafasından yapamaz. Discovery oyar bunları. Bizim kazanılmış hakkımız olan bu tür kanalları elimizden alarak bizi de paraya bağlayabilmek için bu uyanıklar da bu fırsattan istifade sözleşme yeniletiyor. Bu sayede yarın birgün paket kullanmayan üyelerine rahat rahat tepik basacak.

    İçinizde daha önce ki bomba free tv miydi neydi onun kazığını yiyen yokmu acaba ? Bu adamlara hala güvenebilen var mı şaşırıyorum doğrusu. Şimdi de 50 TL'lik receiverleri ömür boyu seyret diye 350 TL'ye sattılar bize. Çoğu kanalı ücretsiz seyrediyoruz onlara bir faydamız yok diye eski kullanıcıları ayıklamanın bir yolunu bulmuşlar onun peşinden koşturuyorlar.

    Ben hatırladığım kadarıyla 2008'de D-smartımı alırken zaten bize bir sözleşme imzalattılar. Hatta bulup kullanıcıda kalan kısmını tarattım ve aşağıya ekliyorum. Eski sözleşme ben iptal edene ya da o sözleşmede yazan dsmartın kurallarına karşı gelip hakkımı kaybedene kadar geçerli. Bence amaç eski sözleşmedeki açığı kapatmak.

    Ve de düşündürücü bir durum daha var madem böyle bir sözleşme zorunlu kılındı o halde neden Digi'de ve Kablo da yok bu sözleşme ? Sadece Dsmarta mı mecbur kılındı bu sözleşme.

    Eski sözleşme üzerinden şu anda bizi isteseler hertürlü kazıklarlar gibi birşey söz konusu değil. Ama bu yeni sözleşmeyi kendilerine göre yontmuşlar. http://www.dsmart.com.tr/sozlesme.pdf
    2.9. Maddede dsmarta tek taraflı fesih hakkı veriyor.

    İmzalamayanlar olarak gerekirse sanal ortamda birleşip hep birlikte tüketici mahkemesine başvurur ya da ortak dava açarız. 2.9. maddenin iptalini ve adres değişikliği yapabilme hakkının açıklığa kavuşturulmasını ister böyle bir sözleşmeye de imza atarız. Ya da paramızı iade etsinler.

    İmzalayanlara şimdiden geçmiş olsun. Çalışmayan bir Dsmartın kumandasını ne yapacaksınız merak ediyorum. Bu adamlar bu saatten sonra mecbur olmadıkça bize birşey vermezler bunu da aklınıza sokun.

    Not: Dikkat ediyorum sözleşmeyi zaten imzalamış olan arkadaşlar saldırgan ve alaycı bir tavır sergiliyorlar. Canınız yanmış olabilir fakat lütfen saldırmayın size hakaret vs etmiyoruz.

    Sadece kişisel görüşümdür.

    ESKİ SÖZLEŞMEM:


    Okuduysanız eğer eski sözleşmenin bize nasıl haklar sağladığını görmüşsünüzdür. Bunları kaybetmek istemiyorsanız yeni sözleşmeyi imzalamayın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Elaman -- 21 Mayıs 2010; 6:15:47 >




  • en iyisi beyler cidden, biz kumanda aldık kanallarımız kapandı lütfen siz imzalamayın

    quote:

    Değerli Müşterimiz,
    Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’nun(BTK)17.11.2009 tarih ve 2009/İK-08/596 sayılı kararı gereği tüm Uydu Platform Hizmeti alan kullanıcılarımızın bir abonelik sözleşmesi imzalamaları gerekmektedir.

    Siz kullanıcılarımıza ek bir yasal yükümlülük getirmeksizin, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve ilgili mevzuata uygun olarak BTKnın, hizmet alan kullanıcılarımızın haklarını korumak amacıyla imzalanmasını şart koştuğu bu sözleşmeyi D-Smart Shop’lardan veyawww.dsmart.com.tr/sozlesme.pdf adresinden sağlayabilirsiniz.


    madem kumanda vermesi saçma geliyor ben imzaladım diye kapanırken senin hala izleyebilecek olman daha saçma bence.. paranoyaya gerek yok isteyen imzalar isteyen imzalamaz zaman gösterecek kimin haklı olduğunu



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi risendark -- 21 Mayıs 2010; 11:48:13 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.