Şimdi Ara

ARAÇ KLİMA ve araç klima problemleri-

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
196
Cevap
8
Favori
209.051
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • klima yaz kış kullanılması gereken bir donanım. kışın kapatır yazın açarsanız 2 sene sonra gaz felan kalmaz sistemde. klima sistemine ayrıca yağ konur. klima çalıştığı sürece yağ sistemde dolaşarak keçeleri yağlar. yağlı olan keçe gaz kaçırmaz. klimayı kullanmadığınız zaman keçeler kurur ve gaz kaçağı başlar. gaz kaçağı var ise kaçak tespit ilacı ile birlikte sisteme gaz basılır ve bir süre kullanılır. gaz sistemden kaçtığı yeri fosforlu yeşile boyar. kaçak tespit edildikten sonra tamiri yapılır ve kalıcı olan gaz basılır. yaz kış kullanıldığı sürece sistemde kaçak olmaz. haftada en az 10 dakika çalıştırılması gerekir klimanın.

    basit olarak anlatırsak buzdolaplarımız sürekli çalıştığı için kaçeleri yağlı kalır ve gaz basma ihtiyacı duymayız.

    ayrıca her bakımda polen filtresi değiştirilmeli, senede bir sefer de içeriden sistem temizliği yapılmalıdır.
  • Arkadaşlar aracım 3 yıl bitti bende. klimayı çok kullanan birisi değilim. 3 yıldır kışın kapatır yazın açarım.polen filtresini yılda bir değiştiririm. hiç bir sorun olmadı.
  • size cok yardimci olmak isterdim ama istanbulda oturuyorum benim klima problemim bostanci.sanayi sitesinde klimaci hayri ustamiz sadece yag koydu.ve sistem duzeldi buz.gibi yapiyor musteriyinin halinden anlayan degisim degil tamir icin mucadele eden bir usta sadece 50tl ye cozdum isimi 500tl lerden bahsediyorlardi diger ustalar saglam seyi bile sirf para kazanmak icin degistireceklerdi
  • Muhtemelen fahrenayt olarak gösteriyor dereceyi. Celcius olarak ayarlamanız lazım. C4 leri hiç bilmiyorum ama ayarlar ya da seçenekler diye bir bölüm varsa ayarlamaya çalışın ya da serviste ayarlatın.
  • afe000 A kullanıcısına yanıt
    Arizayi tespit ettniz mi bilmiyorum. Mesajinizin uzerinden iki sene gecmis gerci ama sizin anlattiginiz bu sorunun aynisini yasayan bi arkadasim var. Dizel focuslarda, ozellikle cok sicak havalarda ve uzun soluklu rampalarda klima calistiginda aracin turbo hortumu patlatiyormus. Sizinki de muhtemelen boyle bir ariza olabilir
  • Arkadaşlar KLİMA ile ilgili sorunlarımızı ve nasıl çözümleriz hakkında paylaşalım

    ---benim aracımın kliması eskisi kadar soğutmuyor gaz mı ekleniyor kaça mal olur?
    ---klima bakımları nasıl olur
    kaç çeşit klima var vs
    ---klima ile ilgili herşeyi yazalım.. şimdiden teşekkürler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi comanderr -- 29 Mayıs 2010; 22:56:48 >



  • klima gazı yoğunlaşıyor bu yüzden eskisi kadar verim alınamıyor tekrar klima gazı konulursa eskisi gibi olur (başka bi sorun yoksa) buda yaklaşık50 lira gibi bişi...
  • Klima konusunda dikkatli olmak lazım.. Klima hastalığı diye birşey var biliyorsunuzdur..

    Lejyoner Hastalığı (Klima Hastalığı)
  • peki kışın sıcak konumda klima çalıştırılmalı?
    klima'yı çalıştırmazsam aracın içi buğu yapıyor.
    ayrıca ısı ayarı sıcak konumdayken ve klima aktifken yakıt tüketimi artar mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kritios -- 12 Mayıs 2010; 14:10:20 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    klima yaz kış kullanılması gereken bir donanım. kışın kapatır yazın açarsanız 2 sene sonra gaz felan kalmaz sistemde. klima sistemine ayrıca yağ konur. klima çalıştığı sürece yağ sistemde dolaşarak keçeleri yağlar. yağlı olan keçe gaz kaçırmaz. klimayı kullanmadığınız zaman keçeler kurur ve gaz kaçağı başlar. gaz kaçağı var ise kaçak tespit ilacı ile birlikte sisteme gaz basılır ve bir süre kullanılır. gaz sistemden kaçtığı yeri fosforlu yeşile boyar. kaçak tespit edildikten sonra tamiri yapılır ve kalıcı olan gaz basılır. yaz kış kullanıldığı sürece sistemde kaçak olmaz. haftada en az 10 dakika çalıştırılması gerekir klimanın.

    basit olarak anlatırsak buzdolaplarımız sürekli çalıştığı için kaçeleri yağlı kalır ve gaz basma ihtiyacı duymayız.

    ayrıca her bakımda polen filtresi değiştirilmeli, senede bir sefer de içeriden sistem temizliği yapılmalıdır.



    bütünarkadaşların cevaplarına teşekkürler
    kışın da ara sıra klima nın açılması gerekliymiş bilmiyorduk
    araca polen filitresi nasıl takılır veya olmayan araçlara takılırmı faydası nedir?
    klimanın sogutma derecesini neye göre ayarlanır otomatik klimaya dönermi aracımın kliması? slm




  • Polen filtresi olmayan araçlarda dışarıdan gelen toz kıl tüy .... Klimanın sogutma radyatorunde toplanir ve zamanla içeriye rütubet kokusu verir soğutma azalır . Polen filtresini Değiştirmeside kolaydır hava filtresi gibi genelde torpido yada sileceklerin önünde olur



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GoRdon5 -- 15 Mayıs 2010; 8:50:55 >
  • arkadaşlar çok güzel açıklamalar yapmışlar.klimayı erken erken çalıştırmanın faydası vardır.polen filtresi erken erken değişmeli yoksa koku yapıyor.
    birde arkadaşların unuttuğu bir husus var:klima çalışırken soğuk konumda stop edilmemeli.kapatılacağa 5-10 dakika kala sadece hava uflettirilmeliki ısı farkından borularda oluşan NEM zamanla kötü kokuya dönüşmesin.koku başladımı onu kaybetmek bir hayli zordur.
  • Merhabalar,
    Klima acıkken özellikle dur kalklarda , bir ugultu geliyor(mekanik) ve direksiyonla pedallarde hissedilen güçlü bir titresim oluyor.O anda klimayi kapatırsam ses ve kasılma kesiliyor.

    Her zaman yapmıyor ancak 2 sefer yapınca kısa zaman içinde kıllandım.Fikri olan var mı?

    Tşk...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    arkadaşlar çok güzel açıklamalar yapmışlar.klimayı erken erken çalıştırmanın faydası vardır.polen filtresi erken erken değişmeli yoksa koku yapıyor.
    birde arkadaşların unuttuğu bir husus var:klima çalışırken soğuk konumda stop edilmemeli.kapatılacağa 5-10 dakika kala sadece hava uflettirilmeliki ısı farkından borularda oluşan NEM zamanla kötü kokuya dönüşmesin.koku başladımı onu kaybetmek bir hayli zordur.


    Koku başladıysa ne yapacağız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    arkadaşlar çok güzel açıklamalar yapmışlar.klimayı erken erken çalıştırmanın faydası vardır.polen filtresi erken erken değişmeli yoksa koku yapıyor.
    birde arkadaşların unuttuğu bir husus var:klima çalışırken soğuk konumda stop edilmemeli.kapatılacağa 5-10 dakika kala sadece hava uflettirilmeliki ısı farkından borularda oluşan NEM zamanla kötü kokuya dönüşmesin.koku başladımı onu kaybetmek bir hayli zordur.


    Koku başladıysa ne yapacağız?


    Koku petek üzerinde oluşan nemin bakterilenmeye sebep olmasından dolayı oluşuyor, eğer koku arttıysa klima evaparatörüne temizleyici antibakteriyel spreyler sıkılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alperen_hakki
    Merhabalar,
    Klima acıkken özellikle dur kalklarda , bir ugultu geliyor(mekanik) ve direksiyonla pedallarde hissedilen güçlü bir titresim oluyor.O anda klimayi kapatırsam ses ve kasılma kesiliyor.

    Her zaman yapmıyor ancak 2 sefer yapınca kısa zaman içinde kıllandım.Fikri olan var mı?

    Tşk...

    Klima kompresorunun kafasındaki manyetik olabilir yada bilyesi tam olarak bilmiyorum ama...
  • Bir ipucu da biz verelim,
    Klima pompaları yanlış kullanımda arıza yapabilir. Mesela en büyük hata klimayı ilk kez motor yüksek devirdeyken çalıştırmaktır. Çünkü klima pompası hareketini bir kayış yardımıyla motordan alır ve motorun devir hızına göre döner. İlk çalıştırmada pompada yağlama yeni başladığından aşınmalar olabilir, o sebeple rolantide iken çlıştırılmalı ve 1-2 dakika sonra üst devirlere çıkılmalıdır. Böylece pompanın ömrü uzun olur.
  • Yorumda bulunan arkadaslara tşk...

    Bir gözlemimi daha yazayım bu konuda .Klimanın fanı eskisi gibi güçlü üflemiyor.Kademesini arttırıyorum ama eskisi gibi kuvvetli uflemiyor.Bunu da yeni gözlemlemeye başladım.Aşağıdaki problemimle alakalımı bilemiyorum ama yorum yapan / yapacak arkadaslara ipucu olabilir.

    Tşk...

    NOT : Bu arada aracım 2007 Laguna 2, sürücü yolcu bagımsız sıcaklığı ayarlanabilen otomatik dijital klima.

    quote:

    Orijinalden alıntı: alperen_hakki

    Merhabalar,
    Klima acıkken özellikle dur kalklarda , bir ugultu geliyor(mekanik) ve direksiyonla pedallarde hissedilen güçlü bir titresim oluyor.O anda klimayi kapatırsam ses ve kasılma kesiliyor.

    Her zaman yapmıyor ancak 2 sefer yapınca kısa zaman içinde kıllandım.Fikri olan var mı?

    Tşk...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alperen_hakki -- 17 Mayıs 2010; 9:07:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mustyyyyy


    quote:

    Orijinalden alıntı: ___Murat___


    quote:

    Orijinalden alıntı: hezerfen

    arkadaşlar çok güzel açıklamalar yapmışlar.klimayı erken erken çalıştırmanın faydası vardır.polen filtresi erken erken değişmeli yoksa koku yapıyor.
    birde arkadaşların unuttuğu bir husus var:klima çalışırken soğuk konumda stop edilmemeli.kapatılacağa 5-10 dakika kala sadece hava uflettirilmeliki ısı farkından borularda oluşan NEM zamanla kötü kokuya dönüşmesin.koku başladımı onu kaybetmek bir hayli zordur.



    Koku başladıysa ne yapacağız?


    Koku petek üzerinde oluşan nemin bakterilenmeye sebep olmasından dolayı oluşuyor, eğer koku arttıysa klima evaparatörüne temizleyici antibakteriyel spreyler sıkılıyor.

    klima evapatörü ne nasıl sprey sıkılır tarif edermisiniz.




  • hepsiburada ya bak orada araç temizliği bölümünde yada klima dezenfektanı diye yazarsan sana gerekli ürünü bulur kullanım talimatı ve açıklaması sitede mevcut
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.