Şimdi Ara

Arabayı çalıştırırken debriyaja basmak (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
73
Cevap
2
Favori
62.230
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    hocanın kötü alışkanlık demesinin sebebi her arabanın debriyajı aynı değildir. debriyajı yumuşak bi arabaya alışkındırsın. debriyajı sert bi arabaya bindiğinde bastığını sanarsın ama tam basamamıştırsın marşa bastığında iste araç viteste ise marş motoru ve debriyaj balatısana zarar verir. boşa alıp debriyaja basmak 2 kat güvenlik demek oluyo. yoksa boşla vitesle debriyaj aynı şey demek zaten.


    vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

    1. Kavrama diski
    2. Baskı balatası
    3. Debriyaj mili
    4. transfer şaftı
    5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
    6. ana şaft
    7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi



    http://www.clubvwturk.com/archive/index.php/t-52736.html

    Tesekkurler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911


    quote:

    Orijinalden alıntı: pirasa

    hocanın kötü alışkanlık demesinin sebebi her arabanın debriyajı aynı değildir. debriyajı yumuşak bi arabaya alışkındırsın. debriyajı sert bi arabaya bindiğinde bastığını sanarsın ama tam basamamıştırsın marşa bastığında iste araç viteste ise marş motoru ve debriyaj balatısana zarar verir. boşa alıp debriyaja basmak 2 kat güvenlik demek oluyo. yoksa boşla vitesle debriyaj aynı şey demek zaten.


    vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:

    1. Kavrama diski
    2. Baskı balatası
    3. Debriyaj mili
    4. transfer şaftı
    5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
    6. ana şaft
    7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi



    http://www.clubvwturk.com/archive/index.php/t-52736.html

    Vay be hyundai'a bak sen.. debriyaja basmadan arabanın çalışmama nedeni marş motorunu korumakmış demek..
    adamlar işi biliyor. Hemde yıllar önce hyundai excel de gördüm ben, ilk bu özelliği..
    İ Love You Hyundai




  • quote:

    Orijinalden alıntı: brujeria

    Bir keresinde boşta sanıp kontağı çevirince öndekine yerleştirmiştim
    ondan sonra alışkanlık haline geldi.

  • Benim a3 debriyaja basmadan marş motorunu çevirmiyor..

    Yani konu açık ve net diye düşünüyorum.Özellikle soğuk havalarda debriyaj ile çalıştırmak hayat kurtarabilir.
  • ben bunu debriyaja basarak boşta olduğu halde debriyaja basarak çalıştırdığımı söylediğim halde serviste olsun ustalar olsun çaaat diye kontağı çevirip çalıştırmaya çalışıyorlar kontağı bir çevir sonra bi 3 5 saniye bekle bas debriyaja sonra çevir kontağı ne zorlarsın marş motorunu sarj dinamosunu

    debiryaja basarak çalıştırmak zaralıymış hiçbirseye basma direk kontağı çevir hepsinin soylediği bu ya hepimiz yanlış biliyoruz yada bu servisteki ustalar hepsi yanlış biliyor

    bu arada aracımı geçen bakımdan aldım garip garip sesler geliyor servisten çıktıktan sonra farkettim 1.vites ve 2.viteste 2.500 deviden sonra gurul gurul tam on konsoldan bu katalizor un oldugu yer sanırım sesler geliyor biazdaha gaza basınca 3.000 devir ve sonrası o gurl gurul sesler kesiliyor bugun pazar diye aracı kullandım açıp da soramadım hani damacanayı sallayınca gelen ses gibi su sesi gibi gurul gurul normalde bboşta ses yok biraz gaza basınca araba hızlanmaya başlarken 1. ve 2. viteste 2.500 3000 devir arası bir ses



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi unixslax -- 16 Ekim 2011; 22:20:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    boşta dahi olsa debriyaja basarak çalıştırmak daha iyidir....
    marş motoruna binen yükü azaltırsınız böylece .....


    mesela aküsünde tek çalıştırmalık gücü kalmış bir araçta.... Debriyaja basmadan çalıştırmaya kalktığınızda belkide araç çalışmayacaktır.....güç yetmeyecektir...

    ama debriyaja basarsanız çalıştırma ihtimali daha yüksektir....




    Bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum?
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 16 Ekim 2011; 22:29:35 >
  • Aracı stop ederkende debriyaja basıyorum. Bilmiyorum alışkanlık herhalde.Bir sıkıntısı var mı yokmu hiç bir fikrim yok
  • yaz-kış

    tüm ışıkların sönmesini beklerim (3-5 saniye)
    boşta debriyaja basarak çalıştırırım.

    alışkanlık
  • Bizim araç debriyaja basmadan çalışmıyor kesinlikle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    yaz-kış

    tüm ışıkların sönmesini beklerim (3-5 saniye)
    boşta debriyaja basarak çalıştırırım.

    alışkanlık

    bende her arabada kullandığım her arabada ve benzinli araçta 10 saniye enaz çalıştıktan sonra beklerim dizelde 1 dakika ilk çalıştırmada
  • quote:

    Orijinalden alıntı: unixslax

    quote:

    Orijinalden alıntı: DXM06

    yaz-kış

    tüm ışıkların sönmesini beklerim (3-5 saniye)
    boşta debriyaja basarak çalıştırırım.

    alışkanlık

    bende her arabada kullandığım her arabada ve benzinli araçta 10 saniye enaz çalıştıktan sonra beklerim dizelde 1 dakika ilk çalıştırmada

    aynen hocam
    1 dakika beklemekten kim zarar görmüş




  • Debriyaj çalışma sistemini burdan görebilirsinizhttp://otomobilimm.blogspot.com.tr/2014/01/debriyaj-sistemi-calsmas-vites-ve.html
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.