Şimdi Ara

2010 TOYOTA VERSO ????

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
2
Favori
22.188
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Forum ölmesin diye yazayım alacak arkadaşlara kolaylık olsun. Kullanan kişinin kanâatleri en doğrusudur.


    2011 Verso Comfort Extra 1,6 benzinli modelini 44.000.-TL ye aldım. Plaka ve tescil işlemleri 1 hafta sürdü. Bu hafta sonu 264.-TL ye (depo ağzına kadar) fulledim ve toplam 750 km yol yaptım. İzlenimlerim şunlar;

    1- Toyota'nın 20 yıldır TR'de satılan tüm modellerini kullanmış biri olarak, vites 1 de kalkarken duyulan klasik motor sesinin Verso'da da aynı olduğunu farkettiğimi söyleyebilirim.

    2- Verso'yu alırken test aracı olmadığı için Avensis ve Corolla kullanarak fikir edinmeye çalıştım. Verso'yu alıp kullandıktan sonra kıyaslama yapabildiğimden şunu söylemek isterim. Corolla'da arka koltukta oturulduğunda asfalt-lastik sesi olduğu gibi kulaklarımda idi. Avensis süspansiyon ve konfor olarak Verso kadar tatmin edici değildi.

    3- Verso yerli montaj olmasına rağmen, aracımın deri direksiyonundaki dikim işçiliği haricinde hiçbir noktasında TR üretimi olduğuna dair bir hata veya ihmal göremedim.

    4- 600 km.lik uzun yolda 5 kişi + sürekli klima + açılmamış motor olmasına rağmen (2000-3000 devir arası sakin kullanarak) ortalama 7,5 lt /100km (97 oktan) benzin harcadı. Bunun 50 km si şehir içi ve dur kalk gibi düşünülebilir. Tekrardan benzini depo ağzına kadar fullediğimde yol bilgisayarı ile fiili yakıt harcamasının birbirini %100 tuttuğunu gördüm.

    5- 150 km ise 5 kişi ile Avrupa yakasından kavacık ve beykoz yönüne gidip dönerek yaptım. Sürekli klima açık, dur kalk, dik yokuşlar, tırmanmalar, virajlı yollar olmasına rağmen, yol bilgisayarında 7,8lt/100km harcadığını gördüm.

    6- Yol sesi diğer Toyota'lara göre çok az, o da sadece iri mıcırlı asfaltlarda. Kesinlikle Toyota'ların klasik yol sesi şiddetinde değil..

    7- Çekişi kasa ağırlığı sebebiyle hantal izlenimi veriyor. 2000 devirde giderken ani hızlanma talebiniz dizel torklu bir araç gibi değil. VW 1.2 TSI
    motorun düşük devirdeki isteksizliği gibi. Ani hızlanmalar gibi yüksek performans beklemek hata olur. Ancak 3000-4000 devir arası tutulduğunda pedala hemen cevap veriyor ve süratini farkettirmeyecek şekilde iyi hızlanabiliyor. Özetle; İyi bir ekonomi isteyen otobüs gibi, 1,2 lt.yakıt farkını sorun etmeyen yüksek torklu bir araç gibi zevkle kullanabilir.

    8- İç mekân çok ferah, geniş, rahat, çok fonksiyonel. Bir aile aracında beklenen her türlü rahatlık ve esnek kullanım imkânlarını sunuyor. Çocuklardan birisi yatmak istediğinde arka koltukların tekini yatırarak kendi bölümünü boylu boyunca yatak gibi kullanabiliyor.

    9- Yüksek ve geniş görüş alanı ile ağırbaşlı bir gidişi var. Sanki otobüste gidiyormuş gibi bir konfor hissine kapılıyorsunuz.

    10- Kliması çok iyi derhal soğutuyor. Ses istemi iyi. Bluetooth telefona bir kere tanıtıldığında artık araca her binişinizde kendisi otomatik bağlanıyor.

    11- Direksiyon elektrik takviyeli olduğundan sanki tüy gibi. Koltukları rahat ve tok. Döşeme kalitesi çok tatmin edici. Paspaslar kumaş ve iyi kalitede. Aynalar, iç ışıklandırma çok ideal ölçü ve kalitede tutulmuş.

    12- Araç rolantide çalışırken içeriden kesinlikle sesi duyulmuyor. Gecenin bir saatiydi, duyabilmek için dışarı çıkıp kulağımı ön ızgaraya dayayarak motorun sesini ancak duyabildim, o kadar sessiz ve izolasyonu iyi yani.

    13- Benzinli motoru bu yakıt oranları ile değerlendirirsek, bu aracın dizel motorlusuna 10.000.-TL fazla para ödemenin gereksiz olduğunu düşünüyorum. Ayrıca dizel motor 2.0 vergi kategorisine girdiğinden, yıllık bandrolüde benzinli 1.6 nın en az 2 katı olacaktır. Ayrıca Toyota'nın yeni D4d dizel motorlarında sürekli yağ eksiltme, turbo sorunları gibi şikayetleri forumlarda okuyorum. Araba işi kısmet ve şans işidir. Ancak genel bir kanaât vardır ki; Benzinli motorun sorunsuzluğu adına eğer yılda en az 50.000.km üstü yol yapılmıyorsa, dizel motor ile uğraşmaya değmez. Kısa bir hesaplama ile dizeli bugünkü fiyatlar ile 6,5lt/100km ort.sarfetse bu da km.de 24 krş sarfiyat demektir. Benzinli 1,6 motor ise bence sakin kullanımda rodaj sonrası mutlaka 6,8.lt ortalama verecektir. Bu da 29 krş/km eder ki aradaki fark için gerçekten de dizel riskine girmeye değmez. Ort. 7 lt dahi yaksa, aradaki fark 10.000.km de 600.-TL eder ki, yine de değmez. Ayrıca lpg denilen melanetin motoru mahvetmesine, sevdiklerinin hayatını tehdit etmesine, konforu kısıtlamasına, istediğin kapalı yere girememene, yollarda kalıp rezil olmana yine de değmez.

    Bence araba işi zevk işidir. Yakıt konusunda ufak hesapların peşine düşenler, kazandıkları farkı daha sonra mutlaka toplu bir şekilde motora harcayacaklardır. Bu hem dizel hemde lpg için geçerlidir. Benim günlük kullanım aracım 2010 dizel bir araçtır ve yılda yaklaşık 40.000.km yaptığımdan dizel için değer. Daha azı için gerçekten değmez.

    14- Lastikler orjinal 205x60x16 Michelin. Bence Verso'nun yol sesi almamasında %70 izolasyon, %30 Michelin faktörü sözkonusu olabilir. Bayiden teslim aldığımda lastiklerde 50 hava basılı idi, 33 e düşürdüm, süspansiyon iyice yumuşadı ve konforu daha da arttı. Tabii lastik basıncı olması gerekenden daha düşük tutulduğunda, yakıt sarfiyatının da artacağı hesaplanmalıdır.

    Özetle;

    Önceki arkadaşlarında söylediği gibi araç verilen parayı fazlası ile hakedecek kalite ve donanımda gibi görünüyor. Zamanla fikrimi değiştirecek sorunlar çıkarmı bilemiyorum.

    Almayı düşünenlere tavsiye olunur. Test aracı olarak Avensis'i deneyip kullansınlar. Verso sessizlik, oturaklılık ve konfor yönünden ondan 1,5 kat daha iyi diyebilirim.

    Ben de almazdan önce bu tipteki araçlarla ilgili forumlardaki tüm yorumları inceledim. Kullanmadan, bilmeden o kadar çok kafadan atan varki, eğer dikkate alırsanız yayan gezmeniz gerekir. Bence en iyisi bilinçli kullanıcıların tavsiyelerini ölçü olarak alıp karar vermek. Bu sebeple yukarıdaki bilgiler ile elimden geldiğince yardımcı olmaya çalıştım.

    Saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dhkn -- 29 Temmuz 2011; 12:13:46 >




  • KULLANAN YADA İNCELEME ŞANSI OLAN VARMI?
    MOTOR 1.6 132HP...
    1480KG ARABA...
    11.7 SN 0-100 ÇIKIŞ....

    BEN YILLIK 10BİN KM Yİ PEK GEÇMİYORUM....
    DİZEL MANTIKLI GELMİYOR AMA RENAULT SCENİC DE FENA DEĞİL ASLINDA?? HEM 1.5DCİ 105HP

    TERCİHİNİZ NE OLURDU?



  • Yakın tanıdığımın dizel corallası vardı sattı 2010 verso aldı en fazla 5000 km kullanabildi. Performansı düşük ve yakıt tüketimi yüksek olduğu için sattı
  • CMax, Scenic, C4 Picasso gibi dizel seçeneklere bakın bence. Benzinin litresi kaç para olmuş. 10.000 km'de benzin-dizel tüketim farkı en az 1500-1700TL civarı olur. Birisi "Senede 30.000'den fazla yapmıyorsanız dizel almayın" diye kuyuya taşı atmış.
  • Bir tanıdığım aldı .Aracın genel özelliklerinden memnun ancak yakıt konusunda biraz yakıyormuş dediğine göre.Yakıt sizin için problem değilse diğer özellikleri güzelmiş.Tabi gidip incelemenizde yarar var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibhaavci

    Yakın tanıdığımın dizel corallası vardı sattı 2010 verso aldı en fazla 5000 km kullanabildi. Performansı düşük ve yakıt tüketimi yüksek olduğu için sattı


    beygir gücünü ağırlığa oranlarsak aslında pekte öyle olmuyor. 1300küsür kiloluk scenicler 85hp idi.

    belki gücü 132hp olunca yakıtı da fazladır. fabrika verileri genelde 9litre şehir içi diyor ama ne derece inandırıcı olur bilemem..
    arabam.com daki testte ortalama tüketim 8.5 litre diyor.
    o kullanan tanıdığınız kişi çok mu performanslı kullanıyordu acaba?
    belki dizelden benzine geçince pahalımı geldi acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r7153


    quote:

    Orijinalden alıntı: ibhaavci

    Yakın tanıdığımın dizel corallası vardı sattı 2010 verso aldı en fazla 5000 km kullanabildi. Performansı düşük ve yakıt tüketimi yüksek olduğu için sattı


    beygir gücünü ağırlığa oranlarsak aslında pekte öyle olmuyor. 1300küsür kiloluk scenicler 85hp idi.

    belki gücü 132hp olunca yakıtı da fazladır. fabrika verileri genelde 9litre şehir içi diyor ama ne derece inandırıcı olur bilemem..
    arabam.com daki testte ortalama tüketim 8.5 litre diyor.
    o kullanan tanıdığınız kişi çok mu performanslı kullanıyordu acaba?
    belki dizelden benzine geçince pahalımı geldi acaba?



    biri dizel diğeri benzin değil mi ?




  • 1480KG baya ağır bir araç... 132 bg 1.6 motor anca kaldırır.... çok yakabilir şaşmamak lazım....
  • verso 1485 kg / 132 hp= 11.25

    c-max tdci 1335 kg / 109 hp = 12.24

    c-max benzin 1335 kg / 100hp = 13.35

    scenic 1.5dci 1485 kg / 105 hp = 14.14

    grant picasso 1.6hdi 1539kg / 110hp= 13.99


    kilonun güce oranına bakınca bunlardan en performanslı olan verso...
    hesap kitaba uymaz belki ama bu heasapta yanlış bişey varmı? ben mi yanlış düşünüyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Whisper911

    1480KG baya ağır bir araç... 132 bg 1.6 motor anca kaldırır.... çok yakabilir şaşmamak lazım....


    verso benzinli, diğerleri cmax,scenic,picasso dizel...
    ama 4-5bin tl fiyat farkı var.
  • Merhaba arkadaşlar,
    Ben 2009 aralıkta 2010 verso aldım. Hem dış hem de iç dizayn olarak beğeniyle kullanmaktayım. Bagaj büyük, içi çok ferah ve rahat. Ancak yakıt tüketimi ağırlığından dolayı biraz fazla. Eski modellerine göre yakıt tüketimi daha azmış. Eski kasasında 110 beygir, 2010'da 132 beygir. Bu yeni motor sadece yeni avensislerde kullanılmaktaymış. Aldığımdan beri 2400 km yaptım. Eskişehir'de şehir içi kullanıyorum. Ortalama yakıt tüketimi 8,5-9 arası. Çok fazla uzun yola çıkamadığım için uzun yolda değerlendiremedim. Yol bilgisayarı kaç kilometrede ortalama gösteriyor bilmiyorum ama bir kez Ankara'ya gidip geldim, ortalama 8 gösterdi. Bunun haricinde bence C max, Scenic gibi araçlarla karşılaştırıldığında bence ilk tercih edilecek araç Toyota Verso'dur. Saygılar....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leosdr

    Merhaba arkadaşlar,
    Ben 2009 aralıkta 2010 verso aldım. Hem dış hem de iç dizayn olarak beğeniyle kullanmaktayım. Bagaj büyük, içi çok ferah ve rahat. Ancak yakıt tüketimi ağırlığından dolayı biraz fazla. Eski modellerine göre yakıt tüketimi daha azmış. Eski kasasında 110 beygir, 2010'da 132 beygir. Bu yeni motor sadece yeni avensislerde kullanılmaktaymış. Aldığımdan beri 2400 km yaptım. Eskişehir'de şehir içi kullanıyorum. Ortalama yakıt tüketimi 8,5-9 arası. Çok fazla uzun yola çıkamadığım için uzun yolda değerlendiremedim. Yol bilgisayarı kaç kilometrede ortalama gösteriyor bilmiyorum ama bir kez Ankara'ya gidip geldim, ortalama 8 gösterdi. Bunun haricinde bence C max, Scenic gibi araçlarla karşılaştırıldığında bence ilk tercih edilecek araç Toyota Verso'dur. Saygılar....

    şehir içi 8.5- 9 litre 132hp bir araç için gayet normal değilmi? benim 1.4 75hp symbol bile aynı yakıyor!!!!!
    zaten bu arabayı alan adam drift atıp, spor arabayla kapışmak için alınmıyor!!!
    daha önce yaptığım tabloda güç/kilo hesabı da ortada...
    peki siz alırken neye göre aldımız? güçmü? konformu? ne?




  • Çok aşırı bir yakıt tüketimi var fabrika değerlerine bakmayın.O fabrika değerlerini zaten herhalde koltukları söküp bayır aşağı ölçmüşler .Araba yığılıyor ve yol bilgisayarında inanılmaz rakamlar ortaya çıkıyor.Benzin istasyonuyla akraba olursunuz.
  • o 132 beygirlik motor yeni avensiste kullanılan motordur valvematic diye geçer corollada kullanılan 122 beygirlik motordan üstündür ve daha az yakar

    yeni avensiste yaptığımız testen bir bilgi aktarayım avensiste 1380 kg (olması lazım tahmini) civarındadır
    200 km yol gittik sürekli bastık 160 -190 km civarı gittik ortalama 8.8 ltr /100 km verdi

    132 beygir 160 nm tork u ile o motor benzinli seçenekler arasında ekonomik ve güçlü motorlardan biridir
    yakıt konusunda rakiplerine göre sizi üzmez performans konusunda extra bişeyler beklemediğiniz sürece sizi tatmin eder
    0-100 ü 11.7 saniye imiş (sizin söylediğinizi baz alıyorum bilmiyorum)bu rakam avensiste 10.4 saniye ,corollada 10.4 saniye ,dizel corollada 11.9 saniyedir bu bu da ek bir bilgi olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hunter06 -- 8 Nisan 2010; 11:26:35 >
  • Toyota bölümünde verso sahiplerinin yazılarını okumanızı tavsiye ederim. Burada amacı karalamak olan çok insan var.Bilgisizce eleştiri amaçlı yazıyorlar. Toyota bölümünde çok daha samimi, doğru cevaplar bulabilirsin.1480 kg bir araç için şehir içi 10 litre yakması bile normalken verso sahipleri 8-9 litre yaktığını söylüyor. Bence çok iyi değer. Eleştirilen yanı varsa o da düşük devirlerde motorun isteksiz olması. Bunun nedeni ise valvematic motorun özelliği. Düşük devirlerde eski motor(110hp)a göre daha güçsüz(bu sayede yakıt tüketimi düşük), ama yüksek devirlerde güçlü ve performanslı.
  • bu tarz araçlarda benzinli motor iyi seçim değildir. dizel bakın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: leosdr

    Bu yeni motor sadece yeni avensislerde kullanılmaktaymış.


    Aurislerde de kullanılıyor 132 hp lik motor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurcugum

    Toyota bölümünde verso sahiplerinin yazılarını okumanızı tavsiye ederim. Burada amacı karalamak olan çok insan var.Bilgisizce eleştiri amaçlı yazıyorlar. Toyota bölümünde çok daha samimi, doğru cevaplar bulabilirsin.1480 kg bir araç için şehir içi 10 litre yakması bile normalken verso sahipleri 8-9 litre yaktığını söylüyor. Bence çok iyi değer. Eleştirilen yanı varsa o da düşük devirlerde motorun isteksiz olması. Bunun nedeni ise valvematic motorun özelliği. Düşük devirlerde eski motor(110hp)a göre daha güçsüz(bu sayede yakıt tüketimi düşük), ama yüksek devirlerde güçlü ve performanslı.



    Motorun düşük devirlerde cansız olan yapısı yakıt tüketimini azaltmaz aksine bir hayli arttırır,insanları yanıltmayalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asabi_troll

    bu tarz araçlarda benzinli motor iyi seçim değildir. dizel bakın.

    bu tarz dan kastiniz nedir
    hangi tarz icin benzinli hangi tarz icin dizel?acabilirmisiniz?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ZHERCO

    boşver Versoyu tasarımı kötü. O paraya yeni astra HB var mükemmel araba.

    astrayla pek sınıfı tutmuyor ama... :))
    sağol yine de:)
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.