Şimdi Ara

Sizce dövme abdesti engeller mi??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
2.939
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki

Sizce dövme abdesti engeller mi??


(En Son Oy Tarihi: 15.4.2022)
Giriş
Mesaj
  • eet arkadaşlar ben dövme yaptırcam da bazı kesimler abdesti engeller diyor bazıları da derinin altına yapıldıı içn bişi olmaz diyor.bi de donanımhaberin fikrini aliim



  • engelliyomuş die duydum
  • eğer anketten engellemez sonucu çıkarsa kısa sürede yaptırırım
    gerçi bide diyanete felan sormak lazım
  • Abdest derken gusül abdestinden bahsediyorsak engeller diye biliyorum.Aslında işin saçma tarafı bu tip konular hep SENCE-BENCE çerçevesinde tartışılıyor.Kur!an tek mercii değil mi açıp onu okuruz ve tek bir doğru vardır.Bana kalırsa yorumla falan olacak iş değildir.
  • quote:

    Orijinalinden alıntı: 57.ALAY

    Abdest derken gusül abdestinden bahsediyorsak engeller diye biliyorum.Aslında işin saçma tarafı bu tip konular hep SENCE-BENCE çerçevesinde tartışılıyor.Kur!an tek mercii değil mi açıp onu okuruz ve tek bir doğru vardır.Bana kalırsa yorumla falan olacak iş değildir.


    57.alay doğu söylüyorsun alsın okusun
    yaşar nuri beyin çevirisi al oku dövme olur mu olmaz mı bak
    bilsem söyleyecemde bende bilmiyorum

    http://rapidshare.de/files/4421934/KURAN_I_KER_M.exe.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eärendil -- 27 Ağustos 2005, 15:14:25 >




  • arkdaşlar eski zamanlarda arap kadınlarının ellerine ve alınlarına çıkmayan kına ile şekiller yaptığı ve bu şekillerin insanların toplum içindeki statüsünübelirlediğini çoğunuz duymuşsunuzdur. Eğer öyle bişey olsa en başta buna izin verilmezdi.
    Herşey bi kenara böyle hurafelere takılmayın..
    Önemli olan insanın niyeti,yaptıkları..
    Siz kalbinizi temiz tutun,çevrenizdeki insanlara yardım edin elinizden geldiğince gerisi hikaye!
  • Ben cok sevdiklerımın gecici olanlarını yaptırıyorum cunku cok cabuk sıkılıyorum daha ıyı oluyor eger cok ıstıyorsan yaptır derım cıkartması cok kasıyor cunku...
  • quote:

    Orijinalinden alıntı: 57.ALAY

    Abdest derken gusül abdestinden bahsediyorsak engeller diye biliyorum.Aslında işin saçma tarafı bu tip konular hep SENCE-BENCE çerçevesinde tartışılıyor.Kur!an tek mercii değil mi açıp onu okuruz ve tek bir doğru vardır.Bana kalırsa yorumla falan olacak iş değildir.


    evelAllah
  • SAÇMALAMAYIN ARKADAŞLAR.. Güleryüzlü-islam (zekeriya beyaz) kitabında acıkca anlatılıyor. Dövme zaten derinin altına yapılır. Su normalde de oraya degmez zaten. Ancak dövme yaptırırken acı cektigimiz icin kötü görülmüstür islam dininde. Islam'da vucuda eziyet haramdır.
  • Bu konu Islam Fikhi ile alakalidir. Madem soru "Islam´a göre" seklinde sorulmustur, sence bence ile yorumlanamaz. Bu konu ile bazi delilleri asagiya siraliyorum. Dileyen kaynaklarindan da karsilastirabilir.

    1. Kütüb-i Sitte 2129 numarali Hadis:

    Hz. Ebü Hüreyre (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm) şöyle buyurdular:

    "İğreti saç takana da, taktırana da, bedene dövme yapana da, yaptırana da AIIah lânet etsin!"

    Buhârî, Libas 86, Tıbb 36; Müslim, Libas 119, (2124); Nesâî, Zinet 25, (8,148).


    2. Kütüb-i Sitte 2130 numarali Hadis:

    İbnu Abbâs (radıyallâhu anhümâ) dedi ki: "İğreti saç takan, taktıran; kaşları incelten, kaşlarını incelttiren, dövme yapan ve dövme yaptıran lanetlenmiştir."

    Ebü Dâvud, Tereccül 5, (4170).


    3. Kütüb-i Sitte 5148 numarali Hadis:

    5148 - Ebu Cuheyfe radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm kan mukabilinde alınan semenden, köpek semeninden, fuhuş kazancından men etti. Dövme yapanı, dövme yaptıranı, faiz yiyeni, faiz yedireni ve musavvirleri lanetledi."

    Buhari, Büyü' 113, 25, Talâk, Libas 86, 96; Ebu Davud, Büyü' 65, (3483).


    4.Islam Fikhi Ansiklopedisi´nde "Dövme" Basligi altinda:

    İnsan vücudunun muhtelif yerlerine yüze, kola, ele, göğse, derinin iğne vb. sivri âletlerle şekle uygun olarak delinip, üzerine mürekkep, çivit vs. dökülmek sûretiyle yapılan nişan ve resim hakkında kullanılan bir tabir.

    Dövme süs olarak yapılırdı. Câhiliye Arapları arasında yaygın bir âdetti. Bilhassa Arap kadınları dövme hususunda çok ileri gitmişler, vücutlarının birçok kısımlarını nakışlarla doldurmuşlardı. Hattâ bazıları vücutlarına, tapındıkları put şekillerini kazımışlardı.

    Eski Trakyalılarda dövme asalet nişanesi, eski Yunanlılarda da ahlâksızlık damgası sayılırdı. Hristiyanlar'da da vücutlarına dövme usulüyle haç resmi kazıtanlar vardı. Kudüs'e hacca giden hristiyanlar, kol ve ellerine dövme yaptırırlardı. Osmanlılar'da yeniçeriler arasında dövme çok yaygındı. (Tecrid-i Sarih Terr., 351, 381).

    Eski çağlardan türlü şekillere bürünerek zamanımıza kadar gelen dövme geleneği bugün bile garip şekillerde sürmektedir. Cahiliye devirlerine ait ilkel bir süs halinde kalması yirminci yüzyıl mantığına daha çok yakışacak dövme; Mısırlılar'ın mumyası, Asurlular'ın örgü sakalı gibi, tarih yapraklarında birer hatıra gibi kalmamış, garip bir ilgi ile günümüze kadar gelmiştir. Dövmecilikte Japonlar oldukça ileridirler. Onlar bu işi güzel sanatların bir dalı olarak kabul etmişlerdir.

    Dövme, domuz yahut balık ödü, is karası, susam yağı gibi ilaçlarla yapılır. İşlem sırasında kişi büyük bir ızdırap duyar. Büyük boyda dikiş iğneleri yanyana dizilerek bir deste halinde bağlanır. Beğenilen resim ve şekil çizilir, sonra bu iğne destesi o şekil üzerine bastırılarak zımbalanır. Bu cılk yaranın üstüne renk verici madde sürülüp bezle sarılır. Renk maddesi yukarıda saydıklarımızın dışında normal boya veya kara barut olabilir. Genellikle barut ve çin mürekkebi kullanılır. Dövme iğnelerinin acısı bittikten sonra yaranın acısı başlar. İğnelenen yer şişer, iltihap yapar, tıpkı normal bir yara gibi işler ve kabuklanır. Bir de cilt altına yabancı bir cisim gömerek yapılan dövme vardır ki, buna en fazla Eskimolar'da, Çukçiler'de Gurdenlandlılar'da ve İtalya'nın bazı bölgelerinde rastlanır.

    Veşm; hem eziyet, hem de Allah'ın yarattığı güzel sûreti değiştirip bozmak olduğu için çirkin bir harekettir. İnsanları bu kötü işe teşvik eden şeytandır. Cenâb-ı Hak bu durumu şöyle özetliyor: "Şeytan dedi ki: Elbette senin kullarından belli birtakımı alıp onları saptıracağım. Onlara kuruntu kurduracağım, develerin kulaklarını yarmalarını emredeceğim, Allah'ın yarattığını değiştirmelerini emredeceğim. " (en-Nisâ, 4/119) Hz. Muhammed (s.a.s.) "Allah'u Teâlâ dövme yapan ve yaptırana kaşlarını incelten ve güzellik için dişlerini törpüleyip Allah'ın yarattığı şekli değiştiren kadınlara lânet etmiştir. " (İbn Hacer el-Heytemî, ez-Zevacir, Mısır 1970, I, 141) demiştir.

    Bazı âlimler dövme yaptırmayı büyük günahlardan saymışlardır. Lânet edilen bir hareketin ne derece kötü olduğu ortadadır. Hadis-i şerifte sadece kadınların zikredilmesi, bu hareketin bilhassa kadınlar arasında yaygın olmasından dolayıdır. Kadınlar için yasak olunca erkekler için de yasak olacağı tabiidir. Yasağın bu derece şiddetli olması özellikle Allah'ın yarattığı tabii güzelliği beğenmeyip bozmaya kalkışmaktan dolayıdır. İslâmiyet insan tabiatına en uygun din olduğu için insanların her hal ve hareketlerinden daima tabii olmalarını, sun'i ve sahte hareket ve fiillerden sakınmalarını istemektedir. İnsanın şekli fıtrîdir. Allah'ın bahşettiği bu tabiî şekil ve güzelliğin üstünde bir güzellik var mıdır? Şayet daha güzel bir şekil olsaydı meselâ Allah dudaklarımızı, kırmızı yaratırdı (Tecrid-i Sarih Trc. V, 351-352).

    Dövme günümüzde birçok ülkelerde bilhassa Afrika'da yaygın haldedir. İnsanın tabii halini bozup zaman zaman çok gülünç ve iğrenç hallere girmesi günümüzde çokça görülmektedir. Ruh ve ahlâk güzelliğinin değerini kavrayamayanlar, kendilerini iman, ilim ve edeple süsleyecekleri yerde, çürüyüp toprak olacak fâni vücutlarını süslemekle meşguldürler.



    Binaenaleyh, Abdestin ne hallerde bozulup bozulmayacaginin meraki icerisinde olan salih bir müslümanin, Dövme gibi Islami kaynaklarin tamaminda Haram ve Lanetle zikredilen bir uygulama ile kendisini muhattap etmesi düsünülemez.




  • Valla engeller diye biliyorum ama su da var. Dini savasların oldugu sırada askerler oldukten sonra kımlıklerının belırlı olması ıcın vucutlarının belırlı yerlerıne dovme seklınde ısımlerını yazdırırlarmıs. Yanı dovme o zamanlarda varmıs.Farklı amacla kullanılıyomus ama yınede kullanılıyomus. Bunu Pakistanlı bi arkadasım anlatmıstı bana.
  • quote:

    Orijinalinden alıntı: AksakalliWolverine

    SAÇMALAMAYIN ARKADAŞLAR.. Güleryüzlü-islam (zekeriya beyaz) kitabında acıkca anlatılıyor. Dövme zaten derinin altına yapılır. Su normalde de oraya degmez zaten. Ancak dövme yaptırırken acı cektigimiz icin kötü görülmüstür islam dininde. Islam'da vucuda eziyet haramdır.

    +1
    fakat her dövme deri alt dokusunda kalmayabiliyor, deri üst yüzeyine çıkan boyalarla yapılırsa deri üzerine su temas etmez
    böylece paso cenabet gezersiniz
  • Engeller.
  • böle konuların sizcesi olmaz. yani birilerine sorarak doğru yeri bulamazsın. sağlam kaynaklara bakman lazım.
  • ya baksana kimi aynı hadise kaş inceltmeyi koymuş, kimi koymamış, millet kafasına göre hadis yazıyor, oturup hadis yazıyor. Kaş inceltmenin nesi kötüdür ya. Hiç peygamberimizin böyle birşeyi söyleyebileceğini düşünebiliyor musunuz? İşte bu yüzden insanları dinden soğutuyorlar. Ne alakası var dövme niye abdest bozsun ya. Bırakın Allah ınızı severseniz ya
  • quote:

    Orijinalinden alıntı: doganza

    Bu konu Islam Fikhi ile alakalidir. Madem soru "Islam´a göre" seklinde sorulmustur, sence bence ile yorumlanamaz. Bu konu ile bazi delilleri asagiya siraliyorum. Dileyen kaynaklarindan da karsilastirabilir.

    1. Kütüb-i Sitte 2129 numarali Hadis:

    Hz. Ebü Hüreyre (radıyallâhu anh) anlatıyor: "Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm) şöyle buyurdular:

    "İğreti saç takana da, taktırana da, bedene dövme yapana da, yaptırana da AIIah lânet etsin!"

    Buhârî, Libas 86, Tıbb 36; Müslim, Libas 119, (2124); Nesâî, Zinet 25, (8,148).


    2. Kütüb-i Sitte 2130 numarali Hadis:

    İbnu Abbâs (radıyallâhu anhümâ) dedi ki: "İğreti saç takan, taktıran; kaşları incelten, kaşlarını incelttiren, dövme yapan ve dövme yaptıran lanetlenmiştir."

    Ebü Dâvud, Tereccül 5, (4170).


    3. Kütüb-i Sitte 5148 numarali Hadis:

    5148 - Ebu Cuheyfe radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm kan mukabilinde alınan semenden, köpek semeninden, fuhuş kazancından men etti. Dövme yapanı, dövme yaptıranı, faiz yiyeni, faiz yedireni ve musavvirleri lanetledi."

    Buhari, Büyü' 113, 25, Talâk, Libas 86, 96; Ebu Davud, Büyü' 65, (3483).


    4.Islam Fikhi Ansiklopedisi´nde "Dövme" Basligi altinda:

    İnsan vücudunun muhtelif yerlerine yüze, kola, ele, göğse, derinin iğne vb. sivri âletlerle şekle uygun olarak delinip, üzerine mürekkep, çivit vs. dökülmek sûretiyle yapılan nişan ve resim hakkında kullanılan bir tabir.

    Dövme süs olarak yapılırdı. Câhiliye Arapları arasında yaygın bir âdetti. Bilhassa Arap kadınları dövme hususunda çok ileri gitmişler, vücutlarının birçok kısımlarını nakışlarla doldurmuşlardı. Hattâ bazıları vücutlarına, tapındıkları put şekillerini kazımışlardı.

    Eski Trakyalılarda dövme asalet nişanesi, eski Yunanlılarda da ahlâksızlık damgası sayılırdı. Hristiyanlar'da da vücutlarına dövme usulüyle haç resmi kazıtanlar vardı. Kudüs'e hacca giden hristiyanlar, kol ve ellerine dövme yaptırırlardı. Osmanlılar'da yeniçeriler arasında dövme çok yaygındı. (Tecrid-i Sarih Terr., 351, 381).

    Eski çağlardan türlü şekillere bürünerek zamanımıza kadar gelen dövme geleneği bugün bile garip şekillerde sürmektedir. Cahiliye devirlerine ait ilkel bir süs halinde kalması yirminci yüzyıl mantığına daha çok yakışacak dövme; Mısırlılar'ın mumyası, Asurlular'ın örgü sakalı gibi, tarih yapraklarında birer hatıra gibi kalmamış, garip bir ilgi ile günümüze kadar gelmiştir. Dövmecilikte Japonlar oldukça ileridirler. Onlar bu işi güzel sanatların bir dalı olarak kabul etmişlerdir.

    Dövme, domuz yahut balık ödü, is karası, susam yağı gibi ilaçlarla yapılır. İşlem sırasında kişi büyük bir ızdırap duyar. Büyük boyda dikiş iğneleri yanyana dizilerek bir deste halinde bağlanır. Beğenilen resim ve şekil çizilir, sonra bu iğne destesi o şekil üzerine bastırılarak zımbalanır. Bu cılk yaranın üstüne renk verici madde sürülüp bezle sarılır. Renk maddesi yukarıda saydıklarımızın dışında normal boya veya kara barut olabilir. Genellikle barut ve çin mürekkebi kullanılır. Dövme iğnelerinin acısı bittikten sonra yaranın acısı başlar. İğnelenen yer şişer, iltihap yapar, tıpkı normal bir yara gibi işler ve kabuklanır. Bir de cilt altına yabancı bir cisim gömerek yapılan dövme vardır ki, buna en fazla Eskimolar'da, Çukçiler'de Gurdenlandlılar'da ve İtalya'nın bazı bölgelerinde rastlanır.

    Veşm; hem eziyet, hem de Allah'ın yarattığı güzel sûreti değiştirip bozmak olduğu için çirkin bir harekettir. İnsanları bu kötü işe teşvik eden şeytandır. Cenâb-ı Hak bu durumu şöyle özetliyor: "Şeytan dedi ki: Elbette senin kullarından belli birtakımı alıp onları saptıracağım. Onlara kuruntu kurduracağım, develerin kulaklarını yarmalarını emredeceğim, Allah'ın yarattığını değiştirmelerini emredeceğim. " (en-Nisâ, 4/119) Hz. Muhammed (s.a.s.) "Allah'u Teâlâ dövme yapan ve yaptırana kaşlarını incelten ve güzellik için dişlerini törpüleyip Allah'ın yarattığı şekli değiştiren kadınlara lânet etmiştir. " (İbn Hacer el-Heytemî, ez-Zevacir, Mısır 1970, I, 141) demiştir.

    Bazı âlimler dövme yaptırmayı büyük günahlardan saymışlardır. Lânet edilen bir hareketin ne derece kötü olduğu ortadadır. Hadis-i şerifte sadece kadınların zikredilmesi, bu hareketin bilhassa kadınlar arasında yaygın olmasından dolayıdır. Kadınlar için yasak olunca erkekler için de yasak olacağı tabiidir. Yasağın bu derece şiddetli olması özellikle Allah'ın yarattığı tabii güzelliği beğenmeyip bozmaya kalkışmaktan dolayıdır. İslâmiyet insan tabiatına en uygun din olduğu için insanların her hal ve hareketlerinden daima tabii olmalarını, sun'i ve sahte hareket ve fiillerden sakınmalarını istemektedir. İnsanın şekli fıtrîdir. Allah'ın bahşettiği bu tabiî şekil ve güzelliğin üstünde bir güzellik var mıdır? Şayet daha güzel bir şekil olsaydı meselâ Allah dudaklarımızı, kırmızı yaratırdı (Tecrid-i Sarih Trc. V, 351-352).

    Dövme günümüzde birçok ülkelerde bilhassa Afrika'da yaygın haldedir. İnsanın tabii halini bozup zaman zaman çok gülünç ve iğrenç hallere girmesi günümüzde çokça görülmektedir. Ruh ve ahlâk güzelliğinin değerini kavrayamayanlar, kendilerini iman, ilim ve edeple süsleyecekleri yerde, çürüyüp toprak olacak fâni vücutlarını süslemekle meşguldürler.



    Binaenaleyh, Abdestin ne hallerde bozulup bozulmayacaginin meraki icerisinde olan salih bir müslümanin, Dövme gibi Islami kaynaklarin tamaminda Haram ve Lanetle zikredilen bir uygulama ile kendisini muhattap etmesi düsünülemez.


    Evet bu yazıda Kur'an-ı Kerimi herkes kendi yorumlamalı islam alimlerinin yazıları kaale alınmamalı diyenlere kapak olsun.




  • Bence her konuda hacılara hocalara güvenmemek lazım. İnsan kendi aklıyla sorulara cvp bulabilir. Dövme deri altına yapılyor. Abdest alırken su zaten deri altına değmiyor. Ozman bir sorun teşkil etmez diye düşünüyorum(dövme filan yaptırmam ayrı konu)
  • DÖVME KONUSU NEYSE DE..

    KAŞ ALDIRMAK NİYE GÜNAH OLSUN TAM TERSİ
    BU BİR TEMİZLİKTİR OZAMAN KOLTUK ALTI VE ETEK TIRAŞI DA MI GÜNAH??

    BAZI ALİMLER FARKLI ÇIKAR GURUPLARINA HİZMET AMACIYLA İŞİNE GELDİĞİ GİBİ ALLAHTAN DA KORKMADAN HADİS UYDURUYOLAR..

    BAZI UTANMAZ ŞEFERSİZLER DE PEYGAMBER EFENDİMİZİ (S.A.S)
    KADIN DÜŞKÜNÜ ŞEHVETLİ, KÜÇÜK KIZLARI HAREMİNE ALAN
    BİRİYMİŞ GİBİ GÖSTERMEYE ÇALIŞIYOLAR.. HAŞA..

    BUNU YAPANLAR 4-5 KARI ALMAK İSTEYEN YOBAZLARDIR...
    UYDURMA HADİSLERLE KENDİLERİNİ HAKLI ÇIKARMAYA ÇALIŞIYOLAR
    ALLAHTAN KORKUN ALLAHTAN... BUNU YAPMAK
    ATEİSTLİKTEN DE BETER....
  • yaptik bir kere silinmiyorki
  • kimse burada fetva alimi değil.benim tavsiyem fetva kurulunu arayıp sor.onlar yaptır diyorsa vebal onlarındır ki
    zaten dövme caiz değildir diyeceklerdir.yukarıda bir arkadaş ilgili hadisten bahsetmiş zaten.dayanak budur.yaptığımız
    en yanlış şeylerden biri işin ehli dururken bu konuda yeterli bilgiye sahip olmayanlardan akıl almak. fetva alındıktan
    sonra da hala başka yerlere sormaya devam edip istediğin cevabı almaya çalışacaksa insan yaptığı tek şey nefsine
    uyacak bir kulp bulmaya çalışmaktır ve bu inanan birine yakışmaz. bazı sınırlar vardır ve biz bunlara inandığımız
    ve uyduğumuz sürece bu sistem düzgün işler.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.