Şimdi Ara

Dizel GETZ CRDI ile VGT farkı nedir?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
62
Cevap
3
Favori
148.643
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sahibinden.com'da 2 ayrı dizel motor başlığı olarak CRDI ve VGT var mesela. Bunların farkları nedir arkadaşlar? Hangisini tercih etmek lazımdır ve hangisi daha az yakar?



  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orijinalden alıntı: mhyen

    Sahibinden.com'da 2 ayrı dizel motor başlığı olarak CRDI ve VGT var mesela. Bunların farkları nedir arkadaşlar? Hangisini tercih etmek lazımdır ve hangisi daha az yakar?


    crdi de turbo yoktur, vgt ise turbo motordur. turbo olanlar daha az mazot yakar, ayrıca şehir içi kullanımda idealdir. benimki de vgt motor. vgt crdi olanlarla normal crdi olanlar arasında 1-2 milyar fiyat farkı olabilir. çünkü turbo çok pahalı bişey, hem dizelin gücü hem turbo, ikisi bi arada getzin performansını katlıyor..

    getzin turbosunun çalışma prensibi için linki tıkla

    http://img234.imageshack.us/i/turbo1cc.jpg/


    turbo'nun nasıl bişey olduğunu bakabilirsin aşağıdaki linklerden.

    http://turbotamiri.com/index.php/anasayfa

    bu da turbo tamiri yapan firmalar (son çare tabi ;) )

    http://turbotamiri.com/?gclid=CJ7Q0_f7mqECFds_3god8Uh8Pg

    http://www.corutturbo.com/

    http://www.guventurbo.com/

    www.turboakden.com

    www.gpturbocharger.com





    güzel sallamışsın öncelikle bunu belirtiyim günümüz dizel motorların artık hepsinde turbo sistemi vardır.buna crdi motorda dahildir ve tüm crdi motorlarda turbo vardır. vgt turbo motor değil turbonun kendisine ait bi çalışma prensibidir.yani vgt bi motor tipi değil turbo tipidir eski kasa dizelle (82) ps yeni kasa dizelin gücü arasında (88 ps) çok bariz bi fark yoktur.. vgt nin amacıda extra bi performans sağlamak değil gereksiz devirde çalışan turbo pallerini açıp kapayarak yakıt tasarrufu yapmaktır. turbolu araç daha az yakar gibi bi söylem mantık ve fizik kurallarına aykırıdr..nitekim performans ve yakıt ekonomisi bir arada bulundurmak imkansızdır.sonuçta turbo performans üretmesi için takılan bi parçadır.


    konuyu açan arkadaşın cevabına gelince: dizel getz dersen yeni kasa yani vgt tipi turbolu crdi motoru tavsiye ederim bu motor hem 4 silindirli hemde vgt turbo tipine sahiptir. eski kasa getzlerde crdi dır fakat 3 silindirlidir ve vgt tipi turbo yerine normal turbo bulunur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mhyen

    Sahibinden.com'da 2 ayrı dizel motor başlığı olarak CRDI ve VGT var mesela. Bunların farkları nedir arkadaşlar? Hangisini tercih etmek lazımdır ve hangisi daha az yakar?


    crdi de turbo yoktur, vgt ise turbo motordur. turbo olanlar daha az mazot yakar, ayrıca şehir içi kullanımda idealdir. benimki de vgt motor. vgt crdi olanlarla normal crdi olanlar arasında 1-2 milyar fiyat farkı olabilir. çünkü turbo çok pahalı bişey, hem dizelin gücü hem turbo, ikisi bi arada getzin performansını katlıyor..

    getzin turbosunun çalışma prensibi için linki tıkla

    http://img234.imageshack.us/i/turbo1cc.jpg/


    turbo'nun nasıl bişey olduğunu bakabilirsin aşağıdaki linklerden.

    http://turbotamiri.com/index.php/anasayfa

    bu da turbo tamiri yapan firmalar (son çare tabi ;) )

    http://turbotamiri.com/?gclid=CJ7Q0_f7mqECFds_3god8Uh8Pg

    http://www.corutturbo.com/

    http://www.guventurbo.com/

    www.turboakden.com

    www.gpturbocharger.com




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orijinalden alıntı: mhyen

    Sahibinden.com'da 2 ayrı dizel motor başlığı olarak CRDI ve VGT var mesela. Bunların farkları nedir arkadaşlar? Hangisini tercih etmek lazımdır ve hangisi daha az yakar?


    crdi de turbo yoktur, vgt ise turbo motordur. turbo olanlar daha az mazot yakar, ayrıca şehir içi kullanımda idealdir. benimki de vgt motor. vgt crdi olanlarla normal crdi olanlar arasında 1-2 milyar fiyat farkı olabilir. çünkü turbo çok pahalı bişey, hem dizelin gücü hem turbo, ikisi bi arada getzin performansını katlıyor..

    getzin turbosunun çalışma prensibi için linki tıkla

    http://img234.imageshack.us/i/turbo1cc.jpg/


    turbo'nun nasıl bişey olduğunu bakabilirsin aşağıdaki linklerden.

    http://turbotamiri.com/index.php/anasayfa

    bu da turbo tamiri yapan firmalar (son çare tabi ;) )

    http://turbotamiri.com/?gclid=CJ7Q0_f7mqECFds_3god8Uh8Pg

    http://www.corutturbo.com/

    http://www.guventurbo.com/

    www.turboakden.com

    www.gpturbocharger.com





    güzel sallamışsın öncelikle bunu belirtiyim günümüz dizel motorların artık hepsinde turbo sistemi vardır.buna crdi motorda dahildir ve tüm crdi motorlarda turbo vardır. vgt turbo motor değil turbonun kendisine ait bi çalışma prensibidir.yani vgt bi motor tipi değil turbo tipidir eski kasa dizelle (82) ps yeni kasa dizelin gücü arasında (88 ps) çok bariz bi fark yoktur.. vgt nin amacıda extra bi performans sağlamak değil gereksiz devirde çalışan turbo pallerini açıp kapayarak yakıt tasarrufu yapmaktır. turbolu araç daha az yakar gibi bi söylem mantık ve fizik kurallarına aykırıdr..nitekim performans ve yakıt ekonomisi bir arada bulundurmak imkansızdır.sonuçta turbo performans üretmesi için takılan bi parçadır.


    konuyu açan arkadaşın cevabına gelince: dizel getz dersen yeni kasa yani vgt tipi turbolu crdi motoru tavsiye ederim bu motor hem 4 silindirli hemde vgt turbo tipine sahiptir. eski kasa getzlerde crdi dır fakat 3 silindirlidir ve vgt tipi turbo yerine normal turbo bulunur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _By_BoSs_ -- 9 Temmuz 2010; 2:34:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _By_BoSs_

    quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orijinalden alıntı: mhyen

    Sahibinden.com'da 2 ayrı dizel motor başlığı olarak CRDI ve VGT var mesela. Bunların farkları nedir arkadaşlar? Hangisini tercih etmek lazımdır ve hangisi daha az yakar?


    crdi de turbo yoktur, vgt ise turbo motordur. turbo olanlar daha az mazot yakar, ayrıca şehir içi kullanımda idealdir. benimki de vgt motor. vgt crdi olanlarla normal crdi olanlar arasında 1-2 milyar fiyat farkı olabilir. çünkü turbo çok pahalı bişey, hem dizelin gücü hem turbo, ikisi bi arada getzin performansını katlıyor..

    getzin turbosunun çalışma prensibi için linki tıkla

    http://img234.imageshack.us/i/turbo1cc.jpg/


    turbo'nun nasıl bişey olduğunu bakabilirsin aşağıdaki linklerden.

    http://turbotamiri.com/index.php/anasayfa

    bu da turbo tamiri yapan firmalar (son çare tabi ;) )

    http://turbotamiri.com/?gclid=CJ7Q0_f7mqECFds_3god8Uh8Pg

    http://www.corutturbo.com/

    http://www.guventurbo.com/

    www.turboakden.com

    www.gpturbocharger.com





    güzel sallamışsın öncelikle bunu belirtiyim günümüz dizel motorların artık hepsinde turbo sistemi vardır.buna crdi motorda dahildir ve tüm crdi motorlarda turbo vardır. vgt turbo motor değil turbonun kendisine ait bi çalışma prensibidir.yani vgt bi motor tipi değil turbo tipidir eski kasa dizelle (82) ps yeni kasa dizelin gücü arasında (88 ps) çok bariz bi fark yoktur.. vgt nin amacıda extra bi performans sağlamak değil gereksiz devirde çalışan turbo pallerini açıp kapayarak yakıt tasarrufu yapmaktır. turbolu araç daha az yakar gibi bi söylem mantık ve fizik kurallarına aykırıdr..nitekim performans ve yakıt ekonomisi bir arada bulundurmak imkansızdır.sonuçta turbo performans üretmesi için takılan bi parçadır.


    konuyu açan arkadaşın cevabına gelince: dizel getz dersen yeni kasa yani vgt tipi turbolu crdi motoru tavsiye ederim bu motor hem 4 silindirli hemde vgt turbo tipine sahiptir. eski kasa getzlerde crdi dır fakat 3 silindirlidir ve vgt tipi turbo yerine normal turbo bulunur.



    -BY boss arkadaşım yanlış bilgi vermişsin. her iki motorda da turbo var. Sağolsun alıntı yaptığım arkadaş açıklamış. Birisi üç silindirli 82 ps 187 tork öteki dört silindir 88 ps 200 küsür tork.
    Crdi ve crdi vgt sadece motor teknolojisi biraz farklı. Commmon rail direct Injection motoru geliştirip VGTdenilen sistem yine ingilizce olarak o teknolojiye verilen adın ilk harferinin oluşturduğu bir isim.
    İkisinde de turbo var vgt biraz daha güçlü ve tüketim biraz daha az. Tercih makyajlı kasa.




  • crdi ve vgt nedir onuda bilmek lazım

    crdi = common rail direct injektion / "Ortak borudan direkt enjeksiyon" olarak çevrilebilir ayrıntılı bilgi common rail

    vgt = veriable geometry turbocharger / Değişken Geometrili Turboşarj ayrıntılı bilgi VGT(İngilizce)

    SONUÇ:
    getzin crdi motorlarında turbo olduğuna göre ikiside mevcut (benim kanaatim)




  • teknik özelliklerde yeni dikkatimi çekti.

    Motor Tipi: 16 Supap DOHC Turbo Intercooler (VGT)
    Yakıt Sistemi: CRDi - Common Rail Direkt Enjeksiyon

    110 beygirliktede 88 beygirliktede CRDi ve VGT mevcut

    teknik özelliklerini kendiniz incelemek isterseniz. Getz Teknik Özellikler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ffmsahin


    quote:

    Orijinalden alıntı: mhyen

    Sahibinden.com'da 2 ayrı dizel motor başlığı olarak CRDI ve VGT var mesela. Bunların farkları nedir arkadaşlar? Hangisini tercih etmek lazımdır ve hangisi daha az yakar?


    crdi de turbo yoktur, vgt ise turbo motordur. turbo olanlar daha az mazot yakar, ayrıca şehir içi kullanımda idealdir. benimki de vgt motor. vgt crdi olanlarla normal crdi olanlar arasında 1-2 milyar fiyat farkı olabilir. çünkü turbo çok pahalı bişey, hem dizelin gücü hem turbo, ikisi bi arada getzin performansını katlıyor..

    getzin turbosunun çalışma prensibi için linki tıkla

    http://img234.imageshack.us/i/turbo1cc.jpg/


    turbo'nun nasıl bişey olduğunu bakabilirsin aşağıdaki linklerden.

    http://turbotamiri.com/index.php/anasayfa

    bu da turbo tamiri yapan firmalar (son çare tabi ;) )

    http://turbotamiri.com/?gclid=CJ7Q0_f7mqECFds_3god8Uh8Pg

    http://www.corutturbo.com/

    http://www.guventurbo.com/

    www.turboakden.com

    www.gpturbocharger.com



    kardeşim millete yanlış bilgi bermeyinn 3 silindir getzlerde crdi ve turboludur 82hp dir 4 silindir olanlarda crdi ve vgt turboludur 88 ve 110 hp dir 3 ile 4 silindirin yüksek basınc pompası farklıdır istersen daha bilmediğin şey varsa yazayımda millete yanlış bilgi verme ok bu arada ben hyundai yetkili serviste calısıyorum bilginee



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Enescelik69 -- 28 Ocak 2012; 1:15:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kaynakci_1979

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-2005-model-hyundai-getz-cool-dizel-degisen-yoktur-full-sunrooflu-245000633/detay

    böyle bi raç alınınır mı sizce fiyatı uygun mu

    Çok pahalı 25 e 2009+10 modeli alınıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.