Şimdi Ara

380 beygirlik Ford Cargo Çekici (TIR) E5 (Euro 5) 1838T

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
44
Cevap
0
Favori
79.381
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
















  • donanımı zengin

    umarım motor yelpazesi zenginleşir

    bi de tip olsaymış
  • Şu an satışta olan Euro4 motorlu.
    Euro5 motorlu olanlar sanırım birkaç aya kadar satışta olacak.

    Firmamızda bir haftadır yukarıdaki resimdekinin aynısını kullanıyoruz.
    Şimdilik memnunuz.
  • Ne yaparsan yap Avrupa'ya çıkamaz yine bu araç. Avrupa çalışan firmalar sevemedi bu Cargo çekicileri.
  • herkese slm .
    ben tır almak istiyorum cargo 1830 , 2007 2008 olabilir kaç yakar motorları kaç km yapar masrafları hakkında bilgisi olan arkadaşlar varsa yazsın tşk ederm
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yasaryasaryasar

    Şu an satışta olan Euro4 motorlu.
    Euro5 motorlu olanlar sanırım birkaç aya kadar satışta olacak.

    Firmamızda bir haftadır yukarıdaki resimdekinin aynısını kullanıyoruz.
    Şimdilik memnunuz.

    Yerli araçlar(BMC, FORD CARGO) EURO IV'ye bile daha yeni yeni geçmişken, TR pazarına direkt olarak EURO V'yi sürmezler sanırım. Vardır kendilerine göre bir planları.

    Zaten FORD'un şu an hali hazırda tasarlanmış EURO V normlarına uygun motorları mevcut. EURO IV'ye alışılınca onları da süreceklerdir TR pazarına, ama bence bu biraz zaman alır.

    Eğer CARGO 1838'in şoförüyle konuşma imkânı bulursanız aracın fren performansını da sorar mısınız acaba ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    quote:

    Orijinalden alıntı: yasaryasaryasar

    Şu an satışta olan Euro4 motorlu.
    Euro5 motorlu olanlar sanırım birkaç aya kadar satışta olacak.

    Firmamızda bir haftadır yukarıdaki resimdekinin aynısını kullanıyoruz.
    Şimdilik memnunuz.

    Yerli araçlar(BMC, FORD CARGO) EURO IV'ye bile daha yeni yeni geçmişken, TR pazarına direkt olarak EURO V'yi sürmezler sanırım. Vardır kendilerine göre bir planları.

    Zaten FORD'un şu an hali hazırda tasarlanmış EURO V normlarına uygun motorları mevcut. EURO IV'ye alışılınca onları da süreceklerdir TR pazarına, ama bence bu biraz zaman alır.

    Eğer CARGO 1838'in şoförüyle konuşma imkânı bulursanız aracın fren performansını da sorar mısınız acaba ?



    eray abı foruma tekrar hoşgeldin..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: piskopat19

    eray abı foruma tekrar hoşgeldin..

    Hoşbulduk ama kalıcı değilim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BmCpRo827

    quote:

    Orijinalden alıntı: piskopat19

    eray abı foruma tekrar hoşgeldin..

    Hoşbulduk ama kalıcı değilim...


    kim kalıcı abi yenı yerler bulundumu..




  • Sürücü hergün yanımda zaten. Sizin mesajınızı yeni gördüm kusura bakmayın.

    Bildiğim kadarıyla 1830 ve 1835'lerin fren performansı pek beğenilmemiş.
    Sürücümüz daha önce Axor 1840 kullanıyordu.
    1838'in fren performansı açısından şimdilik bir şikayeti yok.

    1838 lerde retarder standart.
    Araç boş sayılabilecek bir yükle otobandan Ankara'dan Hendek'e gidiyor,
    Hendek'ten tonaj sınırında yükle otobandan Ankara'ya dönüyor.
    Yağışsız bir günde, dönüşte 1-2 nokta dışında servis frenine hiç ihtiyaç duymuyor, retarder yeterli oluyor.

    Ancak, Euro 5 standartlı yeninin yenisi 1838 lerde fren sisteminde de bir değişiklik olacağını biliyorum.

    Araç şu an 9500 km'de. Opet Euro dizel ve Opet AddBlue kullanıyoruz.
    Yukarıdaki yol ve yükte, sakin kullanan sürücümüzle ortalamamız 33 lt/100 km'ye kadar düştü.

    Aynı yolu, aynı sürücü, aynı yükle ve 2007 model Axor 1840 ile 35-36 lt/100 km ortalama ile gidiyorduk.

    Araç alırken ve kullanırken şu ana kadar oldukça ekonomik çıktı.
    Piyasası nedeniyle satarken ekonomik olmayacağı kesin tabiki. İşimiz devam ettiği sürece de satmayız zaten.




  • Ford Cargo 4x2 Çekici


    http://www.ford.com.tr/UIContent.aspx?pid=621

    Şu an Euro 5 şatışa çıktı, fiyatı 135 bin civarı.

    Fren Sistemi (Ø.mm x mm. uzunluk) 410 X 200 Z/Cam tipi fren sistemi, çift devreli hava hattı, yağ süzücülü ve ısıtmalı hava işleme ünitesi

    Süspansiyon Ön: 90mm parabolik makaslar, Arka: 4 körüklü havalı süspansiyon, Önde ve arkada anti-rollbar ve amörtisörler

    EKıPMANLAR
    ABS / ASR (Standart)
    Elektrikli Camlar (Standart)
    Elektrik kumandalı, ısıtıcılı aynalar (Standart)
    Uzaktan kumandalı merkezi kilit (Standart)
    Sis farları & Far Yükseklik Ayar Sistemi (Standart)
    Yüksekliği ve eğimi ayarlanabilir direksiyon (Standart)
    Hız sınırlayıcı (85 km/h) (Standart)
    Ayarlanabilir havalı süspansiyonlu, elektrik ısıtmalı, pnömatik bel destekli, kolçaklı sürücü koltuğu (Standart)
    4-noktadan bağımsız kabin süspansiyonu (Standart)
    Elektrikli kabin kaldırma mekanizması (Opsiyonel)
    Klima (Standart)
    Kabin içi ısıtıcı (Kuru tip) (Standart)
    Kabin içi ısıtıcı (Sulu tip) (Opsiyonel)
    Üst rüzgarlık (Standart)
    Yan yeleler (Standart)
    Diferansiyel kilidi (Standart)
    Elektromanyetik Retarder (Standart)
    Römork fren ve elektrik bağlantıları (Standart)




  • yasar abi peki senin 33 lt yaktığın araç euro 4müydü?ve sürekli yüklü olaraakmı çalışıyordu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atom239

    yasar abi peki senin 33 lt yaktığın araç euro 4müydü?ve sürekli yüklü olaraakmı çalışıyordu?


    Bizdeki araç ilk çıkan 1838'lerden. Euro 4 motorlu.
    2010 Şubat sonunda tutulup tutulmayacağını bilmeden biraz da risk alarak bu aracı tercih etmiştik.
    Genel olarak da memnunuz diyebilirim.
    Sonuçta 160-170 bin TL'lik araçlarla aynı işi görüyor, daha alırken 50-60 bin TL cebinizde kalıyor.
    Yakıt sarfiyatı anlamında da benim bildiğim kadarıyla 1-2 araç dışında (yeni Renault'lar ve Volvolar çok az yakıyor diye duyuyorum)
    diğer araçlardan bir farkı yok, hatta piyasanın en çok tutulan aracı Mercedes 1840'lardan 1-2 puan daha az yakıyor.
    Bu nedenle olsa gerek oldukça da satıldı, yollarda çok sık görebiliyorsunuz aracı artık.

    Araç boş sayılabilecek bir yükle (yaklaşık 1500 kg) otobandan Ankara'dan Hendek'e gidiyor.
    Kantar sınırında yükle otobandan Hendek'ten Ankara'ya geliyor.
    Deneyimli arkadaşlar bilir, Hendek Ankara arasını yüklü gelmek sarfiyatı ciddi derecede arttırıyor.

    Başlarda yaz aylarında sakin kullanımda tutturduğumuz %33 lük oran şu an %35-36 civarında.
    Araç 125000 Km'ye geldi.
    Sürekli Opet Euro dizel, Opet AdBlue kullandık.

    Standart bakımları dışında garanti kapsamında;
    * 3-4 kere vites halatları değişti (Otosan bu sıkıntıyı hala çözemedi, vites halatları 30-40 bin km
    kullanım sonunda sarıyor, vites geçişleri sertleşiyor, servis garanti kapsamında halatları değiştiriliyor,
    garanti bitince başka çözümler arayacağız)
    * Radyatörde delik oluştu, servis garantiden radyatörü komple değiştirdi.

    30.000 km bakımlarında ortalama 800 TL, 60.000 de 1100 TL, 120.000 de 1400 TL civarında para ödedik.

    Ön lastikler sanırım rahatlıkla +100.000 km daha gidecek,
    çeker lastikler ise retarder kullanımı nedeniyle olsa gerek çok daha hızlı aşınıyor.
    Tahminimce +50.000 km sonra değiştirmek veya kaplama yaptırmak gerekecek.

    Deneyimli arkadaşlar, lastik kaplama ve şu vites halat sarması konusunda bilgi paylaşırsa sevinirim.
    Bir usta garanti bitince halatın içine gres basarız, sorun kalmaz demişti.
    Ne kadar çözüm olur bilmem.




  • kardes peki dolu olduğu zamanmı 33 yakıyo yoksa karışıkmı?bilgiler için saol
  • Yukarıda anlattığım güzergah ve yük durumunda gidiş/geliş ortalamasıdır verdiğim değerler.
  • Yakıt bana çok ilginç geldi boş dolu çalişıyor bizim actros %38 civarı yakıyo ama 30-35 ton civarı yük ile...
  • Actros bide en düşük yakıtlı çekici olarak geçiyo...
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.