Şimdi Ara

TORK, BEYGİRGÜCÜ, RPM VE HIZLANMA ÜZERİNE TEMEL BİLGİLER (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
786
Cevap
209
Favori
297.567
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
97 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Hocam şu ifadenle bu topik altında bütün yazılanları bir anda çöpe attın.

    Olmaz öyle şey, beygir gücü her devirde önemlidir. 7000 devirde önemli olan şeyi 3000 devirde de önemli olmasını engelleyen ne Allahaşkına?

    Hurafelerle uğraşmak ne kadar zormuş, bir kez daha anladım...


    quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    Sürekli aracı 7000 devirlerde kullanacaksanız doğrudur, hp önemlidir.
  • Biraz netleştireyim, Sn TRALLES'in sayfalar boyu anlatmak istediğini :
    Yarından itibaren (ülkemizde) benzinin litresi 2,00 tl den, mazotun litresi ise 3,00 tl den satılacak, 2500 cc'ye kadar olan tüm araçların vergisi aynı olacak...ve hiçbirimizin de şu an arabası yok, yarından başlayacağız araç alımına:)
    Nasıl ki problemlerin çözümünde belli parametreleri "0" kabul edip, çözüm için öyle yola çıkıyoruz(rüzgar direncini, transmisyon oranlarını, lastik ebatlarını ve daha pek çok parametreyi eşit ya da etkilerini sıfır kabul ediyoruz ya, onun gibi bir şeyden bahsediyorum) ; bu konuda da bazı eşitlemeler gerekiyor. Bende bunu yaptım, elde edeceğimize karşılık harcayacağımız tutarları sabitledim.
    Şimdi tekrar gözden geçirelim Sn Tralles'in topikte anlatmaya çalıştıklarını.
    Şöyle tartışılsa yine gam yemeyeceğim; elektrik motorları tüm içten yanmalılardan daha verimlidir. İçten yanmalılar arasında da dieseller benzinlilerden bir nebze daha verimlidir(sn tralles den alıntıdır), neden elektrik motorları bu kadar geride bırakılıyor? Diyeceğim Amenna.
    En verimli tartışma dahi illa bu noktaya taşınıyor; diesel mi? benzinli mi?
    Yarın öbür gün suyun fiyatı, turşu suyunun fiyatının üzerine çıkarılsa, bu sefer de turşu suyu sudan daha tuzsuz diye ısrarlar başlayacak. Ve Kimsenin derdi olmayacak: turşu suyunun zoraki kullanımındaki abeslik, normal suyun daha iyi nasıl temizlenebileceği hususlarının unutturulma çabaları.
    Zorlamaların getirdiği nokta böyle oluyor maalesef. Bilimden uzaklaşıveriyoruz. Dayatılan yanlışa itiraz etmekden daha kolay geliyor akademik gerçeklere itiraz.
    Sn TRALLES eline, emeğine sağlık...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi otuuuz5 -- 20 Haziran 2010; 21:51:38 >




  • @otuuuz5, çok teşekkürler hocam.

    verdiğim bilgiler faydalı oluyorsa memnun olurum.

    Saygılar.
  • Merhaba,

    Konuyu yeni okudum ve bilgiler bilimsel nitelikte ele alındığından çok faydalı. Bu noktada merak ettiğim şey, PSA grubuna ait örneğin 1.6 TDCI 110hp motorun hızlanma, çekiş gibi parametreler bakımından yine Ford'da kullanılan 1.6 115hp lik benzinli motorla karşılaştırılması. Eğer böyle bir karşılaştırma ile de katkıda bulunursanız okurlara faydalı olacağını düşünmekteyim. Şahsen benim açımdan önemli :)

    İyi günler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilker67

    Avensis 132 hp ve Passat Tsi 122 hp motorların performans karşılaştırmasını yapabilir miyiz?
    D sınıfında en iyi benzinli 1.6 motor ve yine çok iyi olduğu bilinen 1.4 tsi hangisi?

    Torktan dolayı Passat'ın avantajı var burda. Bunların ikisi değil ama Avensis ve aynı motora sahip Skoda Superb TSI test edilmiş. Sanırım Otohaber dergisindeydi. Superb'in kasası büyük olmasına rağmen turbodan dolayı daha yüksek olan tork mevcut. Bu yüzden performans verileri daha yüksekti. Testi yapan uzmanlar Superb'in ağır kasası olmasına rağmen 1,4 TSI motorun yeterli performans sağladığını yazmışlar. Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otuuuz5

    Biraz netleştireyim, Sn TRALLES'in sayfalar boyu anlatmak istediğini :
    Yarından itibaren (ülkemizde) benzinin litresi 2,00 tl den, mazotun litresi ise 3,00 tl den satılacak, 2500 cc'ye kadar olan tüm araçların vergisi aynı olacak...ve hiçbirimizin de şu an arabası yok, yarından başlayacağız araç alımına:)
    Nasıl ki problemlerin çözümünde belli parametreleri "0" kabul edip, çözüm için öyle yola çıkıyoruz(rüzgar direncini, transmisyon oranlarını, lastik ebatlarını ve daha pek çok parametreyi eşit ya da etkilerini sıfır kabul ediyoruz ya, onun gibi bir şeyden bahsediyorum) ; bu konuda da bazı eşitlemeler gerekiyor. Bende bunu yaptım, elde edeceğimize karşılık harcayacağımız tutarları sabitledim.
    Şimdi tekrar gözden geçirelim Sn Tralles'in topikte anlatmaya çalıştıklarını.
    Şöyle tartışılsa yine gam yemeyeceğim; elektrik motorları tüm içten yanmalılardan daha verimlidir. İçten yanmalılar arasında da dieseller benzinlilerden bir nebze daha verimlidir(sn tralles den alıntıdır), neden elektrik motorları bu kadar geride bırakılıyor? Diyeceğim Amenna.
    En verimli tartışma dahi illa bu noktaya taşınıyor; diesel mi? benzinli mi?
    Yarın öbür gün suyun fiyatı, turşu suyunun fiyatının üzerine çıkarılsa, bu sefer de turşu suyu sudan daha tuzsuz diye ısrarlar başlayacak. Ve Kimsenin derdi olmayacak: turşu suyunun zoraki kullanımındaki abeslik, normal suyun daha iyi nasıl temizlenebileceği hususlarının unutturulma çabaları.
    Zorlamaların getirdiği nokta böyle oluyor maalesef. Bilimden uzaklaşıveriyoruz. Dayatılan yanlışa itiraz etmekden daha kolay geliyor akademik gerçeklere itiraz.
    Sn TRALLES eline, emeğine sağlık...





    İçten yanmalılar arasında da dieseller benzinlilerden bir nebze daha verimlidir.

    Benzin motorları.................................%24
    Dizel motorları....................................% 37

    Saygılar.




  • Yeterli veri olmadıkça yapılacak karşılaştırmalar spekülasyondan öteye gitmeme riski taşırlar. Elimde 115 HP'lik Fodr'a ve 109 PS'lik Citroen'e ait yeterli veri yok, sizde varsa gönderin, böyle bir karşılaştırmayı yapalım.


    quote:

    Orijinalden alıntı: @immortal

    Merhaba,

    Konuyu yeni okudum ve bilgiler bilimsel nitelikte ele alındığından çok faydalı. Bu noktada merak ettiğim şey, PSA grubuna ait örneğin 1.6 TDCI 110hp motorun hızlanma, çekiş gibi parametreler bakımından yine Ford'da kullanılan 1.6 115hp lik benzinli motorla karşılaştırılması. Eğer böyle bir karşılaştırma ile de katkıda bulunursanız okurlara faydalı olacağını düşünmekteyim. Şahsen benim açımdan önemli :)

    İyi günler.
  • Tüm paylaşım ve bilgilemdirmeleriniz için teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUFANER

    hocam eline diline sağlık da, burada anlattıklarından normal bir insanın birşeyler anlaması çok zor. Yazılan bilgilerin %50 si anlaşılsa keşke ne mutlu. Ben öyle cahil bir insan da değilim üniversiteyi dışardan bitirdim ancak gerçekten birçok teknik terim kullanmışsınız. ve kavramlar arasındaki ilişkiyi açıklarken de açıklamalar birçok kez karmakarışık bir hal almış. Sizin ne kadar bilgili biri olduğunuzun önemi yok, karşıdaki insana ne verdiğiniz önemli. Maalesef bu konuda sizi eleştiriyorum. Yazılarınızı Akademik bir kürsüde bilimsel bir makale şeklinde değilde, halktan bir insana onun anlayacağı şekilde yazarsanız çok memnun olurum.

    Hani doktora gidersiniz orada birçok terim kullanılır örneğin ekimoz= ezik-morluk, analjezik=ağrı kesici, lokal anestezi= belli bölgenin uyuşturulması...vs gibi şimdi doktorun dili ile gelen hastaya sizde şu var bu var derseniz karşınızdaki insan birşeyler anlamış gibi başını sallar ama hiçbir şey anlamaz ve ikinci,üçüncü..insanlara sizin söylediklerinizi anlatarak adeta tercümana gereksinim duyar. Sizde lütfen biraz daha halkın anlayacağı seviyeye ve dile yakın yazın ki konular anlaşılsın.

    Lise eğitimi almış ve otomobil kullanan bir kişinin yazılanları anlaaybileceğini umuyorum. Yazıda bazı ingiklizce terimler geçiyor olsa da bunlar kolaylıkla analşılabilecek ya da sözlük kullanılarak aşılabilecek sorunlar...
    Sayın Tralles de yardımlarını esirgemeyeceğini yazmış ve çyle de yapıyor.
    Sayın Trellis tekraar ellerinize sağlık...




  • Güzel bilgiler.
  • Fiat Doblo 1.3 2. viteste 5000 rpm de ibre kaçı görür. Bilen varsa yazabilirmi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolga509

    Fiat Doblo 1.3 2. viteste 5000 rpm de ibre kaçı görür. Bilen varsa yazabilirmi.

    Böyle bi araçla 5000 rpm yapmasan iyi olur bence arabanın sağlığı açısından. Zaten 4000 rpm de max gücünü üreten bi araçla ne diye 5000 rpm yapmak istersin ki dostum? benzinlimi ki bu araç? Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Hocam şu ifadenle bu topik altında bütün yazılanları bir anda çöpe attın.

    Olmaz öyle şey, beygir gücü her devirde önemlidir. 7000 devirde önemli olan şeyi 3000 devirde de önemli olmasını engelleyen ne Allahaşkına?

    Hurafelerle uğraşmak ne kadar zormuş, bir kez daha anladım...


    quote:

    Orijinalden alıntı: desci

    Sürekli aracı 7000 devirlerde kullanacaksanız doğrudur, hp önemlidir.




    Sn. Tralles Hocam,

    Emeğinize sağlık sizi ve konunuzu çok büyük bir keyifle takip ediyoruz.

    Üstadım "Hurafelerle uğraşmak ne kadar zormuş, bir kez daha anladım..." demişsiniz dua edin otomobil uzmanısınız birde din uzmanı olduğunuzu düşünsenize.




  • Çok güzel bilgiler.. Elinize sağlık. Tamamını okuyamadım, ama anafikri kaptım: Günlük yaşamda kullandığımız devşir aralığı önemli. O devir aralığındaki beygir gücü en önemlisi. Arkadaşın 1500-2000 devirlerde C4 HDI ve benzinli 1.6 motorları karşılaştırması yeterince fikir veriyor. Sonuçta biz bilgisiz sıradan insanlar "aman da tork çok öenmli" deriz, satıcılar da müşteriyi ona göre tavlamak isteyeceğinden "sevgili müşterim, bak bu aracın torku ne de yüksek" derler. Ama arif olan anlar derler, herkesin sürekli bir biçimde kandırılamayacağı da bir başka gerçektir. Bunlar birleşince, insanların test ettikleri, eşten dosttan hızlanma, yokuş yukarı vb. performanslarını dinledikleri araçları tercih etmesi gayet doğal. O nedenle dizel sanırım öne çıkıyor.

    Yalnız ben zor iflah olur bir otomatik vites hastasıyım. Acaba bu dizellerdeki otomatik vites uygulama zorluğu tam olarak nereden kaynaklanıyor: Araç fiyatını ekstradan artırdığı için mi? Başka nedenlerden mi?




  • Bir konuya bakıyorum, bir de alakasız mesajlara.
  • Bu konuya yazan dizel kullanıcıları "en cok kullandığımız devirler olan 2500-4000 aralığında güç veren motor iyidir" gibi saçma bir fikre kapılmışlar nedense..

    Yukarı meyilli bir yolu aynı aracın benzinli ve dizel versiyonları peş peşe ve aynı hızda çıkıyorlar diyelim.. ikisi de aynı hp olsun, dizel olan 3500 devirde çıksın, benzinli 5000 devirde.. Ne fark var? Hiç..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Bu konuya yazan dizel kullanıcıları "en cok kullandığımız devirler olan 2500-4000 aralığında güç veren motor iyidir" gibi saçma bir fikre kapılmışlar nedense..

    Yukarı meyilli bir yolu aynı aracın benzinli ve dizel versiyonları peş peşe ve aynı hızda çıkıyorlar diyelim.. ikisi de aynı hp olsun, dizel olan 3500 devirde çıksın, benzinli 5000 devirde.. Ne fark var? Hiç..



    Hayvani derecede motor sesi ve yakıt tüketimi dışında
  • Tüketim ayrı konu..demirden korkan trene binmesin..
    Ses te dizelinkinden güzeldir her türlü..

    Benim demek istediğim herkes "genelde kullandığı devir aralığı"nı motorunun karakterine göre kendisi belirler.. Rakam belirlemek veya genellemek yanlış.
  • Tralles üstadım,

    Yazdığınız her şey doğru sadece bazı ifadeler yanlış anlaşılmaya müsait. Örneğin "aslında tork verileriyle ilgilenmenin gereği yok" ifadeniz. Bu ifade tek başına irdelendiğinde tepki uyandırıyor. Ama verdiğiniz tüm bilgiler doğrultusunda haklı olduğunuz görebilenlerce görülüyor.

    Herşeyin doğru olduğunu anlayıp hak vermek için de ciddi bilgi sahibi olmak gerekiyor. Ben, hasbel kader fiziğe, otomotive meraklı bir mühendis olduğumdan sizi doğru ve iyi anladığımı düşünüyorum. Harcadığınız emek ve verdiğiniz bilgiler için de çok teşekkür ediyorum.

    Motor verileri üzerinden araçları kıyaslamak için bilgi almaya çalışanlara önerim:
    Torka da, güce de, eğrilerine de, dişli oranlarına da bakmanıza gerek yoktur. Çünkü çıplak motor değil, araçtır aslında kıyaslanacak olan. Bunlarla birlikte, ağırlık, aerodinamik özellikler, transmisyon verimliliği, lastikler vb. gibi diğer faktörlerin de nihai sonucunda ortaya çıkan, üreticiler tarafından verilen + medyadaki testler sonucunda ortaya konan akselerasyon, fren mesafesi, yakıt tüketimi, maksimum hız değerlerine bakmanız daha faydalı ve doğru olacaktır. Hangisi önemliyse artık sizin için.




  • Yıllar önce donanımhaberde rastladığım ve beni epey güldüren bir tablo..



  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.