Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (211. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
28.185
Cevap
201
Favori
1.718.366
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 209210211212213
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123


    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33
    Madem şık istiyorsun; led ışıklı bir cam fıskiyesi çok hoş durur. Maliyeti oldukçada ucuz.

    7.5 senedir bakımdan geçmemiş bir klimanın bakım zamanı çoktan gelmiş artık. 134A ya da eşdeğeri klima gazı tavsiye ederim. Farklı gaz uymaz uysada zamanla sorun çıkartabilir. R tipi ya da eşdeğeri yağ değişimini ve polen filtresininde hep birlikte değişimini yapmayı unutma.


    Teşekkür ederim. Fıskiyelerimin tıkanıklığını giderip, doğrultularını ayarladıktan sonra mükemmel oldular. Çalıştırınca cam yıkanmış gibi oluyor. Sileceğin geçtiği yerde hiç pislik kalmıyor. Bu yüzden buna gerek kalmadı.

    Polen filtresini de devamlı değiştiriyorum. Ama klima biraz bakımsız kaldı. Yağ olarak ne öneriyorsunuz? Az sonra teknik bilgileri de ekleyeceğim.


    sen aydınlatma konusunda bayağı bilgilisin dostum bu yüzden ledli bir su fıskiyesi önerdim.

    klima yağı olarak BG Frigi-Charge önerebilirim.




  • dün m_alpay dostumuzdan birden telefon geldi. sorununu anlattı bende hemen buluşalım dedim tanışmak için. daha önce sık sık telefon görüşmemiz oldu ancak yüzyüze görüşememiştik. o an vipmail123 önerisiyle android işletim sistemli akıllı telefon alıp ; telefonu hack'leyip almera ecusunu okuyacak yazılım yüklemeye çalışıyordum. bazı işlemlerden sonra yükleyebildim ve program cepte gayet güzel çalışıyordu ancak her iki usb arasında dönüşüm ve bağlantı sağlayacak ara aparat gerektiği için beceremedim. hevesim başka bir zamana kaldı. becerebilirsem arıza kaydını cep telefonundan öğrenmek ve silinebilenleri silmek;bu almera içinde olabilir başka model içinde olabilir. birkaç oto manyağı oto hackeri ile diyalog içindeyiz bu konuda.

    herneyse m_alpay kardeşimle görüştüm. gayet kibar,ağırbaşlı ve oldukça saygılı biriydi. benim kafa cep telefonu-almera-ford ecusuyla ilgili davul gibi olunca beyin hücrelerini tekrar çalıştırmak için antibiyotik (bira) almak istedim. kendisi ısrar etti ve ısmarladı iki extra sağolsun. aracını test ettim gayet sorunsuz,uzun yıllar kullanabileceği oldukça temizdi. motor sesi mükemmeldi. ancak debriyaj setinin alarm verdiğini artık kesinlikle değişmesi gerektiğini belirttim. 6500 km önce ustası gayet sağlam dediği için çok fazlada ısrarla üzerinde durmadım. ancak debriyaj bilyasının yalama olduğu AİSEN KN008,LUK, VALEO birinden biri kesin gibi. benzinde benim almera fırladığı halde setin yalama olduğunu düşünüyorum. bu hiç fırlamıyordu. nissan ecu okuma son versiyon yazılımında hareket halinde okuduğum test verilerinde arıza kaydını ne kadar silsemde 3-5 saniye içinde ''P0011 eksantrik mili pozisyon zamanlaması'' arıza kaydını verdiğini gördüm. ustasını aradım nissan yetkili servis gibi hemen anladı zaten ne demek istediğimi ve ne yapacağını. P011 arızası düzelsede ses tamamen kaybolmayacak set değişmediği müddetçe; sanırım bunuda belirtmiştim.
    ayrıca; arka, yanılmıyorsam sağ teker poryadan ses geliyordu. daha iyi anlamak için kanalda ya da liftte incelememiz lazımdı ancak işi olduğu için zaman bulamadık. sesin sebebi başka aksamda olabilir. araçta emmegaz sıralı sistem olduğunu ve sadece kalibrasyon ayarıyla gaza basınca gelen sesin düzeleceğini belirttim tecrübelerim ışığında. aracı bir kaç kez çalıştırdım; birazda hor kullandım acaba ilk çalıştırmada; zor şartlarda kullanımda anormal bir ses ya da farklı bir davranış sergileyecek mi almera diye oldukça iyiydi.
    farları,sisleri gayet mükemmeldi gündüz dahi. sanırım 2006 olduğu için bundada yaya güvenliği için tampon demiri yoktu.
    aracın dört dörtlük dostum. güle güle güzel günlerde kullan. ufak bir masraf yapman gerekiyor bence. golfü çok büyütme gözünde dostum. dışardan göründüğü gibi değil, binde gör test et dizelini. ben sattım bugün itibarıyla artık fiesta titanyum.x alacağım gibi hatuna barış hediyesi olarak.
    antibiyotik için çok teşekkür ederim dostum; bir gün sende benim eczaneye davetlisin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 7 Eylül 2011; 20:09:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_alpay


    başlarım şanzumanınada poryasınada benim bi-xenonlarım var :)))


    bu aydınlatma çılgınlığı resmen. edison ile aynı zamanda yaşamış olsaydınız eminim ampulu ondan önce bulurdunuz ya sen ya da vipmail123.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_alpay
    Sevgili vipmail öyle şeyler söyleyip beni tahrik ediyorsunki başlarım şanzumanınada poryasınada benim bi-xenonlarım var uleynn diyesim geliyor :)))


    Ağır tahrik için kusura bakmayın. :)

    Siz "benim bi-xenonlarım var uleynn" derken, önünüzdekiler "O flaş nereden patladı?" diyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33
    bu aydınlatma çılgınlığı resmen. edison ile aynı zamanda yaşamış olsaydınız eminim ampulu ondan önce bulurdunuz ya sen ya da vipmail123.


    Volverin hiç sorma kafamda öyle projeler var ki kendimi zor tutuyorum.
    Örn:
    Çift bi-xenon mercekli far,
    Bi-xenon+uzun mercekli far,
    Sis farına sis merceği,
    Sis farına da bi-xenon mercek,
    Amerikan sinyaller,
    Farların içine ikişer tane angel,
    Farın içine power led gündüz farı,
    Tampona güzdüz farı,

    Stoplara power led projesi,
    Power ledli 3. fren lambası,
    Follow me home projesi,
    Torpido gözü aydınlatması(Aracın orjinalinde nasıl olmaz ki?)
    Kapı içi aydınlatmaları,
    Kapı eşiği aydınlatması,
    Dış kapı kollarının içine aydınlatma,
    Yan aynaların altına zemin aydınlatması,
    Ön ve arka ayak aydınlatması,
    Kol dayama içi aydınlatması...

    Neyse daha fazla yazmayayım. Biraz daha düşünürsem. Hemen birine başlayacağım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33
    ...telefonu hack'leyip almera ecusunu okuyacak yazılım yüklemeye çalışıyordum. bazı işlemlerden sonra yükleyebildim ve program cepte gayet güzel çalışıyordu ancak her iki usb arasında dönüşüm ve bağlantı sağlayacak ara aparat gerektiği için beceremedim...

    ...golfü çok büyütme gözünde dostum. dışardan göründüğü gibi değil, binde gör test et dizelini. ben sattım bugün itibarıyla artık fiesta titanyum.x alacağım...


    USB kablosuyla falan hiç uğraşma doğrudan Bluetooth'lu bir cihaz al. Seyir halindeyken her tarafta kablo olması uygun değil.

    Yükselen döviz kuru ve "Das Auto"daki kuyruk sayesinde Golf'ü muhtemelen aldığınız fiyattan daha yükseğe satmışsınızdır. Hayırlı olsun...

    Bu arada VW'yi severim. Ama son dönemlerde Türkiye'deki satış politikası, Doğuş Oto bünyesinde olması ve artan arızaları nedeniyle VW'den uzak durmayı tercih etmekteyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123


    quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33
    ...telefonu hack'leyip almera ecusunu okuyacak yazılım yüklemeye çalışıyordum. bazı işlemlerden sonra yükleyebildim ve program cepte gayet güzel çalışıyordu ancak her iki usb arasında dönüşüm ve bağlantı sağlayacak ara aparat gerektiği için beceremedim...

    ...golfü çok büyütme gözünde dostum. dışardan göründüğü gibi değil, binde gör test et dizelini. ben sattım bugün itibarıyla artık fiesta titanyum.x alacağım...


    USB kablosuyla falan hiç uğraşma doğrudan Bluetooth'lu bir cihaz al. Seyir halindeyken her tarafta kablo olması uygun değil.

    Yükselen döviz kuru ve "Das Auto"daki kuyruk sayesinde Golf'ü muhtemelen aldığınız fiyattan daha yükseğe satmışsınızdır. Hayırlı olsun...

    Bu arada VW'yi severim. Ama son dönemlerde Türkiye'deki satış politikası, Doğuş Oto bünyesinde olması ve artan arızaları nedeniyle VW'den uzak durmayı tercih etmekteyim.


    çok güzel parlak bir fikir. o halde bluetoothlu bir obd cihazı alacağım. nasıl olduda bunu düşünemedim. belki aylarca aklımda günlerce bununla uğraşıp duruyorum. günlerdir aparat diye diye araştırıp duruyorum. xp windows işletim sisteminde çalışıyor bluetoothlu obd portlarının çoğu. programı yüklemek için kaç gece sabahladım bir bilsen. umarım başarrım bu sefer. bazı ecu okuma yazılım programlarının son versiyonu için güncellemek gerekiyor ancak kilit kodları isteniyor yabancı sitelerden. kilit kodu için şirket ismi , vergi numarası , cart nosu ,curt nosu, paypaldan kredi kartı nosu vs isteniyor. bunlarla uğraşmak istemiyorum. kilit kodunu kırıp indirmek istiyorum ancak bilişim suçu mu değil mi tam emin değilim, ingilizlere, fransızlara, hintlilere karşı.
    Yükselen döviz kuru ve "Das Auto"daki kuyruk sayesinde Golf bize gümüş olarak geldi altın olarak çıktı elimizden doğru...ancak döviz kuru düşsede vw araçlarda genelde böyle oluyor nedense.

    aslında VW'i pek sevmem. neden derseniz ... arkasındaki medya gücü sayesinde abartılmış reklamı ve fiyatı, pahalı servisi, pahalı yedek parçası, donanımın çoğunun opsiyonel olması, sık yaşanan şanzuman arızası, sanki VW'den daha iyi araç yokmuş efsanesi, kullanmayanların çoğunun hakkında güzel şeyler söylemesi, kullananların ''hiçte abartıldığı kadar değilmiş'' demesi...kötü araba mıydı derseniz hayır mükemmeldi. ancak aynı paraya ikinci el daha mükemmeli çok rahat crysler ve volvo alınabilirdi. ancak işin içine bayan girince suyun akışı değişiyor.

    benim bir arkadaş 1991 yılında bir ev satıp üzerine bir miktar daha para koyup 1991 model sıfır toyota corolla almış zamanında. motora bir milyon km garanti vermişler. elinde belge var ya da yok bilmiyorum. 20 senedir motora anahtar vurulmamış. yağ,su,akü,lastik,filtreler,balatalar gibi rutin bakım haricinde sanayi yolunu görmemiş. zaten hava filtresi bile genelde bagajda oluyor. bazen takıp bazen çıkarıyor. araba 380 bin km'de. hala debriyaj seti zımba gibi. hiç birgün yağ eksiltmemiş. arabayı sattım satıyorum derken artık tam bir şekle sokup kullanmaya devam edeyim diye düşünmüş. bir işlem için şanzumanı indirtmiş ve debriyaj seti AİSEN çıkmış. çok şaşırdım. aisen japon, luk alman, trw ingiliz malı. bizimkilerde neden orjinali ''luk'' aklıma takıldı. debriyaj setini hiç değiştirmediğini ve halen sağlam olduğunu söyledi.bende onun yalancısıyım. bu bilgileri paylaşmak istedim sadece.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33
    ...1991 model sıfır toyota corolla almış zamanında... 20 senedir motora anahtar vurulmamış...araba 380 bin km'de. hala debriyaj seti zımba gibi. hiç birgün yağ eksiltmemiş.

    arabayı sattım satıyorum derken artık tam bir şekle sokup kullanmaya devam edeyim diye düşünmüş. bir işlem için şanzumanı indirtmiş ve debriyaj seti AİSEN çıkmış.

    çok şaşırdım. aisen japon, luk alman, trw ingiliz malı. bizimkilerde neden orjinali ''luk'' aklıma takıldı. debriyaj setini hiç değiştirmediğini ve halen sağlam olduğunu söyledi...


    Ben daha önce de bunu söylemiştim. Japonya'da üretilen ile Corolla'larda AİSİN kullanılmış. Daha sonra fabrika çıkışı Valeo da kullanılmış. Fakat Valeo'nun değişim zamanı geldiğinde, Valeo yerine Aisin taktıranların hepsi Aisin'den daha memnundu.

    "Bizimkiler neden LUK?" derseniz, bu konuya günümüzde net bir cevap verilemez. 20 sene önce bir Japon aracına, Japonya dışından yedek parça temin imkanının çok kısıtlı olduğu göz önüne alınırsa; mümkün olan bütün parçaların Japon üretimi olması gerekir.

    Ama günümüz koşullarında Japon kökenli bir bir firmanın, Fransız bir firma ile ortak olduktan sonra, Japonya ve Fr. dışında bir ülkede üretim yaparken, küreselleşmenin de getirdiği kolaylıkla istediği yerden parça temin edebilmesi mümkün olmuştur. Almera-Primera modeli için ise gerekli kar-zarar hesapları sonucunda LUK'u tercih etmiştir. Bu markanın seçiminde bizim değerini bilmediğimiz parametreler olduğu gibi varlığından bile haberdar olmadığımız parametreler de emin olun mevcuttur.

    Neyse çok uzatmayayım. Siz balata değişimi esnasında kendi kar-zarar hesabınızı yeniden, mevcut şartlarınız ölçüsünde yaparak, istediğiniz seti tercih edin. Ben kendimce Aisin'i F/P ürünü olarak belirledim. Ve kullandım. Tercih sizin...




  • Arkdaşlar almeranın motor gücü zayıf geliyor. acaba en basit ve en ucuz olarak almeranın motor gücü 10 beygir civarı nasıl arttırılır? yapanlar varmı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayhankiraz

    Arkdaşlar almeranın motor gücü zayıf geliyor. acaba en basit ve en ucuz olarak almeranın motor gücü 10 beygir civarı nasıl arttırılır? yapanlar varmı?


    10bg değil 20bg daha da yükseltsen; motor karakteristiği değişmediğinden dolayı agresif kullanım hariç sana bir fayda sağlamayacaktır. Belki chip tuning sonucu bazı emisyon kısıtlamaları kaldırılarak alt devirlerde de bir rahatlama sağlanabilir. Ama kayda değer bir getirisi olmaz.

    Almera'nın en büyük sıkıntısı uzun vites oranları. Bu vites oranları 2.0L 140bg'lik bir araçta iyi olabilirdi. Ama rampada düşük hızlarda 1.5 motoru zorluyor.(Bkz. 1.6 102bg Jetta-Bu aracın şanzımanı Almera'nın ilk 4 vitesinin 5'e bölünmüş hali gibidir.)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 7 Eylül 2011; 23:58:32 >
  • belki biliyorsunuz fakat yinede paylaşmak istedim

    http://www.youtube.com/watch?v=sKU5FI79KRU&feature=player_profilepage

    Nissan Almera bi-xenon NEW
  • Bu da benim mini Bluetooth OBD cihazım:

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ
  • yine bir uygulama yurt dışı örnek

    http://www.youtube.com/watch?v=RiEPKrN-0lc&feature=related
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ymantalya

    belki biliyorsunuz fakat yinede paylaşmak istedim

    http://www.youtube.com/watch?v=sKU5FI79KRU&feature=player_profilepage

    Nissan Almera bi-xenon NEW


    Bu arkadaşın daha önceki çalışmaları da vardı. Şimdi tekrar bir değişiklik yapmış. Ama görsellik ve işçilik malesef "0".
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ymantalya

    yine bir uygulama yurt dışı örnek

    http://www.youtube.com/watch?v=RiEPKrN-0lc&feature=related


    Bu zaten aynı kişiye ait. Ve farın önceki hale ait.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi soğutucu -- 8 Eylül 2011; 10:14:10 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123
    Sistemin yağ kapasitesi=180ml(Nissan A/C System Oil Type S -KLH00-PAGS0)
    Sistemin gaz kapasitesi= 450-550g(R134A)

    "KLH00-PAGS0" yağın eşdeğeri nedir?
    Kendi soruma kendim cevap veriyorum.

    "KLH00-PAGS0" = PAG46 sınıfı bir klima yağıdır. Klima yağı değiştirirken iş bilmez kasaplara başka yağlar koydurtmayın. PAG100'ün çok problem çıkarmayacağı söylenir. Ama risk almaya değmez...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_alpay

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ



    sevgili dostlarım orada olmayı çok isterdim açıkçası kıskandım.inşallah bizde ankaralı almeracı dostlarla bir araya gelebiliriz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozkanduzgun


    quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu

    klimanın aşırı gürültülü çalışması polen filtresi ve klima yağının azalması eskimesinden kaynaklanır.radyonun kapalı olduğu halde kendi kendine çalışması çukur ve tümseklerde özellikle arka kablolarda kısa devredendir.böyle sorunu olanlara ilan olunur.


    çok sağol bilgilendirme için.
    aslında bir yanlış anlama olmuş, radyo kendi kendine açılmıyor, klimanın sesi adeta radyo bozuk bir kanalda açıkmış gibi çıkıyor.
    yine de bilgimiz oldu tşk.ler.

    yukarda yazdığım trgier ile ilgili sorunumun benzerini yaşayan olmadı sanırım
    sanayiden ustayla konustum kesinlikle trigerden omaz dedi. hafta sonu götüreceğim.
    serviste makineye bağladılar, makine bu sonucu çıkardı. anlamadım ne iş.



    hocam aynı sorun bendede var bende hesapta yetkili servise rotasyon yaptırmaya gittim bogaz kelebeğini zincir uzamış dediler yanmayan arıza lambası ne hikmetse orda yandı bende kıllandım şimdi kara kara düşünüyorum adamlarada güvenemedim ama eksantrik mili sensörü ve krank mili sensörünü degiştirmiştim 2 gün evvel ondan sonra devirde düzensizlik oldu gaz yememe oldu eger istanbulda bu konuda bana yardımcı olacak ustalar varsa yardımlarınızı bekliyorum şimdiden herkesten ALLAH razı olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bakalov


    quote:

    Orijinalden alıntı: m_alpay

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ



    sevgili dostlarım orada olmayı çok isterdim açıkçası kıskandım.inşallah bizde ankaralı almeracı dostlarla bir araya gelebiliriz

    Gelin orta yolu bulalım ortada biyerde bulusalım bi pazar. Valla bana ankara diyin ben gene varım yeterki isin ucunda dostluk olsun mesele degil...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_alpay

    Gelin orta yolu bulalım ortada biyerde bulusalım bi pazar. Valla bana ankara diyin ben gene varım yeterki isin ucunda dostluk olsun mesele degil...


    en uygunu almeranın başkenti KONYA olsun derim ben öneri olarak. herkese eşit uzaklıkta olur aşağı yukarı. hem varmışken ihtiyacımız yedek parça bulmakta kolay olur. sanırım almera kullananların çoğu 657 ya da şirket elemanı. ben her şarta uyarım yeter ki siz karar verin.
  • 
Sayfa: önceki 209210211212213
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.