Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (118. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
28.183
Cevap
201
Favori
1.716.361
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 116117118119120
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: sakrucu


    quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu

    almera için sıralı sistem LPG regülatör basıncı ve enjeksiyon zamanlaması veya basıncı kaÇ bar olmalıdır?Ayrıca LPG enjektörleri kaç ms olmalıdır.önemli olan montaj ve kalibrasyon ayarı.markayı çokta takıntı yapmamak gerekir.her araç için farklı ayarlar oluyor.ama almera için bir standart olmalı diye düşünüyorum.90 hp ve 98 hp için ayrı ayrı mı olmalı acaba.

    VARSA BENDE ALAYIM. BİR TÜRLÜ KALİBRASYONU KABUL ETMİYOR BENİM ARABA. ELLE YAPTI AMA TUTTURAMADI

    lpg kitin BRC mi yoksa.karalamak için sormadım.BRC de biraz durum değişebiliyormuş.

    İTAYAN TOMASETTİ MARKA TAKTIRDIM İLK TAKTIRDIĞIMDA SANKİ ARABANIN ARKASINDAN BİRİ ÇEKİYORMUŞ GİBİ HİSSETTİM 1,5 TAKMIŞ ENJEKTÖR MEME UÇLARINI. BIRAKTIM ALDIĞIMDA ÇEKİŞ ÇOK NORMALDİ. KAÇ TAKTIĞINI SORMADIM. ZANNEDERSEM BU SEFERDE BÜYÜK TAKMIŞ. ŞEHİR İÇİ 28-29 KURUŞ YAKIYOR BAZENDE 30 KURUŞA KADAR ÇIKIYOR. 2,0 MM TAKMIŞ OLABİLİR.
  • 1,5 LUXURY 2001 ALMERASI OLAN ARKADAŞLAR YARDIMCI OLABİLİRMİ: KALORİFER DÜĞMESİNİ FAN AÇIKKEN SOĞUK MODA ALDIĞIMDA HALA SICAK ÜFLÜYOR. KLİMA AÇIYORUM DEVREYE GİRMİYOR. FANI KAPATIP SOĞUĞA ALDIĞIM ZAMAN SOĞUK ÜFLÜYOR. KAFAYI YİYECEM TIRNAĞI FİLANMI KIRILDI. ANLAMADIM BİR TÜRLÜ. KIRILSA HİÇ SOĞUK MODA GEÇMEZ. FANI KAPARIM ÇEVİRİNCE SOĞUĞA GEÇİYOR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sakrucu

    1,5 LUXURY 2001 ALMERASI OLAN ARKADAŞLAR YARDIMCI OLABİLİRMİ: KALORİFER DÜĞMESİNİ FAN AÇIKKEN SOĞUK MODA ALDIĞIMDA HALA SICAK ÜFLÜYOR. KLİMA AÇIYORUM DEVREYE GİRMİYOR. FANI KAPATIP SOĞUĞA ALDIĞIM ZAMAN SOĞUK ÜFLÜYOR. KAFAYI YİYECEM TIRNAĞI FİLANMI KIRILDI. ANLAMADIM BİR TÜRLÜ. KIRILSA HİÇ SOĞUK MODA GEÇMEZ. FANI KAPARIM ÇEVİRİNCE SOĞUĞA GEÇİYOR

    filtresini değiştir.bendede aynı sorun vardı.polen filtresini değiştirdim sorun kalktı.ama senin araçta polen filtresi var mı yok mu bilmiyorum.
  • Cd'den müzik dinlerken arada radyoya geçiyor kendiliginden çok sık olmasada arada oluyor neden acaba ? Ileri sardırma oluyormu onuda yapamadım ben =) Birde sesle klima kontrol düğmelerinin ordaki diğer düğmeler ne ise yariyor üzerinde bi kaç harf yazan düğmeler ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: w_ashburn

    Cd'den müzik dinlerken arada radyoya geçiyor kendiliginden çok sık olmasada arada oluyor neden acaba ? Ileri sardırma oluyormu onuda yapamadım ben =) Birde sesle klima kontrol düğmelerinin ordaki diğer düğmeler ne ise yariyor üzerinde bi kaç harf yazan düğmeler ?

    müzik dinlerken arada bir radyoya geçmesi ya da şarkı atlaması çukur ve tümseklerde olması normal diye biliyorum.ileri geri sardırma oluyor.harfli düğmeler radyo,frekans,klima tuşlarıyla alakalı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: sakrucu

    1,5 LUXURY 2001 ALMERASI OLAN ARKADAŞLAR YARDIMCI OLABİLİRMİ: KALORİFER DÜĞMESİNİ FAN AÇIKKEN SOĞUK MODA ALDIĞIMDA HALA SICAK ÜFLÜYOR. KLİMA AÇIYORUM DEVREYE GİRMİYOR. FANI KAPATIP SOĞUĞA ALDIĞIM ZAMAN SOĞUK ÜFLÜYOR. KAFAYI YİYECEM TIRNAĞI FİLANMI KIRILDI. ANLAMADIM BİR TÜRLÜ. KIRILSA HİÇ SOĞUK MODA GEÇMEZ. FANI KAPARIM ÇEVİRİNCE SOĞUĞA GEÇİYOR

    filtresini değiştir.bendede aynı sorun vardı.polen filtresini değiştirdim sorun kalktı.ama senin araçta polen filtresi var mı yok mu bilmiyorum.

    ZATEN POLEN FİLTRESİNİ DEĞİŞTİRDİKTEN SONRA OLDU YETKİLİ SERVİSE GİTTİM PANELİN ARKASINDA AÇMA KAPAMA TELİ VAR TUTAN KLİPS KIRILMIŞ DEĞİŞTİRDİ. KOMPLESİ NORMADE 600 TL YE DEĞİŞİYORDU. DIŞARDA KLİPSİ YATIRDIKTIK 25 TL DEDİLER. MALİYETİ 50 KURUŞLUK BİŞEY.
  • HAVA AKIŞMETRESİ ARIZALI OLAN ARKADAŞLARA DUYURULUR; SERİ NUMARASININ SONU ...094 OLAN BOCSH MARKA 340 TL. FAKAT SONU ..005 OLAN 230 TL. SERVİSTEKİ FORMEN ARKADAŞIMA SORDUM UYARMI DİYE UYMAZ AMA SEN AL BEN HALLEDERİM DEDİ NASIL OLACAK DEDİM. PAHALI OLANDA DİYOT KISMI VAR DİĞERİNDE YOK DİYOT KISMINI BEN EKLERİM 100 TL FAZLA VERME DEDİ. HERŞEYİYLE AYNI PARÇA ARADA 110 TL VAR.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: w_ashburn

    Cd'den müzik dinlerken arada radyoya geçiyor kendiliginden çok sık olmasada arada oluyor neden acaba ? Ileri sardırma oluyormu onuda yapamadım ben =) Birde sesle klima kontrol düğmelerinin ordaki diğer düğmeler ne ise yariyor üzerinde bi kaç harf yazan düğmeler ?


    cd'den radyo geçmesi "PTY" tuşu ile alakalı yanlış hatırlamıyorsam."pty" tuşuna basarak kapalı duruma getirmelisin.ileri geri sardırmak içinde ,ister direksiyon kontrol düğmesinden istersen panelden ileri geri tuşlarına basılı kalarak sarabilirsin ileri ya da geriye.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu


    quote:

    Orijinalden alıntı: piluthh

    herkese merb.. araba almaya karar verdım yalnz teredduteyım. cevremde nıssan sahıbı kımse yok bende netten bılgı toplamaya calısıyorum derken donanımhabere bakayım kesn vardır dedım yanıltmadı benı neys bir almera buldum 1.5 tekna HB 2006 model 70 000 km de... hafta sonu arabayı gormeye gıdıcem, servise sokucam aracı.. bazı sıtelerdekı yorumlarda yol tutusunun pek ıyı olmadıgı. kalkısta hantal kaldıgı. ve ıcerıye sesi fazla aldıgı yorumları dıkkatımı cektı... almerası olan arkadaslardan rıcam ;
    -km de ne yakıyor?
    -yol tutusu nasıl? Güven veriyormu?
    -içeriye cok ses alıyormu araç?
    -araç 170i rahat görüyormu? seri bir araçmı? motor araca yeterlımı sızce ?
    -parçaları pahalımı?
    -honda city ıle kıyaslama yaparsak sonuç sizce ne olur ?
    bu fıyata bu donanmda arac yok nerdeyse.. bu merak ettıklerım oncekı sayfalarda vardır muhtemelen ama nerden bulcam hak verın Bilginize ıhtıyacım var. teşkkur ederım şimdiden..


    ford,corolla,astra,stilo,golf,uno,almera kullanmış biri olarak yazıyorum.
    almera oturaklı,ağırbaşlı,dürüst,efendi,sözü özü bir delikanlı arabadır.uzaktan duruşu esrarengiz radikal tasarımlı yol canavarıdır.50 metre kala vahşi kükreyen bir aslan gibi gelişi vardır.bakışları bir mıknatıs gibi kendine çeker.C segmentinde HB sınıfında en uzun ve sportif aile arabasıdır.almera bir tutkudur.bir aşktır.bağımlılık yapar.damarlarına bir kere enjekte olduğu zaman,ömür boyu unutamazsın.yokluğunu hep hissedersin.
    230 km hızla giderken 6.vites yok mu diye bağırıyordu bana.110 km hızla 10 takla attığım virajda 140 ile rahatlıkla geçtim.



    Benim araç ile hız denemelerim başarısız oldu hep, düz yolda 120 den sonra hızlanma çok yavaş, o kadar bastım 150-160 ancak görebildim. Şimdilik bu şekilde kullanıyorum. Ne olabilir problem. Bu arada yakıt normal kış şartlarında 25-27 krs yakıyorum.litresi 2,25 ten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: çirkin ördek yavrusu

    tüm bakımları yapmama rağmen LPG de hala fazla yaktığını düşünüyordum.nereye gitsem sağlam birşey yok,kasaya göre yakıtı normal diyorlardı.zavolli bilgisayara bağlıyordu herşey normal çıkıyordu.sonunda ufak bir tamirci çocuk abi enjektör memeleri bunun büyük dedi.nerden anladın dedim.meslek sırrı dedi kerata.neyse enjektör memelerine baktık gerçekten 2000 motora takılan memelermiş.büyük delikli yani.değişim yaptık 4 tane küçük delikli orjinal meme.sonrası kalibrasyon ayarları yaptırdım. bir süre test sürüşü yaptık.30 TL tamirciye verdim.20 TL çocuğa ilminden dolayı gizlice,usta elinden almasın diye. çünkü çok güvendiğim bir usta enjektörleri temizleyelim 150 tl diyordu.bu arada araç çalışırken egzozdan su damlıyordu. motor iyi durumda ancak egzoz ve katalitik konvektöre zararı olur mu su damlacıklarının? servis arka krank keçelerinden yağ kaçırıyor demişti. bugün lifte kaldırıp tesadüfü rastladığım LPG cinin övdüğü bir ustaya götürdüm. aks keçesi kaçırıyor,krank keçesi kaçırmıyor,krank keçesinde çok çok az sızıntı var;bunun için şanzumanı indirmeye gerek yok dedi.usta aks için işçilik 70 tl orjinal keçe 25 tl dedi.bu arada aks keçe değişimi parça ve işçilik maliyeti nedir.aks keçe değişimi yaparken körükleride değiştirmek ya da başka parça değiştirmek gerekir mi.aks keçe değişimi yapan oldu mu.tamir ettirmezsek ne gibi zararları olur.birde buradaki tecrübeleri sorgulayım dedim.


    Aynı sorun benim de başıma geldi ÇÖY, araba sarsıntı yapıyordu, Abanikler Atiker e gittim. Baktılar 2.2 mm meme takılmış , 1.8 e düşürdüler. Sende kaça düşürdüler? 1.5 falansa bende düşüreyim . Doğru ayar ile yakıtı gerçekten etkiliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sakrucu

    HAVA AKIŞMETRESİ ARIZALI OLAN ARKADAŞLARA DUYURULUR; SERİ NUMARASININ SONU ...094 OLAN BOCSH MARKA 340 TL. FAKAT SONU ..005 OLAN 230 TL. SERVİSTEKİ FORMEN ARKADAŞIMA SORDUM UYARMI DİYE UYMAZ AMA SEN AL BEN HALLEDERİM DEDİ NASIL OLACAK DEDİM. PAHALI OLANDA DİYOT KISMI VAR DİĞERİNDE YOK DİYOT KISMINI BEN EKLERİM 100 TL FAZLA VERME DEDİ. HERŞEYİYLE AYNI PARÇA ARADA 110 TL VAR.


    iyiymiş, bunu öğrenmek iyi oldu, fakat biz kendimizde yapabiliriz bu işlemi diye düşünüyorum. Haksız mıyım? altı üstü bir diyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snr_silencer


    Benim araç ile hız denemelerim başarısız oldu hep, düz yolda 120 den sonra hızlanma çok yavaş, o kadar bastım 150-160 ancak görebildim. Şimdilik bu şekilde kullanıyorum. Ne olabilir problem. Bu arada yakıt normal kış şartlarında 25-27 krs yakıyorum.litresi 2,25 ten.

    tüm bakımlarını yapmana ragmen benzinde düz yolda 5000-6000 rpm arasında vites yükseltme yaptığın halde 160'ı geçemiyorsan baskı balatan sıyrılmış ya da krank devir sensörün problemli,enjektörler kirli olabilir. ancak lpg de yapıyorsa ayarla bakımla ilgilidir sanırım.daha önce vipmail123 vites-devir-hız kataloğunu yayınlamıştı.ben ona göre bakıyorum baskı balatada ya da krank devir sensöründe sorun var mı diye.mersin-adana arası otobanda 230 km hıza çok çabuk ulaşıyorum.yere yapışıp yağ gibi akıyor.sarsıntı vuruntu tekleme titremede olmuyor.almerada hızlanma problemi yok.hatta fabrika verilerinin üzerinde.tabii testler nasıl yapılıyor bilemem.bu testlere keşke beni soksalar.100 km hıza 9 saniyede nasıl ulaşılırmış görmüş olurlardı.ancak sen yinde hız sınırlarını aşmamaya dikkat et.denemeyi sadece otobanda kısa süreliğine test amaçlı yapmanı tavsiye ederim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sakrucu

    HAVA AKIŞMETRESİ ARIZALI OLAN ARKADAŞLARA DUYURULUR; SERİ NUMARASININ SONU ...094 OLAN BOCSH MARKA 340 TL. FAKAT SONU ..005 OLAN 230 TL. SERVİSTEKİ FORMEN ARKADAŞIMA SORDUM UYARMI DİYE UYMAZ AMA SEN AL BEN HALLEDERİM DEDİ NASIL OLACAK DEDİM. PAHALI OLANDA DİYOT KISMI VAR DİĞERİNDE YOK DİYOT KISMINI BEN EKLERİM 100 TL FAZLA VERME DEDİ. HERŞEYİYLE AYNI PARÇA ARADA 110 TL VAR.

    diyotu nereden nasıl kaç liraya bulacağız.servise mahkum mu kalacağız bu konuda.bizim aracın üzerindeki diyot yanmışta olabilir hani ordan al oraya ekle gibi durum söz konusuda olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snr_silencer
    Baktılar 2.2 mm meme takılmış , 1.8 e düşürdüler. Sende kaça düşürdüler? 1.5 falansa bende düşüreyim . Doğru ayar ile yakıtı gerçekten etkiliyor.

    bendede 1.8 mm meme uçları.1 litre 8 km giden araç 10 km gitmeye başladı.lpg kalibrasyon ayarı yaptırırken kim ne derse desin bildiğim doğru tecrübemden şaşmam.tüm elektrik devreleri açık halde ve hareket halinde en doğru ve ince ayara ulaşılabilir.bunu yapmayan lpg ci sadece işçilik zaman hırsızlığı yapıyordur.ve bu yüzden ustalara güvenmediğimden LPG ayar kablosu siparişi verdim.45 tl.ömür boyuda garanti.yazılım cd si yanında.zaman zaman lpg ayarları bozulabiliyor.her seferinde 30 tl vermekten bıktım.artık kendi aracımızın ustası olalım.bilgiyi kimsenin tekeline bırakmayalım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sakrucu
    İTAYAN TOMASETTİ MARKA TAKTIRDIM İLK TAKTIRDIĞIMDA SANKİ ARABANIN ARKASINDAN BİRİ ÇEKİYORMUŞ GİBİ HİSSETTİM 1,5 TAKMIŞ ENJEKTÖR MEME UÇLARINI. BIRAKTIM ALDIĞIMDA ÇEKİŞ ÇOK NORMALDİ. KAÇ TAKTIĞINI SORMADIM. ZANNEDERSEM BU SEFERDE BÜYÜK TAKMIŞ. ŞEHİR İÇİ 28-29 KURUŞ YAKIYOR BAZENDE 30 KURUŞA KADAR ÇIKIYOR. 2,0 MM TAKMIŞ OLABİLİR.

    nissan almera lpg enjektör meme uçları 1.8 mm olmalı.regülatör basıncı 95-100 bar ;enjektör basıncı 1.2 bar olmalı.bu ikisine dikkat edelim lütfen.yoksa çok sorun yaşarsınız.
    bu arada kaç liralık lpg alınca kaç liralık benzin alıyorsun.hesap ederken benzine verdiğin parayıda hesabın içine katıyor musun.çünkü yolun bir kısmını benzinle gidiyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 20 Mart 2011; 9:30:30 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onurphl


    quote:

    Orijinalden alıntı: w_ashburn

    Cd'den müzik dinlerken arada radyoya geçiyor kendiliginden çok sık olmasada arada oluyor neden acaba ? Ileri sardırma oluyormu onuda yapamadım ben =) Birde sesle klima kontrol düğmelerinin ordaki diğer düğmeler ne ise yariyor üzerinde bi kaç harf yazan düğmeler ?


    cd'den radyo geçmesi "PTY" tuşu ile alakalı yanlış hatırlamıyorsam."pty" tuşuna basarak kapalı duruma getirmelisin.ileri geri sardırmak içinde ,ister direksiyon kontrol düğmesinden istersen panelden ileri geri tuşlarına basılı kalarak sarabilirsin ileri ya da geriye.

    Bende o tuşların ne işe yaradıgını merak ediyordum zaten PTY bi kaç tane daha var bi tek bildigim FM/AM
  • arkadaşlar,http://www.shell.com.tr/home/content/tur/products_services/on_the_road/fuels/v_power_2011_tpkg/about/ bu linkte kurşunsuz 97 ye tıklayın. aracınız ne olursa olsun diye yazıyor. 97 kullanılabiliyor yani. yoksa ben mi yanlış anladım. hatta faydalı bile.
  • birdehttp://www.castrolmagnatec.com.tr/ burdaki yağ hakkında ne dersiniz? motorun parçalarına silindirlere felan yapışıyor ve akıp gitmiyor anladığım kadarıyla. böylelikle ilk çalışmada yağsız parça kalmıyor (bor power gibi bişey herhalde). ancak benim aklıma takılan şu; bu yağın değişmesi gerekirse ve akmıyorsa nasıl değişecek acaba??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: w_ashburn


    quote:

    Orijinalden alıntı: onurphl


    quote:

    Orijinalden alıntı: w_ashburn

    Cd'den müzik dinlerken arada radyoya geçiyor kendiliginden çok sık olmasada arada oluyor neden acaba ? Ileri sardırma oluyormu onuda yapamadım ben =) Birde sesle klima kontrol düğmelerinin ordaki diğer düğmeler ne ise yariyor üzerinde bi kaç harf yazan düğmeler ?


    cd'den radyo geçmesi "PTY" tuşu ile alakalı yanlış hatırlamıyorsam."pty" tuşuna basarak kapalı duruma getirmelisin.ileri geri sardırmak içinde ,ister direksiyon kontrol düğmesinden istersen panelden ileri geri tuşlarına basılı kalarak sarabilirsin ileri ya da geriye.

    Bende o tuşların ne işe yaradıgını merak ediyordum zaten PTY bi kaç tane daha var bi tek bildigim FM/AM


    pty program tipi bilgilerini verir. bu modu devreye aldığında ve fm bandından pty bilgileri alındığında o anki çalma modu kesilir ve yayınlanan bilgiler işitilir. haber yayını sona erdiğinde radyo en son kaldığı istasyona geri döner. tabi bizim buralarda yayın gücünün düşük olması sesebiyle bu servisten miyalesef faydalanamayabiliyoruz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatpo

    birdehttp://www.castrolmagnatec.com.tr/ burdaki yağ hakkında ne dersiniz? motorun parçalarına silindirlere felan yapışıyor ve akıp gitmiyor anladığım kadarıyla. böylelikle ilk çalışmada yağsız parça kalmıyor (bor power gibi bişey herhalde). ancak benim aklıma takılan şu; bu yağın değişmesi gerekirse ve akmıyorsa nasıl değişecek acaba??


    bahsettiğin yağı son 5 senedir kullanıyorum(eski aracım dahil).kataloğunda dediği gibi ilk çalışma anlarında yuzeye yapısık kaldığı için çıplak metal sürtünmesine engel oluyor piyasada değişik markalarda mevcut bildiğim kadarı ile.

    değişime gelince bu sorduğunu hiç düşünmemiştim ama her çeşit yağ değişiminde belirli bir miktar yağ azda olsa motorda kalıyor,boşaltma sonrasında kalan yağ oranı kabul edilebilir düzeyde sanırım.
  • 
Sayfa: önceki 116117118119120
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.