Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (397. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
28.185
Cevap
201
Favori
1.718.365
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 395396397398399
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: perfocan

    bilmiyorum ki kodu. ama forumda epeyce gezindim sanırım oksijen sensöründe arıza var zaten sensör kablosunda ek var ondan yapabilirmi acaba. bilemiyorum baya sıkıntıdayım debimetre arızasıda olabilir. bircok olasılık. servise gidemiyosun tonla masraf.nasıl yapsam.. önerilerinizi bekliyorum. bu arada geçen yazmıştım motor takozumun biri patlak kırık diye şanzıman takozuymuş kırık olan nasıl bulabilirim..

    sayın perfocan şanzıman takozunuz
    http://www.otoparcasitesi.com/catalog/product_info.php/products_id/9088
    ayrıca imzamdaki sitede volverin dostumuzun anlatımları ile tornacıda daha ucuza yaptırabilirsiniz.Bu sitede arıza ile ilgili detaylı bilgide mevcuttur ve ayrıca parçaların kodları vardır.Oksijen sensörü değişikliği 10-15 dakika sürer aynı şekilde maf değişikliğide öyle.bu parçalarda arıza var ise yakıtta artış sözkonusudur.
    Bir sürü sensör var hangisi arıza yaptı arıza kodunu alsaydınız keşke sizin açıklamanızda arıza kodunda isim bulamadım.
    KATALİZETÖR BASINÇI DÜŞÜK
    P0427 KATALiTiK ISI SENSORU DUSUK GiRiS (BANK1) en yakın kod bu gibi geldi bana.Buda katalitiğin üzerindeki oksijen sensörü fiyatı 180-200 tl civarındadır.
    P0420 hatası katalitik konvetör verimliliği düşük" eğer bu kod ise

    motor arıza lambam yanmıştı, bu sefer hata kodu PO420 çıktı.
    "P0420 hatası katalitik konvetör verimliliği düşük"

    Şimdi bunu gören usta "lpg'dendir, bişey olmaz böyle bin diyorlar".

    katalitiğin değiştirilmesi / temizlenmesi / oksijen sensörünün değiştirilmesi gibi seçenekleri var önümde. lambda sensörüne dair bir hata kodu yok şu an.
    bunlardan hangisinin gerektiğini nasıl bir kontrolle anlarım. volverin33 daha önce katalitiğe vur bozuk para gibi sesler geliyor mu demişti ama katalitik nerde bilmiyorum aslında hafta sonları sanayiye gitmemek lazm yoğunluktan sallıyorlar genelde.

    bu arıza kodu bence önemli ve çok sık görünüyor. öyle ki adına bir site bile açılmış:http://www.p0420.com/
    bu şekilde binmek istemiyorum yazılanlara bakılırsa bir çok soruna yol açabilir.
    en son motor arıza lambamı söktürecem o olacak



    P0420 NİSSAN ALMERADA OLUŞUMUNUN SEBEBLERİ

    Sebebini çözmek biraz zahmet ister. Lpg'yi günah keçisi yapmak en kestirme yol. Krank-eksantrik arıza kaydının temelindede bu olabilir.
    Ateşleme yollarını birkez daha kontrol etmende fayda var.

    -Isıtmalı oksijen sensörünün frekans oranı belirli frekans aralığında akım üretmiyorsa P0420 arıza kaydı verebilir. Zamanla lambda sensör arızası kaydıda verebilir.
    -Katalitik konvektör gerçekte arızalı olabilir.(nasıl anlaşılacağını paylaşmıştım)
    - Anarya giderken egzozu bir yere vurmuşsan egzoz borusunda sıkıntı olabilir.
    - Emme hava kaçakları olabilir.
    - Enjektörlerinde sorun olabilir
    - Bobin veya bujilerinde sorun olabilir
    - Krank-eksantrik ECM’ye tanıtılmamışsa yanlış ateşleme zamanlamasına sebeb olabilir.
    - En kötü ihtimal Motor Kontrol Modülü (ECM) sorunlu olabilir.
    -Yukardakilerden biri veya birkaçı olabilir.

    buda volverin33 dostumuzun emeğidir.forumumuzdan alıntıdır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bitirgic

    quote:

    Orijinalden alıntı: perfocan

    bilmiyorum ki kodu. ama forumda epeyce gezindim sanırım oksijen sensöründe arıza var zaten sensör kablosunda ek var ondan yapabilirmi acaba. bilemiyorum baya sıkıntıdayım debimetre arızasıda olabilir. bircok olasılık. servise gidemiyosun tonla masraf.nasıl yapsam.. önerilerinizi bekliyorum. bu arada geçen yazmıştım motor takozumun biri patlak kırık diye şanzıman takozuymuş kırık olan nasıl bulabilirim..

    sayın perfocan şanzıman takozunuz
    http://www.otoparcasitesi.com/catalog/product_info.php/products_id/9088
    ayrıca imzamdaki sitede volverin dostumuzun anlatımları ile tornacıda daha ucuza yaptırabilirsiniz.Bu sitede arıza ile ilgili detaylı bilgide mevcuttur ve ayrıca parçaların kodları vardır.Oksijen sensörü değişikliği 10-15 dakika sürer aynı şekilde maf değişikliğide öyle.bu parçalarda arıza var ise yakıtta artış sözkonusudur.
    Bir sürü sensör var hangisi arıza yaptı arıza kodunu alsaydınız keşke sizin açıklamanızda arıza kodunda isim bulamadım.
    KATALİZETÖR BASINÇI DÜŞÜK
    P0427 KATALiTiK ISI SENSORU DUSUK GiRiS (BANK1) en yakın kod bu gibi geldi bana.Buda katalitiğin üzerindeki oksijen sensörü fiyatı 180-200 tl civarındadır.
    P0420 hatası katalitik konvetör verimliliği düşük" eğer bu kod ise

    motor arıza lambam yanmıştı, bu sefer hata kodu PO420 çıktı.
    "P0420 hatası katalitik konvetör verimliliği düşük"

    Şimdi bunu gören usta "lpg'dendir, bişey olmaz böyle bin diyorlar".

    katalitiğin değiştirilmesi / temizlenmesi / oksijen sensörünün değiştirilmesi gibi seçenekleri var önümde. lambda sensörüne dair bir hata kodu yok şu an.
    bunlardan hangisinin gerektiğini nasıl bir kontrolle anlarım. volverin33 daha önce katalitiğe vur bozuk para gibi sesler geliyor mu demişti ama katalitik nerde bilmiyorum aslında hafta sonları sanayiye gitmemek lazm yoğunluktan sallıyorlar genelde.

    bu arıza kodu bence önemli ve çok sık görünüyor. öyle ki adına bir site bile açılmış:http://www.p0420.com/
    bu şekilde binmek istemiyorum yazılanlara bakılırsa bir çok soruna yol açabilir.
    en son motor arıza lambamı söktürecem o olacak



    P0420 NİSSAN ALMERADA OLUŞUMUNUN SEBEBLERİ

    Sebebini çözmek biraz zahmet ister. Lpg'yi günah keçisi yapmak en kestirme yol. Krank-eksantrik arıza kaydının temelindede bu olabilir.
    Ateşleme yollarını birkez daha kontrol etmende fayda var.

    -Isıtmalı oksijen sensörünün frekans oranı belirli frekans aralığında akım üretmiyorsa P0420 arıza kaydı verebilir. Zamanla lambda sensör arızası kaydıda verebilir.
    -Katalitik konvektör gerçekte arızalı olabilir.(nasıl anlaşılacağını paylaşmıştım)
    - Anarya giderken egzozu bir yere vurmuşsan egzoz borusunda sıkıntı olabilir.
    - Emme hava kaçakları olabilir.
    - Enjektörlerinde sorun olabilir
    - Bobin veya bujilerinde sorun olabilir
    - Krank-eksantrik ECM’ye tanıtılmamışsa yanlış ateşleme zamanlamasına sebeb olabilir.
    - En kötü ihtimal Motor Kontrol Modülü (ECM) sorunlu olabilir.
    -Yukardakilerden biri veya birkaçı olabilir.

    buda volverin33 dostumuzun emeğidir.forumumuzdan alıntıdır.

    daha önce volverin33 dostumuzun sunumlarını okumuştum. katalitikte sorun olmadığını düşünüyorum çünkü ses felan gelmiyor çürük yumurta kokusu yok:) sunumları okuduktan sonra çok dikkat ettim. şöyle birşey var ama bi parça çok ısınıyo nasıl anladın dersen arabayı istop ettikten sonra hani elektirikli bi sobayı kapatırsında ince sesler gelirya sobadan aynı o ses gibi. ( örnek biraz olmadı sanırım başka bişey gelmedi aklıma:) ) oksijen sensörü bozuk bir sürü araba var, tanıdığım arkadaşlarımda var, ama hiçbirinde performans kaybı yok bu bende soru işareti. şimdi baştan alırsak
    1. arabam çok yakıyo km 300-350 krş tüpte uzun yol diyebiliriz
    2. çekişi çok düşük özellikle rampalarda
    3. sert kalkışlarda kalktıktan sonra firene basarcasına kısılma
    4. 4000 devirden sonra silkeleme (kısa bir süre)

    verdiğin adres için tskler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: perfocan

    KATALİZETÖR BASINÇI DÜŞÜK yada onun gibi bişey basınç ayarı yapılacak dedi. 2004 1.5 tekna hb


    Bir almeracı arkadaş yanıma geldi bende almerayı detaylı inceleme fırsatım oldu. Lambda sensörü, sıcaklık sensörü arıza veriyordu. Yerinden oynamıştı bayağı temizleyip taktık,düzeldi. Manifoldu Lpg takan ustalar çatlatmayıda becermiş bir şekil. Egzozuda çatlatmış dağda taşta kullanırken. Bakımları hep yan sanayi ürünlerle yapmış. Araçtan performans almak için 97 oktan benzin kullanmış.Sonunda katalitiği erkenden öldürmeyi becermiş. onunla sanayiye gittim. katalitiği tamamen ölmüştü ve yenisini alıncaya kadar iptal ettirdik yerine susturucu taktırdık. Katalitik konvektöründe bir ömrü var biliyorsunuz. ortalama 80.000 km densede 120.000 km'ye kadar hatta daha uzun ömrü var Almeralarda.

    size gelince;durum detaylı incelenmeli, aşağıdaki durumlarda hemen katalitik arıza kodu verebiliyor. Detaylı test etme imkanım oldu. çünkü daha öncede Katalitik ve Nats üzerinde yoğun araştırma,incelemem olduğunu söylemiştim.

    Sık sık kurşunlu benzin ya da süper benzin kullanılmış olabilir.siz ya da daha önceki kullanıcı.
    Aracınızda iki tane oksijen sensörü var.biri katalitik üzerinde diğeri egzoz üzerinde. Bunlardan biri ya da her ikisi doğru akım yollamayabilir. Arızalıdır, gerekirse değiştir.
    Motor soğutma suyu sıcaklık sensörü arızalı olabilir.Soketleri yerinden oynamış olabilir.
    Egzoz manifoldu hasarlıdır,çatlaktır ya da egzoz borusunda sızıntı olabilir.Bir şekil darbe almış olabilir alttan vs.
    Silindirlerin ateşleme zamanlamasında problem olabilir.Yukarıdaki parçalar sebeb olabiliyordur, bakımlarda orjinal malzeme kullanmanın önemi burada bir kat daha artıyor.
    Soruyu sorduğunda cevap vermek istemedim.Çünkü zaten ustaya teslim etmişsin, gereken onarımı yapacaktır, artık yapmıştır ustan.Ama madem tekrar soruyorsun büyük ihtimal bunlardır sebep eger ki söylenen doğruysa sanayi dilince.

    öncelikle cevap yazdığınız için tskler. arabayı yarın vereceğim müsait olursam. arabayı vereceğim usta tüpçü, öyle kendinden emin konuştuki söz bırakmadı bana.
    arabamdaki arızalar şunlar.
    1. arabam çok yakıyo km 300-350 krş tüpte uzun yol diyebiliriz
    2. çekişi çok düşük özellikle rampalarda
    3. sert kalkışlarda kalktıktan sonra firene basarcasına kısılma
    4. 4000 devirden sonra silkeleme (kısa bir süre)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: perfocan

    daha önce volverin33 dostumuzun sunumlarını okumuştum. katalitikte sorun olmadığını düşünüyorum çünkü ses felan gelmiyor çürük yumurta kokusu yok:) sunumları okuduktan sonra çok dikkat ettim. şöyle birşey var ama bi parça çok ısınıyo nasıl anladın dersen arabayı istop ettikten sonra hani elektirikli bi sobayı kapatırsında ince sesler gelirya sobadan aynı o ses gibi. ( örnek biraz olmadı sanırım başka bişey gelmedi aklıma:) ) oksijen sensörü bozuk bir sürü araba var, tanıdığım arkadaşlarımda var, ama hiçbirinde performans kaybı yok bu bende soru işareti. şimdi baştan alırsak
    1. arabam çok yakıyo km 300-350 krş tüpte uzun yol diyebiliriz
    2. çekişi çok düşük özellikle rampalarda
    3. sert kalkışlarda kalktıktan sonra firene basarcasına kısılma
    4. 4000 devirden sonra silkeleme (kısa bir süre)

    verdiğin adres için tskler.


    o ısınma sonunda gelen ses soğuma esnasında manifolttan geliyor.Üzrindeki metal kaplamadan gelen tık tık tık diye hepimizin aracında vardır o ses..Aracı ustaya vermişsiniz zaten hayırlısı artık.




  • Arkadaşlar dün kontrol ettim fırsatım vardı boş zamanım vardı ve 2 - 3 saat boyunca motor bölümü motor aksamlarıyla ilgineldim kontrol ettim ve motor arka takozumun içindeki lastikler artık dağılmaya başlamış sanırım takoz ömrünü doldurmuş. Ustama gösterdim aynı şekilde değişmesi gerekiyor dedi. Şimdi motor arka takozu arayışı içindeyim.
  • Arkadaslar bugun kargodan (otostart.com) 'dan hava filtresi,yag filtresi ve polen filtresi geldi (Bosch marka) yarin degistirecegim. Yag olarak sogukta calismayi kolaylastirmasi acisindan tam sentetik ELF Evolution SXR 5w-40 koyacagim. Bunlarin disinda aracin 6 yildir degismeyen sogutma sivisinida servisten aldigim Nissan Coolant L248 ile degistirecegim. Bu sivi %50 Glikol Etilen -%50 Saf Su seklinde -38 C sicakliga dayanikli ve korozyonu onleyici sekilde imal edilmis. Urun fotograflarinida paylasiyorum.

    Bu arada Nissan servislerinde koyduklari yagda ELF markadir bilgilerinize.

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alphaville85 -- 4 Mayıs 2012; 21:11:57 >




  • arabayı aldım bugun. Düz yolda performans artışı var, rampada aynı çekişi düşük yine, motor sesi arttı yani hoş bi ses geliyo. marşıda güzel alıyo önceden biraz geç alıyodu. katalitik konvektörün üstündeki kabloyu takmadı oksijen sensörü galiba böyle kalsın dedi 2 gün sonra takacam sür bana getir bikaç ayardaha var onları yapacam arabayı olabildiğince devirli sür dedi. bujileri değişmiş bikaç parça temizlemiş. Hava yastığı lambası yanıp sönüyodu. daha önce sunumlardan okumuştum nasıl giderileceğini daha önce öyle gidermiştim problemi. ama şimdi olmadı, neyse o kolay iş.
    şimdi şöyle bir sıkıntı var bu benim için daha önemli yağ eksiltiyo araba ama enteresan olan yağ değişiminden 2000 - 2500 km sonra eksiltmeye başlıyo 2000 km ye kadar gram yağ eksiltmiyo bu normalmi acaba...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: perfocan

    arabayı aldım bugun. Düz yolda performans artışı var, rampada aynı çekişi düşük yine, motor sesi arttı yani hoş bi ses geliyo. marşıda güzel alıyo önceden biraz geç alıyodu. katalitik konvektörün üstündeki kabloyu takmadı oksijen sensörü galiba böyle kalsın dedi 2 gün sonra takacam sür bana getir bikaç ayardaha var onları yapacam arabayı olabildiğince devirli sür dedi. bujileri değişmiş bikaç parça temizlemiş. Hava yastığı lambası yanıp sönüyodu. daha önce sunumlardan okumuştum nasıl giderileceğini daha önce öyle gidermiştim problemi. ama şimdi olmadı, neyse o kolay iş.
    şimdi şöyle bir sıkıntı var bu benim için daha önemli yağ eksiltiyo araba ama enteresan olan yağ değişiminden 2000 - 2500 km sonra eksiltmeye başlıyo 2000 km ye kadar gram yağ eksiltmiyo bu normalmi acaba...

    Araciniz km gectikce yagi inceltiyordur inceldikce sizma riski artar tabi. Yag kacaginin nerede oldugunu tespit etmeye calisin birde araciniz kac km ? Belgi segmanlardan veya silindir kapagindan zamana bagli asinma sonucu olabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alphaville85

    quote:

    Orijinalden alıntı: perfocan

    arabayı aldım bugun. Düz yolda performans artışı var, rampada aynı çekişi düşük yine, motor sesi arttı yani hoş bi ses geliyo. marşıda güzel alıyo önceden biraz geç alıyodu. katalitik konvektörün üstündeki kabloyu takmadı oksijen sensörü galiba böyle kalsın dedi 2 gün sonra takacam sür bana getir bikaç ayardaha var onları yapacam arabayı olabildiğince devirli sür dedi. bujileri değişmiş bikaç parça temizlemiş. Hava yastığı lambası yanıp sönüyodu. daha önce sunumlardan okumuştum nasıl giderileceğini daha önce öyle gidermiştim problemi. ama şimdi olmadı, neyse o kolay iş.
    şimdi şöyle bir sıkıntı var bu benim için daha önemli yağ eksiltiyo araba ama enteresan olan yağ değişiminden 2000 - 2500 km sonra eksiltmeye başlıyo 2000 km ye kadar gram yağ eksiltmiyo bu normalmi acaba...

    Araciniz km gectikce yagi inceltiyordur inceldikce sizma riski artar tabi. Yag kacaginin nerede oldugunu tespit etmeye calisin birde araciniz kac km ? Belgi segmanlardan veya silindir kapagindan zamana bagli asinma sonucu olabilir.

    aracım 2004 model 127000 km de. eğer motorda aşınma olsa her zaman yağ eksiltir diye düşünüyorum. 2000 km den sonra eksiltmeye baişlıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: perfocan

    arabayı aldım bugun. Düz yolda performans artışı var, rampada aynı çekişi düşük yine, motor sesi arttı yani hoş bi ses geliyo. marşıda güzel alıyo önceden biraz geç alıyodu. katalitik konvektörün üstündeki kabloyu takmadı oksijen sensörü galiba böyle kalsın dedi 2 gün sonra takacam sür bana getir bikaç ayardaha var onları yapacam arabayı olabildiğince devirli sür dedi. bujileri değişmiş bikaç parça temizlemiş. Hava yastığı lambası yanıp sönüyodu. daha önce sunumlardan okumuştum nasıl giderileceğini daha önce öyle gidermiştim problemi. ama şimdi olmadı, neyse o kolay iş.
    şimdi şöyle bir sıkıntı var bu benim için daha önemli yağ eksiltiyo araba ama enteresan olan yağ değişiminden 2000 - 2500 km sonra eksiltmeye başlıyo 2000 km ye kadar gram yağ eksiltmiyo bu normalmi acaba...

    sayın perfocan hangi şehirdesiniz;
    Ustanızı tanıyor musunuz?Bu yazdıklarınız bana biraz garip geldi.Aracı bir kaç ustaya daha gösterdiniz mi?Belli kilometreden sonra yağ eksiltmesi yağın incelmesinden kaynaklı olabilir.Baktırmakta fayda var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: perfocan

    aracım 2004 model 127000 km de. eğer motorda aşınma olsa her zaman yağ eksiltir diye düşünüyorum. 2000 km den sonra eksiltmeye baişlıyor.

    Aracınızda belli km sonra yağ eksiltmesi varsa soğutma ve yağlama sisteminin ortak bileşkesi olan ''termostat ve fan müşürlerini'' çok iyi bir radyatörcüye kontrol ettirin.

    Ya da OBD test cihazına fan devreye girinceye kadar sokularakta gerçek sebebi çözülebilir; verileri iyi analiz edebilecek biri varsa. Termostat kaç derecede açılıyor,kaç derecede kapanıyor,motor sıcaklık sensörü kaç derece gösteriyor. Soğuk motorda araç çalıştırılıp rölantide 1500 rpm'de kaç dakika sonra 82 C'ye ulaşıyor. Kaç dakika sonra fan açılıyor. Bu durum çok fazla masraflı karlı olmadığı için ustalar çokta önemsemeyebilir. Ama zamanla motorda çok ciddi problemler başgösterir.

    Kontrol derken gözle ya da dışlarıdan kronometre tutularak kontrol değil. Termostatı çıkarıp; yavaş yavaş ısıtılan ve termometre konulan suda açılma ve kapanma derecelerini, sonra fanın kaç derecede devreye girdiği kontrol edilecek. Motorda 250-300 derece sıcaklık varken arızalı termostat ve fan müşürü açılmadığı için atıyorum 300 C sıcaklıkta 92 C olarak algılayıp kapısını radyatör suyuna açar. Ama o zamanda motorda 300 C sıcaklıktan dolayı yağ özelliğini yitirmiş epey incelmiş olur zaten.İnce yağ keçelerden çok çabuk süzülecektir. Motorda bu yüzden yoğun bir kurum oluşturacak her geçen gün sorun dahada artacaktır. Hiç ummadığın bir anda conta yanacaktır.

    İşlemlerinizi hallettikten sonra carbon clean yaptırmanızı ve motor silk katkısını koymanızı tavsiye ederim. Başkada izahı yok bunun anlatımlarınıza göre.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 5 Mayıs 2012; 19:47:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bitirgic

    quote:

    Orijinalden alıntı: perfocan

    arabayı aldım bugun. Düz yolda performans artışı var, rampada aynı çekişi düşük yine, motor sesi arttı yani hoş bi ses geliyo. marşıda güzel alıyo önceden biraz geç alıyodu. katalitik konvektörün üstündeki kabloyu takmadı oksijen sensörü galiba böyle kalsın dedi 2 gün sonra takacam sür bana getir bikaç ayardaha var onları yapacam arabayı olabildiğince devirli sür dedi. bujileri değişmiş bikaç parça temizlemiş. Hava yastığı lambası yanıp sönüyodu. daha önce sunumlardan okumuştum nasıl giderileceğini daha önce öyle gidermiştim problemi. ama şimdi olmadı, neyse o kolay iş.
    şimdi şöyle bir sıkıntı var bu benim için daha önemli yağ eksiltiyo araba ama enteresan olan yağ değişiminden 2000 - 2500 km sonra eksiltmeye başlıyo 2000 km ye kadar gram yağ eksiltmiyo bu normalmi acaba...

    sayın perfocan hangi şehirdesiniz;
    Ustanızı tanıyor musunuz?Bu yazdıklarınız bana biraz garip geldi.Aracı bir kaç ustaya daha gösterdiniz mi?Belli kilometreden sonra yağ eksiltmesi yağın incelmesinden kaynaklı olabilir.Baktırmakta fayda var.

    ben trabzondayım. banada garip geldi valla. bu işin sonu yetkili servis:)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: perfocan

    aracım 2004 model 127000 km de. eğer motorda aşınma olsa her zaman yağ eksiltir diye düşünüyorum. 2000 km den sonra eksiltmeye baişlıyor.

    Aracınızda belli km sonra yağ eksiltmesi varsa soğutma ve yağlama sisteminin ortak bileşkesi olan ''termostat ve fan müşürlerini'' çok iyi bir radyatörcüye kontrol ettirin.

    Ya da OBD test cihazına fan devreye girinceye kadar sokularakta gerçek sebebi çözülebilir; verileri iyi analiz edebilecek biri varsa. Termostat kaç derecede açılıyor,kaç derecede kapanıyor,motor sıcaklık sensörü kaç derece gösteriyor. Soğuk motorda araç çalıştırılıp rölantide 1500 rpm'de kaç dakika sonra 82 C'ye ulaşıyor. Kaç dakika sonra fan açılıyor. Bu durum çok fazla masraflı karlı olmadığı için ustalar çokta önemsemeyebilir. Ama zamanla motorda çok ciddi problemler başgösterir.

    Kontrol derken gözle ya da dışlarıdan kronometre tutularak kontrol değil. Termostatı çıkarıp; yavaş yavaş ısıtılan ve termometre konulan suda açılma ve kapanma derecelerini, sonra fanın kaç derecede devreye girdiği kontrol edilecek. Motorda 250-300 derece sıcaklık varken arızalı termostat ve fan müşürü açılmadığı için atıyorum 300 C sıcaklıkta 92 C olarak algılayıp kapısını radyatör suyuna açar. Ama o zamanda motorda 300 C sıcaklıktan dolayı yağ özelliğini yitirmiş epey incelmiş olur zaten.İnce yağ keçelerden çok çabuk süzülecektir. Motorda bu yüzden yoğun bir kurum oluşturacak her geçen gün sorun dahada artacaktır. Hiç ummadığın bir anda conta yanacaktır.

    İşlemlerinizi hallettikten sonra carbon clean yaptırmanızı ve motor silk katkısını koymanızı tavsiye ederim. Başkada izahı yok bunun anlatımlarınıza göre.

    Referans değerler:
    Vana kaldırma başlangıcı ve tam kaldırma mm / ° C (in / ° F) fazla 8/95 (0.31/203)

    valla hocam yetkili servise gideceğim öyle görünüyo. bu şekilde araba süremiyorum çok rahatsız oluyorum, bugün ilkdefa arabaya bastım 150 km hızı geçmiyo:) ilk 3 vites devir saatini dolduruyorum 4 ve 5. viteste 4500-5000 deviri geçmiyo haliyle 150km hızda kalıyorum. hız yapmak değil amaç çok rahatsız oluyorum. karar verdim yetkili servise gideceğim.




  • OBD yani Arıza Tespit Cihazı olanlar tavsiye de bulunabilirler mi?

    OBD ile OBD2 farkı nedir?

    Alırken neye dikkat etmeli, kaç lira verilir...?

    Yabancı sitelerde 15-20 dolarlara bile var; alınır mı?
  • Arkadaslar bugun aracin bakimini yaptik.

    -Sogutma sivisini degistirdik. Bunun icin once genlesme kavanozunu sokup icindeki siviyi bosalttik daha sonra radyator ust hortumunu sokup ust kisimdan daha sonra alt hortumu sokup alt kisimdan radyatoru hallettik. Daha sonra motor blogundaki tapayi (egzoz manifold koruma sacinin saginda) sokup bloktaki siviyi aldik. En son devirdaim pompasi uzerinde kalorifere gidis ve donus borularini sokup kaloriferi calistirip (max sicaklikta) isitma sistemindeki siviyida aldik. Daha sonra tek tek borulari ve kanallarin icinden su gececek sekilde normal su ile sistemi (radyator kapagindan su dokup radyatoru, motor sicak su donus borusundan dokup blogu, kalorifer havalandirmasindan dokup kalorifer hortumlarini) temizledik. Sonra kalorifer alt ve ust hortumlarini taktik ve sogutma sivisini doldurduk (L248- yesil renkli) hava aldirma islemini havalandirma tapasi yerine kalorifer hortumlarini takmadan ordan sivi akana kadar doldurup yerine taktik ve havasini almis olduk. En son genlesme kavanozunu taktik ve max cizgisine kadar sivi ile doldurduk. En son motoru devirlendirip motor sicakligini kontrol ettik. Arac soguyunca bir miktar eksilen siviyi radyator kapagindan tamamladik (bizim araclarda eksik sivi radyatorden tamamlaniyor genlesme kavanozundan degil!)

    -Ikinci olarak motor yagini degistirdik ELF 5W-30 tam sentetik koyduk bakalim nasil olacak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    quote:

    Orijinalden alıntı: BÜLENT1905

    slm arkadaşlar. kısaca özetleyim problemi 2. viteste gaza basıyorum devir saati yükseliyor fakat araç aynı oranda gitmiyor. sanırım baskı balata bitiyo diye düşünüyorum doğrumudur....

    malesef doğru gibi görünüyor. araban kaç model ve kaç km de şuanda ?

    2005 almera 1.5 tekna. bugün gittim valeonun baskı balatasını aldım 150 tl ye ptesi taktırıcam ustama. fakat şu dikkatimi çekti netten sanırım valeonun baskı balatası 180-220 tl civarındaydı bana 150 tl dediler parçacıda bende aldım. bi sorun yaşarmıyım acaba. bide benim direksiyon yarı hidrolik gibi bayağa bi sert ustama sordum direksiyon pompasındandır dedi. 200 tl tamir oluyo dedi şimdide bu çıktı bayağa masraf açacak gibi bu ara tesisata ayırdığım parayı parçalara vercez bu gidişle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: almera_men

    sayın toni74 ve mericok arkadaşım maf sensörü, hava filtresiyle boğaz kelebeğinin tam ortasında gördüğünüz soketin bağlandığı yer..rolanti sensörü ise boğaz kelebeğinin alt kısmında yerini en kısa yoldan söyle tarif ediyim boğaz kelebeği soketlerinin (yan yana iki adet) hemen altında gördüğünüz soket rolanti sensörünün soketi bağlı olduğu yerde zaten sensörün ta kendisi, kısa bir tornavidayla sökebilirsiniz ama ben hava filtre hortumunu kelebekten ayırdım rahat sökülmesi için.bazı yerlerde sensörün ucu lastik deniyor ama mıknatısa benzer bi malzemeydi,neyse genede ben fazla hırpalamadan balata spreyi ve yumuşak bi fırça ile temizledim.girdiği yuvada bayağı kurumluydu orayıda temizledim.kısaca yapmanız gereken sadece soketi çıkarıp 2 tane vidayı sökmek hepsi bu.

    Sayın Almera_men ben bahsettiğiniz yeri bulamadım sizden ricam yakından fotoğrafını çekip siteye koyabilirmisiniz. Teşekkürler.




  • S.a iyi akşamlar arkadaşlar bugün arabanın kaputunu açtım şöyle bir bakayım dediim hidrolik direksiyon sıvısını kontrol ettiğimde minimum seviyenin 3-4 cm altında olduğunu gördüm zaten direksiyonda sertti şimdi ben ne yapayım hidroliği değiştirirsem acaba ne kadar yağ gerekir? 1lt mi 2litmi mesela birde tam olarak hangi markanın hangi modelini almalıyım acaba eklememi yapmak gerekir yoksa tamamiylemi değiştireyim. tavsiyelerinizi bekliyorummm
  • birde bizim araçlar kaç litre direksiyon hidroliği alır
  • Kılavuzdan...

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


     NISSAN ALMERA KLÜBÜ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi valiante -- 6 Mayıs 2012; 0:43:51 >
  • 
Sayfa: önceki 395396397398399
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.