Şimdi Ara

NISSAN ALMERA KLÜBÜ (376. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28.185
Cevap
201
Favori
1.718.713
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
8 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 374375376377378
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: randa

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Geçen gün servisten 4 adet buji aldım. NGK'nın soğuk bujisi(LFR6A) ve Champion vardı. LFR5A için gitmiş olmama rağmen, LFR6A'yı tercih etmek durumunda kaldım. Tırnak aralığını 0,95mm'ye düşürdüm.(Umarım düzgün ayarlayabilmişimdir.) Bir aksilik olmazsa 1-2 gün içinde takacağım. Sonucu yazarım.

    LFR5A VE LFR6A arasında ne fark var acaba?sızın eskı bıjılerınız bosch lpg bujıydı sanırım.
    hafta içi bakım yaptırıp bujileri değiştircem lpg bujımı alsam orjınal ngk alıp tırnak aralıgınımı daraltsam kararsızım sız neyı tavsıye edersınız?


    Evet öncekiler Bosch'tu. İkisinin arasındaki net farkı ben de değişim yapınca göreceğim. NGK konusunda ise 6A soğuk, 5A normal buji.

    Şu anda bir çok araba firması NGK buji kullanıyorÖrneğin Mercedes , BMW vb. NGK bu işte uzmanlaşmış...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alptekin_206

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    quote:

    Orijinalden alıntı: randa

    quote:

    Orijinalden alıntı: vipmail123

    Geçen gün servisten 4 adet buji aldım. NGK'nın soğuk bujisi(LFR6A) ve Champion vardı. LFR5A için gitmiş olmama rağmen, LFR6A'yı tercih etmek durumunda kaldım. Tırnak aralığını 0,95mm'ye düşürdüm.(Umarım düzgün ayarlayabilmişimdir.) Bir aksilik olmazsa 1-2 gün içinde takacağım. Sonucu yazarım.

    LFR5A VE LFR6A arasında ne fark var acaba?sızın eskı bıjılerınız bosch lpg bujıydı sanırım.
    hafta içi bakım yaptırıp bujileri değiştircem lpg bujımı alsam orjınal ngk alıp tırnak aralıgınımı daraltsam kararsızım sız neyı tavsıye edersınız?


    Evet öncekiler Bosch'tu. İkisinin arasındaki net farkı ben de değişim yapınca göreceğim. NGK konusunda ise 6A soğuk, 5A normal buji.

    Şu anda bir çok araba firması NGK buji kullanıyorÖrneğin Mercedes , BMW vb. NGK bu işte uzmanlaşmış...

    haklısınız ngk cok kalıtelı ama lpg bujısı cok pahalı bosch a gore.
    benım tereddutum lpg bıjısı kullnamak araca bır zarar verırmı ılk benzınle calısma esnasında bır sıkıntı yasarmıyım ve kullanırsam bır faydası olurmu performans ve yakıtta




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    boğaz kelebeği ile maf sensörünü aynı anda temizledim. Gaz pedal sensörünü çıkarttığım zaman rolanti normale biniyor dalgalanma olmuyor 600-700rpm arasında sabit kalıyor 85-90 derecedeyken. Ancak Gaz pedal sensörünü tekrar taktığım anda devir 1500-2000 devir arasında dalgalanıyor. Maf sensörünü araç çalışırken kablosunu söktüğüm anda devir yine aynı şekilde hiçbir değişme olmadan 1500-2000 devir arasında yukarı aşağı yaparak dalgalanarak değişiyor. Ek ilave olarak şunuda belirteyim ; motor tamamen soğukken ilk çalıştırdığımda devir 3000 rpm de sabit kalıyor 1 -2 dakika içerisinde yavaş yavaş 2500 rpm ve sonra 2000rpm oluyor ve 80 derecenin üstüne çıktığı anda 1500ile2000 rpm arasında dalgalanmaya başlıyor hiç değişmiyor. Hatta vitesteyken örneğin 2. viteste gazı bıraktığım zaman araba kendiliğinden 2000 devire kadar hızlanıyor sonra bir anda bırakıyor gazı 1500 devire düştüğü anda tekrar gaz veriyor 2000 devire geliyor gazı bırakıyor.

    Ya bekleyeceksin bir süre daha ya da artık servise adaptasyon yaptıracaksın. Gaz pedal kalibrasyonunu ve boğaz k.adaptasyonunu kronometreyle tekrar denedin mi. Olmaması ilginç. Bir yerde bir hata var ama hayırlısı artık.




  • Zavolli Lpg servisinde bir ayar 20 tl. Orjinal gaz filtresi 40 tl.
    Birebir özellikleri aynı olan 5 tane linkteki zavolli lpg filtresi 44.5 tl. Ayrıca Lpg kablosu aldım 20 tl. Servise 300 tl vereceğime 5 senelik ayarımın bana toplam maliyeti 64.5 tl. Ayrıca zaman zaman Lpg kalibrasyon ayarlarıda bozulabiliyor. Bunlarında maliyeti var.
    Lpg ayar kablosu satan serdar bey çok yardımcı oldu sağolsun. Gönül rahatlığıyla ilgilenen alabilir. Her türlü kitin son yazılım versiyonu mevcut. Ayrıca aracınıza en uygun meme çapınıda öğrenebilirsiniz yakıt artışı olanlar, lpg de sık sık sıkıntı yaşayanlar. Bizim 98 hp olanlar 2.1 mm en ideal olanı.

    Lpg filtreleri için TIKLA

    Lpg ayar kablosu için TIKLA




  • Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    Orijinalden alıntı: belen51

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -


    Çok basit, kolay ve zevkli bir işlem. Topu topu davlumbaz altında iki vida. Gerisi hep plastik dübel. Ve kolay bir işlem için asla kaportacıya 70 tl vermem. Haziranda kendim sökeceğim traversi tornacıda metal punto atmak için. Adım adım fotolayacağım. Her işlem için tamirciye gidilmez. Artık alın kendinize tamir takımı. Kapı kartonunu 20 tl ye söktüler ne kadar zoruma gitti. 2 vida hepsi. Kendim söktüm kapı kartonunu sonra sürücü kapı kolu bir açılıp bir açılmıyordu. içleri pislik dolu. Kapı açma kapama anahtarındaki yay altındaki plastik tırnak kırılmış çıkarttım düzeldi. Ayrıca karton içi ve cam kızaklarını temizledikten sonra cam kıcırtısıda gitti.

    Çok basit çok kolay bişe resmen çocuk oyuncağı gibi daha şuana kadar en az 3 - 4 defa kendim sökmüşümdür. Size ilk söktüğümde çektiğim bi fotoyu koyayım , cam su bidonunun nerde bulunduğunu görebilirsiniz.. 2010 yılında çektiğim foto ..;

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    tesekkürler anlatım için benim tampunla kaporta arasında 2...3mm bosluk var galiba önceden sökülüp takılmış . tampon arkasındaa bi metal varmış o düzeltilmiş kaportacı dedi. bakalım izin günü bende söküp tampon kaporta arası boşluğu gidermeye çalısacagım. umarım olur... arka tampondamı aynu sökülüyor.

    elbette yapabilirsin. Benim ön tampona bisikletli bi velet çarpmıştı ve tampon yerinden oynamıştı kaput ile aralık artmıştı. Kendim söktüm tamponu ve tamponun takıldığı eğilen bükülen ufak parçaları ince ayrıntıyla düzelttim ve tamponu yerine taktım kusur bile kalmamıştı

    bugün foto cektim acaba bunlar düzelirmi yoksa kaportacıyamı gitmeli

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ




  • resim2

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ
  • resim3

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    Zavolli Lpg servisinde bir ayar 20 tl. Orjinal gaz filtresi 40 tl.
    Birebir özellikleri aynı olan 5 tane linkteki zavolli lpg filtresi 44.5 tl. Ayrıca Lpg kablosu aldım 20 tl. Servise 300 tl vereceğime 5 senelik ayarımın bana toplam maliyeti 64.5 tl. Ayrıca zaman zaman Lpg kalibrasyon ayarlarıda bozulabiliyor. Bunlarında maliyeti var.
    Lpg ayar kablosu satan serdar bey çok yardımcı oldu sağolsun. Gönül rahatlığıyla ilgilenen alabilir. Her türlü kitin son yazılım versiyonu mevcut. Ayrıca aracınıza en uygun meme çapınıda öğrenebilirsiniz yakıt artışı olanlar, lpg de sık sık sıkıntı yaşayanlar. Bizim 98 hp olanlar 2.1 mm en ideal olanı.

    Lpg filtreleri için TIKLA

    Lpg ayar kablosu için TIKLA

    Üstad bu kabloyu aldık pc ye yazılımı yükledik. nasıl kullanıcaz? hangi ayarları yapacağız? iyi mi bozuk mu olduğunu nereden anlıycaz? Mühendis beyle bindik arabaya çok dikkatli baktım ama inan yaptığı işlemlerden hiç birşey anlamadım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alptekin_206


    Üstad bu kabloyu aldık pc ye yazılımı yükledik. nasıl kullanıcaz? hangi ayarları yapacağız? iyi mi bozuk mu olduğunu nereden anlıycaz? Mühendis beyle bindik arabaya çok dikkatli baktım ama inan yaptığı işlemlerden hiç birşey anlamadım.

    Bu biraz bilgi beceri ilgi ister. Herkes herşeyi ana rahminde öğrenmiyor. Zaten driver,yazılım,kullanma kılavuzu vs yollanıyor. Hemen kalibrasyona başlama. Önce iyice araştır, incele, bilgi sahibi ol. Landi rezzo forumu takip et vs. işte. Ustalardan destek al. İlgin varsa zamanla ustalaşırsın zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: belen51

    bugün foto cektim acaba bunlar düzelirmi yoksa kaportacıyamı gitmeli

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Ya yan braketler deforme olmuş, vidası gevşemiş artık, ya da tampon traversi eğilmiş biraz ki yanlar açılmış az. Elinden geliyorsa sök. Braketi iyice sık, travers yamulmuşsa düzelt, tak. Belkide davlumbaz altındaki vida gevşemiştir tamponu tutan, sökmeden kontrol et bakalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volverin33 -- 9 Nisan 2012; 0:00:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: alptekin_206


    Üstad bu kabloyu aldık pc ye yazılımı yükledik. nasıl kullanıcaz? hangi ayarları yapacağız? iyi mi bozuk mu olduğunu nereden anlıycaz? Mühendis beyle bindik arabaya çok dikkatli baktım ama inan yaptığı işlemlerden hiç birşey anlamadım.

    Bu biraz bilgi beceri ilgi ister. Herkes herşeyi ana rahminde öğrenmiyor. Zaten driver,yazılım,kullanma kılavuzu vs yollanıyor. Hemen kalibrasyona başlama. Önce iyice araştır, incele, bilgi sahibi ol. Landi rezzo forumu takip et vs. işte. Ustalardan destek al. İlgin varsa zamanla ustalaşırsın zaten.


    ilgim var üstad.ama haziran gibi alıcam yazın bol vaktim olacak uğraşmak için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volverin33

    quote:

    Orijinalden alıntı: belen51

    bugün foto cektim acaba bunlar düzelirmi yoksa kaportacıyamı gitmeli

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Ya yan braketler deforme olmuş, vidası gevşemiş artık, ya da tampon traversi eğilmiş biraz ki yanlar açılmış az. Elinden geliyorsa sök. Braketi iyice sık, travers yamulmuşsa düzelt, tak. Belkide davlumbaz altındaki vida gevşemiştir tamponu tutan, sökmeden kontrol et bakalım.

    Yan braketler başa bela zaten. Üç tırnak var o bölgeyi tutan.Tampondaki üç zayıf tırnağı koparmadan nasıl sökülür takılır hiç anlamıyorum .Bilen varsa anlatsın.Bu tırnaklar tek kullanımlık mı kardeşim oyuncak gibiPlakalığın yanlışlıkla başka bir tampona değse patlıyor yanlar

    Eskiden murat131 vardı bizde.nikelanjlı demir tamponunu istersen greyder niyetine kullan.Gevşeyince 13-14 anahtarla sık sabitle




  • quote:

    Orijinalden alıntı: belen51

    resim3

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Volverin33 arkadaşımız zaten gerekli açıklamayı yapmış. Aynı şekilde benim arabamında arka tamponlarında özellikle sol tarafta açıklık vardı. Park ederken arkadaki bi arabaya tıklatmıştım söktüm tamponu ve arka tarafta tamponun takıldığı demir var (traversiymiş bunun adı yeni öğrendim) bunu düzeltmeye çalış bir aletle falan, ve ardından tamponun yanlardan girdiği iki adet siyah plastik parça var onlara destek verdim yukarı doğru sıkıştırdım hatta altına biraz yumuşatılmış pamuk sıkıştırdım yukarı kalsın hiç aşağı esnemesin diye. Ve işlemleri bitirdikten sonra taktım şuan sol sağ her iki taraf eşit ölçülerde mm olarak ayarlı durumdalar. Sende yapabilirsin kolay bir işlem. Aynı şekilde ön tamponuda söküp biraz incelersen anlarsın ve kaportacıymışsın gibi hissedersin kendini




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    quote:

    Orijinalden alıntı: belen51

    resim3

     NISSAN ALMERA KLÜBÜ


    Volverin33 arkadaşımız zaten gerekli açıklamayı yapmış. Aynı şekilde benim arabamında arka tamponlarında özellikle sol tarafta açıklık vardı. Park ederken arkadaki bi arabaya tıklatmıştım söktüm tamponu ve arka tarafta tamponun takıldığı demir var (traversiymiş bunun adı yeni öğrendim) bunu düzeltmeye çalış bir aletle falan, ve ardından tamponun yanlardan girdiği iki adet siyah plastik parça var onlara destek verdim yukarı doğru sıkıştırdım hatta altına biraz yumuşatılmış pamuk sıkıştırdım yukarı kalsın hiç aşağı esnemesin diye. Ve işlemleri bitirdikten sonra taktım şuan sol sağ her iki taraf eşit ölçülerde mm olarak ayarlı durumdalar. Sende yapabilirsin kolay bir işlem. Aynı şekilde ön tamponuda söküp biraz incelersen anlarsın ve kaportacıymışsın gibi hissedersin kendini

    Üstad , farın hemen yanındaki ve altındaki tampon tırnağı bırakmış kendini zaten .Yerine elinle bastırıp takıyorsun "tık" diyor geri atıyor.Söküp takarken diğerleri de koparsa işe bak.




  • Sırf bu tırnak korkumdan tamponları boyatamadım.Söküp takarken haşat eder çıraklar,tornavida ile diye
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    arkadaşlar bulmuş olduğum almera'ya bugun gıttım baktım ınceledım hoşuma gitti almaya karar verdik . Fakat kafama takılan birşey var, aracın gösterge panelındeki Gidilen toplam mesafeyi yazan KM sayacı sorunlu. Dijital rakamlar okunmuyor silinmiş şekilde görünüyor parça parça görünüyor ve arabanın net olarak kaç km de olduğunu göremiyorum. Ne öneriyosunuz nasıl bunu öğrenebilirim servis dışında ? veya bunu nasıl tamir edebilirm çözüm nedir ? ama öncelikle kaç km de olduğunu gözlerimle görmek istiyorum yardımınıza ihtiyacım var.

    Aracın 135.000 km de olduğu bana pek inandırıcı gelmedi şu açıdan hem direksiyonda kılıf var hemde vites topuzu orjinal değil. Bunlar aracın çok kullanımdan dolayı en yoğun şekilde yıpranan yerleridir. Bunu dikkate alarak ve söylediğin kilometre sayaç göstergesi sorununu düşünerek aracın orjinal kilometresinde olduğuna pek inanmıyorum. En iyisi servise götürüp aracın geçmişine baktırmak.




  • servis dışında başka nerelerde baktırabilirim ? servis biraz uzak kalıyor bana mesafe olarak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Çağrı Kendigül- 07 -

    servis dışında başka nerelerde baktırabilirim ? servis biraz uzak kalıyor bana mesafe olarak

    Nissan servislerini arayıp rica edebilirsiniz, durumu anlatırsınız iyi birisi ise bilgisayardan açar bakar kayıtlarına ancak şasi numarasına ihtiyacınız olabilir. Satıcıdan şasi numarasını öğrenin.
  • Selam arkadaşlar, 2,60 dan lpgnin litresini alıp ölçüm yaptım. Km'de 26 kuruş yaktı şehiriçi. Sizce yakıt tüketimi nasıl ? 100 km'de 10 lt lpg tamami şehir içi. Sizce bu değerler nasıl ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: m_alpay

    Selam arkadaşlar, 2,60 dan lpgnin litresini alıp ölçüm yaptım. Km'de 26 kuruş yaktı şehiriçi. Sizce yakıt tüketimi nasıl ? 100 km'de 10 lt lpg tamami şehir içi. Sizce bu değerler nasıl ?

    Mükemmel.
  • 
Sayfa: önceki 374375376377378
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.