- x
    Bunlarla Giriş Yapın: Facebook Google+ DH Giriş:
    ?
  • Hatırla
  • Yeni Kayıt
DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
LASTİK VE JANT İLE ALAKALI HER BİLGİ
Bu konudaki kullanıcılar:
 
86
Cevap
1
Favori
21663
Tıklama
Sayfa: [1]      >>
Arama Terimi: Yazarı:
Giriş
Mesaj


 
43 Mesaj
23 Şubat 2010; 16:44:33 
Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz. Şikayet PM

MERHABA ARKADAŞLAR.. LASTİKLE ALAKALI OLARAK NE BİLMEK İSTERSENİZ...MODEL DESEN URETİM YERİ...FİYAT( ORTALAMA) ..MODİFİYE...VB. her konuda buraya yazabilirsiniz..
_____________________________



2346 Mesaj
23 Şubat 2010; 19:31:43 

Teknik konulardan pek anlamam ama dilimin döndüğü kadarıyla derdimi anlatmaya çalışayım. Palio marka aracım var. 2 ay kadar önce yeni lastik jant aldım. Aracın orjinal jant ebatı 14 inç. Yeni aldığım alaşım jantında ebatı 14 inç. Jantı satın aldığım yer montajı yaparken kampanalardaki vidaları çıkartarak jantı kampananın üstüne bijonları takmak suretiyle takmış. Kampanadaki vidaların çıkartılmış olması kafamı karıştırdı. kampananın üstündeki vidaların görevi kampanayı araca sabitlemek midir yoksa başka bir fonksiyonu var mıdır ? Bu şekilde montaj yapılması lastiğin kampana bile birlikte yerinden çıkması gibi bir soruna yol açabilir mi ? teşekkürler.
_____________________________



3754 Mesaj
23 Şubat 2010; 20:38:35 


quote:

Orijinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK

Teknik konulardan pek anlamam ama dilimin döndüğü kadarıyla derdimi anlatmaya çalışayım. Palio marka aracım var. 2 ay kadar önce yeni lastik jant aldım. Aracın orjinal jant ebatı 14 inç. Yeni aldığım alaşım jantında ebatı 14 inç. Jantı satın aldığım yer montajı yaparken kampanalardaki vidaları çıkartarak jantı kampananın üstüne bijonları takmak suretiyle takmış. Kampanadaki vidaların çıkartılmış olması kafamı karıştırdı. kampananın üstündeki vidaların görevi kampanayı araca sabitlemek midir yoksa başka bir fonksiyonu var mıdır ? Bu şekilde montaj yapılması lastiğin kampana bile birlikte yerinden çıkması gibi bir soruna yol açabilir mi ? teşekkürler.

bende çelik jant aldığımda kampanadaki sabitleme vidasını çıkartıp yerine bilezik gibi bişey taktılar sorduğumda aynı görevi gördüğünü söylediler sanırım sizinde öyle yapmışlardır sıkıntı olacağını zannetmiyorum...
_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2346 Mesaj
23 Şubat 2010; 20:46:59 


quote:

Orijinalden alıntı: samet



bende çelik jant aldığımda kampanadaki sabitleme vidasını çıkartıp yerine bilezik gibi bişey taktılar sorduğumda aynı görevi gördüğünü söylediler sanırım sizinde öyle yapmışlardır sıkıntı olacağını zannetmiyorum...

sanırım benimkinde bilezik gibi bişeyde yok. kampananın üstüne bijonla jantı takmışlar. normalde kampana biraz çevirince yerinden çıkan bi şey. acaba bijonlar girdiği yuvalardan kampanayı araca sabitleme özelliğine sahip mi yoksa o işlev kampana vidalarının görevi mi ? heves ettik bi jant taktırdık kafamız soru işaretiyle doldu.
_____________________________



3754 Mesaj
23 Şubat 2010; 21:22:50 


quote:

Orijinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK



sanırım benimkinde bilezik gibi bişeyde yok. kampananın üstüne bijonla jantı takmışlar. normalde kampana biraz çevirince yerinden çıkan bi şey. acaba bijonlar girdiği yuvalardan kampanayı araca sabitleme özelliğine sahip mi yoksa o işlev kampana vidalarının görevi mi ? heves ettik bi jant taktırdık kafamız soru işaretiyle doldu.

zaten lastiği sabitleyen bijonlar o vidanın sanırım jantın yerini tam belirleme gibi bi görevi var kafanız rahat olsun sıkıntı olmaz
_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2346 Mesaj
23 Şubat 2010; 21:44:09 

Anlamadığım için biraz kuruntu yaptım. Elbette mantıklı olan sizin yaptığınız açıklamadaki gibi olması. Sanırım aksi olsaydı jantı satan ve montajını yapan yer böyle bir işlem yapmazdı. ilginize teşekkür ederim.
_____________________________



3023 Mesaj
23 Şubat 2010; 22:44:54 


quote:

Orijinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK

Anlamadığım için biraz kuruntu yaptım. Elbette mantıklı olan sizin yaptığınız açıklamadaki gibi olması. Sanırım aksi olsaydı jantı satan ve montajını yapan yer böyle bir işlem yapmazdı. ilginize teşekkür ederim.

sökülen konikbaş (genelde)vidalar(civata) sadece kampanayı lastik takana kadar poryaya sabitlemek içindir.neden söküldüğünü bilmiyorum.zannedersem konik başlar malzeme ince olduğunda tam gömülmüyor buda aldığınız jantları zedeler.o civataların sökülmesinin sağlamlık açısından hiçbir mahzuru yoktur.zaten lastik takılıp bijonlar sıkılınca onların(civata)görevi biter.hiçbir sıkıntı yok
_____________________________



 
43 Mesaj
24 Şubat 2010; 16:41:51 

evet arkadaşlar....şimdi bahsettiğiniz konu tam olarak şöyledir..kampanadaki vidalar jantın tam göbeğinin yerine sabitlenmesi ile alakalıdır...mesela orjinal dışında başka bir jant takacağınız zaman bu vidalar cıkarılır yerine de tam göbeğe geelcek şekilde özel bir malzeemden uretilmiş olan bilezik takılır..buda takıalcak janta göre ve arabasıan göre değişir.

netice olarak hiç bir sakınca yoktur.
_____________________________



 
43 Mesaj
24 Şubat 2010; 16:44:34 


sonuç; jant göbeğinin boşluğunun herangi bir balans bozukluğuna mahal vermemesi için yapılan bir uygulamadır.
_____________________________



3023 Mesaj
24 Şubat 2010; 18:19:27 


quote:

Orijinalden alıntı: x_man06


sonuç; jant göbeğinin boşluğunun herangi bir balans bozukluğuna mahal vermemesi için yapılan bir uygulamadır.

bijon smunu konikliği neişe yarıyor?
_____________________________



 
43 Mesaj
25 Şubat 2010; 11:12:25 

o balansla alakalı bir işe yaramıyor.....lastik kampanadan fırlayıp gitmesin diye
_____________________________



3023 Mesaj
25 Şubat 2010; 16:52:13 

"jant göbeğinin boşluğunun herangi bir balans bozukluğuna mahal vermemesi için yapılan bir uygulamadır."
----------------------------------------------------------------------------
ben burayı anlamadım işte.jant göbeğinin boşluğunu bijon konikleri almıyormu.arkadaşın sorusu kampanayı tutan civatalardır.istersen biraz daha dikkatli oku.
bijon konikleri jantı merkeze odaklamak içindir.yani balans yapmasını önler tekeri araca tutturur.




< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hezerfen -- 25 Şubat 2010; 16:55:20 >
_____________________________



 
43 Mesaj
5 Mart 2010; 16:48:49 

cevabı verdim
_____________________________



 
7 Mesaj
5 Mart 2010; 18:47:11 

arkdaşlar bazı jantların purye den çıkan o vida için yeri yoktur; çıkarmasanız zaten cant takılmaz;
vidanın bir görvi yok; aslında tek bijonları tutururken kolaylık sağlıyor;
ben cant ve lastik sektöründeyim elimden geldiğince yardımcı olurum size

bilezik başka bir şeydir o vidayla alakası yok;
bilezik mesele candın göbeği 72,6 ise 57,1 lik araba için bilezik şarttır



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sukrutaskiran -- 5 Mart 2010; 18:48:46 >
_____________________________



 
4 Mesaj
7 Mart 2010; 13:06:29 

aracıma 205 55 16 ölçülerinde lastik alacağım. bridgestone er300 ile continental sport contact 2 arasında kaldım? sizce hangisini almalıyım veya önerebileceğiniz başka bir marka ve desen var mı?
_____________________________

Peugeot 207 Look 1.6 hdi


 
43 Mesaj
22 Mart 2010; 15:24:48 

arasında nasıl kaldın anlamadım...desen olsun teknoloji olsun yapısal ve sertlik olarak arasında bir ton farklılık olan 2 ayrı lastik..
bence sen nasıl bir lastik almak istediğini soyle...ne gibi özellikleri olsun öyle daha kolay olur. sorunun cevabı
_____________________________



3134 Mesaj
22 Mart 2010; 15:49:13 

skoda octavia aracımız var.
Standartta 195/65/15 ölçülerinde lastik kullanıyor.
lastiklerin değişim zamanı geldi.
fabrika çıkış 15" alaşım jantımı değiştirmeden yeni alacağım lastiğin yanak ölçüsünü tabanıda orjinal kalmak şartıyla 195/60/15 ya da
195/55/15 yeni lastik alsam değişen bir durum olur mu?

Ne gibi yararı yada zararı olur.
_____________________________

M. KEMAL
ATATÜRK


 
43 Mesaj
22 Mart 2010; 16:46:49 

195/65*15 dediğimiz zaman anlıcağımız şu

19.5 cm taban genişliği bu genişliğin %65 lik kısımı yanak boyu 15 inc olarak da jant capı

sen dediğin lastikleri takdığın zaman taban değil ama lastiğin boyu dolayısıylada arabanın yere yakınlaşması mevzubahis...bunu sen değerlendireceksin...

zararı yere yakın olmasından dolayı araba kasislerde sürtme gibi sıkıntılar olabilir..

yararı..arabanın devri artar lastik kuculduğu için motor lastiği cevirmede daha az zorlanır..

ben bu yapacağını tavsiye etmem..orjinalden gitmen tavsiyesindeyim
_____________________________



3134 Mesaj
22 Mart 2010; 19:32:20 

benim lastiğin yanak kalınlığını değiştirmek istememdeki amaç 65 yanaklarda marka ve model oldukça az.
fakat 60 veya 55 yanak ölçüsünde ise seçeneklerim bir anda artmakta.
marka model tip olarak fazlaca seçme hakkına sahip olabilmemde.
motorun daha az yorulmasını hiç düşünmemiştim.
ama aracın yere yakınlaşacağını biliyorum.
yorumunuz için teşekkür ederim...
_____________________________

M. KEMAL
ATATÜRK


 
23 Mesaj
23 Mart 2010; 23:10:42 

Aracımda 205/55/R16 lastikler var. Araca LPG taktırdım ve simit tank kullanıyorum. Gerçek boy stepne yerine daha küçük bir stepne almayı düşünüyorum. Bazı araçlarda ince stepne çıkıyor benim aracıma uygun ince stepne ebadı ne kadar olur ve nereden bulabilirim .
_____________________________



 
43 Mesaj
24 Mart 2010; 11:48:26 

öncelikli olarak her arabaya göre öyle küçük jant üretimi yok..daha doğrusu delik araları uygun olmuyor...bulabileceğiniz yerle rise öncelikli olarak kendi servisiniz ya da hurdacılardan temin edebilirsiniz. ebad önemli değil...delik arası sizinkine uysun yeterli...
_____________________________



 
766 Mesaj
24 Mart 2010; 22:52:38 

Satın aldığım aracın üzerinde yepyeni Marshal Matrac STX lastikler var. Bu markayı ilk kez duyuyorum. Sanırım KUMHO'ya ait bir marka. Yeni oldukları için şu anda değiştirmek istemiyorum çünkü ölçüler 225/55/17 olduğu için kaliteli sıfır lastikler oldukça pahalı. Ama lastikler asfalt üzerinde acayip ses çıkarıyorlar.
Bu marka hakkında, yol tutuşu ve frenajı hakkında bilgisi olan var mı acaba?
_____________________________



 
43 Mesaj
26 Mart 2010; 9:55:54 

doğrudur kumho 'ya ait değilde kumho marshal'a ait bir lastikdir.

lastik tabanı nekadar genişse o kadar yere fazla basmasından dolayı ses cıkarması gayet normal...bu ebatı takana rabalar genelde yüksek model arabalar ve jeep lerde görebilirsin ama onlarında ses içeri alma aksamı o kadar güzel ki..top patlasa anlamassınız..

o lastikelr ortalama parası kadar olan lastiklerdir...yol tutuşu vb..arabanın ağırlığıyla fren sistemiyle bağlantılı olark deşişir..ama genelde 2 sene max. ömrüdür...güvenli fren mesafesi ve sertleşmesi acısından..

bu grup lastikler markalarda yuksek teknoloji ile üretildiği için aşırı fiyat farkı olması munasebetiyle genlede alıcılar bu ucuz markalara kayar..kalitesinden dolayı değil
_____________________________



 
3178 Mesaj
29 Mart 2010; 11:22:51 

alfa romeo 147 aracım var lastık ebatları 195-60-15 bridgestone mu michelin mi almamı tavsıye edersınız 4 mevsım alıcam?
_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
43 Mesaj
29 Mart 2010; 13:53:07 

tam olarak 4 mevsimden kastınız nedir bilmiyorum ...bana göre 4 mevsim kışında kışlık yazında yazlık ıslak zeminde de üstün performans gerektiren bir lastikdir.

ama sizin kışlık lastiğiiz varsa aradığınız lastik michelin ve bridgestone ikisi de teknoloji olarak cok farklı lastiklerdir....birisinin tercih etmekden cok kullandığınız ortam önemlidir..

michelin goodyear bridgestone ..bunlara at başı önde gider...surat yapan biri iseniz bridgestone iyidir..değilse dikkatli bir kullanıcıysanız cukur ve kasislerde vb..michelin i alın ...2 si ortası dersn goodyear alın...aşırı konfor isterseniz bridgestone biraz ses yapar..michelininde yankaları yumuşaktır.. ama dediğim şeylere dikkat ederseniz...yoksa yanak sıkıntıları doğar...
_____________________________



 
3178 Mesaj
29 Mart 2010; 15:16:04 

hız arada bır yaaprım serı kullanırım arabayı.izmirde yasıyorum kar lastıgıne bu yuzden ıhtıyacım yok.sehırler arası cesme veya antalya arada bır yaparım.ızmırde yollar ne cok ıyı ne cok kötü.sizce hangisi?
_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


2346 Mesaj
31 Mart 2010; 1:21:59 

Alaşım jant kullananlar saç jant kullananlara göre daha sık rot balans ayarı mı yaptırmak durumundadır.
_____________________________



 
43 Mesaj
1 Nisan 2010; 15:12:04 

hız arada bır yaaprım serı kullanırım arabayı.izmirde yasıyorum kar lastıgıne bu yuzden ıhtıyacım yok.sehırler arası cesme veya antalya arada bır yaparım.ızmırde yollar ne cok ıyı ne cok kötü.sizce hangisi?

bence goodyear yada michelin derim
_____________________________



 
3178 Mesaj
1 Nisan 2010; 15:16:00 


quote:

Orijinalden alıntı: x_man06

hız arada bır yaaprım serı kullanırım arabayı.izmirde yasıyorum kar lastıgıne bu yuzden ıhtıyacım yok.sehırler arası cesme veya antalya arada bır yaparım.ızmırde yollar ne cok ıyı ne cok kötü.sizce hangisi?

bence goodyear yada michelin derim


bridgestone dan dahamı ıyı goodyear?izmir yollarında yumusak lastık kotu bır tercıhm olurmu?bridgestone daha sert cunku.goodyearda orjınal alfaların ustunde gelen lastık.sanırım kalıtelıdır oda.farkları neler pekı?
_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
43 Mesaj
1 Nisan 2010; 15:16:53 


quote:

Orijinalden alıntı: ÖfKeLiKaLaBaLıK

Alaşım jant kullananlar saç jant kullananlara göre daha sık rot balans ayarı mı yaptırmak durumundadır.




öyle bir durum yok...
_____________________________



 
43 Mesaj
1 Nisan 2010; 15:20:22 


quote:

Orijinalden alıntı: ceycey84x




bridgestone dan dahamı ıyı goodyear?izmir yollarında yumusak lastık kotu bır tercıhm olurmu?bridgestone daha sert cunku.goodyearda orjınal alfaların ustunde gelen lastık.sanırım kalıtelıdır oda.farkları neler pekı?

farkını anlattığım gibi...bridgestone sert bir kauccuk yapısına sahiptir..dağa taşa gezmeye iyi gelir..ama sert old. için ıslak zemin ve aşırı frende duruş mesafesi uzar...

goodyear yumuşak kauccuk kulandığı için fren mesafesi kısadır...o da cok stabilize dağa köye gittiğinde yıpranması hızlı olur..

daha da cok fark var ama yazmakla olmaz...:)
_____________________________



 
3178 Mesaj
1 Nisan 2010; 15:41:52 

michelin sanırım en ıyı tercıh olucaktır sence?
_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


 
87 Mesaj
4 Nisan 2010; 9:56:02 

Selam arkadaşlar. C200 aracıma lastik almayı düşünüyorum. Arabam genelde yatıyor:d ama ayda dört beş günlüğüne izin için istanbula gidip geliyorum otobandan. Yani git gel 2500-3000 km kulaniyorum. Sizce aracıma hangi marka ve özellikte lastik almalıyım? Şu an yanlış görmediysem bridgestone potenza g3 lastikler var. 205 55 lastikmi alsam iyidir 195 65 60 55 mi? Önerilerinizi bekliyorum.



< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >


 
43 Mesaj
5 Nisan 2010; 11:00:56 

bence goodyear alsan daha iyi olur...orjinal lastiğin ne ise onda devam et derim....arabayı satacaksan petlas 1-2 sene içinde fiyatı makul petlas da guzel bak.
_____________________________



 
43 Mesaj
5 Nisan 2010; 11:08:03 


quote:

Orijinalden alıntı: ceycey84x

michelin sanırım en ıyı tercıh olucaktır sence?

olabilir goodyear da olabilir.
_____________________________



 
3178 Mesaj
5 Nisan 2010; 11:26:50 

orjınalı goodyear 195-60-15 olcude problem yokta markada var amlesef 2005 de michelin de balon yapmıstım on lastıkte nedense kafamı akrıstırıyor bua racımdada orjınalı goodyear.
_____________________________

İmzanız kural dışıdır! || Uymanız gereken imza kurallarını okumak için tıklayınız.


10998 Mesaj
5 Nisan 2010; 11:41:31 

195 50 16 lastik lazım bana ne önerirsin ? üzerinde 195 55 15 var...!!!!
_____________________________



 
192 Mesaj
6 Nisan 2010; 22:55:48 


quote:

Orijinalden alıntı: infinite

195 50 16 lastik lazım bana ne önerirsin ? üzerinde 195 55 15 var...!!!!


Jantları 16 inc yapacaksınız galiba...
http://www.lastiktestle...an/195/Yanak/50/Jant/16

buradan tek tek lastikleri inceleyebilirsiniz
_____________________________

Hayatınız 3mm ye bağlı. Lütfen 3mm altında aşınmış lastiklerinizi sevdiklerinizin güvenliği için değiştirin.


 
1134 Mesaj
6 Nisan 2010; 23:06:32 

Benim fiestamda 195/45 R16 lastikler var ancak 45 yanak çok ince olduğu için Türkiye yollarında oldukça fazla sorun yaratıyor. Lastiklerimi 195/50 R16 yapsam olur mu acaba. Lastik çapı 2cm artıyo. Veya 195/55 R16 yapsam, Bu durumda da 4 cm artıyo çap. Sanırım bu olmaz gibi. Yada jantı küçültüp 195/60 falan mı taksam acaba?
_____________________________

NEW FORD FİESTA 1.4i TİTANYUM LP BORDO-KIRMIZI 2009


 
2774 Mesaj
6 Nisan 2010; 23:27:38 

merhabalar vw transporter t5 marka aracım var...Aracın fabrikasının taktığı jant ölçüsü 7JX17.....Benim istediğim jant ise 8.5JX17 Araçta nasıl duracağı ve sürtme ihtimali konularında çok ürküyorum...

8.5Jx17 araç üzerinde nasıl durur ve zararı olurmu?

Birde bu replikaların kalitesi yeterlimidir Çin malı olması beni korkutuyor..başımıza iş çıkartmaz demi?

Birde bu bahsettiğim bmw 659 5 kollu modelinin ET değeri nedir?Bu konuda jantta bilgi bulamadım.ET değerinde aşırı derecede yükseliş veya alçalış sorun yaratıyormuş...

Aslında illaki replika diyen birisi değilim ama bütün markalara baktım ve istediğim tek model bu model olduğu için bunu istiyorum.Biraz tecrübelerinizle aydınlatırsanız sevnirim şimdiden teşekkürler

bu arada lastik boyutuda 235/55/17 olacak marka olarakta kumho düşünmekteyim

_____________________________



 
38 Mesaj
7 Nisan 2010; 0:14:12 

merhaba,

2001 golf comfort aracım var. sürekli altını vurmaktan bıktım. çamurluklara sürtmeyecek şekilde yerden yükseltmek için lastikleri değişmek istiyorum. orjinal ebat 195x65x15. yerden yükseltmek için hangi ebatlarda lastik secmeliyim.

teşekkürler...
_____________________________



 
344 Mesaj
7 Nisan 2010; 15:38:45 

merhaba,
bende lastik alacam. kumho düşnüyorum. ankara da uygun yer bilen var mı?
yeni bir de jant almayı düşünüyorum. 100-150 arasında. 2. el tavsiye eder misiniz. bide aracım fiesta, hangi araçların jantları ile uyumludur?

doblodan çıkma çelik jant olur mu mesela.

teşekkürler.
_____________________________



 
192 Mesaj
9 Nisan 2010; 2:12:29 

quote:

Orijinalden alıntı: tarikosman7

merhaba,
bende lastik alacam. kumho düşnüyorum. ankara da uygun yer bilen var mı?
yeni bir de jant almayı düşünüyorum. 100-150 arasında. 2. el tavsiye eder misiniz. bide aracım fiesta, hangi araçların jantları ile uyumludur?

doblodan çıkma çelik jant olur mu mesela.

teşekkürler.


Jantınızın PCD ölçüleri 4x108 . Doblo jantlarına pek bakmayın . Sadece bijon deliklerine göre değil ayrıca jant göbek deliği çapıda önemli. 4x108 den kasıt 4 bijonlu 108 mm göbek deliği çaplı demektir. Jantlarda bilezikler yardımı ile göbek boşlukları ayarlanarak montaj işlemi yapılmakta.



< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mylastik -- 9 Nisan 2010; 2:15:08 >
_____________________________

Hayatınız 3mm ye bağlı. Lütfen 3mm altında aşınmış lastiklerinizi sevdiklerinizin güvenliği için değiştirin.


5254 Mesaj
9 Nisan 2010; 2:37:58 

Arkadaşlar merhaba, bu işlerden hiç anlamıyorum bir sorum olacak.

Lastik yanağı dediğiniz neresi oluyor?Yanak boyu dediğiniz lastiğin hangi tarafının uzunluğu?Biri aydınlatırsa sevinirim.
_____________________________



4344 Mesaj
9 Nisan 2010; 2:48:58 

Yeni konu açmayayım bari, bende burada sorayım;

175/70R13 olan lastik ölçüsünü 195/50R15 olarak değiştirebiliyoruz.
Peki 205/35R17 yaparsak ne olur?
_____________________________

Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
Dead Line


 
192 Mesaj
9 Nisan 2010; 9:00:29 

Öncelikle lastiklerde mevcut ölçülendirme (ebatlar) simgeleri ve lastik üzerindeki anlamlarını bilmeliyiz.
Örnek olarak
195/60 R 15 bir ölçümleme sistemidir.

195 mm = Kesit Genişliği : Kesit Genişliği ya da balonluktur. Lastiğin
mm cinsinden iki yanak arasındaki
( şekil ve yazılar dışında) dıştandışa olan mesafesidir.

60 % Serisi : Kesit yüksekliğinin, Kesit Genişliğine oranı ( 195 * %60 =
117 mm)

R = Radial yapı : Lastiğin Radial yapıda üretildiğini gösterir.

15'' = İnc cinsinden Jant çapı : 1 inç = 25,4 mm. ( 15 x 25,4 = 381 mm)

Bu durumda lastiğin çapı: ( 117 * 2 : 234 + 381 = 615 mm )ifade
etmektedir.

Bu ölçümlemeler uluslararası ölçümlemelerdir. Bütün üretici firmalar bu standartlara göre üretim yapabilirler.

Kesit genişliği ile lastiğin yere basma alanı farklı konular olup, lastik içerisine basılan hava ve araç ağırlığı ile değişikliğe uğrayabilir.



bu linkte hesaplama yapmak daha kolay olacaktır
http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp?postId=906
_____________________________

Hayatınız 3mm ye bağlı. Lütfen 3mm altında aşınmış lastiklerinizi sevdiklerinizin güvenliği için değiştirin.


5254 Mesaj
9 Nisan 2010; 11:33:13 


quote:

Orijinalden alıntı: mylastik

Öncelikle lastiklerde mevcut ölçülendirme (ebatlar) simgeleri ve lastik üzerindeki anlamlarını bilmeliyiz.
Örnek olarak
195/60 R 15 bir ölçümleme sistemidir.

195 mm = Kesit Genişliği : Kesit Genişliği ya da balonluktur. Lastiğin
mm cinsinden iki yanak arasındaki
( şekil ve yazılar dışında) dıştandışa olan mesafesidir.

60 % Serisi : Kesit yüksekliğinin, Kesit Genişliğine oranı ( 195 * %60 =
117 mm)

R = Radial yapı : Lastiğin Radial yapıda üretildiğini gösterir.

15'' = İnc cinsinden Jant çapı : 1 inç = 25,4 mm. ( 15 x 25,4 = 381 mm)

Bu durumda lastiğin çapı: ( 117 * 2 : 234 + 381 = 615 mm )ifade
etmektedir.

Bu ölçümlemeler uluslararası ölçümlemelerdir. Bütün üretici firmalar bu standartlara göre üretim yapabilirler.

Kesit genişliği ile lastiğin yere basma alanı farklı konular olup, lastik içerisine basılan hava ve araç ağırlığı ile değişikliğe uğrayabilir.



bu linkte hesaplama yapmak daha kolay olacaktır
http://www.rimsntires.com/rt_specs.jsp?postId=906

Çok sağolun hocam
_____________________________



 
38 Mesaj
9 Nisan 2010; 15:10:01