Şimdi Ara

her dersten bildiginiz püf noktalar (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
650
Cevap
257
Favori
145.418
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ysselim

    sin 10=0,17
    sin 20=0,34
    sin 30=0,50
    sin 40=0,64
    sin 50=0,76
    sin 60=0,87
    sin 70=0,94
    sin 80=0,985

    Değerler arasındaki fark da 17, 17, 17, 14, 12, 9, 7, 5 gibi azaldığından, aklınızda kalacak şeyler.

    Bu değerlerden sonra, cosa = sin (90-a), tana=sina/cosa, vs. diyerek diğer tüm değerleri bulabilirsiniz.
    Aradaki değerler için de interpolasyon yapın. Sonuç çok farklı çıkmaz. (Misal Sin 25'e 0,42 diyebilirsiniz).

    Sonra geri kalan çoğu trigonometri sorusunu toplama-çıkarma diye çözersiniz...

    Ayrıca
    kök2=1,41
    kök3=1,73
    kök5=2,24
    kök7=2,65

    Bunları bildiğiniz zaman geri kalan neredeyse tüm kökleri de çıkartırsınız... Böylece köklü sayıları da toplama-çıkarmaya çevirebilirsiniz...



    dostum sin15 felan 5 li katsayılarınıda yazar mısın birde cos bunun tam tersi şeklindemi ilerliyor cevabını bekliyorum sorularda deneyeceğim hatta sana pm atıcak :D:D eğer olursa çok güzel yöntem




  • arkadaşlar şu sorunun cevabını siz kaç buluyorsunuz yapılış şeklini ysselim arkadaşın verdiği yöntem ile yaptım (sin165+cod164)Parantez üssü 6 ben 1/4 buldum şıklarda 1/2 - 1/4 - 1/8 - 1 - 1/16 var cevap anahtarı elimde yok cevaplarınızı bekliyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: emiralem

    quote:

    Orijinalden alıntı: ysselim

    sin 10=0,17
    sin 20=0,34
    sin 30=0,50
    sin 40=0,64
    sin 50=0,76
    sin 60=0,87
    sin 70=0,94
    sin 80=0,985

    Değerler arasındaki fark da 17, 17, 17, 14, 12, 9, 7, 5 gibi azaldığından, aklınızda kalacak şeyler.

    Bu değerlerden sonra, cosa = sin (90-a), tana=sina/cosa, vs. diyerek diğer tüm değerleri bulabilirsiniz.
    Aradaki değerler için de interpolasyon yapın. Sonuç çok farklı çıkmaz. (Misal Sin 25'e 0,42 diyebilirsiniz).

    Sonra geri kalan çoğu trigonometri sorusunu toplama-çıkarma diye çözersiniz...

    Ayrıca
    kök2=1,41
    kök3=1,73
    kök5=2,24
    kök7=2,65

    Bunları bildiğiniz zaman geri kalan neredeyse tüm kökleri de çıkartırsınız... Böylece köklü sayıları da toplama-çıkarmaya çevirebilirsiniz...



    dostum sin15 felan 5 li katsayılarınıda yazar mısın birde cos bunun tam tersi şeklindemi ilerliyor cevabını bekliyorum sorularda deneyeceğim hatta sana pm atıcak :D:D eğer olursa çok güzel yöntem

    Aradaki değerlerin ortalamasını alın diye belirtmiş ya arkadaş.




  • o zman yukarıda yazdığım soru 0,34-0,111 ediyor = 0,77 bunun 6.üssünü almakta ölüm olur herhalde:S neyse normal yöntem daha iyi:D ben 1/4 şu tablodaki değerlerden buldum

    http://www.sinavonline.net/formuller/10_trigonometri.asp



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emiralem -- 1 Haziran 2010; 19:21:09 >
  • n tane çemberin kesişme noktası en fazla ( n 2 ) . 2
    m kenarlı n tane çokgenin kesişme noktası en fazla 2m . ( n 2 )
  • güzel konu, paylaşıma devam edelim
  • güzel paylasımlar
  • devam devam
  • a ve b sayıları aralarında asalsa

    obeb(a,b). okek(a,b) = a.b
  • bi gün baştan sona okuyucam burayı :)
  • mat 1 çarpanlara ayırmada en sade şekli sadeleştirilmiş hali gibi sorularda hiç özellik bilmenize gerek yok. 1 ve 0 dan farklı sayı seçin bu sayıları bilinmeyenlerin yerine koyun ama kesirliyse payı asla 0 yapmasın şıklara bakın eğer tüm cevaplar farklıysa birbirinden verdiğiniz değerleri uygulayın çıkan sonucu aşarıda bulunca işaretleyin..bu kadar basit...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hakan_d20
    mat 1 çarpanlara ayırmada en sade şekli sadeleştirilmiş hali gibi sorularda hiç özellik bilmenize gerek yok. 1 ve 0 dan farklı sayı seçin bu sayıları bilinmeyenlerin yerine koyun ama kesirliyse payı asla 0 yapmasın şıklara bakın eğer tüm cevaplar farklıysa birbirinden verdiğiniz değerleri uygulayın çıkan sonucu aşarıda bulunca işaretleyin..bu kadar basit...

    ben geçen sene 2.dönem 2.mat sınavında 2-3 tane soruyu bu şekilde çözdüm hoca hepsine 0 geçmiş :D siz siz olun bu yöntemi test soruları dışında kullanmayın
  • Sayısal arkadaşlar billir ama diğer bölümler için söyliyim, üçgende ne yaptınız ettiniz açıyı bulamıyorsanız çizin etrafa çemberi %100 çıkar.

    Fizikte de basınç kaldırma kuvveti gibi sorularda geçen karıştırılıyor gibi ifadeleri momentten çözüyorum da anlatmıyım şimdi rezil olurum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emmesen

    Sayısal arkadaşlar billir ama diğer bölümler için söyliyim, üçgende ne yaptınız ettiniz açıyı bulamıyorsanız çizin etrafa çemberi %100 çıkar.

    Fizikte de basınç kaldırma kuvveti gibi sorularda geçen karıştırılıyor gibi ifadeleri momentten çözüyorum da anlatmıyım şimdi rezil olurum

    Rica edersem anlatır mısın?Bu yıl bu konuları görüyoruzda
  • Edebiyatta yazarın adını da kullanarak eser isimlerini anlamlı bir cümle yapın aklınızda kalır

    mesela; Fahim Bey ve Biz, Çamlıca'daki Eniştemiz Abdülhak Şinasi Hisar'a gittik.
  • Kardeş Yolda Mısın ? K,Y,M ana renk
    Sen Çalışkan Mısın ? S,C,M ara renk

    ---------------------------------------------------

    (Kutsayamam)
    K
    T
    S
    Y
    M
    M Filtrelerden geçiş icin kullanılır.

    ------------------------------------------------
    Problem
    Gören(Gözlem)
    Velet(Veri Toplamak)
    Hipotez
    Tahmin
    Deney

    Bilimsel problemlerin cözülme yöntemi .

    -------------------------------

    k(opmuş)atobolizma
    Anabolizma (Ana olduğu icin birleşmiş)

    -----------------------------------------

    İKinaye = İki olduğu icin hem gercek hem mecaz anlamı var.
    Tariz = Tar olduğu icin ters benziyor.Ters anlamı ifade ediyor.

    -----------------------------------------Aklıma geldikçe yazarım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LifesGood®

    Limit ile ilgili püf noktalara ihtiyacım var arkadaşlar.Çok güzel konu sağolun şimdiden.


    Limit özellikle türev'i öğrendikten sonra anlam kazanıyor. Zira, 0'a giden belirsizliklerin çözümünde eşlenikle çarpma yapılırsa zaman kaybı olur. L'Hospital diye adı geçen alt ve üst'ün ayrı olarak türevinin alınması ile kolayca yapılabilir. Türev alınca da belirsizlik çıkarsa bu kafanızı karıştırmasın, gerekirse bir daha alın çok komplike bir soru olmadığı sürece (ÖSYM o kadar detayına inmez) ikincisinde mutlaka sonuca rahatça ulaşırsınız.

    Polinom'da da amele işi diye tabir edilen bölme ile uğraşmayın. Aynı şekilde türev alma işlemi işinizi görecektir.

    Çarpanlara Ayırma'da özellikle küplü terimlerden şaşırtmaca yapılmaya çalışılır. Esasında çok kolaydır ama bilmeyenlerin çözmesi sıfıra yakındır. Kareli ve küplü terimlerin scriptleri elimde olmadığından şu an uygulamalı olarak yazamıyorum, ne dediğimi anlayan biri mutlaka bunu işleme basitçe döküp gösterecektir.

    Türev'de temel üç formül harici, kök'ün türevini alma, kıl'ın türevini alma gibi işler ile uğraşmayın. Bu üç temel formül ile her şeye rahatça ulaşırsınız. Ve birden çok bilinmeyenli terimden oluşan türev sorularında hepsini birbiri cinsinden türev alarak kullanın soru basitçe gelecektir.

    İntegral'de ise mutlaka belli ölçüde formül ezberlemeniz gerekiyor, zira sadece mantığa bırakırsanız işinizi bu size epey zaman kaybettirir. Ve uygulamalı kısımlarında kolaylaştıran işlemler var, dersaneye gidiyorsanız zamanı gelince hocalarınız mutlaka gösterecektir.

    Geometri'de ise;

    Komplike gözüken kare, dikdörtgen sorularında yüksek ihtimalle 90 - 45 - 45 üçgeninden başka sorunun gerisini çorap söküğü gibi getirecek ufak çapta bir benzerlik vardır. Bu iki üçgenin benzerliği de olabilir, Thales denilen paralel doğrular'a göre yapılan benzerlikte olabilir. Zaten biraz soru çözerseniz gözünüz aşina olacaktır. Paralelkenar'da ise bir yerden paralel çekerek, iç ters yahut yöndeş açılardan gelen kenar benzerlikleri ile soru çözülebilir. Tabii en çok kullanılan ve bilinmesi istenen bilgilerden biri de, köşegenlerden çıkan doğruların kesiştiği noktanın 90 derece olduğudur bu tip sorularda, aklınızın bir köşesinde bulunsun.

    Bunun harici çokgenler ve yamuk, deltoid gibi geometrik şekiller üç aşağı beş yukarı bilinir herkes tarafından, ufak özellikleri vardır kendilerine has bunları bilmeniz yeterli olacaktır.

    Bunun harici özellikle alanların oranı sorulan sorularda, soruyu mümkün olduğu kadar üçgen parçalarına ayırıp minik benzerlikleri kullanarak hızlıca ilerleyin. 3/7, 4/11 gibi ilk bakışta saçma gelen oranların o kadar da saçma olmadığını o zaman göreceksiniz. (Tabii bunun için örneğin eşkenar dörtgende köşegen parçaları eşit olduğu için ayırdığı alanların da eşit olduğu gibi ufak temel bilgiler'i de bilmek gerekiyor.)

    En önemli olan çemberde ise bence püf nokta soruyu kenar ya da açı diye bağımsız düşünmek yerine ikisini bir arada görebilmektir. Zira siz soruyla cebelleşirken aslında bir köşeden çekeceğiniz ufak bir doğrunun size açı sorusunda müthiş kolaylık sağlayacağını, ya da bazı açıların olduğu bir yerden üçgen yaratarak kenar sorusunu çözmenin kolaylığını göreceksiniz.

    Vaktim biraz kısıtlı iken ancak bu kadar yazabildim, zamanım olduğunda sözel kısma da değineceğim, o konuda daha sağlıklı bilgiler vereceğime eminim.

    Eğitim hayatım hiçbir zaman müthiş parlak geçmedi ancak hiçbir zaman da zor durumda kalmadım. Kasmadan, her zaman yeter denilebilecek çizgiyi tutturmayı çok küçük çalışmalarla becermeyi bildim.

    Günde şu kadar soru çözdüm diyebilmek için çözdüğünüz, aslında bildiğiniz, içinizi rahatlatmak için çözdüğünüz sorular yerine gerçekten bilmediğiniz konulara eğilin. Biraz üstüne eğilip becerdiğinizde bunun rahatlığının çok daha iyi olduğunu göreceksiniz. Klasik bir cümle olacak ama kendinizi yarış atı olarak görmeyin, ilk baharda sıcaklar vurmaya başladığında bu psikoloji ile başlayanların çoğu illallah ediyor ve belki de bir çok emekleri boşa gidiyor. Bu demek değil ki her şeyi tamamen boşlayın. Her insanın bir kapasitesi vardır. Bir arkadaşınızın gece gündüz çalışması sizin de aynı eforu göstermezseniz ondan aşağı kalacağınız anlamına gelmez.

    Zaten bu tip işlerin esasında çoğu kişi tarafından gösterme amaçlı yapıldığını sonuçlarla yaşayarak öğreneceksiniz.

    Üniversite sınavı ile boğuşan tüm kardeşlerimize kolaylıklar...




  • Karmaşık sayılarda en büyük uzaklık ve en küçük uzaklık tarzı sorularında Z'nin yanındaki sayıların mutlak değerini alıp eşitsizliğin yanındaki sayıyla toplarsanız en büyük, çıkarırsanız en küçük değerini bulursunuz.
  • Bilgiler güzel.
    Bazı arkadaşlar anlatım bozukluklarında takıldıklarını söylemişler. Bilgiye gerek yok onlar için. Cümleyi sindire sindire okuyun. Elbet bir şık size ben yanlışım diye bağıracak. Ha yüzeysel okursanız pek etkili olmuyor.
    Bunu Türkçe'de 40'ta 39 yapan bir sayısalcı olarak söylüyorum.

    Bir de noktalama işareti sorularında şuna dikkat edin.
    . , : ; ! ? gibi işaretlerde altında nokta varsa diğer kelimenin büyük harfle başlaması lazım (: işaretinde her zaman olmuyor ama genelde öyle) virgül varsa bir sonraki kelime ufak başlar. Aslında bu kolay bilgi ama sırf sayısala abanıp hiç Türkçe çözemeyenlere söyleyince şaşırıyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kangaetemo -- 20 Ekim 2010; 19:44:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DréaminLife

    mat1 için bende şunu kullandım ve hep çıkmıştır..

    mesela bir sürü denklemler yazar ve en sade şeklini ister..x yerine 1 koyun (başka değerlerde olur) çıkan sonuç y olsun..sonra şıklarda x yerine 1 koyun ve y çıkarsa cevap odur.


    bu çok işime yarayacak ya hiç aklıma gelmemişti çarpanlara ayırma sorularını hiç yapamam
  • 
Sayfa: önceki 56789
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.