Şimdi Ara

Geely kullanıcıları platformu (22. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.208
Cevap
17
Favori
425.541
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Neyse boşverelim arkadaşlar... Ben birşey soracağım 2 yıldan uzun süredir Geely kullanan var mı aranızda? Varsa eğer ön ve arka tekerlerin bağlantılarından ses geliyor benim araçta, 2 yıl ön ve arka tekerlerden ses gelmesi için bana biraz kısa bir süre gibi geldi ama Gaziantep in yolları çok bozuk ondan da kaynaklanıyor olabilir? bu konudaki tecrübeleriniz neler? Paylaşırsanız sevinriim.
  • Rot balans ayarları kaymıştır. Bozuk her yol araca zarar verir neticede. Uzun süre bozuk yollarda kullanmak ister istemez kısaltır. Duyduğunuz sey nasıl bir ses tam olarak kulağa rahatsızlık veren tıkırtı şeklindemi
  • evet özellikle kilit taşlı yollarda metalik bir tıkırtı sesi geliyor sağ ön ve sağ arkadan. Birde bu garanti kapsamında değerlendirilmez değil mi? Yani aracın garantisi devam ediyor bu mekanik garanti kapsamında değerlendirilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruk_dere

    debriyaj balatasında bir ayarsızlık varmış bana böyle açıkladılar. debriyaj balatasını değiştirip sorunu giderdiklerini söylediler. ya arkadaşlar çok kurumsal ve müşterisiyle çok ilgilenen bir firma. onlara sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. ANADOLU GRUBU.

    sayın faruk dere acaba şirketinizde hala geely marka otomobilleri kullanıyor musunuz? eğer kullanıyorsanız bu iki yıla yakın süredeki izlenimlerinizi alabilir miyiz ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutgultekin

    evet özellikle kilit taşlı yollarda metalik bir tıkırtı sesi geliyor sağ ön ve sağ arkadan. Birde bu garanti kapsamında değerlendirilmez değil mi? Yani aracın garantisi devam ediyor bu mekanik garanti kapsamında değerlendirilir mi?

    Büyük ihtimalle rot ayarı kaymış. Ayrıca aks rulmanının bilyelerindeki bir sorunda problem oluşturabilir.
    Garanti için bir bilgim yok. Hangi sorunlar mekanik garanti kapsamında bilmiyorum. Bana göre garanti devam ediyorsa garanti kapsamında değerlendirilmesi gerekir. Eğer yanlış bilmiyorsam rot başları garanti kapsamında olması gerekli.
  • FC kar lastikleri fren test

  • Bu da test sürüşü. Yabancı bir dilde ama görüntü bir fikir verebilir diye koydum.
  • FC nin motorunun üstüne bozuk parayı dik koyup motor sarsıntısının ölçüsüne bakılıyor.


  • Bir başka yabancı ülkeden test sürüş videosu. Dil bilenler çevirebilirler.


  • Teşekkürler...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bm34

    FC nin motorunun üstüne bozuk parayı dik koyup motor sarsıntısının ölçüsüne bakılıyor.






    Gayet başarılı




  • iyi tamam cinlilerin 100 markasi var ama bizlerim yok..adam akkili arac üretemedikten sonra
    niye yerli bir otomuz olsun..

    Bir dergide ( Rus ) geely model araci 35000Km test ettiler.
    Rusya`daki hava ve agir yol sartlarini göz önüne alarak test edilen kilometre 3 faktörüyle carpildi, yani bir anlamda 35000 yerine 100000km yol yapmis oldu.
    sonuc vahim, test analizi rusca oldugu icin resimlerden ne ... oldugu anlasiliyor.


    http://www.autoreview.ru/archive/2009/07/geely_mk/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E75606366 -- 8 Mart 2012; 10:55:19 >
  • O lastik o hale nasıl gelmiş su götütür nasıl bir test bu? Sürüş testi değil parçalama dayanıklılık testi. İbreyi dayamış 170e. Memleketin yollarına laf ederdik nasıl yolları var ki km faktörü 3 kat...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ntr34 -- 8 Mart 2012; 22:34:33 >
  • Açıkçası çok ta inandırıcı bir test gibi gelmedi bana, bu 35000 km de aracın bakımları yapıldı mı? Km faktörü 3 kat diyor ama nasıl yollarda nasıl bir zorlamayla gerçekleştirildi, türkiye deki alt segment araçlarla ilgili de aynı testler var mı kıyas yapabilmek açısından örnek bir clio, bir accent, bir dacia, bir palio vs.vs. Ben aracıma 2,5 yıldır Gaziantep gibi berbat yolları olan bir şehirde biniyorum 2,5 yıldır daha yeni ön ve arka tekerlerden tıkırtılar geldi, bundan önceki aracım marea idi ve her sene ön ve arka bağlantılar değiştirmek zorunda kalırdım. Yani sözün özü sanki çok soyut bir test olmuş gibi, burda 100 000 km yapan arkadaşlar varsa araçlarıyla onların durumunu da sormak lazım neler yaşadıklarını objektif bir şekilde...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TruckTörMinator

    iyi tamam cinlilerin 100 markasi var ama bizlerim yok..adam akkili arac üretemedikten sonra
    niye yerli bir otomuz olsun..

    Bir dergide ( Rus ) geely model araci 35000Km test ettiler.
    Rusya`daki hava ve agir yol sartlarini göz önüne alarak test edilen kilometre 3 faktörüyle carpildi, yani bir anlamda 35000 yerine 100000km yol yapmis oldu.
    sonuc vahim, test analizi rusca oldugu icin resimlerden ne ... oldugu anlasiliyor.


    http://www.autoreview.ru/archive/2009/07/geely_mk/

    Bahsettiğiniz testi google translate ile çevirdim. Anlayabildiğim kadarıyla, bu bir yedek parça maliyeti / dayanıklılık ile bakım maliyetleri testi. Yani 100.000 Km boyunca aracın değişen parçalarının maliyetini ve aracın yedek parça dayanıklılığını test etmişler. Testin sonunda ise aracı 15 Km hızla duvara çarpmışlar ve toplam tamirat maliyetini hesaplamaya çalışmışlar. Örneğin 100.000 Km boyunca bir arabanın kapısı kaç kere açılır kapanırsa o kadar açıp kapatmışlar. Yaptıkları yüksek hızları su dolu mankenler ile tam yüklü olarak gerçekleştirmişler. Test 2009 yılında yapılmış.

    Testin en sonunda ise aracın kaçıncı Km'de hangi bakımlara girdiği, hangi parçalarının değiştiği sıralanmış. TS-1, TO-2 gibi terimler rutin bakımlardır. Buna göre;

    - 2000 TS-1 (motor ve şanzıman yağ değişimi, sıvı hidrolik direksiyon, tekerlek hizalama), 1358 Ruble
    - 3200 kaybolan dengeleme ağırlıklarının yerine montajı, 80 ruble
    - 8000 sesli sinyal tamiri
    - 9000 TO-2 (motor yağı değişimi, kabin filtresi, tekerleklerin açıları kontrol edin)4.458 Ruble
    - 9000 Sol arka amortisör Değiştirilmesi 1770 Ruble
    - 11500 Düşük ışın ampuller Değiştirilmesi 350 Ruble
    - 12000 Egzoz sistemi santral, kaynak emme arka destek borusu Değiştirilmesi 1000 Ruble
    - 12200 Conta yıkama egzoz sisteminin değiştirilmesi 340 Ruble
    - 14000 Egzoz sistemi alımı boru değiştirilmesi 7550 Ruble
    - 16000 Sağ arka amortisör değişimi 1770 Ruble
    - 16000 Sessiz-blok ve sol arka amortisör sınırlayıcı sıkıştırma inme Değiştirilmesi 850 Ruble
    - 16000 Burçlar sabitleyici Değiştirilmesi
    - 24300 TO-3 (motor ve dişli yağları değiştirilmesi, hidrolik direksiyon yağı, soğutma suyu, hava ve kabin filtreleri, bujiler, tekerlek hizalama kontrol)7670 Ruble
    - 25200 Egzoz valfleri Değiştirilmesi 5040 Ruble

    Toplam maliyet ( daha ilk başta değiştikleri lastikler vs hariç 32.236 Ruble... Aracı duvara 15 Km hızla çarpıyorlar ve çeşitli tamircilerden fiyat alıyorlar. Aldıkları fiyatlar ise 180.000 Ruble ile 220.000 Ruble arasında değişiyor. Bu fiyat adamalara çok geliyor, Aracın satılması halinde daha az zarar edeceklerini hesaplıyorlar.

    Şimdi Merkez Bankası kurlarına göre yaptıkları maliyeti USD cinsine çevirelim, sonrada usd cinsinden günümüzdeki değerini hesaplayalım.

    30/06/2009 itibariyle 1 Usd = 30 Ruble civarında öyleyse adamların yaptıkları 32.236 Ruble 1.074 Usd'ye eşit oluyor. Bu da günümüz kurları ile yaklaşık olarak 2.000 TL ediyor. ( Not: 32.236 Ruble'yi merkez bankasının kurları ile direkt TL'ye çevirdiğimiz halde 1.650 TL gibi bir şey çıkıyor. ) Lastikler yakıt sarfiyatı ( Km'de 9,2 Litre = 1.500 Usd ) dahil edildiğinde araca 106.036 Ruble ( 3.534 Usd ) harcamış oluyorlar - ki lastikleri iki kez Michelin ve Brigstone olmak üzere değiştiriyorlar. Malum Çarpan Katsayısı nedeniyle.

    Araç Çarptığında ise 6.000 Usd ile 7.300 Usd aralığında bir tamir masrafı çıkıyor. İşte bu bana biraz saçma geldi. Zaten aracın sıfır km fiyatının 299.000 Ruble ( 10.000 Usd ) olduğu belirtilmiş. Fotoğraflardan anladığım kadarıyla araçta o kadar büyük bir hasar oluşmamış, Burda sanayilerde 1.500 - 2.000 TL'ye rahatlıkla halledilebilir diye düşünüyorum. Testin genelinde araç Lada Priora ile kıyaslanmış, prioranın bakım masraflarının Geely'den yüksek olduğu ancak, Geely'nin ikinci el fiyatının çok düştüğü nedeniyle Priora daha öne çıkarılmış. Rusya da da durum ikinci el açısından çok farklı değil anlaşılan...

    Konunun uzmanı olmasam da benim şahsi kanaatime gelecek olursak...

    Geely MK, Motor normlarını karşılamadığı için artık Ülkemiz tarafından ithal edilmiyor. Yakın bir tarihte Euro 5 motor normalarını sağlamış şekilde yeniden ithal edilerek Geely'nin Ülkemiz araç gamına ekleneceği söyleniyor. Test boyunca Ruslar aracı her koşulda zorlamışlar, dikkat ederseniz ana arıza kalemleri eksoz sisteminden kaynaklanmış. Yani araca YÜKLENMİŞLER. Ancak, aracın motor, şanzıman, ön takımlar gibi ana unsurlarında arıza meydana gelmemiş. Daha çok bozuk yolların yaratabileceği amortisör arızaları meydana gelmiş.

    Kendi lastikleri haricinde iki kez lastik değiştirmişler, yerine koydukları lastikler ise Michelin ve Brigstone. Üzerindeki lastikler kalitesizdi belki ama daha sonra taktıkları lastiği neden değiştirdiler de üçüncü kez lastik koydular araca orasını tam anlayamadım. Eğer ikinci lastik ömrünü tamamladı ise aracı bozuk yollarda çok zorladılar anlamına geliyor. Yok 100.000 Km çarpanı nedeniyle yaptılarsa kendi lastikleri gerçekten kalitesiz anlamına geliyor - ki kendi aracımda kullanılan lastiklerin çok kaliteli olmadığını biliyorum.

    Kendi aracımdan laf açılmışken, 2.500 Km'lerde olan aracımda herhangi bir problem yok. Ancak evime giden yol oldukça kasisli, çukurlu ve genel anlamıyla bozuk PARKE bir yol olduğundan dolayı yokuş aşağı giderken aracın arka koltuklarından ses geliyor. Ancak arka koltuklarda birisi varsa ses asgari düzeye iniyor. Bilgilerinize...

    Gelelim tekrardan Geely MK'ya.. Testi tam anlamıyla anlayamadım, malum google translate bazen kuşu - uçak olarak çevirebiliyor. Daha çok rakamsal ifadeler üzerinden yorum yapmaya çalıştım. Türkiye şarları dikkate alındığında MK zaten ucuz fiyatıyla öne çıkıyor. Bakım maliyetleri USD üzerinden düşünüldüğünde verdiği arızalar dahil olmak üzere çok yüksek görünmedi gözüme, zira, aracın rusya şartlarında yakıt dahil 5.000 TL gibi bir maliyeti olmuş 25.000 Km boyunca ( 100.000 Km şartlarına göre zorlanmış olsa da ) 25.000 Km normal bir aile arabasının 2-3 yılda katedebileceği bir KM'dir. 2-3 yıllık periyotta Rusya fiyatları ile yakıt dahil yıllık 1.500 - 2.500 TL arası bir maliyet ( Türkiye benzin fiyatları ile 10.000 TL sadece benzin parası = acı ama GERÇEK ) çok yüksek değil. Rus benzin fiyatları ile Türkiye fiyatları arasında aklınız karşışmasın diye, sadece bakım/tamir maliyetlerinin 2-3 yıl da 2.000 TL civarında olduğu ve yıllık 1.000 Tl veya daha düşük bedele geldiğini belirtmekte fayda var. Diğer tarafta aracın, zorlandığı ve ağır şartlarda kullanıldığı dikkate alınırsa benzin sarfiyatının 9 Litre ortalamadan 8 Litreye ve daha azına düşürülebileceği de dikkate alınmalıdır.

    Saygılarımla,

    ÖNEMLİ NOT: Kesinlikle Geely kullanıcısıyım, satıcısı değilim... Vaktim vardı, beyin jimnastiiği yapmaya çalıştım. Zaten arabayı da methetmedim... Parası olan Geely'e bakmasın... Parası az olanlara Geely tavsiyemdir. Benim Param Az...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Uyaksoy, gerçekten harika bir çeviri ve aydınlatıcı bir çalışma olmuş... Ellerine sağlık...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aykutgultekin

    Uyaksoy, gerçekten harika bir çeviri ve aydınlatıcı bir çalışma olmuş... Ellerine sağlık...

    Bravo

    @ Test 2009 yılında yapılmış.

    dogru, güncel kasa modeller belki kalite konusunda bir iki cita yükselmis olabilir.

    @ 2000 TS-1 motor ve şanzıman yağ değişimi

    resimdeki civatanin üstünde (düsük kilometreli olmasina ragmen) bir sürü metal parcasi geriye kalmis (
    disli/sekromenc davasi ).Bu da gösteriyor ki sanziman mekanizmasi 100000km ye gelmeden
    büyük bir revizyona/tamire maruz kalacak.

    @ 25200 Egzoz valfleri Değiştirilmesi

    erken bir degisim olmus. normalde nerden baksak baska motorlarda minimum 200000km yapmasi lazim, yapar



    Bence bu testin baska bir nedeni de olabilir; Cinli araclari yerli ladalar a göre biraz daha
    zayif göstermek



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Muavinkonsolos -- 9 Mart 2012; 12:24:02 >




  • google translate'den türkçeye çok kötü çevirdiği için ingilizceye çevirip oradan okudum. özetle;

    öncelikle aracı 35.000 mil'de test etmişler.

    170km hızın son hız olduğunu söylüyorlar. o hızda lastik yarılmış. soğuk bir gecede camı çatlamış. basit bir şanzuman yağını değiştirmek 2 tane profesyonel tamircinin 2 saatini almış. gövdenin paslanmaya karşı zayıf olduğunu yazmışlar. arabanın motor burçları, ses yapınca değiştirmişler fakat 100km sonra yeniden ses yapmaya başlamış. 160km hızdan sonra cam sileceğinin çalışırken cam yüzeyinden ayrıldığını yazıyor. aracın üzerinde gelen lastiklerin kalitesiz oluşunda bahsediyor. süspansiyonların yüksek süreatte yağda kayar gibi kaymaya başladığını yazmışlar. kapıların ve camların o test ettikleri lada'dan daha iyi olduğunu yazmışlar. 12.000km de katalitikle egzost arasındaki parça patlamış. üstelik vites kutusu yağ kaçırmaya başlamış. 25.000 kmde 3. silindir çıkış valfi patlamış. diğer 3ü de kritik durumdaymış. bozulan valfi çıkarmak işkence olmuş. neredeyse bütün bağlantılar küflenmiş.zaten bu noktada aracın rektefesi gelmiş ve daha fazla masraf etmeden bırakmışlar. bu arada yağ kaçıran şanzuman artık iyice akıtmaya başlayınca değişrmek istemişler fakat 51000 ruble fiyat çekmişler. aracın saç kalınlığı lada da 75-100 mikronken geely'de 65 mikronmuş ve küflenmeye karşı çok dayanıksızmış. ladanın kaportası 15-20 mikron küflenmiş, geelynin 30-40 mikron. ilk yağmurda kapı kollarında kahverengi lekeler oluşmaya başlamış. ilginçtir ki diyorlar, aracın iç tarafı buzlanmış camların önü. 15 km ile duvara çarpmışlar. geely ladadan daha iyi durumdaymış. fakat tamirat için 206 bin ruble istemişler. araç zaten 300 bin ruble diye vazgeçmişler. yetkili yetkisiz bütün servisleri dolaşıp en düşük 180bin ruble masraf çıkınca, olduğu gibi bırakmışlar.



    sonuç olarak geely ile 25.400 km gitmişler 106bin ruble harcanmış ve motor rektefe istemekteymiş çalışmaz durumdaymış.. lada 35.000km gitmiş 114 bin ruble harcanmış ve hayati bir problemi yokmuş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi volkann86 -- 9 Mart 2012; 13:28:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkann86

    google translate'den türkçeye çok kötü çevirdiği için ingilizceye çevirip oradan okudum. özetle;

    öncelikle aracı 35.000 mil'de test etmişler.

    170km hızın son hız olduğunu söylüyorlar. o hızda lastik yarılmış. soğuk bir gecede camı çatlamış. basit bir şanzuman yağını değiştirmek 2 tane profesyonel tamircinin 2 saatini almış. gövdenin paslanmaya karşı zayıf olduğunu yazmışlar. arabanın motor burçları, ses yapınca değiştirmişler fakat 100km sonra yeniden ses yapmaya başlamış. 160km hızdan sonra cam sileceğinin çalışırken cam yüzeyinden ayrıldığını yazıyor. aracın üzerinde gelen lastiklerin kalitesiz oluşunda bahsediyor. süspansiyonların yüksek süreatte yağda kayar gibi kaymaya başladığını yazmışlar. kapıların ve camların o test ettikleri lada'dan daha iyi olduğunu yazmışlar. 12.000km de katalitikle egzost arasındaki parça patlamış. üstelik vites kutusu yağ kaçırmaya başlamış. 25.000 kmde 3. silindir çıkış valfi patlamış. diğer 3ü de kritik durumdaymış. bozulan valfi çıkarmak işkence olmuş. neredeyse bütün bağlantılar küflenmiş.zaten bu noktada aracın rektefesi gelmiş ve daha fazla masraf etmeden bırakmışlar. bu arada yağ kaçıran şanzuman artık iyice akıtmaya başlayınca değişrmek istemişler fakat 51000 ruble fiyat çekmişler. aracın saç kalınlığı lada da 75-100 mikronken geely'de 65 mikronmuş ve küflenmeye karşı çok dayanıksızmış. ladanın kaportası 15-20 mikron küflenmiş, geelynin 30-40 mikron. ilk yağmurda kapı kollarında kahverengi lekeler oluşmaya başlamış. ilginçtir ki diyorlar, aracın iç tarafı buzlanmış camların önü. 15 km ile duvara çarpmışlar. geely ladadan daha iyi durumdaymış. fakat tamirat için 206 bin ruble istemişler. araç zaten 300 bin ruble diye vazgeçmişler. yetkili yetkisiz bütün servisleri dolaşıp en düşük 180bin ruble masraf çıkınca, olduğu gibi bırakmışlar.



    sonuç olarak geely ile 25.400 km gitmişler 106bin ruble harcanmış ve motor rektefe istemekteymiş çalışmaz durumdaymış.. lada 35.000km gitmiş 114 bin ruble harcanmış ve hayati bir problemi yokmuş.

    Kardeş bu senin çevirdiklerin bizim başımıza gelirse vay halimize... Ama benim merak ettiğim, bu arabalar ile 100.00 Km yol yapmış adam yok mu bu forumda.

    Daha önce de söylemiştim. Bizim servis arkadaşa sorsan bu arabalar rutin kontrole girerlerse, düzgün kullanılırlarsa arıza vermiyor... Benim serviste gördüğüm 60.000 - 80.000 Km'deki arabalar hep rutin kontrole gelmişlerdi. Bu yaptığın çeviriler karşısında sadece, umarım bizim başımıza gelmez demekten başka çare yok... Açık konuşmak lazım.

    Benim yaptığım hesaplamalar ise sadece tablo üzerinden çeviriler ve hesaplamalardı. Yazının tamamını okumadım. O kadar vaktim yok, maalesef. Kimseyi yanıltmak istemem. Ancak, bu sitede dikkatimi çeken bir şey oldu. Lada priora için ne yazmışlar diye merak ettim, arama yaptırdım. Çıkan başlıkların hemen hemen tamamında Ladanın bir başka reklamı yapılıyor. Site çok tarafsız gelmedi bana... Ama mutlaka gerçeklik payı vardır.

    Aynı sitenin Lada Priora'ya bakış açısı "Universal Lada Priora, also known as VAZ-21713 - the last ... Rather, while the extreme model of AvtoVAZ."

    Google Translate tam çeviremedi herhalde. Anladığım kadarıyla "Evrensel Lada Priora, aynı zamanda en son VAZ-21713 olarak bilinen ... Daha ziyade, AvtoVAZ'ın olağanüstü modeliyken" gibi bir anlam çıkıyor. OLAĞANÜSTÜ =? LADA PRİORA Şayet MK'ya kaynak testi yapan bu zatı muhteremler Priora'ya bu gözle bakıyorlar. Sanki biraz kayırma mı var Rus mallarına karşı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: UYAKSOY


    quote:

    Orijinalden alıntı: TruckTörMinator

    iyi tamam cinlilerin 100 markasi var ama bizlerim yok..adam akkili arac üretemedikten sonra
    niye yerli bir otomuz olsun..

    Bir dergide ( Rus ) geely model araci 35000Km test ettiler.
    Rusya`daki hava ve agir yol sartlarini göz önüne alarak test edilen kilometre 3 faktörüyle carpildi, yani bir anlamda 35000 yerine 100000km yol yapmis oldu.
    sonuc vahim, test analizi rusca oldugu icin resimlerden ne ... oldugu anlasiliyor.


    http://www.autoreview.ru/archive/2009/07/geely_mk/

    Bahsettiğiniz testi google translate ile çevirdim. Anlayabildiğim kadarıyla, bu bir yedek parça maliyeti / dayanıklılık ile bakım maliyetleri testi. Yani 100.000 Km boyunca aracın değişen parçalarının maliyetini ve aracın yedek parça dayanıklılığını test etmişler. Testin sonunda ise aracı 15 Km hızla duvara çarpmışlar ve toplam tamirat maliyetini hesaplamaya çalışmışlar. Örneğin 100.000 Km boyunca bir arabanın kapısı kaç kere açılır kapanırsa o kadar açıp kapatmışlar. Yaptıkları yüksek hızları su dolu mankenler ile tam yüklü olarak gerçekleştirmişler. Test 2009 yılında yapılmış.

    Testin en sonunda ise aracın kaçıncı Km'de hangi bakımlara girdiği, hangi parçalarının değiştiği sıralanmış. TS-1, TO-2 gibi terimler rutin bakımlardır. Buna göre;

    - 2000 TS-1 (motor ve şanzıman yağ değişimi, sıvı hidrolik direksiyon, tekerlek hizalama), 1358 Ruble
    - 3200 kaybolan dengeleme ağırlıklarının yerine montajı, 80 ruble
    - 8000 sesli sinyal tamiri
    - 9000 TO-2 (motor yağı değişimi, kabin filtresi, tekerleklerin açıları kontrol edin)4.458 Ruble
    - 9000 Sol arka amortisör Değiştirilmesi 1770 Ruble
    - 11500 Düşük ışın ampuller Değiştirilmesi 350 Ruble
    - 12000 Egzoz sistemi santral, kaynak emme arka destek borusu Değiştirilmesi 1000 Ruble
    - 12200 Conta yıkama egzoz sisteminin değiştirilmesi 340 Ruble
    - 14000 Egzoz sistemi alımı boru değiştirilmesi 7550 Ruble
    - 16000 Sağ arka amortisör değişimi 1770 Ruble
    - 16000 Sessiz-blok ve sol arka amortisör sınırlayıcı sıkıştırma inme Değiştirilmesi 850 Ruble
    - 16000 Burçlar sabitleyici Değiştirilmesi
    - 24300 TO-3 (motor ve dişli yağları değiştirilmesi, hidrolik direksiyon yağı, soğutma suyu, hava ve kabin filtreleri, bujiler, tekerlek hizalama kontrol)7670 Ruble
    - 25200 Egzoz valfleri Değiştirilmesi 5040 Ruble

    Toplam maliyet ( daha ilk başta değiştikleri lastikler vs hariç 32.236 Ruble... Aracı duvara 15 Km hızla çarpıyorlar ve çeşitli tamircilerden fiyat alıyorlar. Aldıkları fiyatlar ise 180.000 Ruble ile 220.000 Ruble arasında değişiyor. Bu fiyat adamalara çok geliyor, Aracın satılması halinde daha az zarar edeceklerini hesaplıyorlar.

    Şimdi Merkez Bankası kurlarına göre yaptıkları maliyeti USD cinsine çevirelim, sonrada usd cinsinden günümüzdeki değerini hesaplayalım.

    30/06/2009 itibariyle 1 Usd = 30 Ruble civarında öyleyse adamların yaptıkları 32.236 Ruble 1.074 Usd'ye eşit oluyor. Bu da günümüz kurları ile yaklaşık olarak 2.000 TL ediyor. ( Not: 32.236 Ruble'yi merkez bankasının kurları ile direkt TL'ye çevirdiğimiz halde 1.650 TL gibi bir şey çıkıyor. ) Lastikler yakıt sarfiyatı ( Km'de 9,2 Litre = 1.500 Usd ) dahil edildiğinde araca 106.036 Ruble ( 3.534 Usd ) harcamış oluyorlar - ki lastikleri iki kez Michelin ve Brigstone olmak üzere değiştiriyorlar. Malum Çarpan Katsayısı nedeniyle.

    Araç Çarptığında ise 6.000 Usd ile 7.300 Usd aralığında bir tamir masrafı çıkıyor. İşte bu bana biraz saçma geldi. Zaten aracın sıfır km fiyatının 299.000 Ruble ( 10.000 Usd ) olduğu belirtilmiş. Fotoğraflardan anladığım kadarıyla araçta o kadar büyük bir hasar oluşmamış, Burda sanayilerde 1.500 - 2.000 TL'ye rahatlıkla halledilebilir diye düşünüyorum. Testin genelinde araç Lada Priora ile kıyaslanmış, prioranın bakım masraflarının Geely'den yüksek olduğu ancak, Geely'nin ikinci el fiyatının çok düştüğü nedeniyle Priora daha öne çıkarılmış. Rusya da da durum ikinci el açısından çok farklı değil anlaşılan...

    Konunun uzmanı olmasam da benim şahsi kanaatime gelecek olursak...

    Geely MK, Motor normlarını karşılamadığı için artık Ülkemiz tarafından ithal edilmiyor. Yakın bir tarihte Euro 5 motor normalarını sağlamış şekilde yeniden ithal edilerek Geely'nin Ülkemiz araç gamına ekleneceği söyleniyor. Test boyunca Ruslar aracı her koşulda zorlamışlar, dikkat ederseniz ana arıza kalemleri eksoz sisteminden kaynaklanmış. Yani araca YÜKLENMİŞLER. Ancak, aracın motor, şanzıman, ön takımlar gibi ana unsurlarında arıza meydana gelmemiş. Daha çok bozuk yolların yaratabileceği amortisör arızaları meydana gelmiş.

    Kendi lastikleri haricinde iki kez lastik değiştirmişler, yerine koydukları lastikler ise Michelin ve Brigstone. Üzerindeki lastikler kalitesizdi belki ama daha sonra taktıkları lastiği neden değiştirdiler de üçüncü kez lastik koydular araca orasını tam anlayamadım. Eğer ikinci lastik ömrünü tamamladı ise aracı bozuk yollarda çok zorladılar anlamına geliyor. Yok 100.000 Km çarpanı nedeniyle yaptılarsa kendi lastikleri gerçekten kalitesiz anlamına geliyor - ki kendi aracımda kullanılan lastiklerin çok kaliteli olmadığını biliyorum.

    Kendi aracımdan laf açılmışken, 2.500 Km'lerde olan aracımda herhangi bir problem yok. Ancak evime giden yol oldukça kasisli, çukurlu ve genel anlamıyla bozuk PARKE bir yol olduğundan dolayı yokuş aşağı giderken aracın arka koltuklarından ses geliyor. Ancak arka koltuklarda birisi varsa ses asgari düzeye iniyor. Bilgilerinize...

    Gelelim tekrardan Geely MK'ya.. Testi tam anlamıyla anlayamadım, malum google translate bazen kuşu - uçak olarak çevirebiliyor. Daha çok rakamsal ifadeler üzerinden yorum yapmaya çalıştım. Türkiye şarları dikkate alındığında MK zaten ucuz fiyatıyla öne çıkıyor. Bakım maliyetleri USD üzerinden düşünüldüğünde verdiği arızalar dahil olmak üzere çok yüksek görünmedi gözüme, zira, aracın rusya şartlarında yakıt dahil 5.000 TL gibi bir maliyeti olmuş 25.000 Km boyunca ( 100.000 Km şartlarına göre zorlanmış olsa da ) 25.000 Km normal bir aile arabasının 2-3 yılda katedebileceği bir KM'dir. 2-3 yıllık periyotta Rusya fiyatları ile yakıt dahil yıllık 1.500 - 2.500 TL arası bir maliyet ( Türkiye benzin fiyatları ile 10.000 TL sadece benzin parası = acı ama GERÇEK ) çok yüksek değil. Rus benzin fiyatları ile Türkiye fiyatları arasında aklınız karşışmasın diye, sadece bakım/tamir maliyetlerinin 2-3 yıl da 2.000 TL civarında olduğu ve yıllık 1.000 Tl veya daha düşük bedele geldiğini belirtmekte fayda var. Diğer tarafta aracın, zorlandığı ve ağır şartlarda kullanıldığı dikkate alınırsa benzin sarfiyatının 9 Litre ortalamadan 8 Litreye ve daha azına düşürülebileceği de dikkate alınmalıdır.

    Saygılarımla,

    ÖNEMLİ NOT: Kesinlikle Geely kullanıcısıyım, satıcısı değilim... Vaktim vardı, beyin jimnastiiği yapmaya çalıştım. Zaten arabayı da methetmedim... Parası olan Geely'e bakmasın... Parası az olanlara Geely tavsiyemdir. Benim Param Az...

    Elinize sağlık yararlı bir çalışma olmuş ama bu test bana pek tarafsız gibi gelmedi samki Ruslar Çin mallarından intikam alırmışcasına test yapmışlar.




  • 
Sayfa: önceki 2021222324
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.