DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Alternatörden 60 amper üretmek için?
13
Cevap
0
Favori
9.041
Tıklama
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Elektronik >> Elektronik >> Alternatörden 60 amper üretmek için?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Teğmen
      162 Mesaj
      05 Şubat 2010 21:04:55
      slm arkadaşlar standar bir 60 amperlik otomobil alternatörünün (şarj dinamosu) 60 amper üretmesi için dakikada kaç devir dönmesi gerekir.
      2. sorum olarak, devir arttıkça bu alternatörlerin akımı, voltajı 12 den yukarı yükselirmi bilgilendirirseniz sevinirim



      _____________________________

    • Yarbay
      5443 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      05 Şubat 2010 21:52:29
      Amaç nedir?


      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Yüzbaşı
      939 Mesaj
      05 Şubat 2010 22:09:31
      düşük devirde de 60 amper verebilir - iç direnci buna uygunsa

      devir sayısına bağlı olan amper değil ürettiği voltaj

      12 V 'ta 1 Ohm'luk bir yük bağlarsan 12 A
      0,2 Ohm'luk bir yük bağlarsan 60 A verir




    • Teğmen
      162 Mesaj
      05 Şubat 2010 23:26:20
      cevabın için teşekkür ederim.
      peki 4000 devirde devamlı çalışsa 15v geçermi yada zararmı verir


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      939 Mesaj
      06 Şubat 2010 00:02:02
      rulmanları bozulmazsa devamlı dönmesinde bir sakınca yok
      önemli olan çekeceğin akımdır
      akım çektikçe sargılar ısınacağı için yanabilir

      şimdi 4000 devirde 15 V verip vermediğini
      ancak etiketinden okuyabilirsin

      etiketinde nominal değerleri yazması lazım
      yani normal çalışma devir voltaj ve akımı

      etiketinde yazmıyorsa 4000 devir döndürüp AVOmetreyle kaç volt çıkış verdiğine bakabilirsin
      ama boşta değilde bir lamba gibi küçük bir yük bağlıyken
      boşta çalışırken doğru sonuç vermeyebilir ölçüm



    • Yarbay
      5443 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      06 Şubat 2010 00:49:53

      quote:

      Orijinalden alıntı: azay

      slm arkadaşlar standar bir 60 amperlik otomobil alternatörünün (şarj dinamosu) 60 amper üretmesi için dakikada kaç devir dönmesi gerekir.
      2. sorum olarak, devir arttıkça bu alternatörlerin akımı, voltajı 12 den yukarı yükselirmi bilgilendirirseniz sevinirim



      Alternatör üzerinde zaten regülatör var 13.8-14.4 volt arası sabit DC gerilim veriyor olması lazım.


      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Teğmen
      162 Mesaj
      06 Şubat 2010 17:03:22
      o zaman 2000 devir hız yeter, 4000 devirde ısıtıp yakmaya gerek yok öğle değilmi..


      _____________________________

    • Yarbay
      5443 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      06 Şubat 2010 21:48:49

      quote:

      Orijinalden alıntı: azay

      o zaman 2000 devir hız yeter, 4000 devirde ısıtıp yakmaya gerek yok öğle değilmi..


      Alternatörün üzerinde en uygun devir yazıyor olabilir.Tahminen 1750-2500 devir arası maksimum performansta çalışır.


      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Binbaşı
      1501 Mesaj
      07 Şubat 2010 20:29:28

      quote:

      Orijinalden alıntı: alpernbugra



      Alıntıları Göster



      Alternatör üzerinde zaten regülatör var 13.8-14.4 volt arası sabit DC gerilim veriyor olması lazım.


      Alternatörün üzerindeki regülatör değildir. Akü gerilimi 13.8 - 14.4 volta ulaştığında dış sargıya giden akımı keser, akünün voltajı düştüğünde tekrar sargıya elektrik vererek, şarjı yeniden başlatır. Otomobillerde regülatör görevini akümülatör üstlenir. Yanlış hatırlamıyorsam, akü sığasının % 40 kadar bir akımla, normal şarjın 4 misli rejimle şarj olurlar.

      Anlaşılması için birde şema ekliyorum.



      Şekilde, otomobil alternatörü için kullanılacak basit fakat etkili bir devre görülmektedir. Negatif şaseye sahip otomobil sistemlerinde kullanılacak şekilde düzenlenmiştir. Devre, alternatör alan sargılarındaki gerilim maksimuma çıkınca veya minimuma düşünce, zener diyot regülasyon işlemi yapmaz. Bu anda 2N5296 transistörü yalıtım, ‘N3055 transistörü iletim durumundadır. Alternatör sargılarına maksimum akü gerilimi uygulanır. Alternatör çıkışındaki gerilim de bu anda aküyü şarj etmektedir. Akü gerilimi 13,6V’un üzerine çıkınca 2N5296 iletime, 2N3055 yalıtıma geçecektir. Alternatör çıkışı sıfıra düşecek ve akü için sağlanan şarj akımı kesilecektir.




      _____________________________

    • Yarbay
      5443 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      07 Şubat 2010 21:00:56

      quote:

      Orijinalden alıntı: M. Reha



      Alıntıları Göster



      Alternatörün üzerindeki regülatör değildir. Akü gerilimi 13.8 - 14.4 volta ulaştığında dış sargıya giden akımı keser, akünün voltajı düştüğünde tekrar sargıya elektrik vererek, şarjı yeniden başlatır. Otomobillerde regülatör görevini akümülatör üstlenir. Yanlış hatırlamıyorsam, akü sığasının % 40 kadar bir akımla, normal şarjın 4 misli rejimle şarj olurlar.

      Anlaşılması için birde şema ekliyorum.



      Şekilde, otomobil alternatörü için kullanılacak basit fakat etkili bir devre görülmektedir. Negatif şaseye sahip otomobil sistemlerinde kullanılacak şekilde düzenlenmiştir. Devre, alternatör alan sargılarındaki gerilim maksimuma çıkınca veya minimuma düşünce, zener diyot regülasyon işlemi yapmaz. Bu anda 2N5296 transistörü yalıtım, ‘N3055 transistörü iletim durumundadır. Alternatör sargılarına maksimum akü gerilimi uygulanır. Alternatör çıkışındaki gerilim de bu anda aküyü şarj etmektedir. Akü gerilimi 13,6V’un üzerine çıkınca 2N5296 iletime, 2N3055 yalıtıma geçecektir. Alternatör çıkışı sıfıra düşecek ve akü için sağlanan şarj akımı kesilecektir.




      Ben bu sistemin değiştiğini düşünüyorum, çünkü otomobilimizde yaptığımız ölçümler hep 14,4 volt gerilim görüyorum.(arabanın aküsü öldüğünde takviye ile çalıştırmıştık 14,4 volt ölçtüm multimetre ile yeni akü taktığımdada aynı şarj gerilimini ölçtüm)


      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Binbaşı
      1501 Mesaj
      07 Şubat 2010 21:42:22
      Sistem hep aynıdır. Çok eski sistem, röleli konjektörlerde de böyleydi. Gaza aşırı bastığınızda ve rölanti devrinde, aşırı akım çeken far, rezistans gibi şeyleri kullandığınızda voltajda minik oynamalar göreceksiniz.

      Bir de bu aletler, bir saat şarj edip bir saat beklemiyor, saniyelerde devreye girip çıkıyor. Her şey, çektiğiniz akıma bağlı. Eski elektronik konjektörlerde devreye girmesi, atıyorum 0.6 voltları buluyorsa, yeni sistem konjektörler 0.1 volt düşümünde bile devreye girebilirler. Fakat sistem, hep alternatörün şarj akımını azaltarak çalışır.

      Akümülatör gibi çok sağlam, bir doğru voltaj kaynağı varken, kim 60-100 amper verebilecek regülatöre ihtiyaç duysun?


      _____________________________

    • Yarbay
      5443 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      07 Şubat 2010 22:36:13

      quote:

      Orijinalden alıntı: M. Reha

      Sistem hep aynıdır. Çok eski sistem, röleli konjektörlerde de böyleydi. Gaza aşırı bastığınızda ve rölanti devrinde, aşırı akım çeken far, rezistans gibi şeyleri kullandığınızda voltajda minik oynamalar göreceksiniz.

      Bir de bu aletler, bir saat şarj edip bir saat beklemiyor, saniyelerde devreye girip çıkıyor. Her şey, çektiğiniz akıma bağlı. Eski elektronik konjektörlerde devreye girmesi, atıyorum 0.6 voltları buluyorsa, yeni sistem konjektörler 0.1 volt düşümünde bile devreye girebilirler. Fakat sistem, hep alternatörün şarj akımını azaltarak çalışır.

      Akümülatör gibi çok sağlam, bir doğru voltaj kaynağı varken, kim 60-100 amper verebilecek regülatöre ihtiyaç duysun?


      Müsait bir zamanda gaz veripte deneyeceğim.


      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Er
      2 Mesaj
      02 Şubat 2016 21:01:06
      yaow arkadaş biriside demiş ki 60 amperlik bir alternatörle 600 amperlik bir aküyü doldururmuyum ulen adam napmış len 60 A lik alternatör 600 A lik aküyü 150 günde doldurur voltaj ne olursa olsun kaynağı arttırman gerek 60 amperlik alternatör 60 amperlik aküyü 1.5 günde dolduruyor hesap edin gerisini.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1851 Mesaj
      03 Şubat 2016 00:54:12
      1,5 günmü?!!! Eğer dediğiniz gibi olsaydı kısa mesafe araç kullananların hepsi yolda kalırdı, zira her marş akü kapasitesinin önemli bölümünü harcar, doldurmak içinse günboyu durmadan gezmek gerekirdi.


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      2001 Mitsubishi Carisma Avance 1.6
Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Donanım / Hardware >> Elektronik >> Elektronik >> Alternatörden 60 amper üretmek için?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.