Şimdi Ara

██ HYUNDAI GETZ KULÜBÜ ██ (112. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
6 Misafir - 6 Masaüstü
5 sn
32.938
Cevap
125
Favori
2.789.567
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 110111112113114
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: royartar

    quote:

    Orjinalden alıntı: JackDaniels


    quote:

    Orjinalden alıntı: suadiye

    Arkadaşlar bende bugün park ederken,
    sol arka çamurluğu sürttüm bi kaç çizik oluştu acaip moralim bozuldu,
    bu rötuş boyasını her renk oluyormu bulurmuyum jackdaniels sen bi ara kullanmıştın.
    bu arada roy bahsettiğin yoldan kız kardeşimi okula götürdüm cuma günü durum hakkaten felaket




    servis kendisi hazırlıyo o boyayı araba rengine göre

    benim renk ellerinde yoktu 2-3 kez söyledim

    en sonunda servis müdürüne söyleyince 5 dakikada hazırladılar ve kutuda verdiler

    bende ilaç şişesinin içine koydum ve lazım oldukça kullanıyom


    ben de gitsem söylesem, yaparlarmı ben rütuj istediğimde komple boyanması gerekiyor dediler... o parçanın? peki çok belli oluyormu?


    yakından biraz belli oluyor ama uzaktan görünmüyo




  • selam arkadaşlar,
    hafta sonu ilk uzun yoluna çıkardım arabayı(1.5VGT HY KLM 2006). ankara-konya yaptım geldim. arabanın uzun tolu acaip hoşuma gitti. gölbaşını geçtikten sonra şoförler odasının tesislerinin orda güzel bir rampa var. o rampayı bile 5. viteste 120 ile filan çıktı. rampada hiç devirden düşmüyor araba. sollamalarda acaip rahat ettim. 550 km yaptım, dönüşte yine aynı yerde fulledim. 60 ytl eurodisel aldı. 110bin\km yapıyor sanırım.
    herkese kazasız belasız, çukursuz sürüşler.
  • selam arkadaşlar,
    hafta sonu ilk uzun yoluna çıkardım arabayı(1.5VGT HY KLM 2006). ankara-konya yaptım geldim. arabanın uzun tolu acaip hoşuma gitti. gölbaşını geçtikten sonra şoförler odasının tesislerinin orda güzel bir rampa var. o rampayı bile 5. viteste 120 ile filan çıktı. rampada hiç devirden düşmüyor araba. sollamalarda acaip rahat ettim. 550 km yaptım, dönüşte yine aynı yerde fulledim. 60 ytl eurodisel aldı. 110bin\km yapıyor sanırım.
    herkese kazasız belasız, çukursuz sürüşler.
  • Arkadaşlar herkese selamlar,

    geçen forumda yazılan hız muhabbetine istinaden birşey paylaşmak istiyorum. belki sizlerde gazete ve tv görmüşsünüzdür. c.tesi günü izmir mavişehir semtinde çift gidiş çift geliş şeritli yolda bir kaza vardı. ama kaza gerçekten normal bir kaza değil. uno marka bir araç ortadan ikiye bölünmüş şekildeydi. arka tarafı bir otobüsün altında ön tarafı ise 50 m. ilerde bir getzle çarpışmış. kazanın sebebi ise aşırı hız. sürücü 26 yaşında bir bayan 130 km den fazla söylenen hızla giderken cep telefonuyla konuşuyor hafif bir viraja girerken ve direksiyon hakimiyetini kaybedip orta refüjdeki direğe çarpıp ikiye bölünüyor ve karşı şeride geçiyor. arkası bir otobüsün altına giriyor önüde dediğim gibi işte. Sonuç olarak kız feci şekilde (vücudu belinde ikiye ayrılarak) hayatını kaybediyor. :(:(:(

    bunu paylaşmamım nedeni aklınızın köşesinde ufacık bir kelimesinin kalması ve bu şekilde davranmanızı önelemsi. bu kadar hıza ne gereği var. ne kadar hızı sevsekte (bende dahil) yapmamak lazım.

    KENDİMİZİ DÜŞÜNMÜYORSAK YAKINLARIMIZI DÜŞÜNELİM...




  • Aynı sorunu ben de yaşıyorum, hatta ben fanı sürekli "2" konumunda tutmak zorunda kalıyorum. "1" konumunda bile buğu yapıyor.
    quote:

    Orjinalden alıntı: belirsizlik

    Buğu sorunu için fanım sürekli "1" sevişesinde. Ancak fan açıkken sıcaklık ayarı nötr durumda olduğu halde, sıcak hava üfleniyor.
    Fanı kapattığımda ise mutlaka buğu oluyor.
    Bu sorunu yaşıyan bir arkadaş var mı?
  • Bu arada, @ng@r@lı, ortalıkta yoksun ama sana bir sorum olacak, şimdi benim sigorta basak tı sanırım, neyse exper i aradım tanıdık olduğu için autoking servisi var ücretsiz kazasızlığı etkilemeden dedi, benim sağ kapıda araç siyah biliyorsun, beyaz beyaz çizikler olmuş aşırı belirgin, bunları autoking de hiç belli olmadan ücretsiz yapabiliyorlarmı sen yaptırmıştın sanırım autoking e birşeyler tecrübelisin diye sana soruyorum, bende gidip yaptırayım eğer gerçekten belli olmuyor ve garanti vs birşey olmuyorsa


    Yaw forumda yine sorun var heralde; alıntı yapamadım biturlu bende mesajını kopyala-yapıstır yaptım :)

    Kardeş uzun suredir foruma giremedim. Antalyaya gitmiştim 1 haftadır; ordan fethiye ölüdenize gectik, daha yeni geldim. Bu arada fethiyeye girişte Nevşehirlinin yeri var; 1kg kuzu külbastı ızgara 20ytl imiş, çok guzel ve çok ucuz, yolunuz düşerse tavsiye ederim :)

    Auto king yapar çizikleri merak etme. Adamlar işlerinde profesyonel. Yanlız baya sıra beklemen gerekiyor genelde. Bana 1ay sonrasına sıra vermişlerdi, ankara autoking baya yogun çalışıyor yani. Bu arada 30cm uzunlugunu gecmeyecek çizikleri yapıyoruz demişlerdi bana ama benim sag 2 kapıyı serefsizin biri komple çizmişti. Bıra 30cm'i toplasan hepsini metrelerce çizik vardı belki ama ucretsiz yaptılar hepsini, hemde cok kaliteli ve renk-ton farkı olmadan yapmışlar. Tavsiye ederim ama biraz sıra beklemen gerekece.

    Bu arada malesef derslerimin yogunlugu yuzunden artık foruma daha az girme kararı aldım. Gecen donem forum yuzunden ders bıraktım, mezuniyetimi uzattım :) Ara ara takılacam ama tamamen ayrılmak mumkun degil. Herkese kazasız belasız surusler dilerim.




  • merhaba arkadaşlar....
  • Araç dışarıdan nefes aldığı halde, fan kapalıyken bu durum buğuya neden oluyor. Hatta fan tek başına buğuyu gidermeye yetmiyor, kitapçıkta belirtildiği gibi buğu durumunda, havanın yere verilmesi seçeneğini, yere ve göğüs seviyesine şeklinde değiştiriyorum. Ve 15 dakika sonra yine buğu olduğunda da tekrar yer seviyesini seçiyorum.
    Anlayacağınız buğu ile aracı aldığımdan beri üç aydır boğuşuyorum.
  • merhaba....

    wala arkadaşım şaşırıyorum yaniiii.... insan buğuda problem yaparmı die düşünür. Ama belli ki bazı arkadşların başına bela olmuş bu iş... bizdede buğu oluyo ama ne bilim abartı olmasın 5 saniye sürmüyodur yani çözülmesi..mesela halısahadan çıktıktan sonraki oluşan buhar, kaloriferi açmamla kapamam bir oluyo desem yalan olmaz... ama araştırmak lazım. neden olsunki... arkadaşım aracının içinde NEM olmasın. kapı içleri filan su almış olmasın... zira içerde nem varsa buğu olur.
  • @belirsizlik : abi eger dış sirkulasyonda da bugu yapıyorsa camlar ve uzun sure gitmiyorsa bi servise gotur arabayı. Arabanın havalandırmasına bir yerlerden su buharı giriyor olmalı. Benim eski arabamda (fiat marea) havalandırmanın etrafı hep bugu oluyordu. Bende servise goturdugumde radyatorde cok ufak bir çatlak oldugunu ve bunun bugulanmaya neden oldugunu saptamışlardı. Radyator degişince sorun hallolmuştu.

    Bu arada Afyon- Burdur,antalya arası yollar delik deşik olmuş. Yollarda çok derin çukurlar var. Yolu buralara düşenler olursa dikkat etsin derim. Biz ticari (VAN) pejo-partnetle gidip geldik o yolları o yuzden cukurlarda sorun yaşamadık ama ufak lastikli ve yere yakın araçlar sorun yaşayabilir belki.

    Bu arada pejo-partnerlerin dizel motoru cok dandikmiş. 1160kg araba 71HP motor. 120km ile giderken 3000deviri geciyor. Arabanın hızlanmasıda rezalet. Partneri kullandıktan sonra dizel getz'imin kıymetini anladım :)
  • Slm. 10.000 bakım yaklaştı da birşeyler sorayım dedim.

    Servise sordum 120 YTL dedi. Az mıdır çok mudur nasıldır?
    10.000 bakımda neler değişiyor?
    rot-balans ayarlarına bakıyorlar mı?
    servis sonrası performansta yada tüketimde bir değişiklik gözlemlediniz mi?

    8500km deyim de......
  • arkadaşım aracın benzinlimi ?

    benimki benzinli daha 750 km deyim. aracı ilk 5000 de getir dediler bana. ve geçenlerde servise sordum 5000 için bakıma geldiğimde masraf ne olcak die. 50 ytl dediler. 10000 bakımında fazla bişiler mi yapıyolar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: budoka

    arkadaşım aracın benzinlimi ?

    benimki benzinli daha 750 km deyim. aracı ilk 5000 de getir dediler bana. ve geçenlerde servise sordum 5000 için bakıma geldiğimde masraf ne olcak die. 50 ytl dediler. 10000 bakımında fazla bişiler mi yapıyolar.



    5000 bakımı yokki

    herhalde bitek yağ ve filtre değişecekler
  • wala bana sölenen o. 5000 olduğunda getir dediler.... sonra 10.000 sonra 20000 filan
  • Benim araba 10bin bakımından cıktıgında en belirgin farklılık vites geçişleri baya yumuşamıştı. Özellikle 1.ve 2. viteslerin kemikli geçişleri duzelmişti. Şanzıman yagı eklemişler, ve arabanın tum yaglarına bakmışlar, eksik olanları tamamlamışlar.

    Birde ben polen filtresini degiştirmeyin demiştim çünkü kullanım kalvuzunda 20binde bir degişir yazıyordu ama şimdi keşke değiştirseymişim diyorum çünkü havalandırmanın üfledigi hava miktarı baya azaldı suan. eskiden 2 deyken ufledigi miktarı şimdi anca 3 deyken ufluyor mesela.

    Başka bilindik seyleri yaptırmıştı. Silecek kollarının ayarı, plakanın sabitlenmesi gibi, onlar pek farketmedi.
  • Güçlü minik
    -Güney Koreli üreticiyi mini sınıfta temsil eden Getz 2002 yılındaki Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtıldı
    " Geçtiğimiz yıl makyajlanan otomobilin motor gamında da değişiklik yapıldı.
    " Getz, Türkiye'de 1.4 litre 97 HP, 1.6 litre 106 HP benzinli, 1.5 litre 88 ve 110 HP dizel motorlarla ticarileştiriliyor. 1.4 benzinli ve dizel motor seçenekleri GLS ismi verilen donanımla satılırken, 1.6 litrelik seçenek Cool ismini taşıyor.
    " Otomatik şanzıman sadece küçük hacimli benzinli motorda opsiyon olarak alınabiliyor.

    Güvenlik
    Hyundai'ın mini modeli Getz Euro-Ncap'ın dört yıldızlık sonucuna baraj puanla ulaştı. Otomobilin güvenlik sistemi, tek kademeli açılan sürücü ve yolcu hava yastığı, koltuklara yerleştirilen yan yastıkları, önde gergili ve basınç koruma sistemine sahip emniyet kemerlerinden oluşuyor. Sürücü için akıllı kemer hatırlatma sistemi düşünülmüş. Araç içi çocuk güvenliği genel olarak tatminkardı ancak Getz yayalara karşı hiç de iyi davranmadı.

    İşlevsellik ve donanım
    " Makyaj operasyonu iç mekana çok az yansımış. Malzeme kalitesi sınıf standartlarında, işçilikse tatmin ediyor.
    " Standart çakmağın dışında 12V'luk ikinci bir çıkış konulmuş olması iyi bir düşünce. Ergonomik açıdan sorunlu bir buton bulunmuyor.
    " Siyah rengin hakim olduğu iç mekan karamsar bir atmosfer yaratıyor. Metalik orta konsol ve büyük ön cam bu havayı bir nebze olsun dağıtıyor.

    Sürüş İzlenim
    Hyundai Getz'e yapılan operasyon ön tasarımda yoğunlaşıyor. Selefinin köşeli farları otomobilin menşesine uygun olarak çamurluklara kadar uzatılmış. Bunun yanında radyatör ızgarası da değiştirilmiş. Diğer bir değişiklikse eski versiyondaki kare sis farlarının yuvarlak forma dönüşmesi olarak karşımıza çıkıyor. Arka bölümdeki değişim fark edilemeyecek kadar küçük. Stopların rengi değiştirilirken, sis farları tamponun ortasına konumlandırılmış. Hyundai mühendisleri iç mekanda kullanılan malzeme kalitesinde değişiklik yapmamışlar. Bir kaç butonun yeri değiştirilirken, sürücüyü yepyeni bir gösterge tablosu karşılıyor. Önde ve arkada sunulan diz mesafesi sınıf standartlarında. Boyutlarda değişim olmadığından 254 litrelik bagaj hacmi korunmuş. Arka koltukların yatırılmasıyla bagaj hacmini 977 litreye kadar artırmak mümkün. Getz'teki asıl değişim motor kaputunun altında gerçekleşmiş. Selefindeki 1.5 litrelik üç silindirli ünite aynı hacimdeki dört silindirli yeni versiyonla değiştirilmiş. Ayrıca VGT ismi verilen değişken turbo basınç sistemi sayesinde motor 4000 d/d'de 110 HP güç, 1900 d/d'de 235 Nm tork üretiyor. Alt devirlerde biraz cansız kalsa da motor 2500 d/d'den itibaren hızlı bir ivmelenme yaşatıyor. Yaptığımız testte 0'dan 100 km/s hıza 11.5 saniyede ulaştık. Motorun atak yapısı performanslı kullanımı körüklüyor. Bu nedenle ölçümlediğimiz 6 litrelik tüketim fazla görünebilir. Ancak sakin kullanımda bu değeri 5.5 litre civarına indirmek mümkün. 45 litrelik deposuyla Getz'in menzili 750 km.
    Getz'in orta sertlikteki süspansiyonu şehir otomobili için yeterli yol tutuş özellikleri sunuyor. Konfor düzeyi de tatminkar. Virajlarda yana yığılmayan otomobil çok zorlandığında önden kayabiliyor. Otomobilin fren sistemi 100 km/s hızdan durma konumuna 39 metrede gelmemizi sağladı. Ancak pedalın dozlama hissinin zayıf olması rahatsızlık yaratıyor.


    Genel Değerlendirme
    İşçilik 7 Sınıf standartlarında
    Görüş 8 Problemsiz, yan aynalar büyük
    Performans 8 Beklentileri aşıyor
    Tüketim 6 Performanslı kullanım halinde yükselebilir
    Konfor 7 Yeterli düzeyde
    Frenler 7 Fren pedalının dozlanması güç
    Yalıtım 7 Yüksek hızlarda gürültülü
    Donanım 8 Eksiği yok gibi
    Fiyat 5 Bir üst sınıfa yakın
    29.675 YTL

    Sonuç Hyundai mühendisleri Getz operasyonunu başarıyla sonuçlandırmış. Tasarım kadar yeni dizel motorun performans disiplinindeki etkisi hissediliyor. Ancak bu tip kullanım yakıt tüketimini yükseltiyor. Bu da dizelin avantajını ortadan kaldırıyor. Ayrıca frenlerin dozlama hissi düşük kalıyor.
    İkinci el İkinci elde talep gören bir otomobil. Düşük yakıt tüketimi ve pratik kullanım özellikleri önemli avantajı. Bunun yanı sıra minik bagajıyla ailelerin tercih listesinin dışında kalıyor. Uzun süre değerini koruduğu söylenebilir.




    arabam.com alıntı




  • getz almayı düşünenlere:

    2006 HYUNDAI GETZ 1.5 VGT-CRDi
    Kasa Tipi Hatchback 5 kapı
    Kullanım Yeni (sıfır)
    Kaçıncı El İlk sahibi
    Renk Gümüş
    Hasar Durumu Hasarsız
    Silindir Hacmi 1.500 cc
    Motor Gücü 88 BG
    Yakıt Dizel
    Vites Düz
    Aracın Km'si 950
    Fiyat 21.750 YTL
    İlgili Kişi BAHA YıLDıZ
    Şehir İstanbul
    Telefon 0 505 3257480

    arkadaşlar 2. el getzlerde fiyatlar 20 nin üzerinde genelde bu gerçekten sevindirici...
  • Selam arkadaşlar buğu konusuna değinmek istiyorum. arkadaşların yazdığı mesajlarda fan seviyesinden ve havanın dışardan alınması gerektiginden bahsedilmiş ancak havalandirma ayarının ne konumda olacağından bahsedilmemiş yada ben göremedim bu ayardan bahsedildiğini. buğu çözmek için konum anahtarının buğu çözme (sarı renkle gösterilen ön cama üfleme) pozisyonunda yani pozisyon anahtarının en sağa çevrili konumda olması gerektiğini hatırlatmaya gerek varmı bilmiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birikim -- 6 Mart 2006; 17:54:06 >
  • arkadaslar bizim getz lerin fiyatları guncellenmektedır yazıyo sıtesınde.acaba artıcakmı fıyatlar azalacakmı?
  • Ayrıca ben arabayı aldığım zaman bakımların 10 bin km de bir yapılacağı söylenmişti. bende 10000 km de götürdüm bakıma, indirim vardi o dönemde ve 90 kusur ytl idi bakım masrafı. maalesef neler yapıldığını izleme şansim olmadı çünkü bekleme salonuna davet edildim. ( bu uygulamayı hiç sevmiyorum) ve maalesef kağıt üzerinde okudum yapılanları.. arkadaşlara tekrar hatırlatmak istiyorum. bakım sonrası yakıtta çok büyük düşüş beklemeyin. geçtiğimiz cumartesi günü kizilcahamamdan güdül ilçesine ve beypazarı yol ayrımına kadar ölçüm yaptim 5.5 litre bile değildi sarfiyat ama bunu sağlamak isteyenlerin gaz pedalını cok hassas kullanması vede süratlerinin 5 . viteste 80 lerde olması gerekiyor. yani 2000-2500 devir arası en ekonomik devir buna dikkat ederseniz ve arabanın çekmediği yerlerde vites küçülterek sürdüğünüz takdirde siz de bu düşüşü 10000 km lik bakımdan önce net bir şekilde göreceksiniz. eğer performans meraklısı olursanız bunu hiç göremiyeceksiniz diyebilirim. bu arada şunuda söylemek gerekir ağırlğıda hesaba katmak açısından arabada 3 kişiydik .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi birikim -- 6 Mart 2006; 18:14:05 >




  • 
Sayfa: önceki 110111112113114
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.