Şimdi Ara

ABS lambası belli bir hızda yanıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
19
Cevap
1
Favori
11.384
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2000 model ford focus aracım var. ABS lambası arada bir yanıyordu. Sonra fark ettim ki saatte 120-130km hızı geçtikten sonra yanıyor bu ABS lambası ve arabayı stop ettirip tekrar çalıştırana kadar sönmüyor.. Eğer bu hızı geçmezsem hiç bir sorun yok . Geçen özel servise gidip arıza koduna baktırdım. C1145 ABS sağ sensör devir kesici hatası, yanlış/eksik sinyal gibi birşeyler yazıyordu ekranda. Ordaki usta ya ABS kablosu değişecek yada sağ ön tekerin bilyelerinde sorun var dedi. Ama forumdaki üstadlara da danışmak istedim. Saatte 130km hıza kadar doğru sinyal veriyorda sonra neden sinyal bozuluyor anlanadım bir türlü.

    Ayrıca;

    1) ABS devredeyken, teker kitlenmeyecek olsa bile devreye giriyor ve ön alt takımdan tak tuk sesler geliyor, fren pedalıda gelgit yapıyor. Bu bir sorun mu?

    2) ABS devredeyken frene sert bastığımda araç sol tarafa çekiyor yani sağdaki balata sıkmıyor. ABS kablosu ya da ön teker bilyeleri değişirse düzelir mi yoksa bu da ayrı bir sorun mu?

    Bu konularda bilgisi olan varsa ve yardım ederse çok sevinirim. Bir kaç ay sonra aracımı askerlik görevim nedeniyle satacağım ve bu sorunu halletmeden satmak istemiyorum.

    Şimdiden teşekkürler.







  • sensör belli bir devirden sonra okuyamıyordur. bilya belli bir hızdan sonra salınım yapıp formunu bozuyorsa bilyanın değişmesi gerekir. ancak bilya da ötme gibi belirtiler meydana gelir. bence sensör kaynaklı bir arıza.

    tekerin kilitlenmemesi gerekirken kilitleniyorsa lastikleriniz tutunma özelliği kaybetmiştir. eskimiş ise değiştirmeniz gerekir. yeni ise bir dahakine daha kaliteli bir marka tercih edin.

    abs sağ tekere hükmetmiyorsa farklı basınç değerleri ortaya çıkar. bu da sol tarafa çekmesini sağlar. öncelikle sensörü söküp multimetre ile testtini yaptırın. bu testi yaparken aynı zamanda kablosunu da sıkın burkun ki yüksek süratte oluşan bir kopma oluyorsa ortaya çıksın.

    geçmiş olsun

    saygılar...
  • Bir kaç sorum daha olacak;

    Eğer sorun bilyadaysa, bilyanın ötmesi fark edilir bir seviyede mi olması gerekiyor?

    Lastiklerim daha çok yeni ve Pirelli marka. Lastik yönünden bir sorun olacağını sanmıyorum. Lastik dışında başka bir sorun olabilir mi erken kitlenmenin nedeni?

    Multimetre ile sensör direncini ölçme işlemini yapabilirim. Ölçmem gereken değer ne olması gerekiyor?

    Şimdiden çok teşekkürler.
  • Yaklaşık olarak 700 Ohm olması lazım.
  • Çok sağol. Bu haftasonu bi kontrol edeyim, sensör sağlam mı.

    Bu konuda diğer sorularım güncel arkadaşlar.
  • eğer bilyadaysa salınım yapabilmesi için baya bir dağılması gerekir. yüksek bir uğultu ile belli eder. yoksa oldukça sert bir malzeme ufak bir bozukluk ile salınım yapmaz. multimetreye bağlayın sensörü. mıknatıs çekebilecek bir metale yaklaştırın yaklaşık 1 cm yi geçmesin uzaklık. hızlıca metale yakın salladığınızda değerlerin yükselip alçalması gerekir. bunu kabloyu belli noktalardan bükerek tekrarlayın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    eğer bilyadaysa salınım yapabilmesi için baya bir dağılması gerekir. yüksek bir uğultu ile belli eder. yoksa oldukça sert bir malzeme ufak bir bozukluk ile salınım yapmaz. multimetreye bağlayın sensörü. mıknatıs çekebilecek bir metale yaklaştırın yaklaşık 1 cm yi geçmesin uzaklık. hızlıca metale yakın salladığınızda değerlerin yükselip alçalması gerekir. bunu kabloyu belli noktalardan bükerek tekrarlayın.



    Çok sağol, bunu da deneyeceğim. Fakat merak ettim metali sallamamla direnç değeri neden değişecek. ABS sensörü manyetik alan etkileşimi ile çalışan bir sensör tipi mi?




  • evet aynen öyle. sensörün karşısında dişli gibi bir daire bulunur. döndükçe yaklaştıkça bilgi verir sensör. sabit bilgi aldığı yerde abs yi devreye sokar

    pirellinin hangi modeli? pirelli sert lastiktir ve çabuk kilitlenmeye sebep olur. ayrıca ilk 1000 km de bütün lastikler tam performans sergilemez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi impress -- 14 Ocak 2010; 15:18:11 >
  • Haftasonu sensör ölçümünü yaptım ama değerler baya bi karmaşık çıktı. Gerçi ölçüm yaptığım avometre 7TL lik dandik bir şeydi. sağ ön tekeri söktüm, ölçüm yapabilmek için iki kablonun lastiğini soydum. araba rölentide çalışırken ölçüm yaptım ve 18K Ohm değerini ölçtüm. Disk döndüğü için manyetik alan yaratabilir diyerek arabayı stop ettirip, kontağı switch 2 konumuna getirdim. tekrar direnç değerini ölçtüm ekranda 1280 Ohm ve 280Ohm gördüm. Daha doğrusu baştaki 1 rakamı yanıp sönüyordu. Sanırım ölçümlerim yanlış oldu.
  • Muhtemelen sensör kablosunda iç kopma ve kırıklar var veya bir yerlede (Sensör fişi,soket v.b) korozyon var o nedenle değişken değerler görmüşsünüzdür.Sensör kablosunu hafif çekerek ve esneterek ölçüm yapınız bir kopuk veya iletim kaybı varsa bu şekilde anlayabilirsiniz.

    Benim aracımda Focus 1 ve bahsi geçen arızaya yakın bir arıza ile karşılaştım ve sensör kablosu 2 yerinden kırık çıktı ve lehimle onardım sensör omajı dediğim gibi yaklaşık 700 Ohm olması lazım benimkinde bu değerleri gördüm..

    quote:

    Orijinalden alıntı: d_hamen

    Haftasonu sensör ölçümünü yaptım ama değerler baya bi karmaşık çıktı. Gerçi ölçüm yaptığım avometre 7TL lik dandik bir şeydi. sağ ön tekeri söktüm, ölçüm yapabilmek için iki kablonun lastiğini soydum. araba rölentide çalışırken ölçüm yaptım ve 18K Ohm değerini ölçtüm. Disk döndüğü için manyetik alan yaratabilir diyerek arabayı stop ettirip, kontağı switch 2 konumuna getirdim. tekrar direnç değerini ölçtüm ekranda 1280 Ohm ve 280Ohm gördüm. Daha doğrusu baştaki 1 rakamı yanıp sönüyordu. Sanırım ölçümlerim yanlış oldu.




  • sensörün fişinden çıkartın. fişine multimetrenin uçlarını takın. omaj a getirin ve tekeri dönderin. çıkan değer sürekli değişken olmalıdır. ölçümü yanlış yapmışsınız. abs nin amacı değer sabitlendiği yerde kalipere baskı uygulamaktır. değer değişken olduğu sürece abs yi devreye sokmaz. değer sabitlendiğinde de tekerlek durmuş yani kilitlenmiş oluyor.
  • Tam bende bununla ilgili bir soru soracaktımki bir arkadaşın da başına gelmiş.
    Benim sorunum ise biraz farklı.
    Arabam 2005 Model 1.5 Dizel HYUNDAİ Getz.Araç ne zaman 80-100 Km yi bulsa ABS lambası ile El Freni Lambası birlikte yanmaya başlıyor.Ve aracı stop ettirene kadar da sönmüyor.Tabi lamba ışığı yanarken ABS devreden çıkıyor.Tekerleklerden herhangi bir ses-uğultu vs. gelmiyor.
    Servisteki arkadaşlar da denediler hatta.Aracı bilgisayara bağladılar ama hata raporunu tam göremedim.Bir ara randevu alın ve sabahtan aracınızı bırakın bakalım dediler.Beyin-sensör-kablolar hepsine bakmamız gerekiyor dediler.1 Hafta sonra falan götüreceğim.
    İmpress usta bendeki sorunda sensörden mi kaynaklanıyor yoksa beyninden mi?
  • servise kalırsa baştan sona değişip bir araç parası çıkartırlar. bir bosch car service e gidip kontorl ettirmenizde fayda var. sensör algılama hatası gibi duruyor. ya poryadaki bilezikten ya da sensörden çıkacaktır. geçmiş olsun
  • Valla benimde korkum o impress.O yüzden başlarında bekleyip çok fazla bir para çıkartırlarsa yaptırmayıp sizin gibi arkadaşların önerilerini dikkate alacağım...
    Teşekkrüler...
  • Bilyadan olma ihtimali nedir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Aynı sorun benim fiat mareadada var hızım 70-80 lere cıktımı abs ışıgı yanıyor ve devreden çıkıyor.arıza kaydında sağ ön teker sensörde sinyal yok diyor.

    Sensör ölçümü yaptım ama hiç değer vermedi.Ne omaj değeri nede voltaj.Aynı ölçümü sol ön abs sensörünede yaptım oda aynı.düşünüyorum acaba yanlış ölçümmü yapıyorum diye bi yanlışlık göremiyorum.
    Yaptığım işlem su sekilde


    Kontak kapalı
    Sağ ön teker kriko ile askıdaiken sensörün soketini (kaputun altındaki amatisörün tam üstünde olan) söktüm sensörden gelen uçları ölçtüm.ölçü aleti 20k,200k,700ohm ve 200ohm kademelerinin hepsinde denedim.Aynı zamanda ilgili tekeri çevirirkende denedim sonuç hiç değişmedi.hep ekranda 1 değeri var.

    Hatta ölçü aletimi sorunlu yada ben yanlış kademeye falan mı aldım diye elimdeki 10kohm luk direnci ölçtüm 10 değerini verdi.Ama sensörlerde tık yok.BU İŞLEMLER KONTAK KAPALI VE ARAÇ ÇALIŞMIYORKEN YAPILDI YANLIŞ YADA EKSİK OLAN NE,NEDEN SENSÖRLERDEN Bİ DEĞER ALAMADIM.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Merhabalar ABS lambasi belli bir hizda yaniyor konulu mesajınızla ilgili yazıyorum size, aynı sorun benim aracımda da var, sizin sorun çözüldü mü çözüldüyse hangi parçadan çıktı sorun.. A
  • aynı sorun bende de var...95km hıza ulasdımmı abs lambası yanıyor...cozen arkadaslar nasıl cozdu acaba fıkrı olanlar ?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.