Şimdi Ara

REPLİCA JANT HAKKINDA...!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
26
Cevap
0
Favori
11.502
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar ben aracımın orjinal jant ve lastiklerini "225/55/16 Michelin Primacy Hp lastik" ve jantları takas

    yöntemiyle verip; yerine replica 225/50/17 lastik ve jant aldım.Aldığım lastik "Bridgestone potenza adrelanin 001"

    fakat kafamda soru işaretleri kaldı.Şöyle ki aldığım lastik sınıfın en iyi yol tutan lastiklerin den lakin aracın yol tutuşuna etkisi

    çok fazla olmadı.Demek istediğim acaba orjinal jant olmadığı için aracın yol tutuş karakterini de etkiliyormu bu replica jant olayı?

    Sadece lastiğe veya sadece janta suç atmak istemiyorum.Jantın replica olması demek malzemeden çalınması bunun karşılığı olarak

    görüntü dışında bir katkısı olmaması anlamınamı geliyor.?Yorumlarınızı merak ediyorum doğrusu....

    Saygılar...

    Not:"Aracım 2008 Audi A4 2.0 tdi yeni kasa" İstanbul'da yaşıyorum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kayacem -- 12 Ocak 2010; 18:14:25 >







  • Adrenalin zaten bu havalarda yeterince kendini belli edebilecek bir lastik değil. Sıcak hava olsa bile ülkemiz şartlarında tozlu asfaltda bazen problemli hale gelebiliyor şehir içinde. Ama uzun süre otoban kullanımında çok güzel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi |RS| -- 12 Ocak 2010; 17:38:48 >
  • Hocam öncelikle Mıchelin'den Brıgstone gibi bence sadece adı olan ve beş para etmez(Standart araçlar için ürettiği lastikler)geçiş yaptığınız için ne kadar kötü bir karar verdiğinizi en yakın sürede anlayacaksınız

    Bende Astra varken Potenza,Vectrayı ilk aldıüğımda Turanza vardı.
    İnanın lastiklere Astrada 15.000,Vectrada ise tam 50.000 km dayanabildim.
    Bu kadar berbat bir lastik olamaz.Yol sesi,kötü yol tutuş ve ıslak zeminde müthiş bir kayma potansiyeline sahip lastikleri 2 aracımdada kullanmak zorunda kaldım.

    Şimdi Passatımızdaki Brıgstone Turanzaları çıkaraıp(20.000 km)yerine Michelin Prmacy Hp taktık.
    Vectramada Prımacy Hp taktım.
    Hyundai h100'e ise Good Year taktık..

    Bu lastikler gerçekten hem konforu,hem yol tutuşu artırdı,hemde lastik sesi çok azaldı.

    Sizin aracınıza gelince.
    Araç güçlü bir araç olduğundan gaza her dokunuşta araç fırlama isteği duyadcak haliyle.Birde virajdaysa bu istek,lastiklerin rolü çok fazla.Jant ebatlarınız bu araç için uygun olmuş.Yol tutuşu artması gerekirdi.Ancak dediğim gibi,eğer bu ebatlara uygun Mıchelin Lastikleriniz olsa dahada iyi bir yol tutuş görürdünüz.

    Eğer bu lastikleri değiştirme gibi bir şansınız yoksa,bundan sonraki lastik seçimlerinizde Mıchelin tercih etmenizi öneririm...




  • Konuyla pek de bir alakası yok ama bundan 1 sene önce Goodyear Eagle F1 lastik almıştım Continental Ecocontact lastiklerimin yerine... Büyük bir beklenti içindeyken sonuç benim için hüsran olmuştu. Kaymak asfalt diye tabir ettiğimiz ülkemizde otobanlarda bile zorla bulunan asfalt dışında en ufak bir toz zerresi görsün lastik en basit kalkışta patinaja sarıyordu. Virajlarda eski Continentalleri aratıyordu bazen. Yaptığı inanılmaz yol sesi de cabası... Sonuç olarak diyeceğim şudur ki sizin lastikleriniz de hem yılın bu vakitlerindeki hava koşullarından hem de kullandığınız yolların kalitesinden dolayı tam performansını gösteremiyor olabilir.




  • Vallahi sevgili arakdaşım benimde kafam karıştı kime gitsem potenza al dedi.Forumlarda da baya bir araştırma yapmıştım.

    Lakin aracın lasiklerini 9500 km de iken değiştim şuan araç 21.000 km de.Özellikle bahsettiğin gibi viyadüklerde veya köprü altından köprü

    üstüne çıkış tarzı olan yerlede 50-60 km lerde bile hafif gaz versem araç önden kayıyor.Düz yolda ise araç 130 km civarı az birşey makas atayım

    desem tedirgin oluyorum.Ses olayına zaten hiç girmiyecem araç da yalıtım yok tam bir facia o yüzden yol tutuş güenliği olsun yeter bana.

    Olmazsa goodyear f1 de takıtırabilirim bunu da tavsieye eden çok oldu..Ancak repilica olması münasebetiyle jantın hiçmi kusuru olmuyor bu

    yol tutuşa ne bilim içindeki alaşımlar,ağırlık onrijanl jantlara göre farklıdır sanırım.Resimler biraz fikir verir sanrıım.

     REPLİCA JANT HAKKINDA...!!!

     REPLİCA JANT HAKKINDA...!!!




  • Jantın modelinin yol tutuşda balans problemi yoksa etkisi olur diyemeyiz. Ancak yeni jantlar ağırdır o da arabanın performansını bir nebze etkileyebilir. Torku yüksek dizel bir araba kullandığınızdan ağır olsa bile hissedilir bir etki bırakmamış olma ihtimali de yüksek.

    Lastiğe gelince bence yazın şimdiki kadar problem olmayacak. Isındıktan sonra kötü sonuç vereceğini sanmıyorum adrenalinleri. Zaten otoban tipi sürekli kullanılan tozsuz yollarda güzel performansı var . Zira yağmurda da çok iyi.

    Ben sizin yerinizde olsam şu anda 4 adet biraz daha yüksek performans tipi olan kış lastiği alırdım. Yaz gelince tekrar adrenalinleri takarsınız. En ufak bir gizli buzlanmada adrenalinler kontrolü imkansız sonuçlar doğurabilir kışın.

    Good year UltraGrip Performance 2 veya UltraGrip Performance serisi lastiklerden biri şu an için size en iyi hitap edecek modeller diye düşünüyorum.

    http://eu.goodyear.com/tr_tr/tires/winter/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi |RS| -- 12 Ocak 2010; 18:10:51 >




  • Ölçüyü sadece 1 inç büyütmüşünüz ve aracınızın hala 50 yanak lastiği var. S-Line paket olmadığı için de amortisörleriniz yumuşak. O yüzden yol tutuşta fazla değişiklik beklemeyin derim.
  • Jantın replica değil lexani de olsa aynı durumu yaşarsınız:) Eski jantlarınız muhtemelen bu jantlara göre daha ağırdır orj jantlar genelde ağır olur.

    Yer tutuşu geliştirmek isterseniz goodyear f1e geçmeniz yeterli olur.Bu lastiklerle eski yol tutuşa geri dönecektir araç. Fakat daha ileri seviyeye taşımak isterseniz KW coillere ya da s line ın amartisörlere bakabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PALERMO ®

    Ölçüyü sadece 1 inç büyütmüşünüz ve aracınızın hala 50 yanak lastiği var. S-Line paket olmadığı için de amortisörleriniz yumuşak. O yüzden yol tutuşta fazla değişiklik beklemeyin derim.

    Jant boyutunu değiştirmekle yol tutuşta artış olmaz isterse 1 değil 5 inç büyütsün. Yol tutuşu birincil etkiyelen lastik tabanının genişliğidir. Yanlışım varsa düzeltin.
    Benim düşüncem de arkadaşın büyük bir yol tutuş farkı görmemesinin nedeni lastik tabanının aynı kalmasıdır...
  • Lastiğin yanak kalınlığı da etkiler, dar yanak biraz daha az esner, araç sertleşir biraz daha. Tabi kısa helezon, spor amortisör, viraj demiri gibi ekipmanlar kadar etkili olmaz bu.
  • Görüntü olarak yakışmış jantlar güsel durmuş fekat yanaklar kalın kalmış bu yüzden hangi lastiği taksan bi fark hissetmesin yol tutuşta , 225 45 17 tavsiye ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    Görüntü olarak yakışmış jantlar güsel durmuş fekat yanaklar kalın kalmış bu yüzden hangi lastiği taksan bi fark hissetmesin yol tutuşta , 225 45 17 tavsiye ederim
    Hangi akla hizmet tavsiye edersiniz bu ölçüleri ?, düşündüm düşündüm çözemedim de. Bu lastikler yol tutuşa hiçbir katkıda bulunamaz çünkü taban yine 225, görüntü için de yanağı incedir doğrudur ama bahsettiğiniz ölçüdeki bir lastik bu araca ufak kalır. Çamurluğun içinde çok küçük kalacağından görüntüsü de birşeye benzemez. Bu arabanın hakkı 45 yanak ve 17" jant ölçüsünde minimum 235, mümkünse 245tir.
    Değiştirme: İmla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aarmaganozturk -- 12 Ocak 2010; 20:08:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kayacem

    Arkadaşlar ben aracımın orjinal jant ve lastiklerini "225/55/16 Michelin Primacy Hp lastik" ve jantları takas

    yöntemiyle verip; yerine replica 225/50/17 lastik ve jant aldım.Aldığım lastik "Bridgestone potenza adrelanin 001"

    fakat kafamda soru işaretleri kaldı.Şöyle ki aldığım lastik sınıfın en iyi yol tutan lastiklerin den lakin aracın yol tutuşuna etkisi

    çok fazla olmadı.Demek istediğim acaba orjinal jant olmadığı için aracın yol tutuş karakterini de etkiliyormu bu replica jant olayı?

    Sadece lastiğe veya sadece janta suç atmak istemiyorum.Jantın replica olması demek malzemeden çalınması bunun karşılığı olarak

    görüntü dışında bir katkısı olmaması anlamınamı geliyor.?Yorumlarınızı merak ediyorum doğrusu....

    Saygılar...

    Not:"Aracım 2008 Audi A4 2.0 tdi yeni kasa" İstanbul'da yaşıyorum..


    Lastik olayında insanlar ne kadar "spor" lastik ne kadar "sert" amortisör kullanırsa arabasının okadar iyi yol tutcağını sanır

    İlk olarak adrenalinler güzel lastiktir ama meharetini güzel şöför ile çıkarır, kendinizi güwende hissetmek istiyorsanız conti sport yada eagle F1 alamanız lazım idi

    İçlerinde en iyi performansı bence adrenalin wermekte, ama adrenalini dediğim gibi arabayı kastırıcak kadar zorladığınızda hissedersiniz lastiğin limiti iyi yani ki güzelde süre çıkarır adrenalin, ayrıca adrenalin çabuk yorulmaz

    Conti Sport kaliteli asvaltta kimseyi tanımaz ama ülkede her yerde aswalt yok, conti gerçekten çok güzel tutunuyor ama ısınması lazım birde asvaltı çok seçiyor, çamur aswaltta önermem, adrenalinden önce yorulur

    Eagle F1 ise en güzenli en az kaydıran lastiktir, en iyi tutunmayı yakalarsınız, ama perfromans bakımından birşey beklemeyin, ama hissiyat bakımından süper sıradan şöför için

    Sıradan şöförüm arabamı kullanıyorum işte kaydımı iyiki ESP aldım diyorsanız Eagle F1

    Arabanın kafası gitsede el freni çeksem 1 kaymak diyorsanız adrenalin yada conti alın, bizim buranın asvaltı garip derseniz adrenalin, aswalt değil güzergahım pist gibi diyorsanız conti tawsiye ederim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aRm


    quote:

    Orijinalden alıntı: PALERMO ®

    Ölçüyü sadece 1 inç büyütmüşünüz ve aracınızın hala 50 yanak lastiği var. S-Line paket olmadığı için de amortisörleriniz yumuşak. O yüzden yol tutuşta fazla değişiklik beklemeyin derim.

    Jant boyutunu değiştirmekle yol tutuşta artış olmaz isterse 1 değil 5 inç büyütsün. Yol tutuşu birincil etkiyelen lastik tabanının genişliğidir. Yanlışım varsa düzeltin.
    Benim düşüncem de arkadaşın büyük bir yol tutuş farkı görmemesinin nedeni lastik tabanının aynı kalmasıdır...




    Ben aracın yol tutuşunu jant boyutu arttırır demedim. Boyutu sadece 1 inç büyüttüğü için 55 yanaktan 50'ye düştüğünü o yüzden fazla değişiklik olmayacağını söyledim.

    Sizin görüşünüze göre yol tutuşu etkileyen en önemli şey taban genişliği olsaydı 215-45 14 lastik takan Şahinin yol tutuşunun 185-55-14 lastikli 106'dan daha iyi olması gerekirdi.

    Yol tutuşu etkileyen en önemli faktörler araç dizaynı, burulma direnci ve ağırlık merkezidir. Daha sonra süspansiyon, lastik yanak genişliği ve taban genişliği gelir. Çok güçlü bir arkadan itişli aracınız yoksa da gereksiz taban genişliğiyle sadece aracınıza eziyet edersiniz başka da bişey olmaz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FX35 -- 12 Ocak 2010; 22:49:16 >




  • bu araca bence contı sport contact 3 super gıderdı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PALERMO ®

    quote:

    Orijinalden alıntı: aRm


    quote:

    Orijinalden alıntı: PALERMO ®

    Ölçüyü sadece 1 inç büyütmüşünüz ve aracınızın hala 50 yanak lastiği var. S-Line paket olmadığı için de amortisörleriniz yumuşak. O yüzden yol tutuşta fazla değişiklik beklemeyin derim.

    Jant boyutunu değiştirmekle yol tutuşta artış olmaz isterse 1 değil 5 inç büyütsün. Yol tutuşu birincil etkiyelen lastik tabanının genişliğidir. Yanlışım varsa düzeltin.
    Benim düşüncem de arkadaşın büyük bir yol tutuş farkı görmemesinin nedeni lastik tabanının aynı kalmasıdır...




    Ben aracın yol tutuşunu jant boyutu arttırır demedim. Boyutu sadece 1 inç büyüttüğü için 55 yanaktan 50'ye düştüğünü o yüzden fazla değişiklik olmayacağını söyledim.

    Sizin görüşünüze göre yol tutuşu etkileyen en önemli şey taban genişliği olsaydı 215-45 14 lastik takan Şahinin yol tutuşunun 185-55-14 lastikli 106'dan daha iyi olması gerekirdi.

    Yol tutuşu etkileyen en önemli faktörler araç dizaynı, burulma direnci ve ağırlık merkezidir. Daha sonra süspansiyon, lastik yanak genişliği ve taban genişliği gelir. Çok güçlü bir arkadan itişli aracınız yoksa da gereksiz taban genişliğiyle sadece aracınıza eziyet edersiniz başka da bişey olmaz.

    Arkadaş lastiklerinin yol tutuşundan bahsetmiş, yoksa ben de biliyorum yol tutuşunu lastikten çok daha fazla etkileyen etmenler olduğunu... Ben de aksini iddaa etmedim zaten, ki şu an daha iyi bir yol tutuş için o kadar masraf edip alınan lastikleri değiştirmek yerine kaliteli bir 35mm veya tercihe göre 50mm yay takımı almak daha mantıklıdır. Lastikler aşındıktan sonra keyfe keder ebat değişikliği yine yapılabilir.




  • 235 45 17 ile 225 50 17 arasında fazla fark olmaz yol tutuş istiyorsan tabanı 255 te yapsan yanak incelmedikçe boşa kürek arkadaşım Bende 195 65 15 ten 205 60 15 geçtim görüntü olarak güsel durudu ama ikisinin yanak kalınlığı birbirine çok yakın olduğu için yol tutuşta çok fark olmadı, sonuç olarak 225 45 17 nin A4 te kötü duracağını düşünmüyorum ve yol tutuşu iyileştirecektir
  • Sadece 5 yanak düşmüş taban genişliğide artmamış..eğer araç eski yol tutuşundan daha kötüyse bunun cevabı lastiklerdir

    Janttan yana bir sıkıntı olacağını sanmıyorum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serty23

    235 45 17 ile 225 50 17 arasında fazla fark olmaz yol tutuş istiyorsan tabanı 255 te yapsan yanak incelmedikçe boşa kürek arkadaşım Bende 195 65 15 ten 205 60 15 geçtim görüntü olarak güsel durudu ama ikisinin yanak kalınlığı birbirine çok yakın olduğu için yol tutuşta çok fark olmadı, sonuç olarak 225 45 17 nin A4 te kötü duracağını düşünmüyorum ve yol tutuşu iyileştirecektir

    Aynen yanak kalınlığıyla alaklı bir olay.Aynı lastik ebadı bende vardı 195-65-15 ve yol tutuşu çok kötüydü aracın fakat 215 -45-17 ye geçince resmen araç yere yapışıyor.Birde yay alsam sanırım hiç kalkmıcak yerden Bencede bir yay takımı alın eğer hala performans sıkıntısı çekerseniz yanak kalınlığını 45 yapın yada 35




  • Cevap yazan arkadaşlara teşekkürler.

    Aracın yol tutuşu doğuştan bozuk aldığım günden beri bu böyle..Yani eskiye tekrar dönüp başınızı ağrıtmak istemem.

    Bunun hakkında bir başlık açmıştım "Audi A4 kabin gürültüsü" diye orda baya yazdım.

    Birde bu yay olayı veya amortisör olayların bilen bir arakdaş biraz izah ederse sevinirim.Fiyatı,alacağım randıman ne ölçüde olur

    birde en öenmli olay aracı tekrar eski haline getirmek kolay olurmu yani geri dönüşü olmayan bir uygulam yapıp aracın orjinalliğini

    bozmak istemem.Ben aracım genel anlamında yol tutuşunu puanlama yaparsam isem sonuç şöyle olur.

    -Düz yol otoban yüksek sürat:10 üzerinden 5

    -Virajlı yollar bağlantı yolları veya şehiriçi viyadük tarzı yollar.10 üstünden 3 çok tedirgin ediyiyor insanı kasa çok yatıyıor.

    Birde buna koltukların deri olaması ve yanal tutuşun zayıf olmasıda etki edince daha berbat bir durum ortaya çıkıyıor.

    -Genel ortalam ise 10 üstünden anca 5 malasef ben Audi yi böyle tasvir etmemiştim kafamda daha önce bindiğim araç

    bilen arakdaşlar vardır toyota avensis 1.6 2004 model idi.O aracımın yol tutuşu bundan daha iyiydi...

    Fazla uzatmadan aracımla ilgili açtığım bir başlığı sizle paylaşmak isterim.

    Burdan konu başlığını inceleyebilrisiniz..

    http://www.turbofsi.net/forum/a4-b8/21487-audi-a4-b8-magdurlarinin-birlestigi-topic.html




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.