DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Yokusta Benzin-Dizel-ÇÖZÜLDÜ
189
Cevap
1
Favori
5.962
Tıklama
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 4 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Teğmen
      123 Mesaj
      10 Ocak 2010 15:08:30
      -ÇÖZÜLDÜ-


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkaymen -- 13 Ocak 2010; 17:37:02 >
      _____________________________

      İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.
    • Binbaşı
      1944 Mesaj
      10 Ocak 2010 15:15:47
      o yüzden kamyonlar tırlar benzinlidir değilmi yokuşta iyi çekiş yapsın diye.Anladın umarım.
      tork denen birşey var açsın okusun.


      _____________________________

      гi∂єг ๏ภ tђє รt๏г๓
    • Teğmen
      123 Mesaj
      10 Ocak 2010 15:19:24
      Bunu aynen söylemiştim dün cok yakar diye öyleymiş bide yokusta hp kaldırırmış arabayı xD



      _____________________________

      İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.
    • Yarbay
      7512 Mesaj
      10 Ocak 2010 15:24:34
      Beygir araba aldırır.
      Tork yarış kazandırır.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      888 Mesaj
      10 Ocak 2010 15:39:28

      quote:

      Orijinalden alıntı: Cloud Nine

      Beygir araba aldırır.
      Tork yarış kazandırır.


      bu sözün çürütüldüğünden haberiniz var değilmi ?


      _____________________________

      Harita Mühendisi

      resimdeki zatı muhterem benim bu arada :D
    • Yarbay
      2421 Mesaj
      10 Ocak 2010 15:41:56
      Bırakın yokuşta geçmeyi, günümüz dizel motorları turbo sayesinde benzinli kardeşlerinden daha iyi sıfır yüz değerleri bile yakalayabiliyor..

      Bkz:
      S40 1.6D 0-100km: 11.4sn (Turbo Dizel 109bg 1600cc)
      S40 1.6 0-100km: 11.9sn (Atmosferik benzin 100bg 1600cc)

      Tabiki benzinlide turbo olsa ne olurdu? Dizel uf olurdu.. Fakat demek istediğim günümüz Turbo Dizel sistemlerin atmosferik kardeşlerini hızlanma olarakda alt edebileceği..

      Bahsetmiş olduğun yokuş yukarı olayında, senin aracının hızlanma verileri daha iyi bile olsa kalkmanı tavsiye etmem.. Yokuş yukarı dizelin her zaman yüksek torku sebebiyle avantajı olucak ve eşit hacimdeki atmosferik benzinli aracı bence hertürlü yiyecektir..


      _____________________________

      Hazır cep onayı gelmişken yazmayım dedim, yine dayanamadım cepten onaylattım.
      VOLVO S40 2007 Dynamic araç satıldı, şuan S60 2.0 T5 2011 Advance
    • Yüzbaşı
      888 Mesaj
      10 Ocak 2010 15:45:14
      Beygir araba aldırır.
      Tork yarış kazandırır.


      sözü hakkında yapılmış bi açıklama

      quote:

      Orijinalden alıntı: tralles


      Gayet güzel açıklamışsın tork ve transmisyon ilişkisini. Ben de şunu eklemek isterim: Motorun torku maksimuma ulaştığı an ile arka tekerlekte kuvvetin maksimuma ulaştığı tek bir an vardır, o da birinci vites. Onun dışındaki hiç bir viteste bu ikisi kesişmez. Onun için motor torku tek başına aracın seriliğinin ölçüsü değildir. Bunlar daha önce defalarca anlatıldı, örneklerle ve denklemlerle açıklandı. Şimdi yeniden tekrar etmek istemiyorum.

      Yalnız bir hususa dikkat çekmek isterim: Özellikle drag yarışları beygirgücü ile kazanılır. Bu da bir başka doğru bilinen yanlış. Hiç bir yarış tork ile kazanılmaz, tüm yarışlar beygir gücü ile kazanılır. Bu yanılgıya yol açan faktör özellikle top-fuel dragsterlerin devasa (7900 HP!ye kadar) beygirgüçleridir. Bu beygirgücü F1 araçlarındakinin aksine rpm'den gelmez, aşırı yüksek torktan gelir. Ama sonuç değişmez, çünkü drag yarışlarında da vites kullanılmaktadır ve bu yüzden her yarışçı için yarış öncesinde - dikkat edin TORK değil - her vitesteki beygir gücü eğrileri üstüste bindirilerek bir vites değiştirme şablonu hazırlanır ve bu şablona göre yarışçı 5-7 saniye içinde birk kaç kez vites değiştirir. Fakat vites değiştirmeler bir düğmeye basarak yapılmaktadır ve vites kutuları tabii ki sequential tiptedir (motosiklet şanzumanı). Yani özetle drag yarışlarında tork eğrileri baz alınmaz, güç eğrileri baz alınır. Optimum vites değiştirme noktası beygirgücü eğrisinin aşağıya doğru inmeye başladığı kesiminde bir üst vitesin eğrisinin yükselmeye başladığı noktanın kestiği rpm'de vites değiştirilir. Yani drag yarışlarında vites redline'da değiştirilmez çünkü vites kutuları redline'a göre değil anılan kesişme noktasına göre optimize edilmiştir. Ama vites tork tepelerinde de değiştirilmez. Çünkü hiç bir akselerasyon eğrisi - eğer vites kullanılıyorsa - tork eğrisini izlemez ama beygirgücü eğrisini izler. Drag yarışlarında da vites kullanılmaktadır ve bu nedenle tork ile değil beygirgücü ile yarış kazanılmaktadır. Bunu basit bir şekilde sınayın isterseniz. İnternete girin ve top-fuel dragsterlerin beygirgüçlerini aratın. Sonra bir de torklarını aratın. Aradaki farka bakın. Torkla kazanılacak yarış yoktur. iki araç düşünelim. vitesleri yok, ağırlıkları aynı. tekerleri aynı, herşeyleri aynı ama motorlarının çıktıları farklı:
      ARAÇ1 ARAÇ2
      100 LBF 200 LBF (TÜM RPM BANDINDA SABİT OLSUN)
      8500 RPM 4000 RPM (MAKSİMUM DEVİRLERİ)

      bu araçların vitesleri yok. Hangisi kazanır?

      YUKARIDAKİ KABULLERE GÖRE AŞAĞIDAKİ RPM/GÜÇ DAĞILIMI OLUŞMAKTADIR.

      DEVİR ARAÇ1 ARAÇ2
      1000 RPM 19,04 38,08 HP
      2000 RPM 38,08 76,16 HP
      3000 RPM 57,12 114,24 HP
      4000 RPM 76,16 152,32 HP
      5000 RPM 95,20 HP
      6000 RPM 114,24 HP
      7000 RPM 133,28 HP
      8000 RPM 152,32 HP
      8500 RPM 161,84 HP

      Bu iki araçtan biri 4000 rpm'de diğeri 8500 rpm'de max. gücüne ulaşmaktadır ama güçleri 4000 ve 8000 rpm'de eşittir. Eğer araç1 sadece 8000 rpm redline'a sahip olsaydı yarış kafa kafaya bitecekti. Ama araç1'in fazladan sahip olduğu 500 rpm ona bu yarışı kazandırır. Oysa araç2'nin torku araç1'den 2 kat fazla ama yarışı kaybetmeye mahkum çünkü devri yok. Peki biz bu tork-devir ilişkisini neyle ölçüyoruz? Beygir gücüyle!

      Şimdi de ikinci örnek
      ARAÇ1 ARAÇ2
      100 LBF 200 LBF (TÜM RPM BANDINDA SABİT OLSUN)
      4000 RPM 4000 RPM (MAKSİMUM DEVİRLERİ)

      şimdi hangisi kazanır? Torku yüksek olan diyorsunuz değil mi? Yine yanıldınız, beygir gücü yüksek olan kazanır. İşte ispatı:


      DEVİR ARAÇ1 ARAÇ2
      1000 RPM 19,04 38,08 HP
      2000 RPM 38,08 76,16 HP
      3000 RPM 57,12 114,24 HP
      4000 RPM 76,16 152,32 HP


      Bir aracın torku yüksekse o devirdeki beygirgücü de yüksektir. Çünkü güç, kuvvetin derivatividir. Ama tork düşük olduğu halde güç yüksek olabilir çünkü rpm yüksektir. Güç aynı zamanda devrin de derivatividir. Bu nedenle ne torkla ne de rpm'le uğraşmayın, bakmanız gereken tek yer BEYGİRGÜCÜDÜR.

      YARIŞLAR BEYGİRGÜCÜYLE KAZANILIR !!!



      Alıntıları Göster





      Tralles hocama teşekkürü borç bilirim



      _____________________________

      Harita Mühendisi

      resimdeki zatı muhterem benim bu arada :D
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      10 Ocak 2010 15:51:36
      Foruma kayıt olurken şu tork ile güç arasındaki farkın anlatıldığı bir video izletilmeli


      İmza:

      http://yaris.rforum.biz Türkiyenin bilgi paylaşım platformu


      _____________________________

    • Teğmen
      123 Mesaj
      10 Ocak 2010 15:57:31
      Sonuç Olarak ; Dizel Yokuşta Geçer Diyebiliriz Değilmi?



      _____________________________

      İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.
    • Yarbay
      7162 Mesaj
      10 Ocak 2010 16:21:30

      quote:

      Orijinalden alıntı: berkaymen

      Sonuç Olarak ; Dizel Yokuşta Geçer Diyebiliriz Değilmi?



      turbo dizelle atmosferik benzinliyi karşılaştırırsan (yani birine doping verir diğerine vermezsen) evet yüksek ihtimalle geçecektir.
      eşit şartlarda(turbo vs. turbo şeklinde) yarıştırırsan işi zor.


      _____________________________

      Efendiler, sırası gelmişken, aziz milletime şunu tavsiye ederim ki, bağrında yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanındaki, vicdanındaki öz cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an geri kalmasın!
      Mustafa Kemal ATATÜRK

      Bu memleket tarihte Türk'tü, o halde Türk'tür ve ebediyen Türk olarak yaşayacaktır.

    • Yarbay
      7329 Mesaj
      10 Ocak 2010 16:24:39
      @berkaymen

      hayır dogru viteste kullanıldıgı takdirde benzinli gecebilir..



      _____________________________

    • Yarbay
      7424 Mesaj
      10 Ocak 2010 16:30:36
      İyide bu çok anlamsız bi idda olmuş.Çünkü cevabı yok

      1.6 132 hp auris ile 1.6 tdci 90 hp Focus u kaldırırsak benzinli alır.

      1.6 bravo 120 hp dizel ile 1.6 100 hp opeli kaldırırsak dizel alır.

      en basit örnek olarak


      bütün değerleri vereceksinizki cevap bulalım.


      _____________________________

      Corsa 1.3 CDTI 95HP MT-A Easytronic Şanzıman Start & Stop Enjoy
    • Teğmen
      123 Mesaj
      10 Ocak 2010 16:41:23
      Mesela En yakın değerleri Buldum benzinlide daha cok hp war focus 115 benzinli ile 109 luk dizel motor bunları karşılaştırsak


      _____________________________

      İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.
    • Binbaşı
      1247 Mesaj
      10 Ocak 2010 16:52:32

      quote:

      Orijinalden alıntı: Akhilleus

      İyide bu çok anlamsız bi idda olmuş.Çünkü cevabı yok

      1.6 132 hp auris ile 1.6 tdci 90 hp Focus u kaldırırsak benzinli alır.

      1.6 bravo 120 hp dizel ile 1.6 100 hp opeli kaldırırsak dizel alır.

      en basit örnek olarak


      bütün değerleri vereceksinizki cevap bulalım.



      Aynen öyle...

      BU iş küçük çoçukların; Benim babam senin babanı döver! Hayır, benimki seninkini döver... iddasına benzemiş...


      _____________________________

    • Yarbay
      3322 Mesaj
      10 Ocak 2010 17:02:26

      quote:

      Orijinalden alıntı: -MorphY-



      Alıntıları Göster




      Aynen öyle...

      BU iş küçük çoçukların; Benim babam senin babanı döver! Hayır, benimki seninkini döver... iddasına benzemiş...


      Zaten aynen o durum. Yalnız teknoloji geliştikçe , ilgi alanları farklılaştıkça bu muhabbetin de evrimleşiyor işte. Bu iddaa da bulunanların savundukları motor teknolojilerinin kendi arabalarının, pardon babalarının(!) arabalarının motor teknolojisi olması ne kadar tesadüf olurdu değil mi ??

      Küçükken arabalarının hız göstergelerine bakıp ona göre değer biçerdik yani aramızda geçen dialog aynen şöyle olurdu ;
      -Olm baksana şu araba güzelmiş.
      --Hadi gel bakalım kaç basıyor(burada piste çıkıp hız testi yapmıyoruz tabi ki , ibresine bakıyoruz )
      -Uff olm 240 yazıyor bunda, harbi dehşet arabaymış. Bir de yandakine baksana kaç basıyorr.

      Diye giden bir dialog işte bu kadar çocukca bir zihniyetle arabaları yüceltir ya da yerin dibine sokardık :) Şimdi aynı muhabbetlerin böyle forumda olduğunu görmek , insana ister istemez ''Buranın da çivisi çıktı'' dedirtiyor



      _____________________________

      The Power of Dreams Honda


      Team Technical !
    • Yüzbaşı
      850 Mesaj
      10 Ocak 2010 17:20:54
      Torktan dolayı dizel diyorum...


      _____________________________

      3,2 liter 6 cylinder 338 horse power @ 7900 rpm 365 N·m torque @ 4900 rpm0-100 km/h: 4.6 seconds top speed 303 km/h
      length 4491 mm height 1372 mm weight 1,549 kg


    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      10 Ocak 2010 17:43:31
      yokuş aşağı demek istemiştir o, benzinli alır


      _____________________________

    • Binbaşı
      1520 Mesaj
      10 Ocak 2010 17:49:10
      yokuş yukarı yokuş aşağı farketmez, düz yolda hangisi geçiyosa yokuş aşağıda yukarıda o geçecektir, bunu da belirleyen çok yüksek oranda hp/ağırlık oranı olacaktır.

      Bundan başka şeyler idda eden, torku yüksek diye dizel geçer diyen bu konuda cahildir.



      _____________________________

      Barton 2500+ | Abit AN-7 | 1.5gb DDR400 | ASUS X800XT Platinum Edition + AC Silencer | 120gb WD JB 7200rpm + 250gb Samsung Sata2 NCQ | Philips 109P4 | Jazz JB9901 150watt RMS | Ferrari Force Feedback Wheel | Thermaltake 420watt pfc | ASUS TA 210 | AC Fan Pro TC
      2nd:
      ThorougBred 1700+dlt3c | MSI KT4AV | 512mb DDR400 | Sapphire 9800pro | 15gb Quantum lct 7200rpm + 4gb WD 4200rpm:(| Samsung 763mb | Philips a2.610 5+1 55watts RMS | ASUS 300watt
    • Çavuş
      49 Mesaj
      10 Ocak 2010 17:56:06
      herkese hayırlı aksamlar dıyerek baslamak ıstıyorum sozume arkadaslar sıze ıyı bır ornek vererek yanıtlamak ıstıyorum benım aracım atmosferık bır arac.. aracım 150 beygır. 2lıtre passat tdı vs 20fsı kapısmasında kım alır sıze gore desem demekkı herkes dızel arac alır dıyecek o zaman soyle soylıyım test edıldı onaylandı 2 arac ızmıt sakarya arasında test ettık ve asla ama asla bayırda dahıl dızel arac gecemıyor 2 aracda manuel ve dızel aracın kotu yanı devır cevıremıyor ve dızel arac 0 dan tırmanırken yaklasık her vıtes aralıgında 4 500 devırde 1.3 1.5 sn kaybedıyo cok fazla vıtese ıhtıyac duyuyo ve benzınlı her bır vıteste dızel 2 vıtes aralıgına ıhtıyac duyuyo ve benzınlı arac gercekten cok daha serı bır arac ha varsa aksını ıspatlamak ısteyen ızmıt te yasayan deneyerek gorebılırız ne bayır asagı ne bayır yukarı havada karada denızde benzın alıyo bırakın bu forumlarda duydugunuz tork ıyıdır o kotudur denen cocuksu lafları ıs pratıkte cok farklı sıze bır ornek daha 177 bmw 3.20d mı alır golf 170 tsı mı desem o zaman haylı haylı bmw dersınız oda oyle oluyor bır yere kadar tork bır yere kadar tsı hafıfde makaslı yollarda fena benzetıyo bmw yı...


      _____________________________

      ......2.0 FSI PASSAT HIGHLINE MOCCA......
    • Binbaşı
      1874 Mesaj
      10 Ocak 2010 18:00:09

      quote:

      Orijinalden alıntı: Cloud Nine

      Beygir araba aldırır.
      Tork yarış kazandırır.

      O yarışta kaçta bitiyor


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      10 Ocak 2010 18:04:41
      Konuyu kavrayamayan ilave örnek ihtiyacı duyan arkadaşlar http://yaris.rforum.biz adresinden doyuma ulaşabilir


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      850 Mesaj
      10 Ocak 2010 18:25:50
      quote:

      yokuş yukarı yokuş aşağı farketmez, düz yolda hangisi geçiyosa yokuş aşağıda yukarıda o geçecektir, bunu da belirleyen çok yüksek oranda hp/ağırlık oranı olacaktır.

      Bundan başka şeyler idda eden, torku yüksek diye dizel geçer diyen bu konuda cahildir.

      Tabii.Sen gider Vw Caddy ile yaparsan bilemem ama gider Toyota Auris dizeliyle yaparsan o durum değişir.Ağırlık göze alınması gereken bir durum.


      _____________________________

      3,2 liter 6 cylinder 338 horse power @ 7900 rpm 365 N·m torque @ 4900 rpm0-100 km/h: 4.6 seconds top speed 303 km/h
      length 4491 mm height 1372 mm weight 1,549 kg


    • Yarbay
      5886 Mesaj
      10 Ocak 2010 18:26:21
      Bi arkadaşımız 115 benzinli ve 109 dizel focusu örnek göstermiş.Doğru bir karşılaştırma olduğu kanısındayım bende.Eşit şartlar diyebiliriz.Bana göre benzinli, yokuş yukarı, yokuş aşağı, düz yol farketmez herzaman daha iyi performans verir.Bunu bizzat bir arkadaşımla denedik ve gördük.Fakat bir şartla, benzinli aracı yüksek devirde tutmak zorundasınız.Mesela biz iki farklı karşılaştırma yaptık.İlkinde 2.vites 1000 devirde belli bir hızda başladık ve dizel aldı başını gitti.Ben yetişene kadar rampa bitti zaten :) Çünkü torkunu düşük devirde sunabiliyor.İkinci denemede ise durağan haldeyken başladık ve bu seferde tam tersi bir sonuç ortaya çıktı.Benzinli daha ataktı.Çünkü vitesleri yüksek devirde değiştirildi.Benzinli araçla aynı viteste ortalama 6500 devre kadar soluksuz hızlanırken, dizel aracın soluğu kesilir.Bu yüzden yeteri kadar hızlanamadan vites değiştirmek zorundasınız.Siz dizelle vites değiştirirken, benzinli bir araç yanınızdan uzayıp gider.


      _____________________________

      Fenerbahçe büyüklüğü, ne kupa büyüklüğü, ne de şampiyonluk büyüklüğüdür.Fenerbahçe büyüklüğü öyle bir büyüklüktür ki, adı konamaz.

      İslam ÇUPİ
    • Teğmen
      123 Mesaj
      10 Ocak 2010 18:28:35
      Ben dizelin gecicegi konusuna su sekilde ulastim 1999 100 bg benzinli arac yokusta zorlaniyor 3. 4. Viteste pek cikamiyordu 109 beygirlik dizel focus cok rahat cikiyordu tabi benzinliye turbo koyarsak veya 2.5 uzerine cikldiginda benzin dizeli ezer cvp alamadim tam olarak video izlemistim 5 vites miydi neydi dizel golf benzinliyi geciyordu pistte




      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    • Teğmen
      123 Mesaj
      10 Ocak 2010 18:34:02
      Vites olayina gelirsek ford eskiden cvt vites secenegi koymustu arkadasin aracinda bundan vardi cok seriydi devir sabit ama hiz artiyordu kayis koptugu icin kaldirmisti sanirim ford




      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    • Teğmen
      123 Mesaj
      10 Ocak 2010 18:36:07
      Vites olayina gelirsek ford eskiden cvt vites secenegi koymustu arkadasin aracinda bundan vardi cok seriydi devir sabit ama hiz artiyordu kayis koptugu icin kaldirmisti sanirim ford




      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
    • Yarbay
      6306 Mesaj
      10 Ocak 2010 18:45:03
      Kesin birşey söylenemez.


      _____________________________

      YZF R6
    • Binbaşı
      1835 Mesaj
      10 Ocak 2010 19:23:48

      quote:

      Orijinalden alıntı: berkaymen

      Ben dizelin gecicegi konusuna su sekilde ulastim 1999 100 bg benzinli arac yokusta zorlaniyor 3. 4. Viteste pek cikamiyordu 109 beygirlik dizel focus cok rahat cikiyordu tabi benzinliye turbo koyarsak veya 2.5 uzerine cikldiginda benzin dizeli ezer cvp alamadim tam olarak video izlemistim 5 vites miydi neydi dizel golf benzinliyi geciyordu pistte



      Arkadaşım dizel araç yüksek tork sayesinde 3. vitesi 4. vitesi çevirebilir fakat benzinli araç aynı hızda 2. viteste yüksek devirde ilerler. Yani örnek vermek gerekirse 150km/h'da 3. viteste olan bir benzinli atmosferik bir araçla aynı hızda giden turbo dizel bir araç 5. vitestedir. Sonuç olarak dizel yüksek tork sayesinde düşük hızda yüksek vitesleri çevirebilir. Dediğiniz kıyaslama ile alakası yok yukarıdaki mesajın.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1066 Mesaj
      10 Ocak 2010 19:35:37
      Hocam dizel var dizel var.Benzinli var benzinli var.İşin içine Turbo chip tuning ve bilimum modifiye işleri girdimi işler değişir.Ama benzinli kanımca dizeli geçer


      _____________________________


      2008 Honda Civic HB 1.8 İ-VTEC FK2 İ-Shift AMT Sport
      GÖKTÜRK
      Kim ki bu VATANA ihanet ediyor karşılığını görecek.!
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      10 Ocak 2010 19:38:21
      herkesten özür dileyerek (amacım kühyelanı övmek ya da uzağa şeetirmek değil) birkaç gün önce başıma gelen bir olayı anlatayım:
      %7 eğimi olan 3 şeritli 2.5-3km uzunluğu olan virajsız yolda (izmit-kandıra yolu çubuklu rampası)güncel kasa mondeo 2.0tdci düz vites ile yan-yana 130 km süratle girdik. ben 3. vitesteyken 160km civarı rampanın 1/3 lük kısmında iken mondi vites atma ihtiyacı dolduğundan geride kalmaya başladı. arayı birkaç araba boyu açtıktan sonra 4. vitese attım ve mondi dikizde küçülmeye başladı,süratim 200 km ye yaklaşıyordu..tork fanatiklerine sormak istiyorum kulaklarına kadar tork taşan motor neden rampada geride kalmaya başladı?


      _____________________________

      The Power of Dreams Honda

      2.4 ACCORD,BLACK PEARL
    • Binbaşı
      1080 Mesaj
      10 Ocak 2010 19:43:55

      quote:

      Orijinalden alıntı: DemirAtlı

      o yüzden kamyonlar tırlar benzinlidir değilmi yokuşta iyi çekiş yapsın diye.Anladın umarım.
      tork denen birşey var açsın okusun.


      o yüzden f1 araçları dizeldir diye çürütelim biz bu görüşü o zaman.


      _____________________________

    • Yarbay
      3560 Mesaj
      10 Ocak 2010 19:58:49
      Benim tecrübelerim sürekli yüksek devir çeviren bir atmosferiğin rampa, düz farketmez dizeli geçeceğidir .Yakın güçte olduklarını varsayarsak.Dizelin öne geçeceği tek durum ara hızlanmalardır. Birde düşük güce sahip olup torkun etkisiyle külhan beyliği yapanlar var .90 hp 'lik dizelle rampa yukarı 1.6 benzinliyi geçerim falan diyenler onlarada sadece gülüyorum.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1944 Mesaj
      10 Ocak 2010 20:31:00

      quote:

      Orijinalden alıntı: ruge



      Alıntıları Göster



      o yüzden f1 araçları dizeldir diye çürütelim biz bu görüşü o zaman.


      f1 araçlarının kaç devir çevirdiğinden haberin varmı. dizel düşük devirde yüksek tork verir rampadan bahsedersen dizel derim sana.


      _____________________________

      гi∂єг ๏ภ tђє รt๏г๓
    • Binbaşı
      1080 Mesaj
      10 Ocak 2010 20:40:50

      quote:

      Orijinalden alıntı: DemirAtlı



      Alıntıları Göster



      f1 araçlarının kaç devir çevirdiğinden haberin varmı. dizel düşük devirde yüksek tork verir rampadan bahsedersen dizel derim sana.


      f1 araçlarının 18000 devirde sınırlı olması ya da kamyonların 3000 devir çevirmesinin bu durumla ne alakası var anlayamadım?benzinli ve dizel aynı deviri çevirecek diye bir şart mı var.
      sen bir genellemeyle doğru sonuca ulaştığını düşündün bende onun öyle olmadığını gösterdim.rampada devir çeviremez gibi bir düşünce var sanırım,ama viteside bu yüzden yapmışlar işte.5 le giderken 3 e alırsın yine deviri sona getirip yakın hacimdeki dizeli rampada avlarsın hocam benzinliyle merak etme.

      kullanımda farklılıklar yaratır dizel ve benzinli olması araçların.ekonomik nedenler olmasa dizelin alıcısı olmazdı (amerikada olduğu gibi)düşük devirde yüksek torkla daha ekonomik olması yüzünden tercih ediliyor dizeller zaten.

      neyse uzun hikaye bu.cevabımın başlangıcı kamyonların dizel olmasıyla benzinli-dizel arası farkın açıklanamayacağıdır.200 bg güç üreten bir kamyon ortalama 6500 cc lik bir motora sahiptir ve bu motora benzin yetiştiremezsin,o yüzden dizel motorlar var kamyonlarda.


      _____________________________

    • Yarbay
      7424 Mesaj
      10 Ocak 2010 20:43:56
      Dizele uçuyor kaçıyor diyen insanlar, atmosferiği hakkıyla kullanamayan insanlardır.Kullanamamalarıda çok normal.Çünkü en başta benzin 3.70 liradır,motor bağırır,daha uzun soluklu hızlanır,motor ömrünü kısaltır.

      Ama dizel öyle midir?Güç en alt devirde vardır.gaza bastın mı birden kısa mesafede hızlanır.Normal kullanımda daha sessizdir.O yüzden genel olarak herkes dizelin hızlı olduğunu savunur.

      Bu işin sonu yok.Ya en ince ayrıntısına kadar her özellikleri yazacaksınız,ya da arabaları kaldıracaksınız.başka türlü cevabı yok



      _____________________________

      Corsa 1.3 CDTI 95HP MT-A Easytronic Şanzıman Start & Stop Enjoy
    • Yarbay
      6704 Mesaj
      10 Ocak 2010 20:49:07
      Motor gücüne göre değişir.

      Ele alacağımız 2 aracın motor güçleri ne ?



      _____________________________

    • Yarbay
      12039 Mesaj
      10 Ocak 2010 20:49:58

      quote:

      Orijinalden alıntı: Cayci41

      herkese hayırlı aksamlar dıyerek baslamak ıstıyorum sozume arkadaslar sıze ıyı bır ornek vererek yanıtlamak ıstıyorum benım aracım atmosferık bır arac.. aracım 150 beygır. 2lıtre passat tdı vs 20fsı kapısmasında kım alır sıze gore desem demekkı herkes dızel arac alır dıyecek o zaman soyle soylıyım test edıldı onaylandı 2 arac ızmıt sakarya arasında test ettık ve asla ama asla bayırda dahıl dızel arac gecemıyor 2 aracda manuel ve dızel aracın kotu yanı devır cevıremıyor ve dızel arac 0 dan tırmanırken yaklasık her vıtes aralıgında 4 500 devırde 1.3 1.5 sn kaybedıyo cok fazla vıtese ıhtıyac duyuyo ve benzınlı her bır vıteste dızel 2 vıtes aralıgına ıhtıyac duyuyo ve benzınlı arac gercekten cok daha serı bır arac ha varsa aksını ıspatlamak ısteyen ızmıt te yasayan deneyerek gorebılırız ne bayır asagı ne bayır yukarı havada karada denızde benzın alıyo bırakın bu forumlarda duydugunuz tork ıyıdır o kotudur denen cocuksu lafları ıs pratıkte cok farklı sıze bır ornek daha 177 bmw 3.20d mı alır golf 170 tsı mı desem o zaman haylı haylı bmw dersınız oda oyle oluyor bır yere kadar tork bır yere kadar tsı hafıfde makaslı yollarda fena benzetıyo bmw yı...


      çok güzel yazmışsın arkadaşım

      ben bu denemeyi 2005 yılında yapmış ve foruma yazmıştım o zaman millet aaa nasıl olur falan demişti

      2.0 tdi alamıyor ama 2.0 fsi 10 beygir fazla da olmasının etkisiyle dizeli geçiyor

      torku hisseden koltuğa sırtı biraz daha yakınlaşan aracı performanslı sanıyor ama öyle değil




      _____________________________

      Sokak hayvanlarından bir kap su ve bir kap yemeği esirgemeyin
    • Yarbay
      3501 Mesaj
      10 Ocak 2010 20:53:38
      Eğer araçlar yüklü değilse ve de benzinli 1.6 olan aracın motoru emisyon oranlarından dolayı heba edilmemiş bir motor ise direk dizel dememek lazım

      ( Astra Classic 1.6 103 hp Twinport --Vw Caddy 1.9 105 hp ) --(İkisinde de birer kişi )




      _____________________________

    • Teğmen
      123 Mesaj
      10 Ocak 2010 20:59:39

      quote:

      Orijinalden alıntı: SUBARU

      yokuş yukarı yokuş aşağı farketmez, düz yolda hangisi geçiyosa yokuş aşağıda yukarıda o geçecektir, bunu da belirleyen çok yüksek oranda hp/ağırlık oranı olacaktır.

      Bundan başka şeyler idda eden, torku yüksek diye dizel geçer diyen bu konuda cahildir.




      videoyu koydum ozaman dizel geciyor peki bu arakadaslar neden boyle diyor ? bide bisey daha sorucam hani dizel 5. vitesteyken benzin 3 de oluyor ya ama aynı hızda oluyorlar dıyorsunuz hatta benzin hızlıdır diyorsunuzda bu araçların maksimumum hızları arasında sizin dediginize göre 50 70 km fark olması gerekmiyormu?


      _____________________________

      İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.
    • Yarbay
      8709 Mesaj
      10 Ocak 2010 21:03:33
      konu başlığı kural dışı.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1944 Mesaj
      10 Ocak 2010 21:04:42

      quote:

      Orijinalden alıntı: ruge



      Alıntıları Göster



      f1 araçlarının 18000 devirde sınırlı olması ya da kamyonların 3000 devir çevirmesinin bu durumla ne alakası var anlayamadım?benzinli ve dizel aynı deviri çevirecek diye bir şart mı var.
      sen bir genellemeyle doğru sonuca ulaştığını düşündün bende onun öyle olmadığını gösterdim.rampada devir çeviremez gibi bir düşünce var sanırım,ama viteside bu yüzden yapmışlar işte.5 le giderken 3 e alırsın yine deviri sona getirip yakın hacimdeki dizeli rampada avlarsın hocam benzinliyle merak etme.

      kullanımda farklılıklar yaratır dizel ve benzinli olması araçların.ekonomik nedenler olmasa dizelin alıcısı olmazdı (amerikada olduğu gibi)düşük devirde yüksek torkla daha ekonomik olması yüzünden tercih ediliyor dizeller zaten.

      neyse uzun hikaye bu.cevabımın başlangıcı kamyonların dizel olmasıyla benzinli-dizel arası farkın açıklanamayacağıdır.200 bg güç üreten bir kamyon ortalama 6500 cc lik bir motora sahiptir ve bu motora benzin yetiştiremezsin,o yüzden dizel motorlar var kamyonlarda.


      1.si kamyonla pist yarışını ne mantıkla kıyaslıyorsun bende bunu anlayamıyorum.rampada çekişten bahsetmiş arkadaş.Ben bu iddiadan rampada sıfırdan kalkışı hesap ederek düşünürüm ve ona göre konuşurum.Yok ikiside belli hızda gelecekse aradaki eften püften farkı şu şöyledir bu böyledir diye konuşmayı bile gereksiz görürüm.
      sıfırdan rampada iki aracı kaldır bakalım.Kamyon örneğini şunun için verdim torku yüksektir benzin olsa devir alana kadar defalarca stop ettirirsin veya geri kaçırırsın.Dizelin avantajı burada işte.düşük devir yüksek tork.
      Sırf birşeyi çürüteceğim diye gelme karşıma lütfen.Oku anla ve iyi tart yazdıklarımı.


      _____________________________

      гi∂єг ๏ภ tђє รt๏г๓
    • Teğmen
      123 Mesaj
      10 Ocak 2010 21:07:39
      Hızlanmalar
      0-100 km/s sn 7,8
      Maksimum hız, km/s 230 Bu 2.0 benzinlinin değerlleri


      Hızlanmalar
      0-100 km/s sn 8,6
      Maksimum hız, km/s 220 budda 2.0 dizel arada 10 km/s fark var bu fark sizin dediginize göre 50 km fln olması gerek diyelim ki ;

      dizel 5. viteste cıkıyor 200 km hızda benim 160 lık insignia 2.0 dizel 200 le cıktıgına göre buda cıkar herhalde benzinli 3. viteste kalır 4 e biraz zor atar arada 2 vites 3 vites fark var ve benzinli daha hızlı gidip geciyor ! ben bisi anlamadım ...




      _____________________________

      İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.
    • Yarbay
      3476 Mesaj
      10 Ocak 2010 21:07:55

      quote:

      Orijinalden alıntı: tanerm

      herkesten özür dileyerek (amacım kühyelanı övmek ya da uzağa şeetirmek değil) birkaç gün önce başıma gelen bir olayı anlatayım:
      %7 eğimi olan 3 şeritli 2.5-3km uzunluğu olan virajsız yolda (izmit-kandıra yolu çubuklu rampası)güncel kasa mondeo 2.0tdci düz vites ile yan-yana 130 km süratle girdik. ben 3. vitesteyken 160km civarı rampanın 1/3 lük kısmında iken mondi vites atma ihtiyacı dolduğundan geride kalmaya başladı. arayı birkaç araba boyu açtıktan sonra 4. vitese attım ve mondi dikizde küçülmeye başladı,süratim 200 km ye yaklaşıyordu..tork fanatiklerine sormak istiyorum kulaklarına kadar tork taşan motor neden rampada geride kalmaya başladı?

      Kusura bakmayında 2.4 accordun rakibi 2.0 dizel mondeo değil.Mondeo uzaktan yakından bile rakip olamaz.

      Aslında dizel ile benzinli rakip olamaz normal şartlarda ama sizin arabanızın rakibi 3.25 D dir.Ve mondeonun yerinde 3.25D olsaydı belkide plakasını bile alamayacaktınız.


      _____________________________

    • Yarbay
      8709 Mesaj
      10 Ocak 2010 21:26:21
      konuyu anlamadım. dizel- benzin yokuşta hangisi geçer diye genellenemez. iddia hangi marka model araçlar üzerine onu tartışmak lazım bir de ucunda ne var ? iddiaya girildiyse, forumda tartışma çıksın da gülelim diye mi?


      _____________________________

    • Teğmen
      123 Mesaj
      10 Ocak 2010 21:30:08
      Yok Öyle Bir amacım yok ama mesajımda yazıyor 1.6 2.0 motorlarda bg yakın olucak diye


      _____________________________

      İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.
    • Teğmen
      123 Mesaj
      10 Ocak 2010 21:32:35
      valla ucunda 100 tl var başlığı ne yapıyım o da olmıyıcaksa yani



      _____________________________

      İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.
    • Yarbay
      8709 Mesaj
      10 Ocak 2010 21:36:24
      benzer aralıkta çok farklı sonuçlar ortaya çıkabilir. mesela toyota dizel 1.4 90bg benzinli ise 1.6 124bg. Yokuşta kim geçer sorusuna biz corolla forumunda cevap bulamadık. ilgilendiğiniz veya merak ettiğiniz modeller varsa onların verileri üzerine konuşabiliriz.


      _____________________________

    • Teğmen
      123 Mesaj
      10 Ocak 2010 21:37:24
      Araçları Kaldıamayız Cünkü arakadasta 1.4 clio var eskilerden 2000 altı büyük ihtimal bendede 2.0 dizel insignia var esit sartlar deil diyor biraz haklı ama


      _____________________________

      İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.
    • Yarbay
      7424 Mesaj
      10 Ocak 2010 21:39:03
      Ya sen arabaları söylesene ne kıvrandırıyorsun milleti.banada biraz ortalık karıştırma gibi geldi


      _____________________________

      Corsa 1.3 CDTI 95HP MT-A Easytronic Şanzıman Start & Stop Enjoy
    • Teğmen
      123 Mesaj
      10 Ocak 2010 21:39:26
      En Yakın Şunlar : 115 bg benzin Focus , 109 Dizel Focus


      _____________________________

      İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.
    • Yarbay
      7329 Mesaj
      10 Ocak 2010 21:39:58

      quote:

      Orijinalden alıntı: tanerm

      herkesten özür dileyerek (amacım kühyelanı övmek ya da uzağa şeetirmek değil) birkaç gün önce başıma gelen bir olayı anlatayım:
      %7 eğimi olan 3 şeritli 2.5-3km uzunluğu olan virajsız yolda (izmit-kandıra yolu çubuklu rampası)güncel kasa mondeo 2.0tdci düz vites ile yan-yana 130 km süratle girdik. ben 3. vitesteyken 160km civarı rampanın 1/3 lük kısmında iken mondi vites atma ihtiyacı dolduğundan geride kalmaya başladı. arayı birkaç araba boyu açtıktan sonra 4. vitese attım ve mondi dikizde küçülmeye başladı,süratim 200 km ye yaklaşıyordu..tork fanatiklerine sormak istiyorum kulaklarına kadar tork taşan motor neden rampada geride kalmaya başladı?

      biri 190hp diğeri 140hp bi zahmet geciver yani



      _____________________________

    • Teğmen
      123 Mesaj
      10 Ocak 2010 21:43:36

      quote:

      Orijinalden alıntı: aykunsezer



      Alıntıları Göster


      Arkadaşım dizel araç yüksek tork sayesinde 3. vitesi 4. vitesi çevirebilir fakat benzinli araç aynı hızda 2. viteste yüksek devirde ilerler. Yani örnek vermek gerekirse 150km/h'da 3. viteste olan bir benzinli atmosferik bir araçla aynı hızda giden turbo dizel bir araç 5. vitestedir. Sonuç olarak dizel yüksek tork sayesinde düşük hızda yüksek vitesleri çevirebilir. Dediğiniz kıyaslama ile alakası yok yukarıdaki mesajın.



      buna cevap verebilirmisin peki ? Hızlanmalar
      0-100 km/s sn 7,8
      Maksimum hız, km/s 230 Bu 2.0 benzinlinin değerlleri


      Hızlanmalar
      0-100 km/s sn 8,6
      Maksimum hız, km/s 220 budda 2.0 dizel arada 10 km/s fark var bu fark sizin dediginize göre 50 km fln olması gerek diyelim ki ;

      dizel 5. viteste cıkıyor 200 km hızda benim 160 lık insignia 2.0 dizel 200 le cıktıgına göre buda cıkar herhalde benzinli 3. viteste kalır 4 e biraz zor atar arada 2 vites 3 vites fark var ve benzinli daha hızlı gidip geciyor ! ben bisi anlamadım ...



      _____________________________

      İnternet Explorer Bu Kişinin İmzasını Görüntüleyemiyor.
    • Yarbay
      7424 Mesaj
      10 Ocak 2010 21:52:18

      quote:

      Orijinalden alıntı: berkaymen

      Arkadaşlar Ben bir Arkadaşla iddaya girdim o YOKUŞTA benzinli arac dizeli gecer diyor ben dizel gecer diyorum sizce nasıl olur aracların motorları 1.6 fln olucak anket yapmayı bilmiyorum en yakın zamanda cevaplarsanız sevinirim


      Edit: Düz Yol Kapışmasında Dizel Geciyor Birde Yokuş Yukarı nasıl benzin gecer buda kanıtı

      http://www.youtube.com/watch?v=nUxJLDZ4uyQ


      Madem biliyosun niye soruyosun.Senin derdin anlaşıldı dizel insignian var diye bizden dizeli göklere çıkarmamızı istiyorsun.

      iddayı kaybet nolacak.bak 2.0 motor fıstık gibi araban var.1.4 clio ya binen arkadaşına 100 lira kazandırda sevinsin,arkadaşlık öldü mü


      _____________________________

      Corsa 1.3 CDTI 95HP MT-A Easytronic Şanzıman Start & Stop Enjoy
    • Yarbay
      3023 Mesaj
      10 Ocak 2010 22:01:08
      motordan motora var fark 1.6 dizel diye 110 beygir benzinli diye 100 beygir koyup 0-100 de dizel daha hizli demek nekadar mantıklı geliyor ? veya 2500 devirde benzinliyle yokuş cikmaya kalkıp bu hizlanmiyor demek ? üretilen güç beygir olarak olculur siz nekadar güç üretiyorsaniz okadar ivme kazanırsınız. 300 nm torklu 1.6 120 beygir dizeli 157 nm torklu benzinli herşekilde geçer geçiyorda. tabi dogru kullanmayi bildikten sonra. ara hizlanma diye 2500 devirde gaza basarsanız benzinli geride kalır dogal olarak. son viteste 80 den 120 ye cıkmaya calisan test sitelerinin saçmalıklarından etkileniyor millet sonra benzinli rampada gitmez oluyor.(tabi her rampada 5000 devirde gitmek çok uygulanabilir birşey demiyorum. zaten normal kullanimda turbo araçlar benzinli veya dizel olsun daha rahat oluyor.)


      _____________________________

      745i
    • Binbaşı
      1080 Mesaj
      10 Ocak 2010 22:04:41

      quote:

      Orijinalden alıntı: DemirAtlı



      1.si kamyonla pist yarışını ne mantıkla kıyaslıyorsun bende bunu anlayamıyorum.rampada çekişten bahsetmiş arkadaş.Ben bu iddiadan rampada sıfırdan kalkışı hesap ederek düşünürüm ve ona göre konuşurum.Yok ikiside belli hızda gelecekse aradaki eften püften farkı şu şöyledir bu böyledir diye konuşmayı bile gereksiz görürüm.
      sıfırdan rampada iki aracı kaldır bakalım.Kamyon örneğini şunun için verdim torku yüksektir benzin olsa devir alana kadar defalarca stop ettirirsin veya geri kaçırırsın.Dizelin avantajı burada işte.düşük devir yüksek tork.
      Sırf birşeyi çürüteceğim diye gelme karşıma lütfen.Oku anla ve iyi tart yazdıklarımı.
      quote:




      pist yarışıyla kamyon karşılaştırmasını nerden çıkardın valla şaşırdım.benzinli motorla dizelin farkını göstermek için yazdım ben onu kıyaslamak diye bir şey yok(biri az devir çevirirken diğeri 20000 lere kadar çevirme kapasitesine sahip).yazılanları anlamayı tavsiye etmen güzel,bunu yapman daha da güzel olacaktır.aracı stop ettirmek ya da geri kaçırmak debriyajla alakalı bir şey,motorun ne yaktığıyla alakalı değil.on civarında kamyon-tır sahibi olduk birazcık bilgim var o tip araçlar hakkında ve bu açıdan düşüncelerin yanlış.benzinle çalışan kamyonlarda mevcuttur,amerikan yapımıdır bunlar ama artık üretildiğini sanmıyorum ve sebebi benzini çok tüketmesidir.

      yokuşta kalkışa geçirmişsiniz konuyu ama ben o tip bir ayırımın yapıldığını göremedim sizin düşüncelerinizi desteklemeye çalışmanıza dek.
      yokuşta kalkıştada dizelin avantajı var diyemeyiz körü körüne,eğer düz vitesliyse 2-3 sn sonra vites değiştirmek gerekecek en iyi durumda,ve dizel vites değiştirirken benzinlinin çevirebileceği 3000 devir daha vardır herhalde.

      illaki dizel iyidir demek istiyorsan 60-100 arası hızlanma değerlerine bakalım diyebilirsin mesela son viteste.o zaman benzinli geride kalacaktır düşük tork yüzünden.dizelin tork gibi bir avantajı varken benzinlilerde de devir çevirebilme avantajı var.ki hepsi afaki zaten söylediklerimizin ortada ne marka var ne motor hacmi ne de motorların güçleri,benim söylediklerimin hepsi yakın hacimli motorlar için.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1944 Mesaj
      10 Ocak 2010 22:26:36
      birader kendindemisin geldin çürütcem dedin f1 madem dizel olsaydı dedin konuyu piste taşıdın şimdi o nerden geldi bu nerden geldi muhabbetine çeviriyorsun.Babana git sor dizelmi kalkar benzinmi iyi kalkar rampada.Haa bide soruyu iyi oku.bak ne yazmış oraya.Daha fazla polemik yapma.


      _____________________________

      гi∂єг ๏ภ tђє รt๏г๓
    • Emekli Yönetici
      15725 Mesaj
      10 Ocak 2010 22:31:45
      1,6 corollam var 110 beygir. Eskişehir çıkışında ankara yolu üzerinde uzunca bir bayır var. Bayıra 140 ile giriyorum tepesine ulaşıncaya kadar hızım 70'e düşüyor bu arada beni ticari araçlar dahil bir çok dizel araba solluyor hiç bayılmadan. Benzin bayırda bayılıyor ama dizel bayılmıyor. Teorik bilgiye gerek yok gözümle gördüm kendim yaşadım :)


      _____________________________

      23MART GüncelTWRP & LG UP & LG Flashtool ile 6.0 yükleme Lolipop'a dönme

      Egemenlik kayıtsız şartsız milletindir
      Ne mutlu Türküm Diyene

    • Yarbay
      8709 Mesaj
      10 Ocak 2010 22:33:14
      quote:

      En Yakın Şunlar : 115 bg benzin Focus , 109 Dizel Focus


      bu ikisi arasında 109BG lik focus diyorum ben.


      _____________________________

    • Yarbay
      7424 Mesaj
      10 Ocak 2010 22:41:38

      quote:

      Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

      1,6 corollam var 110 beygir. Eskişehir çıkışında ankara yolu üzerinde uzunca bir bayır var. Bayıra 140 ile giriyorum tepesine ulaşıncaya kadar hızım 70'e düşüyor bu arada beni ticari araçlar dahil bir çok dizel araba solluyor hiç bayılmadan. Benzin bayırda bayılıyor ama dizel bayılmıyor. Teorik bilgiye gerek yok gözümle gördüm kendim yaşadım :)


      naptın hocam sende abartma.140 km gibi hızlarda toyota yüksek devirde olur ki bu en sevdiği şeydir.Gaza basmasını bilirsen hızın düşmez.Düştü diyelim çekersin 4 e olur biter.110 hp lik arabayla da bunları yaşıyorsanız hatayı kendinizde arayın.


      _____________________________

      Corsa 1.3 CDTI 95HP MT-A Easytronic Şanzıman Start & Stop Enjoy
    • Yarbay
      6791 Mesaj
      10 Ocak 2010 22:48:46

      quote:

      Orijinalden alıntı: Yazılımcı Online

      1,6 corollam var 110 beygir. Eskişehir çıkışında ankara yolu üzerinde uzunca bir bayır var. Bayıra 140 ile giriyorum tepesine ulaşıncaya kadar hızım 70'e düşüyor bu arada beni ticari araçlar dahil bir çok dizel araba solluyor hiç bayılmadan. Benzin bayırda bayılıyor ama dizel bayılmıyor. Teorik bilgiye gerek yok gözümle gördüm kendim yaşadım :)


      Vites düşürüyor musunuz?

      Vites düşürmezseniz hızınız azalır, bu da çok normaldir.

      Vites düşürmenize karşın hızınız çok azalıyor ise motorda sıkıntı olması muhtemel.

      Benzinli arabanın kullanım esasları ile dizel arabanın kullanım esasları çok farklıdır.

      Hayatında sadece dizel araba kullanan ve benzinli araba kullanmayı bilmeyen adamın altına Ferrari verilse adam "Bu araba gitmiyor." der.

      Çünkü dizel motor maksimum gücünü 4.000 rpm de verip 4.000 rpm den sonra güç üretmezken bir Ferrari 4.000 rpm den sonra kendine gelir.


      _____________________________

      oçkd fiao ifrs stat çgu iüd nnu ir n
      Kim ulan bu Erol Egemen?
Sayfa: [1] 2 3 4   sonraki >     >>
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.