Şimdi Ara

Yokusta Benzin-Dizel-ÇÖZÜLDÜ

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
194
Cevap
1
Favori
7.488
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • -ÇÖZÜLDÜ-



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi berkaymen -- 13 Ocak 2010; 17:37:02 >



  • Foruma kayıt olurken şu tork ile güç arasındaki farkın anlatıldığı bir video izletilmeli


    İmza:

    http://yaris.rforum.biz Türkiyenin bilgi paylaşım platformu
  • Konuyu kavrayamayan ilave örnek ihtiyacı duyan arkadaşlarhttp://yaris.rforum.biz adresinden doyuma ulaşabilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkaymen

    Arkadaşlar Ben bir Arkadaşla iddaya girdim o YOKUŞTA benzinli arac dizeli gecer diyor ben dizel gecer diyorum sizce nasıl olur aracların motorları 1.6 fln olucak anket yapmayı bilmiyorum en yakın zamanda cevaplarsanız sevinirim


    Edit: Düz Yol Kapışmasında Dizel Geciyor Birde Yokuş Yukarı nasıl benzin gecer buda kanıtı

    http://www.youtube.com/watch?v=nUxJLDZ4uyQ


    Madem biliyosun niye soruyosun.Senin derdin anlaşıldı dizel insignian var diye bizden dizeli göklere çıkarmamızı istiyorsun.

    iddayı kaybet nolacak.bak 2.0 motor fıstık gibi araban var.1.4 clio ya binen arkadaşına 100 lira kazandırda sevinsin,arkadaşlık öldü mü




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucanhoroz


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    beygir güçleri aynı ise hatta dizel 10-15 aşağı olsa bile eğer benzinli turbo değil ise hiç şansı yok. benzinli arabanın 5-6000 de verdiği torku dizel araba 1700-1800 devirde vermeye başlıyor ve rampada tek ihtiyacınız torktur. bir rampaya en aşağıdan benzinli ve dizel araçla başlayın ne kadar geç vites değiştirirseniz değiştirin boy boy fark yersiniz. ayrıca yüksek devir çevirerek kafa tuttuğunuz dizel aracın 4 katı yakıt yakarsınız oda işin cabası. son hızda ve kalkışta dizele kafa tutarsınız ama ara hızlanmada ve rampada kendinizi üzersiniz. yukarıda denemeden yorum yazan çok kişi var yazdıklarından belli oluyor hemen . ben neredenmi biliyorum ? defalarca denedim çünkü .

    sallamaya bak.
    hangi benzinli max torku 5 6 binde veriyor

    uslubuna dikkat et önce. ben max torktan bahsetmedim onu nerenden çıkardın anlamış değilim. yukarıda sürekli yüksek devirden bahsedildiği için o şekilde yazdım. ayrıca bak bakalım aşağıdaki linke ne zaman veriyormuş yukarıda tartışılan toyota max torku. bir özür dilersin artık. buda bir erdemdir.

    http://www.toyota.com.tr/Images/Yenilenen_Corolla_internet_ilave_2_tcm385-894320.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi logicman -- 10 Ocak 2010; 23:33:22 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    quote:

    Orijinalden alıntı: ucanhoroz


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    beygir güçleri aynı ise hatta dizel 10-15 aşağı olsa bile eğer benzinli turbo değil ise hiç şansı yok. benzinli arabanın 5-6000 de verdiği torku dizel araba 1700-1800 devirde vermeye başlıyor ve rampada tek ihtiyacınız torktur. bir rampaya en aşağıdan benzinli ve dizel araçla başlayın ne kadar geç vites değiştirirseniz değiştirin boy boy fark yersiniz. ayrıca yüksek devir çevirerek kafa tuttuğunuz dizel aracın 4 katı yakıt yakarsınız oda işin cabası. son hızda ve kalkışta dizele kafa tutarsınız ama ara hızlanmada ve rampada kendinizi üzersiniz. yukarıda denemeden yorum yazan çok kişi var yazdıklarından belli oluyor hemen . ben neredenmi biliyorum ? defalarca denedim çünkü .

    sallamaya bak.
    hangi benzinli max torku 5 6 binde veriyor

    uslubuna dikkat et önce. ben max torktan bahsetmedim onu nerenden çıkardın anlamış değilim. yukarıda sürekli yüksek devirden bahsedildiği için o şekilde yazdım. ayrıca bak bakalım aşağıdaki linke ne zaman veriyormuş yukarıda tartışılan toyota max torku. bir özür dilersin artık. buda bir erdemdir.

    http://www.toyota.com.tr/Images/Yenilenen_Corolla_internet_ilave_2_tcm385-894320.pdf

    hocam sallamışın demek istemiştim yani usluba dikkat edilcek bi hata olduğunu sanmıyorum.varsa da özür dilerim.Ancak benzinli araba max torku 4000 lerde verir ve daha sonra düşer.5-6binlerdeki torku ile 4binin biraz altındaki torkları birbirine yakındır.4bin devir altındaki tork yerine onla aynı olup üst devirdeki torku ile karşılaştırmanızı yanlı buldum biraz.Ya da yanlış anladım herneyse.problem yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ucanhoroz


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    quote:

    Orijinalden alıntı: ucanhoroz


    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    beygir güçleri aynı ise hatta dizel 10-15 aşağı olsa bile eğer benzinli turbo değil ise hiç şansı yok. benzinli arabanın 5-6000 de verdiği torku dizel araba 1700-1800 devirde vermeye başlıyor ve rampada tek ihtiyacınız torktur. bir rampaya en aşağıdan benzinli ve dizel araçla başlayın ne kadar geç vites değiştirirseniz değiştirin boy boy fark yersiniz. ayrıca yüksek devir çevirerek kafa tuttuğunuz dizel aracın 4 katı yakıt yakarsınız oda işin cabası. son hızda ve kalkışta dizele kafa tutarsınız ama ara hızlanmada ve rampada kendinizi üzersiniz. yukarıda denemeden yorum yazan çok kişi var yazdıklarından belli oluyor hemen . ben neredenmi biliyorum ? defalarca denedim çünkü .

    sallamaya bak.
    hangi benzinli max torku 5 6 binde veriyor

    uslubuna dikkat et önce. ben max torktan bahsetmedim onu nerenden çıkardın anlamış değilim. yukarıda sürekli yüksek devirden bahsedildiği için o şekilde yazdım. ayrıca bak bakalım aşağıdaki linke ne zaman veriyormuş yukarıda tartışılan toyota max torku. bir özür dilersin artık. buda bir erdemdir.

    http://www.toyota.com.tr/Images/Yenilenen_Corolla_internet_ilave_2_tcm385-894320.pdf

    hocam sallamışın demek istemiştim yani usluba dikkat edilcek bi hata olduğunu sanmıyorum.varsa da özür dilerim.Ancak benzinli araba max torku 4000 lerde verir ve daha sonra düşer.5-6binlerdeki torku ile 4binin biraz altındaki torkları birbirine yakındır.4bin devir altındaki tork yerine onla aynı olup üst devirdeki torku ile karşılaştırmanızı yanlı buldum biraz.Ya da yanlış anladım herneyse.problem yok.

    öyle olsun bakalım. ama gördüğün gibi ben aslında max torktan bahsetmesemde 5000 in üzerinde max tork veren araçlarda varmış. uzatmaya gerek yok tabiki. iyi geceler..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi logicman -- 10 Ocak 2010; 23:56:46 >




  • forumdan hergün birşey öğreniyorum yıllardır 1995 cc olduğunu sandığım 3,20d motorun 2200 cc olduğunuda az önce öğrendim. ve adım kadar emin olduğum diğer birşey ise bu bmw nin 2.4 motor hondayı rampada zırıl zırıl ağlatacağıdır. olsaydıda deneseydik keşke. hatta yokuşu geçtik 0-100 de 1 sn den fazla fark atıyor. son hızdada bmw kağıtta 230 honda 227 yazıyor. gerçekte honda geçer sanırın en azından umut ediyorum...
    bu arada :http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/3series/sedan/2008/_shared/pdf/3series_sedan_datasheet.pdf?download=true



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi logicman -- 11 Ocak 2010; 0:26:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: EX_PRO

    BMW 320d teknik özellikler (motor hacmini inceleyin bi)

    Motor Hacmi 1995
    Maksimum Güç 150
    Maksimum Güç Devir 4000
    Maksimum Tork 330
    Maksimum Tork Devir 2000
    Silindir 4
    Valf 16
    Uzunluk 471
    Genişlik 1739
    Yükseklik 1415
    Bagaj Hacmi -
    Bagaj Hacmi2 -
    Ağırlık 1950
    Yakıt Deposu (Litre) 63
    Maksimum Hız 221
    Hızlanma (0-100 m) 8.8
    Yakıt Türü Dizel
    Yakıt Tüketimi (Şehir Dışı) 4.5
    Yakıt Tüketimi (Ort.) 5.7
    Yakıt Tüketimi (Şehir İçi) 7.9
    ABS Standart
    Hidrolik Direksiyon Standart
    Yolcu Hava Yastığı Standart
    Müzik Sistemi Standart
    Sürücü Hava Yastığı Standart
    Klima Standart
    Otomatik Ön Cam Standart
    Otomatik Arka Cam Standart
    Elektrikli Yan Ayna Standart
    Hafif Alaşım Jant Standart
    Merkezi Kilit Standart


    bu yazdığın özellikler eski değerler. şu an 2 senedir 3,20 d ler 177 bg aşağıdaki linktende bakabilirsin. kolay gelsin..
    http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/3series/sedan/2008/_shared/pdf/3series_sedan_datasheet.pdf?download=true




  • quote:

    Orijinalden alıntı: logicman

    forumdan hergün birşey öğreniyorum yıllardır 1995 cc olduğunu sandığım 3,20d motorun 2200 cc olduğunuda az önce öğrendim. ve adım kadar emin olduğum diğer birşey ise bu bmw nin 2.4 motor hondayı rampada zırıl zırıl ağlatacağıdır. olsaydıda deneseydik keşke. hatta yokuşu geçtik 0-100 de 1 sn den fazla fark atıyor. son hızdada bmw kağıtta 230 honda 227 yazıyor. gerçekte honda geçer sanırın en azından umut ediyorum...
    bu arada :http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/3series/sedan/2008/_shared/pdf/3series_sedan_datasheet.pdf?download=true

    pardon karıştırdım galiba...
    bir ara 520 benzinli olan 2.2 motordu yanlışım varsa tekrar düzeltin..
    bir de dikkatimi çekti bmw 325d 2900 cc http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/3series/sedan/2008/allfacts/engine/technical_data.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tanerm -- 11 Ocak 2010; 1:02:21 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: logicman


    quote:

    Orijinalden alıntı: EX_PRO

    BMW 320d teknik özellikler (motor hacmini inceleyin bi)

    Motor Hacmi 1995
    Maksimum Güç 150
    Maksimum Güç Devir 4000
    Maksimum Tork 330
    Maksimum Tork Devir 2000
    Silindir 4
    Valf 16
    Uzunluk 471
    Genişlik 1739
    Yükseklik 1415
    Bagaj Hacmi -
    Bagaj Hacmi2 -
    Ağırlık 1950
    Yakıt Deposu (Litre) 63
    Maksimum Hız 221
    Hızlanma (0-100 m) 8.8
    Yakıt Türü Dizel
    Yakıt Tüketimi (Şehir Dışı) 4.5
    Yakıt Tüketimi (Ort.) 5.7
    Yakıt Tüketimi (Şehir İçi) 7.9
    ABS Standart
    Hidrolik Direksiyon Standart
    Yolcu Hava Yastığı Standart
    Müzik Sistemi Standart
    Sürücü Hava Yastığı Standart
    Klima Standart
    Otomatik Ön Cam Standart
    Otomatik Arka Cam Standart
    Elektrikli Yan Ayna Standart
    Hafif Alaşım Jant Standart
    Merkezi Kilit Standart


    bu yazdığın özellikler eski değerler. şu an 2 senedir 3,20 d ler 177 bg aşağıdaki linktende bakabilirsin. kolay gelsin..
    http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/3series/sedan/2008/_shared/pdf/3series_sedan_datasheet.pdf?download=true


    bizde açıp baktık ama 1995 yazıyor nedense.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: odrin34

    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman


    quote:

    Orijinalden alıntı: EX_PRO

    BMW 320d teknik özellikler (motor hacmini inceleyin bi)

    Motor Hacmi 1995
    Maksimum Güç 150
    Maksimum Güç Devir 4000
    Maksimum Tork 330
    Maksimum Tork Devir 2000
    Silindir 4
    Valf 16
    Uzunluk 471
    Genişlik 1739
    Yükseklik 1415
    Bagaj Hacmi -
    Bagaj Hacmi2 -
    Ağırlık 1950
    Yakıt Deposu (Litre) 63
    Maksimum Hız 221
    Hızlanma (0-100 m) 8.8
    Yakıt Türü Dizel
    Yakıt Tüketimi (Şehir Dışı) 4.5
    Yakıt Tüketimi (Ort.) 5.7
    Yakıt Tüketimi (Şehir İçi) 7.9
    ABS Standart
    Hidrolik Direksiyon Standart
    Yolcu Hava Yastığı Standart
    Müzik Sistemi Standart
    Sürücü Hava Yastığı Standart
    Klima Standart
    Otomatik Ön Cam Standart
    Otomatik Arka Cam Standart
    Elektrikli Yan Ayna Standart
    Hafif Alaşım Jant Standart
    Merkezi Kilit Standart


    bu yazdığın özellikler eski değerler. şu an 2 senedir 3,20 d ler 177 bg aşağıdaki linktende bakabilirsin. kolay gelsin..
    http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/3series/sedan/2008/_shared/pdf/3series_sedan_datasheet.pdf?download=true


    bizde açıp baktık ama 1995 yazıyor nedense.

    tamam bizde oyle dedik zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: logicman


    quote:

    Orijinalden alıntı: odrin34

    quote:

    Orijinalden alıntı: logicman


    quote:

    Orijinalden alıntı: EX_PRO

    BMW 320d teknik özellikler (motor hacmini inceleyin bi)

    Motor Hacmi 1995
    Maksimum Güç 150
    Maksimum Güç Devir 4000
    Maksimum Tork 330
    Maksimum Tork Devir 2000
    Silindir 4
    Valf 16
    Uzunluk 471
    Genişlik 1739
    Yükseklik 1415
    Bagaj Hacmi -
    Bagaj Hacmi2 -
    Ağırlık 1950
    Yakıt Deposu (Litre) 63
    Maksimum Hız 221
    Hızlanma (0-100 m) 8.8
    Yakıt Türü Dizel
    Yakıt Tüketimi (Şehir Dışı) 4.5
    Yakıt Tüketimi (Ort.) 5.7
    Yakıt Tüketimi (Şehir İçi) 7.9
    ABS Standart
    Hidrolik Direksiyon Standart
    Yolcu Hava Yastığı Standart
    Müzik Sistemi Standart
    Sürücü Hava Yastığı Standart
    Klima Standart
    Otomatik Ön Cam Standart
    Otomatik Arka Cam Standart
    Elektrikli Yan Ayna Standart
    Hafif Alaşım Jant Standart
    Merkezi Kilit Standart


    bu yazdığın özellikler eski değerler. şu an 2 senedir 3,20 d ler 177 bg aşağıdaki linktende bakabilirsin. kolay gelsin..
    http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/3series/sedan/2008/_shared/pdf/3series_sedan_datasheet.pdf?download=true


    bizde açıp baktık ama 1995 yazıyor nedense.

    tamam bizde oyle dedik zaten.


    Tamam.




  • 106 GTI atmosferik bir motora sahiptir arkadaşlar.

    Teknik özellikler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SIRADANUS -- 11 Ocak 2010; 13:32:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE

    106 GTI atmosferik bir motora sahiptir arkadaşlar.

    Teknik özellikler

    Ben turbo biliyordum yanlış bir bilgi verdim o zaman.İyiki değilmiş.Teşekkürler.
  • hakaniko kardeş bugün aklıma geldi..rototest.com adresini bilirmisin bilmem..orada bir çok marka ve modelin dyno sonuçlarını bulabilirsin..

    özellikle aynı hacim-aynı kasa iki araç aradım,al sana aynı kasa aynı ve hacimde iki farklı aracın dyno sonuçları

    http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=581

    http://www.rri.se/popup/performancegraphs.php?ChartsID=579

    araçlar 2001 model 7.40 biri dizel digeri benzinli...

    benzinli olan 210 kw dizel olansa 180 kw gücünde

    fakat grafikleri güzelce incelersen yakalaman gereken bir nokta olduğunu görürsün..2000, 2500, 3000 gibi daha düşük devirlerde daha güçsüz olarak görülen dizel motor benzinliden daha güçlü..misal maksimum gücü 210 kw olarak imalatçı tarafından bildirilen motorun 2000 devirdeki gücü(grafikte gözükmüyor ama kabaca tahmin edebiliriz) 90 kw cıvarında
    dizel versiyonunun ise kabaca 105 hp cıvarında..

    aynı işlemi 2500-3000 devirde de yaparsak görürüz ki bu devirlerde benzinlinin gücü(2500 devir için benzinli seçenegin grafiğinde görülmüyor ama kabaca) 100 kw ve 120 kw tır

    dizelde ise 2500 ve 3000 devirlerdeki güç yaklaşık 135 ve 150 kw tır..

    ha devir tırmandıkça grafikten de görebilecegin gibi ibre bu sefer benzinliden yana kaymaktadır...

    şimdi soru şu: sence aynı agırlıkta yokuş yukarı yapacagın bir yarışta dizelmi geçer benzinli mi?

    ben söyleyeyim cevabı...grafikten bakarsan yaklaşık 4000 devirde her iki motorda 170 kw gibi bir güç üretiyor..eğer bu yarışa şöyle bir kural koyarsan ve dersen ki "araçlar 4000 devirin altında kalacak", dizel motor 0-4000 devir bandında çok daha güçlü olacagı için her şekilde götürür..bakın bu nokta çok önemli..dizel motorun fabrika verisi 180 kw benzinlininki 210 kw...ama nerde 210 kw?..yaklaşık 5400 devirde 210 kw..ama dizelin durumu ne? 180 kw olmasına ragmen kural olarak koyduğumuz 4000 devirin altında benzinli seçeneginden çok daha ileride..

    peki bu devir limitini kaldıralım ve diyelim ki "kardeşim isteyen istediği deviri çevirsin"..ozaman sonuç ne olur biliyormusun?..dizel hacıosmanı çıkana kadar benzinli olan verisyon mecidiyeköye geçer

    neden? çünkü devir çevirme limiti kalkınca benzinli motor esas gücü olan 210 kw'ı ortaya koyabilecek..

    ha belki bu bahsettiğimiz teorik yarış sırasında dizel belki hiç belkide 1 vites düşürerek çıkacak hacıosmanı ama benzinli 2 vites düşürerek çıkacak..ama eğer şanzıman oranları aynı ise benzinli gücü fazla olduğu için herzaman götürecek işi..yine tekrarlıyorum belki bu yarış sırasında benzinli olan dizelin 3 katı takıt yakacak..ama konu bu değil

    şimdi anlatabildimmi arkadaşım milletin tork tork dediği şeyin aslında neye yaradığını..sadece düşük devirde yüksek güç çıkarmaya yarar tork..yani halk arasındaki değişle "çekişi iyi" olmasını sağlar...

    edit: şimdi milletin dediği o "koltuğa yapıştırma" efsanesinin nereden geldiğini çok daha iyi anlayabiliyorsundur sanırım..aynı güçte ve hacimde dizel olan kalkış sırasında(0-3000 veya 0-4000 devirlerde) benzinliden daha güçlü olduğu için ilk gaza bastığınızda daha fazla bir güç alırsınız ve bu sizin ilk başlardaki ivmelenmenizin benzinliye göre daha iyi olmasını sağlar..

    daha anlaşılır olması için söyle bir örnek vereyim...

    rakamlar atmasyon...

    aracın her sn için devrini 1000 devir artırdığını misal olarak alalım

    dizel araç 0-1000 devirde yani ilk saniyede 3 mt/sn2 lik bir ivme üretir...1000-2000 devir bandında 4 mt/sn2 lik bir vme üretir...2000-3000 devir bandında 5 mt/sn2 lik ve 3000-4000 devir bandında da 4 mt/sn lik bir ivme üretir..ama 40000 devirden sonra bu ivme 1 mt /sn ye düşer..

    benzinli araç ise 0-1000 de 1 mt/sn2, 1000-2000 devirde 2 mt /sn2, 2000-3000 devirde 2.5 mt/sn2, 3000-4000 devirde 3 mt /sn2, 4000-5000 devirde 4 mt/sn2 ve 5000-6000 devirde 5 mt/sn2 lik bir ivme verir...

    dediğim gibi rakamlar tamamen atmasyon ama senaryonun amacı sadece olayın işleyiş biçimini göstermek...

    şimdi ne dedik her saniyede 1000 devir artırıyor devir saatini..

    ne oldu bu durumda? dizel araç 3. sn de 5 mt/sn2 lik bir ivmeye çıktı...benzinli ise aynı ivmeye 5 sn çıktı..yani dizel araç sizin üzerinize daha fazla bir kinetik enerji uyguladı ilk 3 sn içerinde..yani koltuğa yapıştınız.

    daha düzgün bir ifadeyle.. ilk üçüncü saniyenin sonunda dizel aracın hızı 9 mt /sn oldu benzinli aracın hızı ise 5.5 mt/sn oldu...
    kinetik enerji olarak ise 0.5*M*9*9 ve 0.5*M*5.5*5.5..toparlarsak ilk 3 sn içerisinde dizel aracın kinetikm enerjisindeki değişim 40.5M benzinli aracın kinetik enerjisindeki değişim ise 15.125M oldu(M araçların kütlesi, eşit kabul edildi) yani ilk 3 sn içerisinde dizel araçın içerisinde oturan bir sürücünün kinetik enerjisi benzinli araçta oturan sürücüye göre 2.67 kat daha fazla değişti..



     Yokusta Benzin-Dizel-ÇÖZÜLDÜ


     Yokusta Benzin-Dizel-ÇÖZÜLDÜ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alikum -- 12 Ocak 2010; 13:56:43 >




  • bir iki laftan anlamayan insanı taksimde sallandırsan, geri kalanlar yine de anlamaz değil mi

    söz meclisten dışarı...


    bu arada
    okumak isteyenler için bir kaç satır yazı; (ingilizce)
    http://www.allpar.com/eek/hp-vs-torque.html

    şurda da yazıyor bir iki şey;

    http://www.vettenet.org/torquehp.html

    sonu ilgimi çekti;
    "" Repeat after me. "It is better to make torque at high rpm than at low rpm, because you can take advantage of *gearing*." :-) ""



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Kalsiyum 17 -- 12 Ocak 2010; 20:45:54 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: HoLY.oNE


    quote:

    Orijinalden alıntı: roverci

    YOKUŞTA BENZİNLİ Mİ DİZEL Mİ???
    KRİTERLER NEDİR?
    NEDEN DÜZDE YA DA İNİŞTE DEĞİL DE YOKUŞTA DİYE SORULUYOR?
    BU SORUYU SORAN ARKADAŞIN BEKLEDİĞİ CEVAP VAR DA ONUN İÇİN...
    BEKLEDİĞİ CEVAP: "TORKU YÜKSEK OLDUĞU İÇİN DİZEL YOKUŞTA BENZİNLİYİ GEÇER" DİR...
    ANCAK BU HER ZAMAN DOĞRU OLMADIĞI GİBİ, TAM TERSİ DURUM DA HER ZAMAN DOĞRU DEĞİLDİR...
    YUKARDA ARKADAŞLARIN TEKNİK OLARAK BAHSETTİĞİ GİBİ TORK MEVCUT HIZI KORUMAYI SAĞLARKEN, BEYGİR HIZIN ARTMASINI SAĞLAYAN UNSURDUR...
    ŞÖYLE BİR CEVAP VERMEK ASLINDA BU SORU İÇİN YETERLİ OLACAKTIR. BİRBİRİNE YAKIN HACİMLİ MOTORLAR VE YAKIN AĞIRLIKTAKİ ARAÇLAR İÇİN, MESELE 115 BGLİK BENZİNLİ VE 109 LUK DİZEL FOCUS İÇİN... İKİSİNİN SON HIZI 190 KM CİVARINDA...
    CEVAP ŞU: BEYGİR GÜCÜ YÜKSEK ARAÇ GEÇER...



    cok kesin konusmussunuz..yukarda bir ornek verdim beygir gucu aynı olan iki arac..

    1.si

    123d 204hp 400nm tork

    2.si

    c250 204hp 500nm tork

    c250cdi baya ağır olmasına rağmen (bmwye gore) 0-100de gecememesine rağmen 0-160da gecmiş..(yani 100-160km ara hızlanması cok daha iyi)

    bunun nedenini gercekten cok merak ediyorum..

    bilgilendirirseniz sevinirim..



    Öncelikle bmw'nin sitesinde 123d modelinin 0-100'ünün 7sn olarak yazdığını belirtmek isterim.Mercedes'in sitesinde de c250cdi modelinin 0-100'ü 7sn olarak gözüküyor.

    http://www.bmw.co.uk/bmwuk/pricesandspecifications_technical_specs/0,,1156_181232016__bs-MQ%3D%3D%40bb-S08wNw%3D%3D%40bm-WkIyOQ%3D%3D%40sit-bmwuk,00.html?tab=technicalSpec

    http://www2.mercedes-benz.co.uk/content/unitedkingdom/mpc/mpc_unitedkingdom_website/en/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/c-class/w204/technical_data.html

    Bahsettiğiniz 0-160 olayında Mercedes'in geçmesinin altında bence şunlar yatıyor.

    Mercedes'in motor hacmi 2143cc, bmw'nin ise 1995cc.
    Mercedes max gücünü 4200rpm'de, max torkunu ise 1600-1800rpm aralıkta veriyor, bmw ise max gücünü 4400rpm, max torkunu 2000rpm'de veriyor.

    0-100km/saat hızlanmaları zaten aynı olan bu iki araçtan ağırlığına rağmen 100km/saat hızdan sonra farkı açması bence bu yazdıklarım yüzünden.Tabi başka nedenlerde vardır kesinlikle.




  • Ferrari'ye söyleyin dizel yapsın diyenler zırvaladıklarının farkında değiller sanırım. Ferrari tasarkanırken performansı, yol tutuşu, frenleri gibi bir çok detayın yanında motor sesi üzerinde de çok ciddi çalışılmaktadır, çünkü spor arabası tutkunları için motorun sesi, tınısı çok önemlidir. Ferrari benzinli arabaları kadar performanslı dizel üretebilir belki ama "kır, kır, kır" diye giden bir Ferrari olur.

    Audi'nin Lemans yarışlarında dizel motorla neler yaptığından haberiniz yok anlaşılan.

    http://www.nethaber.com/Spor/98403/Audi-R15-TDI-Yarisan-ilk-ikinci-nesil




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.