DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
arkadaşlar araba nasıl kullanılır anlatın ?
224
Cevap
2
Favori
288.963
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> arkadaşlar araba nasıl kullanılır anlatın ?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 4 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      553 Mesaj
      09 Ağustos 2005 22:06:52
      arkdaşlar arabaya bindik ilk işlem den başlayarak ne yapmamız gerekir anlatırmısınız hangi vitesi ne aman kullanıcaz yokuş çıkarken kaçıncı viteste ne zaamanlar vites değiştirmek lazım trafikte iken öndeki araç durdu bizde arkada durduk kalkerken nasıl kalkıcaz vites kaçta olucak bide . yokuş ta çıkarken trafik te durup kalkılır. aynı şekilde yokuş inerken . bu yokuş inerken ve çıkarken trafik sıkışık olduğunda kalkış yaparken arabayı geri kaydırmamak için ne yapmalıyız filan bilmediğim açıkca ortada bilgi verirseniz sevinirim


    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      09 Ağustos 2005 22:10:12
      hocam senin yaş kaç sorması ayıp senin ehliyet yokmu. varsa bunları nasıl bilmezsin yoksa trafikte ne işin var


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      553 Mesaj
      09 Ağustos 2005 22:11:29
      ehliet yok orasını burasını boşverin bi soru sorduk yaf


    • Çavuş
      83 Mesaj
      09 Ağustos 2005 22:15:33
      otoyu çalıştırmadan önce .vitesi boşa al.sonra oto yu çalıştır. bas devrizyaja tak 1 e.yavaş yavaş ayağını devriyajdan kaldır ve azcık gaza bas. gidiyorsun.(ilk sürüşte stop edebilir) bu arada ben 16 yaşındayım.ama bugüne kadar hiç trafiğe çıkmadım.sağda solda boş alanda öğrendim..

      yokuşta kalınca. çek el frenini. sonra gideceğin zaman tam kalkış yaparken el frenini indir ve devam et.(vites birde.)


      _____________________________

      İmzanız kural dışı.
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      09 Ağustos 2005 22:16:46
      kardeş yoksa ehliyetin yapma böle şeyler. önce git ehliyetini al sonra güzel güzel kullan. böyle şeyleri sorduğuna göre emin ol trafiğe çıkarsan o arabayı kütletirsin bi yere


      _____________________________

    • Çavuş
      83 Mesaj
      09 Ağustos 2005 22:17:33

      quote:

      Orijinalden alıntı: maynak

      ehliet yok orasını burasını boşverin bi soru sorduk yaf



      olm babana söle. 'ver la arabaı sürecem' de o da versin biraz atak ol.


      _____________________________

      İmzanız kural dışı.
    • Yarbay
      11104 Mesaj
      09 Ağustos 2005 22:21:58
      Ehliyetin yoksa önemli değil bırak.. Kuzen 21 yaşında ehliyet aldı, kurs öncesinde sürücü koltuğuna oturmuşluğu yoktu, şimdi gayet rahat trafiğe çıkıp sürüyor.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      553 Mesaj
      09 Ağustos 2005 22:22:23
      süreceğimden deil yaa ehliyet alıcam da biraz teknik bilgi alıyı dedim sizlerden

      vitesi boşa alıyoz sonra çalıştırıyoz sonra bire takıyoz ve kalkış yapıyoz oke saol ark . hız artırdıkça viteste 1 2 3 4 5 diye gidiyo öğrenmek ayıp değil öğrenmemek


    • Yarbay
      11104 Mesaj
      09 Ağustos 2005 22:24:18
      Benzinli ise 3000-4500 devir civarı vites değiştir(ayağını gazdan çekip debriyaja bas o arada vitesi 2'ye geçir, sonra tekrar gaza), dizelse tam bilmiyorum onlarda 2000 civarı falan değiştiriliyo olabilir.


      _____________________________

    • Çavuş
      83 Mesaj
      09 Ağustos 2005 22:25:24

      quote:

      Orijinalden alıntı: maynak

      süreceğimden deil yaa ehliyet alıcam da biraz teknik bilgi alıyı dedim sizlerden

      vitesi boşa alıyoz sonra çalıştırıyoz sonra bire takıyoz ve kalkış yapıyoz oke saol ark . hız artırdıkça viteste 1 2 3 4 5 diye gidiyo öğrenmek ayıp değil öğrenmemek



      eğer hızlı giderken vitesle yanlış bi hareket yaparsan.şanzımanı daatırsın yeenim.

      kendimi dolmuşçu gibi hissettim


      _____________________________

      İmzanız kural dışı.
    • Onbaşı
      35 Mesaj
      09 Ağustos 2005 22:28:08

      quote:

      Orijinalden alıntı: fb_serhat



      Alıntıları Göster




      olm babana söle. 'ver la arabaı sürecem' de o da versin biraz atak ol.




      _____________________________

    • Yarbay
      11104 Mesaj
      09 Ağustos 2005 22:28:40
      Ahaha dolmuşçular zaten vitesi 2'den 3'e takcam diye 8 kere değiştiriyolar çaktırmadan


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      09 Ağustos 2005 22:34:05

      quote:

      Orijinalden alıntı: maynak

      arkdaşlar arabaya bindik ilk işlem den başlayarak ne yapmamız gerekir anlatırmısınız hangi vitesi ne aman kullanıcaz yokuş çıkarken kaçıncı viteste ne zaamanlar vites değiştirmek lazım trafikte iken öndeki araç durdu bizde arkada durduk kalkerken nasıl kalkıcaz vites kaçta olucak bide . yokuş ta çıkarken trafik te durup kalkılır. aynı şekilde yokuş inerken . bu yokuş inerken ve çıkarken trafik sıkışık olduğunda kalkış yaparken arabayı geri kaydırmamak için ne yapmalıyız filan bilmediğim açıkca ortada bilgi verirseniz sevinirim

      kardeş madem kurs olayı var işin içinde bak sana anlatayım. ilk önce koltuğunu ve aynalarını ayarla. sonra emniyet kemeri denilen bizim türk insanının pek yerini bilmediği aleti bağla. debriyaja iyice bastıktan sonra vitesi 1 e al.ayağını yavaşça debriyajdan kaldırırken hafif hafif gaz ver ilk seferlerde ya arabayı stop ettirirsin yada patinaj çektirirsin ama ayağaın zamanla alışır. ideal vites değiştirme devri 2750-3000 arasıdır. 3000 devirden sonra zaten araba böğürmeye başlar yokuşta arabayı kaldırırken ışıkta durduğun zaman debriyaja basıp vitesi boşa al. yokuşta kalkman gerekirse el frenini çek vitesi 1 e al normal kalkışını yap araba ieri doğru gitmeye çalıştığı anda el frenini indir bas gaza devam. yokuş aşağı inerken kesinlikle vitesi boşa alıp inme araba viteste olsun. araba tam durmadan arabayı geri vitese geçirmeye çalışma dişlilere zarar verirsin.aslında vitesi debriyaj kullanmadanda değiştirebilirsin ama onu sonra kendin öğren


      _____________________________

    • Onbaşı
      36 Mesaj
      09 Ağustos 2005 22:38:19
      kurslarda yok surda vites küçült yok burda diye bi ton boş bilgi sokuyolar kafaya,bunlarla beynini bulandırma derim çünkü saten gazı arttırman gereken yerde araba saten bi vites yükseltmeni ve yavaşladığın yerde de düşürmeni ister onu da anlarsın yani aksi taktirde araba bağırır..
      bu arada kalkışta korkarak gaz verip istop ettirmektense gaz ver araba biraz bağırsa da olur



      _____________________________

      ..insan bir akşam üstü ansızın yorulur;tutsak,ustura ağzında yaşamaktan..
    • Yüzbaşı
      553 Mesaj
      09 Ağustos 2005 22:53:53
      ytinede bilgim oldu

      1-aynaları kontrol
      2 emniyet kemeri
      3-vitesi boşa al
      4arabayı çalıştır
      5debriyaja bas ve 1 e al vitesi
      6 gaz ver kalkış bu kadar

      giderken ayağı gazdan çekip debriyaja basarak vites değiştiriyoz

      bide ben bakıyomda yokuş yukarı hep el fireni çekmiyolar bunu acemilermi yapıyo yoksa başka bir yönteimi var

      vites boştayken yokuş inilmez

      önemlş bilgiler edindim sizden saolun


    • Yarbay
      2570 Mesaj
      09 Ağustos 2005 22:56:46
      araba kullanmak bile forumdan ögreniliyo ha vay be ne günlere kaldık


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      553 Mesaj
      09 Ağustos 2005 22:58:31
      nie kötü bişeymi bunlar öğrenmek amaçlı değil sadece teknik bilgiler kardeş uygulama farklı arabayı bozmayalım sonra :)=


    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      09 Ağustos 2005 23:12:10

      quote:

      Orijinalden alıntı: Ruhsuz__

      araba kullanmak bile forumdan ögreniliyo ha vay be ne günlere kaldık


      neden dostum burası paylaşım ve yardımlaşma platformu değil mi


      _____________________________

      Tabutlara sığmayacak kadar intihar var, şeytanın siparişi
      Dünyanın ninnisi olmuş sirenler,ya RAB bizi özler
      Şah damarım attıkça yaşını silerim çeşmin, solar hayat resmin
      umut nerdesin, nerelere gittin ben seni göremeden?
    • Yüzbaşı
      609 Mesaj
      10 Ağustos 2005 07:59:47
      yokuşu hangi vitesle çıkıyorsan aynı vitesle in. direksiyon kaçacak sanıp sıkı sıkı tutma(kadınların yaptığı tarzda).


      _____________________________

      Referanslarım: DurduAslan, mkoyuncu, alkolikcihan, yilmazeest, $idikli, sbasol1981,mec,cliorsi,research_assistant,alcanzar,cosibik,sienen...

      acılar çürütmüş hayallerini ama gözlerine dokunmamış yar...
    • Teğmen
      235 Mesaj
      10 Ağustos 2005 09:24:40
      arkadaşım ögleden sonrada forumda uygulamalı kulanım egitimin var sakın biryere kaybolma tamammı forum içinde şöyle bir iki tur atarız.


      _____________________________

    • Çavuş
      83 Mesaj
      10 Ağustos 2005 09:30:18
      maynak ağabey. babanın kucagındadamı hiç araba sürmedin?


      _____________________________

      İmzanız kural dışı.
    • Yarbay
      4235 Mesaj
      10 Ağustos 2005 09:58:48
      quote:

      Orijinalinden alıntı: maynak



      bide ben bakıyomda yokuş yukarı hep el fireni çekmiyolar bunu acemilermi yapıyo yoksa başka bir yönteimi var




      Önemli olan kavramayı doğru zamanda yapabilmendir.Kavrama konusunda ustalaşırsan elfreni çekmedende kalkarsın.


      Bu arada vitesleri kesiciden 200-300 devir öncesi değiştirirsen ve vites değiştirirken ayağını gazdan çekmeden debriyaja basıp vitesi geçirip aniden debriyajı salarsan adrenalin yaşarsın

      Şaka tabi önce düzgün kullanmayı öğren bunları zaten keşfedersin


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Can -- 10 Ağustos 2005, 10:00:57 >
      _____________________________

    • Çavuş
      83 Mesaj
      10 Ağustos 2005 10:10:46

      quote:

      Orijinalinden alıntı: Can


      Alıntıları Göster




      Önemli olan kavramayı doğru zamanda yapabilmendir.Kavrama konusunda ustalaşırsan elfreni çekmedende kalkarsın.


      Bu arada vitesleri kesiciden 200-300 devir öncesi değiştirirsen ve vites değiştirirken ayağını gazdan çekmeden debriyaja basıp vitesi geçirip aniden debriyajı salarsan adrenalin yaşarsın

      Şaka tabi önce düzgün kullanmayı öğren bunları zaten keşfedersin


      bende ilk öğrenirken çok adrenalin yaşıodum


      _____________________________

      İmzanız kural dışı.
    • Yarbay
      2414 Mesaj
      10 Ağustos 2005 10:20:44
      Bas marşa yürü


    • Yarbay
      6163 Mesaj
      10 Ağustos 2005 11:11:21
      Şöförlüğün 3 aşaması var denir.

      1. aşama: şöför arabadan korkar. Bu ilk acemililk dönemi, Şöför çekingendir, arabanın tepkilerinden çekinir. Küçük hasarlı kazalar bu dönemde olur.

      2. aşama: araba şöförden korkar. Bu en tehlikeli dönemdir. Şöför usta olduğunu düşünür ve yanlışlıklar yapar. Ölümcül hatalar daha çok bu dönemde yapılır.

      3. aşama: araba ve şöför birbirlerine alışmışlardır. Mutlu mesut yaşarlar...


    • Çavuş
      83 Mesaj
      10 Ağustos 2005 12:00:34
      ben 3. aşamadan başladım


      _____________________________

      İmzanız kural dışı.
    • Yarbay
      2414 Mesaj
      10 Ağustos 2005 12:31:33

      quote:

      Orijinalinden alıntı: fb_serhat

      ben 3. aşamadan başladım

      Sen sen ol bu aşamaya geldiğini hiç düşünme


    • Yarbay
      4235 Mesaj
      10 Ağustos 2005 12:38:33

      quote:

      Orijinalinden alıntı: bal974

      Şöförlüğün 3 aşaması var denir.

      1. aşama: şöför arabadan korkar. Bu ilk acemililk dönemi, Şöför çekingendir, arabanın tepkilerinden çekinir. Küçük hasarlı kazalar bu dönemde olur.

      2. aşama: araba şöförden korkar. Bu en tehlikeli dönemdir. Şöför usta olduğunu düşünür ve yanlışlıklar yapar. Ölümcül hatalar daha çok bu dönemde yapılır.

      3. aşama: araba ve şöför birbirlerine alışmışlardır. Mutlu mesut yaşarlar...


      Gerçekten doğru bir tespit.3. aşamanın başına Sağ kalan şoför ve araba desek daha doğru olur sanırım.



      _____________________________

    • Yarbay
      2570 Mesaj
      10 Ağustos 2005 22:07:46
      yada sen otmatik şanzıman bi araba bul alırsın D ye kendi gider


      _____________________________

    • Yarbay
      2570 Mesaj
      10 Ağustos 2005 22:10:30
      ben hala ikinci aşamadayım beni gören arabalar kaçıyo arabayaatladımı aynen kaç bastığına bakıyom en sonunda ucacaz bi yerden zaten haftada bir araba vurmak alışkanlık oldu ama yakında 3. bölüme terfi edecem


      _____________________________

    • Yarbay
      2054 Mesaj
      10 Ağustos 2005 22:11:24
      Bu nasıl bir topictir yaa araba burda örenilse zaten ne millet orasını burasını yırtsın....


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      553 Mesaj
      13 Ağustos 2005 08:47:27
      dalga geçenlere bir şey derdim ama herneyse sölemiyim ne kadar eleştirici kişiler var


    • Yüzbaşı
      896 Mesaj
      13 Ağustos 2005 12:03:39
      ya beyler debriaja basmadan nası vites deiştiririz
      daha önce duydum ama öğrenemedim??



      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      13 Ağustos 2005 12:20:34
      2000 civarı dzielde vites değiştirilmez. asıl dizelde 2000 devirde motor kendini bulur . dizelde 2500 - 2600 sonrası turbo etkinliğini yitirmeye başlar. 3000 devirden sonra mutlaka değiştirmek gereklir.
      quote:

      Orijinalinden alıntı: Janjan

      Benzinli ise 3000-4500 devir civarı vites değiştir(ayağını gazdan çekip debriyaja bas o arada vitesi 2'ye geçir, sonra tekrar gaza), dizelse tam bilmiyorum onlarda 2000 civarı falan değiştiriliyo olabilir.




      _____________________________

      Katanashuzi
    • Çavuş
      95 Mesaj
      13 Ağustos 2005 16:11:11
      hocam kurslarda şunu öğretmiyolar...

      ben kaç kıza öğrettim :)

      diyor ki herifler... gaza basarken ayağını yavaş yavaça debriyajdan çek!

      yok stop ettiriyo, kalkamıyo şu bu! yavaş gidemiyo...

      debriyaj kullanmayıı öğretmiyolar!

      debriyaja bas çek yaptırtıyorum biraz...

      hafif gidip duruyo vs.

      arabayı kaldıramayanlara... geri geri gidemeyenlere debriyaj kullanmayı öğretin... illa ayağını kursta öğrettikleri gibi debriyajdan çekmeleri gerekmiyor...

      tabi 50 kere 100 kere de... ayaklarını sürekli debriyaj pedalında tutmamalarını öğütleyin ki normal ömrünün yarısında baskı balatayı bitirmesinler! biraz zor anlıyolar 200 kere söyleyin :)


      _____________________________

    • Uzaklaştırılmış 4 gün cezanın, 3 gün 21 saat 11 dakika kadarı kaldı.
      14 Ağustos 2005 01:44:59
      quote:

      ya beyler debriaja basmadan nası vites deiştiririz
      daha önce duydum ama öğrenemedim??





      _____________________________

    • Teğmen
      218 Mesaj
      14 Ağustos 2005 01:57:06
      ehliyetin olsun olmasın dikkatli kullan yeter


      _____________________________

      Paylaşmanın asaletini hiç bir zaman bencilliğin çirkinliğine tercih etme,ve öyle bi arkadaş seçki sen onun için ölümü düşündüğünde o senin için çoktan ölmüş olsun.....
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      14 Ağustos 2005 13:10:16
      Yanlız araba kullandığını söyleyen herkez "Vitesi boşa al arabayı çalıştır" demiş fakat debriyaja bas dememiş, vites boşta olsada araba çalıştırırken debriyaja basılır, hem daha iyi ayırma için, hemde olası vitesi boşa alayım derken vitese alma yada boşa almayı unutma durumlarının önüne geçmek için.Bu arada bende birkaç birşey söyliyim, debriyajın nerde kavradığını en iyi şekilde anlamak için düz yolda (1.viteste) ayağını yavaş yavaş (gaz vermeden) debriyajdan çek nerde kavradığını anla, sonra gerektiği kadar gazda vererek kaldırırsın. Bunu birkaç kere gaz vermeden debriyajtan ayağını tamami ile çekinceye kadar dene kavramayı kavrarsan gerisi gelir.


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      15 Ağustos 2005 00:41:42
      yaw vites debriyaja basmadan değişmiyor ki! sadece eğer araba herhangi bir vitesteyse debriyaja basmadan boşa atabiliyorsun,ama boştan vitese atamıyorsun.hem üstelik böyle bi şey asla yapmayın,dişliler kırılır vallahi! belki arkadaş araba çalışmazken vitesi debriyajsız atabilirsin demek istemiştir!


      _____________________________

      [DH] TOYOTA TAKIMI
      AVENSIS 1.6 COMFORT
    • Binbaşı
      1697 Mesaj
      15 Ağustos 2005 02:22:06
      ogretmeyın kucuk cocuklara


      _____________________________

      Moskova’daki o herife, Kalinin midir? Stalin’midir, ne Allah’ın belâsı ise, o herife söyleyin, biz Türkler asırlarca Rusya’nın göbeğinde rakı içmiş milletiz! Gerekirse gene içmesini biliriz!
    • Yarbay
      2970 Mesaj
      13 Eylül 2005 03:21:21
      bi arkadas wardı yanımda araba kulanmayı gösteriyodum! adam debriyaj yerine bagaj acma koluna bastı! isin ilginci onu debriyaj sanıyodu! bagaj kapagı garajın icinde bi fırladı tavana carptı, koptuk falan
      simdi shumi gibi kullanıyo
      önemli olan cesarettir!


      _____________________________

      i'm forsaken
    • Yarbay
      4235 Mesaj
      13 Eylül 2005 11:11:10

      quote:

      Orjinalden alıntı: mussa

      yaw vites debriyaja basmadan değişmiyor ki! sadece eğer araba herhangi bir vitesteyse debriyaja basmadan boşa atabiliyorsun,ama boştan vitese atamıyorsun.hem üstelik böyle bi şey asla yapmayın,dişliler kırılır vallahi! belki arkadaş araba çalışmazken vitesi debriyajsız atabilirsin demek istemiştir!



      Bileğin biraz hassassa gazı tokatlayıp değiştirirsin.Özellikle dizellerde çok daha basit.Ama hiç gereği yok.


      _____________________________

    • Yarbay
      2570 Mesaj
      13 Eylül 2005 11:19:25
      Arabaları kullanıp duygularıyla oynamayın


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      339 Mesaj
      13 Eylül 2005 11:54:37

      quote:

      Orjinalden alıntı: maynak

      ytinede bilgim oldu

      1-aynaları kontrol
      2 emniyet kemeri
      3-vitesi boşa al
      4arabayı çalıştır
      5debriyaja bas ve 1 e al vitesi
      6 gaz ver kalkış bu kadar

      giderken ayağı gazdan çekip debriyaja basarak vites değiştiriyoz

      bide ben bakıyomda yokuş yukarı hep el fireni çekmiyolar bunu acemilermi yapıyo yoksa başka bir yönteimi var

      vites boştayken yokuş inilmez

      önemlş bilgiler edindim sizden saolun


      yokuş yukarı durulduğunda yani trafik ışığı gibi şeyler beklendiğinde istersen el frenini çekmeyebilirsin
      frenede basmayarak motor freniyle arabayı durduabilirsin çok kullanışlıdır araba hiç geri kaçmaz
      tek problem ışık uzunsa ayağın biraz yorulabilir
      motor freni nedir dersen, arabanın kavrama noktasıdır
      yani ayağını debriajdan çekerken aynı zamanda da gaza basarsın ve o sırada motor sesi değişir
      araba harekete başlar arabanın hareket ettği andaki gaz ve debriyajın birbirlerine göre konumu
      arabanın kavrama noktasındayken hareket etmediği durum ise motor frenidir
      debriyaj ve gaz dengede kalır araba sanki al freni çekilmiş gibi sabit durur

      bunu yapmak için usta şöför olmaya lüzum yok,zor diyenlere inanmayın yapması kolay
      sadece arabayı ii tanımak lazım (motor sesini ve debriyaj gaz pedallarını )
      o da bi günlük iş


      _____________________________



      :::::DH MITSUBISHI TAKIMI:::::
      MITSUBISHI Lancer 1.5 MT Siyah
    • Yarbay
      5663 Mesaj
      13 Eylül 2005 13:38:26

      quote:

      Orjinalden alıntı: Janjan

      Benzinli ise 3000-4500 devir civarı vites değiştir(ayağını gazdan çekip debriyaja bas o arada vitesi 2'ye geçir, sonra tekrar gaza), dizelse tam bilmiyorum onlarda 2000 civarı falan değiştiriliyo olabilir.


      zamanla öğrenirsin


    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      14 Eylül 2005 01:44:58
      quote:

      Orjinalden alıntı: volt



      Alıntıları Göster



      yokuş yukarı durulduğunda yani trafik ışığı gibi şeyler beklendiğinde istersen el frenini çekmeyebilirsin
      frenede basmayarak motor freniyle arabayı durduabilirsin çok kullanışlıdır araba hiç geri kaçmaz
      tek problem ışık uzunsa ayağın biraz yorulabilir
      motor freni nedir dersen, arabanın kavrama noktasıdır
      yani ayağını debriajdan çekerken aynı zamanda da gaza basarsın ve o sırada motor sesi değişir
      araba harekete başlar arabanın hareket ettği andaki gaz ve debriyajın birbirlerine göre konumu
      arabanın kavrama noktasındayken hareket etmediği durum ise motor frenidir
      debriyaj ve gaz dengede kalır araba sanki al freni çekilmiş gibi sabit durur

      bunu yapmak için usta şöför olmaya lüzum yok,zor diyenlere inanmayın yapması kolay
      sadece arabayı ii tanımak lazım (motor sesini ve debriyaj gaz pedallarını )
      o da bi günlük iş

      yarım debriyaj bence yapmayın,debriyajı bitiriyor.ben şahsen normal düz yolda kalkarmış gibi kalkıyorum,tabii biraz daha hızlı yapıyorum ki araba çok fazla kaymasın! zaten bu yöntemi iyi öğrenirsen araba çok az kayıyor!


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mussa -- 14 Eylül 2005, 1:45:43 >
      _____________________________

      [DH] TOYOTA TAKIMI
      AVENSIS 1.6 COMFORT
    • Teğmen
      153 Mesaj
      14 Eylül 2005 02:14:32

      quote:

      Orjinalden alıntı: Hamza Ertüm

      yokuşu hangi vitesle çıkıyorsan aynı vitesle in. direksiyon kaçacak sanıp sıkı sıkı tutma(kadınların yaptığı tarzda).


      uuups direksiyon? kaçmak? tutmak sıkı sıkı? kadınlar tarz vs? tabi guzel seyler bunlar

      bu arada arabada teori cok seydir ama pratik herşey...



      _____________________________



      __HAYAT BAZEN BÖYLE___
      TIRTILIN 'ÖLMEK' DEDİĞİNE ÜSTAD 'KELEBEK' DER..
    • Çavuş
      49 Mesaj
      14 Eylül 2005 12:13:09
      Kardeşim Cok guzel bir soru sormuşsun bende sana guzel bir yanıt vereyim.

      Kolutuğa geç ve arabayı çalıştırmadan etrafını seyret. Şoyle dusun , butun dunya benim gordugum herşey benim. Bu giden arabalar benim suruculer uşaklarım. Yollar benim , herşey ama herşey benim. Soyle derin bir oh cek , soguk kanlı ol , hic birşeyden korkma.. Ama dikkatide elden bırakma.

      Zaten arabanın her yeri otomatik nerdeyse gaza basmadan gideceği yeri biliyor. Eskiden oylemiydi.. Vay anamvay ne gunlerdi.
      Arabayı .alıştırmak , vites değiştirmek , hangi devirde sureceğini bilmek bunlar basit şeyler biliden cok pratik gerekir. En onemlisi trafikte soguk kanlı olmaktır. Kesin karalı olmaktır. Unutma bir kez ve cabucak karar vermelisin. Yoksa 2 kez karar verme şansın olmayabilir. Ve Asla riske girme.


      _____________________________


      Corsa 1.7 DTI
    • Yarbay
      5663 Mesaj
      14 Eylül 2005 15:23:26
      ya kardeş bu olay böyle yazarak öğrenilmez al yanına araba kullanmayı bilen biri o sana öğretsin


    • Yarbay
      4435 Mesaj
      14 Eylül 2005 18:16:47
      ilk 9 yaşımda babamın renault 9 u kaçırmaya kalktım motoru yakıodum azkalsın, tırstım ve 4 sene kullanmaya çalışmadım, sonra 13 ümde tekrar kullanmaya başladım, o yaşımdan beri trafiğe çıkıorm şehirlerarası yol da yaptım ama bir tek kazam yok, polis bile durdurmadı beni daha(19 yaşındayım), şimdiye kdr yapmış olduum aksiyonun hattı hesabı yok, ama yerinde, bu açıdan araba kullanmak pratik cesaret refleks ten önce kafa işidir, kafayı kullancan


      _____________________________

    • Yarbay
      2155 Mesaj
      14 Eylül 2005 18:54:29

      quote:

      Orjinalden alıntı: bal974

      Şöförlüğün 3 aşaması var denir.

      1. aşama: şöför arabadan korkar. Bu ilk acemililk dönemi, Şöför çekingendir, arabanın tepkilerinden çekinir. Küçük hasarlı kazalar bu dönemde olur.

      2. aşama: araba şöförden korkar. Bu en tehlikeli dönemdir. Şöför usta olduğunu düşünür ve yanlışlıklar yapar. Ölümcül hatalar daha çok bu dönemde yapılır.

      3. aşama: araba ve şöför birbirlerine alışmışlardır. Mutlu mesut yaşarlar...



      quote:

      Orjinalden alıntı: fb_serhat

      ben 3. aşamadan başladım



      bu sölediğin 2. maddeye çok benzio


      _____________________________

      Bırakın adalet yerini bulsun , isterse kıyamet kopsun.. Freud....

      Bmw 3.20d M Performance
    • Binbaşı
      1678 Mesaj
      14 Eylül 2005 21:11:58

      quote:

      Orjinalden alıntı: bal974

      Şöförlüğün 3 aşaması var denir.

      1. aşama: şöför arabadan korkar. Bu ilk acemililk dönemi, Şöför çekingendir, arabanın tepkilerinden çekinir. Küçük hasarlı kazalar bu dönemde olur.

      2. aşama: araba şöförden korkar. Bu en tehlikeli dönemdir. Şöför usta olduğunu düşünür ve yanlışlıklar yapar. Ölümcül hatalar daha çok bu dönemde yapılır.

      3. aşama: araba ve şöför birbirlerine alışmışlardır. Mutlu mesut yaşarlar...



      quote:

      Orjinalden alıntı: fb_serhat

      ben 3. aşamadan başladım


      hayat1nda daha trafige çikmamissin nasil 3. asamadan baslion be


      _____________________________

    • Er
      1 Mesaj
      09 Temmuz 2007 13:41:54
      abi araba kullanmada ne var ilk işin arabaya binince arabayı boşa alıp çalıştırmak daha sonra debraja bassıp vitesi bire atıp ayağını yavaş yavaş debrajdan çekerken azıcıkta kaza basınca araba kalkar vites değiştirmek içinde giderkenken gaza basıp araba bağırınca debraja basıp ( araba birdeyse ) ikiye çektikten sonra ayağını yarıya kadar kaldırıp gaza basınca vites değişiyor durmak içinde araba vitesdeyse debraja basıp frene basarsın ama boştaysa debraja basmaya gerek yok ben arabayı kendim sürdüm bide bişi sölim bazı arabalarda araba boştanken frene 3. basışında fren tutmuyo buda benden hatırlatma olsun bu arada yaş 11


      _____________________________

    • Yarbay
      4167 Mesaj
      09 Temmuz 2007 13:46:22

      quote:

      Orjinalden alıntı: messi__

      abi araba kullanmada ne var ilk işin arabaya binince arabayı boşa alıp çalıştırmak daha sonra debraja bassıp vitesi bire atıp ayağını yavaş yavaş debrajdan çekerken azıcıkta kaza basınca araba kalkar vites değiştirmek içinde giderkenken gaza basıp araba bağırınca debraja basıp ( araba birdeyse ) ikiye çektikten sonra ayağını yarıya kadar kaldırıp gaza basınca vites değişiyor durmak içinde araba vitesdeyse debraja basıp frene basarsın ama boştaysa debraja basmaya gerek yok ben arabayı kendim sürdüm bide bişi sölim bazı arabalarda araba boştanken frene 3. basışında fren tutmuyo buda benden hatırlatma olsun bu arada yaş 11

      aynı şeyler yukarıda bahsedilmiş niye konuyu hortlattın ki


      _____________________________

    • Yarbay
      2446 Mesaj
      09 Temmuz 2007 14:01:01
      2 yıl geçmiş adam öğrenmiştir herharlde kullanmayı


      _____________________________

      Şeker Beyazı 2012 VW Polo 1.6 TDI Comfortline // Alpine White 2014 BMW 1.16i Joy Edition
      ASUS Zenbook UX32VD // Apple Mac Mini i5
    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      09 Temmuz 2007 14:01:27
      Allah akıl fikir versin. biri forumdan araba kullanmayı öğrenmeye çalışmış. bir sürü kişide tarif etmiş.


      _____________________________

      Hepiniz yüklediğim anlam kadarsınız.
    • Yarbay
      4561 Mesaj
      09 Temmuz 2007 14:12:42

      quote:

      Orjinalden alıntı: bal974

      Şöförlüğün 3 aşaması var denir.

      1. aşama: şöför arabadan korkar. Bu ilk acemililk dönemi, Şöför çekingendir, arabanın tepkilerinden çekinir. Küçük hasarlı kazalar bu dönemde olur.

      2. aşama: araba şöförden korkar. Bu en tehlikeli dönemdir. Şöför usta olduğunu düşünür ve yanlışlıklar yapar. Ölümcül hatalar daha çok bu dönemde yapılır.

      3. aşama: araba ve şöför birbirlerine alışmışlardır. Mutlu mesut yaşarlar...



      Çok güzel açıklamışsın

      Bunlar tamamen gerçek...Özellikle ikinci aşamada olan arkadaşlar (her ne kadar kendilerini 3. aşamada sansalar da); bol bol pratik ve kurallara uygun ve dikkatli sürüş


      _____________________________



      Mekanın, Cennet'in en Mavi'si olsun büyük üstad


    • Yarbay
      2963 Mesaj
      09 Temmuz 2007 14:19:03
      konu sahibi en son 11 ekim 2006 yılında giriş yapmıs foruma arabayı aldı ortalık tan kayboldu galiba


      _____________________________

      Sana zarar verme maksadıyla insanların hepsi bir araya gelse,Allah’ın takdirinden başkasını yapamazlar.
    • Teğmen
      169 Mesaj
      09 Temmuz 2007 14:47:19
      quote:

      konu sahibi en son 11 ekim 2006 yılında giriş yapmıs foruma arabayı aldı ortalık tan kayboldu galiba


      veya burada okuduklarından edindiği bilgileri ugulamaya kalktı nalları dikti.


    • Yarbay
      4849 Mesaj
      25 Ekim 2007 21:02:43
      birde hort ben yapayım bari :D

      bende çok hevesliyim ama bugune kadar 1 kere geçtim direksiyon başına. oda 8veya9 yaşındaydım pek hatırlamıyorum :D gizlice minibüse binmiştim eski ivecoydu çocukluk işte frene baıyordu birimiz diğerimizde arkaya gidip stop lambası yanıyormu diye ona bakıyorduk neyse ben geçtim bi baktım anahtar üstünde arabada dispanserin arkasında ben anahtarı direkt çevirdim daha çevirmemle araba öne doğru bir irkilme yaptı. ben bi kokrtum hala unatmıyorum ogunu sonra kaçmıştık ordan direkt. eğer araba ileri doğru gitse idi girmiştim dispanserin içine

      ondan sonra bir daha oturmadım hiç. ama şimdi çok istiyorum araba kullanmak fakat tek sorunum vitesler onlar korkutuyor beni :D birde ilk kalkış arabanın bunlar hakkında küçük bilgiler verirseniz kendime daha çok inanacağım:D


      _____________________________

      PSN: nbrlaa
      LİVE:nbrlaaa
Sayfa: [1] 2 3 4   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Otomobil ve Otomotiv Dünyası Genel >> arkadaşlar araba nasıl kullanılır anlatın ?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.