Şimdi Ara

Peugeot 5008 (250. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
7 Misafir - 7 Masaüstü
5 sn
37.537
Cevap
147
Favori
1.647.571
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 248249250251252
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ^muzocat^

    quote:

    Orijinalden alıntı: mry_82

    araba alacak olanlara 5008i şiddetle tavsiye ederim.3 gün oldu eve giresim gelmiyor arkadaşlar.devamlı gezmek geliyor içimden.

    Al benden de o kadar... ne işe ne de eve gidesim var...Bir an önce hayırlısıylan uzun yol yapmak lazım ki hevesimi alabileyim bir nebze...

    ben uzun yol yaptım hevesimi alayım diye ama dahada heveslendim..şimdi pazar günü birşeyleri mana edip bir uzun yol daha patlatayım diyorum.. 5008 iyi güzel hoşta devamlı gezesi geliyo insanın hakketen ya... tamam az yakıyo ama eskiden ben bu kadar gezmiyodum..yazın kendimi düşünemiyorum bile..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ganeja


    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    birşey dikkatimi çekti yazmıştım dün izmir kütahya arası yolculuk yaptım diye..şimdi şu turbo olayında takıldığım bir nokta var..forumda da konusu geçmişti..uzun yoldan gelince arabayı yarım dk kadar stop etmeme olayı turbonun yağlanması açısından önemli olduğu söylenmişti..ama bizim bu yeni e-hdi motorlar her dur kalkta stop ediyor..turbonun başını yemiyelim erkenden..nedersiniz..

    Buyur burdan yak..)))
    Ya herhalde dusunmuslerdir bunu hocam...

    bende düşünmüşlerdir diye ümit ediyorum..bundan sonra yarım dk bekleme olayı benim için bitmiştir.. nasılsa gerek kalmıyo bizim araçlarda...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalettintaha

    Arkadaşlar daha öncede söylediğim gibi 3008 sahibi olmama rağmen sizi keyifle takip ediyorum.

    Resimde de gördüğünüz 7" piranha navigasyonu konsolun ortasına koydum, çok kullanışlı, gözümü yoldan bir an bile ayırmadan navigasyondan bilmediğim yollarda önüme ne zaman viraj çıkacağını görüyorum ona göre daha tedbirli kullanıyorum.

    ilk önce navigasyonu cam aparatıyla aracın göğsüne yapıştırmayı denedim yapışmadı, daha sonra yuvarlak bir cam kestirip aracın göğsüyle cam arasına silikon sıktım, camı göğüse yapıştırdım, üstüne de cam aparatını yapıştırdım, böyle yaklaşık 2 hafta kullandım sonra tekrar tutunamadı çıktı. Yine nihayet eski yönteme geri dönmek zorunda kaldım. Şimdi resimdeki gibi kullanıyorum ama cam aparatı olmadan o navigasyonu oraya sabitlemenin yollarını arıyorum.

    Geçenlerde ankara şaşmazda bazı araçların yedek parçalarını inceledim, şu yurt dışında aracın göğsünden çıkan navigasyona benzer bir aparat aradım, sonuca biraz yaklaştım ama çok estetik durmadığı için vazgeçtim.

    Aramızda, resimdeki navigasyonu hiçbir aparat kullanmadan orjinaline en yakın şekilde göğüsün ortasına dikebilecek bir fikre sahip olanımız varmı?

    Herkese keyifli sürüşler ve iyi eğlenceler...

     Peugeot 5008


    nasıl bir aparat kullanırsınız bilmiyorum ama bu şekilde çok güzel orjinal gibi duruyo..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    birşey dikkatimi çekti yazmıştım dün izmir kütahya arası yolculuk yaptım diye..şimdi şu turbo olayında takıldığım bir nokta var..forumda da konusu geçmişti..uzun yoldan gelince arabayı yarım dk kadar stop etmeme olayı turbonun yağlanması açısından önemli olduğu söylenmişti..ama bizim bu yeni e-hdi motorlar her dur kalkta stop ediyor..turbonun başını yemiyelim erkenden..nedersiniz..

    turbo tecrübem sonrası servislerin bilgilendirmelerini özetliyorum:(doğruluk katsayısını bilmiyorum)
    -araç ilk çalıştığında turbo fanı çalışır ve turbo da yağlanmaya başlar. (turboda yağlanmayı turbo fanı sağlıyor, benim arızanın nedeni fanın bozuk olmasıydı, uğultu yapıyordu) yeterli yağlanıncaya kadar gaza basmayın yani turbo basıncını artırmayın, yaklaşık 20-30 sn.
    -araç stop edildiğinde turbonun yağlanması durur ama turbonun palleri anında değil yavaşlayarak durur.(bir pervaneyi kapattığınızda yavaşlayarak durduğunu düşünün) bu nedenle turbonun basıncı yüksekse biraz bekleyip basıncı düşürünce stop edin.

    start stoplu araçlarda bildiğime göre araç tam stop etmiş gibi değil, yani ek elektrikli donanımlar çalışıyor, zaten bunu sağlayamıyorsa stop ettirmiyor. turbo fanı da çalışmaya devam ediyordur diye düşünüyorum.

    edit:imla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drsnrky -- 14 Şubat 2012; 0:05:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    birşey dikkatimi çekti yazmıştım dün izmir kütahya arası yolculuk yaptım diye..şimdi şu turbo olayında takıldığım bir nokta var..forumda da konusu geçmişti..uzun yoldan gelince arabayı yarım dk kadar stop etmeme olayı turbonun yağlanması açısından önemli olduğu söylenmişti..ama bizim bu yeni e-hdi motorlar her dur kalkta stop ediyor..turbonun başını yemiyelim erkenden..nedersiniz..

    turbo tecrübem sonrası servislerin bilgilendirmelerini özetliyorum:(doğruluk katsayısını bilmiyorum)
    -araç ilk çalıştığında turbo fanı çalışır ve turbo da yağlanmaya başlar. (turboda yağlanmayı turbo fanı sağlıyor, benim arızanın nedeni fanın bozuk olmasıydı, uğultu yapıyordu) yeterli yağlanıncaya kadar gaza basmayın yani turbo basıncını artırmayın, yaklaşık 20-30 sn.
    -araç stop edildiğinde turbonun yağlanması durur ama turbonun palleri anında değil yavaşlayarak durur.(bir pervaneyi kapattığınızda yavaşlayarak durduğunu düşünün) bu nedenle turbonun basıncı yüksekse biraz bekleyip basıncı düşürünce stop edin.

    start stoplu araçlarda bildiğime göre araç tam stop etmiş gibi değil, yani ek elektrikli donanımlar çalışıyor, zaten bunu sağlayamıyorsa stop ettirmiyor. turbo fanı da çalışmaya devam ediyordur diye düşünüyorum.

    edit:imla

    peki şöyle sorayım hocam normal şekilde yani kontaktan aracı stop edince motordan turbo yada bir fan sesi falan geliyormu sizin aracınızda 5-10 saniye kadar..çünki benim arabamda aracı normal stop edince ne fan sesi nede turbo sesi duymadım bugüne kadar..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    birşey dikkatimi çekti yazmıştım dün izmir kütahya arası yolculuk yaptım diye..şimdi şu turbo olayında takıldığım bir nokta var..forumda da konusu geçmişti..uzun yoldan gelince arabayı yarım dk kadar stop etmeme olayı turbonun yağlanması açısından önemli olduğu söylenmişti..ama bizim bu yeni e-hdi motorlar her dur kalkta stop ediyor..turbonun başını yemiyelim erkenden..nedersiniz..

    turbo tecrübem sonrası servislerin bilgilendirmelerini özetliyorum:(doğruluk katsayısını bilmiyorum)
    -araç ilk çalıştığında turbo fanı çalışır ve turbo da yağlanmaya başlar. (turboda yağlanmayı turbo fanı sağlıyor, benim arızanın nedeni fanın bozuk olmasıydı, uğultu yapıyordu) yeterli yağlanıncaya kadar gaza basmayın yani turbo basıncını artırmayın, yaklaşık 20-30 sn.
    -araç stop edildiğinde turbonun yağlanması durur ama turbonun palleri anında değil yavaşlayarak durur.(bir pervaneyi kapattığınızda yavaşlayarak durduğunu düşünün) bu nedenle turbonun basıncı yüksekse biraz bekleyip basıncı düşürünce stop edin.

    start stoplu araçlarda bildiğime göre araç tam stop etmiş gibi değil, yani ek elektrikli donanımlar çalışıyor, zaten bunu sağlayamıyorsa stop ettirmiyor. turbo fanı da çalışmaya devam ediyordur diye düşünüyorum.

    edit:imla

    peki şöyle sorayım hocam normal şekilde yani kontaktan aracı stop edince motordan turbo yada bir fan sesi falan geliyormu sizin aracınızda 5-10 saniye kadar..çünki benim arabamda aracı normal stop edince ne fan sesi nede turbo sesi duymadım bugüne kadar..

    hocam araban daha dünkü araba, bu tarz sıkıntıları düşünmek için erken değil mi

    bahsettiğiniz bu sesi arıza bulgusu olarak mı, yoksa normal fan sesi olarak mı soruyorsunuz? benim turbom bozuk olduğu dönemde gaza bastığımda ıslık sesi gibi bir ses ilave oluyordu, gazdan çekince de 2-3 saniyede azalarak bitiyordu. yüksek hızda ise daha kaba bir uğultu eşlik ediyordu. arabayı stop ettiğimde 2-3 saniye kadar süren voouuuvvvvv şeklinde bir ses ilave oluyordu. birgün İzmit'te arabayı çalıştırdım, işim vardı arabadan indim yanındayken birden vooooooo şeklinde bir kaba uğultu başladı, dışarıdan net duyuluyor, aracı hareket ettirmeden servisi aradım acil arabası geldi, usta çalıştırdı baktı fan devreye girdiğinde aynı uğultu oldu, fanın bozuk olduğu tanısı orada kondu, turboyu bozan da fanın bozuk olmasıymış. Turboyla beraber fan da değişti, şimdi ses yok.

    edit:ilave

    turboyu yaparken muhtemelen muhafaza sacının gevşek kaldığına bağladılar, şimdi de yüksek devirde bazen bir tırıltı olup geçiyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drsnrky -- 14 Şubat 2012; 0:33:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cemalettintaha

    Arkadaşlar daha öncede söylediğim gibi 3008 sahibi olmama rağmen sizi keyifle takip ediyorum.

    Resimde de gördüğünüz 7" piranha navigasyonu konsolun ortasına koydum, çok kullanışlı, gözümü yoldan bir an bile ayırmadan navigasyondan bilmediğim yollarda önüme ne zaman viraj çıkacağını görüyorum ona göre daha tedbirli kullanıyorum.

    ilk önce navigasyonu cam aparatıyla aracın göğsüne yapıştırmayı denedim yapışmadı, daha sonra yuvarlak bir cam kestirip aracın göğsüyle cam arasına silikon sıktım, camı göğüse yapıştırdım, üstüne de cam aparatını yapıştırdım, böyle yaklaşık 2 hafta kullandım sonra tekrar tutunamadı çıktı. Yine nihayet eski yönteme geri dönmek zorunda kaldım. Şimdi resimdeki gibi kullanıyorum ama cam aparatı olmadan o navigasyonu oraya sabitlemenin yollarını arıyorum.

    Geçenlerde ankara şaşmazda bazı araçların yedek parçalarını inceledim, şu yurt dışında aracın göğsünden çıkan navigasyona benzer bir aparat aradım, sonuca biraz yaklaştım ama çok estetik durmadığı için vazgeçtim.

    Aramızda, resimdeki navigasyonu hiçbir aparat kullanmadan orjinaline en yakın şekilde göğüsün ortasına dikebilecek bir fikre sahip olanımız varmı?

    Herkese keyifli sürüşler ve iyi eğlenceler...

     Peugeot 5008


    Muhterem kardeşim herhalde bu yazıyı benim için yazdığını düşünüyorum.Sana yardımcı olabilecekse ne mutlu
    Birkere yaptığın sistem bana göre güzel.Yalnız bu güzellik kişiden kişiye değiştiğinden fazla bir yoruma gerek yok.Benim resimlerimide senin resimlerini de arkadaşları bıktıracak şekilde yazdık-yayınladık ve görücüye çıkarttık.İsteyen arkadaşlar zaten benzer çalışmaları olsa eminim burada paylaşırlardı.Sen ve ben kendimizce yaptığımız sistemleri ortaya çıkardık.Bana göre ikiside güzel oldu.Ama herkes aynı düşünmeyebilir...
    Soruna gelince bu sayfadaki yazımı okuduysan haftaya benim sistemle ilgili resimleri paylaşacağımı yazmış-
    tım.Aslında senin sistemden tek farkı cam yapıştırma sistemini kullanmadan sanki masa üstünde cihazımız duruyormuş gibi senin resimdekinin aynı durması olayıdır.Sadece tek farkı senin daha önceki yazına istinaden cihazımızı araçta bırakmadan işimiz bittiğinde yerinden çıkartıp rahatça alabilmemizdir.Yapım gereği kendim test ederek ve emin olmadan yanlış bilgi paylaşmış olmak istemediğimden cihazın duruşu hakkında bilgiyi paylaşmayı ertelememdir.Yazılardaki takılmalarımıza aldırmayınız.Basit bir olay ama bana göre kullanışlı belki siz veya başka arkadaşlar beğenmeyebilirler.Biz paylaşalım da karar yüce milletimizin olsun...
    Bu konudaki son uzun not : Piyasadan (hepsi burada.com)dan temin edebileceğiniz (15-17TLarasında)araç içi arkası dayanak saçlı araç standı ve spider podium (24-49TL arası)ile tekrar üstünü sararak sağlamlaştırıp araç ön orta (sizin resimdeki gibi yalnız havalandırma dan sonraki çıkıntıya dayayarak)(sarsıntılarda alt pedin cihaz ağırlık dengesinin bozulması ve alt ped silikon yapıştırma kaydırmazın komple çıkmasını önlemesi için)cihazımızı bu şekilde (yine sizin resimdeki gibi ama 10 cm.kadar daha önde ve orijinal resmindeki gibi cihaz açıldığında nefis görünen)kullanabiliyoruz.Beğenip beğenmeyeceğinizi bilemiyorum ama resimleri (benim f.makinesini vakit bulur pilini şarj edebilir ve %100 emin
    olursam) koyduğumda bakıp incelersiniz.Yalnız araçlarımızda masa üstünde stand durması şeklinde cihazlarımızı kokpite başka türlü koyma imkanımızın kolay kolay olmadığını da özellikle belirtirim.İN dash adı altında yurt dışında değişik alternatifler olmasına karşın 6 ayımı bu işe vermiş biri olarak söylüyorum ki başka türlü yapabilmeniz çok zordur.Daha iyisini detayı ile vaktim olsa inanıyorum kendim yapabilirim en azından üstünde oynayabilirim ama değmez.Siz veya başka arkadaşlar değişik yol bulursanız faydalanırız hep beraber.Ama araçlarımızın en ufak orijinalliğini bozmadan tabiiki.En azından benimkinde öyle ; detaylı resimlerimi bekleyiniz lütfen.Haftaya kesin emin olabilmem için üçüncü denememi de yapmış olmam ve sorun çıkartmamış olması gerektiğini unutmayınız.Topiğimizde bu konuda yeterince açıklama yapıldığını düşünüyorum ve kendimce bitiriyorum.Yazım yeteri kadar aydınlatıcı olmuştur umarım.Biliyorsunuz bu site kardeşlik ve yardımlaşma sitesidir.Sizde ailenin bir üyesi olarak bekleyiniz beğenirseniz ne ala.Sağlıcakla kalınız.Tüm kardeşlerimize hayırlı kazasız sürüşler dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    birşey dikkatimi çekti yazmıştım dün izmir kütahya arası yolculuk yaptım diye..şimdi şu turbo olayında takıldığım bir nokta var..forumda da konusu geçmişti..uzun yoldan gelince arabayı yarım dk kadar stop etmeme olayı turbonun yağlanması açısından önemli olduğu söylenmişti..ama bizim bu yeni e-hdi motorlar her dur kalkta stop ediyor..turbonun başını yemiyelim erkenden..nedersiniz..

    turbo tecrübem sonrası servislerin bilgilendirmelerini özetliyorum:(doğruluk katsayısını bilmiyorum)
    -araç ilk çalıştığında turbo fanı çalışır ve turbo da yağlanmaya başlar. (turboda yağlanmayı turbo fanı sağlıyor, benim arızanın nedeni fanın bozuk olmasıydı, uğultu yapıyordu) yeterli yağlanıncaya kadar gaza basmayın yani turbo basıncını artırmayın, yaklaşık 20-30 sn.
    -araç stop edildiğinde turbonun yağlanması durur ama turbonun palleri anında değil yavaşlayarak durur.(bir pervaneyi kapattığınızda yavaşlayarak durduğunu düşünün) bu nedenle turbonun basıncı yüksekse biraz bekleyip basıncı düşürünce stop edin.

    start stoplu araçlarda bildiğime göre araç tam stop etmiş gibi değil, yani ek elektrikli donanımlar çalışıyor, zaten bunu sağlayamıyorsa stop ettirmiyor. turbo fanı da çalışmaya devam ediyordur diye düşünüyorum.

    edit:imla

    peki şöyle sorayım hocam normal şekilde yani kontaktan aracı stop edince motordan turbo yada bir fan sesi falan geliyormu sizin aracınızda 5-10 saniye kadar..çünki benim arabamda aracı normal stop edince ne fan sesi nede turbo sesi duymadım bugüne kadar..

    hocam araban daha dünkü araba, bu tarz sıkıntıları düşünmek için erken değil mi benim turbom bozuk olduğu dönemde gaza bastığımda ıslık sesi gibi bir ses ilave oluyordu, gazdan çekince de 2-3 saniyede azalarak bitiyordu. yüksek hızda ise daha kaba bir uğultu eşlik ediyordu. arabayı stop ettiğimde 2-3 saniye kadar süren voouuuvvvvv şeklinde bir ses ilave oluyordu. birgün İzmit'te arabayı çalıştırdım, işim vardı arabadan indim yanındayken birden vooooooo şeklinde bir kaba uğultu başladı, dışarıdan net duyuluyor, aracı hareket ettirmeden servisi aradım acil arabası geldi, usta çalıştırdı baktı fan devreye girdiğinde aynı uğultu oldu, fanın bozuk olduğu tanısı orada kondu, turboyu bozan da fanın bozuk olmasıymış. Turboyla beraber fan da değişti, şimdi ses yok.

    aslında bu turbo konusunda sizin araçtan başkada sorun çıkaran bir araba duymadım ben..umarımda olmaz..ama bir kaç yerde okudum bu olay turbonun ömrü açısından çok önemliymiş..ama bizim araçlarda sistem dediğim gibi yolda durunca araba stop ediyor..bende her akşam evin önünde 25-30 sn rolantide çalıştırıyordum arabayı..onun bir önemi kalmıyor o zaman..tamam elektirikle alakalı herşey çalışıyor o anda ama motor resmen stop ediyor..bende peugeot mühendislerinin bunu düşündüklerini düşünerek turbo konusuna daha fazla kafa yormayı bırakıyorum..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    birşey dikkatimi çekti yazmıştım dün izmir kütahya arası yolculuk yaptım diye..şimdi şu turbo olayında takıldığım bir nokta var..forumda da konusu geçmişti..uzun yoldan gelince arabayı yarım dk kadar stop etmeme olayı turbonun yağlanması açısından önemli olduğu söylenmişti..ama bizim bu yeni e-hdi motorlar her dur kalkta stop ediyor..turbonun başını yemiyelim erkenden..nedersiniz..

    turbo tecrübem sonrası servislerin bilgilendirmelerini özetliyorum:(doğruluk katsayısını bilmiyorum)
    -araç ilk çalıştığında turbo fanı çalışır ve turbo da yağlanmaya başlar. (turboda yağlanmayı turbo fanı sağlıyor, benim arızanın nedeni fanın bozuk olmasıydı, uğultu yapıyordu) yeterli yağlanıncaya kadar gaza basmayın yani turbo basıncını artırmayın, yaklaşık 20-30 sn.
    -araç stop edildiğinde turbonun yağlanması durur ama turbonun palleri anında değil yavaşlayarak durur.(bir pervaneyi kapattığınızda yavaşlayarak durduğunu düşünün) bu nedenle turbonun basıncı yüksekse biraz bekleyip basıncı düşürünce stop edin.

    start stoplu araçlarda bildiğime göre araç tam stop etmiş gibi değil, yani ek elektrikli donanımlar çalışıyor, zaten bunu sağlayamıyorsa stop ettirmiyor. turbo fanı da çalışmaya devam ediyordur diye düşünüyorum.

    edit:imla

    peki şöyle sorayım hocam normal şekilde yani kontaktan aracı stop edince motordan turbo yada bir fan sesi falan geliyormu sizin aracınızda 5-10 saniye kadar..çünki benim arabamda aracı normal stop edince ne fan sesi nede turbo sesi duymadım bugüne kadar..

    hocam araban daha dünkü araba, bu tarz sıkıntıları düşünmek için erken değil mi benim turbom bozuk olduğu dönemde gaza bastığımda ıslık sesi gibi bir ses ilave oluyordu, gazdan çekince de 2-3 saniyede azalarak bitiyordu. yüksek hızda ise daha kaba bir uğultu eşlik ediyordu. arabayı stop ettiğimde 2-3 saniye kadar süren voouuuvvvvv şeklinde bir ses ilave oluyordu. birgün İzmit'te arabayı çalıştırdım, işim vardı arabadan indim yanındayken birden vooooooo şeklinde bir kaba uğultu başladı, dışarıdan net duyuluyor, aracı hareket ettirmeden servisi aradım acil arabası geldi, usta çalıştırdı baktı fan devreye girdiğinde aynı uğultu oldu, fanın bozuk olduğu tanısı orada kondu, turboyu bozan da fanın bozuk olmasıymış. Turboyla beraber fan da değişti, şimdi ses yok.

    aslında bu turbo konusunda sizin araçtan başkada sorun çıkaran bir araba duymadım ben..umarımda olmaz..ama bir kaç yerde okudum bu olay turbonun ömrü açısından çok önemliymiş..ama bizim araçlarda sistem dediğim gibi yolda durunca araba stop ediyor..bende her akşam evin önünde 25-30 sn rolantide çalıştırıyordum arabayı..onun bir önemi kalmıyor o zaman..tamam elektirikle alakalı herşey çalışıyor o anda ama motor resmen stop ediyor..bende peugeot mühendislerinin bunu düşündüklerini düşünerek turbo konusuna daha fazla kafa yormayı bırakıyorum..

    boş ver gitsin arkadaşım. arabanın garantisi var nasıl olsa. garantiyi 1-2 yıl da uzattım mı ne dert var ne tasa




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    birşey dikkatimi çekti yazmıştım dün izmir kütahya arası yolculuk yaptım diye..şimdi şu turbo olayında takıldığım bir nokta var..forumda da konusu geçmişti..uzun yoldan gelince arabayı yarım dk kadar stop etmeme olayı turbonun yağlanması açısından önemli olduğu söylenmişti..ama bizim bu yeni e-hdi motorlar her dur kalkta stop ediyor..turbonun başını yemiyelim erkenden..nedersiniz..

    turbo tecrübem sonrası servislerin bilgilendirmelerini özetliyorum:(doğruluk katsayısını bilmiyorum)
    -araç ilk çalıştığında turbo fanı çalışır ve turbo da yağlanmaya başlar. (turboda yağlanmayı turbo fanı sağlıyor, benim arızanın nedeni fanın bozuk olmasıydı, uğultu yapıyordu) yeterli yağlanıncaya kadar gaza basmayın yani turbo basıncını artırmayın, yaklaşık 20-30 sn.
    -araç stop edildiğinde turbonun yağlanması durur ama turbonun palleri anında değil yavaşlayarak durur.(bir pervaneyi kapattığınızda yavaşlayarak durduğunu düşünün) bu nedenle turbonun basıncı yüksekse biraz bekleyip basıncı düşürünce stop edin.

    start stoplu araçlarda bildiğime göre araç tam stop etmiş gibi değil, yani ek elektrikli donanımlar çalışıyor, zaten bunu sağlayamıyorsa stop ettirmiyor. turbo fanı da çalışmaya devam ediyordur diye düşünüyorum.

    edit:imla

    peki şöyle sorayım hocam normal şekilde yani kontaktan aracı stop edince motordan turbo yada bir fan sesi falan geliyormu sizin aracınızda 5-10 saniye kadar..çünki benim arabamda aracı normal stop edince ne fan sesi nede turbo sesi duymadım bugüne kadar..

    hocam araban daha dünkü araba, bu tarz sıkıntıları düşünmek için erken değil mi benim turbom bozuk olduğu dönemde gaza bastığımda ıslık sesi gibi bir ses ilave oluyordu, gazdan çekince de 2-3 saniyede azalarak bitiyordu. yüksek hızda ise daha kaba bir uğultu eşlik ediyordu. arabayı stop ettiğimde 2-3 saniye kadar süren voouuuvvvvv şeklinde bir ses ilave oluyordu. birgün İzmit'te arabayı çalıştırdım, işim vardı arabadan indim yanındayken birden vooooooo şeklinde bir kaba uğultu başladı, dışarıdan net duyuluyor, aracı hareket ettirmeden servisi aradım acil arabası geldi, usta çalıştırdı baktı fan devreye girdiğinde aynı uğultu oldu, fanın bozuk olduğu tanısı orada kondu, turboyu bozan da fanın bozuk olmasıymış. Turboyla beraber fan da değişti, şimdi ses yok.

    aslında bu turbo konusunda sizin araçtan başkada sorun çıkaran bir araba duymadım ben..umarımda olmaz..ama bir kaç yerde okudum bu olay turbonun ömrü açısından çok önemliymiş..ama bizim araçlarda sistem dediğim gibi yolda durunca araba stop ediyor..bende her akşam evin önünde 25-30 sn rolantide çalıştırıyordum arabayı..onun bir önemi kalmıyor o zaman..tamam elektirikle alakalı herşey çalışıyor o anda ama motor resmen stop ediyor..bende peugeot mühendislerinin bunu düşündüklerini düşünerek turbo konusuna daha fazla kafa yormayı bırakıyorum..

    boş ver gitsin arkadaşım. arabanın garantisi var nasıl olsa. garantiyi 1-2 yıl da uzattım mı ne dert var ne tasa

    aynen garanti bitince satip yeni kasa cikarsa onu almayi planliyorum ben de, 2 yasini gecince cok deger kaybediyor ayrica 30 saniye cok benim icin stres yapar:)




  • Bu arada autoshow dergisinin bu hafta ki sayisinda 5008 testi var
  • Bir soru daha: Cam tavan yazın çok sıcak yapmıyor mu içeriyi? Benim mevcut aramabımda sunroof var, cama el değmiyor yazları? Bakınca sanki çok sıcak olurmuş gibi geliyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdemdincer

    Bir soru daha: Cam tavan yazın çok sıcak yapmıyor mu içeriyi? Benim mevcut aramabımda sunroof var, cama el değmiyor yazları? Bakınca sanki çok sıcak olurmuş gibi geliyor.

    cama el değiyor, o kadar sıcak olmuyor. can sıkarsa perde otomatik kapanıyor, bir düğme kadar yakın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdemdincer

    Bir soru daha: Cam tavan yazın çok sıcak yapmıyor mu içeriyi? Benim mevcut aramabımda sunroof var, cama el değmiyor yazları? Bakınca sanki çok sıcak olurmuş gibi geliyor.

    aynen drsnrky hocanın dediği gibi cam perdesini kapatınca diğer cam tavanı olmayan araçlardan bir farkı kalmıyor içeriden bakınca..ama cam tavan bence harika..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    quote:

    Orijinalden alıntı: ^muzocat^

    quote:

    Orijinalden alıntı: mry_82

    araba alacak olanlara 5008i şiddetle tavsiye ederim.3 gün oldu eve giresim gelmiyor arkadaşlar.devamlı gezmek geliyor içimden.

    Al benden de o kadar... ne işe ne de eve gidesim var...Bir an önce hayırlısıylan uzun yol yapmak lazım ki hevesimi alabileyim bir nebze...

    ben uzun yol yaptım hevesimi alayım diye ama dahada heveslendim..şimdi pazar günü birşeyleri mana edip bir uzun yol daha patlatayım diyorum.. 5008 iyi güzel hoşta devamlı gezesi geliyo insanın hakketen ya... tamam az yakıyo ama eskiden ben bu kadar gezmiyodum..yazın kendimi düşünemiyorum bile..

    sen bu yaz sonu 15000 e girersin gibi ....




  • arkadaşlar sessiz sedasız takip ettiğim 5008 sayfasına üye olarak ilk yorumumu yazıyorum.en baştan itibaren 15 gün içerisinde bütün yazılanları okudum.açıkcası forumdaki genel memnuniyete bakarak 5008 alacak gibiyim.aynı sınıf araçlarda kiminde genel bir memnuniyetsizlik tarzı yazılar okudum,kiminin yeni kasasının çıkacak olması kararımı etkiledi açıkcası.arabanın sağından solundan gelen seslere gıcık olurum ve genelde o ses hep devam eder.5008"de o tip bir sorun duymadım.bayilerde incelediğim araçlarda sizin bu memnuniyetinizi doğrular nitelikteydi.kaliteli malzeme kullanılmış 5008"de.çok güzel kullanışlı bir kokpit yapmışlar.koltuklarını kılıfları pek hoş görükmesede kolay temizlenebilir bir mlzmeden yapmışlar..ama koltukların kullanışlılığı kesinlikle çok güzel.yeri geldiğinde hepsini yatırabiliyorsunuz.birbirinden bağımsız koltukların işlevsellik hoşuma gitti açıkcası.fiyatı diğer rakiplerine göre biraz fazla gibi ama en son teknolojilerle donatılmış ve kronik sorunları olmaması benim için artı bir değer.ve bu fiyat farkına değer diye düşünüyorum.özellikle cam tavanla sedefli beyaz 5008in uyumu tek kelimeyle mükemmel.test ettiğim araçta vites geçişlerinde yığılmalar oluyordu.eğer bunu bir kusur olarak sayarsanız benim tek kusur bulduğum nokta bu.ama kesinlikle bunu dert etmiyorum.daha önce hep tam otomatik vitesli araç kullandığım için garibime gitmiş olabilir.benim için önemli olan vites geçişlerinin hissedililip hissedilmemesinden ziyade kronik bir sorunu olmaması.bir arkadaşımın dsg"li aracında vardı kronik bir sorun.servislere gidip birtürlü halledememişlerdi sorununu.en son satıp kurtuldu.ilk yazım olarak epey uzun oldu.umarım bundan sonra aracımı aldıktan sonra memnuniyet tarzı yorumlar yaparız hep birlikte.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ganeja

    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net

    quote:

    Orijinalden alıntı: ^muzocat^

    quote:

    Orijinalden alıntı: mry_82

    araba alacak olanlara 5008i şiddetle tavsiye ederim.3 gün oldu eve giresim gelmiyor arkadaşlar.devamlı gezmek geliyor içimden.

    Al benden de o kadar... ne işe ne de eve gidesim var...Bir an önce hayırlısıylan uzun yol yapmak lazım ki hevesimi alabileyim bir nebze...

    ben uzun yol yaptım hevesimi alayım diye ama dahada heveslendim..şimdi pazar günü birşeyleri mana edip bir uzun yol daha patlatayım diyorum.. 5008 iyi güzel hoşta devamlı gezesi geliyo insanın hakketen ya... tamam az yakıyo ama eskiden ben bu kadar gezmiyodum..yazın kendimi düşünemiyorum bile..

    sen bu yaz sonu 15000 e girersin gibi ....

    Alıntıları Göster
    ..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tkml_79 -- 14 Şubat 2012; 15:46:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tkml_79

    arkadaşlar sessiz sedasız takip ettiğim 5008 sayfasına üye olarak ilk yorumumu yazıyorum.en baştan itibaren 15 gün içerisinde bütün yazılanları okudum.açıkcası forumdaki genel memnuniyete bakarak 5008 alacak gibiyim.aynı sınıf araçlarda kiminde genel bir memnuniyetsizlik tarzı yazılar okudum,kiminin yeni kasasının çıkacak olması kararımı etkiledi açıkcası.arabanın sağından solundan gelen seslere gıcık olurum ve genelde o ses hep devam eder.5008"de o tip bir sorun duymadım.bayilerde incelediğim araçlarda sizin bu memnuniyetinizi doğrular nitelikteydi.kaliteli malzeme kullanılmış 5008"de.çok güzel kullanışlı bir kokpit yapmışlar.koltuklarını kılıfları pek hoş görükmesede kolay temizlenebilir bir mlzmeden yapmışlar..ama koltukların kullanışlılığı kesinlikle çok güzel.yeri geldiğinde hepsini yatırabiliyorsunuz.birbirinden bağımsız koltukların işlevsellik hoşuma gitti açıkcası.fiyatı diğer rakiplerine göre biraz fazla gibi ama en son teknolojilerle donatılmış ve kronik sorunları olmaması benim için artı bir değer.ve bu fiyat farkına değer diye düşünüyorum.özellikle cam tavanla sedefli beyaz 5008in uyumu tek kelimeyle mükemmel.test ettiğim araçta vites geçişlerinde yığılmalar oluyordu.eğer bunu bir kusur olarak sayarsanız benim tek kusur bulduğum nokta bu.ama kesinlikle bunu dert etmiyorum.daha önce hep tam otomatik vitesli araç kullandığım için garibime gitmiş olabilir.benim için önemli olan vites geçişlerinin hissedililip hissedilmemesinden ziyade kronik bir sorunu olmaması.bir arkadaşımın dsg"li aracında vardı kronik bir sorun.servislere gidip birtürlü halledememişlerdi sorununu.en son satıp kurtuldu.ilk yazım olarak epey uzun oldu.umarım bundan sonra aracımı aldıktan sonra memnuniyet tarzı yorumlar yaparız hep birlikte.

    sayın tkml_79

    şimdiden aramıza hoşgeldiniz. gerçekten 5008 kendi muadilleri içinde şu an itibarıyla en az iki boy farkıyla önde.
    yine forumdaki bilgi paylaşımı ve yardımlaşma da diğer forumlar içinde parmakla gösterilecek seviyede.
    hem araçtan hem forumdan memnun kalacağınızı düşünüyorum.

    sayın Vankomicin,

    listemize yeni bir arkadaş daha katılıyor hayırlısı ile




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ayblrdija

    quote:

    Orijinalden alıntı: cemalettintaha

    Arkadaşlar daha öncede söylediğim gibi 3008 sahibi olmama rağmen sizi keyifle takip ediyorum.

    Resimde de gördüğünüz 7" piranha navigasyonu konsolun ortasına koydum, çok kullanışlı, gözümü yoldan bir an bile ayırmadan navigasyondan bilmediğim yollarda önüme ne zaman viraj çıkacağını görüyorum ona göre daha tedbirli kullanıyorum.

    ilk önce navigasyonu cam aparatıyla aracın göğsüne yapıştırmayı denedim yapışmadı, daha sonra yuvarlak bir cam kestirip aracın göğsüyle cam arasına silikon sıktım, camı göğüse yapıştırdım, üstüne de cam aparatını yapıştırdım, böyle yaklaşık 2 hafta kullandım sonra tekrar tutunamadı çıktı. Yine nihayet eski yönteme geri dönmek zorunda kaldım. Şimdi resimdeki gibi kullanıyorum ama cam aparatı olmadan o navigasyonu oraya sabitlemenin yollarını arıyorum.

    Geçenlerde ankara şaşmazda bazı araçların yedek parçalarını inceledim, şu yurt dışında aracın göğsünden çıkan navigasyona benzer bir aparat aradım, sonuca biraz yaklaştım ama çok estetik durmadığı için vazgeçtim.

    Aramızda, resimdeki navigasyonu hiçbir aparat kullanmadan orjinaline en yakın şekilde göğüsün ortasına dikebilecek bir fikre sahip olanımız varmı?

    Herkese keyifli sürüşler ve iyi eğlenceler...

     Peugeot 5008


    Muhterem kardeşim herhalde bu yazıyı benim için yazdığını düşünüyorum.Sana yardımcı olabilecekse ne mutlu
    Birkere yaptığın sistem bana göre güzel.Yalnız bu güzellik kişiden kişiye değiştiğinden fazla bir yoruma gerek yok.Benim resimlerimide senin resimlerini de arkadaşları bıktıracak şekilde yazdık-yayınladık ve görücüye çıkarttık.İsteyen arkadaşlar zaten benzer çalışmaları olsa eminim burada paylaşırlardı.Sen ve ben kendimizce yaptığımız sistemleri ortaya çıkardık.Bana göre ikiside güzel oldu.Ama herkes aynı düşünmeyebilir...
    Soruna gelince bu sayfadaki yazımı okuduysan haftaya benim sistemle ilgili resimleri paylaşacağımı yazmış-
    tım.Aslında senin sistemden tek farkı cam yapıştırma sistemini kullanmadan sanki masa üstünde cihazımız duruyormuş gibi senin resimdekinin aynı durması olayıdır.Sadece tek farkı senin daha önceki yazına istinaden cihazımızı araçta bırakmadan işimiz bittiğinde yerinden çıkartıp rahatça alabilmemizdir.Yapım gereği kendim test ederek ve emin olmadan yanlış bilgi paylaşmış olmak istemediğimden cihazın duruşu hakkında bilgiyi paylaşmayı ertelememdir.Yazılardaki takılmalarımıza aldırmayınız.Basit bir olay ama bana göre kullanışlı belki siz veya başka arkadaşlar beğenmeyebilirler.Biz paylaşalım da karar yüce milletimizin olsun...
    Bu konudaki son uzun not : Piyasadan (hepsi burada.com)dan temin edebileceğiniz (15-17TLarasında)araç içi arkası dayanak saçlı araç standı ve spider podium (24-49TL arası)ile tekrar üstünü sararak sağlamlaştırıp araç ön orta (sizin resimdeki gibi yalnız havalandırma dan sonraki çıkıntıya dayayarak)(sarsıntılarda alt pedin cihaz ağırlık dengesinin bozulması ve alt ped silikon yapıştırma kaydırmazın komple çıkmasını önlemesi için)cihazımızı bu şekilde (yine sizin resimdeki gibi ama 10 cm.kadar daha önde ve orijinal resmindeki gibi cihaz açıldığında nefis görünen)kullanabiliyoruz.Beğenip beğenmeyeceğinizi bilemiyorum ama resimleri (benim f.makinesini vakit bulur pilini şarj edebilir ve %100 emin
    olursam) koyduğumda bakıp incelersiniz.Yalnız araçlarımızda masa üstünde stand durması şeklinde cihazlarımızı kokpite başka türlü koyma imkanımızın kolay kolay olmadığını da özellikle belirtirim.İN dash adı altında yurt dışında değişik alternatifler olmasına karşın 6 ayımı bu işe vermiş biri olarak söylüyorum ki başka türlü yapabilmeniz çok zordur.Daha iyisini detayı ile vaktim olsa inanıyorum kendim yapabilirim en azından üstünde oynayabilirim ama değmez.Siz veya başka arkadaşlar değişik yol bulursanız faydalanırız hep beraber.Ama araçlarımızın en ufak orijinalliğini bozmadan tabiiki.En azından benimkinde öyle ; detaylı resimlerimi bekleyiniz lütfen.Haftaya kesin emin olabilmem için üçüncü denememi de yapmış olmam ve sorun çıkartmamış olması gerektiğini unutmayınız.Topiğimizde bu konuda yeterince açıklama yapıldığını düşünüyorum ve kendimce bitiriyorum.Yazım yeteri kadar aydınlatıcı olmuştur umarım.Biliyorsunuz bu site kardeşlik ve yardımlaşma sitesidir.Sizde ailenin bir üyesi olarak bekleyiniz beğenirseniz ne ala.Sağlıcakla kalınız.Tüm kardeşlerimize hayırlı kazasız sürüşler dilerim.

    Sn. ayblrdija. Bahsettiğiniz ürünün videosunu izledim, şöyle düşündüm de, aracın ön konsolunda, ön cama yakın havalandırma boşluklarının tam ortasına, ürünün ayaklarını sağ ve soldakine sokarak oraya tutunmasını sağlayabilirmiyiz? Farzedelim ki sağladık, ürün, 7" navigasyonu oraya sabitlemekte zorlanabilirmi? Birde estetik açıdan bakalım nasıl olacak? Bu soruların cevapları sizde, tecrübelerinizi sabırsızlıkla bekliyoruz...

    Bu arada önceki çalışmanızda gayet başarılı fakat havalandırma boşluklarının kapanması aracın orjinaline uygun gelmedi bana, öyle birşey yapmalıyız ki dışarıdan bakan ve aracı tanımayan biri, montajını yaptığımız ürünün orjinal olduğunu sanmalı. Keşke yurt dışında göğüsten çıkan navigasyonun oturduğu zemini buradan temin edebilseydik. O zaman işimiz daha kolay olurdu. Size iyi eğlenceler...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cemalettintaha -- 14 Şubat 2012; 13:53:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tkml_79

    arkadaşlar sessiz sedasız takip ettiğim 5008 sayfasına üye olarak ilk yorumumu yazıyorum.en baştan itibaren 15 gün içerisinde bütün yazılanları okudum.açıkcası forumdaki genel memnuniyete bakarak 5008 alacak gibiyim.aynı sınıf araçlarda kiminde genel bir memnuniyetsizlik tarzı yazılar okudum,kiminin yeni kasasının çıkacak olması kararımı etkiledi açıkcası.arabanın sağından solundan gelen seslere gıcık olurum ve genelde o ses hep devam eder.5008"de o tip bir sorun duymadım.bayilerde incelediğim araçlarda sizin bu memnuniyetinizi doğrular nitelikteydi.kaliteli malzeme kullanılmış 5008"de.çok güzel kullanışlı bir kokpit yapmışlar.koltuklarını kılıfları pek hoş görükmesede kolay temizlenebilir bir mlzmeden yapmışlar..ama koltukların kullanışlılığı kesinlikle çok güzel.yeri geldiğinde hepsini yatırabiliyorsunuz.birbirinden bağımsız koltukların işlevsellik hoşuma gitti açıkcası.fiyatı diğer rakiplerine göre biraz fazla gibi ama en son teknolojilerle donatılmış ve kronik sorunları olmaması benim için artı bir değer.ve bu fiyat farkına değer diye düşünüyorum.özellikle cam tavanla sedefli beyaz 5008in uyumu tek kelimeyle mükemmel.test ettiğim araçta vites geçişlerinde yığılmalar oluyordu.eğer bunu bir kusur olarak sayarsanız benim tek kusur bulduğum nokta bu.ama kesinlikle bunu dert etmiyorum.daha önce hep tam otomatik vitesli araç kullandığım için garibime gitmiş olabilir.benim için önemli olan vites geçişlerinin hissedililip hissedilmemesinden ziyade kronik bir sorunu olmaması.bir arkadaşımın dsg"li aracında vardı kronik bir sorun.servislere gidip birtürlü halledememişlerdi sorununu.en son satıp kurtuldu.ilk yazım olarak epey uzun oldu.umarım bundan sonra aracımı aldıktan sonra memnuniyet tarzı yorumlar yaparız hep birlikte.

    Bu yığılma konusunda benim deneyimlerim şöyle, benim gördüğüm yığılma aslında Auto6R den kaynaklanmıyor turbo boşluğundan kaynaklanıyor, özellikle 1 den 2 ye geçerken S modunda değilseniz, hafif de bir rampada iseniz, aracın ekonomi yapmak için erken vites değiştirmesi sonucu 2 ye attığında devir 1750 nin altında kaldığında oluyor...

    S modunda yığılma olmamasının sebebi de bu bence daha yüksek devirde vites değiştirdiği için turbo boşluğuna denk gelmiyor, zaten yüksek viteslerde yığılma olmamasının sebebi araç zaten hızlı olduğundan momentumu kazanmış olduğundan...

    Bi süre sonra araca alışınca gazı nasıl kullanacağınnızı anlayıp refleks haline geliyor, burada bazen yığılmadan bahsedilmese ben unuttum bile yığılma meselesini, vites değişirken biraz daha gaz veriyorum bu da ara gazı gibi oluyor ve araç yığılmıyor...




  • 
Sayfa: önceki 248249250251252
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.