Şimdi Ara

Peugeot 5008 (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
10 Misafir (1 Mobil) - 9 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37.537
Cevap
147
Favori
1.647.569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
15 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Gecen hafta aracımda rekor kırdım.



    Bir tamboy ankastre fırın

    Tam boy bulaşık makinesi

    Tam boy çamaşır makinesi

    Ve midi fırın taşıdım.





    İyi forumlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: SmtG


    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net


    quote:

    Orijinalden alıntı: SmtG


    quote:

    Orijinalden alıntı: tttnet.net


    quote:

    Orijinalden alıntı: SmtG

    Arkadaslar 2010-2013 model arasi 5008 lere bakiyoum.. ozellikle kullandiklari robotize şanzımanın cok problemlerini okudum.. araclarinizdan memnunmusunuz acaba? Yol tutuşu rahatligi ve de masraf cikaran bir aracmidir acaba..?? Daha once scenic vardi bende 2

    Jenerasyon.. cok memnundum ama benzinliydi tabiki.. cekisi cok kotuydu dizel araclara gore.. ama cok konforluydu.. kiyaslama yaparsak sizce ayni modellerde grand scenic mi 5008 mi daha mantikli olur.. gs lerde edc tam otomatik şanzıman var..

    Öncelikle gs'lerde de tıpkı 5008'lerde olduğu gibi yarı otomatik şanzıman kullanılır tam otomatik değil..fark 5008'lerde tek kavrama gs'lerde de tıpkı ww grubunda ki DSG gibi çift kavrama şanzıman bulunur.belki ufak tefek farklılık vardır ama genel itibariyle reno grubu adına edc ww grubu dsg olarak isimlendirmiştir.çift kavrama da vites geçişleri çok hızlı olduğu için hissedilmez.arıza ihtimali yüksek masrafı cebinizi üzer.. 5008'lerde kullanılan tek kavrama vites geçişleri hissedilir arıza ihtimali düşük bakım masrafları cep dostudur.çift kavramalı araçlar tek kavramaya göre yakıt tüketimi biraz daha fazladır...

    Cevremde edc de bu robotik sanzimani da kullanan insanlar oldu.. 2 tanidigimin biri picasso digeri de 308 robotik sanzimanli araci selenoid arizasi verdi ve 2sine de 4000kusure patladi.. ucuz dediginiz buysa eger ben zaten bu zaman kadar uzak durdum bu sanzimandan.. aksine edcnin daha cevremden bozuldu diyen kimse olmadi.. hatta edc sanziman 5 bolumden olustugunu biliyorum ve ariza durumunda daha ucuza patlayacagini sanayideki ustalarin ağzından duydum.. objektif cevap verebilecek varsa cok sevinirim keza bu selenoid arizasi kronik bir durumsa 5008lerin manuel viteslilerine bakmak durymunda kalicam.. kazasiz belasiz yolculuklar dilerim..

    Kardeşim ben gayet objektif yorum yaptım..ben aracımı sıfır aldım..90 binde arabam..daha en ufak bir şanzıman sorunu yaşamadım..daha orijinal balatalar duruyor..sizin tanıdığınız picasso yada 308 kullanıcılarının araçları kaç km'de..sıfır mı 2.el mı aldılar..arabalarını nasıl hangi güzergahta kullanıyorlar..sonuçta hareket eden parçalar er yada geç yıpranır..bu bir sorun mu..edc yada dsg arızaları diye aratırsanız ne kadar sorunlu bir şanzıman olduğunu anlarsınız.. sizin 2tane tanıdığınız ne sorun yaşadı selonoid arızası ne ilk defa duydum.. Picasso-3008-5008-508-308 forumlarını yıllardır takip ediyorum..öyle çevremde kimse olmadı değil bu sayfalarda ki yüzlerce kullanıcıdan tek kavramalı şanzımandan sorun yaşayan kullanıcı çok az.. tek kavramada sistem basit..yetkili serviste 3 bin bilemedin 4bin dışarıda 2-2.5 bin civarında baskı balata volan arızası yapılıyor ki bu sorunlar normal manuel araçlarda da yaşanabilir..forumda bu DSG arızaları meşhurdur..duymamanız sizin eksikliğiniz..sistem karmaşık..şanzıman çok hızlı vites değişiyor.. iki tane çay bardağı tabağı kadar baskı balata var.. malum mekanik hareketli parçalar çabuk ısınır..bu ısınma çift kavramaya sahip şanzımanların en büyük düşmanı.. arıza durumunda 10bin lirayı gözden çıkar..

    Cevabiniz icin tesekkur ederim.. sorum dsg degildi.. hatta dsg sanziman ile de ilgilenmiyorum.. mpv arac arayisi icerisinde oldugum icin 5008 dikkatimi cekti.. umarim karsilasmazsiniz selenoid arizasiyla.. isterseniz arastirin bu arizayi.. neyse iyi forumlar size ben alacağımı aldim forumdan..

    Selonoid arızası diye sizin ilk mesajınızdan sonra acaba ben mi böyle bir şey duymadım diye araştırdım....daha çok eski tam otomatik araçlarda olan bir arıza sanki..ben ne 5008'de nede tek kavramalı robotize şanzıman'da böyle bir arıza görmedim nette.. eğer siz bu arıza kronik diyorsanız onlarca şikayet olması gerekir..varsa bir örnek paylaşın bizde öğrenelim..DSG örneğini tek kavramanın max. 4 bin lira olan masrafını sizin az dediğiniz buysa ile başlayan mesajınız için verdim..sonuçta EDC'de ondan geri kalmaz.. çalışma mantığı aynı çünki..son olarak 5008 'de kullanılan şanzıman piyasada en az sorunlu ve maliyeti en düşük otomatik şanzıman türlerinin başında gelir..




  • cunsav C kullanıcısına yanıt
    Selamlar,

    forumda daha öncede dillendirilmiş şeyler malumunuz bunlar. Tercih öncesi tereddütlü arkadaşlar için tekrar bir üstünden geçelim.

    euro standartı, start/stop-ehdi ve vites yapısı dışında 2010-2017 arası 5008 ler aynı kasadır ve bütçenize göre dilediğinizi alabilirsiniz.

    Vites geçişleri yazılanlarla sizi aldatmasın. Tamamen sizin gaza basma alışkanlığınız ve önceki kullandığınız araç ile doğru orantılı.

    Aracım için iki farklı kullanıcıdan tamamen zıt "ne kadar hızlı geçiyor çift kavrama gibi" ve "alt viteslerde çok hissettiriyor" yorumu duydum.

    Ekşide özellikle 2. sayfa sonunda "notworker" kullanıcısı 2013 te bir yorum yapmış ve kronikleri yazmış. Bunlar doğru ve forumda konuşuldu. Araçların bir kısmı servislerin garantiden değişmesi, ilk sahiplerinin sorun görmeyipte ikinci sahiplerinin farketmesi sonucundada kalan kısımda sonradan değişmesi ile çözüldü. O aralıkta istesenizde (kapı fitili dışında) bu sornları göremeyebilirsiniz.

    Son olarak şunu söyleyeyim,

    imkanınız var ise aracı kullanın, çevrenizde yoksa İstanbul/Çekmeköydeyim buyrun gelin deneyin. Kullanmak tercihinizde etkili olacaktır.

    Aracım 2010 HDI Auto6R dir bu arada, kullanım yorumlarını sadece kendi aracım için yaptığımıda dikkate alın lütfen.




  • Ön arka kameralı 3008 den tecrübem ile görüntü kalitesi vasat seviyede, hani orijinal olmayan cyclone un kamerası sonrasında %60 kayıp ooan bir görüntü.

    Yeni seride aktif şerit takip dışında pek yenilik yok, esas yenilik eat8 ile gelecek tahminimce ve 5008 o zaman yenilenmiş olacak. İlk seri daha çok eski versiyonun kasa değiştirmiş hali kıvamında.

    1 yada 2 yıl sonra eat8 sahneye çıkacaktır.

    Fiyat konusuna birsey demiyorum, zira bu aşamada peugeot değil TR kabahatlidir.

    Otv oranlarına güncelleme gelmeseydi bu araca 160 civarına sahip olabilecek iken, şimdi neredeyse benzinli bir 3008 parası daha vermek gerekiyor.



    İyi forumlar...
  • Yeni 5008 eğer yanlış bakmadıysam Almanya'da 25.000€ dan başlıyor yani 25.000 para biriminden o da yaklaşık 15 asgari ücretten başlıyor. Ama ileri Türkiyemizde başlangıç rakamı 150.000 lira yani 150.000 para biriminden o da yaklaşık olarak 100 asgari ücretten başlıyor. Ama olsun Almanya bizi gısganıyor. Peugeot ne yapsın, firma Türk devletinden daha az para kazanıyor. Sen o kadar Arge yap, tasarım yap, üretim yap. Sonra aracı gönderdiğin ülke senden daha çok para kazansın. Valla ben olsam ben de kıskanırdım böyle bir ülkeyi. Afedersiniz bir .ok yapmadan başkasının ürününden bu kadar para kazanılamaz.
  • İyi forumlar...



  • Arkadaşlar lütfen bana temiz ve parasını hakedecek bir 5008 bulun. Kaç ay oldu hala araç bulamadım. Fiyatlar bu kadar mı karışık olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asavas

    Hayırlı bayramlar arkadaşlar.

    2011 model 74.000 km. 5008 im var.

    1 ay kadar önce yolda giderken aniden gaz kesilmesi oldu gaz yemez oldu. Arıza cihazına taktırdım ve enjektör sorunlu dediler. Bizim ilimizde fazla anlayan olmadığı için bana Ankara dan Seçkin Pompa firmasını önerdiler ve arabayı çekici ile firmaya gönderdim. Ertesi gün gidip aracımı aldım.

    Enjektör 4 te sorun çıktığı için bobin değişimi yaptılar. Diğer enjektör leri de bakım yaptık dediler. Yaklaşık 2.000 TL nin üzerinde bedel ödedim.

    Bunun yakıt ile ilgili olabileceğini söylediler.

    Daha sonra geçen hafta da Enjektör 1 de ufak bir tekleme sorunu oldu.

    Sağolsun @melodramm hocamızın tavsiyeleri sonrası servise gösterdim servis şu anda sıkıntı yok anlık bir sıkıntı olmuş olabilir dedi. Aracının son bakımını serviste yaptırmamıştım. Servis ayrıca bakımlarınızı devamlı serviste yaptırsaydınız enjektör de sorun olsa da garanti kapsamında değişim olabilir di dedi. Bundan sonra bütün bakımlarımı da serviste yaptıracağım.
    Ayrıca Destekleri için @melodramm hocama teşekkür ediyorum.

    Servisten sonra çokça para ödediğimi düşünerek 1 ay önce enjektör leri yaptırdığım özel firmaya götürdüm ve garanti kapsamında 1 nolu enjektör ünde bobin ini değiştirdiler.

    Aracımı aldığımdan beridir OPET kullanıyordum. Bir kaç ay önce birkaç defa da Shell almıştım. Aklıma şu anda acaba bu sıkıntılar yakıt değişiminden olabilirmiydi?

    5008 dizel aracımızda hiç tereddüt etmeden tavsiye edeceğiniz yakıt firması hangisidir arkadaşlar.
    Öncelikle gecmis olsun.

    Shell yakıtında bulunan bolca katkı maddesi sebebi ile araçlarımızda sorun yaşayan arkadaşlar mevcut.

    Shell in en büyük sorunu, laboratuvar ortamında geliştirdiği bir maddeyi bizlere motorin parasına satıyor olmasıdır.

    Sırf bu sebep ile hiçbir zaman almam.



    İyi forumlar...




  • Aslanlar dinlenme modunda.

    İyi forumlar...

     Peugeot 5008
  • Iyi forumlar...




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi melodramm -- 24 Şubat 2019; 13:50:24 >
  • tttnet.net kullanıcısına yanıt
    Kocaman bir maşallah diyelim üstadım. Aman nazar değmesin...
    Daha nice kilometrelere...
  • Balkes09 B kullanıcısına yanıt
    Yağ olarak 5w30 motul efe kullandım.
    Silecek dahil 530₺



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KaradenizEge -- 11 Ağustos 2019; 11:7:38 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Balkes09

    Bağlantıyı içten yapmıştık başkanım kablolar olsaydı ilk ona bakacaktım ama değil maalesef.
    Cyclone2 arkasindan cikan soketler demek istedim.
    Orada soketler birbirine geçme şeklinde.

    Iyi forumlar...
  • vocalistanbul kullanıcısına yanıt
    şimdi bizim ana temamıza gelelim:

    söylediğiniz gibi, donanım olarak o saydığınız araçlara denk 5008 ler doğru. en büyük iç hacimdeki en küçük dış hacimli mpv tanımı geldi geçen aklıma. yarı otomatik şanzımanın da etkisiyle o kalıpla inanılmaz tüketimlere sahip. geçen gün resim koymuştum, 948 km de çeyrekten az yakıt vardı, 1100 km yaptı bir depoyla, çoğunluğu otoban, 1 saat istanbul trafiği ve 120 km kadar da ankara şehir içi. 140 bine yaklaşıyorum ben. çok fazla elektronik aksam olduğundan en zaman ne ahata vereceği belli olmuyor. yukarıda yazmış arkadaşlar, sensörler tıkanıyor motor arızası diyor, ya da başka bir alakasız hatada aracı hareket ettirmeyiniz diye uyarılar verebiliyor. km arttıkça da riskler büyüyor maalesef. en önemli ve masraflısı da şanzıman olacaktır yüksek kmlerde. bir de enjektörler pahalı tamiratlara yol açabiliyor. bunlara dikkat ederek bakarsanız geri kalan sorunlar her an hepimize eşit.

    hep söylüyorum, yine tekrar edeyim, 4 nüfusla, şu hacmiyle, şu tüketimi, konforu ve donanımıyla alacağım araç hep bu olurdu. son dönemde 3-4 bn tl masraf çıkardı ama 7 yaşında ve 130 binde olduğu için şimdilik o kadarını absorbe ettim.

    kısıtlı bütçe ana teması zati mili meselemiz.




  • muhammedozturk M kullanıcısına yanıt
    Jantlar 17 inch ebatı değiştirmedim çünkü lastiklerimi yeni almıştım o yüzden. Maliyet ise 1500 lira.

    İyi forumlar...
  • Misafir gelmiş, hoş gelmiş.

    Iyi forumlar...

     Peugeot 5008
  • Lastik için özellikle Falken Ziex Ze310 tavsiye ederim. Fiyat bariz farklı olmasına rağmen michelin primacy kadar memnun kaldım.
    Karşılaştırma sitelerinde değerler birbirine yakın.

    Birde gaza gelip yerli diye Petlas Velox PT741 almayın.
    Ben ettim siz etmeyin :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisbingul

    Herkese merhaba. Arkadaşlar öncelikle bir araç hakkında 1800sayfanın üzerinde girişle bu kadar canlı bir forum tuttuğunuz için hepinizi tebrik ederim. Ben öncelikle 5008 ilgimi çektiği ve kafamda bir çok soru olduğu için bu forumu okumaya başladım ve gördümkü inanılmaz tecrübeli ve bilgili arkadaşlar var. Benim de sorularım var şeklinde başlayarak size birkaç konuda danışmak istiyorum:
    Yakın zamanda buzdan dolayı kaza yaptım ve aracım (seat ibiza) perte çıktı. Mali durumum anca 2011-2012 civarları yaklaşık 150.000-200.000km de 5008'lere yetiyor. Benim araca ilgim ise büyük aile olmaktan çok aracı içine yatak atıp bir nevi çadır gibi kullanmaktan geliyor (yıldızları izleyerek uyumayı kim istemez). Eşimle ilk gördüğümüzden beri 5008'e hem yakıt tüketimi hem cam tavan hem de genişlik açısından hayran olduk ama çok soru işaretlerimiz var.
    1- Herkes peugeot'tan uzak dur diyor :) ne dersiniz?
    2- Ayda 10.000km'ye kadar yol yapan çok gezen bir çiftiz bu yaşta ve km'de bir araç bize sıkıtısız bir sürüş sağlar mı?
    3- Şu anda doğuda kar ve buzun çok olduğu bir bölgedeyiz 5008 bu yollarda güvenli mi?
    4- Çift kavramalı şanzımandan sonra(seat ibiza) ne kadar zorlanırım vites geçişlerine alışmakta?
    5- "Ya boşver milleti güzel araba bu." derseniz ikinci elde 150-200.000km bir 5008'de öncelikle neleri kontrol etmeliyim, kronik sorun var mı bildiğiniz?
    6- "Hocam bu yaşta 5008 sana yaramaz." derseniz ne önerirsiniz?
    7- Arka 5 koltuğuda yatırma durumunda şişme yatak atılacak bir zamin elde edebilir miyim?
    8- Bunları okuduktan sonra eşinizi alıp arabanıza bir şişme yatak atıp yıldızlar altında bir gece geçirmeyi düşünmediniz mi hala? :)
    Buraya kadar mesajımı okuyan herkese teşekkür ederim. Bilgisini fikrini ya da sadece vaktini ayırıp cevap atacak olan her arkadaşa da şimdiden çok çok teşekkürler.
    1.biz bu tip kişilere yavvv he he diyoruz..
    2.temiz kullanılmış ve servis bakımlı bir araç olursa sıkıntı çıkma ihtimali minimum seviyede olur ama tabiki 8-10 senelik araç sonuç itibariyle bunlar..
    3.kışlık ayakkabılarını giydirirsen sıkıntı olmaz...
    4.çift kavramalı kadar konforlu olmasalarda sorunsuzluk ve düşük yakıt tüketimi ve düşük bakım maliyeti vardır...benim şuanki aracım ile 8 seneyi doldurdum 132 bin km"de ve hala fren-deriyaj balataları orjinal..
    5.dediğim gibi ben pek kronik arıza duymadım..bir salıncak burcu mevzuu vardı..triger değişmiş mi bakılabilir,balataların ve lastiklerin durumu bakılabilir..servis bakımlı ise gönül rahatlığı ile alınır...
    6.bu yaşta sıkıntılı olacağını düşünürseniz daha üst modellere bakılabilir çünki 5008"in gerçekten muadili bir araç yok..ben bile 2.aracımı aldığım halde eski 5008"i satmaya alıcısı ile hazır olduğu halde işin doğrusu kıyamıyorum..
    7.geçmiş sayfalarda 2 kişilik bir yatak atıldığını hatırlıyorum arasanız resimlerde bulabilirsiniz....
    8.o kısım artık izin keyfinize kalmış bir durum..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tttnet.net -- 28 Ocak 2020; 14:37:10 >




  • Selamlar arkadaşlar. Forumu yakın zaöamda ziyaret eden arkadaşlar araçlarımızın kafalık ekranlarına uydu cihazı bağlamak için bir çalışma içinde olduğumu hatırlayacaktır. detaylı olarak anlatmaya çalıştığım çalışmam umarım birkaç arkadaşıma faydalı olur ( anlatımların tamamı 2012 model e-hdi 5008 içindir. Diğer modeller ile farklılık gösterebilir. Sorumluluğun kendinize ait olduğunu lütfen unutmayın).
    İlk olarak gerekli malzemelerden başlayalım.
    1- Uydu alıcı 3,5 mm jack girişli av bağlantısı olmalı
    2- Bir adet çakmak soketi örnek ürünhttps://urun.n11.com/cakmak-soketleri/oto-cakmak-fisi-cakmaklik-soketi-kablosuz-ledli-P316861300
    3- 3,5 mm jack (bir kanal video, iki kanal ses çıkışlı) örnek ürün:https://urun.n11.com/tv-kablolari/uydu-alicisi-av-kablo-12-mt-rc-38-35-mm-st-e-3-rca-kablo-P244673635
    Benim sistemim şu şekilde (Fotoğraf: 1)

    İlk olarak uydu alıcının adaptör kablosunu size yetecek uzunluklta kesiniz. Ben ayak altı gözü kullandığım için 50 -60 cm ile yetindim. Kablonun kırmızı renkli ucu +, siyah olanı ise – uçtur. + olan ucu içini açtığımız çakmak soketinin ince ucuna bağlıyoruz. Siyah olan ucu ise çakmaklık soketinin dış kısmında kalam metal kınsa bağlıyoruz. Çakmaklık girişine soketimizi takıyoruz

    Av kablomuzun kulaklığa benzeyen ucu uydu alıcının AV girişine, diğer uçları ise aracımızın multimedya bağlantı noktalarından renklerine uygun olanlara bağlıyoruz. Sıra kontağı çevirmeye geldi. Marşa bastıktan sonra arka koltuğa geçip son ayarları yapmaya başlayabiliriz. Uydu alıcınızın kumanda alıcı gözünde ışık yanıyorsa elektrik bağlantılarında sorun yoktur. (fotoğraf:6)
    Multimedya sistemimizi açalım. Ekranlarda NO SIGNAL yazıyorsa (fotoğraf:2) multimedya girişindeki AV1 / AV2 seçenekleri yardımıyla ekranlara uygun girişi seçebilirsiniz.

    Ekranlara görüntü geldikten sonra uydu alıcınızın menüsünden medya oynatma bölümüne girip daha önce usb belleğe yüklediğimiz müzik ya da video dosyasımı çalıştırabiliriz. (fotoğraf: 3-4-5)
    Son olarak buletooth kulaklıklarımızı aktif hale getirerek çalışmamamızı nihayete erdiriyoruz.
    Hepimize kolay gelsin. Kazasız belasız sürüşler olsun inşallah.
     Peugeot 5008 Peugeot 5008 Peugeot 5008 Peugeot 5008 Peugeot 5008 Peugeot 5008











  • quote:

    Orijinalden alıntı: RevivaL

    Hocam aklımdayken sorayım. Neden 5/30 değil de 0/30 ?
    0.30 5.30 dan daha incedir ve soğuk havada daha kolay marş sağlar.
    Yine sürtünme direnci düşüktür.
    Motordan eminseniz ince yağ her zaman daha mantıklıdır.

    Iyi forumlar...
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.