Şimdi Ara

Suzuki Splash Türkiye yollarında...

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
565
Cevap
6
Favori
68.763
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • https://www.youtube.com/watch?v=ITTTKeb13Jg

    her taraf küçük araba dolu, enteresan, sanki bir iki suzuki gördüm gibi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lektem

    quote:

    Orijinalden alıntı: Aydoğan*

    Haziran 2014 Türkiye pazarı satış adedi.

    Suzuki Splash 3 adet.

    Kaynak nedir?


    http://forum.donanimhaber.com/m_94458370/tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Aydoğan* -- 11 Temmuz 2014; 17:00:05 >
  • İyi dilekleriniz için teşekkürler.Öğretmenim çok özel ders veriyorum bu yüzden haftada 1000 km ye yakın yol yapıyorum çoğu şehiriçi.Benim için ekonomi çok önemli.Zaten küçük araba seçme nedenim hem ekonomi hem rahatlık için.Neden dizel almadın derseniz onuda aldım zamanında:)Fakat hem bakım maliyetleri hem uzun ömürlülük için atmosferik benzinliyi tercih ettim.1 haftalık benzin ortalamam 6 lt.LPG de 15 20 kr civarı tüketecek diye düşünüyorum.Buda bana ayda 150 tl civarı kar sağlar.
  • Merhabalar arkadaşlar. Bende aranıza geçen ay katıldım. Az yakan bir araç arıyordum internette gezerken denk geldi bu araç. Biraz araştırdım ve almaya karar verdim. Arkadaşlar çok fazla araç değiştiren biri olarak bu araç clio2 clio3 linea symbol araçlarının yakıt olarak altındadır. Tabi hepsi 1.2 tüplü. Motor olarak ise 1.2 motor olduğunu hiç hissettirmedi. Yokuşlarda inanılmaz bir çekişi var. Haneme hayırlısı olsun tekrardan. Aracın tek sıkıntılı yanı parça ve aksesuar sanırım. İzmirde yaşıyan biri olarak bu konuda yardım edecek biri varmıdır acaba.
  • quote:

    bu aracı almayı ciddi ciddi dusunur oldum,dizel ile benzinli (1.2 85 bg oto) arasına kaldım,aralarında fiyat farkı 1500 tl gibi,alıp kullanan varmı hiç?

    Ben yaklaşık 2 ay önce otomatiğini aldım.Genel olarak memnunum.Tüketimi yol bilgisayarına göre 6,9-7Lt,ki şehiriçinde kullanıyorum,ve motor tam açılmadı.İçi çok rahat.Micra'ya falan bakmıştım,çok sıkışık gelmişti bana ama Splash bayağı geniş ve yüksek oturma pozisyonu olduğu için yolu daha iyi görüyorsunuz.Bagajı küçük ama altta trafik seti vs koymak için göz var,böylece asıl bagaj böülümünde yer kaplamıyor ıvır zıvır.Ses sistemini ben beğendim,cızırtı vs.yok.Şehir içinde yalıtım iyi ama otobanda 120 km hızdan sonra içeri ses alıyor biraz.120-130 a çok rahat çıktı,daha yukarısını denemedim.İç malzeme kalitesi sınıfı standartlarında.Başka sormak istediğiniz olursa yardımcı olmaya çalışırım.




  • evet senin dediğin gibi ,en güzel cevap şu olur sanırım ,yola çıkmadan önce paneli A yada B konumuna getir ve yolda ilerledikçe şöyle bir durum göreceksin

    mesela senin örnek verdiğin km de durum şöyle oluyor ..9378.0---9378.1---9378.2---9378.3---9378.4---9378.5---9378.6---9378.7---9378.8---9378.9 (9378. km bitti)
    (9379.km başlıyor) 9379.0---9379.1---9379.2---9379.3---9379.4--- ......... gibi

    böyle devam ediyor lakin benim arabamda durum bu en güzeli A veya B konumuna getirip gözlemlemek olur....

    işte yakıt sarfiyatına ben burdan bakıldığını zannetmiştim A veya B den. yolda genelde anlık tüketimi gösteren bölgeye getiririm ekranı ,paneldeki A veya B yi gösterterek çıkmadım yola hiç , sonuçta; tüketimi gösteren yerin A yada B olduğunu sanıyordum .mevzu bu
  • sağdaki düğmeye (çubuğa) basılı tutcaksın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lektem

    A ve B konumlarını sıfırlamayı biliyor musun peki?

    A ve B Trip diye geçer.Mesela benzin aldın,kaç km götürür onu merak ediyorsun.Soldaki çubuğa basıyorsun A gözükür basılı tutup sola çevirince sıfırlanır.Aynı çubuğa bir kere daha basarsan B yi gösterir.Basılı tutup düğmeyi sola çevir sıfırlanır.Onu da diyelim gittiğin yol toplam kaç km.Ya da birini benzin,birini de lpg yakıtını ölçmede kullanırsın sana kalmış.
    Sağdaki çubukta örnek 100/8 km yani ortalama yakıt değerini gösterir.Bu sayı düştükçe az yakmış olursun.Çubuğa basılı tutup sola çevirince ortalaman sıfırlanıp yeniden hesaplanmaya başlar,km arttıkça değer düşer,ya da artar sürüşüne,yola bağlı.Çubuğa bir daha basınca Dış hava durumu,bir daha basınca depodaki benzinle kaç km yol gider o gözükür.Uzun yolda bu değer artar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sukurela -- 4 Temmuz 2014; 20:15:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lektem

    quote:

    Orijinalden alıntı: ruveydaela

    quote:

    Orijinalden alıntı: lektem

    A ve B konumlarını sıfırlamayı biliyor musun peki?

    A ve B Trip diye geçer.Mesela benzin aldın,kaç km götürür onu merak ediyorsun.Soldaki çubuğa basıyorsun A gözükür basılı tutup sola çevirince sıfırlanır.Aynı çubuğa bir kere daha basarsan B yi gösterir.Basılı tutup düğmeyi sola çevir sıfırlanır.Onu da diyelim gittiğin yol toplam kaç km.Ya da birini benzin,birini de lpg yakıtını ölçmede kullanırsın sana kalmış.
    Sağdaki çubukta örnek 100/8 km yani ortalama yakıt değerini gösterir.Bu sayı düştükçe az yakmış olursun.Çubuğa basılı tutup sola çevirince ortalaman sıfırlanıp yeniden hesaplanmaya başlar,km arttıkça değer düşer,ya da artar sürüşüne,yola bağlı.Çubuğa bir daha basınca Dış hava durumu,bir daha basınca depodaki benzinle kaç km yol gider o gözükür.Uzun yolda bu değer artar.

    Dün tam da bu dediğini yaptım. Depoyu fulledim. A ve B konumlarını sıfırladım. Ama düğmeye sadece basmak, sıfırlamak için yetti. Sola çevirme hareketi yapmadım?



    Sola çevirmenize gerek yok, çubuğa uzunca basmanız yeterli sıfırlamak için.




  • keşke imkanın olup da uzun yolu bitirdiğinde tekrar fulleyip güzel bir hesap yapsaydın uzun yolda nekadar yaktığını bilirdik gerçi çok yakmayacaktır ama genede skor iyidir :) bir de şehir içinde hesaplama yapmış olurdun tekrar fulleseydin uzun yolu hesapladıktan sonra.

    bahsettiğin durumu bende yaşıyorum araba ivmelenmesini iyi yakalayınca belli bir süre gaza yüklenmeden aynı hızda gitmeye devam ediyor.yani vitesli arabalarda vitesi boşa atmışsın gibi oluyor.tabi buda yakıta da olumlu etki ediyor.ben rampaları hızla çıktıktan sonra inişlerde hiç gaza yüklenmiyorum ,araba birdahaki rampaya kadar hızını gayet güzel koruyor :D

    Allah arabalarımızı nazarlardan korusun hocam .gerçekten keyifle kullanıyoruz
  • @lektem Suzuki Türkiye ateş olsa cürüm kadar yer yakar da, Suzuki Avrupa operasyonlarını yönetenler bu hatayı nasıl yapar anlamıyorum. Celerio Alto'nun yerini pekala alabilir ama Splash'i avrupa ürün gamından çıkarmak delilik. Bu araç Japonya'da anahtarsız girişle satılacak kadar kıymetli bir araç. Aşağıdaki robotize şanzımanlı Dacia kılıklı araç Splash'in yerini nasıl alır...


    @ruveydaela Hem de gereğinden çok oluyor. 36500'e kadar çıkarım diyordum. O da sizin dediğiniz gibi park sensörü ve arka cam otomatiğiyle ama indirime yanaşmıyorlar. Hatta bir tanesi liste fiyatı "39150 zaten" dedi. Suzuki'nin fiyat listesinden bile haberi yok. Bir başkası "Splash zaten tam otomatik değil, CVT de bir şanzıman çeşidi değil" dedi. Kıs kıs güldüm. Hem araç satamıyorlar hem de ellerinde kalmış 2013 model araca bile indirim yapmıyorlar. Fiat'a gitsem o döküntü Panda'ya mandaya dünyanın indirimini yapar ama işim olmaz o araçlarla. Sağlık olsun. Sonuçta yatalak hastamıza oksijen tüpü almıyoruz. Keyif için araba alacaktık. Kısmet değilmiş der, ödemek zorunda kalmayacağımız vergilerle avunuruz.




  • Suzuki'nin web sitesinde AKSESUARLAR sayfası varmış. Suzuki Splash için de birçok aksesuar seçeneği var.

    http://otomobil.suzuki.com.tr/satis-sonrasi/aksesuarlar.aspx
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lektem

    Arkadaşlar, teknik bir soru soracağım. Bilen varsa, yanıtlarsa çok sevinirim. Fren pedallarının hassasiyeti diye bir şey var mıdır?

    Şöyle açıklayayım.

    Arabayı eşimin abisine 5 dakika verdim. Otomatik araba tecrübesi yok. Frene fazla mı yüklendi korkusundan, nedir... Ondan sonra fren pedalı bana hassasiyetini yitirmiş gibi geliyor. Yani pedala alışık olduğum kuvvetle bastığımda yeterli reaksiyonu alamıyorum ve biraz daha basmam gerekiyor. Yani frenleme yapabilmek için pedalın aşağıya doğru daha fazla mesafe kat etmesi gerekiyor... gibime geliyor.

    Psikolojik bir şey midir yoksa gerçekten de aşırı basmayla pedalın hassasiyeti değişir, bu konuda bilgisi/deneyimi olan varsa, paylaşırsa sevinirim.

    Şimdiden teşekkürler.

    O kadar çabuk bozulabilen, değişen bir ayarı yok. Size öyle gelmiştir, canınızı sıkmayın.

    Genel bilgi: Abs'yi devreye sokmadan durmak üzere fren denemesi yapın arkadaşlar. Ayağınızı alıştırın.
    Yani hangi aşamada abs devreye giriyor, hangi aşamada abs devreye girmeden Splash duruyor diye.




  • Abs özellikle ıslak zeminlerde ve kaygan zeminlerde devreye giriyor. Alışveriş merkezi kapalı otoparklarının zemini de parlatılmış, kaygan zemin olabiliyor.
    Keşke herkes trafik kurallarına uysa, hepimizin hayatı bir nebze daha güzel olacak. Trafik kazalarından bile ders almamaları çok garip.
  • Sağdakü düğme far yükseklik ayarı düğmesi. Yani, araca çok ağırlık yüklenirse, arkada fazla yük olursa ve diyelim ki aracın arka kısmı aşağıda kalır ve burnu daha yüksek kalırsa farların yüksekliğini ayarlamak için.


    Sorduğum soru bu konuyla ilgili değil, lakin güzel bilgi oldu bilmeyen arkadaşlara.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lektem

    Orada galiba sadece lastik basıncı yazıyor. :(
     Suzuki Splash Türkiye yollarında...

    O halde ön kapu altında bir yerde. Ben rötuş için boya yaptırmıştım. Boya koduna oradan bir yerden bakmışlardı.
    Bir hatırlayım yazayım tekrar.




  • yağ filtresi kodu16510-81420
    hava filtresi kodu denso-13780-73ka
    bunlar orjinal
    yan sanayi hava filtresi zor
    yağ filtresi zp83 ve aynı serii birkaç model daha uyuyor.
  • Splash'a Daihatsu'nun hava filitresi de bire bir uyuyor. Üstelik direkt japon. Onu da kullanabilirsiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: barisdragon

    Suzukiden araç alınmaz, distrübütöre mesaj atıyorsunuz cevap bile dönmüyorlar. Bayiler arası müthiş fiyat farkı var. Kim ne tutturursa. Bu gidişle otomobil kısmı çıkar ülkeden. Distrübütörü de bayiler de dandik.

    Sen alma birader. Biz aptallık ettik aldık. Hepimiz de çok pişmanız. Buradaki mesajları okursan pişmanlığımızı yaza yaza bitiremediğimizi sen de göreceksin. Haydi sana alacağın arabayla uğurlar ola.
  • oup59 kullanıcısına yanıt
    hiç düşünmeden al derim . bu modellerin sanırım gerisi gelmeyecek ,öyle bir izlenim var. ama hiç düşünme al derim arabanın içide dışıda dört dörtlük .yokuşlarda öyle ahım şahım bir kaçırması olmuyor hatta ben hiç yaşamadım belki çok dik yokuşlarda kaçırabilir belki ama aşırı bir kaçırma olmaz diye tahmin etmekteyim çünkü normal yokuşlarda arabalarımız kaçırma yapmıyor.yokuş kalkış desteği yok ama tercihini otomatikten yana kullan derim....
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.