Şimdi Ara

Kredi Kartı ve Bankamatik Kartlara Ödediğimiz Ücretleri Geçmişe Dönük Nasıl İade Alırız? [SS'li] (148. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.159
Cevap
187
Favori
561.329
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 146147148149150
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Cardfinans Gold Kart üyelik bedeli olarak 55 TL yansıtmış.

    Geçtiğimiz sene 6 ay kapatmama taahhüdü isteyip, aidatı iade etmişlerdi.

    Yine öyle olur diye düşünerek iadesini istedim. İade edemeyeceklerini söylediler. Bende kartı iptal edelim o zaman dedim. Hiç ısrar felan yok, tamam iptal edelim dediler.

    Alışveriş merkezine stand açanlar kart vermek için, eldeki uçuyor umurlarında değil. Sonra ararlar mutlaka tekrar vermek için.

    Neyse bu iptal işinde finansbanka özel mi yoksa yeni yasayla mı ilgili bilmediğim bir durum çıktı ortaya. İleri dönem taksitlerinin tamamıda ilk ekstreye yansıyacakmış.

    Üstelik kart iptali yapmalarına rağmen aidatıda iade etmiyorlar. Hem kart iptal oluyor, hem aidatı ödüyorum bir de üstelik gelecek dönem taksitlerini de toplam ödemeye zorluyorlar.

    Olay kan emicilik boyutuna çıktı sizin anlayacağınız.

    Bayağı bir zarara giriyorum bu durumdan, ama ok yaydan çıktı bir kere. Lanet olsun bir dahada uğramam cardfinansa, kimseyede tavsiye etmem.




  • Merhaba Arkadaşlar bugün hakem heyetinden gelen kararı sizlerlede paylaşmak istedim.Hakem heyeti lehime karar vermiş ve geçmişe dönük 2003 yılından 2011 yılına ait olan kredi kartı yıllık aidat ücretlerime (2009-2010 hariç onları geri iade etmişlerdi) başvuru neticesinde 189,00TL geri iade edilmesi için başvurmuştum.
    Aşağıya verilen kararla ilgili karar örneğinide yolluyorum.Bakalım artık bankanın yatırmasını yada karara itirazı olursa onu bekleyeceğiz.



     Kredi Kartı ve Bankamatik Kartlara Ödediğimiz Ücretleri Geçmişe Dönük Nasıl İade Alırız? [SS'li]


     Kredi Kartı ve Bankamatik Kartlara Ödediğimiz Ücretleri Geçmişe Dönük Nasıl İade Alırız? [SS'li]




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aksaray1

    Merhaba Arkadaşlar bugün hakem heyetinden gelen kararı sizlerlede paylaşmak istedim.Hakem heyeti lehime karar vermiş ve geçmişe dönük 2003 yılından 2011 yılına ait olan kredi kartı yıllık aidat ücretlerime (2009-2010 hariç onları geri iade etmişlerdi) başvuru neticesinde 189,00TL geri iade edilmesi için başvurmuştum.
    Aşağıya verilen kararla ilgili karar örneğinide yolluyorum.Bakalım artık bankanın yatırmasını yada karara itirazı olursa onu bekleyeceğiz.



     Kredi Kartı ve Bankamatik Kartlara Ödediğimiz Ücretleri Geçmişe Dönük Nasıl İade Alırız? [SS'li]


     Kredi Kartı ve Bankamatik Kartlara Ödediğimiz Ücretleri Geçmişe Dönük Nasıl İade Alırız? [SS'li]


    Hayırlı olması dileğiyle




  • süper karar. başvuruyu ne zaman yapmıştınız?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: loyalmale

    yapı kredi play kartım var dı 15 ocak da 50 tl para kesmişler dilekçe yazdım baktım bir haber yok aradım müşteri hizmetlerini kart parası yüzünden kartı kapattırmak istedigimi söyledim 3 ay da 750 tl harcayın dedi iade edelim dediler kabul etmedim sonra kartı iptal ettirdim şikaytimi de oluşturdular daha sonra baktım internet şubesinden kart parasını iade etmişler ::) beni arayacaklar kart ınızı yenileyelim 3-4 senede para almayalım diyecekler çünki daha önce de aynısı oldu :) bakalım ne zaman arayacaklar

    biraz önce aradılar hem 1800 olan limitimi 2800 yaptılar hem kart üçretini iade ettiler hemde 2014 ocak ayına kart üçreti almayalım dediler bende kabul ettim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hekimoglu78

    Herkese selamlar..

    Ben MART-2011 de Tüketici hakem heyetine başvurdum.. Hesabımdan kesilen hesap işletim ücreti iadesi ile ilgili olarak (kredi kartım yok normal hesap) VE KAZANDIM.. Paranın tüketiciye yani bana İADE EDİLMESİ kararı çıktı...

    Sonra banka bana karşı bu kararın iptali ile ilgili olarak dava açmış... Ve dava TEMMUZ-2011 de sonuçlanmış... Ve ben kaybetmişim davayı... Daha bugün elime İcra KAĞIDI geldi (23 Ocak İmzalı)... 585 TL ödemem gerekiyormuş.. (BÜTÜN BUNLARIN HİÇBİRİNDEN HABERİM YOK TABİKİ)

    Tüketici hakem heyetini aradım.. Dedi ki " icralık olduysa bizle bir işiniz yok " biz birşey yapamayız...

    İcra MÜDÜRLÜĞÜNÜ aradım.. GELİP buraya parayı yatırmanız lazım hatta bunun üzerine yaklaşık 325 TL Koyun dedi... YANİ YAKLAŞIK 900 TL...

    Şimdi ne yapmam gerekiyor LÜTFEN YARDIM...

    kardeş ben garanti'den kart aidatımı aldım, hakem heyeti kararı lehime çıkmasına rağmen önce paramı yatırmadılar. niye yatırmadılar diye araştırırken , icraya ver diyen arkadaşlar olmuştu.. forumda, bu konuda yazan yanılmıyorsam nilgunfb rumuzlu bir arkadaş , icraya verirsen ve banka karar itiraz edebilir sonra avukat masraflarıyla birlikte size icra masrafı çıkar vs. gibi şeyler söylemişti.
    neyse Allah'tan bankamız karara itiraz edecek demişlerdi ama e-devlet'ten baktığımda aleyhime açılmış bir dava görünmedi, biraz uğraştırdılar ama en sonunda da parayı iade ettiler.
    sizin e-devlet'ten bakınca aleyhinize açılmış bir dava görünüyor mu acaba? isterseniz bu konuda mesajları var, yanlış hatırlamıyorsam nilgunfb isimli arkadaşla da bir iletişime geçin isterseniz, belki size yardımcı olabilir. Allah yardımcınız olsun



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eranyumm -- 3 Şubat 2012; 23:02:29 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hekimoglu78
    .....ti

    Ama henüz her şey bitmedi sonuna kadar gideceğim... BİR ÜST mahkemeye başvuracağım... HİÇBİR şekilde yasal değil aldıkları para... Bana kaça ve ne kadar zamana mal olursa olsun... Sonuna kadar devammmmm...

    Paylaşırım süreci sizinle... Ayrıca süreç ile bilgisi olan varsa yardımcı olursa çok sevinirim....

    Dava açılınca sana nasıl olurda tebliğ gelmez ya, senin davadan haberdar olman lazımdı.
    Hocam vaktin olunca, karar veren Tüketici Mahkemesine gidip dosyanı çıkarttırıp bi bak bakalım. Sana gelen tebliğ evrakını kim almış. Eğer sizin tanıdıklardan biri değilse buradan da başvurabileceğimiz bir hukuki yol bulabiliriz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: salvadorjudges

    Cardfinans Gold Kart üyelik bedeli olarak 55 TL yansıtmış.

    Geçtiğimiz sene 6 ay kapatmama taahhüdü isteyip, aidatı iade etmişlerdi.

    Yine öyle olur diye düşünerek iadesini istedim. İade edemeyeceklerini söylediler. Bende kartı iptal edelim o zaman dedim. Hiç ısrar felan yok, tamam iptal edelim dediler.

    Alışveriş merkezine stand açanlar kart vermek için, eldeki uçuyor umurlarında değil. Sonra ararlar mutlaka tekrar vermek için.

    Neyse bu iptal işinde finansbanka özel mi yoksa yeni yasayla mı ilgili bilmediğim bir durum çıktı ortaya. İleri dönem taksitlerinin tamamıda ilk ekstreye yansıyacakmış.

    Üstelik kart iptali yapmalarına rağmen aidatıda iade etmiyorlar. Hem kart iptal oluyor, hem aidatı ödüyorum bir de üstelik gelecek dönem taksitlerini de toplam ödemeye zorluyorlar.

    Olay kan emicilik boyutuna çıktı sizin anlayacağınız.

    Bayağı bir zarara giriyorum bu durumdan, ama ok yaydan çıktı bir kere. Lanet olsun bir dahada uğramam cardfinansa, kimseyede tavsiye etmem.

    şikayer var.com a yaz arkadaşım bunların tamamını. Hem insanlar bu kan emicileri bilsin, hem de sonuca ulaşmanda yardımcı olur. Çünkü bu yaşadığını sadece sen ve 3-5 arkadaşın biliyor. Duyurmak ve toplu hareket etmek gerekir.

    Arkadaşlar birlikten güç doğar unutmayalım. Lütfen bu tip şeyleri yayalım ve "vahşi" kapitalizmin kalesi olan bu bankacılık anlayışının artık yok olmasını sağlayalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: youngboy

    süper karar. başvuruyu ne zaman yapmıştınız?


    30 ARALIK 2011 de başvuru yapmıştım. 1 ay içinde neticelenmiş. Genel müdürlüğe acaba 15 günün sonunda bu kararın taranmış halini yollasam bu paray yatırma olayını hızlandırmış olurum sanırım.Alınca size burdan bildirirm arkadaşlar.
  • Garantinin flexi karti yillik kart ucretleri icin hakem heyetine gitsem sorun yasarmiyim ozelliklerini kendimiz belirliyoruzya o bakimdan birde bazi kart ucretleri bonus olarak iade ediyorlar bunlarin ekstrelerini ayirmamiz gerekirmi hakem heyetine giderkrn teskur ederim cvp lar icin
  • Garanti flexi kartın nasıl br özelliği var bilmiyorum ama seninle birebir sözleşmeyi müzakere yaptılırsa ve sende alınacağını bile bile imzaladıysan o biraz sıkıntı verici. Amaa sende diğer bankaların verdiği hazır sözleşmeleri imzaladıysan alırsın.Ve geri iade ettikleri ekstreleri tabiki ayırman gerekıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hekimoglu78

    Herkese selamlar..

    Ben MART-2011 de Tüketici hakem heyetine başvurdum.. Hesabımdan kesilen hesap işletim ücreti iadesi ile ilgili olarak (kredi kartım yok normal hesap) VE KAZANDIM.. Paranın tüketiciye yani bana İADE EDİLMESİ kararı çıktı...

    Sonra banka bana karşı bu kararın iptali ile ilgili olarak dava açmış... Ve dava TEMMUZ-2011 de sonuçlanmış... Ve ben kaybetmişim davayı... Daha bugün elime İcra KAĞIDI geldi (23 Ocak İmzalı)... 585 TL ödemem gerekiyormuş.. (BÜTÜN BUNLARIN HİÇBİRİNDEN HABERİM YOK TABİKİ)

    Tüketici hakem heyetini aradım.. Dedi ki " icralık olduysa bizle bir işiniz yok " biz birşey yapamayız...

    İcra MÜDÜRLÜĞÜNÜ aradım.. GELİP buraya parayı yatırmanız lazım hatta bunun üzerine yaklaşık 325 TL Koyun dedi... YANİ YAKLAŞIK 900 TL...

    Şimdi ne yapmam gerekiyor LÜTFEN YARDIM...

    Bu konuyu açan arkadaşımız gunesser' e 29 Aralık 2009' da şu msjı yazmıştım

    Sayın gunesser,
    Siz sanırım "ticari banka" sıfatıyla çalışmakta olan tüzel kişilikleri hayır kurumları veya vakıflarla karıştırıyorsunuz. Şunu belirtmekte fayda var ki, şayet siz, her hangi bir şekilde her hangi bir ticari bankanın sizden alacağı hesap işletim bedeli, işlem masrafı, komisyon, kkdf, bsmv ..vs bedeli ödemediyseniz veya size bu bedel iade edildi ise siz ya o ticari bankanın ilgili işlem için (yine o ticari bankanın tanımladığı özel koşulu sağlamak üzere) özel bir durumdasınızdır ya o hesap masrafın alındığı dönemde hiç işlem görmemiştir yada bir yanlışlık olmuştur. Kaldı ki bu işlem masrafını alma hakkını banka kanunun kendisine verdiği yetkiyi kullanarak ve müşerisiyle yapmış olduğu sözleşmeye dayanarak her zaman saklı tutar.
    Şimdi siz diyeceksiniz ki hangi kanun? Biz zaten kaymakamlığa gidiyoruz hakkımızı kanuni yollardan arıyoruz?
    Hemen belirteyim, Türk Ticaret Kanunu: "Tacir olan veya olmayan bir kimseyei ticari işletmesiyle ile ilgili iş veya hizmet görmüş olan tacir münasip bir ücret isteyebilir".
    Dahası, en net ve açığı; 22.11.2006 tarih, 26354 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2006/11188 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı gereği T.C. Merkez Bankası tarafından çıkarılan, 9.12.2006 tarih ve 26371 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2006/1 sıra numaralı Tebliğde; “Tahsil olunacak masrafların nitelik ve azami sınırlarının bankalarca serbestçe belirleneceği” düzenlemesi hükme bağlanmıştır.
    Yani anlayacağınız siz ticari bir bankadan herhangi bir hizmet bedelini iade aldıysanız şüpheniz olmasın ki bu ancak ve ancak ya özel bir durum nedeniyle veya o bankanın rızası ile mümküdür. O nedenledir ki gereksiz panik yaratmanıza hiç lüzum yoktur. Çünkü insanları kaymakamlıklara, mahkemelere yönlendirip hiçbir sonuç alamamaları da vardır bu işin sonunda, o zaman ne olacak peki?

    Şimdi kendisi size yardımcı olsun bakalım...




  • benım garanti hesabım var.
    genelde faturaları bu hesap üzerinden yatiriyorum.
    dünde 100 tl yatırdım hesaba. bugun bi baktim 38.75 TL hesap işletim ücreti kesmişler. yuhh diyorum yani. ayıptır ya bukadar yüksek bi ücret olur mu bide 2 taksitmiş bu yani toplamda 77,50 TL hesap ücreti varmiş yıllık.
    kredi kartlarına bile bukadar para ödemiyoruz. çok sinir oldum bu duruma ve en kısa zamanda Garanti bankasına ait tüm hesaplarimi iptal ettiriyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: litmus

    Bu konuyu açan arkadaşımız gunesser' e 29 Aralık 2009' da şu msjı yazmıştım

    Sayın gunesser,
    Siz sanırım "ticari banka" sıfatıyla çalışmakta olan tüzel kişilikleri hayır kurumları veya vakıflarla karıştırıyorsunuz. Şunu belirtmekte fayda var ki, şayet siz, her hangi bir şekilde her hangi bir ticari bankanın sizden alacağı hesap işletim bedeli, işlem masrafı, komisyon, kkdf, bsmv ..vs bedeli ödemediyseniz veya size bu bedel iade edildi ise siz ya o ticari bankanın ilgili işlem için (yine o ticari bankanın tanımladığı özel koşulu sağlamak üzere) özel bir durumdasınızdır ya o hesap masrafın alındığı dönemde hiç işlem görmemiştir yada bir yanlışlık olmuştur. Kaldı ki bu işlem masrafını alma hakkını banka kanunun kendisine verdiği yetkiyi kullanarak ve müşerisiyle yapmış olduğu sözleşmeye dayanarak her zaman saklı tutar.
    Şimdi siz diyeceksiniz ki hangi kanun? Biz zaten kaymakamlığa gidiyoruz hakkımızı kanuni yollardan arıyoruz?
    Hemen belirteyim, Türk Ticaret Kanunu: "Tacir olan veya olmayan bir kimseyei ticari işletmesiyle ile ilgili iş veya hizmet görmüş olan tacir münasip bir ücret isteyebilir".
    Dahası, en net ve açığı; 22.11.2006 tarih, 26354 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2006/11188 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı gereği T.C. Merkez Bankası tarafından çıkarılan, 9.12.2006 tarih ve 26371 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2006/1 sıra numaralı Tebliğde; “Tahsil olunacak masrafların nitelik ve azami sınırlarının bankalarca serbestçe belirleneceği” düzenlemesi hükme bağlanmıştır.
    Yani anlayacağınız siz ticari bir bankadan herhangi bir hizmet bedelini iade aldıysanız şüpheniz olmasın ki bu ancak ve ancak ya özel bir durum nedeniyle veya o bankanın rızası ile mümküdür. O nedenledir ki gereksiz panik yaratmanıza hiç lüzum yoktur. Çünkü insanları kaymakamlıklara, mahkemelere yönlendirip hiçbir sonuç alamamaları da vardır bu işin sonunda, o zaman ne olacak peki?

    Şimdi kendisi size yardımcı olsun bakalım...

    Türk Ticaret Kanunu genel bir kanun, Tüketiciyi Koruma Kanunu özel bir kanun...
    Genel kanun ile özel kanun hükümlerinin çatışması halinde özel kanun hükümleri uygulanır. Haliyle 4077 sk (Tüketiciyi Koruma Kanunu) m.6/f.1, TTK'nın sizin bahsettiğiniz maddesinden önce uygulama alanı bulur.
    O, Resmi Gazetede yayınlanan tırıvırı tebliğe değinmiyorum bile çünkü mevzuatların hiyerarşik sırasını bildiğinizi düşünüyorum.

    Gelelim kart/hesap işletim ücretlerinin iadesi meselesine, başvuranların büyük bir çoğunluğu bu ücretlerin iadesini alıyor malum. Kaybedenler ise eğer takibini yaparsa Tüketici Mahkemesi o da olmadı Yargıtay'ın kararı ile iadeyi alıyor. Son örnek kredi yapılandırmalarında alınan 1.930 TL'lik erken ödeme ücreti adı altındaki meblağın iadesi hususu... Bu bankalar zaten kredi verdikce, biz kredi kartından nakit avans çektikçe kısaca paradan para kazanıyorlar. Neyse konu uzar gider...

    Hekimoğlu takma adlı arkadaşın durumu ise biraz farklı, mahkemeden hiç haberi olmamış icra kağıdı gelince anlamış olayı... Halbuki mahkemeden bir tebliğ gelmeliydi, öncelikle mahkeme dosyasını görüp kendisine yapılması gereken tebligatı kimin tebliğ aldığını görmeli ve ona göre bir yol belirlenmeli. Eğer tebliğde bir usulsüzlük varsa o zaman herşey tekrar başa saracak demektir. Tebliğ kısmında kusurlu olan kişiye dahi rücu edebilir. Yani ödediği parayı ondan isteyebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: haviconi

    quote:

    Orijinalden alıntı: litmus

    Bu konuyu açan arkadaşımız gunesser' e 29 Aralık 2009' da şu msjı yazmıştım

    Sayın gunesser,
    Siz sanırım "ticari banka" sıfatıyla çalışmakta olan tüzel kişilikleri hayır kurumları veya vakıflarla karıştırıyorsunuz. Şunu belirtmekte fayda var ki, şayet siz, her hangi bir şekilde her hangi bir ticari bankanın sizden alacağı hesap işletim bedeli, işlem masrafı, komisyon, kkdf, bsmv ..vs bedeli ödemediyseniz veya size bu bedel iade edildi ise siz ya o ticari bankanın ilgili işlem için (yine o ticari bankanın tanımladığı özel koşulu sağlamak üzere) özel bir durumdasınızdır ya o hesap masrafın alındığı dönemde hiç işlem görmemiştir yada bir yanlışlık olmuştur. Kaldı ki bu işlem masrafını alma hakkını banka kanunun kendisine verdiği yetkiyi kullanarak ve müşerisiyle yapmış olduğu sözleşmeye dayanarak her zaman saklı tutar.
    Şimdi siz diyeceksiniz ki hangi kanun? Biz zaten kaymakamlığa gidiyoruz hakkımızı kanuni yollardan arıyoruz?
    Hemen belirteyim, Türk Ticaret Kanunu: "Tacir olan veya olmayan bir kimseyei ticari işletmesiyle ile ilgili iş veya hizmet görmüş olan tacir münasip bir ücret isteyebilir".
    Dahası, en net ve açığı; 22.11.2006 tarih, 26354 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2006/11188 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı gereği T.C. Merkez Bankası tarafından çıkarılan, 9.12.2006 tarih ve 26371 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2006/1 sıra numaralı Tebliğde; “Tahsil olunacak masrafların nitelik ve azami sınırlarının bankalarca serbestçe belirleneceği” düzenlemesi hükme bağlanmıştır.
    Yani anlayacağınız siz ticari bir bankadan herhangi bir hizmet bedelini iade aldıysanız şüpheniz olmasın ki bu ancak ve ancak ya özel bir durum nedeniyle veya o bankanın rızası ile mümküdür. O nedenledir ki gereksiz panik yaratmanıza hiç lüzum yoktur. Çünkü insanları kaymakamlıklara, mahkemelere yönlendirip hiçbir sonuç alamamaları da vardır bu işin sonunda, o zaman ne olacak peki?

    Şimdi kendisi size yardımcı olsun bakalım...

    Türk Ticaret Kanunu genel bir kanun, Tüketiciyi Koruma Kanunu özel bir kanun...
    Genel kanun ile özel kanun hükümlerinin çatışması halinde özel kanun hükümleri uygulanır. Haliyle 4077 sk (Tüketiciyi Koruma Kanunu) m.6/f.1, TTK'nın sizin bahsettiğiniz maddesinden önce uygulama alanı bulur.
    O, Resmi Gazetede yayınlanan tırıvırı tebliğe değinmiyorum bile çünkü mevzuatların hiyerarşik sırasını bildiğinizi düşünüyorum.

    Gelelim kart/hesap işletim ücretlerinin iadesi meselesine, başvuranların büyük bir çoğunluğu bu ücretlerin iadesini alıyor malum. Kaybedenler ise eğer takibini yaparsa Tüketici Mahkemesi o da olmadı Yargıtay'ın kararı ile iadeyi alıyor. Son örnek kredi yapılandırmalarında alınan 1.930 TL'lik erken ödeme ücreti adı altındaki meblağın iadesi hususu... Bu bankalar zaten kredi verdikce, biz kredi kartından nakit avans çektikçe kısaca paradan para kazanıyorlar. Neyse konu uzar gider...

    Hekimoğlu takma adlı arkadaşın durumu ise biraz farklı, mahkemeden hiç haberi olmamış icra kağıdı gelince anlamış olayı... Halbuki mahkemeden bir tebliğ gelmeliydi, öncelikle mahkeme dosyasını görüp kendisine yapılması gereken tebligatı kimin tebliğ aldığını görmeli ve ona göre bir yol belirlenmeli. Eğer tebliğde bir usulsüzlük varsa o zaman herşey tekrar başa saracak demektir. Tebliğ kısmında kusurlu olan kişiye dahi rücu edebilir. Yani ödediği parayı ondan isteyebilir.

    Boşlukları dolduran özel kanunlar da Genel Kanunlara aykırı olamazlar sayın haviconi...Roma Hukukunu, TTK' ı az çok bilen sözleşme hürriyetininde ne olduğunu bilir "hiç kimse ben kanunu bilmiyordum" deme gibi bir basiretsizliğe de düşemez düşmemelidir.
    Enflasyon hedeflemesi palavrasıyla TCMB' nin zorunlu karşılık faiz oranlarını sıfıra indirirken bu tüketici mahkemeleri nerdelerdi acaba? Üstelik bu hedefin kaynağının büyük kısmını enerji tüketimi oluştururken??? Gerçekten çok komik...
    Ticari bir banka! Adı üstünde "ticari banka" dikkatle okuyunuz "ticari"...Ne yapmasını bekliyorsuz? Konjonktür, politika ne derseniz deyin bankanın ayakta kalabilmesi için kar etmesi gerek...dönem mevduattan kar etme devri değil artık ve banka saklı tuttuğu hukuki haklarını (ki onlar verdiği hizmet karşılığı alacağı bedellerdir) artık kullanıyorlar x, y, z hangi banka olursa olsun hepsi aynı şeyi yapmak zorunda ayakta kalabilmek için...

    - Ben paramı koyuyorum bir de benden para kesiyorlar
    - Al paranı git kardeşim, çünkü getirdiğin nakit paranın bankaya artık katkısı çok zayıf anlıyor musun...
    - Sen hiç bana para mara getirme, al şu kredi kartını kullan bana karın en az 4 katı ok haydi selametle...

    Siz ticari bankalar kızılay (ki artık kızılay bile bedava değil artık) mı sanıyorsunuz? O nedenle 2009 yılında o sözkonusu arkadaşımızın yeterli olmayan bilgisiyle insanları bu şekilde yönlendirmesinin doğru olmadığını, zaten 2001 krizinden sonra finans sektöründe düşen güven durumunun bu şekilde yalan yanlış bilgilerle yönlendirilmesine razı gelmediğimi söylemek istedim...Şunu biliniz ki, banka kendisi iade etmeye razı olmadıkça hiç kimse hiçbir yoldan o komisyonları, marafları vs.i geri alamaz. Çünkü hepsi kanuna nizama dayanır.

    Ayıca siz burda genelin ne kadarını biliyorsunuz ki başvuranların büyük çoğunluğunun iade aldığını iddia ediyorsunuz? Böyle birşey yok kardeşim. Yarısı bile alamıyor. O nedenle konunun ehli olmayan kişilerce insanlara hukuki haklarını aramaları gibi bir yol gösterme görevini üstlenmek hatalıdır. Yukarıdaki gibi bir sonuçta ortaya çıkabilir. Hesap işletim masrafını geri alacam derken daha büyük masraflarla karşılaşabilirsiniz demek ve bunun yalan yanlış bilgilerle insanları doldurup forumda konu açmanın yanlış olduğunu bildiririm sizlere.

    Kredi kartı yapılandırma hadisesi de refinansman denen bir kredilendirme yöntemidir. Aslında normal krediden hiçbir farkı da yoktur. Onda da işlem komisyonları, masrf.ları vs.i vardır olabilir banka bu hakkı da saklı tututar uygular, uygulamaz ayrı konudur. Siz hiç operasyon hataları yüzünden bankaların BDDK' a ödediği cezaların rakamlarını baktınız mı ey havaconi?? Banka bile bile göre göre kendi maliyetini arttıracağını bile bile hukuka aykırı bir masraf alabilir mi sanıyorsunuz sayın havaconi?

    Köylü Mehmet Ağa: "Ben havale için gittim bankaya bana masrafı var dediler"
    Kardeşim al o parayı koy cebine git mardin' e elden ver bakalım borcunu kaça maal olacak sana?

    Banka bir örgüt kurmuş, alt yapısı var koskoca tesisler var..kızılay mı bu? adı üstünde "ticari banka" işine "hizmet satmak"...bu kadar basit arkadaşlar siz daha neyin peşindesiniz? monopol bir piyasa da değildir ayrıca bu, beğenmedin mi git başka bankaya kardeşim 2 ay segmentasyon sınırına takıl sana okkalı bir masraf alsınlar aklın başına gelsin. bankalar artık kendilerine yük yaratan verimsiz olarak nitelendirilen müşterileri verimlilerden karı yüksek olanlardan ayırıyorlar ki sürdürülebilir olusunlar.

    Birşeye yorum yaparken objektif düşünün arkadaşlar...Problem bankanın size verdiği hizmet karşılığında (bunu marketten çokomel almak gibi düşünün) bir bedel istemesi mi? yoksa söz konusu tahsilatın size çok gelmesi mi? bunu farkedip az az ama çok sayıda kesme yöntemini uygulayan bankalar da var..nihayetinde ayakta kalamak için o bedeli almak durumunda..bilmem anlatabildim mi...İşin tuhafı yanılmıyorsam hesap işletim ücreti hadisesi 1994' ten beri var ama ne hikmetse kendilerinden defalarca tahsilat yapılan insanlar her dafasında bunu ilk kez duymuş gibi davranıyorlar. Madem okumadın sözleşmeyi bari imzalamadan önce sor, öğren basiretli ol, yooook ne mümkün okumak zor, okumayız biz her naneyi de çok iyi biliriz, toplum olarak okumadan herşeyi biliriz. Yada doğru söylediğini düşündüğümüz birinin peşinden onun hatalarıyla yaşarız. Ey gidi Aziz Nesin ruhun şad olsun, nur içinde yat...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi litmus -- 5 Şubat 2012; 21:04:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: litmus
    Boşlukları dolduran özel kanunlar da Genel Kanunlara aykırı olamazlar sayın haviconi...Roma Hukukunu, TTK' ı az çok bilen sözleşme hürriyetininde ne olduğunu bilir "hiç kimse ben kanunu bilmiyordum" deme gibi bir basiretsizliğe de düşemez düşmemelidir.
    Maalesef bu husus sizin dediğiniz gibi değil, zaten aykırılık olduğu için "özel kanun önce uygulanır" diyorlar. İşte bu aykırılıklardan dolayı doktrin ve içtihatlar bu şekilde bir çözüm yoluna başvurmuş. Bizler de bunu öğreniyor ve bunu uyguluyoruz. İşin bu kısmı yasama organında bitiyor. Bu nedenle burayı tartışma konusu yapmayalım.

    quote:

    Orijinalden alıntı: litmus
    Enflasyon hedeflemesi palavrasıyla TCMB' nin zorunlu karşılık faiz oranlarını sıfıra indirirken bu tüketici mahkemeleri nerdelerdi acaba? Üstelik bu hedefin kaynağının büyük kısmını enerji tüketimi oluştururken??? Gerçekten çok komik...
    Ticari bir banka! Adı üstünde "ticari banka" dikkatle okuyunuz "ticari"...Ne yapmasını bekliyorsuz? Konjonktür, politika ne derseniz deyin bankanın ayakta kalabilmesi için kar etmesi gerek...dönem mevduattan kar etme devri değil artık ve banka saklı tuttuğu hukuki haklarını (ki onlar verdiği hizmet karşılığı alacağı bedellerdir) artık kullanıyorlar x, y, z hangi banka olursa olsun hepsi aynı şeyi yapmak zorunda ayakta kalabilmek için...
    - Ben paramı koyuyorum bir de benden para kesiyorlar
    - Al paranı git kardeşim, çünkü getirdiğin nakit paranın bankaya artık katkısı çok zayıf anlıyor musun...
    - Sen hiç bana para mara getirme, al şu kredi kartını kullan bana karın en az 4 katı ok haydi selametle...
    Bu kısımda haklı olabilirsiniz, ticaret, işletme, ekonomi vs. okumadım. Sadece kredi kartı kısmı için açıklamam aşağıda...

    quote:

    Orijinalden alıntı: litmus
    Siz ticari bankalar kızılay (ki artık kızılay bile bedava değil artık) mı sanıyorsunuz? O nedenle 2009 yılında o sözkonusu arkadaşımızın yeterli olmayan bilgisiyle insanları bu şekilde yönlendirmesinin doğru olmadığını, zaten 2001 krizinden sonra finans sektöründe düşen güven durumunun bu şekilde yalan yanlış bilgilerle yönlendirilmesine razı gelmediğimi söylemek istedim...Şunu biliniz ki, banka kendisi iade etmeye razı olmadıkça hiç kimse hiçbir yoldan o komisyonları, marafları vs.i geri alamaz. Çünkü hepsi kanuna nizama dayanır.

    Zaten bankalar iade etmemek için, kişiler ödememek için Yargıtay'a kadar uzanan bir hukuki süreci takip ediyorlar. Banka istediği kadar diretsin, hukuken iade edeceksin kardeşim denildi mi "SS" yoluyla iade etmek zorunda...

    quote:

    Orijinalden alıntı: litmus
    Ayıca siz burda genelin ne kadarını biliyorsunuz ki başvuranların büyük çoğunluğunun iade aldığını iddia ediyorsunuz? Böyle birşey yok kardeşim. Yarısı bile alamıyor. O nedenle konunun ehli olmayan kişilerce insanlara hukuki haklarını aramaları gibi bir yol gösterme görevini üstlenmek hatalıdır. Yukarıdaki gibi bir sonuçta ortaya çıkabilir. Hesap işletim masrafını geri alacam derken daha büyük masraflarla karşılaşabilirsiniz demek ve bunun yalan yanlış bilgilerle insanları doldurup forumda konu açmanın yanlış olduğunu bildiririm sizlere.

    Genellememi, benim yönlendirdiğim asgari 25 kişinin (işyerinden arkadaşlarımdan, mahalledeki komşularıma, okuldan arkadaşlarıma kadar) %100'lük bir oranda iade alması ve onların bana yönlendirdiklerinin de iadelerini aldıkları için teşekkür telefonu açmalarıdır. Evet sırf benim başı çektiğim asgari 25 kişi oran %100 bunlardan bir tanesi kartı kapattırdığı halde geçmişe dönelik 5 yıllık kart ücretini aldı.

    quote:

    Orijinalden alıntı: litmus
    Kredi kartı yapılandırma hadisesi de refinansman denen bir kredilendirme yöntemidir. Aslında normal krediden hiçbir farkı da yoktur. Onda da işlem komisyonları, masrf.ları vs.i vardır olabilir banka bu hakkı da saklı tututar uygular, uygulamaz ayrı konudur. Siz hiç operasyon hataları yüzünden bankaların BDDK' a ödediği cezaların rakamlarını baktınız mı ey havaconi?? Banka bile bile göre göre kendi maliyetini arttıracağını bile bile hukuka aykırı bir masraf alabilir mi sanıyorsunuz sayın havaconi?

    Köylü Mehmet Ağa: "Ben havale için gittim bankaya bana masrafı var dediler"
    Kardeşim al o parayı koy cebine git mardin' e elden ver bakalım borcunu kaça maal olacak sana?

    Banka bir örgüt kurmuş, alt yapısı var koskoca tesisler var..kızılay mı bu? adı üstünde "ticari banka" işine "hizmet satmak"...bu kadar basit arkadaşlar siz daha neyin peşindesiniz? monopol bir piyasa da değildir ayrıca bu, beğenmedin mi git başka bankaya kardeşim 2 ay segmentasyon sınırına takıl sana okkalı bir masraf alsınlar aklın başına gelsin. bankalar artık kendilerine yük yaratan verimsiz olarak nitelendirilen müşterileri verimlilerden karı yüksek olanlardan ayırıyorlar ki sürdürülebilir olusunlar.

    Birşeye yorum yaparken objektif düşünün arkadaşlar...Problem bankanın size verdiği hizmet karşılığında (bunu marketten çokomel almak gibi düşünün) bir bedel istemesi mi? yoksa söz konusu tahsilatın size çok gelmesi mi? bunu farkedip az az ama çok sayıda kesme yöntemini uygulayan bankalar da var..nihayetinde ayakta kalamak için o bedeli almak durumunda..bilmem anlatabildim mi...İşin tuhafı yanılmıyorsam hesap işletim ücreti hadisesi 1994' ten beri var ama ne hikmetse kendilerinden defalarca tahsilat yapılan insanlar her dafasında bunu ilk kez duymuş gibi davranıyorlar. Madem okumadın sözleşmeyi bari imzalamadan önce sor, öğren basiretli ol, yooook ne mümkün okumak zor, okumayız biz her naneyi de çok iyi biliriz, toplum olarak okumadan herşeyi biliriz. Yada doğru söylediğini düşündüğümüz birinin peşinden onun hatalarıyla yaşarız. Ey gidi Aziz Nesin ruhun şad olsun, nur içinde yat...
    Burada özellikle havale konusunda haklısınız. Benim dediğim tek nokta var o da kredi kartı ücretinin haksızlığı... Zaten siz de yazmışsınız al paranı kardeşim yatırma bankama şu kredi kartını kullan bana daha fazla kâr getirirsin diye... İşte burası benim dediğim kısım zaten yaptığımız harcamalar sayesinde kazanıyorsun neden daha para almaya çalışıyorsun?
    Saygılar, hayırlı akşamlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi haviconi -- 5 Şubat 2012; 22:15:31 >




  • Sayın haviconi, aktif kullanılan kartlar ve müşteriler için 25' te 25' in gözlemlenmiş olmasıda şaşılacak bişey yoktur. Çünkü ilgili banka müşterisini (verimsiz de olsa) kaybetmemek adına feragat etmiş olabilir. Hatırlar mısınız bilmem evvelden kredi kartı alış veriş komisyonları doğrudan müşteriye yansıtılırdı. Sonraki yıllarda benzincilerde "0 komisyon" pankartlarını da mı unuttunuz. Ne oldu da visa, master gibi aracı kurumlara ödenen o komisyonlardan artık kimsenin haberi yok? Elinizdeki bu örneklem ile genele yorum yapmak hataya düşürür sizi. Ben binlerce talebin red edildiğine birebir şaidim. O nedenle bu platform üzerinden bireysel manada insanları yönlendirerek madur olmalarına da neden olunabilir. O zaman ortaya çıkacak maduriyeti kim tazmin edecek? Yukarıdaki örnekte olduğu gibi.
    Bankacılık sektörel manada BDDK, TCBM ve diğer hükümet organlarıyla uygulanan para politikası nedeniyle baskı altındadır zaten. Hatta daha da ileri gidilerek büyüme, karlılık üzerine bile sınırlandırılmalar getirilmektedir. Bu koşullar altında faaliyet geliri elde etmelerinden doğal ne olabilir? Lüften mazur görün kartlı ödeme sistemleri ile ilgili bilginizin oldukça noksan olduğu aşikar.
    Şu üç sorumu cevaplayın rica ederim,
    1- Kredi kartı aidatları sizce neden haksız? Neresi kanunsuz? (kredi kartı ödeme sistematiğinin detaylarını bildiğinizi varsayarak soruyorum)
    2- "yaptığımız harcamalar sayesinde kazanıyorsun" o harcamaları yapmanıza aracılık etmek değil midir verilen hizmet? Sizce banka bindiği dalı keser mi?
    3- Bir bankanın müşterisi olmak ne demektir?

    "SS" diye de bir sonuç zaten hiç olmamıştır. Unutmayın, Bankalar BDDK nedeniyle (Kemal Derviş sağolsun, iyi ki geldi ve kurdu) kanununsuz iş yapamazlar! Belki de Türkiye' de kanunların en ince detayına kadar işlediği yegane kurumlardan biridir bankalar. Tekrar yazıyorum banka bir masrafı iade etmişse bunu hakkından fergat ederek yapar. Şayet usulsüz bir uygulamayı genele yaymışsa BDDK gözünün yaşına zaten bakmaz...Bir göz atın ödenen cezalara. Dar pencereden bakmayınız bu bir üründür (aslında bir hizmet) ve bir fiyatının/maliyetinin/karının olacak elbet. Haberiniz var mı kurum üyeliği maliyetinden, o kartların baskılarından vs. yüzlerce maliyet kaleminden? Banka bunları hayır için mi yapıyor, sizin kredi kartı alış verişinizden banka nasıl para kazanıyor? yahu gerçekten çok rica ederim "ticari banka" ne demektir sizin için?

    Diğer cevaplarınızı konunun dağılmaması için yanıtsız bırakıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi litmus -- 6 Şubat 2012; 0:19:36 >




  • card finans go kartım için ocak ayında 25 tl kart ücreti yansımış.normalde kartı hiç kullanmadığım için anca şubat ekstresi geldiğinde gördüm haliyle ücreti.bankayı aradığımda ücret iadesi olmadığını söylediler.daha önce 9.ay da da akrtımı kullanmadığımdan kapattırmak istemiştim.kapatmayalım 15tl puan yükleyelim diye ısrar edince kabul etmiştim.6 ay kartın açık kalması taahütüyle.şimdi kartımı iptal edin diyince hem o puanı hemde kart ücretini ödersiniz diyor banka.bende tamam kullandığım puanı öderim ama kart ücretini neden ödemek zorundayım diye sordum.bankada diyorki ocak ayında kesilmişmiş ücret geçmiş dönemmiş o yüzden ödemek zorundaymışım kapatsamda kartı.bende iyi o zaman yasal yolla ararım hakkımı deyip kartın iptalini onayladım.şimdi bu konuyla ilgili nasıl bir yol izlemem lazım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: litmus


    "Ben kanunu bilmiyordum" söyleminin hukukta bir geçerliliği yoktur haklısınız. Ticari bankalar, ticaret amacıyla kurulup kar elde etme amacı güderler haklısınız. Bedel iadeleriyle ilgili söylediklerinizde de haklısınız. Başvuru çok, iade aldım diye neredeyse şehir efsanesi haline gelmiş bir söylem var. Ama öyle genel geçer bir durum değil bu bedel iadeleri. Elbette ticari bir müessese kendi kar marjını ve bu karı elde etme yöntemini belirler, size uyarsa o müessese ile çalışırsınız, uymazsa yollarınızı ayırırsınız. Bankacılık, ve bankacılık hizmetlerinden doğan gelirler konusu sadece bizim ülkede bolca tartışılan bir şey değil tabi. Kamusal fayda gözetmesi gereken devlet bile amiyane tabiriyle tuttuğunu öpme gayretindeyse kar amaçlı kurulan bir müessesenin verdiği hizmet ufacık bile olsa bedel talep etmesi, kanuni açıklardan faydalanmaya çalışması doğal. Vatandaşın evvela kamusal fayda temelli hizmetlerdeki fahiş bedellere itiraz etmesi akabinde de devletin bu ticari alanlarda önlem almasını talep etmesi lazım.

    Ancak diğer arkadaşın tebliğ hususunda söyledikleri doğru. Maalesef bu memlekette özellikle icra mevzularında tebliğ usullerine adam akıllı uyulmuyor bu nedenle ciddi karışıklıklar olduğu gibi kişiler ciddi şekilde mağdur oluyor. Onu demek istedi arkadaş sanırım.,
    Ayrıca özel kanunlar genele aykırı olamaz gibi bir yaklaşım pek doğru değil, hiyerarşik olarak anayasa, kanun, KHK, tüzük, yönetmelik, içtihad olarak sıralansa da; kanunlar, uygulanması bakımından farklılık gösterebilir biliyorsunuz ki. Yani TCK da farklıdır, TTK da farklıdır BK`nda farklıdır vs. (Eski kanun, yeni kanun olguları da söz konusu yine biliyorsunuz) Tek genel geçer husus anayasaya uygunluktur. Onun dışında en basit anlatımla kanunlar özelden genele doğru uygulanır. Ayrıca sözleşme hürriyeti dediğiniz olgu da sınırsız bir hürriyet değildir.


    quote:

    >Kanunların uygulanmasında, konuya ilişkin özel bir kanun varsa mahkemeler nezdinde öncelikle o kanun uygulanır, özel kanunda hüküm bulunmaması halinde genel kanun uygulama alanı bulacaktır.


    >KANUNLARIN UYGULAMA ÖNCELİĞİ
    1) Genel Kanun - Özel Kanun (Genel Hüküm -Özel Hüküm)
    Hakkında özel hüküm bulunan hallerde özel hüküm ya da özel kanun uygulanır. Ancak, özel kanunda hüküm bulunmayan hallerde, genel hükümler uygulanır.
    2) Kanunların zaman bakımından uygulanması
    Kural olarak; yeni kanunda, önceki kanunlarda yer alan hangi hükümlerin ya da kanunların yürürlükten kaldırıldığı gösterilir. Aksine açık hüküm olmadıkça her olay hakkında, kural olarak, olayın gerçekleştiği tarihte yürürlükte olan hukuk kuralları uygulanır. Aynı konuyu düzenleyen birden fazla kanun varsa;
    2.1. Sonraki özel kanun (ya da özel hüküm) ile önceki genel kanun (ya da hükmü) arasında çatışma yoktur; çünkü sonraki özel kanun, o konularda önceki genel kanunu değiştirmiş kabul edilir.
    2.2. Sonraki genel kanun (ya da hüküm) aksine açık hüküm olmadıkça, önceki
    özel hükmü değiştirmez. Dolayısıyla özel hüküm uygulanır.
    2.3. Eşdeğer nitelikli kanunlar (hükümler) bakımından; aynı konuda iki genel
    veya iki özel kanun var ise, sonraki hüküm ya da kanun öncekini yürürlükten kaldırmış
    sayılır ve sonraki kanun ya da hüküm uygulanır.



    Sanırım finans sektöründesiniz, vahşi kapitalizmin kendini en çok hissettirdiği sektördeki sıkıntıları iyi biliyorsunuz. Gerçekten kemik sesleri geliyor bu sektörde. Allah yardımcınız olsun.




    Ekleme: Bankalar internet şubelerine girişte kullanılan sms onayını da ücretlendirmeye başlayacakmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi GullyFoyle -- 6 Şubat 2012; 14:26:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: loyalmale

    quote:

    Orijinalden alıntı: loyalmale

    yapı kredi play kartım var dı 15 ocak da 50 tl para kesmişler dilekçe yazdım baktım bir haber yok aradım müşteri hizmetlerini kart parası yüzünden kartı kapattırmak istedigimi söyledim 3 ay da 750 tl harcayın dedi iade edelim dediler kabul etmedim sonra kartı iptal ettirdim şikaytimi de oluşturdular daha sonra baktım internet şubesinden kart parasını iade etmişler ::) beni arayacaklar kart ınızı yenileyelim 3-4 senede para almayalım diyecekler çünki daha önce de aynısı oldu :) bakalım ne zaman arayacaklar

    biraz önce aradılar hem 1800 olan limitimi 2800 yaptılar hem kart üçretini iade ettiler hemde 2014 ocak ayına kart üçreti almayalım dediler bende kabul ettim

    Benim Play var Yapı krediden. Bana da 15 tl yansımış. Ya puanla öde ya da 3 ayda 750 lira harca diye söylediler. İkisini de istemiyorum kart ücretimin iadesini istiyorum dedim. Yapamayız dediler bu ikisinden birini istiyorsanız olur dediler. Ben de kalsın şimdilik düşüneyim dedim ama koşul dayatmaları kötü. Direk kart ücretimin iadesini istiyorum konusunda diretirsem öderler mi acep :)




  • 
Sayfa: önceki 146147148149150
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.