Şimdi Ara

Kredi Kartı ve Bankamatik Kartlara Ödediğimiz Ücretleri Geçmişe Dönük Nasıl İade Alırız? [SS'li] (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6.159
Cevap
187
Favori
561.326
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadşalar şuan itibarı ile garantiyi aradım 28 12 2009 saat 20 23 ve 2 dakika içerisinde mailime tüm hesap ekstrelerimi ve garantiden farklı dönemlerde kullandığım 2 kredi kartımın tüm ekstreleri gönderttim mecbur gönderiyorlar zaten kredi kartlarından bir şey alamaşılar dı en son cok direttiler ödemeyecğiz dediler bende kapatın dedim kartı ve kullanmadığım akrtın ücretini çdemeyeceğimi belirtmiştim ve ücret hesabıma yatmıştı fakat hesap işletim ücretlerine bir sey yapamıyordum ama konuyu açana arkadaştan ALLAH razı olsun sıra geldi teb , akbank , ykb , iş bankası , ve dierğ sayamaığım bir sürü bankaya

    benim bildiğim bir özelliği anlatayım kart üyelik szöleşmesinde üyelik ücreti o kullanılan sene için alınır diyor eğer siz senesi dolmadan kartınız iptal ederseniz mecburen parayı geri iade ediyorlar sözleşmeye aykırılıktan dolayı... herkese kolay gele gelişmelei aktaracağım...




  • Arkadaşlar en iyi anlatım bu sayfada
    http://www.tuketiciler.org/?com=files.read&ID=12&pID=87
  • bende alayım bari bu ibişlere bırakmayayım paramı gözleri doymaz bunların
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hyavuz

    Arkadaşlar en iyi anlatım bu sayfada
    http://www.tuketiciler.org/?com=files.read&ID=12&pID=87


    Katkından dolayı tşkler..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssesli

    merhaba,
    biraz evvel tüketici haklarına gittim.Bana verdikleri cevap 4bin bilmemne yasa gereğince sadece son bir aya ait üyelik ücretlerine ilişkin itiraz hakkım olduğu.bunun haricindekileri kabul edemeyeceği.Bende başka arkadaşların başvurduğunu söyledim ama kabul etmedi.Sizdekiler bu konudan bahsetmedimi acaba?


    Bu kararı,,Onu diyen kişinin gözünün içine sok,,Demek orada çalışanlar bankamatik memuru,,Aferin onlara,Yatsınlar bakalım

    />



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gunesser -- 28 Aralık 2009; 22:59:54 >




  • geçen sene kart ücreti yüzünden garanti ile tartıştığımız ve sonunda da kart ücretini geri alamadığım için iptal ettirdiğim bir kredi kartı vardı.
    Bu iptal edilen ve üzerinden neredeyse bir sene geçmiş kart için de kart ücretini geri almayı talep edebilir miyim?
    Sorunun cevabı evetse;
    1. garanti bana kapatılmış kart ekstrelerini gönderebilir mii?
    2. bankada herhangi bir hesabım/kartım olmadığı için iadeyi nereye isteyeceğim?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: murat cümert

    Bende az önce tüketici hakem heyetini yanından geldim ve banka başına ptt'den 15tl lik pul istediler yani 3 banka için 45tl lik pul aldım, garanti, yapıkredi ve fınansbank hakkında ekstrelerimi ve dilekçelerimi verdim en az 2 ay içinde sonuç alabileceğimi söylediler bundan sonra beklemekten başka bi çare yok herhalde bir sonuç alırsam paylaşırım


    Yuh 15 Tl mi,, Bence bu işte bir yanlışlık var,,Diğer başvuran arkadaşlardan da bi fiyat alalım bakalım
  • akbanktaki hesabımı kapatmak istiyordum.akbank sene sonunda hesap işletim ücreti alır.ben de geçen hafta içinde internetten kapatmak istedim hesabı.ama artı para hesabı olduğundan(bu arada bu hesabı onlar otomatik açmışlar) kapatamadım.internete girerken de telefona mesaj geliyor.bunlar da paralı olmuş.ben cumartesi akşamı carrefourdaki şubeye 6 liralık mesaj parası borcumu yatırdım.dediler ki; hesabınızın kapanması için önce artı para yani ek hesabın kapanması lazım.onun için de pazartesi şubeyle görüşün.eve geldim.internetten bir kontrol ettim.bomba burada.cumartesi gecesi benden hesap işletim ücreti kesmişler.yani; internetten,telefon bankacılığından,cumartesi açık şubeden hesabımı kapatamadım.nedeni hafta sonu olması.ama hafta sonu cumartesi gecesi bu ***** banka(boşluğu siz doldurun) benden yıllık hesap işletim ücretinin 2. taksitini kesmiş. yazıklar olsun....kimse tefecilere laf söylemesin.en büyük tefeciler,bu bankalar.




  • Ben internetten dilekçeyi indirdim. Dilekçenin üstüne kart numarısını yazdım(Dileçke gereği) bir sorun olmaz değil mi?

    Ayrıca ilk olarak dilekçe ile bankaya basvurun demişler. gerek varmıdır buna. Telefonla aradım yatırmıyorlar.

    Ayrıca kapattırdıgım Flexi kartının kredi kartı numarasını unuttum notta almamıştım. Onu nasıl yapacam,yazmasam olur mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Opinion -- 29 Aralık 2009; 2:38:26 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunesser

    quote:

    Orijinalden alıntı: ssesli

    merhaba,
    biraz evvel tüketici haklarına gittim.Bana verdikleri cevap 4bin bilmemne yasa gereğince sadece son bir aya ait üyelik ücretlerine ilişkin itiraz hakkım olduğu.bunun haricindekileri kabul edemeyeceği.Bende başka arkadaşların başvurduğunu söyledim ama kabul etmedi.Sizdekiler bu konudan bahsetmedimi acaba?


    Bu kararı,,Onu diyen kişinin gözünün içine sok,,Demek orada çalışanlar bankamatik memuru,,Aferin onlara,Yatsınlar bakalım

    />



    Cevapta şöyle bir ibare var. ''Tüketici ile Banka arasında yapılan sözleşmenin her sayfasında tüketici imzası bulunmadıgı anlaşıldıgından'' eğer biz her sayfaya imza atmışsak ne olacak. Hak talep edemiyecekmiyiz?




  • yukarıda verilen linktede tüketici heyetindekilerin söylediğinin aynısı yazıyor "Tahsil edilen kart ücreti size 30 gün içinde iade edilmez veya bir sonraki hesap ekstresinde borcunuzdan düşülmez ise ikamet ettiğiniz ilçenin Kaymakamlık binasında bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyetine aşağıdaki dilekçe ile başvurunuzu ücretsiz olarak yapınız." o zaman geçmişe yönelik olarak siz başvuruyu nasıl yaptınız?
  • arkadaşlar.bornova tüketici hakem heyetini aradım.kredi kartları ile ilgili olarak yardımcı olacaklarını söylediler ama hesap işletim ücretleri ile ilgili konuya ticaret mahkemelerinin baktığını söylediler.bu nedemek yani? bir de avukat filan mı tutacağız?
  • YKB ye netten mesaj atarsanız ya da ararsanız iptal ediyor ama 3 ay sonra yeniden bir ücret talep ediyor ve iptal edemiyorsunuz...
  • Bu işten sonuç çıkmayacak, en iyisi iade alıp gidip kartı kapatmaktır...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssesli

    yukarıda verilen linktede tüketici heyetindekilerin söylediğinin aynısı yazıyor "Tahsil edilen kart ücreti size 30 gün içinde iade edilmez veya bir sonraki hesap ekstresinde borcunuzdan düşülmez ise ikamet ettiğiniz ilçenin Kaymakamlık binasında bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyetine aşağıdaki dilekçe ile başvurunuzu ücretsiz olarak yapınız." o zaman geçmişe yönelik olarak siz başvuruyu nasıl yaptınız?


    Ya ben anlatamıyom sizlere ,,Yada sizler anlamak istemiyorsunuz,,
    Ben nasıl yaptığımı,,sizlere İğnesinden ipliğine kadar anlattım,,
    1.mesajı tekrar inceleyiniz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ssesli

    merhaba,
    biraz evvel tüketici haklarına gittim.Bana verdikleri cevap 4bin bilmemne yasa gereğince sadece son bir aya ait üyelik ücretlerine ilişkin itiraz hakkım olduğu.bunun haricindekileri kabul edemeyeceği.Bende başka arkadaşların başvurduğunu söyledim ama kabul etmedi.Sizdekiler bu konudan bahsetmedimi acaba?


    quote:

    Orijinalden alıntı: ssesli

    yukarıda verilen linktede tüketici heyetindekilerin söylediğinin aynısı yazıyor "Tahsil edilen kart ücreti size 30 gün içinde iade edilmez veya bir sonraki hesap ekstresinde borcunuzdan düşülmez ise ikamet ettiğiniz ilçenin Kaymakamlık binasında bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyetine aşağıdaki dilekçe ile başvurunuzu ücretsiz olarak yapınız." o zaman geçmişe yönelik olarak siz başvuruyu nasıl yaptınız?


    hocam dikkatli okuyup anlamaya çalışırsanız iki yazdığınız aynı şeyler değil. briinde son 30 güne dönük talepte bulunabileceğini diğerinde ise, 30 gün içinde kesilen para iade edilmez ise.... yazmışsınız.
    ------------------------------------------------------------------------------

    gunesser hocam sen hesap işletim ücretlerinide tahsil ettin mi emin misin bundan ? yoksa sadece kart ücretlerini mi ödediler ?
    benimde 1 yılda 120tl civarı hesap işletim ücreti kesilmiş YKB den, kart ücreti vb. yok ama.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: red_wine


    quote:

    Orijinalden alıntı: ssesli

    merhaba,
    biraz evvel tüketici haklarına gittim.Bana verdikleri cevap 4bin bilmemne yasa gereğince sadece son bir aya ait üyelik ücretlerine ilişkin itiraz hakkım olduğu.bunun haricindekileri kabul edemeyeceği.Bende başka arkadaşların başvurduğunu söyledim ama kabul etmedi.Sizdekiler bu konudan bahsetmedimi acaba?


    quote:

    Orijinalden alıntı: ssesli

    yukarıda verilen linktede tüketici heyetindekilerin söylediğinin aynısı yazıyor "Tahsil edilen kart ücreti size 30 gün içinde iade edilmez veya bir sonraki hesap ekstresinde borcunuzdan düşülmez ise ikamet ettiğiniz ilçenin Kaymakamlık binasında bulunan Tüketici Sorunları Hakem Heyetine aşağıdaki dilekçe ile başvurunuzu ücretsiz olarak yapınız." o zaman geçmişe yönelik olarak siz başvuruyu nasıl yaptınız?


    hocam dikkatli okuyup anlamaya çalışırsanız iki yazdığınız aynı şeyler değil. briinde son 30 güne dönük talepte bulunabileceğini diğerinde ise, 30 gün içinde kesilen para iade edilmez ise.... yazmışsınız.
    ------------------------------------------------------------------------------

    gunesser hocam sen hesap işletim ücretlerinide tahsil ettin mi emin misin bundan ? yoksa sadece kart ücretlerini mi ödediler ?
    benimde 1 yılda 120tl civarı hesap işletim ücreti kesilmiş YKB den, kart ücreti vb. yok ama.


    Evet aldım,,Şimdi ss ekliyorum,,




  • 1.Mesaja,,Ykb dekontu eklenmiştir
  • Sayın gunesser,
    Siz sanırım "ticari banka" sıfatıyla çalışmakta olan tüzel kişilikleri hayır kurumları veya vakıflarla karıştırıyorsunuz. Şunu belirtmekte fayda var ki, şayet siz, her hangi bir şekilde her hangi bir ticari bankanın sizden alacağı hesap işletim bedeli, işlem masrafı, komisyon, kkdf, bsmv ..vs bedeli ödemediyseniz veya size bu bedel iade edildi ise siz ya o ticari bankanın ilgili işlem için (yine o ticari bankanın tanımladığı özel koşulu sağlamak üzere) özel bir durumdasınızdır ya o hesap masrafın alındığı dönemde hiç işlem görmemiştir yada bir yanlışlık olmuştur. Kaldı ki bu işlem masrafını alma hakkını banka kanunun kendisine verdiği yetkiyi kullanarak ve müşerisiyle yapmış olduğu sözleşmeye dayanarak her zaman saklı tutar.
    Şimdi siz diyeceksiniz ki hangi kanun? Biz zaten kaymakamlığa gidiyoruz hakkımızı kanuni yollardan arıyoruz?
    Hemen belirteyim, Türk Ticaret Kanunu: "Tacir olan veya olmayan bir kimseyei ticari işletmesiyle ile ilgili iş veya hizmet görmüş olan tacir münasip bir ücret isteyebilir".
    Dahası, en net ve açığı; 22.11.2006 tarih, 26354 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2006/11188 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı gereği T.C. Merkez Bankası tarafından çıkarılan, 9.12.2006 tarih ve 26371 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan 2006/1 sıra numaralı Tebliğde; “Tahsil olunacak masrafların nitelik ve azami sınırlarının bankalarca serbestçe belirleneceği” düzenlemesi hükme bağlanmıştır.
    Yani anlayacağınız siz ticari bir bankadan herhangi bir hizmet bedelini iade aldıysanız şüpheniz olmasın ki bu ancak ve ancak ya özel bir durum nedeniyle veya o bankanın rızası ile mümküdür. O nedenledir ki gereksiz panik yaratmanıza hiç lüzum yoktur. Çünkü insanları kaymakamlıklara, mahkemelere yönlendirip hiçbir sonuç alamamaları da vardır bu işin sonunda, o zaman ne olacak peki?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: litmus

    Sayın gunesser,
    Siz sanırım "ticari banka" sıfatıyla çalışmakta olan tüzel kişilikleri hayır kurumları veya vakıflarla karıştırıyorsunuz. Şunu belirtmekte fayda var ki, şayet siz, her hangi bir şekilde her hangi bir ticari bankanın sizden alacağı hesap işletim bedeli, işlem masrafı, komisyon, kkdf, bsmv ..vs bedeli ödemediyseniz veya size bu bedel iade edildi ise siz ya o ticari bankanın ilgili işlem için (yine o ticari bankanın tanımladığı özel koşulu sağlamak üzere) özel bir durumdasınızdır ya o hesap masrafın alındığı dönemde hiç işlem görmemiştir yada bir yanlışlık olmuştur. Kaldı ki bu işlem masrafını alma hakkını banka kanunun kendisine verdiği yetkiyi kullanarak ve müşerisiyle yapmış olduğu sözleşmeye dayanarak her zaman saklı tutar.
    Şimdi siz diyeceksiniz ki hangi kanun? Biz zaten kaymakamlığa gidiyoruz hakkımızı kanuni yollardan arıyoruz?
    Hemen belirteyim, Türk Ticaret Kanunu: "Tacir olan veya olmayan bir kimseyei ticari işletmesiyle ile ilgili iş veya hizmet görmüş olan tacir münasip bir ücret isteyebilir".
    Dahası, en net ve açığı; 22.11.2006 tarih, 26354 sayılı Resmi Gazete�de yayımlanan 2006/11188 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı gereği T.C. Merkez Bankası tarafından çıkarılan, 9.12.2006 tarih ve 26371 sayılı Resmi Gazete�de yayımlanan 2006/1 sıra numaralı Tebliğde; �Tahsil olunacak masrafların nitelik ve azami sınırlarının bankalarca serbestçe belirleneceği� düzenlemesi hükme bağlanmıştır.
    Yani anlayacağınız siz ticari bir bankadan herhangi bir hizmet bedelini iade aldıysanız şüpheniz olmasın ki bu ancak ve ancak ya özel bir durum nedeniyle veya o bankanın rızası ile mümküdür. O nedenledir ki gereksiz panik yaratmanıza hiç lüzum yoktur. Çünkü insanları kaymakamlıklara, mahkemelere yönlendirip hiçbir sonuç alamamaları da vardır bu işin sonunda, o zaman ne olacak peki?


    Merhaba,,Size sadece aşağıdakileri okumanızı öneriyorum,,

    Tüketiciler Birliği Ankara Şube Başkanı Hakan Tokbaş, bütün tüketicileri, hesaplarından tahsil edilen yıllık hesap işletim ücretinin iptali için vakit geçirmeden Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri;ne başvurmaya, bankaları ise kanuni dayanağı olmayan hesap işletim ücreti uygulamasından bir an evvel vazgeçmeye çağırdı.

    Tokbaş, yaptığı yazılı açıklamada, son yıllarda bankaların, karlarını artırmak için yeni gelir kapıları oluşturup tüketiciye yeni maliyetler çıkardığını, bankaların “birçok gelirinde olduğu gibi” haksız ve sözleşmeye aykırı olarak hesap işletim ücretlerini de tüketiciden kestiğini savundu.
    Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun (4077 Sayılı) 6. maddesinde “Satıcı veya sağlayıcının tüketiciyle müzakere etmeden, tek taraflı olarak sözleşmeye koyduğu, tarafların sözleşmeden doğan hak ve yükümlülüklerinde iyi niyet kuralına aykırı düşecek biçimde tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan sözleşme koşulları haksız şarttır. Taraflardan birini tüketicinin oluşturduğu her türlü sözleşmede yer alan haksız şartlar tüketici için bağlayıcı değildir” denildiğini bildiren Tokbaş, hüküm ile yıllık hesap işletim ücretinin alınamayacağının belirtildiğini ifade etti.
    Tokbaş, tüketicinin tepkisine yol açan hesap işletim ücretine karşı mücadele verdiklerini kaydederek, açıklamasında şu görüşlere yer verdi:
    “Tüketicinin tepkisine yol açan hesap işletim ücretine karşı verilen mücadelenin son örneğinde, bir tüketicimizden kesilen 21 TL yıllık işlem ücreti hakkında önce Üsküdar Tüketici Sorunları Hakem Heyeti tarafından ücretin tüketiciye iadesi kararlaştırılmış; daha sonra yargı merciinin kararına rağmen parayı iade etmemekte direnen banka icraya verilmiştir. Ankara 32. İcra Dairesi;ne 2009/16340 Esas numarası ile açılan icra dosyasındaki 21 TL esas alacak, 2,75 TL faizi, 160 TL vekalet ücreti ve harçları ile birlikte toplam 210 TL olarak belirlenen dosya alacağı İcra Müdürlüğü tarafından bankadan tahsil edilmiştir.
    Bütün tüketiciler, hesaplarından tahsil edilen yıllık hesap işletim ücretinin iptali için vakit geçirmeden Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri;ne başvurmalıdır. Bankalar ise kanuni dayanağı olmayan hesap işletim ücreti uygulamasından bir an evvel vazgeçmelidi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gunesser -- 30 Aralık 2009; 0:44:31 >




  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.