DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Mars motorunun calisma sistemi (resimli)
46
Cevap
1
Favori
23.288
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> Mars motorunun calisma sistemi (resimli)
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Yüzbaşı
      451 Mesaj
      14 Aralık 2009 14:34:44
      Genellikle mars motorlarinin uc assa bes yukari calisma sistemi (reduktorlu,bilyali mars motorlarida var)
      assagida resimde gordugunuz selonoid in icinde bir bakir pilaka vardir bu plaka distan gorunen 2 adet 8mm lik civataya
      bir adet (bazen ikidir)erkek soket vardir yesil renk, marsa bastiginizda bu sokete 12v verir ve miknatislanan selonoid icerdeki bakir
      plakayi iki 8mm bakir civatalan kafasina (bu yuzden gordugunuz civatalar bakirdir)civataya dogru itekleyip akuden gelen 12 voltu mars motorunun statorune (yastiga elektrik verir)
      ayni zamanda selonoid'in icerden diger ucuda bir catalla halk dilinde (assak )diye adlandirilir oda mars motorunun
      onundeki disliyi voland dislisine itekler ve arac calisir,
      arizalari
      Mars motorlarinda genellikle rulman yoktur bir rotorun her iki ucundada sari burc vardir asinir ,yagsiz kalir rotor kasilir,
      asak dedigimizin'de rulmani yoktur oda sari burcludur veya metal mil paslanir kasilarak one firlar bazan geri gelmez( fazla amper ceker)
      ozaman zaten mars motoru yanar,cunki marsmotoru sizin bilginiz disinda devamli doner, dinamoya donusur bu yuzden acemi otomobil hirsizlari caldiklari arabayla stop edene kadar giderler , stop ettirdikten sonra mars basmaz
      mars motoru yanmistir, assakla mil birbirine kaynamistir,(mars motorundan dumanlar cikmaga baslar)
      selonoiden kontaga giden soket kablosu cikar tik olmaz, oksitlesir temas etmez
      selonoidin yukarda bahsettigim bakir ,iki 8mm civatai birbirine temas ettiren bakir yanmistir (punta kaynagi)
      ozamanda iki civata birinden digerine 12 v sevketmez ( bir cesit evde kullanilan lamba anahtari dusunun)
      araci stop ettiginizde %80 voland ayni yerde durur ve ayni dislilerde calisma yapar (assak) bazen bu volandtaki dis siyirmis olabilir
      tam terside (assagin )disi siyrilmis olabilir,
      Akunun kutup baslari oksitlenir bu yuzden fazla amper ceker, cunki o anda kutup baslarini isitiyordur,
      otomobilin sasesine bagli olan sase kablosu oksitlenmis,paslanmistir ,sase kablosunu isitir
      burclar miller asinmis paslanmissa fazla amper ceker,
      Arac kilitlenir sebebi ise gene burclar paslardan dolayi ileri firlayan assak geri gelmez farkina varmazsiniz arabayi kullandiginiz sure icerisinde,
      voland dislisi mars motorunu cevirmeye devam eder taaki siz ornegin 5km sonra stop edersiniz bu arada assagin dondugu
      mille burclar (rulmanlar)bir birine kaynar ve sicaktirlar sogudugu zamanda kaynak yapilmis gibi olur, marsa bastiginizda sadece tik eder ,
      halk dilindeki (tamircilerin kullandigi assak terimin bas harfi D
      bakir plakanin arkasinda fiber var(iletken degil)




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 14 Aralık 2009; 23:40:57 >
      _____________________________

    • Yarbay
      2320 Mesaj
      16 Aralık 2009 10:02:50
      Güzel payasım tskler..


      _____________________________

    • Yarbay
      3383 Mesaj
      24 Aralık 2009 15:36:09
      Selamlar, öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..

      Benim Marea aracımın marş sorunu vardı, her 10-15 marşa basmanın birinde ya da daha sık "cıvvv" diye yüksek rahatsız edici ses geliyor ve araç çalışmıyordu...

      Sanayide 70 lira verip marş motorunu açtırararak tüm dişlileri değiştirttim, ilk başlar sorun düzeldi fakat 1 ay gibi kısa sürede aynı sorun devam etti sanırım bu dişliler dışında bi sorun var araçta, verdiğim para da boşa gitti...




      _____________________________

      hmm
    • Yüzbaşı
      451 Mesaj
      24 Aralık 2009 17:29:05
      quote:

      Orijinalden alıntı: BaMKaN

      Selamlar, öncelikle verdiğiniz bilgiler için teşekkürler..

      Benim Marea aracımın marş sorunu vardı, her 10-15 marşa basmanın birinde ya da daha sık "cıvvv" diye yüksek rahatsız edici ses geliyor ve araç çalışmıyordu...

      Sanayide 70 lira verip marş motorunu açtırararak tüm dişlileri değiştirttim, ilk başlar sorun düzeldi fakat 1 ay gibi kısa sürede aynı sorun devam etti sanırım bu dişliler dışında bi sorun var araçta, verdiğim para da boşa gitti...



      Sayin bamkan,narsmotorunun cevirdigi voland dislisinde tek bir noktada asinti olabilir bunu denemek icin marsa bastiginizda "cıvvv" yaptigi zaman araci 3-4 vitese takip araci 25 santim one veya geriye itekleyin sayet voland dislisinde bir asintidan kaynaklaniyorsa araci iteklemeniz esnasinda voland dislisinin saglam dislerine rastlarda calisirsa hata voland dislisinde demektir,kolay gelsin..

      Edit: voland dislisinin tek noktadan asinmasinin sebebi ise assa yukari butun araclarda kontak kapatildiginda(balanstan dolayi) %70 voland ayni noktada durur .


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 25 Aralık 2009; 1:16:17 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3383 Mesaj
      24 Aralık 2009 23:45:51
      Yalnız şöyle bir durum var, bu arızayı yaptığında kontağı kapatıp açıp tekrar marş bastığım zaman çoğu zaman 2. seferde normal çalışıyor...

      Yani aracı iteklesem de iteklemesem de araba ikinci marş basmamda çalışacak, bu şekilde anlayamayacağım ben de sorunun volan dişlisinde olup olmadığını...

      Ama marş mororundaki dişlilerde değil sorun onu biliyorum bendix dişlisi de değişmişti zaten geriye voland dişlisi kalıyor...

      ama benim asıl kafama takılan (D)aşşak'tan kaynaklı olarak bendix dişlisinin yerine oturamaması ya da geriye gelememesi sorunu, sizce bu sorun bu arızaya yol açabilir mi?


      _____________________________

      hmm
    • Yüzbaşı
      451 Mesaj
      25 Aralık 2009 01:19:34
      Her seferinde ikinci seferde calisiyorsa ve bu standartsa ,bir seferde hic marsa basmadan araci 3-4. vitesle 25 cantim ileri veya geri itekleyin ve daha sonra ilk olarak marsa basin ozaman konu daha iyi anlasilir sayet o zaman bir seferde calisirsa civvvvlamadan voland dislisinde asinti var demektir.
      selenoid'in bobininde'de sorun olabilir manyetik alan olusturup bendiksi ileri firlatamazsa sadece mars motoru calisir,
      bendiksin calistigi disli mil gresli olmali bendiksi ileri firlatmasi kolaylasir.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 25 Aralık 2009; 1:34:54 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3383 Mesaj
      25 Aralık 2009 19:28:20
      Her seferinde standart olarak ikinci marşa basmamda çalışmıyor bazen 2.de çalışmayıp 3.de çok çok nadir 4. sefere kalıyor, ama bugün defalarca denememe rağmen hiç sorun çıkartmadan hep ilk seferde çalıştı. (en az 10 sefer denedim) Ben en iyisi hatayı tekrarladığı zaman dediğinizi uygulayıp 4. viteste ileri itekleyip tekrar deneyip öyle yazayım sonucu...

      Bir de dediğiniz gibi bendiks ileri çıkmazsa sadece marş motoru çalışırsa bu derece rahatsız edici bir ses çıkartır mı, geçenlerde arabanın önünde çocuklar oyun oynarken marşa bastım çıkan sesten çocuklar havaya hopladı...


      _____________________________

      hmm
    • Yüzbaşı
      451 Mesaj
      25 Aralık 2009 20:43:52

      quote:

      Orijinalden alıntı: BaMKaN

      Her seferinde standart olarak ikinci marşa basmamda çalışmıyor bazen 2.de çalışmayıp 3.de çok çok nadir 4. sefere kalıyor, ama bugün defalarca denememe rağmen hiç sorun çıkartmadan hep ilk seferde çalıştı. (en az 10 sefer denedim) Ben en iyisi hatayı tekrarladığı zaman dediğinizi uygulayıp 4. viteste ileri itekleyip tekrar deneyip öyle yazayım sonucu...
      Bir de dediğiniz gibi bendiks ileri çıkmazsa sadece marş motoru çalışırsa bu derece rahatsız edici bir ses çıkartır mı, geçenlerde arabanın önünde çocuklar oyun oynarken marşa bastım çıkan sesten çocuklar havaya hopladı...

      Dediginiz gibi yapin merak ediyorum neticeyi yazarsaniz o zaman karar veririz sebebine.



      _____________________________

    • Yarbay
      3383 Mesaj
      25 Aralık 2009 21:57:39

      quote:

      Orijinalden alıntı: ulvi51



      Alıntıları Göster


      Dediginiz gibi yapin merak ediyorum neticeyi yazarsaniz o zaman karar veririz sebebine.



      Tamam neticeyi buradan paylaşacağım, teşekkürler...


      _____________________________

      hmm
    • Onbaşı
      39 Mesaj
      26 Aralık 2009 10:16:14
      gerçekten faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler.
      konu hakkında benim kafamdaki sorular :

      1- soğuk havalarda ve/veya 1 hafta 10 gün çalışmayan arabalarda marş motoru neden daha fazla akım çeker ? (akü'nün her bakımdan sorunsuz olduğunu varsayıyoruz)

      2- 1.2kw 12v valeo bir marş motoru , en çok kaç amper çekmelidir ? kaç amperden sonrasında bu marş motorunun bakıma ihtiyacı vardır?

      3- gereğinden fazla akım çeken marş motorlarının hangi bakımlara ihtiyacı vardır ?



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      451 Mesaj
      26 Aralık 2009 13:26:24

      quote:

      Orijinalden alıntı: sadivarol

      gerçekten faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler.
      konu hakkında benim kafamdaki sorular :

      1- soğuk havalarda ve/veya 1 hafta 10 gün çalışmayan arabalarda marş motoru neden daha fazla akım çeker ? (akü'nün her bakımdan sorunsuz olduğunu varsayıyoruz)

      2- 1.2kw 12v valeo bir marş motoru , en çok kaç amper çekmelidir ? kaç amperden sonrasında bu marş motorunun bakıma ihtiyacı vardır?

      3- gereğinden fazla akım çeken marş motorlarının hangi bakımlara ihtiyacı vardır ?


      Sayin sadivarol,
      Soguk havalarda aku hernekadar yeni olsada uzerinde tuttugu energiyi(AH) eksiltir mars motorundan ziyade akuden kaynaklanan bir sorundur araciniz kapali bir garjda kalsa veya akunuzu kopuklele izole edecek olursaniz
      aku enerjisini eksiltmez 1.2kw 12v bir mars motorunun cektigi amper assa yukari +/-100 amperdir.
      mars motorunun hareket eden aksamlarindaki rulman ve burclarin yagli ve asintisiz olmasi lazim.
      deneme amacli okuyu eski caput ve bezlerle sarip sarmalayin gorceksinizki aku fazla ahmper kaybetmeyecektir.


      _____________________________

    • Onbaşı
      39 Mesaj
      26 Aralık 2009 15:54:25

      quote:

      Orijinalden alıntı: ulvi51



      Alıntıları Göster


      Sayin sadivarol,
      Soguk havalarda aku hernekadar yeni olsada uzerinde tuttugu energiyi(AH) eksiltir mars motorundan ziyade akuden kaynaklanan bir sorundur araciniz kapali bir garjda kalsa veya akunuzu kopuklele izole edecek olursaniz
      aku enerjisini eksiltmez 1.2kw 12v bir mars motorunun cektigi amper assa yukari +/-100 amperdir.
      mars motorunun hareket eden aksamlarindaki rulman ve burclarin yagli ve asintisiz olmasi lazim.
      deneme amacli okuyu eski caput ve bezlerle sarip sarmalayin gorceksinizki aku fazla ahmper kaybetmeyecektir.


      sayın @ulvi51,
      yardımlarınız için teşekkür ederim.

      bu şekilde konuyu aküye getirebileceğiniz düşünürek özellikle akünün sorunsuz olduğunu önceden belirtmiştim.
      ben güncel bir sorun hakkında bilgi istemiyorum , sadece teorik bilgilerimi geliştirmek amacı ile sormuştum.

      bu sebeple tekrar aynı soru sorayım;

      - akümüz , akü başlarımız , tüm kablo tesisatımız sorunsuz. temassızlıktan aşırı akım çekme durumu yok. akü tam şarjlı olduğu içinde marş motoruna sorun teşkil edecek bir durum yok.
      böyle bir durumda;

      1- soğuk havalarda ve/veya 1 hafta 10 gün çalışmayan arabalarda marş motoru neden daha fazla akım çeker ? veya çekermi ?

      2- normalde 100 amper çeken bir marş motorunun yapılan ölçüm sonucunda 100 amperden fazla akım çektiği tespit edildiğini varsayıyoruz.
      100 amperden ne kadar fazla çekerse bakıma ihtiyaç vardır ?
      ne kadar fazla çekerse normal kabul edilir ?

      3- araba üzerinde iken bu ölçüm nasıl ve ne şekilde hangi aletlerle yapılır ?

      yardımlarınızı bekliyorum.



      _____________________________

    • Yüzbaşı
      451 Mesaj
      26 Aralık 2009 20:04:20
      1ci sorunun cevabini yukarida yazdim evet ceker cunki soguk havada akunun drenci azalir,
      2ci her mars motorunun kendine ozel test bilgileri vardir ,demonte edildikten sonra torna tezgahina benzer test makinasinda volandta baglanir sistemde frenleme teskilati vasitasiyle yuke bindirilip marsa basilarak test edilir
      cikan veriler telorans verilerinide asarsa bozuk demektir.
      3cu elinizin altinda 50/1000 mandalli ahmper test metresi varsa mars motoruna giden + kablosuna mandallayip marsa basarken gorebilirsiniz en kolay test sekli ise aracin farlarini acarsiniz marsa bastiginizda lambalarda zayiflama olursa ,akuyu saglam kabul ettiginize gore mars motorunda sorun vardir.



      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 1 Ocak 2010; 14:45:51 >
      _____________________________

    • Yarbay
      3383 Mesaj
      26 Aralık 2009 23:45:43

      quote:

      Orijinalden alıntı: BaMKaN



      Alıntıları Göster



      Tamam neticeyi buradan paylaşacağım, teşekkürler...


      Bugün marş almama olayı geldi başıma; araç çok hafif eğimli yerde duruyordu, marş ilk seferde almayınca aracı 3. viteste hafif öne kaydırdım, marşa bastım sorunsuz çalıştı...


      _____________________________

      hmm
    • Yüzbaşı
      451 Mesaj
      27 Aralık 2009 02:02:05
      mars motorunun dislilerinin tamir edildigini (bendiks) var sayarak sorunun voland dislisinde 8-10 tane disin bozuldugunu zannediyorum zaten mars motoru sokuldugunde volandin uzerindeki disliler gorunur,
      bazi araclarda altta 3 adet 10 veya 13 nahtarla sokulebilen sacparcasi (tozdan koruyan) montali
      bu sac solukuldugunde voland donderilerek disliler kontrol edilebilir,emin olabilmek icin hic marsa basmadan donce araci ileri veya geri yapip marsa basin.


      _____________________________

    • Yarbay
      3383 Mesaj
      27 Aralık 2009 13:57:45
      emin olabilmek icin hic marsa basmadan donce araci ileri veya geri yapip marsa basin.

      Emin olmak için demişsiniz de, neyden emin olmak için marşa basmadan aracı ileri yada geri yapmalıyım bir de araç viteste mi olsun yine?



      _____________________________

      hmm
    • Yüzbaşı
      451 Mesaj
      27 Aralık 2009 18:23:59
      voland dislisi bozuksa ilk marsta calisir viteste iteklerseniz



      _____________________________

    • Yarbay
      3383 Mesaj
      27 Aralık 2009 19:05:53

      quote:

      Orijinalden alıntı: ulvi51

      voland dislisi bozuksa ilk marsta calisir viteste iteklerseniz



      Evet denedim bir kaç kez, ilk marşta çalıştı, volan dişlisi aşınmış anlaşıldı, teşekkürler yardımınız için...


      _____________________________

      hmm
    • Binbaşı
      1056 Mesaj
      01 Ocak 2010 04:16:05
      Hiçbir marş motoru 100 +- amper çekmez burda bir hata var.
      Kullanılan akü max. 72 amper,japon araçlarda 45 amper
      ve starter devresinde kullanılan role de max 40 amper 100 amperi 72 amper aküden nasıl çekebılırsınız?
      ayrıca 40 amper role de 40 amperden fazla akım iletmez.
      Japon araçların marş motoru max30 amper akım çeker.
      Diğerleri hakkında bilgim yok ama elkitaplarında sigorta kutusunu incelersenız starter devresinde ki rolenin değerini max değer olarak alabilirsiniz.
      extra bilgi: akü zayıflığından dolayı marş basmama durumunda starter devresinde ki röle devre dışı bırakılıp elle devre tamamlandığında aracınız çalışır.Neden çalışır: role devrede hem anahtarlama sırasında ki guç kaybını önlemek hemde marş motoruna giden akımı sınırlamak için kullanıldığından elle devre tamamlandığında herhangi bir sınırlama olmayacağından akü tam kapasite kullanılır ve motor sorunsuz dönderilebilir.


      _____________________________

      www.mscsi.net
      Lpg interface,programming,tuning
      Lpg ayar kabloları.
    • Yüzbaşı
      451 Mesaj
      01 Ocak 2010 05:58:45
      quote:

      Orijinalden alıntı: umera

      Hiçbir marş motoru 100 +- amper çekmez burda bir hata var.
      Kullanılan akü max. 72 amper,japon araçlarda 45 amper
      ve starter devresinde kullanılan role de max 40 amper 100 amperi 72 amper aküden nasıl çekebılırsınız?
      ayrıca 40 amper role de 40 amperden fazla akım iletmez.
      Japon araçların marş motoru max30 amper akım çeker.
      Diğerleri hakkında bilgim yok ama elkitaplarında sigorta kutusunu incelersenız starter devresinde ki rolenin değerini max değer olarak alabilirsiniz.
      extra bilgi: akü zayıflığından dolayı marş basmama durumunda starter devresinde ki röle devre dışı bırakılıp elle devre tamamlandığında aracınız çalışır.Neden çalışır: role devrede hem anahtarlama sırasında ki guç kaybını önlemek hemde marş motoruna giden akımı sınırlamak için kullanıldığından elle devre tamamlandığında herhangi bir sınırlama olmayacağından akü tam kapasite kullanılır ve motor sorunsuz dönderilebilir.

      sayin umera,cok haklisiniz bu cumlede hata var Hiçbir marş motoru 100 +- amper çekmez burda bir hata var.
      EDIT:1/1/2010
      quote:

      Orijinalden alıntı: sadivarol

      gerçekten faydalı bir paylaşım olmuş teşekkürler.
      konu hakkında benim kafamdaki sorular :

      1- soğuk havalarda ve/veya 1 hafta 10 gün çalışmayan arabalarda marş motoru neden daha fazla akım çeker ? (akü'nün her bakımdan sorunsuz olduğunu varsayıyoruz)

      2- 1.2kw 12v valeo bir marş motoru , en çok kaç amper çekmelidir ?kaç amperden sonrasında bu marş motorunun bakıma ihtiyacı vardır?
      3- gereğinden fazla akım çeken marş motorlarının hangi bakımlara ihtiyacı vardır ?


      yani bu bahsi gecen marsmotorunun kullandigi 1.2kw = 1200w = 21 adet 55w far lambasi




      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 1 Ocak 2010; 15:41:32 >
      _____________________________

    • Yarbay
      5426 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      01 Ocak 2010 20:05:43

      quote:

      Orijinalden alıntı: umera

      Hiçbir marş motoru 100 +- amper çekmez burda bir hata var.
      Kullanılan akü max. 72 amper,japon araçlarda 45 amper
      ve starter devresinde kullanılan role de max 40 amper 100 amperi 72 amper aküden nasıl çekebılırsınız?
      ayrıca 40 amper role de 40 amperden fazla akım iletmez.
      Japon araçların marş motoru max30 amper akım çeker.
      Diğerleri hakkında bilgim yok ama elkitaplarında sigorta kutusunu incelersenız starter devresinde ki rolenin değerini max değer olarak alabilirsiniz.
      extra bilgi: akü zayıflığından dolayı marş basmama durumunda starter devresinde ki röle devre dışı bırakılıp elle devre tamamlandığında aracınız çalışır.Neden çalışır: role devrede hem anahtarlama sırasında ki guç kaybını önlemek hemde marş motoruna giden akımı sınırlamak için kullanıldığından elle devre tamamlandığında herhangi bir sınırlama olmayacağından akü tam kapasite kullanılır ve motor sorunsuz dönderilebilir.


      Size daha öncede anlattım ama...
      Akünün üzerinde dikkat ettiyseniz 60Ah,72Ah,105Ah gibi değerler yazar bu kapasite birimidir(amperxsaat)
      Satın alırken amper denilmesinin nedeni tamamen ağız alışkanlığıdır.
      60Ah(amperxsaat) lik bir akünün maksimum verebileceği akım 510 Amperdir(Mutlunun yeni aküsü öncekiler 480 amper verebiliyordu).
      Marş motoru ortalama bir otomobil için 1200Watt-1400Watt gücündedir.
      Arabanın aküsü 12Volt luk olduğuna göre, 100-150 amper akım çekmesi gerekir.





      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Teğmen
      103 Mesaj
      13 Ekim 2010 13:10:54
      merhaba .92 model lada samaram var.bazen kontağı çeviriyorum tık yok.göstergeler yanıyor ama hiç hareket olmuyor.kaputu açıp marş motoruna hafiçe bir kaç kez tornavidanın sapıyla vuruyorum,marşa basınca hemen alıyor.neden acaba?her zaman da yapmıyor.selamlar...


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      451 Mesaj
      13 Ekim 2010 19:08:58

      quote:

      Orijinalden alıntı: ringstar

      merhaba .92 model lada samaram var.bazen kontağı çeviriyorum tık yok.göstergeler yanıyor ama hiç hareket olmuyor.kaputu açıp marş motoruna hafiçe bir kaç kez tornavidanın sapıyla vuruyorum,marşa basınca hemen alıyor.neden acaba?her zaman da yapmıyor.selamlar...

      merhaba arkadasim,tik yok derken tik diyedemi ses gelmiyor? sayet hic bir ses gelmiyorsa selonayt calismiyor( asak) bozuk,
      fakat tik sesi geliyorda mars motoru donmuyorsa mars motorunun komurleri bitmis.


      _____________________________

    • Çavuş
      79 Mesaj
      15 Ekim 2010 00:06:37
      ustalar,

      benzeri bir sorunumu anlattigim asagidaki konuda da yorumlarınızı paylaşırsanız çok makbule geçer...

      http://forum.donanimhab...f_/key_//tm.htm#41911249

      sağolun.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      451 Mesaj
      15 Ekim 2010 01:22:20
      Bahsettiginiz beyler kesinlikle yardimci olacaktirlar,Kolay gelsin


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      451 Mesaj
      05 Nisan 2011 14:11:24
      guncel


      _____________________________

    • Yarbay
      6299 Mesaj
      05 Nisan 2011 19:42:43
      marslılar mı icat etmis bu motoru? dayanamadım kusuruma bakmayın :)))


      _____________________________

      mk3 1.2 tsi dsg
    • Teğmen
      160 Mesaj
      11 Nisan 2011 15:27:57

      quote:

      Orijinalden alıntı: oquzdag

      marslılar mı icat etmis bu motoru? dayanamadım kusuruma bakmayın :)))

      Elektrikli marş motoru Charles Kettering tarafından icat edilmiştir.
      Bu motor ilk kez 1912 model Cadillac’ta kullanılmıştır.
      Bu yenilik kısa bir zamanda el ile döndürülen marş motorlarının yerini almıştır.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      451 Mesaj
      11 Nisan 2011 15:40:46

      quote:

      Orijinalden alıntı: ADİKHE



      Alıntıları Göster


      Elektrikli marş motoru Charles Kettering tarafından icat edilmiştir.
      Bu motor ilk kez 1912 model Cadillac’ta kullanılmıştır.
      Bu yenilik kısa bir zamanda el ile döndürülen marş motorlarının yerini almıştır.

      Aciklama yaptiginiz icin tesekkur ederim ,fakat bu soran vatandas kendi kendini guldurmek
      icin espiri yapmis benim klavyede ş harfi olmadigindan marş'i mars gezegeni
      anlamis (Mars motorunun resmi'de var yani)


      _____________________________

    • Onbaşı
      19 Mesaj
      19 Mart 2013 20:29:36
      5 metre akü marş-motor enerji kablosu kaç amperlik olmalıdır..


      _____________________________

    • Yarbay
      2497 Mesaj
      20 Mart 2013 09:27:21
      benimde marş motoru ile bir sorum olacak daha önce de konu açmıştım ama birde size sorayım ..

      aracımızı kullanırken şehir içinde özellikle bazen aracı çok fazla stop edip çalıştırmak zorunda kalıyorum. marş motoru ömrü nekadardır. şu anda aracım 135.000 km de marş da bir sorun yok ama çok fazla marşa basmak zaralı olur mu. bu günde bazen 20 bazen 30 kere marşa basmak gibi düşünülebilir ( ortalama)

      yada çok sık stop çalıştırmak hiç bir zarar vermez diyebilirmiyiz.


      _____________________________

      MİRAZ
    • Yarbay
      4030 Mesaj
      04 Haziran 2013 17:55:04
      quote:

      Orijinalden alıntı: ulvi51



      Alıntıları Göster


      merhaba arkadasim,tik yok derken tik diyedemi ses gelmiyor? sayet hic bir ses gelmiyorsa selonayt calismiyor( asak) bozuk,
      fakat tik sesi geliyorda mars motoru donmuyorsa mars motorunun komurleri bitmis.

      Aynı sorun bende de çıktı, tempra sedan

      Gayet normal marş bastı, bir yere gittim stop ettim, bir daha marş basmak istediğimde tık bile yok. Sorun ya selenoid ya da sigortalar, yanlış mı biliyorum


      _____________________________

    • Teğmen
      104 Mesaj
      26 Temmuz 2013 02:17:47
      Bizim traktörün marşına bastımızda bazen takılıyo ve motor dönüyomuş gibi bir ses geliyo ve seleloide bir şeyle vurunca ses kesiliyo bunun sebebi nedir bilen varmı tşk


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      451 Mesaj
      26 Temmuz 2013 03:26:09

      O vurdugun yer varya orasi sokulup ic tarafi temizlenip yaglanip tekrar monta edilecek .Dikkatli bir sekilde sira ile sokup tekrar ayni sira ile monta edersiniz.


      muhammed98eminkullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Teğmen
      104 Mesaj
      26 Temmuz 2013 15:49:37
      Peki olduğu gibi bıraksak bi sorun olurmu acaba



      _____________________________

    • Er
      4 Mesaj
      28 Nisan 2014 13:56:14
      Hemen hemen tüm yazıları okudum, sonuçta çok faydalı bilgiler aldım. Teşekkür ediyorum.
      Ancak bir soru da ben eklemek istiyorum; burada konu edilen araçların çoğu düz vites, ama benim aracım Renault Scenic 1.6 16V otomatik. Bu durumda aracı 3-4 vitese takıp ileri veya geri alamayız. Nasıl olacak peki... Bir de kontak çevrildiğinde hiç ses çıkmıyorr. Bu konuda bilgisi olanlar paylaşımda bulunabilirlerse memnun olacağım.


      _____________________________

      2002 Scenic 1.6 16V RXT Otomatik Kül Gri
    • Teğmen
      169 Mesaj
      17 Kasım 2014 14:40:13
      3 yıl sonra şunu söyleyeyimki 72 amperlik bir akü üzerinden rahatlıkla 100 değil 200 amper bile çekilirki buda akünün arka arkaya marş basımında 12 -13 dk içerisinde zayıflama sebebi ayrıyeten 72 amperh yani 1 saat boyunca 72 amp çekersen o akü biter teorik olarak


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kutty -- 17 Kasım 2014; 14:41:22 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      865 Mesaj
      17 Kasım 2014 16:55:52
      Konuyu gormusken c.tesi gunu yedigim kazik aklima geldi. Kisacasi acele ettigim icin 170 tl komple olan mars motorunu 150 tlye otomatik ve komur degistirerek tamir ettirdim... Kendi salakligim :(


      < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

    • Yarbay
      3471 Mesaj
      17 Kasım 2014 19:43:57
      Marş motoru mu vardı eskiden?







      _____________________________

    • Çavuş
      48 Mesaj
      28 Haziran 2016 15:10:09
      quote:

      Orijinalden alıntı: ulvi51

      Genellikle mars motorlarinin uc assa bes yukari calisma sistemi (reduktorlu,bilyali mars motorlarida var)
      assagida resimde gordugunuz selonoid in icinde bir bakir pilaka vardir bu plaka distan gorunen 2 adet 8mm lik civataya
      bir adet (bazen ikidir)erkek soket vardir yesil renk, marsa bastiginizda bu sokete 12v verir ve miknatislanan selonoid icerdeki bakir
      plakayi iki 8mm bakir civatalan kafasina (bu yuzden gordugunuz civatalar bakirdir)civataya dogru itekleyip akuden gelen 12 voltu mars motorunun statorune (yastiga elektrik verir)
      ayni zamanda selonoid'in icerden diger ucuda bir catalla halk dilinde (assak )diye adlandirilir oda mars motorunun
      onundeki disliyi voland dislisine itekler ve arac calisir,
      arizalari
      Mars motorlarinda genellikle rulman yoktur bir rotorun her iki ucundada sari burc vardir asinir ,yagsiz kalir rotor kasilir,
      asak dedigimizin'de rulmani yoktur oda sari burcludur veya metal mil paslanir kasilarak one firlar bazan geri gelmez( fazla amper ceker)
      ozaman zaten mars motoru yanar,cunki marsmotoru sizin bilginiz disinda devamli doner, dinamoya donusur bu yuzden acemi otomobil hirsizlari caldiklari arabayla stop edene kadar giderler , stop ettirdikten sonra mars basmaz
      mars motoru yanmistir, assakla mil birbirine kaynamistir,(mars motorundan dumanlar cikmaga baslar)
      selonoiden kontaga giden soket kablosu cikar tik olmaz, oksitlesir temas etmez
      selonoidin yukarda bahsettigim bakir ,iki 8mm civatai birbirine temas ettiren bakir yanmistir (punta kaynagi)
      ozamanda iki civata birinden digerine 12 v sevketmez ( bir cesit evde kullanilan lamba anahtari dusunun)
      araci stop ettiginizde %80 voland ayni yerde durur ve ayni dislilerde calisma yapar (assak) bazen bu volandtaki dis siyirmis olabilir
      tam terside (assagin )disi siyrilmis olabilir,
      Akunun kutup baslari oksitlenir bu yuzden fazla amper ceker, cunki o anda kutup baslarini isitiyordur,
      otomobilin sasesine bagli olan sase kablosu oksitlenmis,paslanmistir ,sase kablosunu isitir
      burclar miller asinmis paslanmissa fazla amper ceker,
      Arac kilitlenir sebebi ise gene burclar paslardan dolayi ileri firlayan assak geri gelmez farkina varmazsiniz arabayi kullandiginiz sure icerisinde,
      voland dislisi mars motorunu cevirmeye devam eder taaki siz ornegin 5km sonra stop edersiniz bu arada assagin dondugu
      mille burclar (rulmanlar)bir birine kaynar ve sicaktirlar sogudugu zamanda kaynak yapilmis gibi olur, marsa bastiginizda sadece tik eder ,
      halk dilindeki (tamircilerin kullandigi assak terimin bas harfi D
      bakir plakanin arkasinda fiber var(iletken degil)



      Hocam normal arabaların marş motoru kaç amper çeker?


      _____________________________

    • Yarbay
      5426 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      28 Haziran 2016 23:52:00
      quote:

      Orijinalden alıntı: triss


      Alıntıları Göster


      Hocam normal arabaların marş motoru kaç amper çeker?

      100 Amperden fazla.

      Saygılar...


      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Çavuş
      48 Mesaj
      30 Haziran 2016 00:02:47
      quote:

      Orijinalden alıntı: alpernbugra


      Alıntıları Göster


      100 Amperden fazla.

      Saygılar...

      neye göre değişiyor bu akım,mesela şu videoda 60 a çıkmış.

      https://www.youtube.com/watch?v=oGyWaUK5smE


      _____________________________

    • Yarbay
      5426 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      30 Haziran 2016 00:13:25
      quote:

      Orijinalden alıntı: triss


      Alıntıları Göster


      neye göre değişiyor bu akım,mesela şu videoda 60 a çıkmış.

      https://www.youtube.com/watch?v=oGyWaUK5smE

      Motorun hacmine, silindir sayısına, benzinli/dizel durumuna göre değişir. O videoda motorun ilk kalkış anında dikkat ederseniz 100 Amperin üzerine çıkıyor.(7. saniyede)

      Saygılar....


      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Er
      2 Mesaj
      28 Kasım 2016 13:42:30
      Arkadaşlar merhaba. Ben ardahan'da merkeze 35 km uzaklıkta bir köyde öğretmenim. Eski bir lada nivam var (malum arazi şartları ve ekonomik durum). Sabahları marşa bastığımda çok zor bir şekilde dönmeye çalışıyor. O ara marş aldı aldı, almazsa sonraki denemede marşta tık yok. Sürekli çekiciye para verip tamir edilemeyen sanayiye gitmekten cepte para kalmadı. Yardımcı olabilecek olan var mı? Akü 1 aylık, marş dişlisi 15 gün önce değişti.


    • Yarbay
      5426 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      28 Kasım 2016 14:29:15

      quote:

      Orijinalden alıntı: Şemsy

      Arkadaşlar merhaba. Ben ardahan';da merkeze 35 km uzaklıkta bir köyde öğretmenim. Eski bir lada nivam var (malum arazi şartları ve ekonomik durum). Sabahları marşa bastığımda çok zor bir şekilde dönmeye çalışıyor. O ara marş aldı aldı, almazsa sonraki denemede marşta tık yok. Sürekli çekiciye para verip tamir edilemeyen sanayiye gitmekten cepte para kalmadı. Yardımcı olabilecek olan var mı? Akü 1 aylık, marş dişlisi 15 gün önce değişti.

      Herşeyden önce Ardahan gibi aşırı bir iklime sahip yerleşim yerinde akünüzün yeni ve yeterli kapasitede olduğundan emin olun. Akünüz kaç yıllık ve kapasitesi ne kadar? (kaç amperlik?)

      Öncelikle alternatörü kontrol ettirin. Alternatör çıkış terminal gerilimi yeterli şarja imkan verecek seviyede olmalıdır. Daha sonra alternatörden çıkan (+) uca ait kablo ile akü kutup başının (+) ucu arasındaki gerilim farkını ölçtürün bunu yaparken araçtaki tüm elektrikli cihazları açık hale getirin. Bu esnada okunan gerilim farkı çok az olmalıdır, eğer yüksekse kutup başları, pabuçlar ve akü alternatör arasındaki kalın kablo kontrol edilmelidir.

      Bunlar normalse aynı kontrolü marş motoruna giden ana besleme kablosunda da yaptırın. Bu esnada marş motoru dönüyor yani marşa basıyor olmalısınız. Bağlantı terminallerinde ve kablolarda fazla kayıp olursa marş motoru yeterince hızlı dönemez.

      Bu kontrolde de sorun bulamazsanız. Araçtaki tüm elektrikli donanımı kapatın, anahtarı kontaktan çıkarın. Bu esnada akünün (+) kutbundan geçen akım miktarını (amperi) ölçtürün. (Kendiniz yapmayın (kısa devre ve yangın riski), oto elektrikçiden isteyin) Okunan akım çok çok az olmalıdır eğer akım yüksekse araçta çalışmaya devam eden bir elektrik donanımı vardır. Ufak bir kaçakta olabilir, kapanmayan bir elektrikli donanımda olabilir. Mutlaka arıza bulunmalıdır. Eğer bu sorun varsa akünüz motor stop edildiğinde kendiliğinden boşalır ve marş basmaya yetecek seviyede akım veremeyebilir.

      Kendi başınıza denemek istiyorsanız daha basit yöntemler önerebilirim. Net sonuç vermese bile fikir verecektir.

      Saygılar.....


      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
    • Er
      2 Mesaj
      28 Kasım 2016 15:26:13
      Çok teşekkür ederim. Aküm 1 aylık. Geçen gün karsta araç istop halindeyken kontağı açık unuttum ve 5 saat farlar yanık şekilde kaldı, yine de akü bitmedi. Sorun büyük ihtimalle aküde değil diye düşünüyorum. Sabahları -20 -25 derecelere iniyor hava, o etken sanırım ama sonra hava ısınsa da durum düzelmeden devam ediyorr. Çekiciyle sanayiue gidiyorum çalıştırıp veriyorlar ve yine aynı devam


      _____________________________

    • Yarbay
      5426 Mesaj
      Eski Kullanıcı Adı:
      alpernbugra


      28 Kasım 2016 15:45:28

      quote:

      Orijinalden alıntı: Şemsy

      Çok teşekkür ederim. Aküm 1 aylık. Geçen gün karsta araç istop halindeyken kontağı açık unuttum ve 5 saat farlar yanık şekilde kaldı, yine de akü bitmedi. Sorun büyük ihtimalle aküde değil diye düşünüyorum. Sabahları -20 -25 derecelere iniyor hava, o etken sanırım ama sonra hava ısınsa da durum düzelmeden devam ediyorr. Çekiciyle sanayiue gidiyorum çalıştırıp veriyorlar ve yine aynı devam

      Akünüz kaç amperlik?

      Aracı sabah çalıştırın, gideceğiniz yere vardığınızda motoru stop ettikten sonra arka arkaya 2 defa motoru çalıştırıp durdurmayı deneyin. (motor çalışırken durdurup tekrar çalıştırın tekrar durdurun) Marş motoru yeterince hızlı dönüyor mu? Zayıflama var mı? (Yolda kalmamak adına bunu boş arazilerde denemeyin olumsuz bir durumda yardımcı olabilecek kişiler olsun)

      Saygılar....


      _____________________________

      Makina Mühendisi
      Elektrik-Elektronik Mühendisi
Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Yardım ve Sigorta işlemleri >> Mars motorunun calisma sistemi (resimli)
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.