DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
Turbo nun wastegate i ile oynamak...
13
Cevap
1
Favori
11.136
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> DH Garaj >> Turbo nun wastegate i ile oynamak...
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Binbaşı
      1616 Mesaj
      Selamlar arkadaşlar

      bugün bir arkadaşımın 1.3 multijet doblo sundaki arızalı turboyu değiştirdim. yanlız dikkatimi çeken birşey oldu. wastegate bildiğim kadarıyla yüksek devirlerde valfi açarak egzos gazının turbo pervanesini hızlandırmamasını sağlıyor. böylece üst devirlerde basınç düşüyor.

      resim ile işaretlediğim valf basma ayarı ile oynayarak turbo basıncını arttıramaz mıyız? bir arkadaşıma sordum çok oynarsan hortumları, intercooler i patlarız, silindirlere zarar verirsin dedi. ayrıca ona göre yakıt basıncını arttırman gerekli dedi.

      ben de şöyle düşündüm çok az bir oynama ve yakıt basıncının artması için power box kullansam nasıl olur?

      işi bilenler siz ne düşünüyorsunuz? mantıken olabilir ancak bilene sormakta fayda var








      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi impress -- 11 Aralık 2009; 22:52:04 >
      _____________________________

    • Firma Yetkilisi
      5229 Mesaj
      12 Aralık 2009 14:58:07
      arttırabilirsin tabiki ama motor beyni tanımsız bir basınc artısı tespit edip safe moda geçirir sistemi..

      arıza ışığı yanar ve çekiş düşer..

      yazılımla yeni basınc değerlerinin sisteme tanıtılması gerekmektedir.


      _____________________________

      Otomobilinizin Motorundaki Gizli Gücü Keşfedin..!
      Mehmet GAZİHAN
      irtibat CEP: 532 243 73 66


      Ataşehir TEM Yanyol Çağatay Plaza
    • Binbaşı
      1616 Mesaj
      12 Aralık 2009 22:51:14
      bunu yaptığımız zaman yazılım ile birlikte, üst devirlerdeki basınç artacağı için üst devirlerim güçlenecek. wastegate ile oynama düşük devirleri zzaten ilgilendirmiyor. valfi kısınca ve yazılım atınca ne gibi bir değişiklik olacak araçta?


      _____________________________

    • Çavuş
      63 Mesaj
      26 Aralık 2009 07:41:44
      Bu turbonun aynısını palio 1.2 16V aracıma takmıştım. Yazılım, forged piston, dereceli, intercooler, cat, headers, k&n açık filtre, polish vardı. 1.0-1.2 bar arası basıyordum basıncı. Ha dobloda ne olur bilemem. Forged taktığınızda bu kadar küçük hacimde ve küçük turboda westgate ayarı çok da zorlamıyor motoru. Gazlaya gazlaya 120.000 km kullandım hala bir sorun yok. Yardım edebileceğim bir konu olursa ne mutlu bana :)


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egesengun -- 26 Aralık 2009; 7:42:47 >
      _____________________________

      Gigabyte 990FXA-UD3 - AMD Phenom II 965 - Gigabyte R685OC - G.SKILL RipjawsX 1600Mhz 8GB - High Power Absolute 850W 80+ - SAMSUNG HD502HJ - 3R SYSTEM R460Li
    • Teğmen
      149 Mesaj
      29 Aralık 2009 00:05:06
      Palio m.jette power box kullanıp basıncı sonuna kadar açtım. Tavsite etmem; şanzuman yetmiyor. Lap lap lap vites değiştirmek zorunda kalıyorsun. Onun yerine kaliteli bir yazılım öneririm. Pistonlara zarar verme gibi bir lüxün olamaz. En fazla turbonun pervanelerini çabuk yersin. Çünkü onun standartı zaten yeterince iyi basıyor.


      _____________________________

      2005 Ulusal Drag Ultra Dizel Grubu Türkiye Birincisi
    • Binbaşı
      1616 Mesaj
      29 Aralık 2009 13:06:22
      o zaman power box aşırı bir güç veriyor ki şanzıman kısa gelmeye başlıyor. peki arkadan duman atıyor mu sonuna kadar açınca? sonunda alacağım şunlardan. simota kutu içi filtre ve kat iptali var şu an. şu sollamalar rahatlasa yeterli benim için


      _____________________________

    • Er
      3 Mesaj
      08 Eylül 2013 12:14:25
      selam arkadaşlar aynı sorun bende de var wastagateyi iptal ettiler bir parçası kırık olduğu için.bu bir problem olur mu ? avantajları ve dezavantajları nelerdir.sanırım egsoz u açık yaptılar wastagete nin bir kolu var onu kapattılar.tahliyeyi sadece blow off tan yapıyorum.şimdiden yardım için teşekkürler


      _____________________________

    • Yarbay
      6050 Mesaj
      08 Eylül 2013 13:27:30

      Fabrika tarafından ayarlanan peak basıncın üzerine çıkıyorsun demektir bu. Performansın hissedilir derecede artar fakat aracın ecusundaki boost ve yakıt haritasını bilmek lazım. Tehlikeli olabilir.


      vehbi elmaskullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

      Old Honda's newer die, they just get faster.

      Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...
    • Er
      3 Mesaj
      10 Eylül 2013 07:05:35
      yanlış anlamıyorum inşallah.
      1) Turbo görev yapıyor ancak fazla basınç üretiyor gerekli gereksiz.Bana fazla basıncı blow off tan atabileceğimi söylediler doğru mu peki ?
      2) Normal halde yani wastegate yerindeyken egsozdaki vana normalde kapalı konumda ben gaza bastıkça wastegate egsoz borusu üzerindeki vanayı mı açıp kapatıyor. ?
      3) Bu şekilde çalışmasında motora veya turboya zararı var mı ? güç kaybı mı yaşıyorum bilmeden ?


      Çok çok teşekkürler yardım için *President*




      _____________________________

    • Yarbay
      6050 Mesaj
      10 Eylül 2013 12:05:17
      quote:

      Orijinalden alıntı: vehbi elmas

      yanlış anlamıyorum inşallah.
      1) Turbo görev yapıyor ancak fazla basınç üretiyor gerekli gereksiz.Bana fazla basıncı blow off tan atabileceğimi söylediler doğru mu peki ?
      2) Normal halde yani wastegate yerindeyken egsozdaki vana normalde kapalı konumda ben gaza bastıkça wastegate egsoz borusu üzerindeki vanayı mı açıp kapatıyor. ?
      3) Bu şekilde çalışmasında motora veya turboya zararı var mı ? güç kaybı mı yaşıyorum bilmeden ?


      Çok çok teşekkürler yardım için *President*



      Wastegate normalde kapalı durur. Turbo basıncı fabrika tarafından ayarlanmıştır ve basınç o seviyeye ulaştığında wastegate eksoz çıkışına 2. bir tahliye açarak aracın eksoz gücünün turboyu daha fazla çevirmesine engel olma mantığı ile çalışır. Kısaca eksoz gazı turboyu gereğinden fazla çevirmesin fazla basınç oluşmasın diye bir tahliye kapısıdır. Bazıları emme pallerinin açılarını değiştirerekte bu işi yapabiliyor tamamiyle kullanılan wg nin tasarımı ile ilgili kafan karışmasın şimdi.

      Fazla basınç bov dan atılmaz, çünkü sen gaza basıyorken emme hattında vakum değil basınç olduğu için bov kapalıdır. Ne zaman gazdan ayağını çekersin, emme hattındaki basınç vakuma dönüşür o zaman bov emme hattındaki sıkışan basıncı dışarı atar. Dolayısı ile wastegate ile oynamışsan fabrika değerinin üzerindeki basıncı direk motora basıyorsun demektir. Gaz pedalına bastığın sürece BOV devre dışıdır.

      Wastegate olması gerektiği gibi ayarlı değil ise güç kaybı veya güç artışı sağlanabilir. Fakat aracın yakıt haritası, avans değerleri bilinmeden turbo basıncı ile oynamak yanlıştır. Turboya ve motora zarar verebilir, fazla basınç motor kırabilir.

      Chip tuning uygulamasında yapılan da tam olarak budur, aracın turbo basıncı yeniden ayarlanır (wastegate den), yeni basınç değerlerine göre yeni yakıt ve yeni avans haritası yazılır, böylece alt devirlerde daha az güç ve daha az yakıt, üst devirlerde daha fazla güç ve daha fazla yakıt tüketimi sağlanabilir.


      _____________________________

      Old Honda's newer die, they just get faster.

      Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...
    • Yarbay
      9472 Mesaj
      29 Eylül 2013 09:30:42

      President hocamın mesajlarını severek okuyorum. Bilgileniyorum.


      Bahsedilenler: *President*
      _____________________________

      2000 Volkswagen Polo 1.4
      2000 Volvo S40 2.0
      31.01.2014 Benzinin litre fiyatı 5.07 TL Motorinin litre fiyatı 4.67 TL
    • Yarbay
      3070 Mesaj
      30 Eylül 2013 06:34:50
      Balata spreyi sıksan temizlenmez mi turbo
      faydası olur mu performansa


      _____________________________

      İNTEL İ7 6700K, ASUS MAXİMUS RANGER VIII, MSI RX 470 4GB GAMING X, SAMSUNG 28” 4K 60 HZ 1 MS, CORSAİR DDR4 3200 MHZ 16 GB RAM, SAMSUNG 250GB SSD 850 EVO M.2, CORSAİR H115i, EVGA 750W GOLD PSU 80 PLUS, PHILIPS 1000W BLUERAY 3D 5.1 SES SİSTEMİ, LOGİTECH G710 PLUS MEKANİK KLAVYE, LOGİTECH G502 OPTİK FARE, LOGİTECH EXTREME 3D PRO JOYSTICK, SEAGATE 3TB DESKTOP HDD ve 2TB HDD, PHILIPS SHP1900 KULAKLIK, CM MEGAFLOW 200MM FAN X4, LG DVD RW SATA, BROTHER HL1111 LAZER YAZICI
    • Onbaşı
      20 Mesaj
      19 Eylül 2015 16:25:53

      Sayın president bilginize saygı duyuyorum ama bu konuda eksik bilgiye sahipsiniz diye düşünüyorum. Bence wesgateyi iptal etmek turbonun çok yüksek devirlere çıkmasına sebep olur turbo milinde yağlama sıkıntısı doğar ve daha birçok sebep sonucu turbonun ömrü kısalır blow turbonun devrini kesmez sadece emme manifodunun içindeki havayı sabit basınçda tutmaya yardımcı olur


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      *President*kullanıcısının, bahsedilen mesajını gör
      _____________________________

    • Yarbay
      6050 Mesaj
      07 Aralık 2015 13:35:38

      quote:

      Orijinalden alıntı: teknikadam42

      Sayın president bilginize saygı duyuyorum ama bu konuda eksik bilgiye sahipsiniz diye düşünüyorum. Bence wesgateyi iptal etmek turbonun çok yüksek devirlere çıkmasına sebep olur turbo milinde yağlama sıkıntısı doğar ve daha birçok sebep sonucu turbonun ömrü kısalır blow turbonun devrini kesmez sadece emme manifodunun içindeki havayı sabit basınçda tutmaya yardımcı olur

      Ben wg iptali iyidir demedim ki?


      < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
      _____________________________

      Old Honda's newer die, they just get faster.

      Green Mamba Returns / My Honda CRX Delsol Project & Redesign || Click For Details...
Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> DH Garaj >> Turbo nun wastegate i ile oynamak...
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.