Şimdi Ara

Turbo nun wastegate i ile oynamak...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
2
Favori
36.948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vehbi elmas

    yanlış anlamıyorum inşallah.
    1) Turbo görev yapıyor ancak fazla basınç üretiyor gerekli gereksiz.Bana fazla basıncı blow off tan atabileceğimi söylediler doğru mu peki ?
    2) Normal halde yani wastegate yerindeyken egsozdaki vana normalde kapalı konumda ben gaza bastıkça wastegate egsoz borusu üzerindeki vanayı mı açıp kapatıyor. ?
    3) Bu şekilde çalışmasında motora veya turboya zararı var mı ? güç kaybı mı yaşıyorum bilmeden ?


    Çok çok teşekkürler yardım için *President*



    Wastegate normalde kapalı durur. Turbo basıncı fabrika tarafından ayarlanmıştır ve basınç o seviyeye ulaştığında wastegate eksoz çıkışına 2. bir tahliye açarak aracın eksoz gücünün turboyu daha fazla çevirmesine engel olma mantığı ile çalışır. Kısaca eksoz gazı turboyu gereğinden fazla çevirmesin fazla basınç oluşmasın diye bir tahliye kapısıdır. Bazıları emme pallerinin açılarını değiştirerekte bu işi yapabiliyor tamamiyle kullanılan wg nin tasarımı ile ilgili kafan karışmasın şimdi.

    Fazla basınç bov dan atılmaz, çünkü sen gaza basıyorken emme hattında vakum değil basınç olduğu için bov kapalıdır. Ne zaman gazdan ayağını çekersin, emme hattındaki basınç vakuma dönüşür o zaman bov emme hattındaki sıkışan basıncı dışarı atar. Dolayısı ile wastegate ile oynamışsan fabrika değerinin üzerindeki basıncı direk motora basıyorsun demektir. Gaz pedalına bastığın sürece BOV devre dışıdır.

    Wastegate olması gerektiği gibi ayarlı değil ise güç kaybı veya güç artışı sağlanabilir. Fakat aracın yakıt haritası, avans değerleri bilinmeden turbo basıncı ile oynamak yanlıştır. Turboya ve motora zarar verebilir, fazla basınç motor kırabilir.

    Chip tuning uygulamasında yapılan da tam olarak budur, aracın turbo basıncı yeniden ayarlanır (wastegate den), yeni basınç değerlerine göre yeni yakıt ve yeni avans haritası yazılır, böylece alt devirlerde daha az güç ve daha az yakıt, üst devirlerde daha fazla güç ve daha fazla yakıt tüketimi sağlanabilir.
  • Selamlar arkadaşlar

    bugün bir arkadaşımın 1.3 multijet doblo sundaki arızalı turboyu değiştirdim. yanlız dikkatimi çeken birşey oldu. wastegate bildiğim kadarıyla yüksek devirlerde valfi açarak egzos gazının turbo pervanesini hızlandırmamasını sağlıyor. böylece üst devirlerde basınç düşüyor.

    resim ile işaretlediğim valf basma ayarı ile oynayarak turbo basıncını arttıramaz mıyız? bir arkadaşıma sordum çok oynarsan hortumları, intercooler i patlarız, silindirlere zarar verirsin dedi. ayrıca ona göre yakıt basıncını arttırman gerekli dedi.

    ben de şöyle düşündüm çok az bir oynama ve yakıt basıncının artması için power box kullansam nasıl olur?

    işi bilenler siz ne düşünüyorsunuz? mantıken olabilir ancak bilene sormakta fayda var



     Turbo nun wastegate i ile oynamak...

     Turbo nun wastegate i ile oynamak...

     Turbo nun wastegate i ile oynamak...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi impress -- 11 Aralık 2009; 22:52:04 >



  • arttırabilirsin tabiki ama motor beyni tanımsız bir basınc artısı tespit edip safe moda geçirir sistemi..

    arıza ışığı yanar ve çekiş düşer..

    yazılımla yeni basınc değerlerinin sisteme tanıtılması gerekmektedir.
  • bunu yaptığımız zaman yazılım ile birlikte, üst devirlerdeki basınç artacağı için üst devirlerim güçlenecek. wastegate ile oynama düşük devirleri zzaten ilgilendirmiyor. valfi kısınca ve yazılım atınca ne gibi bir değişiklik olacak araçta?
  • Bu turbonun aynısını palio 1.2 16V aracıma takmıştım. Yazılım, forged piston, dereceli, intercooler, cat, headers, k&n açık filtre, polish vardı. 1.0-1.2 bar arası basıyordum basıncı. Ha dobloda ne olur bilemem. Forged taktığınızda bu kadar küçük hacimde ve küçük turboda westgate ayarı çok da zorlamıyor motoru. Gazlaya gazlaya 120.000 km kullandım hala bir sorun yok. Yardım edebileceğim bir konu olursa ne mutlu bana :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi egesengun -- 26 Aralık 2009; 7:42:47 >
  • Palio m.jette power box kullanıp basıncı sonuna kadar açtım. Tavsite etmem; şanzuman yetmiyor. Lap lap lap vites değiştirmek zorunda kalıyorsun. Onun yerine kaliteli bir yazılım öneririm. Pistonlara zarar verme gibi bir lüxün olamaz. En fazla turbonun pervanelerini çabuk yersin. Çünkü onun standartı zaten yeterince iyi basıyor.
  • o zaman power box aşırı bir güç veriyor ki şanzıman kısa gelmeye başlıyor. peki arkadan duman atıyor mu sonuna kadar açınca? sonunda alacağım şunlardan. simota kutu içi filtre ve kat iptali var şu an. şu sollamalar rahatlasa yeterli benim için
  • selam arkadaşlar aynı sorun bende de var wastagateyi iptal ettiler bir parçası kırık olduğu için.bu bir problem olur mu ? avantajları ve dezavantajları nelerdir.sanırım egsoz u açık yaptılar wastagete nin bir kolu var onu kapattılar.tahliyeyi sadece blow off tan yapıyorum.şimdiden yardım için teşekkürler
  • vehbi elmas V kullanıcısına yanıt
    Fabrika tarafından ayarlanan peak basıncın üzerine çıkıyorsun demektir bu. Performansın hissedilir derecede artar fakat aracın ecusundaki boost ve yakıt haritasını bilmek lazım. Tehlikeli olabilir.
  • yanlış anlamıyorum inşallah.
    1) Turbo görev yapıyor ancak fazla basınç üretiyor gerekli gereksiz.Bana fazla basıncı blow off tan atabileceğimi söylediler doğru mu peki ?
    2) Normal halde yani wastegate yerindeyken egsozdaki vana normalde kapalı konumda ben gaza bastıkça wastegate egsoz borusu üzerindeki vanayı mı açıp kapatıyor. ?
    3) Bu şekilde çalışmasında motora veya turboya zararı var mı ? güç kaybı mı yaşıyorum bilmeden ?


    Çok çok teşekkürler yardım için *President*
  • President hocamın mesajlarını severek okuyorum. Bilgileniyorum.
  • Balata spreyi sıksan temizlenmez mi turbo
    faydası olur mu performansa
  • *President* kullanıcısına yanıt
    Sayın president bilginize saygı duyuyorum ama bu konuda eksik bilgiye sahipsiniz diye düşünüyorum. Bence wesgateyi iptal etmek turbonun çok yüksek devirlere çıkmasına sebep olur turbo milinde yağlama sıkıntısı doğar ve daha birçok sebep sonucu turbonun ömrü kısalır blow turbonun devrini kesmez sadece emme manifodunun içindeki havayı sabit basınçda tutmaya yardımcı olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teknikadam42

    Sayın president bilginize saygı duyuyorum ama bu konuda eksik bilgiye sahipsiniz diye düşünüyorum. Bence wesgateyi iptal etmek turbonun çok yüksek devirlere çıkmasına sebep olur turbo milinde yağlama sıkıntısı doğar ve daha birçok sebep sonucu turbonun ömrü kısalır blow turbonun devrini kesmez sadece emme manifodunun içindeki havayı sabit basınçda tutmaya yardımcı olur

    Ben wg iptali iyidir demedim ki?
  • Arkadaslar 2006 1.4 tdci fiesta sizce westgate problem varmi ? Video cektim





    https://youtu.be/07d3V_aQx8w
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.