Şimdi Ara

Elektrikli araba yapımı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
149
Cevap
12
Favori
85.177
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Tüm forumdaş olan ve olmayan tüm arkadaşlara öncelikle şunu belirteyim, bu projem amatör sayılsada sanırım saatte 70km hız yapabilen ve menzili yaklaşık 80km olan bir araç yapabilmek pekde hobi sayılmasa gerek. Çok zor ve maliyetli bir proje olduğunu biliyorum.Gerek motor hızlandırma veya dc motor sürücü devresi, gerek motoru araca bağlayacak dişli sistemi veya direk şanzumandan bağlantı yapmak vesaire bir çok aşaması var.
    Bu konuyu okuyan ilgilenen herkesden yorum ve öneri bekliyorum. pm atın yada mu_tan29@mynet.com Sizlere de az çok fikir verebilirsem ne mutlu bana

    Mesala elimde 3beygir 4000 devir 2kw dc motor var.Size bir takım hesaplamalarımı vereyim. Daha detaylı hesaplamalarımdan kabaca vereceklerimi yazdım.
    **Bu motorla 1/11 dişili oranını kullarak 33beygirlik bir güç elde ediyoruz ve satte 40km lik hız yaparak 4 tane 60amperlik akü (%80 verim) ile 1saat yol alabiliyoruz ve sonuç olarak 40km yol alıyoruz. Elektriğin kw 15kuruş olsa 2kw lık akü sarjı 30kuruş 100 km de ise 75 kuruş siz deyin 1 tl.
    **Aynı motorla 1/17 dişli oranıyla 51 beygirlik güç satte 26 km hız yine aynı akü ile 26 km yol yapabiliyoruz.
    Dişli oranı küçüldükçe güç artıyor ama alınan yol azalıyor. Şimdi mekanikçi arkadaşlar veya bukonuda bilgi sahibi olan arjadaşlar size soruyorum 800kg lık bir otomobili 30 beygir ile hareket ettirmek mümkünmü. Eğer 30 beygir ile küçük sınıf arabaları hareket edebilirse
    ben şuan 6 BEYGİRLİK Dc motor arıyorum, onunla 1/11 lik diş oranıylaki beygir gücü 66 güç elde ederiz.Bu aracı zaten yürütür.Malum 1,3 dizeller 70 beygir civarı.Hız tabi yine 40 km. Tabi dişli oranını büyüterek hızı 80 km ye çıkarabilirmiyiz.Ama dediğim gibi 800kiloluk bi aracı en az kaç beygir ile hareket ettirebiliriz.

    Menzil artırabilmek adına birkaç duyumumu sizlere yorumlamak isterim.Aracı kullanırken frene basınca fren pedalınınaltındaki anahtar sayesinde elektrik devresi tersine işlev görecek ve akü motora elektrik vermeyecek,motor ürettiği elektriği aküye vererek aküyü saj edecek..Yada iniş rampalarında arabada bir yerine koyacağımız düğmeye basarak motora elektrik vermeyi kesip, motorda oluşan elektriği akü sarjında kullanacaz. bu konuyla ilgili geçici basit devre çizimimi aşağdaki resimlerde sizlere sunuyorum.
     Elektrikli araba yapımı


     Elektrikli araba yapımı




     Elektrikli araba yapımı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mu_tan29 -- 16 Ocak 2010; 15:15:33 >



  • düşünce güzel, böyle şeylere hep heves etmiş/yapmayı hayal etmiş fakat zaman/mekan/para/bilgi edinmeye fırsatım olmamıştır. ilk aklıma gelenler şeylerden biri akülerin şarj süresinin uzun olacağı şeklinde(tahmin, hesap yapmadım açıkçası). birde benzinli motorlardaki hp gücünü elektrikli motordaki hp ile birebir kıyaslamak yanlış olur diye düşünüyorum(yanlış düşünüyor olabilirim bilgili arkadaşlar düzeldir), bildiğim kadarı ile elektrikli motorlar her devirde maksimum torklarını veriyorlar bu açıdan daha az hp ile aynı işi yapmak mümkün olabilir. fakat araca yükleyeceğiniz her akü ciddi miktarda ağırlık artışına neden olacaktır yani aracın 800 kg olması çok birşey ifade etmez 10-15 tane akü koysanız 200 kg da onlar çeker herhalde

    yavaşlama ve yokuş inmelerde aküleri aracın kinetik enerjisi ile şarj etme düşünceniz mantıklı ki zaten hybrid araçlarda bu sistem kullanılıyor diye biliyorum.
    birde şöyle birşey var ki bu araçla trafiğe çıkamazsınız sanırım, diyelim ki yaptınız bitti elinizde bir hobi olarak kalır.

    şimdilik aklıma gelenler bunlar. farklı fikirler konuşulur, yeni birşeyler öğrenilir en azından beyin jimnastiği yapılırsa güzel bir konu olur
  • böyle çalışmalar amatör de olsa hoşuma gidiyor ve destekliyorum.ancak azmini kırmak gibi olmasın yazının yalnızca tek bir satırını okudum ve orada dişli oranı ile beygir gücünün arttırılıp azalacağı yazıyor.bu hesaplama doğru değil.vites kutusunun hp girdi çıktısı aynı olur.dişli oranları ile yalnızca devir-tork ayarı yapabilirsin.zaten devir ile tork değerini çarparsan beygir gücünü bulmuş olursun.bu birinci dereceden denklemde tork ile devir birbiri ile ters orantılıdır.

    beygirgücü = tork X devir

    vites kutusu girdi çıktısı kW cinsinden eşit olacağından bu denklemde "beygirgücü" sabit kalacaktır.sen vites oranlarıyla oynayarak düşük devirde yüksek tork,yüksek devirde düşük tork ayarı yapıyorsun.
  • evet yazıyı okudum.şimdi eksik ve hatalı yerlere geleyim.aynı zmanda benim yorumun da devamı olacak.

    sıradan bir aracı kaç kW ile yürütürüm diye sormuşsun.sıradan bir araç düz yolda 90km/h hızdaki rüzgar direnci ve sistem içi sürtünmelere karşı koyabilmek için yani aracı sabit sürekli 90la götürmek için 10-15kW güce ihtiyaç duyar.bu da 15-20bg arası demektir.tabi aracı 20bg yaparsan 0-100ü bir dakikanın altında tamamlamayı bekleme çünkü beygirgücü zamanın fonksyonu olduğundan ne kadar fazla beygir gücü ile kalkarsan 0-100 zamanlamasını o kadr aşağı çekmiş olursun.ama tabi 90a ulaştıktan sonra ihtiyaç duyulan güç 15bglere düşüyor.yani aracı yokarda bahsettiğim sabit hızda tutmak için gerekn güç.

    basit hesapla aracı 100km uzağa götürmek için 15kWsaat ya da 50000kJ enerjiye(%100 verimlilikle) ihtiyaç duyacaksın.elektrik motoru verimlilik katsayısı ve şebeke elktriğinin kWsaat ücretini bu değerle çarparsan 100kmde kaç lira yaktığı ortaya çıkacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    birde benzinli motorlardaki hp gücünü elektrikli motordaki hp ile birebir kıyaslamak yanlış olur diye düşünüyorum


    fizikte avrupa birliği çiftestandardına yer yok
    beygir beygirdir.
  • arkadaşlar beygir sabittir biliyorum, ben anlaşııması açısından yazdım.. elbette tork artar beygir değil. fizik kuralı şudur 1e 11 dişli kullanırsan 11 kiloluk yüyü 1 kilo ile kaldırabilirsin ama 11 kat daha fazla yol alman gerek. ben bu konuyla alakalı alakasız herkesin anlayacağı dilden yazmak istedim...
  • Güzel bir konu arkadaşların katkılarını bekliyorum... bence yapılabilir bir şey sadece voltranı oluşturmak lazım..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    birde benzinli motorlardaki hp gücünü elektrikli motordaki hp ile birebir kıyaslamak yanlış olur diye düşünüyorum


    fizikte avrupa birliği çiftestandardına yer yok
    beygir beygirdir.


    orası öyle tabii ki, benim demek istediğim elektrikli motorlardaki torkun devire dağılımının yarattığı farklılıktı aslında. elektrik motorlarının torklarının yüksek ve her devirde maksimum olduğu gibi bir bilgi var kafamda. bu konuda kesin bir bilgin var mı acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mu_tan29

    arkadaşlar beygir sabittir biliyorum, ben anlaşııması açısından yazdım.. elbette tork artar beygir değil. fizik kuralı şudur 1e 11 dişli kullanırsan 11 kiloluk yüyü 1 kilo ile kaldırabilirsin ama 11 kat daha fazla yol alman gerek. ben bu konuyla alakalı alakasız herkesin anlayacağı dilden yazmak istedim...


    öyleyse 3bglik elektrik motoru ile sıradan bir aracı asla 90km/h hıza ulaştıramayacağını da biliyorsundur.

    rüzgarı arkana alıp bayır aşağı gidersen belki.

    bahsettiğin beygirgücü ile sıradan bir araç en fazla 30la gidebilir.istediğin dişli oranını kullan sonuç gene aynı olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu

    Güzel bir konu arkadaşların katkılarını bekliyorum... bence yapılabilir bir şey sadece voltranı oluşturmak lazım..


    benzin parasına illalah diyen elektrikli araba başlığına akın etmiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: mu_tan29

    arkadaşlar beygir sabittir biliyorum, ben anlaşııması açısından yazdım.. elbette tork artar beygir değil. fizik kuralı şudur 1e 11 dişli kullanırsan 11 kiloluk yüyü 1 kilo ile kaldırabilirsin ama 11 kat daha fazla yol alman gerek. ben bu konuyla alakalı alakasız herkesin anlayacağı dilden yazmak istedim...


    öyleyse 3bglik elektrik motoru ile sıradan bir aracı asla 90km/h hıza ulaştıramayacağını da biliyorsundur.

    rüzgarı arkana alıp bayır aşağı gidersen belki.

    bahsettiğin beygirgücü ile sıradan bir araç en fazla 30la gidebilir.istediğin dişli oranını kullan sonuç gene aynı olacaktır.



    Geçen gün hybrid tahoe gördüm bulgaristanda..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: mu_tan29

    arkadaşlar beygir sabittir biliyorum, ben anlaşııması açısından yazdım.. elbette tork artar beygir değil. fizik kuralı şudur 1e 11 dişli kullanırsan 11 kiloluk yüyü 1 kilo ile kaldırabilirsin ama 11 kat daha fazla yol alman gerek. ben bu konuyla alakalı alakasız herkesin anlayacağı dilden yazmak istedim...


    öyleyse 3bglik elektrik motoru ile sıradan bir aracı asla 90km/h hıza ulaştıramayacağını da biliyorsundur.

    rüzgarı arkana alıp bayır aşağı gidersen belki.

    bahsettiğin beygirgücü ile sıradan bir araç en fazla 30la gidebilir.istediğin dişli oranını kullan sonuç gene aynı olacaktır.


    sayın forumdaşım. şimdi size şu soruyu soruyorum. bu motor 3bg 2kw 4000 devir demi. şimdi ben 1 e 11 dişli oranını kullandım devir sayım düştü 370e. tekerin çevresi 1,8 metre sayarsak 370*1,8m dakikada eder 670metre satte 40km. burada motorun çevirme güçü1 den 11 çıkmadımı. yani 3 beygir olsa bile deviri düşürdük yani çevirme gücünü artırdık. sonç olarak 11*3 33 çevirme güçü oldu.ben bu anlaşılması açısından 33 beygir dedim. bu güç aracı hareket ettiremezmi. tabi kayıplar var orası ayrı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: suicide


    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: suicide

    birde benzinli motorlardaki hp gücünü elektrikli motordaki hp ile birebir kıyaslamak yanlış olur diye düşünüyorum


    fizikte avrupa birliği çiftestandardına yer yok
    beygir beygirdir.


    orası öyle tabii ki, benim demek istediğim elektrikli motorlardaki torkun devire dağılımının yarattığı farklılıktı aslında. elektrik motorlarının torklarının yüksek ve her devirde maksimum olduğu gibi bir bilgi var kafamda. bu konuda kesin bir bilgin var mı acaba?


    torkun her devirde lineer olarak ilerlemesi üretilen beygirgücü açısından olumlu.böylece düşük devirlerde de aracın çekişi yitirilmemiş olur.piyasada türlü türlü elektrik motorları var.hybrid tekonoloji kullanan araçlarda ise 3 fazlı AC motor kullanılıyor ve bu motorların tork bandları 1500devre kadar sabit olarak ilerliyor daha sonradan keskin bir düşüş sözkonusu.prius 60kWlık bir motor kullanmış ve bu motorun 1200devre kadar verdiği tork 200Nm den fazla.

     Elektrikli araba yapımı


    ancak içtenyanmalı motorun ve karşısında rakip olarak tutulan elektrikli motorun devri ve o devirde ürettiği torku ne olursa olsun çıkardıkları hp aynıysa motorlar ürettikleri güç açısından birbirine eşittir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cela Soylu



    Geçen gün hybrid tahoe gördüm bulgaristanda..


    hybrid escladeler 9 litre yakıyomuş.6200 V8ler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mu_tan29


    sayın forumdaşım. şimdi size şu soruyu soruyorum. bu motor 3bg 2kw 4000 devir demi. şimdi ben 1 e 11 dişli oranını kullandım devir sayım düştü 370e. tekerin çevresi 1,8 metre sayarsak 370*1,8m dakikada eder 670metre satte 40km. burada motorun çevirme güçü1 den 11 çıkmadımı. yani 3 beygir olsa bile deviri düşürdük yani çevirme gücünü artırdık. sonç olarak 11*3 33 çevirme güçü oldu.ben bu anlaşılması açısından 33 beygir dedim. bu güç aracı hareket ettiremezmi. tabi kayıplar var orası ayrı.


    arkadaşım tamam forumdakiler anlasın diye yazmışsın ancak biz ona gene "çevirme gücü" yerine tork diyelim.senin arttırdığın tork , güç değil.3bg yerine 33bg yazman da yanlış.onun yerine 3Nm buruyu 33Nm ye çıkardım ifadesini kullanman gerekirdi.

    evet dişli oranıyla oynayarak o elindeki motorla tırı da yürüyürsün ama ancak yürütürsün işte öyle 40lara da çıkamazsın.dediğim gibi beygirgücü zamanın fonksyonu olduğundan aynı zaman birimi içinde ne kadar fazla ardarda tork verirsen yani birim zamanda verilen tork değeri ne kadar fazla ise aracın hızını o kadar arttırabilirisn.senin 3bglik motor projesi 90km/h e anca uzayda ulaşır.uzayda bile ulaşabilmesi hayli uzun bir zaman geçmesi gerek.ama unutma ki dünya üzerinde yaşıyoruz ve bu ortamda bazı fizik kuralları geçerli.mesela rüzgar direnci.rüzgar direnci sen dişli oranıyla ne kadar oynarsan oyna aracı sabit hızda tutabilmen için senden belli bir enerji çalıyor.o hızlarda ne kadar güç gerektiğini de yukarda yazmışım.

    bu konuda en güzel örnek şu olacaktır.bugatti veyron artık nasıl yazılıyorsa sabit 400km/h te gidebilmesi için 1000bg güce ihtiyaç duyuyor ve sahip olduğu yakıt deposuyla benzini tükenmeden en fazla 15dakika ilerleyebiliyor bu hızda.bu bahsettiğimiz 1000bg nereye gidiyor biliyor musun?yalnızca aracı sabit hızda tutuabilmek için maruz kalınan hava direnci ve sistem içi sürtünmelere.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi daturkishulan -- 8 Aralık 2009; 1:14:48 >
  • Arkdaşlar şimdi bildiklerimi aktarıyım...
    madem konumuz elektrikli araçlar, öncelikle bunların alternatifleri ile kıyaslanmalı..

    mesela BENZİN 'in enerji yoğunluğu 2000 WH/KG dır... (8,9 KWH/litre) Aynı şekilde DİZEL ise 1180 WH/KG dır...
    yani şöyle de denebilir;

    40Litre benzin demek 356 kWH (40 litre * 8,9 kWH/litre = 356 KWH ) enerji olurken 40 Litre dizel yakıtı 392 kWH lik enerjiye tekabul eder...

    Şimdi gelelim bu enerjiyi sağlama metoduna;
    bir düşünelim biz benzinciye giderek 40 litre benzini yaklaşık 3 DAK. da dolduruyoruz... Peki aynı kapasiteye sahip olabilecek batarya nasıl dolar?
    normal bir biçimde şebekeye bağlamış 3,5 kW gücündeki bataryamız yaklaşık 100 SAAT de dolabilir... ( 3,5 kW * 100 H = 350 kWH benzin ile aynı değer )
    ama 3 dakikada doldurmak isteseydik yaklaşık 72MW güç çekmemiz gerekirdi ki buda ufak ölçekteki bir şehrin günlük enerji ihtiyacıdır...
    soru gelebilir? eee peki hızlı şarj denen özellik var? o ne oluyor?
    Var doğru ancak zamanla zaten batarya kapasitesi azalıyor birde sürekli hızlı şarj sonrası %20 lik kısımda köreliyor...
    Ne demek bu? benim çok param var, 5 senede bir bataryalarımı değiştirebilirim, sorun olmaz demektir...

    şimdi gelelim tartışma kısmına;

    madem elektirkli oto yapmak amaç! Bize ne lazım...

    1. Elektrik Motoru (Araca tahriki sağlamak amacıyla bataryadan aldığı gücü tekerleklere moment olarak aktarır)
    2. Bataryalar (Kimyasal enerjinin depo edildiği birimlerdir)
    3. Elektrik Motoru Kontrol Ünitesi (Bataryadan aldığı gücü elektrik motoruna aktaran elektronik sistemdir)

    Resime bakabilirsiniz...

     Elektrikli araba yapımı

    AVANTAJLARI NEDİR?

    1. Atık gaz yoktur (sıfır emisyon),
    2. Motor yağı kullanımı yoktur,
    3. Kontrol Ünitesi yardımı ile hız kontrolü sağlandığı için Vites Kutusuna ihtiyaç duyulmaz,
    4. Frenleme sırasında tekerlekler motoru ters yönde çevirerek Rejeneratif Fren sağlanması ve böylece bataryaların şarj edilmesi,
    5. Sessiz çalışabilme,

    DEZAVANTAJLARI NEDİR?

    1. Bataryaların ağırlığı,
    2. Aracın yüksek maliyeti,
    3. Bataryaların uzun dolum süresi,
    4. Bataryaların Özgül Enerji/Ağırlık oralarının azlığı,
    5. Araç menzilinin kısıtlılığı,

    Gelelim şimdi de kullanılması gereken motorlara; Resmi inceleyiniz lütfen her tip motorun kendine gör avantaj ve dezavantajı var...

     Elektrikli araba yapımı

    Ama hangisi derseniz? ben Sabit mıknatıslı FIRÇASIZ DC MOTOR derim! nedenmi?
    artık bu devirde gelişmiş teknoloji varken 2-4 ayda bir fırça değiştirmek gerçekten insana yük olur..Hiç gerek yok buna!!!
    ayrıca motor seçimi direkt olarak kontro sürücüsü ile alakalıdır..
    sonuçta bataryadan çıkan gücümüz DC olarak çıkmakta ve şayet biz AC bir motor kullanıyorsak kontrol ünitesi ona göre çok gelişmiş olmalıdır..
    Teknolojinin nimeti olarak çok gelişmiş ünite demek ekstra maliyet demektir...
    Maliyetten kaçmak için tavsiyem DC motor seçmek ve kontrol ünitesinin maliyetinden kaçmaktır.. resimlere bakınız...

     Elektrikli araba yapımı

     Elektrikli araba yapımı

    Batarya konusuna kısaca değinmek gerekirse (kısaca diyorm çünkü üzerine tonlarca kitaplar yazılmış bir konudur ve halen daha gelişmeye açıktır)

    Mesela örnek BMW Mini Cooper Elektirkli aracı;
    0-100 hızlanma : 9 sn.
    35 kWH kapasiteli Li-ion bataryaya sahip, 150 KW lık motoru var aracın...
    araç 155 km/h hıa çıkabiliryor ama kaç dakika? TOPU TOPU 14 dakika boyunca 150 ile GİDEBİLİYOR.. bu da demek oluyor ki 36 KM yol alabilir bu araç tam güçte...

    birçok firma bugüne dek çok tip batarya kullanmışlardır. Ni-MH, CD-Ni, Li-ion, ZEBRA vs... En çok kapasiteye sahip olan bataryalar Li-po olarak bilinen polimer bataryalardır...
    bir lityum bataryanın teorik kapasitesi 450 WH/KG dır ancak uygulamada ancak 250 WH/KG a kadar çıkabilirler....

    Peki neden böyle?
    Batarya kapasiteleri daha yeterli değil bakınız dezavantaj 4. madde...
    birde buna klima cam silecek otomatik kilit vs.. eklenirse hepten daha az yol alınacak...
    Sonuçta bu sistemi en pahalı kılan ünite BATARYA dır...
    Bataryalar kıyas edilirken genelde maksimum güç yoğunluğuna ve maksimum enerji yoğunluğuna bakılır.
    Maksimum güç yoğunluğu bataryadan gücün ne denli hızla çekileceğini, böylece maksimum akımla motor sürücüsünün ne denli beslenebileceğini gösterir.
    Pratik olarak aracın ivmelenme ve yokuş çıkabilme kabiliyetini sağlayan parametredir.
    Yüksek enerji yoğunluğu ise, aracın sürüş menzilinin ne denli uzun olabileceğini gösteren parametredir.

    Bataryalar çok çeşitlilik gösterirler. Ancak klasik bir kurşun-asit bataryası 35 WH/KG enerji kapasitesine sahipken, benzinin enerji yoğunluğu 2000 WH/KG dır.
    Bataryaların yenilenme süresi batarya içinde elektriği depo edecek metallerin zamanla aşınmaya uğramasına bağlıdır.
    Bu sebeple bataryalarda çevrim sayısı adı verilen, bataryanın %80 boşalma devrine kadar kaç kez şarj-deşarj olacağı, batarya seçiminde bakılması gerekli olan ilk parametredir.

    peki bu nasıl aşılabilir? Batarya teknolojisinin gelişmesi beklenecek başka çare yok...
    şu an piyasdaki en iyi denebilecek baytarya hangisi peki? KESİN VE NET CEVAP: LiFEPO4 lityum polimer tipi bataryadır...

    Son olarak herhalde en sorunsuz kısıma geldik? Kontrol ünitesi... üstte dediğim gibi elektirk motoruna uygun olarak seçilmelidir..

    ***SON KISIM***

    DİKKAT EDİLECEK NOKTALAR NEDİR?


    1. Doğru Akım Motoru mu? Yoksa Alternatif Akım Motoru mu?
    2. Sistemin genel çalışma voltajı ne olmalıdır?
    3. Seçilen voltaja göre kaç adet ve ne tip batarya kullanılmalıdır?
    4. Kontrol Ünitesi nasıl olmalıdır?

    HERHANGİ BİR ELEKTİRKLİ ARAÇ TASARIMINDA İZLENİCEK YOL NEDİR?

    1. Önce araç seçilir ve bu araca ait teknik ölçüler belirtilir, Araca gelen yükler ve kuvvetler belirlenir, ayrıca araç için hız limiti de bu aşamada belirlenmelidir... Çünkü diğer hesaplar ona göre yapılacaktır...
    2. Formüller yardımıyla batarya için maksimum güç ihtiyacı belirlenir,
    3. Buradan elde edilen sonuca ve ekonomik şartlara bağlı olarak elektrik motoru seçilir, ancak bu seçimde elektrik motorunun pik gücü, bataryanın maksimum güç ihtiyacına eşit olmalıdır,
    4. Bataryanın tipi seçilir,
    5. Elektrik motorunun nominal güç değerine göre bataryanın kapasitesi belirlenir,


    Bu döküman izmin olmadan kopyalanamaz ve çeşitli ticari amaçlarla kullanılamaz... Sonuçta hak meselesidir...

    SAYGILARIMLA

    METİN ARDIÇLI
    Makina Mühendisi
    TU KAISERSLAUTERN YÜKSEK LİSANS ÖĞRENCİSİ




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi met.nar -- 18 Aralık 2009; 1:47:35 >
  • sayın hocam 3b likle hız 40 a çıkabilirmi yada şunu diyeyim 3 b lik 4000 devirlik motorla 1 e 17 dişli sistemini kullanarak 51 nm torla araç 26km ye ulaşması mükünmü
    eğer bu mümkünse 6bg 4bin devirlik motorla neler yaılabieceğine bakacağız.
  • Youtubede araçlarını elektrikli hale çeviren bir çok kişi var. Belgesel şeklinde koymuşlar. Türkiyedede artık bu işlerin çoğalması gerekli bence..
  • Mesajım bulunsun..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pazardaki Artist -- 8 Aralık 2009; 8:47:57 >
  • şehir içi bir araç yapsınlar varsın 40 ı geçmesin.
    yeterki beni bir yerden bir başka yere ekonomik bir şekilde götürsün.
    mevcut kullandığımız araçlar şehir içi çok ama çok masraflı oluyor.
    yeni bir sistem şart.
    o da çok hız yapmayan,
    alternatif enerji ile çalışan,
    çok küçük araçlardan geçiyor.
    kesinlikle böyle projeler desteklenmeli.
    seri üretim çalışmaları yapılmalı.
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.