Şimdi Ara

*** Renault FLUENCE Sevenleri ve Kullanıcıları Grubu ***

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
13.280
Cevap
102
Favori
1.313.129
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • moneta M kullanıcısına yanıt
    Merhaba, icon almak da diğer versiyon araç almak kadar zordur.
    Fluence alınacaksa hele ki icon ise daha dikkatli olmak lazım şöyleki, icon malum sıfırı pahalı bir araç olduğundan birçok ikon piyasaya filo lar vasıtasıyla girmiştir. Peki filo dan çıkmış araç alınmaz mı? tabi ki alınır ama bence şuna dikkat etmek gerekir, filo lar genelde periyodik bakımlarını kendi kademelerinde yaparlar (bence bu araçlara dikkatli yanaşmak lazım), bazı filo kullanıcıları nasıl olsa benim aracım değil deyip ya bakımını geciktirir yada sanayide ucuz yollu bakım yaptırır (buna da dikkat), kimisi de filo olsa bile bakım için yetkili servise yönlendirir. 3 ila 5 sene sonrada bu araçlar satılır. yetkili servise gitmeyen ilk iki maddedeki araçların bir çoğu trafiğe çıktıktan 3 sene sonra ilk kez tüvtürk de fenni muayeneye gitmeden önce km leri düşürülebilir! Bu sebeple bence ne olursa olsun 3 yıl garantisi olan fluence alınacak ise ilk 3 yıl yetkili servise gitmiş bir araç almanın önemi büyük. (her reno yetkili servisinden sorgulatabilirsiniz alacağınız aracı plaka değişme ihtimaline karşı şasi no ile de sorgulatabilirsiniz) Böylelikle hem aracın km sinden emin olursunuz hemde doğru motor yağı konulduğundan emin olursunuz, yağ demişken bu araçlar partikül filtreli olduğundan uygun vasıflı ( C serisi low SAPS yağ, reno C4 öneriyor) yağ kullanılmaz ise 130-150 bin li km lerden sonra (tabi güzel mazot ta buna etken) partikül filtre sorunları ile karşılaşılabilir. km si ile oynandı ise yağ eksiltme, egr arızaları enjektör arızaları vs peş peşe gelir maalesef.
    Pekiii ilan da bir aracı beğendiniz gittiniz görmeye ekspertize götürmeden yani 250-500 lira buraya para ödemden önce neye bakılmalı?
    cep telefonunuzun ışığını yakın egsozundan içeriye ışığı tutup bakın hatta soğuk ise parmak sokun (ciddiyim) eliniz kirlenmiyor ve içi sıfır araç misali ışıl ışıl nikelaj parlıyorsa ise ne güzel yok elini is oluyor ve içerisi parlak değilde mat ise hemen uzaklaşın oradan
    Yağ çubuğunu çekin, silin, yağın sürekli temas ettiği kısım sildikten sonra çubuğun diğer kısmına göre biraz daha koyu renkli kirlimsi olabilir ama bu renk farkı kirlilik durumu ne kadar fazla ise anlayın ki bu aracın yağ bakımını ya geciktirmişler yada kalitesi düşük, (sanayide) tam yerine yarı sentetik yağ (mesela castrol magnatec) koymuşlar demektir.
    Kaputu açınca solda soğutma sıvısı haznesi göreceksiniz yarı şeffaf gibi.
    Bu haznede ki su berrak olmalı o yarı şeffaf kutu kirlenmemiş sararıp bozarmamış olmalı değilse yine uzaklaşın oradan (aracın km si düşürülmüş olabilir) içerisindeki antifirizli su orj de sarımtırak hidrolik yağı rengindedir, bence hiç ellenmemişi makbulümdür, çünkü artık antifirizler long life ve organik olduğundan uzun yıllar değişim gerekmemektedir, ama aracınızı sanayiye götürürseniz işgüzar ustalar "abi antifirizinizi de değitirelim yenileyelim mi?" der sırf para kazanmak için genelde de kırmızı renk koyarlar (pembemsi de olur) buradan aracın sanayiye gittiğini de anlayabilirisniz. Ama birde yeşil yada mavi renk inorganik antifiriz koyulmuş ise o araca yine hemen uzaklaşın oradan.
    Bunlar genel dikkat edilmesi gerekenler, bir de icon alırken her iconda olmayan özellikler var maalesef ona dikkat etmenizi tavsiye ederim, dıştan baktığınızda optik far olmasına rağmen içindeki ampulu normal halojen (sarı) ampul olan var xenon olan var, arka kapılarda ve arka cam önünde perde, kapılar kilitlendiğinde kendisi otomatik kapanan yan dikiz aynaları, sunroof, elektrikli yada kollu manuel el freni, sadece orijinal fabrika çıkışlı r-link denen navigasyonu olan araçlarda arka kapılarda hoparlör deliği dışında birde tweeter delikleri olur değilse navi sonradan takılmış demektir, 16" rüzgar gülü jant var birde 17" diğer tip jantlı olan var, sadece 2013 de ön park sensörü vardır, 2013 de yok ise ya ön tampon değişmişitir (yan sanayi ile) yada 2012 model olup 2013 de trafiğe çıkmış ilk yeni makyajlı seride yoktur.
    Bir de alacağınız araç (fluence) 70-80.000 km yi geçmemiş ise üzerinde orj bridgestone turanza lastik olması gerekir değişmiş ise km ile oynanılmış olabilir. (ben 70 binde aldım turanza vardı şimdi 90 bin de aracım değişim için primacy4 çıkmasını bekliyorum)
    Aklıma gelen ve ikinci el araç almak isteyenlere tavsiyem bunlardır, biraz uzun ve karmaşık olmuş olabilir af ola.




  • Merhaba, icon almak da diğer versiyon araç almak kadar zordur.
    Fluence alınacaksa hele ki icon ise daha dikkatli olmak lazım şöyleki, icon malum sıfırı pahalı bir araç olduğundan birçok ikon piyasaya filo lar vasıtasıyla girmiştir. Peki filo dan çıkmış araç alınmaz mı? tabi ki alınır ama bence şuna dikkat etmek gerekir, filo lar genelde periyodik bakımlarını kendi kademelerinde yaparlar (bence bu araçlara dikkatli yanaşmak lazım), bazı filo kullanıcıları nasıl olsa benim aracım değil deyip ya bakımını geciktirir yada sanayide ucuz yollu bakım yaptırır (buna da dikkat), kimisi de filo olsa bile bakım için yetkili servise yönlendirir. 3 ila 5 sene sonrada bu araçlar satılır. yetkili servise gitmeyen ilk iki maddedeki araçların bir çoğu trafiğe çıktıktan 3 sene sonra ilk kez tüvtürk de fenni muayeneye gitmeden önce km leri düşürülebilir! Bu sebeple bence ne olursa olsun 3 yıl garantisi olan fluence alınacak ise ilk 3 yıl yetkili servise gitmiş bir araç almanın önemi büyük. (her reno yetkili servisinden sorgulatabilirsiniz alacağınız aracı plaka değişme ihtimaline karşı şasi no ile de sorgulatabilirsiniz) Böylelikle hem aracın km sinden emin olursunuz hemde doğru motor yağı konulduğundan emin olursunuz, yağ demişken bu araçlar partikül filtreli olduğundan uygun vasıflı ( C serisi low SAPS yağ, reno C4 öneriyor) yağ kullanılmaz ise 130-150 bin li km lerden sonra (tabi güzel mazot ta buna etken) partikül filtre sorunları ile karşılaşılabilir. km si ile oynandı ise yağ eksiltme, egr arızaları enjektör arızaları vs peş peşe gelir maalesef.
    Pekiii ilan da bir aracı beğendiniz gittiniz görmeye ekspertize götürmeden yani 250-500 lira buraya para ödemden önce neye bakılmalı?
    cep telefonunuzun ışığını yakın egsozundan içeriye ışığı tutup bakın hatta soğuk ise parmak sokun (ciddiyim) eliniz kirlenmiyor ve içi sıfır araç misali ışıl ışıl nikelaj parlıyorsa ise ne güzel yok elini is oluyor ve içerisi parlak değilde mat ise hemen uzaklaşın oradan
    Yağ çubuğunu çekin, silin, yağın sürekli temas ettiği kısım sildikten sonra çubuğun diğer kısmına göre biraz daha koyu renkli kirlimsi olabilir ama bu renk farkı kirlilik durumu ne kadar fazla ise anlayın ki bu aracın yağ bakımını ya geciktirmişler yada kalitesi düşük, (sanayide) tam yerine yarı sentetik yağ (mesela castrol magnatec) koymuşlar demektir.
    Kaputu açınca solda soğutma sıvısı haznesi göreceksiniz yarı şeffaf gibi.
    Bu haznede ki su berrak olmalı o yarı şeffaf kutu kirlenmemiş sararıp bozarmamış olmalı değilse yine uzaklaşın oradan (aracın km si düşürülmüş olabilir) içerisindeki antifirizli su orj de sarımtırak hidrolik yağı rengindedir, bence hiç ellenmemişi makbulümdür, çünkü artık antifirizler long life ve organik olduğundan uzun yıllar değişim gerekmemektedir, ama aracınızı sanayiye götürürseniz işgüzar ustalar "abi antifirizinizi de değitirelim yenileyelim mi?" der sırf para kazanmak için genelde de kırmızı renk koyarlar (pembemsi de olur) buradan aracın sanayiye gittiğini de anlayabilirisniz. Ama birde yeşil yada mavi renk inorganik antifiriz koyulmuş ise o araca yine hemen uzaklaşın oradan.
    Bunlar genel dikkat edilmesi gerekenler, bir de icon alırken her iconda olmayan özellikler var maalesef ona dikkat etmenizi tavsiye ederim, dıştan baktığınızda optik far olmasına rağmen içindeki ampulu normal halojen (sarı) ampul olan var xenon olan var, arka kapılarda ve arka cam önünde perde, kapılar kilitlendiğinde kendisi otomatik kapanan yan dikiz aynaları, sunroof, elektrikli yada kollu manuel el freni, sadece orijinal fabrika çıkışlı r-link denen navigasyonu olan araçlarda arka kapılarda hoparlör deliği dışında birde tweeter delikleri olur değilse navi sonradan takılmış demektir, 16" rüzgar gülü jant var birde 17" diğer tip jantlı olan var, sadece 2013 de ön park sensörü vardır, 2013 de yok ise ya ön tampon değişmişitir (yan sanayi ile) yada 2012 model olup 2013 de trafiğe çıkmış ilk yeni makyajlı seride yoktur.
    Bir de alacağınız araç (fluence) 70-80.000 km yi geçmemiş ise üzerinde orj bridgestone turanza lastik olması gerekir değişmiş ise km ile oynanılmış olabilir. (ben 70 binde aldım turanza vardı şimdi 90 bin de aracım değişim için primacy4 çıkmasını bekliyorum)
    Aklıma gelen ve ikinci el araç almak isteyenlere tavsiyem bunlardır, biraz uzun ve karmaşık olmuş olabilir af ola.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: foresteng.

    quote:

    Orijinalden alıntı: foresteng.

    geçen hafta cumartesi ufaklığı babamlara bırakıp, parçacılardan yağ çubuğu bakacaktım.. Ne diyebilirim sağ olsun haramidere Toryum AVM nin önünden geçerken yan yoldan kontrolsüzce çıkan bir bayan şoför, o kadar korna selektör yapmama ve kaçmaya çalışmama rağmen geldi E5 üzerinde bana sağ arka kapıdan çarptı.. Bütün plan haftasonu vs berbat oldu.. neyseki cana; ne bize ne de bize çarpan hanımefendiye bir şey olmadı.. Onun ( fiesta) sol ön çamurluk komple içeri girdi; benim arka kapı içine girdi.. Büyük ihtimalle vakum ile çözülecek ama boya illaki ister..

    Aracı ancak bugün servise bırakabildim.. Usta kapının değişmesi gerektiğini belirtti. Ben vakum işlemi istedim ama o; ön kapı olsa bu hasarı vakumla düzeltiriz ama arka kapı hem içe hem de dışa bükümlü orjinal formu yakalayamayabiliriz ve sizde memnun kalmazsınız dedi. Ufak bir darbede sacın orjinal formu bozulduğu için kolay deforme olur diye belirtti. Bende kabul ettim kapının değişmesine.. büyükşehirde yaşamanın cilveleri işte, ilk arabama da sitenin kapalı otoparkında komşu çarpmıştı. Aslında önemli olan kendi görüşüm tabi, bir araçta yürüyen aksam ve mekanik aksamın sıkıntılı olmaması.. Aynı insan vücudu gibi...

    Araç alım satımında hasar yüzünden tamir görmüş parçanın değiştirilmesi yerine değişmeden tamir görmesinin daha muteber olmasının mantıklı bir sebebini anlayabilmiş değilim.

    Mantıken o parçanın değişmesi daha iyi değil mi? Fakat nedense bizde parçanın tamir görmüş ama değişensiz olması daha makbul oysa ne güzel işte; adam o parçayı yenisiyle değiştirmiş daha ne istiyorsun? Yok abi değişmese, tamir görse daha iyiydi.




  • Arkadaşlar bu başlık altında sadece ve sadece Megane 3 ve Fluence araçlarına ait bilgiler sunulacaktır. Sadece bu araçların sahiplerinin görüş yazmasını istiyoruz. Bilgi eklemek isteyen arkadaşların da kendi yorumlarını değil, elle tutulur, doğru ve gerçek bilgileri paylaşmasını istiyoruz.

    Başka bir başlık altında yazmış olduğumuz gerçek bilgileri, fotoğrafları buraya yavaş yavaş ekleyeceğiz. Amacımız bu araçlardan birini almak isteyen arkadaşlarımızın en kısa yoldan gerçek bilgilere, yorumsuz bilgilere ulaşmasını sağlamak.

    Paylaşımlar ilerleyen sayfalarda kaybolmasın, karışmasın diye buradan güncelleyeceğim

    1- Çok fazla detay içermeyen bir test sürüşü yorumu

    http://www.yicit.com/2009/11/renault-fluence-blogger-test-surusu/

    2- Fluence Broşüründen 3 sayfa

    http://img21.imageshack.us/img21/4852/610910dsc3816.jpg

    http://img21.imageshack.us/img21/7462/564894dsc3818.jpg

    http://img21.imageshack.us/img21/6587/958749dsc3819.jpg


    3- Bazı detaylar için

    http://www.gelindir.org/Haber/1360/Yollarin_KRALI_FLUENCE_Taniyalim.html


    4- Megane III HB Reklam Müziği
    Sebastien Tellier - Divine


    KULLANICI LİSTESİ

     *** Renault FLUENCE Sevenleri ve Kullanıcıları Grubu ***



     *** Renault FLUENCE Sevenleri ve Kullanıcıları Grubu ***



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msaltik -- 25 Aralık 2012; 15:29:56 >







  • diamond4000 kullanıcısına yanıt
    Dostum durum bahsettiğiniz gibiyse bence her şey normal.

    Bahsettiğiniz Fluence tahminimce 1.300 kg civarında sınıfına göre ağır bir araba ve üstelik CVT otomatik vites olduğu için haliyle bir hantallık olabilir. Atmosferik 115 beygir sizi uçurmaz ama üzmezde. Benzinli araçların motor devir çalışma eğrisini aşağıya ekledim.

     *** Renault FLUENCE Sevenleri ve Kullanıcıları Grubu ***

    Buradan göreceğiniz gibi bu grafikteki araçlar maksimum güce 5500 - 6000 dakika devirde ulaşıyor. Siz 3500 - 4000 devir vurursam ancak istediğiniz hıza ulaşıyorum diyorsunuz. Gaza basıp devir sayısını 5500 civarlarına getirdiğiniz aracın sandığınızdan daha fazla güç ve performns ürettiğini görürsünüz. Benzinli araçların motor performans / devir eğrisi bu şekildedir. Aracın maksimum gücüne ulaşmak için kendi dediğiniz gibi 5-6 nin devre ulaşmanız gerekiyor ve bu çok normal. Düşük devirlerde maksimum güce ulaşmak dizel motorlara has bir durum

    Rodaj döneminden sonra herkes arabanın çok açılacağını söyler ama ben buna inanmıyorum daha doğrusu günümüzde rodaj diye bir şeyin kalmadığını düşünüyorum. Rodaj olayı 70'li yılların teknikleriyle üretilen arabalar vardı. Şimdi her şey değişti rodaj filan kalmadı. Son 20 yıldır aldığım araçların hiç birinde bahsedilen rodajlı kullanıma dikkat etmedim. İsteyen rodaj dönemi sürüşü uygulayabilir ve bir şey kaybetmez elbette.


    Dizel motorların çalışma eğrisi benzinliye göre çok farklıdır. Dizel motor performans eğrisini aşağıya ekledim. Bu grafikten göreceğiniz gibi dizel motorlar maksimum torka 1.750 - 2000 dakika devirde ulaşır ve 3000 dakika devirden sonra motor güç kaybına uğrar yani dizelin üstün olduğu devirler 2000 - 3000/3500 dakika devirler arasıdır. Benzin motorlu araçlar gerçek gücüne 5000 dakika devirden sonra ulaşır.

     *** Renault FLUENCE Sevenleri ve Kullanıcıları Grubu ***


    Sorunuzun cevabını zaten sorunuzun içinde saklı

    quote:

    gecen gun hyundai i20 kullandim 1.4 dizel manuel fisek gibi gidiyor varya.


    Sözünü ettiğiniz Hyundai i20 1.4 dizel aracın torku en az 220 - 230 nm den aşağı değildir. Sizin Fluence'in torku tahminimce 150 nm kadardır. Turbo beslemeli motorların getirdiği en büyük avantaj yüksek tork gücüdür. Bahsettiğim turbo beslemeli araçlarla yokuşları düz yol gibi çıkarsınız. Herkes dizel motorlu tercih edenlerin bu seçimi yakıt ekonomisi yönünden yaptığını düşünür ama sanılanın aksine çoğu kişide dizel motorlu araçları yüksek tork gücü için tercih eder aynı benim gibi. Bahsettiğiniz 1.4 dizel i20 hem hafif hemde turbo beslemeli bir dizel motora sahip olması sebebiyle dediğiniz gibi fişek gibi gider.

    Sahip olduğunuz aracı aldığınıza pişman olmanız doğru değil. Benzin motorlu araçların performans eğrisini yukarda verdim. İstenilen performansa ulaşmak için 5.000 - 6.000 dakika devirlere kadar çıkın bakın göreceksiniz aracınız istediğiniz gibi hızlı gidecektir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi celebic -- 22 Mayıs 2015; 15:21:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kent31

    quote:

    Orijinalden alıntı: pcwolf28

    quote:

    Orijinalden alıntı: kent31

    Sanki bu araba beni gıdıklıyor

    Tamam araba çok iyi değil de sevenlerin arasında bu şekilde konuşmanın anlamı ne?
    Başka markada yazsan seni taşlarlardı

    Bu araba komik tipi tasarlamış taşlamak için üretmişler arabayı sanki

    Arkadaşlar merhaba,

    Her mesaja cevap vermeyelim. Bu kişinin profiline girip önceki mesajlarına bakarsanız ne demek istediğimi anlayabilirsiniz. Belli ki çocuk yaşta biri ve mesaj sayısını artırmaya çalışıyor. Selamlar




  • Neden satıyorsunuz ki, yerine alacağınız c segmenti aracın ne fazlası var fluenceden
  • http://i.hizliresim.com/pX0JQq.jpg



    FLUENCE ANKARA BULUSMASINDAN 1 KARE :)
  • Trgstuncay T kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    kısaca özetlemeye çalışayım.
    2015 ve üzeri fluence icon bakıyorsanız;
    bunların hepsi makyajlı dediğimiz serii dir, yani arka tamponun alt kısmı da aracın gövde rengi ile tamamen boyalıdır, jantlar honda tipi dediğiniz tipte jantlara sahiptir ve sis farlarının arasındaki arka model yazısı tamamen nikelaj üzerine yazılmıştır. (2015 öncesinde model yazısının altında ince nikelaj çizgi vardır, jant modeli değişik ve 16" ile 17" de değişik modeldir, arka tamponun alt kısmı boyasız siyah renktir)
    Arka stoplardaki park lambası LED dir.
    2015 ve sonrası iconlarda ek paket farkı vardır.

    Ek pakete sahip olmayan iconlar da aynı model 16" jant vardır, el freni manuel kollu dur, sunroof yoktur, mercekli fara sahip olmasına rağmen xenon değil halojen ampullüdür, birde emin olmamakla birlkite galiba araç kilitlendiğinde dikiz aynaları kendiliğinden kapanmıyor.

    Ek paketlilerde ise 17" aynı model jant, düğmeli elektrikli el freni, sunroof, xenon farlıdır.

    2015 ve sonrası hiçbir araçta R-link denilen navigasyonlu ekran yoktur, görürseniz de bunlar sonradan araç kullanıcısı tarafından takılmıştır. Zaten fabrika çıkışlı R-link navigasyona sahip tüm araçlar (megane dahil) vitesin önünde usb girişi vardır ve arka kapıların üzerinde küçük hoparlör (tweeter) ızgarası görülür.

    EDC otomatik te ise önyargılarınız var ise kırın, 2006 megane daki otomatik 4 ileri yağlı tip denilen zamanı için iyi günümüz için evlere şenlik bir otomatiktir. Renault daki EDC bazı araçların çattallarındaki sorun nedeniyle revize edilmiş ve bu revize EDC ler 2014 yılından itibaren üzkemizdeki araçlarda kullanılmaya başlanmıştır.

    Bulunabilir ise 2011 megane scenic ve 2012 ile 2013 model EDC li renault araç alacaklar araç ile test sürüşü yapsılar.
    80-90 km/h hızda giderken 6. viteste olduklarından emin olmak için önce vites kolunu manuele getirin ekranda 6. viteste olduğunuzu gösteren rakamı gördükten sonra vites kolunu tekrar D ye alın, sonra araç sollamak istermiş gibi gazı kökleyin ve aracın kendiği vitesi 6 dan 5 çeksin (bu işi hafif yokuş yukarı yolda yapmak daha iyidir). İşte bu 6 dan 5 e geçerken ve araç ani hızlanmak için şanzımanı yüke bindirdiğinde bir ıığğğğyyyykk diye ağlama sürtünme sesi duyarsanız geçmiş olsun. (geçmiş sayfalarda 2013 model aracımda 90 binli km lerde bu yaşanılanlar anlatılmıştır)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sabitkale -- 7 Ağustos 2020; 10:12:0 >




  • Fluence Sevenleri merhaba,

    malum ülkemizde bolca renault olunca haliyle bolca da yan sanayi malzeme ve maalesef orijinaline çok benzetilmiş orijinal diye satılan yan sanayi, taklit malzemeler de bolca bulunmaktadır.

    Bu nedenle en basitinden aşağıdaki filtrelerin resimlerini inceleyerek orijinalliği konusunda fikir sahibi olabilirisniz.


    Yağ filtresinin orijinali zaten ucuz olduğu için orijinale benzetilmiş yağ filtresi bulamazsınız yoktur, fakat biraz daha ucuza belki farklı marka yağ filtresi bulunabilir. Renault bu filtreyi Purflux firmasına yaptırmaktadır ticari ismi Purflux LS933 dür ve Fransadaki fabrikasında üretildiği için ambalajında Made in France yazar.


    Yakıt filtresini ise Renault Ufi firmasına yaptırmaktadır. Ufi firmasıda bunu Çindeki fabrikasında üretmektedir. Bu nedenle orijinal ambalajın üzerinde Made in China yazar.


    Hava filtresinide Purflux firması yapmaktadır, Purfluxun slovenyadaki fabrikasında üretilmektedir bu nedelen ambalaj üzerinde Made in Slovenia yazar. Hava filtresinin emişe göre iç kısmında olan boydan boya filtrenin dağılmasını engelleyici şerit vardır çok kalitesiz ve uyduruk filtrelerde bu şerit yoktur, olmaz. (resimde mavi ok ile gösterilen şerit)


    Polen filtresinide Mann firmasına yaptırmaktadır. Bu nedenle de bunun üzerinde de Made in Germany yazar, uyduruk filtreden ayırmanın bir yolu da her iki yandaki taşıyıcı gövde orijinalde kalın ve mukavemenetli olur esnemez, uyduruk filtrede ince ve esnek olur.


    Ayrıca bir tanıdığım 2014 model 120.000 kmdeki Fluencesi sabahları geç çalıştığı (geç marş alma, 8-9 gır gır dan sonra) için amatörce önce 4 adet kızdırma (ısıtma) bujisini değiştirtmiş, değişen birşey olmayınca bana danıştı, mazot filtresi orijinal değil ise orijinal ile değiştirin dedim sorun düzelmiş.


    Ben genelde duruma göre ya Akbay Renault dan alırım yada Tan Oto dan (renaulttoptancisi.com) dan alırım bu sefer 4 filtre toplamda 70 lira daha uygun olduğu için Akbay dan aldım.


    Yağ Filtresi : 24

    Mazot Filtresi : 185

    Hava Filtresi : 90

    Polen filtresi : 110


    Toplam : 409 lira , Tan Oto da 479 lira idi.



     *** Renault FLUENCE Sevenleri ve Kullanıcıları Grubu ***


     *** Renault FLUENCE Sevenleri ve Kullanıcıları Grubu ***


     *** Renault FLUENCE Sevenleri ve Kullanıcıları Grubu ***


     *** Renault FLUENCE Sevenleri ve Kullanıcıları Grubu ***


     *** Renault FLUENCE Sevenleri ve Kullanıcıları Grubu ***


     *** Renault FLUENCE Sevenleri ve Kullanıcıları Grubu ***



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sabitkale -- 10 Mart 2021; 16:25:55 >




  • EyezBerg kullanıcısına yanıt

    aracı 3 yaşında aldım 9 yıldır bende tüm seceresini biliyorum. Aldığım yer de eskişehir yolunda isim vermiyormuş gibi yapayım n***lu 2. el di. Aldıktan sonra göstergede 43.km ye gelemeyip sıfırlıyordu. Gösterdiğim elektronikçiler km ile oynandığını serviste yapıldığını söylemişlerdi. n***lu aracı kontrol edip geri almak istedi ancak düşürülen miktar 30.000km ve hasarsız bir araç olmasından ve o dönemde renault un geri çağırıp sorunlu airbagleri ve direksiyon simidi ve vites kolunu değiştirmiş olmasından dolayı ücretsiz bakım ve bir iki gözüme batan aksaklığı tamir etmeleri karşılığında iade etmeyip kullanmayı tercih etmiştim.


    9 yıl içerisinde çok farklı ustalara gittim hepsinin bir falsosu çıkıyor. Bazısı hemen hallederiz tipinde ama beceremiyor, bazısı burnundan kıl aldırmıyor ben çok ustayım diyor ancak ustalığı sadece motorda başka noktaya gelince onu bilmiyorum demiyor vs. Artık bakım ve motor, ön düzen için belli yerlere, diğer işler için farklı ustalara götürüyorum. şöyle götüreyim her işi halletsin ustası malesef bulamadım.


    Bazı işlerde mecbur CLIP gerekiyor, o zaman mecbur gidilecek yerler belli vs. Yetkili servis bile çözüm bulma değil para alma kafasındayken ustalar da artık asimile oldu bence, bilgisayara bağla değiştir sıradaki moduna geçtiler.


    Müstakil evim olsa takım taklavatı alıp, bir de lift alıp kendim yapasım var açıkçası :)


    Dünyada bu kadar eski araba tamir edip edip kullanma durumunda kalan başka ülke yoktur sanırım.





  • Beyler başlığınızı yeni gördüm. Ben de kısaca başımdan geçen bir olayı anlatayım istedim.

    Nişanım'da Fluence kiraladım. İçi gerçekten çok geniş bir araba. Hatta uzun yol da yaptım kesinlikle yormadı. Seri ve güven veren bir araç. Dizeldi. Yakıt konusunda da hiç üzmedi. Daha da önemlisi nişan günü salona giderken (hızım 55-60 arası) şehir içinde bir volvo s40'a ortasından çarptım. Sol ön kapıdan yani. Volvo 90 derece sağ döndü kapı baya içine çoktü, fluence'de sadece çamurluk ve sinyal kırıldı. Abartmıyorum gerçekten.

    Genel olarak Renault'u sevmem ama Fluence ve Latitude benim için güzel otomobillerdir.

    Bir Hyundai kullanıcısı olarak bu başlığa girip Fluence kullanıcılarına bunu söylemek istedim. Yiğidi öldür hakkını yeme demişler.




  • p4ozgur kullanıcısına yanıt
    Çektiğiniz cd markasını değiştirin bende de buna benzer bir sorun olmuştu, birde en düşük hızda çekiyorum ben genelde sizde bi öyle deneyin isterseniz. En garanti yol tabi bi fluencete veya meganeda çalışan cd bulup kendi aracınızda deneyin

    Bende çok araştırdım bu navigasyonları arabaya ayrı bir hava kattığı ortada ama bence verdiğimiz paranın karşılığını vereceğini zannetmiyorum. Güneş ışığında ekran kaliteleri genellikle kötü. Ben arabada video, film izleme olayınıda pek kullanacağımı zannetmiyorum. Geriye bir navigasyon kalıyor ondada güncelleme derdi var birde tekbir programa bağlı kalıyorsunuz. Navigasyonların işlemcileride ortada bu konuda bence o kadar para veriyoruz akıllı telefonları kullanmak bana daha mantıklı geliyor. Zaten araçta bluetooth olduğundan navigasyon sesinide radyodan veriyor gayet kullanışlı oluyor benim için.




  • Yani kullanmasam ne kotubaraba bu fluence diyecegim.ya 2011 modelleri mersedese imal ettirmisler ben o sebepten memnunum ya sizler hep mersedes kullanmissiniz reno cok dusuk kaliyor. Benim direksiyonumda bahsettiginiz sorun mevcut degil parmagimla cevirebiliyorum , elektrikli direksiyonda hidrolik olmaz zaten sizinki bi ihtimal arizali.gecen ay 15 saat suren yolculuk yaptim, 7 saat tipi altinda gittim yuksek suratede ciktim 15 saat sonra arabadan indigimde ne bir yorgunluk ne bir agri. Demem oki begenmiyebilirsiniz ama begenip kullanan cok ta memnun olan bir kullanici kitlesi var. Ayrica bahsettiginiz islikbsesi vb bende mevcut degil 130 km de bile gayet sessiz. Size kazali arac vermis olmasinlar bence arac degisimi isteyin.hayirli gunler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tasshelhoff -- 3 Mayıs 2015; 14:06:19 >
  • Bu birazda önyargı meselesi. Nasıl görmek isterseniz öyle görürsünüz.

    Bir çok otomobil üreticisi elektrik destekli direksiyon kullanıyor. Arıza çıkması durumu hidrolik direksiyonla aynı. Elektrik destekli direksiyon motordan çok daha düşük güç çeker daha tadarrufludur. Arıza çıkarma sıklığı daha az çözümü çok daha ucuzdur.

    Fluence fiyat/performans olarak kendi segmentinde üst sıralarda yer alır. Muadili VW Jettalar Meksika yapımı olup ön cam hatalarından başlayan bir dolu sorun yumağı otomobildir. Aynı donanımlarda olan modeller arasında yaklaşık 10 bin TL fark vardır.

    Bunların yanı sıra Renault dCi motor bugüne kadar üretilmiş en başarılı dizel motordur. Alman yıldızı bile A serisi modellerinde Renault dCi motoru kullanmaktadır.

    Elbette Fluence mükemmel bir araba değildir ancak vaktiniz olursa muadili araçları forumlarda kullanıcı tecrübelerini okuduğunuzda en az sorunlu otomobillerin içinde Fluence'i bulursunuz.

    Ancak marka algısı olarak Renault düşüktür. Renault adını duyan burun kıvırır. Renault deyince akla gelen Toros veya R.9 modelleridir. Ancak Renault son 5-6 yıl içinde çok büyük gelişim içindedir. Bu fark Megane ve Fluence modellerinde çok bariz görülebilir.

    Renault'nun avukatı değilim, babamın fabrikasında da üretilmiyor. Ancak Renault bu kadarda hor görülüp ezilecek bir otomobil değildir. Selamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: finansmen1

    Aslında ben de istiyorum öyle bir eğitim almak. Kullandığınız araca daha hakim olursunuz. Bilinçli kullanırsınız. Mesela ben dizel Fluence'den sonra evde parkta yatan C180 ile neler yapılabileceğini daha net idrak etmiş oldum.


    Şimdilerde durum nasıl haberim yok ancak güvenli sürüş teknikleri aslında bir çok sürüş tekniği içeren çok geniş bir eğitim. Günde 3-4 saatlik derslerle toplamda 20 saat civarı süren bir eğitim. Kısaca bir şey söylücem; bu eğitime kadar fren yapmayı bilmiyor muşum. Hoca bana bağıra çağıra nasıl fren yapacağımı nasıl pedala basacağımı öğretmişti sağolsun. Devrilen arabadan çıkmaktan tutunda, emniyet kemeriyle ilgili bir çok şeyi öğretiyorlar. Keşke her sürücü bu eğitimleri alabilse.


    * Anti-skid ( kaygan zeminlerde sürüş eğitimi / bu eğitimi pratik olarak almak gerekiyor )

    * Pasif sürüş ( Trafikte kaza yapmamak mümkün olduğunca sizin elinizde. Bunun teknikleri pasif sürüşte )

    * Off-road ( 4x4 araçları kullanmanın teknikleri çok farklı. Yollardaki 4x4 sahipleri bu eğitimi almadıysa şayet o arabalara hava olsun diye binmiş olurlar )

    * İlk Yardım ( Aslında en önemli konu ilk yardımdır. Okullarda abuk subuk gereksiz bilgilerle çocukların kafasını dolduracaklarına her sene ders olarak müfredata eklense bugün sayısını tahmin edemeyeceğimiz kadar kişi hayatta olurdu )




  • finansmen1 kullanıcısına yanıt
    Araç sizin olsa chip tuning yapın diyecektim ama araç sizin değil. Şimdi yok yere cepten 600-700.-TL vermek olmaz. Chip tuning ile sizin araç 140 beygir ve 310-320 nm torka kadar çıkabilirdi. Kendi aracıma chip tuning yaptırmıştım, chip tuning bariz fark yaratıyor.

    Hocam kusura bakmayın ama sizin bahsettiğiniz bu Polo GT filan mıydı?
    Niye soruyorum çünkü sizin bahsettiğiniz Polo GT değilse maksiumum 80 bilemedin 85 beygir ve tork olarakta maksimum 110-120 nm tork üreten bir araç olması lazım. ( Polo için verdiğim değerler tahminidir )

    Şimdi siz 85 beygir/120 nm torkun, 110 beygir/240 nm torktan daha üstün olduğunu söylüyorsunuz? Doğru mu? Yok eğer GT ise size hak veririm. Çünkü GT'ler turbo beslemeli 150 beygir civarında bir motora sahipler.
  • celebic kullanıcısına yanıt
    Selam hocam elektronik ve yazılım mühendisiyim.

    Bu sistemi ticarete dökmek pek anlamlı ve ahlaki değil çünkü üzerinde pek çaba sarfetmeye gerek yok. Tablet tabanlı gayet basit bir sistem. Ayrıca meraklı arkadaşlar aynı sistemlerin donanımhaber forumlarında ve youtube vs. sitelerde bulabilirler. Bütün yazılımlar zaten mevcut. Böyle bir sistemin toplam maliyeti her şey dahil 400-450 tl arasında değişiyor. Ayrıca tablet olduğu için söküp yanında götürebiliyorsun. Ben nexus 7 kullandım çünkü nexus 7'nin ekran çözünürlüğü çok iyi.

    Tabi işi daha da ileri götürmek mümkün. Tüm kontrolleri direksiyon üzerinden ya da bir joystick üzerinden yapabilirsiniz. Ancak ben o kadar ileri gitmeyeceğim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: snowmanraze

    ha beyler simdi babamın arabasını kullanıyorum.2012 fluence arabada telefonu bluetooth ile baglama olayi var telefona telefonla konusmak icin ama gelen arama sesini hem kabin icine hemde kabin disina yolluyo o nu nasi kapatabilirim rezil oldum bugun

    kabin dışına nasıl ses yolluyor. arabanın dışında hoparlör mü var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cgr1903


    quote:

    Orijinalden alıntı: ccaparli

    quote:

    Orijinalden alıntı: cgr1903

    ARKADAŞLAR BİR SORUNUM VAR DİZEL KULLANICILARINA

    arkadaşlar aracı 1.5 ay önce aldım araç 37.000 km 2011 dizel 1.5 dynamic manuel servis bakımlı araçta bazen söyle bir sorun var 5 veya 6 viteste oluyor 1.500 devirde giderken motor ve devir saati titreme devir bir 1.500.1700 arası dalgalanıp duruyor vites düşürünce sıkıntı yok sadece 5 ve 6 da bu sorunu yapıyor. Hızlanmaya çalışırken araç çekemiyor vites düşürünce sorun kalmıyor ama bunu hız sabitleyicisinde de yaşadım 6 viteste 70 ile giderken rampaya geldi araç ve devir titremeye başladı araç hızlanmaya çalışırken bu durum oluyor düzlükte bir sıkıntı yok. BU NORMAL BİR DURUM MU yoksa bir sıkıntı mı var benim arabada. Buna benzer sorun yaşıyan oldu mu...


    birde arka koltuklardan ince cik diye bir ses geliyor kasiste v.s her çukurda bunu engelleyebilen varmı. yada bu sesle ilgili çalışması olan.

    şanzıman oranlarının EDC 6 vites ile aynı olduğunu varsayarak yaptığım denemelerden yararlanarak şöyle bir yorum yapmak istiyorum.

    Aracım EDC şanzımanlı 1.5dci.

    düz yolda (hız sınırlayıcı ile denedim) 74 km/s 6.vitesin giriş hızı. Yani 5. viteste giderken 2000 devirde EDC 6 ya atıyor ve bu esnada araç yaklaşık olarak 1800 devir civarlarında gidiyor. hız göstergesinde yaklaşık 4-6km arasında gezen okuma farkı var + yönde. Yani araç 74 le gidiyorum derken aslında 68km/s civarlarında seyrediyor. 74 km/s den 72 ye düşürdüğünüzde araç hemen 5. vitese dönüyor.

    Dolayısı ile düz yolda yük çok azken bu araç 6.viteste minimum 68-70km/s de gidiyor. 74 ile yokuşa girdiğinizde yine 5.vitese alıyor güç kaybı nedeniyle.

    Yani 70km/s min değerken yokuşa vurduğunuzda aracın titremesi gayet normal çünkü motor güç üretemiyor.

    edit: Eğer devir saatiniz araç hareketsiz ya da boş viteste dururken oluyorsa hava akış metresine baktırın ondan da olabilir.

    Diğer sorunuz olan o gıcırtı gibi ses ön takımda bulunan kauçuk kısımlardan (salıncak, amortisöz, z rot vb. parçaların kauçukları) geliyor. -3 'C gibi soğuk havalarda başlıyor. 0 derece ve sonrasında azalıyor. Fluence te yine o sesler gayet az, önceki aracım Corsa C'de resmen araba dağılacak sanıyordum.

    Bilgiler icin tskler yeni yeni dizeli öğreniyoruz

    turboya sahip dizel araçların beygir tork grafiklerini benzinli modellerle kıyaslarsanız direk gözünüze çarpar zaten, benzinli araç devirle orantılı tork verirken, dizel araç turbonun güç üretebildiği devir bandına gelene kadar benzinli gibi davranır, ancak o devirden sonra sabit bir şekilde maksimum tork üretir (düz çizgi). Dolayısı ile turbo dizelde her zaman düşük devir yakıt ekonomisi de sağlamaz aksine boğulur.

    1.5dci lar da önceden de belirttiğim gibi 1700 de güç üretmeye başlar turbo bu nedenle, aracı 1900-2100 devir aralıklarında kullanırsanız hem motor gücü verimli olur hem de tüketim aracın en düşük değerlerinde olur, araç boğulmaz, az yakar.




  • bende alırken fluenceden çok şikayet var neden diye sormuştum bayideki ilgili arkadaşa..şikayetler alt modeller için oluyor.onlar genellikle filo satışı için şirketlere yönelik üretildiği için malzeme kaliteside ona göre oluyor demişti..dolayısıyla fluence almayı düşünen kişiler üst donanım dışında diğer seçenekleri hiç düşünmeliler..ama araba işi birazda şans işi..kronik bozukluklar dışında sürücüylede alakalı..
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.