Şimdi Ara

Arabam yolda giderken çok titriyor. tekerlek ile ilgili sorun, nasıl çözebiliriz.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (2 Mobil) - 2 Masaüstü2 Mobil
5 sn
24
Cevap
2
Favori
134.330
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 99 model passat araca sahibim.araçta 3. kış dönemini geçiriyorum. 2 yıldır kışları kullandığım sava marka vakumlu lastikleri geçen hafta tekrar taktırdım. balansları yapıldı ve arabaya lastikler takıldı. fakat daha önce karşılaşmadığım bu sene çok dikkat edilecek şekilde arabada bir sallanma titreme hissettim. özellikle 100 km hızdan sonra araba çok fazla sallanmaya başlıyor. lastikleri taktırdığım yere gittim kış lastikler sallar titretir normal dediler fakat ben daha öncede aynı lastikten aynı şikayetleri hissetmiyordum. ön iki tekerleği tekrar balans makinasında bakıp balansın normal olduğunu tespit ettiler arkalar sarsıntıya sebep olmaz diyip pek ilgilenmeden aracı servisten çıkardılar.


    tekerlerin balansları geçen hafta lastik değişiminde yapılmıştı. önler tekrar kontrol edildi arkalar kontrol edilmedi. peki sorun nerden kaynaklanıyor. ustaların arkalar pek sarsıntıya sebep olmaz demesine rağmen arka lastiklerde sorun olabilir mi. her hangi bir jantta problem olabilirmi. aracı nereye gösterip nerelerine baktırmak lazım. rotçuya götürüp bide rot ayarlarına mı baktırmalı.

    araç dört mevsim lastiklerinde böyle bir sarsıntı geçirmiyordu.

    bu konuda düşünce ve tavsiyelerinize ihtiyacım var. araçtaki sorun ne olabilir çözümü nasıl olur yardımcı olursanız sevinirim.

    şimdiden teşekkürler

    saygılarımla.







  • lastiklerin balans yapmasına benziyor durum. fakat balans test makinasında test devri düşüktür.
    lastiğin balansı normal olsada, iç tellerinde yada tabanında oluşmuş kırıklar sallama ve titreşim üretebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erkandere

    lastiklerin balans yapmasına benziyor durum. fakat balans test makinasında test devri düşüktür.
    lastiğin balansı normal olsada, iç tellerinde yada tabanında oluşmuş kırıklar sallama ve titreşim üretebilir.
    Benzer durumu ben de yaşadım. Araç 100 km hıza çıkıncaya kadar pek rahatsız edici titreme yoktu, ancak 120 km hıza çıkınca neredeyse zıplamaya başlıyordu. Lastikleri söküp balans makinesine takınca bir sorun yok diyorlardı. Birgün 120 km hızı geçince vites kolunun da titremeye başladığını farkettim.
    Her zaman gittiğim yerden farklı birkaç yere götürmeye karar verdim balans için. Götürmeden önce de tekerlekleri dikkatle inceledim. Hem ön hem de arka jantların çapraz şekilde birinde çok hafif bir ezilme vardı. Buğday tanesinin sığacağı kadar bir eziklik....

    Lastik hava basınçlarının düşük olması nedeniyle çukura girerken jant taşa vurmuş ve ezilme böylece oluşmuş. Jantları düzelttikten sonra da daha az olmakla birlikte titreme devam ediyordu. Bu kez de rot balansı yapıldı ve titreme tamamen kesildi.

    Doğrudur arka lastikler ön lastiklere benzer şekilde titreme yaptırmaz ancak makaslı ticariler gibi aracın arkası zıplıyorsa arkalarda da problem var demektir. Yalnızca direksiyon ve vites kolunda titreme varsa hem ön lastikler hem de rotları kontrol ettirmeni öneririm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erzurum lu

    Benzer durumu ben de yaşadım. Araç 100 km hıza çıkıncaya kadar pek rahatsız edici titreme yoktu, ancak 120 km hıza çıkınca neredeyse zıplamaya başlıyordu. Lastikleri söküp balans makinesine takınca bir sorun yok diyorlardı. Birgün 120 km hızı geçince vites kolunun da titremeye başladığını farkettim.
    Her zaman gittiğim yerden farklı birkaç yere götürmeye karar verdim balans için. Götürmeden önce de tekerlekleri dikkatle inceledim. Hem ön hem de arka jantların çapraz şekilde birinde çok hafif bir ezilme vardı. Buğday tanesinin sığacağı kadar bir eziklik....

    Lastik hava basınçlarının düşük olması nedeniyle çukura girerken jant taşa vurmuş ve ezilme böylece oluşmuş. Jantları düzelttikten sonra da daha az olmakla birlikte titreme devam ediyordu. Bu kez de rot balansı yapıldı ve titreme tamamen kesildi.

    Doğrudur arka lastikler ön lastiklere benzer şekilde titreme yaptırmaz ancak makaslı ticariler gibi aracın arkası zıplıyorsa arkalarda da problem var demektir. Yalnızca direksiyon ve vites kolunda titreme varsa hem ön lastikler hem de rotları kontrol ettirmeni öneririm.

    Alıntıları Göster
    bendede olmuştu 160 km de uçaçak gibi oluyordu , ne balans ne rot tutmadı lastiklerin telleri kırılmış dediler 4 lastik aldım şimdil çok güzel oldu eski ve dişi bitik lastik titreme yapabiliyor hatta içten telleri kırılmış olabiliyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Erzurum lu

    Benzer durumu ben de yaşadım. Araç 100 km hıza çıkıncaya kadar pek rahatsız edici titreme yoktu, ancak 120 km hıza çıkınca neredeyse zıplamaya başlıyordu. Lastikleri söküp balans makinesine takınca bir sorun yok diyorlardı. Birgün 120 km hızı geçince vites kolunun da titremeye başladığını farkettim.
    Her zaman gittiğim yerden farklı birkaç yere götürmeye karar verdim balans için. Götürmeden önce de tekerlekleri dikkatle inceledim. Hem ön hem de arka jantların çapraz şekilde birinde çok hafif bir ezilme vardı. Buğday tanesinin sığacağı kadar bir eziklik....

    Lastik hava basınçlarının düşük olması nedeniyle çukura girerken jant taşa vurmuş ve ezilme böylece oluşmuş. Jantları düzelttikten sonra da daha az olmakla birlikte titreme devam ediyordu. Bu kez de rot balansı yapıldı ve titreme tamamen kesildi.

    Doğrudur arka lastikler ön lastiklere benzer şekilde titreme yaptırmaz ancak makaslı ticariler gibi aracın arkası zıplıyorsa arkalarda da problem var demektir. Yalnızca direksiyon ve vites kolunda titreme varsa hem ön lastikler hem de rotları kontrol ettirmeni öneririm.



    2006 model aracımın bridgestone b390 orjinal lastikleri artık 40000 km yapmıştı. Balansda yapılsa titreme yapıyordu.
    Şimdi goodyear vector 4 seaons 4 mevsim aldım. Hemen kesildi. Lastikta eskiyor zamanla haliyle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: eteksen

    quote:

    Orijinalden alıntı: Erzurum lu

    Benzer durumu ben de yaşadım. Araç 100 km hıza çıkıncaya kadar pek rahatsız edici titreme yoktu, ancak 120 km hıza çıkınca neredeyse zıplamaya başlıyordu. Lastikleri söküp balans makinesine takınca bir sorun yok diyorlardı. Birgün 120 km hızı geçince vites kolunun da titremeye başladığını farkettim.
    Her zaman gittiğim yerden farklı birkaç yere götürmeye karar verdim balans için. Götürmeden önce de tekerlekleri dikkatle inceledim. Hem ön hem de arka jantların çapraz şekilde birinde çok hafif bir ezilme vardı. Buğday tanesinin sığacağı kadar bir eziklik....

    Lastik hava basınçlarının düşük olması nedeniyle çukura girerken jant taşa vurmuş ve ezilme böylece oluşmuş. Jantları düzelttikten sonra da daha az olmakla birlikte titreme devam ediyordu. Bu kez de rot balansı yapıldı ve titreme tamamen kesildi.

    Doğrudur arka lastikler ön lastiklere benzer şekilde titreme yaptırmaz ancak makaslı ticariler gibi aracın arkası zıplıyorsa arkalarda da problem var demektir. Yalnızca direksiyon ve vites kolunda titreme varsa hem ön lastikler hem de rotları kontrol ettirmeni öneririm.



    2006 model aracımın bridgestone b390 orjinal lastikleri artık 40000 km yapmıştı. Balansda yapılsa titreme yapıyordu.
    Şimdi goodyear vector 4 seaons 4 mevsim aldım. Hemen kesildi. Lastikta eskiyor zamanla haliyle.

    Alıntıları Göster
    lastigin formu bozulmuistur muhtemelen
    aynisi bende polo varken basima gelmisti sorun arka lastik te atiklik ti cozum yenisini almak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    lastigin formu bozulmuistur muhtemelen
    aynisi bende polo varken basima gelmisti sorun arka lastik te atiklik ti cozum yenisini almak

    Alıntıları Göster
    Arka lastikleri one ,onlastikleride arkaya taktir dene,ikincisi ise lastikleri arabanin
    uzerindeyken balans yaptir kesinlikle duzelir.
    Araba uzerindeki lastikleri balans yapmak icin onunde zimpara sarili silindir var onu
    tekere dayayip yapilan balans sekli,Kolay gelsin..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    Arka lastikleri one ,onlastikleride arkaya taktir dene,ikincisi ise lastikleri arabanin
    uzerindeyken balans yaptir kesinlikle duzelir.
    Araba uzerindeki lastikleri balans yapmak icin onunde zimpara sarili silindir var onu
    tekere dayayip yapilan balans sekli,Kolay gelsin..

    Alıntıları Göster
    ya lastikler gitmiş
    ya jantlar yamulmuş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Del Boske

    ya lastikler gitmiş
    ya jantlar yamulmuş

    Alıntıları Göster
    birde su linke bakarmisin lastiklerin donus istikametide degisik olabilir.
    lastigin yon tarifi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ulvi51 -- 30 Kasım 2009; 20:22:34 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulvi51

    birde su linke bakarmisin lastiklerin donus istikametide degisik olabilir.
    lastigin yon tarifi

    Alıntıları Göster
    üstadlar benim araçta ise
    ilk hareket anında direksiyonda bir titreme oluyor.
    arabanın hızı 80-90 lara varıp geçince titreme azalıyor.
    hatta 100 leri bulunca yok gibi azalıyor...
    aracım 2002 kangoo.
    cevaplar için teşekkürler...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karakahin

    üstadlar benim araçta ise
    ilk hareket anında direksiyonda bir titreme oluyor.
    arabanın hızı 80-90 lara varıp geçince titreme azalıyor.
    hatta 100 leri bulunca yok gibi azalıyor...
    aracım 2002 kangoo.
    cevaplar için teşekkürler...

    Alıntıları Göster
    genelde 90 klm ye kadar ön lastikler balans yapar 100 klm den sonra arkalastiklerin balansı hissedilir anladığım kadarıyla sizin arka lastiklerin balansı yapılmamış sadece önler kontrol edilmiş ama arkalar lastikler takıldıktan sonra balans yapılsa bile cık kısa zamanda lastik janta oturur dolayısıyla balans tekrar bozulur bu yüzden tekrar garanti balansı yapılır sizde ön lere baktırmış arkaları es gecmişseniz sorun bu ola bilir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: salim soyluk

    genelde 90 klm ye kadar ön lastikler balans yapar 100 klm den sonra arkalastiklerin balansı hissedilir anladığım kadarıyla sizin arka lastiklerin balansı yapılmamış sadece önler kontrol edilmiş ama arkalar lastikler takıldıktan sonra balans yapılsa bile cık kısa zamanda lastik janta oturur dolayısıyla balans tekrar bozulur bu yüzden tekrar garanti balansı yapılır sizde ön lere baktırmış arkaları es gecmişseniz sorun bu ola bilir

    Alıntıları Göster
    cevap için teşekkürler.
    bu akşam arka sağ teker patladıydı, istepneyi taktım ve şok anı.
    direksiyonda titreme namına bişey kalmadı...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: karakahin

    cevap için teşekkürler.
    bu akşam arka sağ teker patladıydı, istepneyi taktım ve şok anı.
    direksiyonda titreme namına bişey kalmadı...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar ben de başımdan geçen bir olayı anlatayım ;

    3 yıldır kullandığım kış lastiklerimi bu sene de değiştirdim , değiştirme esnasında balans ayarları yapıldı ve USTA araç hazır dedi beni gönderdi , ana yola çıktım ve hızım 80-90 çıktığında titreme ve acayip bir şekilde sola çekme yaşadım , ilk benzicide lastik basınçlarını kontrol ettim bir problem gözükmedi.Arkadaşım rot ayarının lastik değişim esnasında bozulmuş olabileceğini söyledi ve ben de rotçunun yolunu tuttum , tavsiye üzerine gittiğim usta lastik değişim esansında rot ayarı bozulmaz dedi , tekerleri çarpraz arka ön değiştirdi ve sorun giderildi.Benden sadece 10 tl alarak sorunu çözdü.Gerçekten iyi Ustaya denk gelmek çok zor , dürüst adam bulmak gerçekten çok zor.Başka bir rotçu yalandan bir rot ayarı yapar 40-50 tl alırdı.

    aracın sarsıntısı ön fren disklerinin çarpılmasından da olabilir.yüksek hızda hafif bir frende vuruntu varsa diskleri kontrol ettirmelisin.

    Rot , jant vs için Akçay otoyu tavsiye ederim , İkitelli Güngören-bağcılar San.Sit 14.Blok No:54




  • quote:

    Orijinalden alıntı: maxfer

    Arkadaşlar ben de başımdan geçen bir olayı anlatayım ;

    3 yıldır kullandığım kış lastiklerimi bu sene de değiştirdim , değiştirme esnasında balans ayarları yapıldı ve USTA araç hazır dedi beni gönderdi , ana yola çıktım ve hızım 80-90 çıktığında titreme ve acayip bir şekilde sola çekme yaşadım , ilk benzicide lastik basınçlarını kontrol ettim bir problem gözükmedi.Arkadaşım rot ayarının lastik değişim esnasında bozulmuş olabileceğini söyledi ve ben de rotçunun yolunu tuttum , tavsiye üzerine gittiğim usta lastik değişim esansında rot ayarı bozulmaz dedi , tekerleri çarpraz arka ön değiştirdi ve sorun giderildi.Benden sadece 10 tl alarak sorunu çözdü.Gerçekten iyi Ustaya denk gelmek çok zor , dürüst adam bulmak gerçekten çok zor.Başka bir rotçu yalandan bir rot ayarı yapar 40-50 tl alırdı.

    aracın sarsıntısı ön fren disklerinin çarpılmasından da olabilir.yüksek hızda hafif bir frende vuruntu varsa diskleri kontrol ettirmelisin.

    Rot , jant vs için Akçay otoyu tavsiye ederim , İkitelli Güngören-bağcılar San.Sit 14.Blok No:54

    Alıntıları Göster
    Hocam arka teker ile direksiyonun bi alakası olmaz direksiyon titrerse Ön jant yada lastiklerde sorun vardır.Direksiyon titremiyor arabada titreşim varsa arka jant veya lastiklerde sorun vardır.Yapıcağın en iyi şey ilk olarak iyi bir jant ustasına gideceksin.Eger jantlarında eğrilik var ise düzeltecek yoksa seni rotbalansçıya yönlendirir zaten o zaman sorun ya ön takımda yada lastiklerindedir.
    Ama dikkat et hocam uyanıklara denk gelme fazla maliyet çıkarmasınlar.İstersen İST'de isen jantçı ve rotçu önerebilirim.
    Sorunun çözülmesi dileğiyle....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: THEMRE_1

    Hocam arka teker ile direksiyonun bi alakası olmaz direksiyon titrerse Ön jant yada lastiklerde sorun vardır.Direksiyon titremiyor arabada titreşim varsa arka jant veya lastiklerde sorun vardır.Yapıcağın en iyi şey ilk olarak iyi bir jant ustasına gideceksin.Eger jantlarında eğrilik var ise düzeltecek yoksa seni rotbalansçıya yönlendirir zaten o zaman sorun ya ön takımda yada lastiklerindedir.
    Ama dikkat et hocam uyanıklara denk gelme fazla maliyet çıkarmasınlar.İstersen İST'de isen jantçı ve rotçu önerebilirim.
    Sorunun çözülmesi dileğiyle....

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar;

    Öncelikle forumda yeniyim ve çok hoş buldum forumu ne derler herkes burda .

    Arızaya gelince. Ben bu sorunu 1 ay boyunca yaşadım . Araçta 80 km/h a kadar herhangi bi titreme yok. Ancak ne zaman 80-120 arasına ulaşsa titreme başlıyor 120 yi görünce araba rahatlıyor ve 200 km hıza kadar araba seri bi şekilde gidiyor (Aracım Megane II) . Ancak arabada gaza basmazsan sorun yok gaz verince titreme başlıyor.

    Sorunun çözümünü daha perşembe günü bulduk. Sağ aks'in yuvasındaki aşınma. Şimdi gelelim sizlerin sorunlarına. Öncelikle iyi bir usta şart. Şimdi eğer böyle bir sorununuz varsa önce arabada olan titreme tekerden veya ön takımdan mı geliyor yoksa motor kaynaklı mı bunu çözmeniz lazım. Eğer kendiniz anlayamıyorsanız iyi bir usta anlar. Bunu neden anlatıyorum bu sorunu bulana kadar 1500 TL para harcadım. Disklerden dediler, baskı balata dediler, balans dediler, eksantrik dişlisi dediler vs... Böylece 1500 lira gittti. Aslında cezamız sadece 300 liraymış.

    Hepimize kazasız belasız günler ve hayırlı kandiller




  • slm benim arbada titreme var lastik den dediler deyistim yine ayi 120 km geldiyim titremeye basliyo jant lari lastikleri rot balans ayari yaptirdim yine ayi bana bi bilgi vere bilirmisiniz tsk.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yoncalim

    slm benim arbada titreme var lastik den dediler deyistim yine ayi 120 km geldiyim titremeye basliyo jant lari lastikleri deyistim rot balans ayari yaptirdim yine ayi bana bi bilgi verebilirmisiniz aldigim lastikler goodyer vector 4 saison yolda ses yaparmi


  • quote:

    Orijinalden alıntı: yoncalim

    quote:

    Orijinalden alıntı: yoncalim

    slm benim arbada titreme var lastik den dediler deyistim yine ayi 120 km geldiyim titremeye basliyo jant lari lastikleri deyistim rot balans ayari yaptirdim yine ayi bana bi bilgi verebilirmisiniz aldigim lastikler goodyer vector 4 saison yolda ses yaparmi




    Alıntıları Göster
    Jant yamulmuştur kanımca
    Tornaya verin jantları
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Khan_34

    Arkadaşlar;

    Öncelikle forumda yeniyim ve çok hoş buldum forumu ne derler herkes burda .

    Arızaya gelince. Ben bu sorunu 1 ay boyunca yaşadım . Araçta 80 km/h a kadar herhangi bi titreme yok. Ancak ne zaman 80-120 arasına ulaşsa titreme başlıyor 120 yi görünce araba rahatlıyor ve 200 km hıza kadar araba seri bi şekilde gidiyor (Aracım Megane II) . Ancak arabada gaza basmazsan sorun yok gaz verince titreme başlıyor.

    Sorunun çözümünü daha perşembe günü bulduk. Sağ aks'in yuvasındaki aşınma. Şimdi gelelim sizlerin sorunlarına. Öncelikle iyi bir usta şart. Şimdi eğer böyle bir sorununuz varsa önce arabada olan titreme tekerden veya ön takımdan mı geliyor yoksa motor kaynaklı mı bunu çözmeniz lazım. Eğer kendiniz anlayamıyorsanız iyi bir usta anlar. Bunu neden anlatıyorum bu sorunu bulana kadar 1500 TL para harcadım. Disklerden dediler, baskı balata dediler, balans dediler, eksantrik dişlisi dediler vs... Böylece 1500 lira gittti. Aslında cezamız sadece 300 liraymış.

    Hepimize kazasız belasız günler ve hayırlı kandiller

    ben de jantları düzelttirmekle başladım, 50 kağıt kafadan gitti.
    çok şükür aks arızası olabileceğini internetten öğrendim şimdi çünkü tüm belirtiler birebir tutuyor, 1 saate çıkıp sanayinin yolunu tutacağım .. çıkacak para var..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: duman6kelimeler

    quote:

    Orijinalden alıntı: Khan_34

    Arkadaşlar;

    Öncelikle forumda yeniyim ve çok hoş buldum forumu ne derler herkes burda .

    Arızaya gelince. Ben bu sorunu 1 ay boyunca yaşadım . Araçta 80 km/h a kadar herhangi bi titreme yok. Ancak ne zaman 80-120 arasına ulaşsa titreme başlıyor 120 yi görünce araba rahatlıyor ve 200 km hıza kadar araba seri bi şekilde gidiyor (Aracım Megane II) . Ancak arabada gaza basmazsan sorun yok gaz verince titreme başlıyor.

    Sorunun çözümünü daha perşembe günü bulduk. Sağ aks'in yuvasındaki aşınma. Şimdi gelelim sizlerin sorunlarına. Öncelikle iyi bir usta şart. Şimdi eğer böyle bir sorununuz varsa önce arabada olan titreme tekerden veya ön takımdan mı geliyor yoksa motor kaynaklı mı bunu çözmeniz lazım. Eğer kendiniz anlayamıyorsanız iyi bir usta anlar. Bunu neden anlatıyorum bu sorunu bulana kadar 1500 TL para harcadım. Disklerden dediler, baskı balata dediler, balans dediler, eksantrik dişlisi dediler vs... Böylece 1500 lira gittti. Aslında cezamız sadece 300 liraymış.

    Hepimize kazasız belasız günler ve hayırlı kandiller

    ben de jantları düzelttirmekle başladım, 50 kağıt kafadan gitti.
    çok şükür aks arızası olabileceğini internetten öğrendim şimdi çünkü tüm belirtiler birebir tutuyor, 1 saate çıkıp sanayinin yolunu tutacağım .. çıkacak para var..

    Alıntıları Göster
    öncelikle merhabalar benim 2009 corolla class aracım var düz yolda 40 ve 50 km hızda beşik gibi salıyor ve sanki çukur yolda gidiyormuş gibi topallı yor.

    tamircilere görtürdüm..lastikden dediler sıfır lastik aldım geçmedi..rot dan dedilerr ayarlatttim geçmedi..amorsitörden dediler 750 tl verdim değiştirdim daha hala geçmedi lütfen bir
    isi bana yardım etsin...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.