Şimdi Ara

CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
93
Cevap
3
Favori
185.070
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar selam
    araç içi cam buğulanmasını nasıl önleriz.havalar soğudu arabanın camı sürekli buğulanıyor.
    camı biraz açınca buğu gidiyor.soğuksa veya yağmur yağıyorsa kapatmak durumunda kalıyorum hemen tekrar oluyor.
    klimayı cama açtığımda biraz kayboluyor.yanlar,üstler falan yine buğu ama.zaten çok sıcak olduğu için klimayı kapatmk durumunda kalıyorum.
    ne yapsam olmuyo bide hava yağmurluysa görüşümü çok kötü etkiliyor.her akşam 50km yol gidiyorum büyük sıkıntı oluyor.

    bunun en etkili çözümü nedir.klimayı falan yanlışmı ayarlıyorum,ya da özel spreyler varmış tavsiye ediyormusunuz?



  • Aşağıdaki ürünü kullanabilirsin. Bir ara kullanmıştım faydası oldu. Ben klimadaki buğu giderme tuşuna basıyorum buğu kayboluyor. Çalışma prensibi havayı kuvvetli bir biçimde ön cama veriyor.
    http://www.hepsiburada.com/carpex-cam-bugu-onleyicigiderici-sprey-093001/productDetails.aspx?categoryid=264013&productid=otm093001
  • konu ile ilgili linkler ve meşhur psikometrik tablo . Bu tabloyu inceleyebilirseniz içeriye hiç bir hava girişi olmadan nem oranını ve ısısını nasıl değiştirirseniz sonuç alınabilceği görülmektedir.

    tablonun nasıl kullnılacağı hakkında açıklama
    http://www.sp.uconn.edu/~mdarre/NE-127/NewFiles/psychrometric_inset.html


    http://www.issi1.com/corwin/calculator/vapor.html

    http://www.truetex.com/psychrometric_chart.htm

    http://en.wikipedia.org/wiki/Psychrometrics

    http://www.nauticadehumid.com/nautica_PDFs/Nautica_SI.pdf




  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    EN HIZLI NE ALMA işi iç sirkülasyon kapalı ve scıaklık butonu maksimum scıaklığıa ayarlı olduğunda olacaktır. çünkü içerideki havanın hacmi az olduğu için nem alma işlevi maksimum olacaktır.

    burayı biraz daha detaylı açıklar mısınız?
    ortamdaki havayı ısıtarak nemi nasıl almayı düşünüyorsunuz ?

    Ortamdaki nemi almak değil , bagil nem oranını düşürmek diye algılanırsa sanirim daha anlaşılır olacaktır. Bağil nemin ne olduğunu kısaca anlatmak icin linke bakılmalıdır.

    http://tr.wikipedia.org/wiki/Bağıl_nem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Kasım 2012; 23:12:06 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konuyu güzel olarak anlatan bir link veriyorum. Sıcaklık artısı Bağil nemi dusurur ancak bunun icin kontrollü ortam gerekir yani içeride hapis olan havanın içindeki su Buhari miktarı aynı olduğu halde , sıcaklık artışı ile bu miktar değişmediği halde yüzdeden oran değişir bu nedenle nem havanın taşıyabildiği oran yüzde yüzden aşağılara çekilince nem yok olur. Bir bardak soguk çaya bir adet daha seker atılırsa çökelim. Ancak sıcaklık artınca çözelti daha fazla şekeri icinde taşıyabilir.

    http://tr.scribd.com/doc/72234069/Nem-Alma-Cihazı-Nasıl-Calışır-Nerelerde-Kullanılır

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    İç sirkulasyon kapalı dan kastım ,düğmeye basılacak dışarıdan hava girişinin durdurulması olarak düşünüyorum.

    Sanirim birçok kisiye ters gelen şey , nasıl olurda normalde devri daim eden hava engellendiğinde içeride nem oluşur iken , benim klima açık iken bunun tersinin olacağını ifade etmemden kaynaklanıyor ,diye düşünüyorum. Ancak Hvac konusu sizin de bileceğiniz üzere üzerindeki veriler ile oyama yapıldığında gercekten mucizeler yaratabilmektedir.linkte güzelce anlatılan konunun 12 ve 13 sayfasında bu konunun inceliklerine değinilmiş.

    Ben sizi anlıyorum hocam ve hak veriyorum. Bu konu üzerine tozlu raflardan Çengel'in Termodinamik kitabını indirdim ve nem konusuna bir göz gezdirdim. Unuttuğum çok bilgi varmış ama, bu konuda ben de sizinle aynı fikirdeyim.

    Sarfedilen enerjinin azaltılabilmesi için, hem de proses sürecini aza indirebilmek için, aracın içindeki havadaki nemim azaltılması gerekiyor. Zaten sıcak havanın nem kapasitesinin daha fazla olduğunu bildiğimize göre aracın içindeki havayı ısıtmak en doğru çözümdür. Zaten içerideki nemi atmaya çalışırken, bir de dışarıdan soğuk hava ile içeriye nem transfer edilmesinin nem alma sürecini uzatacağı açıktır.

    Verdiğim resimlerde ilk durum, arkadaşların ifade ettiği durumdur. İkincisi ise daha doğru olan durumdur. İkisi arasındaki fark açıkça belli olmaktadır.

     CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?


     CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?


    http://tr.scribd.com/doc/72234069/Nem-Alma-Cihaz%C4%B1-Nas%C4%B1l-Cal%C4%B1%C5%9F%C4%B1r-Nerelerde-Kullan%C4%B1l%C4%B1r#




  • Tüy bırakmayan herhangi bir bezi evinizdeki sabunla ile su yardımıyla iyice sabunlayın. Ardından ıslanan bezi hafif nemli kalacak şekilde sıkın. Bu bezi kış aylarında aracınızdan eksik etmeyin. Araca bindiğinizde buğulanan camlara bezi sürerseniz uzun süre camlarda buğu olmayacaktır. Bu sayede hem cebinizi korumuş olursunuz hem de güvenli sürüş imkanına kavuşmuş olursunuz. ispatı mı aşağıda verdim. camın bir tarafını sildim bir tarafını silmedim aradaki fark ortada

    http://img520.imageshack.us/img520/5503/dsc00078lv3.jpg
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.