Şimdi Ara

SEDAN MI? HATCHBACK Mİ?iyi yol tutar??

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
77
Cevap
0
Favori
16.850
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba

    geçenlerde bir arkadaşıma hatcback otoların sedan otolara göre daha iyi yol tuttuğunu söylediğimde bana kesinlikle yanıldığımı söyledi sedan araçlar daha iyi yol tutar dedi bunu ise sedan araçların arka kısmanın daha hafif olduğu şeklinde bir tezle savundu..sizce sedan mı daha iyi yol tutar hatcbackmi?yoksa bu bizzat aracın modeli ve markasıyla mı ilgilidir..

    sevgiyle kalın



  • sedan araçların arka kısmanın daha hafif (pardon bu kısım hafif değil ağır olacak)
  • Araçtan araca değişir. Mesela bir X marka modelin sedanı Y marka otomobilin HB modelinden daha iyi yol tutabilir.
    Ama genel olarak düşünürsek, HB'ler daha iyi yol tutar diyorum.
  • Aks mes.afesi genelde daha fazla olduğundan sedanlar daha iyi yol tutar. Ama % 100 genelleme yapılamaz.
  • ben de hb'ler daha iyi yol tutar diye biliyorum.
    Arka tekerin arkasında kalan kısmın ağırlığı ne kadar azsa o kadar iyi yol tutar diye bir şey söylersem yanlış olur mu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Aks mes.afesi genelde daha fazla olduğundan sedanlar daha iyi yol tutar. Ama % 100 genelleme yapılamaz.


    AKS Mesafesi ile orantılı diyebilirmiyiz??peki bu yol tutuş dediğimiz olayı ben aracın viraj alma kabiliyeti olduğunu düşünüyorum ne dersiniz??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vatos73


    quote:

    Orijinalden alıntı: kkvan

    Aks mes.afesi genelde daha fazla olduğundan sedanlar daha iyi yol tutar. Ama % 100 genelleme yapılamaz.


    AKS Mesafesi ile orantılı diyebilirmiyiz??peki bu yol tutuş dediğimiz olayı ben aracın viraj alma kabiliyeti olduğunu düşünüyorum ne dersiniz??

    Viraj alma kabiliyeti, sert yumuşak süspansiyonlar, hız ve sürücüde büyük bir etkendir.
  • Vallahi, bence Hb dir..Bir sedan bir Hb aracım var... Sedan illaki uzun yolda virajlarda savuruyor kendisini(Bkz:Arka lastiklerden sonraki bagaj kısımı).Fakat hb aracım(206) , arka lastiklerinden sonra kaportası falan olmadığı için iyi tutunuyor yola...

    Tabi ekipmandan ekipmana değişir durum...Mesela, yeni Lancerin yol tutuşu bir çok hb den iyidir kanımca.
  • sedan diyorum ama bilmiyorum
  • 206 HB mi yoksa Sedan mı iyi yol tutar? Palio mu Albea mı iyi viraj alır. Yol tutmaktan kasıt virajı alınabilecek en yüksek hız olarak algılıyorum ben. Kayabilir ama daha rahat toparlanabilir HB araç. Ben HB araçların daha iyi viraj aldığı kanısındayım en azından boyu kısa olduğu için kıçınla dünyaları devirme ihtimalin daha düşük
  • bence hb. Şöle bi teorim var, avrupa'da hb revaçta olduğu için, araçlar hb olarak dizayn ediliyor, o yüzden ağırlık merkezi falan en optimum olan model hb oluyor. Sedanları hb'den türetiyorlar. O yüzden orjinal tasarım kadar iyi olmuyor.

    Gerçi çok büyük fark yaratacağını sanmam
  • virajlarda hb araçlar daha iyi yol tutuşuna sahip olurlar fakat sedan araçla yolda giderken savrulmazla
  • Bencesiz bilimsel bir açıklaması var mı?
  • işin ilginç yanı üst segment araçlar sedan mercedes bmw audi gibi hatta ford mondeo nun sedan olmasına karşın mükemmel bir yol tutuşa sahip olduğu bizzat komşum tarafından söylenmişti...
  • Bu duruma gore degisir mesela her sey ayni (aks mesafesi vs.) sadece arkaya bagaj eklenmisse hb daha iyi yol tutar. Sedan virajda arkasini birakmaya daha yatkindir tekerlekten sonra agirlik fazla oldugu icin.

    Fakat eger sedanda aks mesafesi degisiyorsa durum degisebilir. Yine de hb genelde daha avantajlidir cunku aracin boyu uzamistir.

    Aks genisliginin aks mesafesine orani buyuk olan araclar daha iyi yol tutar (bkz. Mini) O yuzden aracin sedan mi hb mi oldugunda ziyada tekerleklerin konumu onemlidir. Tabiki diger her sey ayni oldugunda, yoksa markadan markadan yol tutus tamamen degisir.
  • Bu konuyu aracın tipiyle ilişkilendirmek yanılgıya sebep olabilir ama şöyle bir değerlendirme yaparsak, hatchback araçlar daha sportif görünürler.Bazı firmalar ise bunu sadece görüntüyle bırakmak istemez ve çok ufak dokunuşlar yaparak sürüşe de yansıtmak isterler(sedana göre).Bu dokunuşlar sayesinde hatchback daha iyi yol tutabilir.Dediğim gibi bu yol tutuş hatchback likten değil,firmanın spor araba isteyenleri düşünmesinden kaynaklanır.Ha şu da var ki;her firma da hatchback aracına spor araç gözüyle bakmayabilir ve sedan ile aralarında fazlaca fark yaratmayabilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi chnbs -- 1 Kasım 2009; 23:48:25 >
  • Jetta GT Hatchback çıkana kadar sedanlara daha iyi yol tutacak tabi
  • 4.katta balkondan aşağıya baktığımızda sedan araçların tavanlarının hb araçların tavanlarına göre daha küçük olduklarını görürüz.
    sedanlarda tavan daha ufak olduğundan ağırlık merkezleri de hb lere göre daha aşağıdadır diyebilir miyiz?

    sedan ve hb araçlarının dingil mesafelerinin aynı olduğunu düşünürsek sizce ağırlık merkezi daha yukarıda araç , ağırlık merkezi daha aşağıda olan araca göre daha fazla savrulmaya meyilli değil midir?
  • lastiklere binen ağırlık oranları nerden nereye daha çok ağırlık biniyor bunları bi modelin sedanı ve hatchback i olarak irdeleme gerekir ancak bana göre sedan larda ağırlık dağılımı daha iyidir neden diceksiniz çünki arka tekerden sonrasında bagaj var ve bu dengeli bir ağırlık koyuyo ortaya ama tam cevabı hesap yapan bi fizikci verebilir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 09nanometer

    Jetta GT Hatchback çıkana kadar sedanlara daha iyi yol tutacak tabi



    içimden buna benzer birşey dedim .. baktım hem fikir biri var

    +1
    diyeyim dedim
  • 
Sayfa: 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.