Şimdi Ara

### ► QASHQAİ KULÜBÜ ◄ ### (28. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
15.981
Cevap
286
Favori
1.815.555
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
17 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rockerdem

    http://www.karpaleti.com/urunler.htm


    Buradaki ürünleri almadan önce

    http://www.test.de/filestore/t200411082.pdf?path=/protected/53/21/bb037c82-b228-4cde-a043-e297401807fc-protectedfile.pdf&key=E3C0578413D8FFDC76905507BAC2CDD49E0EB64D

    Bunu okumanızda fayda var.

    1 en iyi not 6 en kötü. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MVDR -- 24 Ocak 2010; 23:35:31 >








  • Arkadaşlar,

    Bugün hem Qashqai'mi, hem de yeni lastiklerimi test etme şansım oldu. buz, 30 santim kar, rampa vs. hertürlü ortamda benden geçer not aldı.
    En ufak kayma ve patinaj yaşamadım.

    Aracın yüksek olması özellikle bol karda çok işime yaradı, Bridgestone'lar da buz üzerinde dahi iyi performans verdi.

    Umarım akşam dönüşte te bu güzel yorumları yaparım :)
  • Başka alternatif ürünler;

    http://www.snowcatchain.com/pages/ueruenler/snowcat.php

    http://www.snowwolf.com.tr/tr.htm

    ancak kullanımı, sağlamlığı konusunda bir bilgim yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MVDR -- 25 Ocak 2010; 15:25:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MVDR

    Başka alternatif ürünler;

    http://www.snowcatchain.com/pages/ueruenler/snowcat.php

    http://www.snowwolf.com.tr/tr.htm

    ancak kullanımı, sağlamlığı konusunda bir bilgim yok.




    Bu zincir olayında sanırsınız sadece bayan sürücüler zincirli araç kullanıyor. 10 tane zincir-palet markası varsa, 6'sında montajı bayanlar yapıyor. :)




  • ESP nin düz yokuş çıkışta nasıl bir avantajı olmuş olabilir ? lütfen yanlış anlamayın, bilgi edinmek amaçlı soruyorum
    ben bugün kış lastikli olarak uzun ve düz bir yokuşu tırmanamadım (%15-20 eğim, 500-600 metre) ESP olsa ne avantaj sağlardı ? daha önce aynı araç ve aynı lastikle defalarca dağ yolu tırmandım, bir problem yaşamadım
    bugün aynı yolu Range Rover HSE ve Mercedes E200 bir önceki kasa da tırmanamadı
    yol rüzgar alıyordu ve asfaltın üzeri buz tutmuştu




    quote:

    Orijinalden alıntı: MVDR

    quote:

    Orijinalden alıntı: orti5

    İstanbul-Kağıthane, Hamidiye Mahallesi; havuzlar mevki... Yerleşim sitesi; rampalı düzlüklü bir yer... Kar kalınlığı bir karışı geçmek üzere. İsim vermeyeyim bilindik bir çok SUV yolda kalmış patinaj çekip duruyor. Aradan bir Qashqai Platinum 18" lastikleriyle kar küreme makinesi gibi yol açarak çıkıyor... Diğer araçlar çaresizlik içinde onun açtığı yoldan ilerliyorlar... Qashqai'nin ne kar lastiği ne de zinciri var. 10 dakika öncesine kadar o Qashqai'nin direksiyonunda ben vardım :)


    Bu başarı için, Geliştirilmiş Manevra Kontrolü (EUC) ve Virajda Fren Kontrolü (CBC)'nü barındıran 8. nesil ESP'yi üreten BOSCH'a teşekkür etmek gerekir. Aynı yokuşu, aynı şartlarda ESP'siz bir QQ'la çıkamayacağınızı hatırlatmakta fayda var. :)

    Daha da gaza gelmek için
    http://www.youtube.com/watch?v=TC_7xAunaEY&feature=related





  • quote:

    Orijinalden alıntı: fastx

    ESP nin düz yokuş çıkışta nasıl bir avantajı olmuş olabilir ? lütfen yanlış anlamayın, bilgi edinmek amaçlı soruyorum
    ben bugün kış lastikli olarak uzun ve düz bir yokuşu tırmanamadım (%15-20 eğim, 500-600 metre) ESP olsa ne avantaj sağlardı ? daha önce aynı araç ve aynı lastikle defalarca dağ yolu tırmandım, bir problem yaşamadım
    bugün



    ESP kaygan zemin + yokuşta ne işe yarar izlemekten sıkılanlar için kısa versiyon:
    http://www.youtube.com/watch?v=Zy8jocfu0bg

    ESP kaygan zemin + yokuşta ne işe yarar izlemekten sıkılmayanlar için daha uzun versiyon:
    http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MVDR


    quote:

    Orijinalden alıntı: fastx

    ESP nin düz yokuş çıkışta nasıl bir avantajı olmuş olabilir ? lütfen yanlış anlamayın, bilgi edinmek amaçlı soruyorum
    ben bugün kış lastikli olarak uzun ve düz bir yokuşu tırmanamadım (%15-20 eğim, 500-600 metre) ESP olsa ne avantaj sağlardı ? daha önce aynı araç ve aynı lastikle defalarca dağ yolu tırmandım, bir problem yaşamadım
    bugün aynı yolu Range Rover HSE ve Mercedes E200 bir önceki kasa da tırmanamadı
    yol rüzgar alıyordu ve asfaltın üzeri buz tutmuştu



    ESP kaygan zemin + yokuşta ne işe yarar izlemekten sıkılanlar için kısa versiyon:
    http://www.youtube.com/watch?v=Zy8jocfu0bg

    ESP kaygan zemin + yokuşta ne işe yarar izlemekten sıkılmayanlar için daha uzun versiyon:
    http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc




    Zincir kullandığınız araçta ESP'nin kapalı olması gerekiyor. Çünkü ESP durumu yanlış yorumlayıp, motor devirini düşürüp tekerlekleri gereksiz frenleyerek yavaşlatır. Zincirde çekiş için tekerleklerin dönmesi gerekiyor ki aracı yönlendirebilsin.:)

    Buna karşın (viraj olmayan) düz yokuşu tırmanmada ESP size yardımcı olur. (ASR'sinden dolayı), (bazı araçlarda ASR veya başka isim altındaki çekiş kontrol özelliğini devrede bırakıp ESP'yi devre dışı bırakabilirsiniz. 1.6 ve 1.5 QQ'da böyle bir özellik yok. 2.0 QQ'ları bilmiyorum) Karlı ve kaygan zeminde kalkışta 1 yerine 2. vitesi tercih ederseniz daha doğru bir tercih yapmış olursunuz.

    Bazı durumlarda, karlı yokuşlu zeminde yanlayarak ve kontra ile rahat alabileceğiniz bir virajda da ESP gereksiz yere frenleme yapıp yokuşta durma noktasına kadar getirebilir. Virajlı karlı yokuşlar bittikten sonra, düz karlı yolda ESP'yi tekrar devreye sokmanızda fayda var. (Aracınız zincirsiz ise)

    RR HSE Sport'un lastik tabanı 255'ten başlıyor 275'e kadar çıkıyor. Adı üstünde sport, ne kadar teknoloji yardımı da olsa fizik kurallarını ihmal edemezsiniz.
    Mercedes E200 'ün de arkadan itişli olması yokuş konusunda bir dezavantaj yaratmış olabilir. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MVDR -- 26 Ocak 2010; 14:22:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orti5

    İstanbul-Kağıthane, Hamidiye Mahallesi; havuzlar mevki... Yerleşim sitesi; rampalı düzlüklü bir yer... Kar kalınlığı bir karışı geçmek üzere. İsim vermeyeyim bilindik bir çok SUV yolda kalmış patinaj çekip duruyor. Aradan bir Qashqai Platinum 18" lastikleriyle kar küreme makinesi gibi yol açarak çıkıyor... Diğer araçlar çaresizlik içinde onun açtığı yoldan ilerliyorlar... Qashqai'nin ne kar lastiği ne de zinciri var. 10 dakika öncesine kadar o Qashqai'nin direksiyonunda ben vardım :)


    Ben de dün, İstanbul-Bursa-Çanakkale Güzergahından geldim 1.5 Dci Tekna 16" aracım ile zincirsiz ve kar lastiksiz
  • HSE ve E200 de kış lastikli idi, asfalt yüzeyi buz tuttuğunda kış lastiği ESP ne olursa olsun problem çıkabiliyor.

    HSE nin ağırlığını göz önüne alırsak 255 - 275 arası taban genişliği çok da fazla değil (1,5 ton bile olmayan QQ bile 215 taban ölçüsünde)

    sonuçta ağırlığı, yere basan taban alanına böldüğünüzde aşağı yukarı aynı basınç değerine ulaşılıyordur tahminim

    ESP ile ilgili bilgiler için teşekkürler




    quote:

    Orijinalden alıntı: MVDR

    quote:

    Orijinalden alıntı: MVDR


    quote:

    Orijinalden alıntı: fastx

    ESP nin düz yokuş çıkışta nasıl bir avantajı olmuş olabilir ? lütfen yanlış anlamayın, bilgi edinmek amaçlı soruyorum
    ben bugün kış lastikli olarak uzun ve düz bir yokuşu tırmanamadım (%15-20 eğim, 500-600 metre) ESP olsa ne avantaj sağlardı ? daha önce aynı araç ve aynı lastikle defalarca dağ yolu tırmandım, bir problem yaşamadım
    bugün aynı yolu Range Rover HSE ve Mercedes E200 bir önceki kasa da tırmanamadı
    yol rüzgar alıyordu ve asfaltın üzeri buz tutmuştu



    ESP kaygan zemin + yokuşta ne işe yarar izlemekten sıkılanlar için kısa versiyon:
    http://www.youtube.com/watch?v=Zy8jocfu0bg

    ESP kaygan zemin + yokuşta ne işe yarar izlemekten sıkılmayanlar için daha uzun versiyon:
    http://www.youtube.com/watch?v=j-hHWSQhKuc




    Zincir kullandığınız araçta ESP'nin kapalı olması gerekiyor. Çünkü ESP durumu yanlış yorumlayıp, motor devirini düşürüp tekerlekleri gereksiz frenleyerek yavaşlatır. Zincirde çekiş için tekerleklerin dönmesi gerekiyor ki aracı yönlendirebilsin.:)

    Buna karşın (viraj olmayan) düz yokuşu tırmanmada ESP size yardımcı olur. (ASR'sinden dolayı), (bazı araçlarda ASR veya başka isim altındaki çekiş kontrol özelliğini devrede bırakıp ESP'yi devre dışı bırakabilirsiniz. 1.6 ve 1.5 QQ'da böyle bir özellik yok. 2.0 QQ'ları bilmiyorum) Karlı ve kaygan zeminde kalkışta 1 yerine 2. vitesi tercih ederseniz daha doğru bir tercih yapmış olursunuz.

    Bazı durumlarda, karlı yokuşlu zeminde yanlayarak ve kontra ile rahat alabileceğiniz bir virajda da ESP gereksiz yere frenleme yapıp yokuşta durma noktasına kadar getirebilir. Virajlı karlı yokuşlar bittikten sonra, düz karlı yolda ESP'yi tekrar devreye sokmanızda fayda var. (Aracınız zincirsiz ise)

    RR HSE Sport'un lastik tabanı 255'ten başlıyor 275'e kadar çıkıyor. Adı üstünde sport, ne kadar teknoloji yardımı da olsa fizik kurallarını ihmal edemezsiniz.
    Mercedes E200 'ün de arkadan itişli olması yokuş konusunda bir dezavantaj yaratmış olabilir. :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fastx -- 26 Ocak 2010; 23:29:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fastx

    HSE nin ağırlığını göz önüne alırsak 255 - 275 arası taban genişliği çok da fazla değil (1,5 ton bile olmayan QQ bile 215 taban ölçüsünde)

    sonuçta ağırlığı, yere basan taban alanına böldüğünüzde aşağı yukarı aynı basınç değerine ulaşılıyordur tahminim



    Eğimsiz bir yolda ağırlık (atalet hariç) ihmal edilse de eğimli yollarda, eğimle ters orantılı şekilde araç yol tutuşunu olumsuz etkiler. Tekerleklerde birim alana gelen yük arttığı gibi aracın kütlesinin eğim açısının sinüs değeri kadar da bir kuvvet aracın çıktığı eğimin tersi yönünde etki edecektir.
    Basit hesaplamalarla anlatılamaz belki ama, araç ağırlığı, akslara binen yükün dağılımı, yol sürtünme katsayısı, lastik tipi ve boyutu, çekiş sistemi, doğrultu gibi birçok parametre devreye girdiğinde optimum sonucu veren değerlere ulaşabilirsiniz.



    ### ► QASHQAİ KULÜBÜ ◄ ###



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MVDR -- 27 Ocak 2010; 1:40:59 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MVDR

    Eğimsiz bir yolda ağırlık (atalet hariç) ihmal edilse de eğimli yollarda, eğimle ters orantılı şekilde araç yol tutuşunu olumsuz etkiler. Tekerleklerde birim alana gelen yük arttığı gibi aracın kütlesinin eğim açısının sinüs değeri kadar da bir kuvvet aracın çıktığı eğimin tersi yönünde etki edecektir.
    Basit hesaplamalarla anlatılamaz belki ama, araç ağırlığı, akslara binen yükün dağılımı, yol sürtünme katsayısı, lastik tipi ve boyutu, çekiş sistemi, doğrultu gibi birçok parametre devreye girdiğinde optimum sonucu veren değerlere ulaşabilirsiniz.

    ### ► QASHQAİ KULÜBÜ ◄ ###



    Bu paragrafın sonuna " bu durumda ne kadar güç gereklidir " veya " bu durumda f değeri kaç olmalıdır " gibi kazık bir fizik sorusu gelecek zannettim bir an..




  • Sayın qashqai sahibi arkadaşlarım, birkaç konuda fikirlerinizi almak istiyorum;
    1-) 2010 model QASHQAI 1.5 DCI VISIA 'nin artıları eksileri nelerdir. Ayrıca 5.000-TL fark TEKNA için değer mi?
    2-) Aracı çoğunlukla şehiriçinde kullanacağım. Evden işe, işten eve olmak üzere ayda en az şehiriçi 2.000 KM yapıyorum. Hafta sonu kaçamakları; bu da 500 ile 800 KM de şehirdışı... toplamda en az 2.500 KM. Şehiriçi kullanımı bir toyota (D4D) kadar rahat mı? Yakıt ?
    3-) Aracın bir handikapı var mı?
    teşekkürler
  • sevgili qashqaiciler selamlar...

    bugün işlemler başladı, inşallah yarın da 6 aydır her bakışımda içimi cızz ettiren qashqaime kavuşuyoruz. Canavarı almadan önce bu forumda yazılanları defalarca okudum. Sizlerin çok katkıları oldu bu seçimi yapmamda. Bilerce kez teşekkürler. Ama şunu da ilave etmeden geçemeyeceğim hakikaten insan aracın içine binince duygusal bir bağ kuruluyor.

    Bu arada aracımız 1.5dci Tekna Executive. Üzüm siyahı. Allah kaza bela vermesin inşallah.

    Yeni aracımızla alakalı bir kaç sorum olacak müsadenizle. Birincisi, bu 1000 km'ye kadar yavaş hızla gitme hikayesi nedir? Ben bu 1000 km'yi şehir dışına git gel yaparak anında mı çözsem; yoksa şehir içinde kullanarak mı bu mesafeyi gitmek daha mı avantajlıdır? İkinci sorumda kasko ücretleri ile alakalı. Hangi sigorta şirketinden en uygun teklifi alabilirim ve bu miktar ne kadar olur yaklaşık?

    Tekrar teşekkürler, keyifli günler...




  • Öncelikle aracınız hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin...

    Bence 5.000-TL fark tekna modeli için değer çünkü artı olarak otomatik klima, yağmur ve far sensörü, hız sabitleyici gibi özelliklerin yanı sıra ısıtmalı katlanabilir yan aynalar ve arabanızın renginde yan aynalara sahip oluyorsunuz.

    Kasko mevzusuna gelince ben 1 ay önce 2010 model Nissan Qashqai Tekna 17" Camtavan olan arabamın kaskosunu groupama'dan 53.000 kasko değeri ile 900-TL ye 9 taksit olarak yaptırdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shola -- 29 Ocak 2010; 16:10:27 >
  • ön panjur konusunda fikirlerinizi almak isterim forumdaşlar :)

    mevzu şu: http://www.qashqai.biz/portal/forum/forum_posts.asp?TID=27
  • sonunda bende nissan qashqai Tekna Executive aldım.
    araç full ve 2008 model.
    tek eksiği cam tavanının ve navigasyon ekranının olmayışı.

    yol hakimiyeti birçok suv kadar kötü değil. örneğin captiva'dan 14 cm daha kısa olması bir artı gibi geliyor bana. afyondan ankaraya giderken hızı 180'e sabitledim. yokuş aşağı, yokuş yukarı kesintisiz 180'i rahat basıyor olmasına rağmen düz yolda 180den sonrasında zorlanıyor. birçok kişinin dediği gibi yüksek hızlarda dikiz aynalardan ses geliyor ama çok hafif olduğu için rahatsız etmiyor. ön kabinin yalıtımı gayet iyi ama arkadan yol sesi hissediliyor. ön konsolun kalitesi çok kötü gibi yorumlar okudum ama o kadarda kötü değil. plastik olması biraz kalitesiz izlenimi veriyor ama yeterli kalitede.

    aracın uzaktan kumandasını hiç kullanmadım(belki 3-4 kez kullanmışımdır). araca binerken kapı kolunun üzerindeki düğmeye basıyorum ve kapı kilidi açılyor. çıkıncada kilitlemek için tekrar besıyorum ve kilitleniyor. çalıştırırkende anahtar cebimde olduğu için anahtarına elimi bile sürmüyorum ve bu çok keyif verici.

    beni biraz tedirgin eden şey direksiyonu 50 dereceden fazla ve çok hızlı döndürürken direksiyondan "jızzzz" diye
    dişli sesleri geliyor. acaba bu normalmi yoksa nissanın araçları geri çağırması ile alakalı bir bozuklukmu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmetcs -- 31 Ocak 2010; 2:23:30 >




  • qq alma aşamasındayım. 2010 dizel... ama visia ve tekna arasında kaldım. akciğer problemim sebebiyle klimayı zaten kullanamıyorum. far ve sileceğin otomatik olmasıda benim için hiç önemli değil. manual vites olması ve şehirdışı seyehatlerimin azlığı hız sabitleyicinin öneminide azaltıyor.
    alaşım jant+katlanabilir ayna+gövde rengi kapı kolu ve ayna+gri radyatör panjuru+deri kaplama direksiyon albenisini arttırıyor aracın...
    ne dersiniz hangi versiyonu tercih etmeliyim.
  • Ben olsam baharı beklerdim.fotoğraftaki araç baharda türkiyede satılacak,iç mekanında büyük değişim var,fotoğrafını uygun bir zamanda koyarım.Ancak içi muranonun içi gibi,iç mekan kalitesi üst seviyede olduğu belirtiliyor.Ben bekleyeceğim

    ### ► QASHQAİ KULÜBÜ ◄ ###
  • 
Sayfa: önceki 2627282930
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.