Şimdi Ara

TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
3
Favori
30.094
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaslar su anda elimde Tamron AF18-270mm f/3.5-6.3 Di II VC PZD AF lensim mevcut, yalniz kafami karistiran bir nokta var ne dersiniz bu lensi satip Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM almak daha mi mantikli.

    Ayrica boyle bir degisiklik yaparsam 50mm 1.8 ihtiyacim olur mu?
  • bu dediğinizi aynen ben de düşündüm...

    18 270i satıp, 15-85 ve bir süre sonra 100-400 de yanına...

    lakin ufak denemelerimde 18 270deki kadar rahat edemeyeceğimi anladım. bedeli yüksek bu çevrimin teknik üstünlük kadar partiklik getirmiyor olduğunu düşünüp vazgeçtim...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ikarahal


    Lenslerin tam modellerini bilmek açısından, bu paylaştığınız fotografların kaynağı neresi acaba?
    18-55 ile 18-270 karşılaştırmasında 18-270 daa net ya da iyi değil mi?

    Yalnız 55-250 ile 18-270 karşılaştırmasında bariz fark. Ama kaç mm'de çekilmiş fotolar oldugunu merak ettim.
  • Sn Ozbi

    Bir objektifte aralık ne kadar artarsa isler daha cıkılmaz olmaya baslıyor. 18-270 objektifin cok dar bir odak aralıgında daha iyi olabilir ama is homojen performansa gelindiginde 18-55 in cok daha basarılı olması kacınılmazdır. zoom objektiflerde odak aralık daraldıkca performans artar. Cunku hesap kitap yapılan kısım, daha dar ve daha noktasal olur. Simdi 18-270 hem genis, hem normal, hem orta tele, hemde tele acıyı kapsıyor. Uretici genis acısına gore iyilestirme yapsa tele acı bozulur, tele acısına gore yapsa genis acı bozulur, normal acısına gore yapsa en genis ve en tele acılarda bozululur. Bundan kacıs yok. Bir taraf illaki olumsuz olacak. O yuzden asal objektifler bambaskadır, tum hesap kitap iyilestirme tek odak uzerine yapılır buda guclukleri ciddi anlamda azaltır.

    Crop ornekleri aynı mm ve aynı diyaframda alırım hep.

    http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?Lens=490&Camera=474&Sample=0&FLI=0&API=2&LensComp=492&CameraComp=474&SampleComp=0&FLIComp=0&APIComp=2




  • Bilgilendirme için çok teşekkürler, böyle bilgilere ihtiyacımız var. Yabancı inceleme okumaktan sıkıntı bastı.
    Sizin yazdıklarınızı okuduktan sonra sabit odaklı lens alasım geldi 35, 80 bir tanede 200mm
    Makineyi aldığımdan beri özellikle gece çekimleri için 35mm 1.8G'de gözüm var.

    Ben çok acemi biriyim. Nikon 18-55 VR'den başka lens kullanmadım. Makinem'de D3100 ve ilk makinem.
    18-270 veya benzerleri elbette söylediğiniz nedenlerden dolayı odak aralığı az olanlara göre kötü performans sağlayacaktır. Ama okuduklarıma göre, tak çıkar olayı yüzünden ve anı kaçırmamak için tercih ediliyor. Bende ne kadar fark ediyor diye merak ediyordum, 55-250 ile karşılaştırma sonucu gerçekten dikkate değecek bir fark var gibi geldi bana.

    Burdada çok güzel bir inceleme var. 18-300, 18-200, 28-300 ve 200mm micro lens fotoğraflarla karşılaştırılmış.
    http://kenrockwell.com/nikon/comparisons/DX-super-zooms/index.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ozbi -- 1 Mart 2013; 10:57:23 >




  • D-SLR nin amacı yuksek fotograf kalitesidir.

    Oda iyi bir objektif ve raw dan gecer malesef. D-SLR de objektif degismek dogası geregidir. Raw islemek dogası geregidir. iyi sonuc emek ister.

    Pro kesim objektif tak cıkar derken kareleri kacırmamak icin yanında boynunda bir kac govde tasır yinede genis aralık objektif kullanmaz.
    Bu zahmete ve masrafa giriyorlarsa sebebi vardır. Varda zaten :) D-SLR nin keyfi asal objektifle cıkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikarahal -- 1 Mart 2013; 15:21:20 >
  • Bu lensi D3100 ile sorunsuz kullanan varmı 18-55 kadar keskinliği varmıdır sizce.Dışarıda lens değiştire değiştire body sürekli toz alıyor sensör tozlanıyor vizör camını kendi imkanlarımızla temizliyoruz ama sensörü zırt pırt temizleyemiyoruz o yüzden bundan bir tane alıp kullanmak istiyorum yaza doğru almayı planlıyorum imzadaki 70-300'ü bir ara arkadaştan alıp kullandım gözüme keskin geldi o zamanlar sonra kendime aldım aynı lensten ama aynı tadı alamadım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Partis Temporus

    Bu lensi D3100 ile sorunsuz kullanan varmı 18-55 kadar keskinliği varmıdır sizce.Dışarıda lens değiştire değiştire body sürekli toz alıyor sensör tozlanıyor vizör camını kendi imkanlarımızla temizliyoruz ama sensörü zırt pırt temizleyemiyoruz o yüzden bundan bir tane alıp kullanmak istiyorum yaza doğru almayı planlıyorum imzadaki 70-300'ü bir ara arkadaştan alıp kullandım gözüme keskin geldi o zamanlar sonra kendime aldım aynı lensten ama aynı tadı alamadım

    Yukarıda arkadaş bahsetmiş yine yazalım zoom oranı yüksek (18-270, 18-200) çok fazla optik eleman içerirler ve kalite ciddi olarak düşer. Keskin ve az CA veren lenslerde zoom oranı azdır ve genelde 3'ü geçmez. Tele lenslerde en makbulü sabit odaklı 200mm gibi lenslerdir. Daha sonrasında 70-200 ve 70-300 gibi zoom oranı düşük lensler gelir. Örneğin Canon'un üst düzey L serisi lensleri 70-200 gibi değerlere sahiptir.

    Sorunuza gelirsek 18-55 kesinlikle 18-270'den daha keskin ve kaliteli bir lenstir. Tak gez lens diye tabir edilen ve 1 tane alayım tüm işim görülsün istenen bu tür lensler ticari kazanç için satılan ucuz lenslerdir. 18-55 yanına 55-250 almak en mantıklı çözümdür. 55-250 gayet kaliteli bir lenstir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: Partis Temporus

    Bu lensi D3100 ile sorunsuz kullanan varmı 18-55 kadar keskinliği varmıdır sizce.Dışarıda lens değiştire değiştire body sürekli toz alıyor sensör tozlanıyor vizör camını kendi imkanlarımızla temizliyoruz ama sensörü zırt pırt temizleyemiyoruz o yüzden bundan bir tane alıp kullanmak istiyorum yaza doğru almayı planlıyorum imzadaki 70-300'ü bir ara arkadaştan alıp kullandım gözüme keskin geldi o zamanlar sonra kendime aldım aynı lensten ama aynı tadı alamadım

    Yukarıda arkadaş bahsetmiş yine yazalım zoom oranı yüksek (18-270, 18-200) çok fazla optik eleman içerirler ve kalite ciddi olarak düşer. Keskin ve az CA veren lenslerde zoom oranı azdır ve genelde 3'ü geçmez. Tele lenslerde en makbulü sabit odaklı 200mm gibi lenslerdir. Daha sonrasında 70-200 ve 70-300 gibi zoom oranı düşük lensler gelir. Örneğin Canon'un üst düzey L serisi lensleri 70-200 gibi değerlere sahiptir.

    Sorunuza gelirsek 18-55 kesinlikle 18-270'den daha keskin ve kaliteli bir lenstir. Tak gez lens diye tabir edilen ve 1 tane alayım tüm işim görülsün istenen bu tür lensler ticari kazanç için satılan ucuz lenslerdir. 18-55 yanına 55-250 almak en mantıklı çözümdür. 55-250 gayet kaliteli bir lenstir.

    Hocam cevabınız için teşekkür ederim anlattıklarınızın hepsini biliyorum sormak istediğim sağladığı performans yani fotoğraflara baktım hoşuma gitti ama tabi her koşulda böyle midir d3100 ile konulan fotoğraflarda netlik iyi geldi ama ben bunu ürün çekimindede kullansam aynı keskinliği alabilirmiyim elimde zaten 70-300 var ama memnun olamadım bir türlü 18-55 le 70-300 ü zırt pırt takıp çıkarmak istemiyorum elimizdeki cihazda giriş seviyesi olunca çok profesyonel birşey istemiyorum açıkçası 18-270 alıp rahat etmek amacım sizce bu koşullara uygun mudur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Partis Temporus

    Hocam cevabınız için teşekkür ederim anlattıklarınızın hepsini biliyorum sormak istediğim sağladığı performans yani fotoğraflara baktım hoşuma gitti ama tabi her koşulda böyle midir d3100 ile konulan fotoğraflarda netlik iyi geldi ama ben bunu ürün çekimindede kullansam aynı keskinliği alabilirmiyim elimde zaten 70-300 var ama memnun olamadım bir türlü 18-55 le 70-300 ü zırt pırt takıp çıkarmak istemiyorum elimizdeki cihazda giriş seviyesi olunca çok profesyonel birşey istemiyorum açıkçası 18-270 alıp rahat etmek amacım sizce bu koşullara uygun mudur?

    Fotoğraf kalitesinden feragat edip 18-270 alabilirsiniz tabiki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Partis Temporus

    quote:

    Orijinalden alıntı: madmax50

    quote:

    Orijinalden alıntı: Partis Temporus

    Bu lensi D3100 ile sorunsuz kullanan varmı 18-55 kadar keskinliği varmıdır sizce.Dışarıda lens değiştire değiştire body sürekli toz alıyor sensör tozlanıyor vizör camını kendi imkanlarımızla temizliyoruz ama sensörü zırt pırt temizleyemiyoruz o yüzden bundan bir tane alıp kullanmak istiyorum yaza doğru almayı planlıyorum imzadaki 70-300'ü bir ara arkadaştan alıp kullandım gözüme keskin geldi o zamanlar sonra kendime aldım aynı lensten ama aynı tadı alamadım

    Yukarıda arkadaş bahsetmiş yine yazalım zoom oranı yüksek (18-270, 18-200) çok fazla optik eleman içerirler ve kalite ciddi olarak düşer. Keskin ve az CA veren lenslerde zoom oranı azdır ve genelde 3'ü geçmez. Tele lenslerde en makbulü sabit odaklı 200mm gibi lenslerdir. Daha sonrasında 70-200 ve 70-300 gibi zoom oranı düşük lensler gelir. Örneğin Canon'un üst düzey L serisi lensleri 70-200 gibi değerlere sahiptir.

    Sorunuza gelirsek 18-55 kesinlikle 18-270'den daha keskin ve kaliteli bir lenstir. Tak gez lens diye tabir edilen ve 1 tane alayım tüm işim görülsün istenen bu tür lensler ticari kazanç için satılan ucuz lenslerdir. 18-55 yanına 55-250 almak en mantıklı çözümdür. 55-250 gayet kaliteli bir lenstir.

    Hocam cevabınız için teşekkür ederim anlattıklarınızın hepsini biliyorum sormak istediğim sağladığı performans yani fotoğraflara baktım hoşuma gitti ama tabi her koşulda böyle midir d3100 ile konulan fotoğraflarda netlik iyi geldi ama ben bunu ürün çekimindede kullansam aynı keskinliği alabilirmiyim elimde zaten 70-300 var ama memnun olamadım bir türlü 18-55 le 70-300 ü zırt pırt takıp çıkarmak istemiyorum elimizdeki cihazda giriş seviyesi olunca çok profesyonel birşey istemiyorum açıkçası 18-270 alıp rahat etmek amacım sizce bu koşullara uygun mudur?

    @Partis Temporus
    Bu lensin 2 ayrı versiyonu vardır. Ben de Canon için 1. versiyonu var. En önemli farkı 1. versiyon 72 mm çaplıdır 2. versiyon 62 mm. 2. versiyon PZD. Bu lens aynı zamanda macro lenstir. Her 2 versiyonda konu ettiğiniz ürün çekimleri için macro lense ihtiyacınız varsa müthiş keskindir. Ancak Genel kullanımda 2. versiyon yani 62 mm olanı orta ve uzak mesafe çekimlerinde açıkçası keskinlik açısından ben yeterli görmedim. I. versiyonda yeterli keskinlik fazlası ile sağlanıyor.Çoğunlukla ek bir keskinliğe ihtiyaç duyulmuyor. 1. sayfada onlarca örnek fotograf var.Ayrıca:
    http://www.photozone.de/canon-eos/412-tamron_18270_3563vc_canon
    Canon için (Nikon' un 18-55 hk. bir bilgim yok) Elbette 18-55 mm+yanında 55-250 mm çok çok daha iyi sonuç veriyor..Bende her 2 lenste var. ancak her 2 lenste macro değil.Ürün çekimi yapamazsınız.
    Bende özellikle sensör üzerinde tozlanma nedeni ile tercih ettim ve aldım. Ancak şunuda dikkate almalısınız."Memnuniyet" biraz izafi bir kavramdır.Lensten ne beklediğinize bağlı. Olayı profesyonel zeminde düşünürseniz macro dışında beklentilerinizi karşılamayacaktır,kit lenslerde dahil.Ben sayısal fotografa zamanında sınıfında oldukça iyi sayılan like bir makinada başlayıp dSLR' ye geçtiğim için,açıkçası dSLR' yi like makina gibi kullanayım,zırt-pırt lens değiştirmeyeyim, tek bir lens öyle yada böyle her işimi görsün ama elde ettiğim fotograflarda dSLR gövdenin getirdiği avantajlarla like makinadan daha iyi olsun gerekçesiyle aldım. Konuya bu açıdan yaklaşırsanız beklentilerinizi fazla fazla karşılayacak bir lenstir.
    Eğer hala düşünüyorsanız mutlaka 72 mm I. versiyon lensi bulup almalısınız.

    Edit:İmlâ



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 9 Mart 2013; 11:05:11 >




  • Slm

    Objektiflerde sadece keskinlik kriter degildir. 18-270 gibi 15x carpanı olan objektifi neresinden tutarsanız tutun kaydadeger sonuc pek cıkmaz.
    D-SLR nin amacı yuksek fotograf kalitesine ulasmaktır. Objektif degisimi dogasında vardır. Objektif kalitesi kadar sonuc alırsınız. Govde ikinci plandadır. Durum boyleyken ucuk carpanlı objektif takmak D-SLR yi cok anlamlı kılmaz.

    Objektifler cok zahmetli ve karmasık bir uretim surecinden gecer. Asal objektifler bu konuda en iyisidir. Neden, tum hesap kitap tasarım tek bir odak uzerine yogunlasarak yapılır. Odak noktası fazlalastıkca tum dengeler dagılmaya baslar. Zoom olacaksa 3x i gecmeme kuralı burdan gelir. Daha fazlası durumu daha kötüye götürür. 3x - 4x kabuledilebilir degerdir.

    Bende zamanında 18-250 yi kullandım. Cok pratik tek objektifle her calısmayı yap. Fakat zamanla gercekleri ogrenince bu tip objektiflerin sadece tatil, anı gibi calısmalarda kullanılabilecegini anlıyorsun. Pro kesim kaliteden odun vermemek icin bir kac makina tasırlar yinede fazla carpanlı objektif kullanmayı tercih etmezler.

    Dedigim gibi objektifte sadece keskinlik baz alınmaz.

    Diyafram degeri, CA, Flare, Barrel Distortion, Vignetting, bokeh, contrast, renk sapması, cozunurluk, Af hızı, Diyafram bıcak sayısı, gövde kalitesi, vs vs gibi kriterlerde cok onemlidir.

    18-270 gibi carpanı yuksek objektflerin ısık performanslarıda cok homojende olmaz zaten. Genis acıya gore tasarlansa normal ve tele acı sıkıntılı olur. Tele acıya gore tasarlansa genis acı sıkıntı olur. Ortalama tasarlansa her acı performansı zayıf olur. Bir taraftan illaki cuvallar. Fiziksel ısık kuralları yapacak bir sey yok. D-SLR nin keyfi ve farkı asal objektifl+raw dosyasıyla cıkar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ikarahal -- 9 Mart 2013; 9:21:24 >




  • bu başlık değişen anlayışa güzel örnek. SLR artık uzmanların elinden çıktı. artık her anı yakalayıp görüntü kalitesini dert etmeyen bir piyasa her yeri ele geçiriyor.

    fotoğraf paylaşımı da aynı akibete uğradı. profesyonel fotoğraf paylaşım siteleri kendi seçkinlikleriyle kendilerini öve koysunlar. toplamı bir instagram etmiyor. o minicik karede, titreyen elle çekilmiş kareye uygulanmış bir kaç effektle teşhir edilen o foto, çoğu ünlü kareden onbinlerce kez fazla görüntülenebiliyor. zihinlerde ölçü oluyor ve toplumsal beğenide daha fazla iz bırakıyor.

    18-270 bu açıdan kalitesiz amatörce bir seçimden çok, piyasayı artık amatörlerin belirlediğini gösteriyor. şirketler de artan bir şekilde bu yeni olguyla ilgileniyor. pazar artık bunu gerektiriyor.
  • http://www.dijitalfokus.com/index.php?topic=7419.0

    şimdi bende bu lensi almayı planlıyorum ama o kadar kötülüyorlar ki, bi bu kötülemelere bakıyorum bide cebimdeki paraya bakıyorum.

    garip bi ikilem içerisindeyim 1000 tl ye bu lensi almakmı mantıklı yoksa 4-5 bin lira harcayıp bir lens seti almak mı mantıklı. tabiyki mantığım beni nu işe ayıracak 5000 tl param olmadığı için daha fazla düşünmeye sevkediyor.

    profesyonellikden kasıt nedir bu önemli bana göre. 18-270le çekilen resimlere bakıyorum gayet yeterli. adam resmin dibine kadar girmiş ufacık renk sapmalarını görüyor bak işte diyor renkde kayma var midemi bulandırıyor sonra aklım karışıyor tekrardan.

    altı üstü zoomlu bi lens istiyorum ama ikide bir lens çıkartıp takmakda istemiyorum ne yapalım ölelim mi?

    ben bu lensi alsam 18-55 imde var zaten yanına ilerde bide 50 1,8 gibi birşey alırım tamam ederim diyorum ne dersiniz. sonra bigün lc waikikiye katalog çekimine gidersem şu tanesi 5-6 bin tl olan lenslerden almayı düşünebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi selmand -- 8 Nisan 2013; 23:26:52 >




  • Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 AF Di II VC PZD Lens çok iyi bir takgez lensidir , emsalleri arasında sigma 18-200 DC OS ve Sigma 18-250mm DC OS lenslere göre çok daha kaliteli neticesi olduğu söylenmektedir.Tamron 18-270 fiyatı ve 2 + 3 yıl olmak üzere tüm tamronlarda 5 yıl garanti verilmektedir , + 3 yıl garantiyi internetten girerek uzatabiliyorsunuz.

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI




  • üstadlar eyvallah hepsi mükemmel yardımcı olan konuşmalar lens kararı için mükemmel birşey olmuş. peki sonuç olarak ne oldu şimdi bakılırsa 70-300mm tamam gözüküyor yani kit lens olan 18-55mm yanına ek olarak 70-300mm tamam mı? bende tamron 18-270 lenslere bakıyodum ama bu konuyu okuduktan sonra direk iptal ettim çünkü benim çekimlerimde keskinlik görüntü kalitesi ve zoom önemli o açıdan bakıldığında canon 650d 18-55mm ıs lensin yanına tamron 70-300mm almak en doğrusu doğru mu anladım?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusufkoklu -- 9 Ekim 2013; 12:42:46 >
  • peki bu lensin video çekerken durumu nasıl? af sesi alıyormu videoya? sürekli af de sıkıntı oluyor mu? video konusuda önemli.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bende tak gez lenslerde Tamron 18-270mm f/3.5-6.3 DI II VC PZD ve Sigma 18-250mm f/3.5-6.3 DC Macro OS HSM Lens arasında kaldım, izlediğim videolarda sigma sanki daha başarılı gibi geldi, tabi konunun uzmanı değilim konuya hakim arkadaşlar daha iyi anlatırlar diye düşünüyorum
  • peki bu lensin video çekerken durumu nasıl? af sesi alıyormu videoya? sürekli af de sıkıntı oluyor mu? video konusuda önemli
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ikarahal

    Ornek acısından yazdım zaten. Sanırım objektifler hakkında bilginiz bayagı zayıf.

    70-300 objektifin en tele acısı 300mm dir. 18-270 in ise 270mm dir. Haliyle 300 mm olan biraz daha fazla yaklastırır.
    18-270 in carpanı 15x ama 70-300 un carpanı 4.2x yapar. Haliyle carpanı dusuk olan daha kaliteli goruntu verir.

    Siz tele calısayım uzakları yakın edeyim diyorsunuz. O zaman tele objektif alın kalite kaybı olmadan daha fazla yaklastırın.
    Sigma 70-300 tele objektiftir ve fiyatı uygundur. 18-270 den cok daha ucuzdur. Tele objektif oldugundan 18-270 den hem daha fazla yaklastırır hemde daha kaliteli goruntu alır.

    Bu arada 50 mm altı genis, 50 mm ustu tele objektiftir. 50mm ise normal objektiftir.

    Simdi 18-270 alır tek objektifle 18 den 270 e kadar genis bir odak ta calısırsınız. Ama bunu bir kac parcaya bolerseniz cok daha kalite elde edersiniz.
    Mesela 17-50 genis acı, 50-135 orta tele, 100-300 tele ne yaptı 3 objektif. Yani 18-270 in yaptıgı isi 3 objektif yapıyor.

    Carpanlarına bakınca
    50/17=2.9x
    135/50=2.7x
    300/100=3x

    Goruldugu gibi 3x i gecmeyecek sekilde 17-300mm aralıgını tamamladık. Boylece goruntu kalitemizi yuksek tuttuk.

    Asagıda objektiflerin odak uzaklıkları ve gorus acıları mevcut. Tabloda 50mm olan goruntu gozumuzle gordugumuz boyuttur. Durdugumuz noktadır.
    Yani cıplak gozle baktıgımız duruma gore 100 mm 2 kat, 400mm de 8 kat, 800mm de ise 16 kat buyutme saglar.
    Bu degerlendirmeye gore 18-270mm gozumuze gore 5.4 kat buyutme yaklastırma saglar. 70-300mm ise 6 kat buyutme yaklastırma saglar.

     TAMRON 18-270 mm F:3.5-6.3 Di II VC + CANON 40D/Nikon D3100 FOTOGRAFLARI





    Konu üstünden çok geçmiş ama süper bir anlatım.. Devamını okumadan yazmak istedim. Şimdi konuyu okumaya devam ediyorum...Eline sağlık




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.