DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
ACCENt ERA 1.6 TÜPLÜMÜ 1.5 DİZEL Mİ AZ YAKAR?
43
Cevap
0
Favori
14.621
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Hyundai >> ACCENt ERA 1.6 TÜPLÜMÜ 1.5 DİZEL Mİ AZ YAKAR?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      13767 Mesaj
      27 Ağustos 2009 19:20:54
      ESKİ accenti değiştirme zamanı geldi ve yenisini almak istiyor babam yakıt konusunda kararsız kaldık 2si arasında dizel biraz pahalı kalıyor ama

      yakıt konusunda 1.6 ara alıp garantiden tüplü kullanmak mı yoksa dizel almak daha karlı olur dizel arabanın bakımı biraz daha pahalı olduğundan buda göz önünde bulundurulmalı...


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HePsİ1LeŞmE -- 30 Ağustos 2009; 23:22:11 >
      _____________________________

    • Emekli Yönetici
      20831 Mesaj
      27 Ağustos 2009 19:29:16
      Dizel litre bazında az yakar LPG para bazından az yakar.

      Mesela dizel 5 LT yakıyorsa LPG'li versiyonu 8 LT'den aşağı düşmeyecektir. İkisini de paraya vurduğumuzda ortalama aynı değerler çıkar.


      _____________________________

    • Teğmen
      189 Mesaj
      27 Ağustos 2009 19:42:44
      Bence dizel alın, hem daha zevkli hem de sızdırmazlık, kapalı otopark falan uğraşmazsınız.


      _____________________________

    • Yarbay
      2209 Mesaj
      27 Ağustos 2009 20:07:52
      dizelin bakımlarının pahalı olduğu doğru değil.

      ben aracımı 3 sene önce aldım o zamanlar bakımlar benzinlilerden daha pahalı idi. şimdi ise tam tersi dizeller daha ucuz. araç alırkan servise girip bakım masraflarının çizelgesine göz atıp beni doğrulayabilirsiniz..

      dizel era ile 90km/saat hız ile giderseniz km.de 125-130 kuruş yakarsınız.

      benzinli/lpg bilmiyorum aracım dizel olduğu için hiç araştırmadım.

      bir de lpg taktırdığınız zaman 1500-2000 ytl masrafınız olacak zaten. geriye ne kadar fark kalacak hesaplayın....??




      _____________________________

      HYUNDAI İ30 CRDI
    • Yarbay
      4466 Mesaj
      27 Ağustos 2009 20:43:29
      ikiside değil.
      1.4 lpg daha az yakar.
      ama siz lpg den uzak durun direk dizel alın
      üstelik performanstan ödün vermemiş bide lpg'nin ayarıydı falanıydı uğraşmak zorunda kalmazsınız.


      _____________________________

    • Yarbay
      16722 Mesaj
      27 Ağustos 2009 22:33:43
      tüplü daha ekonomik olur

      ama dizelin gücünüde yabana atmamak lazım

      yeni nesil dizeller okadar masraflı değil bakım olarak

      ama yedek parça olarak can yaklar enjektör vs gibi


      _____________________________


      GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
      SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
      SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
      HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS
    • Yarbay
      13767 Mesaj
      27 Ağustos 2009 22:36:53

      quote:

      Orijinalden alıntı: cevizkabugu

      dizelin bakımlarının pahalı olduğu doğru değil.

      ben aracımı 3 sene önce aldım o zamanlar bakımlar benzinlilerden daha pahalı idi. şimdi ise tam tersi dizeller daha ucuz. araç alırkan servise girip bakım masraflarının çizelgesine göz atıp beni doğrulayabilirsiniz..

      dizel era ile 90km/saat hız ile giderseniz km.de 125-130 kuruş yakarsınız.

      benzinli/lpg bilmiyorum aracım dizel olduğu için hiç araştırmadım.

      bir de lpg taktırdığınız zaman 1500-2000 ytl masrafınız olacak zaten. geriye ne kadar fark kalacak hesaplayın....??



      lpg masrafı olduğu için dizelin fiyatına yaklaşıyor dizele yönelelim ozaman


      _____________________________

    • Yarbay
      2209 Mesaj
      27 Ağustos 2009 23:13:42

      quote:

      Orijinalden alıntı: JackDaniels

      yedek parça olarak can yaklar enjektör vs gibi


      benzinlilerde enjeksiyon yokmu..?



      _____________________________

      HYUNDAI İ30 CRDI
    • Binbaşı
      1813 Mesaj
      28 Ağustos 2009 02:21:26
      şehiriçi lpg az yakar
      şehirler arası dizel az yakar

      lpg ile ne yazıkki avm lere , kapalı feribotlara binemezsiniz.
      dizel in menzili oldukça yüksektir. 2-2.5 katı



      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
    • Yarbay
      9177 Mesaj
      28 Ağustos 2009 04:11:48
      ögretıcı tespitler teşekkürler paylaşımlarınız için


      _____________________________

      Ey Türk! Dostunu da Düşmanını da bil artık..!
    • Yarbay
      2209 Mesaj
      28 Ağustos 2009 16:19:29
      son bir tespit daha;

      dizel daha ağır yakıttır. lpg tank içine basınçla sıkıştırılır. lpg daha tehlikelidir kaza anında felan...

      lpg sızıntı yaparsa anlamak zordur, sürekli depoyu boşaltır. az yakacağınıza çok yakmış olursunuz.


      _____________________________

      HYUNDAI İ30 CRDI
    • Binbaşı
      1813 Mesaj
      28 Ağustos 2009 16:26:13
      lpg nin tehlikeli olduğuna inanmıyorum, yeni sistemler son derece güvenli.
      gaz kaçağı söz konusu olamaz.
      lpg sızıntı yapmaz,eski sistemlere aklınız gitmiş , merdiven altı işletmelerde yapılan.
      sistem uzman ellerde düzgün markalara yaptırılırsa ki hyundai en iyi firmalaradan 2A ile anlaşmış ve BRC kit kullanıyor. En az benzinli sistem kadar güvenlidir.
      Ayrıca muayene edilirken makine mühendisleri odası yetkilelerince sızdırmazlık testine de tabi tutulur.


      _____________________________

      NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
    • Yarbay
      2209 Mesaj
      28 Ağustos 2009 16:29:30

      quote:

      Orijinalden alıntı: alpercan

      lpg nin tehlikeli olduğuna inanmıyorum, yeni sistemler son derece güvenli.

      Ayrıca muayene edilirken makine mühendisleri odası yetkilelerince sızdırmazlık testine de tabi tutulur.


      ne kadar güvenlide olsarisk her zaman vardır.

      kaza anında ne olacağı belli olmaz..


      _____________________________

      HYUNDAI İ30 CRDI
    • Yarbay
      3754 Mesaj
      28 Ağustos 2009 16:33:33
      dizel alın bence hem uğraşmazsınız hem daha performanslı...


      _____________________________

    • Yarbay
      16722 Mesaj
      28 Ağustos 2009 16:40:10

      quote:

      Orijinalden alıntı: cevizkabugu



      Alıntıları Göster



      benzinlilerde enjeksiyon yokmu..?




      enjeksiyon var ama dizeldeki gibi enjektörleri kucaklama riskin yok gibi bişey

      gaz nekadar zarar verebilir enjektörüne acaba düşündünmü hiç


      _____________________________


      GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
      SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
      SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
      HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS
    • Yarbay
      13767 Mesaj
      28 Ağustos 2009 17:36:17

      quote:

      Orijinalden alıntı: sametadali

      dizel alın bence hem uğraşmazsınız hem daha performanslı...

      110 BYGİR DİZEL


      _____________________________

    • Yarbay
      2209 Mesaj
      28 Ağustos 2009 22:05:35

      quote:

      Orijinalden alıntı: JackDaniels

      enjeksiyon var ama dizeldeki gibi enjektörleri kucaklama riskin yok gibi bişey

      gaz nekadar zarar verebilir enjektörüne acaba düşündünmü hiç


      düşünmedim hocam, ne fark var arada..?

      bir de yeni nesil benzinli bazı araçlarda da turbo var bunların bozulma riski, bizim dizellere göre nasıldır bilgin varmı..??



      _____________________________

      HYUNDAI İ30 CRDI
    • Yarbay
      2209 Mesaj
      28 Ağustos 2009 22:07:45

      quote:

      Orijinalden alıntı: HePsİ1LeŞmE



      Alıntıları Göster


      110 BYGİR DİZEL


      bu paylaşımlardan sonra neye karar kıldın üstad..??


      _____________________________

      HYUNDAI İ30 CRDI
    • Yarbay
      16722 Mesaj
      28 Ağustos 2009 22:21:42
      quote:

      Orijinalden alıntı: cevizkabugu



      Alıntıları Göster



      düşünmedim hocam, ne fark var arada..?

      bir de yeni nesil benzinli bazı araçlarda da turbo var bunların bozulma riski, bizim dizellere göre nasıldır bilgin varmı..??




      gülen yüzleri anlayamadım dalgamı geçiyorsun yoksa komik diyemi düşünüyorsun

      dalga geçtiğini değilde komik bulduğunu düşünüp cevap vereyim

      dizel benzinli turbo olması bişey değiştirmez

      bu motoru bağlamaz turbonun kalitesi ile alakalı

      ama yakıt olayı ciddi iş

      heleki bizim ülkemizde

      en ufak bişeyde dizelde motoru kucaklaman içten bile değil

      ama lpgde böyle bişey olmaz çok çok içine hava karıltırırlar boşa para verirsin

      dizelin artık tek avantajı torku ekonomi diye bişey kalmadı

      lpg geçti gitti onu

      arkadaşımın 2 litrelik lagunası bile benim getzden az yakıyor

      buda zoruma gitmiyor değil açıkçası


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi JackDaniels -- 28 Ağustos 2009; 22:24:35 >
      _____________________________


      GIGABYTE EP45-DS3L // INTEL E8500 // KINGSTON HYPERX 4*2GB 800Mhz DDR2 // HIS ICEQ4 HD4850
      SANDISK EXTREEM SSD 120GB // WD 3.5" 2TB CAVIAR GREEN SATA 3.0 // SEAGATE 320GB 2.5" HARİCİ // IOMEGA 1TB 2.5" HARİCİ
      SEAGATE 1TB 3.5" HARİCİ // CM RC690 600W // SAMSUNG SH-S223 SATA DVD-RW
      HP 2207H LCD // SUPERONLINE 20MBIT FIBER INTERNET // POWERCOM 625AP UPS
    • Yarbay
      2209 Mesaj
      28 Ağustos 2009 23:22:57
      hocam dizel yakıtın içine koydukları katkı maddeleri, kalitesiz yakıt v.b. etkenlerden dolayı enjektörler gidiyor anladım olayı. gaza sıvı katkı v.s. koyamayacakları için daha sağlıklı ok.

      bilgiler için teşekkür hocam..

      not:gülen yüzler espri mahiyetinedir. yanlış anlaşıldıysa silebilirim..


      _____________________________

      HYUNDAI İ30 CRDI
    • Yüzbaşı
      741 Mesaj
      29 Ağustos 2009 00:32:06
      Arkadaşım senin kullanımına bağlı, kimi dizel kimide benzinli der....

      ben lpgli araç kullandım, şimdi dizel kullanıyorum, bence dizel...

      ama kullanmayı bilmen ve düzgün kullanman şartıyla


      _____________________________

      Geçmişini unutan toplumlar yok olmaya mahkumdur...
    • Yarbay
      13767 Mesaj
      29 Ağustos 2009 19:43:42

      quote:

      Orijinalden alıntı: cevizkabugu



      Alıntıları Göster



      bu paylaşımlardan sonra neye karar kıldın üstad..??

      dizel alacağız peder beyin kararı değişmez ise bakalım


      _____________________________

    • Yarbay
      2209 Mesaj
      29 Ağustos 2009 20:49:34
      dizel alarak en iyisini yapmış olursunuz.


      _____________________________

      HYUNDAI İ30 CRDI
    • Yarbay
      13767 Mesaj
      30 Ağustos 2009 23:22:55

      quote:

      Orijinalden alıntı: cevizkabugu

      dizel alarak en iyisini yapmış olursunuz.

      inşallah


      _____________________________

    • Binbaşı
      1226 Mesaj
      19 Eylül 2009 00:40:32
      1.5 CRDİ 110 HP

      bin bak pişman olmayacaksın. Az yakar Çok kaçar


      _____________________________

      sony vaio sorunları için yazabilirsiniz...( FN TUŞU V.S)

      bulent_telli@mynet.com
    • Teğmen
      205 Mesaj
      19 Eylül 2009 02:53:26
      Herkes guzel bilgiler paylasmıs.
      JackDanielsen guzel sekilde acıklamıs aslında.
      Lpg ile Avm kapalo yerlere girilmez. dorudur.
      Lpg araclar risklidir (!) benzinli araclardan daha guvenli oldukları testlerle onaylanmıstır. tabi ki kullanılan marka cok önemlidri bu hussuda. eger iyi bir marka ise lpg niz + lpg i monte eden ustanız, hiç bir sorun olmaz.
      Lpg li 1.6 era en az 11lt/100km yakar sehir içinde, fakat lpg 1.65/lt gibi bişi sanırım. 0,18/km yakarsınız. dizelde ise sehir içi 6lt/100km den daha az yakamazsınız. 2.66/lt mazot fiaytı olarak alırsak 0,16/km de mazotta yakarsınız.
      yakıt maliyeti oalrak arada buyuk bi fark yok.
      Simdi gel gelelim dizelin tehlikelerine
      1. Dizel de motor hava yapar,
      2.dizel motor araca kaza(!) ile icinde pislik olan mazot alırsanız, enjektorleriniz elinizde kalır gider 2-3bin tl ödersiniz. (malum yakıttan kaynaklanan arızalar servis dısı oldugu için yakıtı aldıgınız benzin istasyonu ile mahkeme mahkeme ugrasırsınız ya da seve seve ödersiniz masraflarınız).
      3. bir arkadas servis te masraflardan bahsetmiş ama dizel aracın masrafı hala daha fazla ve ilerde de bu böyle olacak. dizel yakıt benzin gibi solf olmadıgı için yakıt filtresiydi bilmem nesiydi deişir. fakat sunuda söylemek lazım burda masraf farkı cok buyuk deil. 50-60 tl fark olur olmaz. eskiden bi dizel motor 5-6 sene giderkn simdi sorunsuz calısıyorlar..
      4. dizel motorlar bebek kadar hassastırlar. duzgun kullanmak gerekir. bilinçli bir alıcı 2. el dizel bir arac almaz, sahibini tanımadan. çünkü en küçük bir yalnıs kullanımda motora geri dönusu olmayan zaralar verilebilir ve de bunu bile biri aracın daha önceki kullanıcısının racı nasıl kullandıgını bilmeden almz. kısacası dizelin 2. eli sans işidir.

      sonuc olarak; yakıt masrafı olarak cok buyuk bir fark yok. dizel arabayı nazik kullanırsan uzun ömürlü olur. yoksa masraftan basın agrır. birde burasının turkiye oldugunu unutmamalı bu yuzden pis mazot alırsanız motor cok buyuk masraf yapar ve istanbulda iseniz yetkili servislere bu konuda danısın. aynısını deicekler.



      _____________________________

    • Binbaşı
      1072 Mesaj
      25 Eylül 2009 00:22:02

      quote:

      Orijinalden alıntı: Qaan

      Herkes guzel bilgiler paylasmıs.
      JackDanielsen guzel sekilde acıklamıs aslında.
      Lpg ile Avm kapalo yerlere girilmez. dorudur.
      Lpg araclar risklidir (!) benzinli araclardan daha guvenli oldukları testlerle onaylanmıstır. tabi ki kullanılan marka cok önemlidri bu hussuda. eger iyi bir marka ise lpg niz + lpg i monte eden ustanız, hiç bir sorun olmaz.
      Lpg li 1.6 era en az 11lt/100km yakar sehir içinde, fakat lpg 1.65/lt gibi bişi sanırım. 0,18/km yakarsınız. dizelde ise sehir içi 6lt/100km den daha az yakamazsınız. 2.66/lt mazot fiaytı olarak alırsak 0,16/km de mazotta yakarsınız.
      yakıt maliyeti oalrak arada buyuk bi fark yok.
      Simdi gel gelelim dizelin tehlikelerine
      1. Dizel de motor hava yapar,
      2.dizel motor araca kaza(!) ile icinde pislik olan mazot alırsanız, enjektorleriniz elinizde kalır gider 2-3bin tl ödersiniz. (malum yakıttan kaynaklanan arızalar servis dısı oldugu için yakıtı aldıgınız benzin istasyonu ile mahkeme mahkeme ugrasırsınız ya da seve seve ödersiniz masraflarınız).
      3. bir arkadas servis te masraflardan bahsetmiş ama dizel aracın masrafı hala daha fazla ve ilerde de bu böyle olacak. dizel yakıt benzin gibi solf olmadıgı için yakıt filtresiydi bilmem nesiydi deişir. fakat sunuda söylemek lazım burda masraf farkı cok buyuk deil. 50-60 tl fark olur olmaz. eskiden bi dizel motor 5-6 sene giderkn simdi sorunsuz calısıyorlar..
      4. dizel motorlar bebek kadar hassastırlar. duzgun kullanmak gerekir. bilinçli bir alıcı 2. el dizel bir arac almaz, sahibini tanımadan. çünkü en küçük bir yalnıs kullanımda motora geri dönusu olmayan zaralar verilebilir ve de bunu bile biri aracın daha önceki kullanıcısının racı nasıl kullandıgını bilmeden almz. kısacası dizelin 2. eli sans işidir.

      sonuc olarak; yakıt masrafı olarak cok buyuk bir fark yok. dizel arabayı nazik kullanırsan uzun ömürlü olur. yoksa masraftan basın agrır. birde burasının turkiye oldugunu unutmamalı bu yuzden pis mazot alırsanız motor cok buyuk masraf yapar ve istanbulda iseniz yetkili servislere bu konuda danısın. aynısını deicekler.





      _____________________________

    • Yarbay
      2209 Mesaj
      25 Eylül 2009 21:18:36

      quote:

      Orijinalden alıntı: Qaan


      Simdi gel gelelim dizelin tehlikelerine
      1. Dizel de motor hava yapar,
      2.dizel motor araca kaza(!) ile icinde pislik olan mazot alırsanız, enjektorleriniz elinizde kalır gider 2-3bin tl ödersiniz. (




      1. dizel motor hava yapar belki ama, benimki 3 yıldır hiç hava yapmadı. yapacağını da sanmıyorum..

      2. pis mazottan ziyade mazotun kimyasal yapısı daha önemli gibi geliyor bana.. sonuçta mazotun içindeki küçük fiziksel partüküller mazot filtresine takılacaktır. bu da sorun değil.. mazot filtresi zaten belli aralıklarda değişiyor. euro-dizel kullanılırsa sorun olmaz.

      bilmediğiniz yerden ucuz diye içeriğini/kimyasal yapısını bilmediğiniz mazot almamalısınız tabii ki..enjektörlerin herbiri takması sökmesi dahil 500 tl. dir. 4 enjektör 2.000ytl. aracın motoru da sıfır kasanın içinden/ambalajından araca takıması ile beraber 7.000 tl.dir..
      araç motoru çok yıpranmış ise enjektörlerde bitmiş ise komple motoru değiştirmek daha karlı olmaz mı..??




      _____________________________

      HYUNDAI İ30 CRDI
    • Yüzbaşı
      721 Mesaj
      27 Eylül 2009 12:24:28
      dizel de kullandım şimdi kia racım 1,6 era tüplü brc orjinal takıldı 16 kuruş şehir içi 12,5 kuruş şehir dışı 207km son hız yapıyor
      tüplü performansı ile dizele yetişemiyorsun benzinde kafa kafaya gidiyor son hızı deneyemedim şehir içinde kapıştım dizel
      daha seri ama uzun yolda kafa kafaya gidiyor. Tavsiye dizel derim ama arada 2.000 tl civarında fark var eğer çok km yapmıyorsan dizel maliyetine katlanma derim


      _____________________________

    • Teğmen
      177 Mesaj
      06 Ekim 2009 16:14:41
      LPG ya da dizel olayı tamamen tercih meselesidir bence. Kimisi LPG ile hiç uğraşmak istemez, dizel tecrübesi de vardır, parası da çoktur gider alır dizel arabayı . Kimi de benim gibi bütün araç kullanma tecrübesi LPG li araçlardan ibarettir ve dizel arabaya elini bile sürmemiştir, riske girmek istemez ne varsa tüpte var mantığıyla sıfır araba bile alsa gider LPG taktırır : ))

      Tercihleri eleştirmemek gerek. Herkesin kendi bileceği ve karar vereceği bir olay olmalı bu.


      _____________________________

    • Yarbay
      2271 Mesaj
      12 Ekim 2009 00:25:59

      quote:

      Orijinalden alıntı: cgr1903

      dizel de kullandım şimdi kia racım 1,6 era tüplü brc orjinal takıldı 16 kuruş şehir içi 12,5 kuruş şehir dışı 207km son hız yapıyor
      tüplü performansı ile dizele yetişemiyorsun benzinde kafa kafaya gidiyor son hızı deneyemedim şehir içinde kapıştım dizel
      daha seri ama uzun yolda kafa kafaya gidiyor. Tavsiye dizel derim ama arada 2.000 tl civarında fark var eğer çok km yapmıyorsan dizel maliyetine katlanma derim


      Nasıl Dizel ile kafa kafaya gidiyosun ? = Bu soruda doğru gidiyo olabilirsin ama örnek vereyim, ikiniz yokuş çıkın 3.vites'te sen redline'a kadar çevirip kafa kafaya gidiyoken o max tork'unu düşük devir bandında kullanarak o yokuşu gider ve 4'e atar, onda hayat,yakıt normaldir, sende ise motor sesi çok yüksek, yakıt tüketimin aşırı yükseklerde dolaşmaktadır, sen sürekli böyle gidersen kafa kafaya gidersin ama 3 saatlik süre sonunda alacağın benzin'i 1.5 saatte alırsın, o ise yoluna devam eder, Ama benim param var redline'a kadar çevirip sürekli böyle gitmekten haz duyuyorum dersen buna diyecek sözümde yoktur.


      _____________________________

      “Uğraş. Didin. Düşün. Ara. Bul. Koş. Atıl. Bağır. Durmak zamanı geçti çalışmak zamanıdır.”
    • Yüzbaşı
      712 Mesaj
      28 Ekim 2009 01:28:05
      quote:

      Orijinalden alıntı: Arınç



      Alıntıları Göster



      Nasıl Dizel ile kafa kafaya gidiyosun ? = Bu soruda doğru gidiyo olabilirsin ama örnek vereyim, ikiniz yokuş çıkın 3.vites'te sen redline'a kadar çevirip kafa kafaya gidiyoken o max tork'unu düşük devir bandında kullanarak o yokuşu gider ve 4'e atar, onda hayat,yakıt normaldir, sende ise motor sesi çok yüksek, yakıt tüketimin aşırı yükseklerde dolaşmaktadır, sen sürekli böyle gidersen kafa kafaya gidersin ama 3 saatlik süre sonunda alacağın benzin'i 1.5 saatte alırsın, o ise yoluna devam eder, Ama benim param var redline'a kadar çevirip sürekli böyle gitmekten haz duyuyorum dersen buna diyecek sözümde yoktur.

      Gayet güzel gider hatta uzun yolda geçer de.Hatta şehir içinde bile geçer dizel olanı.İnsanları yanlış yönlendirmeyin.Yokuşta dizel aracın şansı varmı sizce?Kısa yokuştan bahsetmiyorum gayet güzel otobanda 1 km lik bir yokuş.Tamam dizel 4.vitese atarda hızlanabilirmi bakalım? 3.viteste kaç yapıyor dizel araç benzinli kaç yapıyor?Az yakmaz dizel araçta anlık olarka en az 15 litre yakıt tüketir tam gaz halinde.Benzinli araç o yokuşu 3.viteste redline civarında 150 km/s gibi bir süratle çıkar.150 km hız bir yokuş çok çok fazladır.Dizel accent 4.vites 4.000 devirde 150 yapamıyorsa daha hiç yapamaz.2.0 tdi 140 hp lik passattan 100 hp lik benzinli aracın tadını gaz tepkisini alamayan biri olarak tecrübeleri yazdım isterseniz bir de dizel ve benzinli eraların teknik verilerine göz atalım.


      Dizel Era

      110 hp @4000 rpm
      240 nm /1900-2750 ( band aralığı çok dar görüğün gibi 2750 den sonra o ileri atlama eğilimi azalıyor)
      0-100 = 11.5 Saniye
      Azami Hız:176 km/s(1.4 benzinli eranın azami hızı 177 km/s )

      Benzinli Era

      112 hp @6000 rpm
      149 nm/4900 rpm
      0-100:10.2 Saniye
      Azami Hız:190 km/s

      Gördüğünüz gibi aynı güçteki 2 araçtan benzinli olan dizele nal toplatabiliyor.Benzinli aracın bir süre kullanın 10.000 km yol yapın sonra dizele binini inanın lanet edersiniz traktör gibi sesli ve hantal gelecektir.LPG li 1.6 era nın benzinliden çok bir farkı olmayacaktır sanırım BRC ile anlaşmalı hyundai.çok az fark olur bu verilerde herşeye rağmen dizel araçtan daha hızlı olursunuz.Aynı kullanım şartlarında daha az yakıt masrafınız olur.Uzun yolda hızlı kullanımlarda 160-190 km/s hızları arasında dizele göre daha az masrafını olur hemde çok daha az.çünkü dizel araç 88 lik getzden biliyorum 12-13 litre ortalama yapıyor tam gaz gidince benzinli araçtada 15-16 litre tüketiminiz olacaktır ki daha ekonomik dizele göre.
      Şehir içinde dizelden aldığınız pratikliği benzinli araçta bulamassınız her hızlanmak istediginizde vites küçültmek zor gelecektir ve dizel gibi hızlanabilmek için maximum devirlere yaklaşmanız gerekecektir.Ön takım daha az yıpranır benzinli araçlarda çünkü dizel motorlar ağırdır ve yüksek torku sayesinde sert kullanımlarda patinaja çok tutulurlar.Bana sorarsanız dizel alın çünkü eraların dizelleri çok tutuldu ve gerçekten güzel motorlar.Şimdi benzinli aracı bu kadar övdükten sonra neden dizel tavsiye ettiğimi soracaksınız ama benzinli aracı herkes sevmez kimisi tork ister az litre/100 km ister.Ben görüşlerimi yazdım.Karar elbette sizin.Umarım yardımcı olabilmişimdir.Saygılarımla


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MitsubishiLancer -- 28 Ekim 2009; 2:19:58 >
      _____________________________

    • Binbaşı
      1574 Mesaj
      28 Ekim 2009 05:16:32
      quote:

      Orijinalden alıntı: MitsubishiLancer


      Alıntıları Göster


      Gayet güzel gider hatta uzun yolda geçer de.Hatta şehir içinde bile geçer dizel olanı.İnsanları yanlış yönlendirmeyin.Yokuşta dizel aracın şansı varmı sizce?Kısa yokuştan bahsetmiyorum gayet güzel otobanda 1 km lik bir yokuş.Tamam dizel 4.vitese atarda hızlanabilirmi bakalım? 3.viteste kaç yapıyor dizel araç benzinli kaç yapıyor?Az yakmaz dizel araçta anlık olarka en az 15 litre yakıt tüketir tam gaz halinde.Benzinli araç o yokuşu 3.viteste redline civarında 150 km/s gibi bir süratle çıkar.150 km hız bir yokuş çok çok fazladır.Dizel accent 4.vites 4.000 devirde 150 yapamıyorsa daha hiç yapamaz.2.0 tdi 140 hp lik passattan 100 hp lik benzinli aracın tadını gaz tepkisini alamayan biri olarak tecrübeleri yazdım isterseniz bir de dizel ve benzinli eraların teknik verilerine göz atalım.


      Dizel Era

      110 hp @4000 rpm
      240 nm /1900-2750 ( band aralığı çok dar görüğün gibi 2750 den sonra o ileri atlama eğilimi azalıyor)
      0-100 = 11.5 Saniye
      Azami Hız:176 km/s(1.4 benzinli eranın azami hızı 177 km/s )

      Benzinli Era

      112 hp @6000 rpm
      149 nm/4900 rpm
      0-100:10.2 Saniye
      Azami Hız:190 km/s

      Gördüğünüz gibi aynı güçteki 2 araçtan benzinli olan dizele nal toplatabiliyor.Benzinli aracın bir süre kullanın 10.000 km yol yapın sonra dizele binini inanın lanet edersiniz traktör gibi sesli ve hantal gelecektir.LPG li 1.6 era nın benzinliden çok bir farkı olmayacaktır sanırım BRC ile anlaşmalı hyundai.çok az fark olur bu verilerde herşeye rağmen dizel araçtan daha hızlı olursunuz.Aynı kullanım şartlarında daha az yakıt masrafınız olur.Uzun yolda hızlı kullanımlarda 160-190 km/s hızları arasında dizele göre daha az masrafını olur hemde çok daha az.çünkü dizel araç 88 lik getzden biliyorum 12-13 litre ortalama yapıyor tam gaz gidince benzinli araçtada 15-16 litre tüketiminiz olacaktır ki daha ekonomik dizele göre.
      Şehir içinde dizelden aldığınız pratikliği benzinli araçta bulamassınız her hızlanmak istediginizde vites küçültmek zor gelecektir ve dizel gibi hızlanabilmek için maximum devirlere yaklaşmanız gerekecektir.Ön takım daha az yıpranır benzinli araçlarda çünkü dizel motorlar ağırdır ve yüksek torku sayesinde sert kullanımlarda patinaja çok tutulurlar.Bana sorarsanız dizel alın çünkü eraların dizelleri çok tutuldu ve gerçekten güzel motorlar.Şimdi benzinli aracı bu kadar övdükten sonra neden dizel tavsiye ettiğimi soracaksınız ama benzinli aracı herkes sevmez kimisi tork ister az litre/100 km ister.Ben görüşlerimi yazdım.Karar elbette sizin.Umarım yardımcı olabilmişimdir.Saygılarımla


      Ceed dizel aracımla (115 hp) uzun yokuşlarda 170-180 tırmanabilirken, yokuşa benden daha hızlı giren benzinli araçlar (Civic 125 hp) 140'lı hızlara kadar düşüyor. Bunu inkar etmenin bir faydası yok zira ortada nerdeyse %60-70 tork farkı var.

      Ayrıca tüplü aracın sıkıntısı çok olur, yok stop eder, yok ayarı tutmaz, yok kapalı garaja giremezsin vs..

      Ayrıca tüplü araçlar aynı zamanda kısa süre de olsa benzin de tükettiğinden dizel kadar ekonomik değildir. Hiç bana öğretmeyin, bunu LPG'li araç kullanan arkadaşlarım da bana söylüyor.

      Ha dersen ki dizel aracı daha özenli kullanmak gerekir, o konuda hak veririm ama güç ve ekonomi konusunda LPG'li accent dizelden daha iyi olamaz.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desci -- 28 Ekim 2009; 5:24:03 >
      _____________________________

    • Yüzbaşı
      712 Mesaj
      28 Ekim 2009 12:46:54

      quote:

      Orijinalden alıntı: desci


      Alıntıları Göster



      Ceed dizel aracımla (115 hp) uzun yokuşlarda 170-180 tırmanabilirken, yokuşa benden daha hızlı giren benzinli araçlar (Civic 125 hp) 140'lı hızlara kadar düşüyor. Bunu inkar etmenin bir faydası yok zira ortada nerdeyse %60-70 tork farkı var.

      Ayrıca tüplü aracın sıkıntısı çok olur, yok stop eder, yok ayarı tutmaz, yok kapalı garaja giremezsin vs..

      Ayrıca tüplü araçlar aynı zamanda kısa süre de olsa benzin de tükettiğinden dizel kadar ekonomik değildir. Hiç bana öğretmeyin, bunu LPG'li araç kullanan arkadaşlarım da bana söylüyor.

      Ha dersen ki dizel aracı daha özenli kullanmak gerekir, o konuda hak veririm ama güç ve ekonomi konusunda LPG'li accent dizelden daha iyi olamaz.



      O dediğin civicler 3.viteste zaten 160 yapar adam vites düşürüp basmıyorsa o arabanın kötü olduğunu göstermez ki ceed dizel aracınla civic mukayese bile edilemez performans konusunda senin aracına göre çok çok daha performanslıdır civicler.heleki 100 den sonra çok çok fark açar civic.sen aracınla 170 le o yokuşu çıkarken tam gaz yapıyorsun aracın limitini zorluyorsun ama civic 140 a düştüğüne göre ayağını gaztan çekiyor bile.şunuda söyliyim sen aracının tork canavarı felan zannediyosun 180 le giderken muhtemelen son viteste oluyorsun 0 da 3500-4000 arası bir devir yapar aracın benzinli araçtan daha fazla tork üretmiyor o devirlerde emin ol.keşke ceed aracını civicle kıyaslayıp üstün göstermeseydin performans olarak.lpg li aracım 3 ayda 50 tl lik benzin tüketiyor 3 ayda yaklaşık 7000 km yapan biri olarak 50 tl komik bir mebla kanımca.


      _____________________________

    • Teğmen
      205 Mesaj
      28 Ekim 2009 19:23:37
      Araç alacak olan heralde almıstır arcını. sormak lazım ne aldı diye bu kadra yazıdan sonra.
      2 hafta önce servisebir parça değişimi için gitmiştim. Bakım Fiyat listesine bi baktım. getz vrdı 15bin bakımı eger sadece yagı filtresi değişirse dedi 250tl + kdv :) dizelde asagı yukarı aynı. ama 100bin leri asınca dizelin bakım masrafları benzine fark atmıs bi sekilde ucmus. bununla birlikte sehir içinde herhalde en iyi dizel oluyor. özellikle dur kalklarda felan benzinde 1-2 yapa yapa sıkılıyorsunuz ama dizelde yokus yoksa 1-2 yapmaya gerek yoktur heralde.


      _____________________________

    • Yarbay
      3601 Mesaj
      30 Ekim 2009 09:19:45
      Peki lpg için doğru tercih hangisi olur 1.4 era için. Brc diyorlar ama atikerle arasında ciddi bir fiyat farkı var. Bir de aracı sıfı almıştım ama o zaman lpg taktırmadım. Yaklaşık 6 ay oldu. Şimdi garantisi bozulmadan taktırabilirmiyim lpg yi, hyundaiden yaptırsam?


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      423 Mesaj
      10 Kasım 2009 11:23:47
      Dizel ve benzin in aynı BG de tek farkı yokuşta ortaya çıkıyor.Benzinli araçların hepsi Turbolar istisna, yokuşta yavaşlar ama Dizel yavaşlamaz zaten yavaşlasa turbo olayı saçma birşey olur.Dizel yüksek tork demektir.Yüksek tork un neler yapabildiğini aşağı yukarı buradaki herkes bilir. Düz yolda aynı BG de benzinli araç (LPG değil) her türlü geçer yani çok fark olmaz ama geçer yani.Geçmese bir mantığı olmaz benzinin.Ama şöyle istanbul antalya ya da 1000 km lik bir yarışa çıksak Dizel aracın daha önce finish e varacağı kesindir.Dizel araçlar da istediğiniz kadar gaz a basın yakıtı şehir içi yakıtını geçmez.Benzinde bir basın yakıtın hangi değerlere ulaştığını görünce gözlerinizin feri gider.

      LPG de motor bazında bariz problem çıkmayabilir ama düzgün kullanımda dizellerde de sorun olmaz.Yokuş yukarı hızınızın artabileceği tek yakıt şekli dizeldir.(bahsedilen beygir tabiki 110 bg gibi güçlerdir.)500 beygir bir araç heryerde hızlanır :)

      Benzin LPG Düz Dizel ve Turbo dizel Kullandım.En çok düz dizel doblo kullandım.


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      332 Mesaj
      bir yakınımız için accent era almayı düşünen biri olarak...
      daha önce hundai yetkili servisinde bir arkadaşım bana 1.6 eraların hepsinden daha iyi olduğunu söylemişti...
      sebep performansı iyi sorunsuz kronik bir rahatsızlığı yok
      1.4 erayı kullanma şansım odu inanın era ile yapılacak maksimum hız 160 km dir daha fazlasını kaldıraqcak bir kasaya sahip deil....
      kullanım amacı çok önemli bence hangi aracı alırsanız alın önemli olan nasıl kullanacağınız benim kendi kanaatim dizel commonrail bir makinayı alıp şehir içinde düzensiz devir aralıklarında kullanıp çalıştırır çalıştırmaz hareket edip durduğunuz yerde hemen stop edecekseniz dizel size göre deil bu konu tartışmasız kapanır ...
      ama dizel makinayla uzun yol yapacaksanız aracınızın gazına basarken itina ile basacaksanız yakıtı düşünüp fazla yüksek devirlere çıkmayacaksanız dizel sizin için mükemmel tercihtir...
      dizel motorlar itina ister... sevip sevmedikleri şeyler vardır mesela...
      sevmedikleri...
      tozu sevmezler yüksek deviri sevmezler ısınmadan hareket etmeyi sevmezler dur kalak şehir içi trafiğini sevmezler kırsal motorini sevmezler birkaç farklı şöförü sevmezler bir müddet yol gidip gideceğiniz yere vardığınızda hemen stop etmeyi hiç sevmezler...

      sevdikleri şeyler ....
      temiz yakıt euro dizel, sabit devirle gidilen uzun yol, maksimum tork devirlerinde kullanım, tek şöför elinden kullanmak , yetkili servisi severler, itana ile kullandığınız zaman dizel hem ekonomik hemde uzun ömürlüdür itinasız kullanırsanız 90 bin km yapmadan motoru yersiniz dünya bir masraf artı dizelden iğrenirsiniz....

      benzinli motorlar pek fazla birşey aramazlar nasıl ullanırsanız kullanın ortalama bir motor ömrü vardır çok iyi kullansaanızda çok hırpalasanızda bu oprtalamayı %20den fazla geçmez ...
      saygılarımla...




      _____________________________

      BEDEN BENİM BEDENİM
      İÇİMDEKİ RUH ...
      SANMIYORUMKİ BEDENİMİN
    • Yarbay
      3135 Mesaj
      13 Mart 2014 20:11:07
      quote:

      Orijinalden alıntı: Qaan

      Herkes guzel bilgiler paylasmıs.
      JackDanielsen guzel sekilde acıklamıs aslında.
      Lpg ile Avm kapalo yerlere girilmez. dorudur.
      Lpg araclar risklidir (!) benzinli araclardan daha guvenli oldukları testlerle onaylanmıstır. tabi ki kullanılan marka cok önemlidri bu hussuda. eger iyi bir marka ise lpg niz + lpg i monte eden ustanız, hiç bir sorun olmaz.
      Lpg li 1.6 era en az 11lt/100km yakar sehir içinde, fakat lpg 1.65/lt gibi bişi sanırım. 0,18/km yakarsınız. dizelde ise sehir içi 6lt/100km den daha az yakamazsınız. 2.66/lt mazot fiaytı olarak alırsak 0,16/km de mazotta yakarsınız.
      yakıt maliyeti oalrak arada buyuk bi fark yok.
      Simdi gel gelelim dizelin tehlikelerine
      1. Dizel de motor hava yapar,
      2.dizel motor araca kaza(!) ile icinde pislik olan mazot alırsanız, enjektorleriniz elinizde kalır gider 2-3bin tl ödersiniz. (malum yakıttan kaynaklanan arızalar servis dısı oldugu için yakıtı aldıgınız benzin istasyonu ile mahkeme mahkeme ugrasırsınız ya da seve seve ödersiniz masraflarınız).
      3. bir arkadas servis te masraflardan bahsetmiş ama dizel aracın masrafı hala daha fazla ve ilerde de bu böyle olacak. dizel yakıt benzin gibi solf olmadıgı için yakıt filtresiydi bilmem nesiydi deişir. fakat sunuda söylemek lazım burda masraf farkı cok buyuk deil. 50-60 tl fark olur olmaz. eskiden bi dizel motor 5-6 sene giderkn simdi sorunsuz calısıyorlar..
      4. dizel motorlar bebek kadar hassastırlar. duzgun kullanmak gerekir. bilinçli bir alıcı 2. el dizel bir arac almaz, sahibini tanımadan. çünkü en küçük bir yalnıs kullanımda motora geri dönusu olmayan zaralar verilebilir ve de bunu bile biri aracın daha önceki kullanıcısının racı nasıl kullandıgını bilmeden almz. kısacası dizelin 2. eli sans işidir.

      sonuc olarak; yakıt masrafı olarak cok buyuk bir fark yok. dizel arabayı nazik kullanırsan uzun ömürlü olur. yoksa masraftan basın agrır. birde burasının turkiye oldugunu unutmamalı bu yuzden pis mazot alırsanız motor cok buyuk masraf yapar ve istanbulda iseniz yetkili servislere bu konuda danısın. aynısını deicekler.


      şu mesajda lpg ve mazot fiyatlarını yazışsınız
      ey gidi eyyyyy
      ben lafa değil icraata bakarım...


      _____________________________

      vitesi çat diye 4"e taktım debriyajı kontrollüce bırakmaya başladım. direksiyonu çok hafif sola kırdım bu araba düşen motor devrini kompanze edebilmek için gaza çok kontrollü ufak dokunuşlarda bulundum.vitesi çat diye 4"e taktım araba birden ok gibi uzadı bi sağ şeride geçtim bir anda 210 gibi bi süratle önüne geçtim 5 e attım. vitesi çat diye 4"e taktım hızım 100"e ya düştü ya düşmedi derken sağ ön tekerlek bir çukura düştü aman yarabbim araba en küçük civatasına kadar sallandı
    • Teğmen
      187 Mesaj
      03 Mayıs 2014 12:22:01
      Bu sorunun cevabı %25 karla LPG. Binlerce era taksiye bakarsan hepsi LPG lidir Hem bakımları ucuz hem de 1000 tl de 250tl cebinde kalacak. yolda 3000tl cebinde kalır 10 yılda araba bedavaya gelir. LPG en karlısıdır.


      _____________________________

    • Yarbay
      13767 Mesaj
      13 Temmuz 2014 17:21:51
      zamanında i20 dizel alındı :)


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      350 Mesaj
      18 Ocak 2015 18:00:55
      Benzinli araç alıcan motor testine baktırıcan öntakım yürüyenine lpg yoksa taktırıcan sorunsuz binicen .dizel hem çok sesli traktör gibi çalışıyo hemde bakımı pahalı yağı farklı pahalı yağ kullanılıyo bide mazot filitresi...
      2. el dizel şans işi devirsiz kullanılmışsa motoru 90 binde elinize alırsınız Alıyosanızda dizelin otomatiğini alıcan oda ayrı bi masraf bi arıza açarsa 3 binlira şanzıman yağı deyişimi var bide ayrı masraf ama benzinli manuelde bu sıkıntılar yok
      Benzinli araçta bu sorun yok ben arabamın bakımını kendim yapıyorum
      yağ = 40
      yağ filitresi =10
      +50 tl ye bitiriyom hava filitresini 3 bakımda bi deyişiyom


      _____________________________

      3.18 i 1999 BMW EREN ...!
    • Onbaşı
      16 Mesaj
      19 Ocak 2015 10:03:14
      dizel era aracım var 2010 model ankarada şehir içi 5.6 litre yakıyor gösteriyor yol bilgisayarı



      _____________________________

    • Teğmen
      210 Mesaj
      21 Ocak 2015 21:22:11
      quote:

      Orijinalden alıntı: sder

      dizel era aracım var 2010 model ankarada şehir içi 5.6 litre yakıyor gösteriyor yol bilgisayarı


      Malum kış dolayısıyla biraz fazla yakması normaldir...


      _____________________________

Sayfa: [1]
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Markalar >> Hyundai >> ACCENt ERA 1.6 TÜPLÜMÜ 1.5 DİZEL Mİ AZ YAKAR?
Sayfaya Git:
Sayfa:
1
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.