Bildirim
Almanya-Türkiye Otomobil Fiyatları Karşılaştırması
Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar:
Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü, 1 Mobil
Giriş
Mesaj
-
-
1-2 gündür ülkemizde otomobil fiyatlarının ne kadar yüksek olduğunu düşünüyordum.Otomobilde Almanları referans alarak ufak bir araştırma yaptım.
Karşılaştırmalar adil olsun diye aynı motor hacmindeki modelleri seçiyorum.İki ülkede de satılan modelleri dikkate alıyorum (mesela 3.16d burada yok).Almanyada otomobil seçerken donanımları kafanıza göre değiştirebilme imkanı olduğundan,Konfigurator ekranında hiçbir opsiyonu seçmiyorum.
Almanya fiyatları
BMW 3.20d 33,800 Euro
Volkswagen Passat 2.0 TDI DPF 81 kW 26,475 Euro
Opel Insignia 2.0 CDTI 81 kW 24,700 Euro
Audi A4 2.0 TDI 105 kW (143 HP) 37,100 Euro
Ford Mondeo 2.0 ECOnetic TDCI 85 kW (115 HP) 27,650 Euro
Renault Laguna Expression 1.5dCi 110 HP 23,450 Euro
Türkiye fiyatları
BMW 3.20d 39,628 Euro
Volkswagen Passat 36,367 Euro
Opel Insignia 35,004 Euro
Audi A4 47,715 Euro
Ford Mondeo 2.0 TDCI 27,700 Euro
Renault Laguna 23,915 Euro
Arada donanım farkı olmamasına dikkat etmeye çalıştım.
Şimdi iki ülke arasındaki farka bakıp ne kadar daha pahalı olduğumuza bakalım.
BMW: %17,24 daha pahalı
VW: %37,36 daha pahalı
Opel: %41,71 daha pahalı
Audi: %28,61 daha pahalı
Ford: Fiyatta farklılık yok
Renault: %2 daha pahalı
Not:Türkiye'de satılan Passat Trendline'ın donanım seviyesi bayağı değişti,Comfortline'a yaklaştı.Diğer markaları bilmiyorum.
ÖTV'yi bir kenara ayırırsak (çünkü hepsinin motor hacmi 2.0 lt nasılsa), sizce bu farklılıklar nereden geliyor?
Donanımdan mı kısıyorlar?Yoksa işin içinde başka işler mi var?
-
BMW: %17,24 daha pahalı = ÖTV farkından kaynaklanıyor, satışları arttırmak için indirimli geliyor.
VW: %37,36 daha pahalı = ÖTV farkından ve resmi ithalatçının açgözlülüğünden kaynaklanıyor
Opel: %41,71 daha pahalı = Bkz. VW ve Opel Türkiye'nin anlamsız fiyat politikasından bence.
Audi: %28,61 daha pahalı = Bkz. VW
Ford: Fiyatta farklılık yok = Satış arttırmak için fabrika sübvansiyonu ile geliyor.
Renault: %2 daha pahalı = Bkz. Ford -
Türkiye fiyatı: Golf VI fiyatı
Yeni Golf 1.4 TSI 160 Hp Tiptronik DSG Highline Fiyat : 57000tl
Alamanya Fiyatı: Golf VI fiyatı
1,4 TSI------118 KW------7-Gang-DSG------Fiyat:25,500 Euro
-
bide bu işin alım gücü olayı var
arada 10.000 euro fark var ama ordakı ınsanların alım gucu bızlere gore daha yuksektır dıye tahmın edıyorum -
resmen türk halkını soyuyorlar.. bunun suçlusuda malesef bizleriz.. araç pahalıysa kalitelidir anlayışı güdüyoruz.. disbirütör firmada halkı yoldukca yoluyor.. kaliteli olabilir fakat haketmediği parayı niye veriyoruz.. bi çok otobomil firmasıda nerdeyse aynı kalite ama onlara yanaşmıyoruz..
kısaca bizler hakediyoruz.. -
golf VI için konuşuyorum euroyu 2,100 liradan alırsak
25500 X 2100 = 53,500tl para yapıyor ve arada 3500 liradan az fiyat var eğer hesap yanlış değilse çok fark yok yanılıyormuyum? -
Akrabalar full almanya ve Belçika'da bizim. Bu farkı çok iyi biliyorum. Bizim araba burda 10.000 euro orda 3000 euro. Adalet mi bu -
ya vwnin bizim alım gücümüzle bir ilgisi yokki.millet bize uysun diyor adamlar.bunu da başarıyorlar.ben bir sorun görmüyorum.passat sınıf lideri.golfü o paraya alan çok.fordu da tebrik ederim. -
Avrupada orta karar bir işde çalışan adam 1 yıllık maaşıyla passat alabilirken,
Türkiyede çok iyi bir işde çalışan bir adam anca 2.5-3 yıllık maaşıyla aynı arabayı alabiliyor. -
Çoğunluk büyük bir yanlışlık yapmış
Almanlar,maaşlarını euroyla alıyorlar ve bütün gelirleri euroyla
Türkler ise maaşını ytl ile alıyor bütün gelirleri ytl ile
O yüzden sen Türkiyede bir arabaya 60 milyar ödüyorsan orda 30 milyar ödemiş olacaksın [Örnekti bu]
yani sen 5-6 sene çok iyi bir maaşla çalışıp bir bmw ye biniyorsan orda bir işçi inşaat amelesi bmw ye biniyor
umarım aradaki farkı anlatabilmişimdir az önce bir alman 2. el sitesi gezdim ve inanın nasıl bir ülkede yaşadığımı merak ediyorum -
Amerika da honda civic in full i ile mercedes c serisi arasında 2000-3000 dolar gibi bir para fark varken japon iyidir diyip japonu tercih eden insanlarla tanışınca çok garibime gitmişti. C serisi fiyatlarını görünce hepten garibime gitmişti. 30 binli rakamlardan başlıyordu fiyatlar.
http://www.mbusa.com/mercedes/#/byoAppearance/?vc=C&vmf=C300WZ&yr=2010
http://automobiles.honda.com/tools/build-price/colors.aspx?ModelName=Civic%20GX&ModelYear=2009&ModelID=FA4659EW
baz fiyatta 8.000 dolar oynuyor.
Nası yani mercedes dururken civic mi ? Malmısınız siz diyesi geliyor insanın ama karşı tarafın düşünme sistemi farklı. -
quote:
Yeni mesajlar yok Bu mesajla ilgili şikayetinizi bu icon a tıklayarak yapabilirsiniz.
bide bu işin alım gücü olayı var
arada 10.000 euro fark var ama ordakı ınsanların alım gucu bızlere gore daha yuksektır dıye tahmın edıyorum
Almanların alım gücü bizimkinin 3-4 katı. -
Yukarıda gözden kaçan şeyler var sanırım.
1-Türkiyede 81KW insignia satılmıyor. Türkiyede satılan insignia baz motor 130ps yani 96KW.
2-Aynı donanım seviyelerini karşılaştırmak gerekli. İnsignia Türkiyede EDITION seviyesi ile satılıyor.
Şimdi bu koşullardaki almanya fiyatı 29.155euro oluyor. Ki bu fiyattaki araç Türkiyede edition olarak satılandan daha boş...
Yani arada dediğiniz gibi %41lik bir fark yok.
Keza diğer karşılaştırmalardada opeldeki kadar olmasada aynı durumlar söz konusu.
Bence değerler bir daha kontrol edilmeli.
Opel Türkiyeyi yakından bildiğim için rahatlıkla diyebilirim; Doğuşun VWye yaptığını Opel kesinlikle buradaki araçlara yapmıyor. Çünkü arada aracı yok.
Yani Opelin fiyatları şöyle opelin fiyatları böyle demenin mantığı yok. 31.400 liraya 2009 model astra njoy satılıyor. Almanya opel ve vw fiyatlarını bir inceleyin derim. Birde buradaki fiyatları inceleyin derim.
Keza ford firmasıda araçlarını direk getirdiği için fazla fiyat şişirmiyor...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desiya -- 23 Ağustos 2009; 3:49:50 > -
Şimdi bu karşılaştırmanın saçma tarafı war bunu göz ardı ediyorsunuz
ARABALAR SATILDIKLARI FİYATTAN SATILIR !
Şimdi BMW 3.20D ye alman halkı 40.000 euroyu makul görse talep olsa fiyat tırmanır
Ayrıca alman plakalı alman sokaklarındaki 3.20d ile turk plakalı turkiyedeki bir 3.20d FARKLI ARABALAR
SADECE Donanım olarak değil;
2. el olsun
Serwis olsun
Maliyet olsun
Tercih olsun
Talep olsun
.....
Ama en önemlisi Halkın tepkisi Türkiyedeki BMW ile Almanyadaki BMW tartıda FARKLI ÇIKIYOR
Buradaki BMW yazısını Ford yap Vw yap Golf yap Civic yap değiştir model marka olarak yorumlar aynı
Yani MAL YERİNDE AGIRDIR gibi bişi war
Sonuç olarak; Otomobiller kotalar, firma kararları, satış politikaları arkasında eldeki talebi MAKSİMUM KARLA kullanmak adına fiyatlandırılır
Senin elinde dolar war 1000 dolar 1.20 den aldın dolar oldu 1.40 sana biri gelip "Oglum 1.20 den aldın 1.25 ten wersene" derse napasın ?
Bwm de Vw de bunu yapıyor "dıttıır" diyor ne desin ? malın değerinin altına MAL ETSE DAHI kısme satmaz
Ha nedir A markasının karı B ülkesidne %10 dur C ülkesidne %12 dir ama bu işte böyle değil işte KAHRETSİN
B ülkesinde satıştaki karı %10 dur ama servise ugrama oranı %75 tir karlılık serviste ise %30 dur attım
C ülkesidne araba başına karın %18 dir ama servise ugrama %25 tir wede servis karın %12 dir rekabetten
Şimdi C ülkesinin kota düşüyor kota düştüğü gibi fiyat yükseliyor karlılık yükseliyor bir sonraki kasada %22 yapıolar atıyorum
Yani DEĞİŞKEN ÇOK FAZLA ÇOOOOK FAZLA hemde yorum yapmaya yeticek DATAmız yok bilgi yani
O yuzden akwaryumda balık tutmak gibi bu topicler
Kısacası sunu bilin ; Arabalar AÇIK ARTIRMA gibi satılıyorlar resmen sistem bu
Bugun listesi 74.000 liraadan satılan Passatlar açık artırma ile satılsa
100 tanesi 72.000 liradan 1000 tanesi 73 10000 tanesi 74 1000 tanesi 75 100 tanesi 76 dan satılır
Sonuçta varyasyonlar olsa dahi araba ortalama 74.000 liradan gider
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drahte 1905 -- 23 Ağustos 2009; 4:18:28 > -
aslında bir amerikayla olan fark kadar yok.
Amerika-Türkiye oto fiyatları arasında bariz bir uçurum var... -
1.6 nın altında ki modellerde fark olmuyor hatta bazı modeller daha ucuz satılıyor Türkiyede
ama 2.0 ın üstüne çıkılınca ötv %84 olduğu için fiyatlarda çok uçuk oluyor -
bence firmaların kendi otokontrol sistemleri var
diyelim honda bir aracı mısıra 5 liraya satıyorsa Tr ye 9 liraya satamaz olsa olsa 5 lira 5.5 lira olur
biraz malzemeden çalar hepsi o
zaten doğuşunda boş arabaları pahalı satmasının sebebi budur
bizim sorunumuz vergilerle -
quote:
Orijinalden alıntı: desiya
Yukarıda gözden kaçan şeyler var sanırım.
1-Türkiyede 81KW insignia satılmıyor. Türkiyede satılan insignia baz motor 130ps yani 96KW.
2-Aynı donanım seviyelerini karşılaştırmak gerekli. İnsignia Türkiyede EDITION seviyesi ile satılıyor.
Şimdi bu koşullardaki almanya fiyatı 29.155euro oluyor. Ki bu fiyattaki araç Türkiyede edition olarak satılandan daha boş...
Yani arada dediğiniz gibi %41lik bir fark yok.
Keza diğer karşılaştırmalardada opeldeki kadar olmasada aynı durumlar söz konusu.
Bence değerler bir daha kontrol edilmeli.
Opel Türkiyeyi yakından bildiğim için rahatlıkla diyebilirim; Doğuşun VWye yaptığını Opel kesinlikle buradaki araçlara yapmıyor. Çünkü arada aracı yok.
Yani Opelin fiyatları şöyle opelin fiyatları böyle demenin mantığı yok. 31.400 liraya 2009 model astra njoy satılıyor. Almanya opel ve vw fiyatlarını bir inceleyin derim. Birde buradaki fiyatları inceleyin derim.
Keza ford firmasıda araçlarını direk getirdiği için fazla fiyat şişirmiyor...
Opel'i bir daha inceleyeceğim.Buradaki donanımına yakın bir aracın fiyatını bulmaya çalışacağım.
Audi-VW-Renault-BMW değerlerine bayağı dikkat ettim,yanlışlık olduğunu sanmıyorum onlarda.
Bazı arkadaşlar konuyu yanlış anlamış.
Niye o adamlarda ucuz demiyorum,alım gücünden bahsetmiyorum.Almanların geliri bizden çok daha fazla,otomobile ödedikleri vergi de %19.
Bizim ise hem alım gücümüz düşük hem de verdiğimiz vergi fazla.Bu yüzden otomobil almamızın daha zor olması çok normal.Yoksa otomobilin çıplak fiyatı ülkemizde normal. -
quote:
Orijinalden alıntı: desiya
Yukarıda gözden kaçan şeyler var sanırım.
1-Türkiyede 81KW insignia satılmıyor. Türkiyede satılan insignia baz motor 130ps yani 96KW.
2-Aynı donanım seviyelerini karşılaştırmak gerekli. İnsignia Türkiyede EDITION seviyesi ile satılıyor.
Şimdi bu koşullardaki almanya fiyatı 29.155euro oluyor. Ki bu fiyattaki araç Türkiyede edition olarak satılandan daha boş...
Yani arada dediğiniz gibi %41lik bir fark yok.
Keza diğer karşılaştırmalardada opeldeki kadar olmasada aynı durumlar söz konusu.
Bence değerler bir daha kontrol edilmeli.
yani sizin dediğinize göre ben türkiyede insignia cosmo 2.0 cdti 160 lık alamıyorum öylemi
Benzer içerikler
- elegance ile eco elegance arasındaki fark
- berlingo mu rifter mi
- araba bayileri pazar günü açık mı
- aracı p konumunda terk ediniz uyarısı çözümü
- arabanın bir tarafı daha yüksek
- tesla hatchback
- togg teslimat sayısı
- passat üretimi neden durdu
- neta u
- fiat egea 2022 model
Ip işlemleri
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X