Şimdi Ara

MOTOR İÇ TEMİZLİĞİ (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
81
Cevap
2
Favori
56.928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi güldüm konunun başından sonuna

    Arkadaşlar böyle tehlikeli işlerle uğraşacağınıza, bide 100 200 kağıtlardan bahsedilmiş, her iki yağ değişiminizde 1 kez ekstra yağ değişeceksiniz paranıza kıyıp... Atıyorum 6. ay yağ değiştirdin, 12. ayda tam sentetik ince yağ ile değiştirip aracı kullanmadan 20 dk rolantinde çalıştırıp 3-4 kez fan açıp kapadıktan sonra yağı boşaltıp tekrar yağ koyacaksınız... Olay bu... Ancak sürekli bakım yapılan araçta veya turbo vs. yapılmamış araçta gerek yok böyle şeylere... Egr, manifoltları temizlet, carbon clean yap kaliteli yağ ve yakıt kullan geç...
  • Lee-on! kullanıcısına yanıt
    Ford servisinde motor içi temizleme makinası vardı ve iki üç bakımda bir yaptırıyordum. Fiyatıda 75 TL idi konulan yağ tertemiz oluyodu. Yani yağ alsanda o fiyatlarda olduğundan daha mantıklı bir fiyatı vardı ki benim araç 7 lt yağ alıyo.
  • İlk mesajda yağın 2 litresini boşaltıp yerine motorin koyarak aracı çalıştırıp motor içi temizliği yapan kullanıcı çok eleştirilmiş. Aslına bakılırsa yaptığı işlemi birkaç noktaya dikkat ederek yaprsanız bir sakıncası yok.
    1) Bu işlemi yaparken birincisi aracınız ısınmış ideal çalışma sıcaklığında olmalıdır yani yaklaşık 5 km aracı kullanıp motoru ısıttıktan sonra yapın.
    2) Aracınızın karterinin aldığı yağ miktarının %50sinden yani yarısından fazla mazot koymayın, 4 lt motor yağı alan bir araç için 1 litreden fazla motorin koymayın.
    3) Bu işlemi yaparken araba mutlaka rölantide çalışıyor olmalıdır kesinlikle motora gaz vermeyin.
    4) Bu işlem için 10 dakika fazlasıyla yeterlidir daha uzun süre motoru bu karışımla çalıştırmayın.
    5) Motoru durdurun, yağ dolum kapağını açın, yağ seviye kontrol çubuğunu yuvasından yukarı doğru çekin, yağ filtresini sökün, aracın altındaki karter yağ boşaltma tıpasını sökerek açın ve mazot karışımlı yağın motordan iyice süzülüp akması için 5 dakika bekleyin.
    6) Yeni yağ filtresini takıp yeni yağınızı doldurun.

    Piyasada satılan çok bilindik markaların motor içi temizleyici ürünlerinin içeriğinde %90 oranında petrol türevi kimyasallar var. Yani motorin gibi petrol ürünleri var . Ek olarak katığın miktarını azaltıp çözücülüğünü kuvvetlendirmek için içine çeşitli solventler eklenmiştir. Ancak bu solventlerin oranı %5'i geçmez. Dolayısıyla bu iş için yapılan çok bilindik ve güvenilir markaların ambalajında satılan ürünlerin mucizevi bir yanı yok.
    Motorun içini temizlemek için motorin kullanılmaz ince yağ kullanılmalıdır diyenler de var, ancak ince yağ dedikleri 10 numara yağ ve nerdeyse motorinle aynı akışkanlık ve yağlama özelliğine sahip bir yağdır. Siz motorini eski yağınızın için %50 oranında karıştırdığınızdan aslında sizin motorun içindeki karışımın yağlama kapasitesi ince yağ olarak tabir edilen 10 numara yağdan daha fazladır.

    Tüm bunlara karşın tatmin olmayan kullanıcılar için en garanti yol, aracının yağını aynıviskozitede yani aynı kalınlıkta bulacağı en ucuz yağ ve yağ filtresiyle değiştirmesi ve aracıyla 200 km kadar yol yaptıktan sonra yağını ve yağ filtresini her zamanki kaliteli yağı ve orjinal filtresiyle değiştirip kullanmasıdır. Sonuçta motor yağlarının içinde temizleyici katkılar var ve ucuz yağı kısa süre temizleyici amacıyla kullanıp boşaltıyorsunuz.
    Motor içi temizleme işlemini 50.000 km üstü kullanılmış araç alındığında yapılması faydalı bir işlemdir. Aracınızı yeni yada çok az kullanılmış almışsanız ve yağınızı ve yağ filtrenizi 10.000 km'de değiştirmişseniz motor içi temizlik işlemini yapmanıza gerek yoktur. Çünkü zaten motorunuzun içi temizdir.

    Dizel araç sahipleri genelde motor yağının kirliliğinden çıkan yağın simsiyah olmasından dolayı şikayetçilerdir. Çıkan siyah yağı gören dizel araç sahipleri yağın aşırı kirlerndiğini dolayısıyla aracın motor içininde aşırı kirli olduğunu düşünüyorlar ki bu kesinlikle yanlıştır. Sıfır km olarak aldığınız dizel aracın motor yağını 1.000 km sonra kontrol edin yağın simsiyah olduğunu görürsünüz. Bunun sebebi motorin yanarken silindir duvarlarında kurum bırakır. Bu kurum silindir duvarları yağ tarafından yağlanırken motor yağına karışır. Bu nedenle dizel aracın yağı çok kısa sürede simsiyah bir renk alır. Benzinli araçlarla kıyas yapan kullanıcı aracının motorunun içinin çok kirli olduğunu düşünebiliyor ancak bu kesinlikle yanlıştır.
  • Engine flush yapacaksiniz diğer ki ilk yada ikinci yağ değişiminde motorsilk yada dynamic cote yapacaksınız yeterli

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ankara'da Engine Flush işi yapan arkadaş artık yapmıyor sanırım. En azından sahibinden üzerindeki ilanı kaldırmış. Google'da aradığımda da bir şey bulamadım.
    Konya'da veya Ankara'da var mı bu işi şu anda yapan bildiğiniz bir yer?
    Bu işlemi yaptıran ve olumlu, olumsuz deneyimini paylaşacak arkadaş var ise bu da çok makbule geçer.
    270 bin km de bir araç aldım ve yaptırmayı düşünüyorum ciddi ciddi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Eskilerin yaptigi birseymis bu,ama simdiki yeni nesil araclarda denemek biraz deli cesareti isi.mazotu motor yagina karistirip temizlik yapmaktansa,kirli kalmasini tercih ederim ben olsam.illa motoru temizleyecegim derseniz,bir dahaki sefere tunap markali kimyasali kullanin.servislerde de kullanilan bir marka ve temizleyicidir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: csmx

    Ankara'da Engine Flush işi yapan arkadaş artık yapmıyor sanırım. En azından sahibinden üzerindeki ilanı kaldırmış. Google'da aradığımda da bir şey bulamadım.
    Konya'da veya Ankara'da var mı bu işi şu anda yapan bildiğiniz bir yer?
    Bu işlemi yaptıran ve olumlu, olumsuz deneyimini paylaşacak arkadaş var ise bu da çok makbule geçer.
    270 bin km de bir araç aldım ve yaptırmayı düşünüyorum ciddi ciddi.

    Tunap motor iç temizleyici var.her iki bakımda bir bakıma giderken mmotorun içine boşaltın yeter.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güçlü motor içi temizliği için Engine Flush makinesinden Konya'da Pilot Garage'da varmış arkadaşlar; ihtiyacı olanlar ile paylaşayım bilgiyi.
  • Motor içi temizlik için pahalı bir kimyasal markası olan Wurth, liqui moly ve berner kullandım geçmişte. Hepsi de motor içi kurumları temizliyordu ve ve hepsinde ortak bir şey farkettim. Hepsi bana kerosen adlı kimyasalı satmış. Sonra yazdım "kerosen nedir?" diye Google a. Anaaaa. GAZYAĞI imiş.

    Yani Gazyağını yağ ve filtre değişiminden önce motora koyup 15 dakika çalıştırıp yağ ve filtre değişimi yaparak adı ecnebi dilinde pek fiyakalı olan engine flush yani motor içi temizlik yapmış oluyormusuz...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KerremA

    Elbette işleyen demir pas tutmaz ve fakat sorunun kaynağı zaten metal aksam değil.
    Sorun belki de yıllardır ya da en azından defalardır motorunuzun içinde kalan ve artık belki katrana, zifte dönüşmüş
    ya da motorunuzun bir yeriyle zamanla bütünleşmiş olan eski yağ kalıntıları ile,
    sürtünmeden meydana gelen çok küçük talaş parçacıkları...
    Motorun ömrünü kısaltan ve performansını düşüren,
    dolayısıyla sahibinde her geçen gün daha fazla maliyet çıkarmasına sebep olan etken, bu husustur.

    Motor içi temizliği motorunuzu bu kalıntılardan tamamen arındırarak,
    neredeyse fabrikadan çıktığı günkü performansına dönüştürmektedir.

    Sistem Türkiye'de ve dünyada çok yenidir.
    Amerika'da ordu ve eyaletler ile belediyeler tarafından kullanılmaktadır.
    Bugün gittiğim yetkili Peugeot servisi bunu yeni işleme aldıklarını ve mutlaka yaptırmam gerektiğini söyledi. Motorun dışını Würth ile içini de karterdeki yağı boşaltıp hava makinası + bir kimyasal ile temizleyeceklermiş. Araç genelde yatıyor ve 4. kez yağ değişecek. İnşallah bir sıkıntı çıkmaz. Daha 40 bin km olmadı araç atmosferik benzinli. Bir zararı olmasında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 7 Haziran 2018; 18:1:54 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu işlemi yaptırmayın ben yaptım turbo ötmeye başladı.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: programmer_onur

    Bugün gittiğim yetkili Peugeot servisi bunu yeni işleme aldıklarını ve mutlaka yaptırmam gerektiğini söyledi. Motorun dışını Würth ile içini de karterdeki yağı boşaltıp hava makinası + bir kimyasal ile temizleyeceklermiş. Araç genelde yatıyor ve 4. kez yağ değişecek. İnşallah bir sıkıntı çıkmaz. Daha 40 bin km olmadı araç atmosferik benzinli. Bir zararı olmasında.

    Alıntıları Göster
    Toyota servisinde bu işlemi ben de yaptırdım. Belli bir ücret talep ediyorlar. Toyota'nın kendi işlemi değil, başka bir firmanın işlemi olarak geçiyor.

    Ne kadar etkili diye bir bilgim yok açıkçası. Araştırma fırsatım olmadı, ama o an serviste mantıklı geldi. Nasıl olsa Toyota'nın kendi servisi yapıyor işlemi dedim. Aslında internetden konuyu araştırmak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bulentcandan

    Toyota servisinde bu işlemi ben de yaptırdım. Belli bir ücret talep ediyorlar. Toyota'nın kendi işlemi değil, başka bir firmanın işlemi olarak geçiyor.

    Ne kadar etkili diye bir bilgim yok açıkçası. Araştırma fırsatım olmadı, ama o an serviste mantıklı geldi. Nasıl olsa Toyota'nın kendi servisi yapıyor işlemi dedim. Aslında internetden konuyu araştırmak lazım.

    Alıntıları Göster
    Herhangi bir yararını veya zararını gördünüz mü hocam. Aynen birebir dediğiniz gibi, dış firmanın işlemi olarak geçiyor. İnşallah olumsuz bir yanı yoktur. 4 yıl geçti diye tamam dedim ben adamlara. Yoksa ihtiyaç değil normalde tabi.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    Net olarak faydası oldu diyemem. Motor içinde (varsa) sensörleri çamur kaplamasın, temizlensin diye düşündüm ben. Dediğim gibi; öncesi ve sonrası diye motorun içini görmek, araştırmak lazım. Fakat Toyota servis müdürü beni servise götürüp işlemi gösterdi. Bu işlem sırasında pompa şeklinde bir makine, solüsyon ile aracın motorunun içini yıkadı. Hortumlardan ilk anda bal rengi motor yağı görünüyordu, solüsyon motor içinde dolaştıkça renk simsiyah oldu. Zannediyorum motor içinde biriken çamuru bir miktar aldı.

    Fakat bu konuyu internetten araştırmak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    40,000 kilometrede benzinli bir arar için gereksiz bir işlem. Boşa giden para.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mbulur

    40,000 kilometrede benzinli bir arar için gereksiz bir işlem. Boşa giden para.
    Biliyorum hocam. Yetkili servis kazığı. Ayrıca 1000 küsür liraya periyodik bakıma ilave + klima temizliği + birkaç ufak onarım ida yaptırdım. İşlemlerden sonra klima kompresör ve uğultu sesi arttı nedense. Peugeot'u kimseye tavsiye etmiyorum. Tam bir pişmanlık. Servislerde baştan savma iş yapıyor. Teslim etmeden önce gelmeyen sesler bakımdan sonra aracı teslim alınca gelmeye başladı. Yetkili danışmana önceden yoktu bu ses diyince tabiki kabul etmeyip üzerine normal diyorlar. Aracınız lüks ve yıllanmış ve uzun km yapmış değilse üzerine titremek beyhude ve para tuzağı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 8 Haziran 2018; 19:6:55 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • arkadaşlar ufak bir bilgilendirmeyi yapmak mebcuriyetinde hissettim kendimi bu engine flush yağ katkısı benzinli ve km'si makul seviyelerde olan araçlar için her yağ değişiminde uygulanabilir daha az risk alırsınız. ama turbolu araçlarda km düşük bile olsa yüksek risk vardır çünkü türbin milini yağlayan yağ kanalları o kadar miniktir ki en ufak bir pislik kaçmasında orayı tıkayıp turbonun yağlanmasını durdurabilir buda zamanla turbo milinde ötmeye ve turboyu elinize almanıza kadar gidebilir. km yükseldikçe risk daha da fazla artar. yağ pompası pisliği turboya basabilir. ha basmaz ise şansınıza 138k km'li 1.5 dci aracımda bu yağ değişiminde deneyeceğim bakalım
  • Her bakımda yakıt filtresini değiştirin 5 bin km’de hava filtresini değiştirin kaliteli yağ ve yakıt kullanın varsa egr ve dpf yi takip edin gerekirse egr yi değiştirin dpfyi temizletin 80,000 km de bir kez cc yaptırın kış aylarında kaliteli setan arttırıcı ürünler kullanın. Şehiriçi fazla kullanılıyorsa ayda 1-2 kez 30-45 dakika 2500-3000 devirlerde sabit hızda sürüş yapın. Başka da macera aramayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaslar merhaba

    Konuyu hortlatmıs olacagım ama bu iç temizleyci ile ilgili merak ettıklerım var ve net cevaplar bulamıyorum.

    Tecrubelerınıze ıhtıyacım var.

    100binde 1.3 dizel astram var liqui moly engine flush pro kullanıcam ilk defa bu kilometrede zarrarını gorurmuyum?

    Üretici firma kullanımdan sonra yeni yağı koyun demiş forumlarda durulamadan bahsedıolar gereklımıdır?

    Durulama yapmazsam içinde kalan kalıntı yenı yagı bozarmı?

    Kullanan arkadasların yorumlarına ıhtıyacım var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben son araç bakımında würth'ün motor içi temizleyicisinden kullandım döktüm motorun içine 15-20 dk rölantide beklettim sonra orj. motul yağ koydum. Bu arada aracım benzinli ilk defa motul denedim , faydasını gördüm önerilir
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.