DonanımHaber'de AraYENİ GELİŞMİŞ ARAMA
ForumBu Bölümde Ara
OTOMATIK VITES ARABA KULLANMAK ZOR MU ?
121
Cevap
0
Favori
21.261
Tıklama
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Trafik ve Biz >> OTOMATIK VITES ARABA KULLANMAK ZOR MU ?
Sayfaya Git:
Sayfa: 1 2 3 sonraki >>>
Giriş
Mesaj
    • Yarbay
      8652 Mesaj
      15 Temmuz 2009 10:10:57
      Hiç otomatik araba kullanmadım bilmiyorum ama bildigim kadarıyla D yap ileri, R yap geri Park ettignde ise P. Ama surda otomatik araba nasıl kullanılırı okudum millet 2 sayfa döşemiş, bu kadar zahmetli mi ya otomatik kullanmak. Valla manuelden zor geldi gozume, o zaman ne anlamı kaldı otomatikin pratikilginin. şehir içi dur kalklardaki vites değiştirmekten kurtulmak icin otomatik dusunuyordum gozum korktu


      http://forum.donanimhab..._1/key_//tm.htm#21668751
      http://forum.donanimhaber.com/m_9264934/tm.htm




      _____________________________

    • Binbaşı
      1486 Mesaj
      15 Temmuz 2009 10:54:34
      Duz vitese gore cok daha kolaydir, kritik nokta sol ayaginizi unutmaniz gerekir. Ilk baslarda tek tukte olsa debriyaja basar gibi sol ayak frene gidebilir. Ona dikkat etmek gerekir


      _____________________________

    • Yarbay
      3174 Mesaj
      15 Temmuz 2009 11:32:40
      yoo hiç de zor değil.sadece biraz daha özenli kullanmak gerekir.mesela yokuşta park edeceksen,önce vitesi boşa (N) alıp el frenini çek.daha sonra P'ye tak stop et.yani burdaki amaç aracın yükünü şanzımana bindirmemek.
      eğer bunları yapmazsan vites P'den biraz zor çıkar,ses duyabilirsin.
      onun dışında arabanın gaz yememesi,boğulması olayı yok.çekmediği anda vitesi küçültür.
      güzel yani,ben öneririm


      _____________________________

    • Yarbay
      8652 Mesaj
      15 Temmuz 2009 11:36:28
      Şehir içi akmayan trafikte dur kalk dur kalk, vites küçült vites büyüt zor yahu. otomatikte bir gaz bir frenn oohhh mis degmeyin keyfime valla


      _____________________________

    • Onbaşı
      25 Mesaj
      15 Temmuz 2009 12:11:33
      tam tersi çok kolaydır arkadaşın dediği gibi sol ayağı unutman gerek eğer yapamazsan sol ayağının üstüne bağdaş kurarak sürmeye çalış bi dönem sonra alışırsın.zor olan manueldir ama işin tadıda orda açıkçası


      _____________________________

    • Yarbay
      2125 Mesaj
      15 Temmuz 2009 12:51:10
      aynen dediğiniz gibi. d ileri, r geri, p park. gerisi teferruat. yaklaşık 10 yıldır otomatik kullanıyorum. dünyanın en kolay, zahmetsiz işi.


      _____________________________

      "Yerinde söz söylemesini bilen, özür dilemek zorunda kalmaz"
    • Yüzbaşı
      882 Mesaj
      15 Temmuz 2009 13:01:44
      ilk kullanılken mümkünse sol ayağını bir yerlerde sakla yoksa debriyaj yerine şiddetli frene yaparsın. onun dışında çok rahat ama ben hiç sevmem mutlaka düz vites kullanılırım.


      _____________________________

      DH 308 CLUB


      2009 PEUGEOT 308 Comfort 1.6 VTI 120 Hp Babylone Kırmızı
    • Yarbay
      3183 Mesaj
      15 Temmuz 2009 13:17:33
      ilk otomatik araç kullandığımda ben bu güne kadar amelelik yapmışım diye mırıldanmıştım..

      Otomatik vites rahatlık ve konfordur, Düz vites araç ise keyif ve zevk tir.

      ayrıca otomatik aracın bir faydası ise sağ elinizin boşa çıkması, yanınızdaki sevgilinizin/eşinizin elini devamlı surette tutmaktır


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      855 Mesaj
      15 Temmuz 2009 13:28:55

      quote:

      Orjinalden alıntı: enginu

      ilk otomatik araç kullandığımda ben bu güne kadar amelelik yapmışım diye mırıldanmıştım..

      Otomatik vites rahatlık ve konfordur, Düz vites araç ise keyif ve zevk tir.

      ayrıca otomatik aracın bir faydası ise sağ elinizin boşa çıkması, yanınızdaki sevgilinizin/eşinizin elini devamlı surette tutmaktır

      ben bilerek manuel moda alıyorum tutmamak için orda da eksik kalsın


      _____________________________

    • Yarbay
      4327 Mesaj
      15 Temmuz 2009 13:33:53
      Her zaman otomatik vites kullanmayı severim.Rahatına düşkünsen hiç tereddüt etme. Tabikide düz vitesin yeri ayrıdır ama ben şahsen otomatikten vazgeçmem. Arabamda otomatik vitesdir . . .


      _____________________________

      İnşaat Teknisyeni - Yapı Ressamı
      # AutoCAD Çizimi Yapılır #
      Üniversiteli, MYO ve Liseli Arkadaşlar, AutoCAD ile Plan, Proje, Kesit, Statik ve Diğerleri Makul Bir Ücret Karşılığında Çizilir. İletişim İçin Pm veya E-Mail atmanız Yeterlidir
      E-Mail : m.mucahidkarakus@gmail.com
    • Binbaşı
      1201 Mesaj
      15 Temmuz 2009 13:34:43
      Frenden saldın mı gidiyor o çok hoş oluyor


      _____________________________

    • Yarbay
      4351 Mesaj
      15 Temmuz 2009 13:35:09
      otomatik arabalara hastayım.. çok istedim bir oto. arabam olsun, ama olmadı :) hiç denemedim ama hazır yeri gelmişken sorayım, yolda giderken N'ye çekebilirmiyiz?


      _____________________________

      Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

      Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
      Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
      Dead Line
    • Yarbay
      3183 Mesaj
      15 Temmuz 2009 13:39:32

      quote:

      Orjinalden alıntı: uazro

      otomatik arabalara hastayım.. çok istedim bir oto. arabam olsun, ama olmadı :) hiç denemedim ama hazır yeri gelmişken sorayım, yolda giderken N'ye çekebilirmiyiz?


      çekersin :)


      _____________________________

    • Yarbay
      4351 Mesaj
      15 Temmuz 2009 13:41:19

      quote:

      Orjinalden alıntı: enginu



      Alıntıları Göster



      çekersin :)


      sonrasında başımıza iş gelmesin


      _____________________________

      Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

      Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
      Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
      Dead Line
    • Yarbay
      3183 Mesaj
      15 Temmuz 2009 13:56:42
      hareket halinde iken zaten N e alırsan boşa çekmiş olursun.. istediğin kadar gidip tekrar D ye çekebilirsin.. Hiç bir sorun yok..

      Hatta diyelimki geldin bir trafik ışığında durdun.. saniyeler düşmeye başladı.. 60..59..58..57..
      bu kadar uzun süreli duraklamalarda, vitesi D den N e alıp el frenini çekip öyle beklemeyi önerirler.. şanzımana yüklenmemek için..

      yolda giderken D den N e almak hiç bir sorun teşkil etmez (N derken boş vitesi kastediyoruz, yanlış anlaşılmıyor umarım)
      N den tekrar D ye geçirerek yolunuza devam edebilirsiniz..

      P=Park (dişliler kilitlenir)
      N=Vites Boşta
      R=Geri vites
      D=Drive (Sürüş modu)

      Bazı araçlarda şanzımanın kendini yanlış kullanıma karşı koruma özelliği vardır.
      direksiyondan F1 tarzında vites değiştirebiliyorum ben.. 60 70 le giderken 1nci vitese attırmıyor bana örneğin.. en fazla küçülteceğim vites 2 oluyor. aynı şekilde 100km üzeri giderken de 2nci vitese attırmıyor.
      P ya da R denemedim (denemeye de hiç niyetim yok) ama muhtemelen hareket halinde iken P ve R ye de vites geçmeyecektir.
      Yeni nesil araçların Tam Otomatik şanzımanları bu tip macera seven arkadaşlar için uygun değildir. Ne olacak acaba sorularındaki heves kursaklarında kalır zira araç böyle bir deliliğe izin vermez


      _____________________________

    • Yarbay
      3923 Mesaj
      15 Temmuz 2009 14:27:26
      yolda giderken N'ye çekmen kimi şanzımanlarda sorun çıkarabilir, kimisinde çıkarmaz. Büyük ihtimal çıkarmaz ama gereksiz bişi, yakıt tasarrufu sağlamaz, manuel gibi.


    • Yarbay
      4351 Mesaj
      15 Temmuz 2009 14:28:13
      evet boş vitesi kastediyordum. malum yakıt ekonomisi


      _____________________________

      Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

      Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
      Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
      Dead Line
    • Yarbay
      3183 Mesaj
      15 Temmuz 2009 14:47:55
      boş viteste yakıt ekonomisi yapamazsınız..

      viteste iken ayağınızı gazdan çekerseniz daha çok ekonomik olur. sıfıra yakın bir sarfiyat yaparsınız


      _____________________________

    • Yarbay
      17217 Mesaj
      15 Temmuz 2009 14:51:22
      otm vites araç kullanmak büyük rahatlık ama onunda bir dikkat edilmesi gereken hususu var debriyaj olmadıığ için kavrama dahil her şey gaz pedalında bitiyor onun için gaz pedalına kalkışta cok basılmaması gerekir aksine bir harekette hemen patinaja kalkabilir tecrübeyle sabit


      _____________________________

      Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
      150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
    • Yarbay
      2347 Mesaj
      15 Temmuz 2009 16:32:58

      quote:

      Orjinalden alıntı: Warrıor Sako

      otm vites araç kullanmak büyük rahatlık ama onunda bir dikkat edilmesi gereken hususu var debriyaj olmadıığ için kavrama dahil her şey gaz pedalında bitiyor onun için gaz pedalına kalkışta cok basılmaması gerekir aksine bir harekette hemen patinaja kalkabilir tecrübeyle sabit


      Tüm otomatik vites araçlarda ASR var diye duyduğumu hatırlıyorum sanki. Gerçi ASR de patinajı %100 engellemiyor ve yokuşta falan kalkarken yine araba patinaja düşebiliyor ama düz yolda hiç başıma gelmedi.

      Otomatik viteste gaz pedalı ile çok iyi geçinmeniz lazım çünkü otomatiklerde gaz pedalının görevi sadece bastığın kadar hızlanmak değil. Çoğu araç, sürüş karakterini gaz pedalına basış şeklinize göre ayarlıyor. Mesela düz yolda sabit hızla giderken gaz pedalındaki ufak bir basınç azalması hız değişmeden bir üst vitese geçişin biraz daha erken gerçekleşmesini sağlayabiliyor. Otomatik vitesin düşük performans/yüksek tüketim dezavantajını bu şekilde azaltmak mümkün.


      _____________________________

      Peugeot 5008
    • Yarbay
      3201 Mesaj
      15 Temmuz 2009 17:53:39
      otomatik vites araç kullanmak kolaydır
      biraz alıştıktan sonra düz vites zor gelebilir
      dezavantajı alırken pahalı alırsınız aracı


      _____________________________

      SKODA SUPERB 2013 1.6 TDI DSG
    • Yarbay
      2049 Mesaj
      15 Temmuz 2009 18:30:11
      Çok şikayet eden var dediğiniz herhalde otomatikleştirilmiş düz vites kullananlardır.
      Tam otomatik vites kullanmak çok kolaydır.




    • Yarbay
      4216 Mesaj
      15 Temmuz 2009 18:53:08
      sadece sağ ayagının biraz daha hassas olması gerekiyor, çünkü vites ayarınıda gazın konumuna göre sen yapıyorsun aslında. onun dışında çok büyük lüks,

      birdaha manuel mi?...aslaaaa


      _____________________________

      Demokratçılık boruculuk değildir...Demokratçılıkta herkes nerde, sen orda...Muhalif olmak, münafık olmak yok, yasak bunlar..
    • Emekli Yönetici
      20831 Mesaj
      15 Temmuz 2009 18:58:08

      quote:

      Orjinalden alıntı: oflazca



      Alıntıları Göster



      Tüm otomatik vites araçlarda ASR var diye duyduğumu hatırlıyorum sanki. Gerçi ASR de patinajı %100 engellemiyor ve yokuşta falan kalkarken yine araba patinaja düşebiliyor ama düz yolda hiç başıma gelmedi.

      Otomatik viteste gaz pedalı ile çok iyi geçinmeniz lazım çünkü otomatiklerde gaz pedalının görevi sadece bastığın kadar hızlanmak değil. Çoğu araç, sürüş karakterini gaz pedalına basış şeklinize göre ayarlıyor. Mesela düz yolda sabit hızla giderken gaz pedalındaki ufak bir basınç azalması hız değişmeden bir üst vitese geçişin biraz daha erken gerçekleşmesini sağlayabiliyor. Otomatik vitesin düşük performans/yüksek tüketim dezavantajını bu şekilde azaltmak mümkün.

      ASR artık var ama kum yağışlı yolda hiçbiri sittin sene işe yaramaz pek. Düz yolda da %100 çalışmıyor ama çoğunlukla işe yarıyor.

      Otomatik vites araba kullanmak dünyanın en kolay şeyidir. Otomatiği karalayanlar düz vites hastasıdır kesinlikle ya da başına bi iş gelmiş olanlar. Önce sol ayağına hakim olman lazım yoksa fren pedalı büyük olduğu için aniden debriyaj diye yüklenirsin arkadaki de sana yüklenir.

      Arabayı frene basarak çalıştırman gerekir bir nevi düz viteste debriyaja basıyosun gibi.

      Frene basmadan vites geçmez. Yani otomatikleştirilmiş düz viteslerde öyle. Frene basmadan A ya da M veya R konumuna alamazsın. Ani ataklara karşı bir önlemdir bu da.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1297 Mesaj
      15 Temmuz 2009 21:21:20
      Otomatik viteslere otomobil işine heves ettiğim günden beri bir önyargıyla bakan ve yanından bile geçmeyen birisiydim. Ta ki otomatik vites bir araba alana kadar. Kesinlikle büyük konfor, ayrıca "ayrıca otomatik aracın bir faydası ise sağ elinizin boşa çıkması, yanınızdaki sevgilinizin/eşinizin elini devamlı surette tutmaktır" bu görüşe de katılıyorum.

      Kepekli'den inerken denedim N'ye alınca Inst. Cons. 0,5 lt D'deyken gazdan ayağımı çekince 0,0lt..

      Demek ki neymiş büyük konuşmayacakmışsın
      Saygılar sevgiler..



      _____________________________

      "Hayatta çok az şey iyi bir önden motorlu ve arkadan itişli otomobili kullanmak kadar eğlencelidir."
    • Yarbay
      4351 Mesaj
      16 Temmuz 2009 03:44:37

      quote:

      Orjinalden alıntı: enginu

      boş viteste yakıt ekonomisi yapamazsınız..

      viteste iken ayağınızı gazdan çekerseniz daha çok ekonomik olur. sıfıra yakın bir sarfiyat yaparsınız


      benim gibi karbüratörlü araç kullansaydınız, sizde boşta gitmenin ekonomik olacağına kanaat getirirdiniz

      cut off sistemini unutuyorum sürekli. yani alışkanlıktan dolayı enjeksiyonlularda bile boşa atıyorum hep.


      _____________________________

      Kendime 4 kural koydum! Alkol alma, Hızlı gitme, Hızlı gitme, Hızlı gitme. *Sonra kendime 4 kural daha koydum! Hatalı sollama, Makas atma, Emniyet kemeri tak, Daha yavaş git. * En önemlisi "Arabada sevişme!"

      Mazut Pawıı ~~ Kendi Mazotumu Üretmeye Çalışırken Kimyager Olacağım.. ~~
      Dacia Logan 1.5 dCi 2006 İnci Gri ~~ Bak Logan deyip geçme, üzerim :)
      Dead Line
    • Yarbay
      3183 Mesaj
      16 Temmuz 2009 03:48:20

      quote:

      Orjinalden alıntı: uazro



      Alıntıları Göster



      benim gibi karbüratörlü araç kullansaydınız, sizde boşta gitmenin ekonomik olacağına kanaat getirirdiniz

      cut off sistemini unutuyorum sürekli. yani alışkanlıktan dolayı enjeksiyonlularda bile boşa atıyorum hep.


      yo ben de kullandım karbütatörlü araç.. o tip bir aracı kullanıyorsanız haklısınız atın boşa..

      ben otomatik vites için söylemiştim..


      _____________________________

    • Binbaşı
      1545 Mesaj
      16 Temmuz 2009 12:40:26
      Otomatiğin konforuna alışan bir sürücü, 300 beygirin üstüne çıkmadıkça amele vitese kolay kolay geri dönmez. (Amele Vites=Düz Vites)


      _____________________________

    • Binbaşı
      1545 Mesaj
      16 Temmuz 2009 12:44:28

      quote:

      Orjinalden alıntı: drahte 1905
      Ben rahatsız oluyorum bu yuzden otomatiklerden zor geliyor kulanamıyorum


      Drahte;

      Sizde Mustang GT 500 Manual karakteri var... Spor ve performans kullanımda Amele vites her zaman tek tercihimdir. Buz ve kar üstünde ise yolun tek hakimi gene düz vites'tir...




      _____________________________

    • Teğmen
      127 Mesaj
      16 Temmuz 2009 13:59:33
      - Otamatik viteste, giderken, gaz pedalına çok basarsanız vites düşürür. Uzun yolda mesela sollama yaparken ya da ani hızlanmalarda çok işe yarar.

      - Ya da gazlarken( yarışırken değil hızlanırken manasında) ayağınızın gaza yaptığı baskıyı hafifçe azaltırsanız vites büyütür. Böylece ister redline a kadar gazlayın öyle değişsin vites, ister 3500 devirde normal bir şekilde değişsin,değişim devrini siz ayarlarsınız.

      - Dik yokuşlar sorun olmaktan tamamen çıkar. En dik yokuşta bile el freni çekmeden ya da debriyaj balatalarını harap etmeden çok rahat kalkarsınız. Hafif meyillerde frene basmasanız bile araba kaymaz.

      - Normalde durdunuz diyelim, frene basıyor, gaza hiç dokunmuyorsunuz. Ayağınızı frenden çektiğinizde araba çok yavaş bir hızda ilerler. Yoğun trafikte sadece fren pedalına basarak ilerleyebilirsiniz böylece. Frenden kaldır gaza bas yapmaya bile gerek yok. (düz yolda hem ilerleyen hem de devamlı fren lambaları yanan biri görürseniz, bu herif hem gidip hem nasıl fren yapıyor diye düşünmeyin, otamatiktir o)

      - 1,2 saat yoğun trafikte kalırsanız, debriyaj-gaz -vites kombinasyonlarıyla uğraşmadığınız için çok daha az yorulursunuz.

      - Benim kullandığım araba da P - R - D vitesleri dışında 1-2-3 vites ayarlarıda var. Şöyle ki; otamatik vitesi 3 e takarsanız maksimum 3cü vitese, 2 ye takarsanız maksimum 2. vitese yükseltir daha yükseltmez. Çok uzun yokuş iniyorsunuz diyelim(uzun yollardaki kilometrelerce süren inişler mesela) takarsınız 2ye motor freniyle paşa paşa inersiniz.

      - kimi otamatikler 4 ileri(mesela benim kullandığım) kimisi 5 6 veya 7 ileridir. 7 ileri otamatik kullandım, son teknoloji bir araç olmasına rağmen sevmedim. Kısa aralıklı çok seçenek olunca araba karar veremeyip zırt pırt vites değiştiriyor adamı sinir ediyor yani en azından beni etti...

      - 16-17 senedir araba kullanıyorum, otamatik kullandıktan sonra ben de, "ne hammallık yapmışım bunca sene" diye kızdım kendime, bir de Türkiye'de araba satan üreticilere kızdım, senelerce bizi manuele mahkum edip yine senelerce otamatikleri çok daha pahalıya sattıkları için...

      - İstanbul'daysanız hiç düşünecek bir şey yok zaten kesinlikle otamatik. "Otamatik konfordur, manuel zevktirede" pek katılmıyorum
      Güçlü bir arabada manuel zevklidir eyvallah ama normal motorlu bir arabada zevkte konforda otamatikte bence...

      - Kağıt üzerinde otamatik daha çok yakar gözükse de, pratikte eşit ya da daha az yaktığını düşünüyorum kendimce edindiğim izlenim böyle.


    • Yarbay
      8652 Mesaj
      16 Temmuz 2009 14:05:01
      Okuduklarımdan sonra otomatiğe karar veresi geliyor insanın..


      _____________________________

    • Yarbay
      3183 Mesaj
      16 Temmuz 2009 17:52:02

      quote:

      Orjinalden alıntı: himini

      - Otamatik viteste, giderken, gaz pedalına çok basarsanız vites düşürür. Uzun yolda mesela sollama yaparken ya da ani hızlanmalarda çok işe yarar.

      - Ya da gazlarken( yarışırken değil hızlanırken manasında) ayağınızın gaza yaptığı baskıyı hafifçe azaltırsanız vites büyütür. Böylece ister redline a kadar gazlayın öyle değişsin vites, ister 3500 devirde normal bir şekilde değişsin,değişim devrini siz ayarlarsınız.

      - Dik yokuşlar sorun olmaktan tamamen çıkar. En dik yokuşta bile el freni çekmeden ya da debriyaj balatalarını harap etmeden çok rahat kalkarsınız. Hafif meyillerde frene basmasanız bile araba kaymaz.

      - Normalde durdunuz diyelim, frene basıyor, gaza hiç dokunmuyorsunuz. Ayağınızı frenden çektiğinizde araba çok yavaş bir hızda ilerler. Yoğun trafikte sadece fren pedalına basarak ilerleyebilirsiniz böylece. Frenden kaldır gaza bas yapmaya bile gerek yok. (düz yolda hem ilerleyen hem de devamlı fren lambaları yanan biri görürseniz, bu herif hem gidip hem nasıl fren yapıyor diye düşünmeyin, otamatiktir o)

      - 1,2 saat yoğun trafikte kalırsanız, debriyaj-gaz -vites kombinasyonlarıyla uğraşmadığınız için çok daha az yorulursunuz.

      - Benim kullandığım araba da P - R - D vitesleri dışında 1-2-3 vites ayarlarıda var. Şöyle ki; otamatik vitesi 3 e takarsanız maksimum 3cü vitese, 2 ye takarsanız maksimum 2. vitese yükseltir daha yükseltmez. Çok uzun yokuş iniyorsunuz diyelim(uzun yollardaki kilometrelerce süren inişler mesela) takarsınız 2ye motor freniyle paşa paşa inersiniz.

      - kimi otamatikler 4 ileri(mesela benim kullandığım) kimisi 5 6 veya 7 ileridir. 7 ileri otamatik kullandım, son teknoloji bir araç olmasına rağmen sevmedim. Kısa aralıklı çok seçenek olunca araba karar veremeyip zırt pırt vites değiştiriyor adamı sinir ediyor yani en azından beni etti...

      - 16-17 senedir araba kullanıyorum, otamatik kullandıktan sonra ben de, "ne hammallık yapmışım bunca sene" diye kızdım kendime, bir de Türkiye'de araba satan üreticilere kızdım, senelerce bizi manuele mahkum edip yine senelerce otamatikleri çok daha pahalıya sattıkları için...

      - İstanbul'daysanız hiç düşünecek bir şey yok zaten kesinlikle otamatik. "Otamatik konfordur, manuel zevktirede" pek katılmıyorum
      Güçlü bir arabada manuel zevklidir eyvallah ama normal motorlu bir arabada zevkte konforda otamatikte bence...

      - Kağıt üzerinde otamatik daha çok yakar gözükse de, pratikte eşit ya da daha az yaktığını düşünüyorum kendimce edindiğim izlenim böyle.



      tamamen katılıyorum yazdıklarınıza..

      benim aracım biraz daha fazla yakıyor düze göre.. o da ayda 10 liraya tekamül ediyor. haftalık 2.5 lira.. haftada 2.5 lira veriyorum, otomatik şanzımanın keyfini yaşıyorum


      _____________________________

    • Binbaşı
      1291 Mesaj
      16 Temmuz 2009 18:47:34
      bi süre tiptronik kullandım nefret ettim bence manuelin keyfini kesinlikle vermiyor ya da ben saykoyum.


      _____________________________

      balearic!
    • Teğmen
      236 Mesaj
      16 Temmuz 2009 19:35:45
      otomatik vites kullanmak keske zor olsaydı
      boylece bayan suruculerin %80inden kurtulmus olurduk


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      318 Mesaj
      16 Temmuz 2009 21:55:36

      quote:

      Orjinalden alıntı: maghapas

      bi süre tiptronik kullandım nefret ettim bence manuelin keyfini kesinlikle vermiyor ya da ben saykoyum.


      +sonsuz


      _____________________________

      2015 Opel Astra Sport 1.6 CDTI
      2012 Citröen C4 Attraction HDI
    • Teğmen
      181 Mesaj
      16 Temmuz 2009 22:20:06
      arakdaşlar bende otomatik vites hyundai getz almayı düşünüyorum acemiyim otomatik vites istiyorum acaba kararım doğrumu 2005 2006 getz otomatik vites iyimidir sixzce çok yakarmı?


      _____________________________

    • Teğmen
      194 Mesaj
      16 Temmuz 2009 22:33:21
      prrofesyonel şoför; manuel kullanır, o vitesin başını, o motorun devrini hisseder.vitesle hızlanır vitesle yavaşlar. freni çok çok az kullanır.

      oto vitese gelince sol ayağını unut
      ben sol ayağım camdayken kullanırım oto vites arabayı.



    • Yüzbaşı
      506 Mesaj
      16 Temmuz 2009 22:33:30
      sencerrr hocam pm kutunuza bakarmısınız size pm gönderdim


      _____________________________

    • Teğmen
      194 Mesaj
      16 Temmuz 2009 22:47:14
      bu arada arkadaşların bazıları oto vites için methiyeler düzmüş.
      sadece yoğun trafikteki rahatlık kısmınına katılıyorum.
      oto vitesin 1 i büyük 2 dezavantajı vardır aklıma gelen...
      1.çok yakar(100 km ye 1 litre koy)
      2.arızası pahalıdır...



    • Binbaşı
      1356 Mesaj
      17 Temmuz 2009 12:53:44
      ben de eşim ısrarı sonucu otomatik vitesli araba araştırıyordum ..bugün araba alım satımı yapan bi arkadaş "sen memursun otomatik vites bi arıza çıkardı mı batarsın, araba yerinden oynamaz,dedi.. normal vitesli arabada debriyaj balatası vs 300-500 TL ye hallolur ama otomatikte bunun 5-6 katı para gider ve otomatiklerde vites geçişlerinde hafif sarsıntı olur, dedi..çok maliyetli olacağından otomatik vites büyük risk, dedi... kafam karışık durumda.. ne dersiniz ağalar..özellikle manueli de otomatiği de kullananlar ne dersiniz?


      _____________________________

    • Yarbay
      3923 Mesaj
      17 Temmuz 2009 14:18:52

      quote:

      Orjinalden alıntı: kapisiz

      ben de eşim ısrarı sonucu otomatik vitesli araba araştırıyordum ..bugün araba alım satımı yapan bi arkadaş "sen memursun otomatik vites bi arıza çıkardı mı batarsın, araba yerinden oynamaz,dedi.. normal vitesli arabada debriyaj balatası vs 300-500 TL ye hallolur ama otomatikte bunun 5-6 katı para gider ve otomatiklerde vites geçişlerinde hafif sarsıntı olur, dedi..çok maliyetli olacağından otomatik vites büyük risk, dedi... kafam karışık durumda.. ne dersiniz ağalar..özellikle manueli de otomatiği de kullananlar ne dersiniz?



      bunlar şehir efsanesi gibi bişey. 15-20 senelik otomatik araçlar geziyor piyasada. Zaten çoğu firma 4-5 yıl garanti veriyor yürüyen aksama.

      Düzgün kullanılırsa bişi olmaz. Tam otomatiklerde sarsıntı hemen hiç olmaz.

      Dediği doğru ama, otomatik vites arıza yaparsa çok pahalıya patlar. Ne var ki arıza çıkarma riski azdır. Çünkü insan hatalarının bir kısmını engeller. En basiti kavrama sırasında balatayı sıyırma gibi bişi olmaz, çünkü kavramayı araç kendisi yapar.


    • Yarbay
      3183 Mesaj
      17 Temmuz 2009 14:25:35
      şanzımanın yağı bile 150bin km de değişiyorsa, arıza yapma ihtimalini düşünün artık.. O kadar sorunsuzlaştı.. Eskidendi o otomatik vites efsaneleri.. Yokböyle şeyler..

      Ancak yolda giderken ısrarla P ye ya da R ye takılmak istenirse tabi arıza yapar pahalıya patlar.. fantazi yapmanın belli sonuçları vardır..

      Böyle bişey yaparsanız da pahalıya patlayıp patlamayacağını göremeyebilebilirsiniz, çünkü kaza yapma hatta takla atma ihtimaliniz çok yüksektir.

      (bu söylediklerim eski nesil otomatik şanzımanlar için geçerlidir, yeni nesil otomatik şanzımanlar kendisini koruyan bir sisteme sahiptir. Yolda giderken siz vitesi P ya da R ye alacağım diye istediğiniz kadar debelenin geçmez..)


      _____________________________

    • Yüzbaşı
      840 Mesaj
      17 Temmuz 2009 14:51:11
      Sürekli manuel araç kullandım şimdiye kadar.Sadece 1 kere 2008 model triptronik vites 308 kullandım bi kaç ay.Bu aracın vites geçişleri mükemmel en ufak

      bi sarsma v.s hiçbir şey yok.Yalnız bu araçta şöyle bi sorunmu desem özellikmi desem bilmiyorum frenleri çok ama çok hassastı.En ufak bi dokunuşta abs

      devreye giriyor araba olduğu yere çakılıyordu bu yüzden bu aracı kullandığım ilk gün ışıklara çok hızlı bi şekilde girdim(arabanın frenine güveniyorumya),ve

      tam trafik ışığının kenarında aracın o müthiş frenleri sayesinde durdum,fakat arkamdaki 2000 model corolla duramadı ve gümmm diye arkadan bindirdi

      araca ama öyle böyle bişi değil çok şiddetli sarsıldı araç,sonrada aşağıya inip baktığımızda darbenin plaka kısmına geldiğini gördük ve en ufak bir çizik bile

      yoktu işte orda içimde pejoya helal olsun dedim.Bu arabanın sağını solunu bilmem ama arka tamponu çok sağlam

      neyse yani otomatik kullanmanın hiçbir zorluğu yok ama ben otomatiği sevmiyorum bana oyuncak gibi geliyor,mümkün oldukça manuel

      kullanıyorum


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cruise06 -- 17 Temmuz 2009; 14:52:10 >
      _____________________________

      _________________________________________
    • Teğmen
      194 Mesaj
      17 Temmuz 2009 14:54:44
      kapisiz; dostum oto vites arıza yaparsa pahalıdır.
      net.
      şehir efsanesiymiş...geç..

      ama her araç arıza çıkartabilir ben buna takılmam diyorsan eyvallah...

      ben araç alırken 3 şeye dikkat ederim..

      1. YAKIT TASARRUFU
      2. GÜVENLİK
      3. KONFOR/ergonomi

      memur adamım diyorsun.
      oto vites arabaların şehir içi-dışı 100 km de ortalama yakıt tüketim değerlerine bak(araç kataloglarını incele ki şehir efsanesi diyenler olabilir)
      bir de manuel vites arabaların değerlerine bak karşılaştır.
      aynı segmentteki (motor,ağırlık vs.) 2 aracın
      manueli ile oto vitesi arasında 100 km de en az
      1lt fark olacağını göreceksin.(en az diyorum)

      haaa gümrük memuruyum diyosan hiç düşünme bunları...
      al oto vites şehir içi trafiğinde rahat et.


      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sencerrr -- 17 Temmuz 2009; 14:55:22 >
    • Binbaşı
      1708 Mesaj
      17 Temmuz 2009 15:39:46
      Aynı marka/model aracın hem (tam) otomatik hem de düz vites versiyonlarını kullanan birisi olarak otomatik diyorum.

      Otomatiğin artıları çok...

      Otomatiğin eksileri ise:
      - Hantaldır.
      - Çok yakar. (Şehir içinde düz vites olan 40lt gazla 400km yaparken, otomatik 43-45 litre gazla 400km yapıyor.)

      İstanbul trafiğinde kullanılacaksa otomatiğin bakım masrafları daha düşük. çünkü otomatik her 60binde bir yağ değiştirmek istiyor. (çok kritik ve önemli bir bakım adımıdır: ihmal edilirse işte o zaman otomatik çok masraf açar) Bunun 60-70 lira civarında bir masrafı olur.

      İstanbul trafiği 60binde falan baskı balatayı bitiriyor. Düz vitesin 60 binde bir yaklaşık 250-300 kağıtlık bir baskı balata masrafı oluyor.

      Aradaki masraf farkına bakıldığında otomatiğin fazla yaktığı da hikaye oluyor; düz vitesin yakıttan ettiği kar baskı balata masrafına gidiyor.

      Otomatiğin arıza çıkarmaması ve masrafsız olması için tek şart yağına ve yağ filtresine çok dikkat edilmesi ve ucuz kalitesiz yağ kullanılmamasıdır. Aynı motor yağına dikkat eder gibi otomatik şanzıman yağına da çok dikkat etmek gerekir. Yağ değişimi çok pahalı da değildir. Zaten bakımları yapılan aracın zamanı gelince yağı da değişeceğinden çok bir sorun çıkmaz. Bu durumda aracın ömrü kadar ömrü vardır otomatik şanzımanın.

      Ama dersen ki ben araca bakım makım yaptırmam (yani yiyim de s.çmiyim modundaysan), o zaman, otomatik şanzımana sıra gelene kadar ya conta yakarsın, ya tirger attırırsın, motordan bir yerden başına pahalı masraf açtırırsın.

      Benim gözlemim, otomatik araç düz vitesliden daha az masraflı, en kötü ihtimal kafa kafaya (her iki aracı da bakımlı kullanırım).


      _____________________________

    • Binbaşı
      1356 Mesaj
      17 Temmuz 2009 20:59:13
      görüşlerinizden sonra otomatiğe karşı bilinçsiz bir önyargı taşıdığımı anladım... peki dostlar heşbeklerden otomatik olarak hangi firmanın hangi modelleri önerirsiniz? bir de triptonik değil de sadece otomatiklere bakıcam dimi?


      _____________________________

    • Yarbay
      17217 Mesaj
      17 Temmuz 2009 21:00:56

      quote:

      Orjinalden alıntı: kapisiz

      görüşlerinizden sonra otomatiğe karşı bilinçsiz bir önyargı taşıdığımı anladım... peki dostlar heşbeklerden otomatik olarak hangi firmanın hangi modelleri önerirsiniz? bir de triptonik değil de sadece otomatiklere bakıcam dimi?


      şu an için otm viteslerde satış şampiyonluğu honda civic sedana ait ona göre değerlendirmenizi yapın


      _____________________________

      Opel Vectra 1.9 CDDesign Edition
      150 ps 320 nm 6 ileri Active Select
    • Binbaşı
      1356 Mesaj
      17 Temmuz 2009 21:20:13
      haklısındır ancak eşim sedan arabaları kullanamıyor o nedenle sedan arabamızı sattık...başka önerilerinizi alayım arkadaşlar....


      _____________________________

    • Yarbay
      3183 Mesaj
      17 Temmuz 2009 22:00:57
      1.4 oto civic HB alabilirsiniz


      _____________________________

    • Teğmen
      194 Mesaj
      17 Temmuz 2009 23:26:51
      quote:

      Orjinalden alıntı: dedikodu

      Aynı marka/model aracın hem (tam) otomatik hem de düz vites versiyonlarını kullanan birisi olarak otomatik diyorum.

      Otomatiğin artıları çok...

      Otomatiğin eksileri ise:
      - Hantaldır.
      - Çok yakar. (Şehir içinde düz vites olan 40lt gazla 400km yaparken, otomatik 43-45 litre gazla 400km yapıyor.)

      İstanbul trafiğinde kullanılacaksa otomatiğin bakım masrafları daha düşük. çünkü otomatik her 60binde bir yağ değiştirmek istiyor. (çok kritik ve önemli bir bakım adımıdır: ihmal edilirse işte o zaman otomatik çok masraf açar) Bunun 60-70 lira civarında bir masrafı olur.

      İstanbul trafiği 60binde falan baskı balatayı bitiriyor. Düz vitesin 60 binde bir yaklaşık 250-300 kağıtlık bir baskı balata masrafı oluyor.

      Aradaki masraf farkına bakıldığında otomatiğin fazla yaktığı da hikaye oluyor; düz vitesin yakıttan ettiği kar baskı balata masrafına gidiyor.


      Otomatiğin arıza çıkarmaması ve masrafsız olması için tek şart yağına ve yağ filtresine çok dikkat edilmesi ve ucuz kalitesiz yağ kullanılmamasıdır. Aynı motor yağına dikkat eder gibi otomatik şanzıman yağına da çok dikkat etmek gerekir. Yağ değişimi çok pahalı da değildir. Zaten bakımları yapılan aracın zamanı gelince yağı da değişeceğinden çok bir sorun çıkmaz. Bu durumda aracın ömrü kadar ömrü vardır otomatik şanzımanın.

      Ama dersen ki ben araca bakım makım yaptırmam (yani yiyim de s.çmiyim modundaysan), o zaman, otomatik şanzımana sıra gelene kadar ya conta yakarsın, ya tirger attırırsın, motordan bir yerden başına pahalı masraf açtırırsın.

      Benim gözlemim, otomatik araç düz vitesliden daha az masraflı, en kötü ihtimal kafa kafaya (her iki aracı da bakımlı kullanırım).




      basit bir hesap....
      günde 30 km den ayda ort. 1000 km yılda da 12000 km yaptığını varsayalım.
      oto vitese 100 km de 1 lt benzin ekleyeceğinden senede 120 lt daha fazla yakacaksın.
      120*3,2 =384 lira senelik yakıt farkın

      bu arada baskı balata çok acemiysen bile en az 60000 km idare eder ki senin senede 12000 km yaptığını varsayıyoruz.
      haaa senede 60000 yap diyelim 384*5=1920 lira yakıt farkından karın; baskı-balata masrafın 300 lira

      haaa bu arada benim aracım 101000 km dedir ve baskı-balatası hiç değişmemiştir ve cillop gibidir (ayağım debriyajda 3 sn den fazla kalmaz).
      kullanmasını bilmezsen otomatik vites kutusunu da bozarsın...







      < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sencerrr -- 17 Temmuz 2009; 23:28:20 >
    • Yarbay
      13189 Mesaj
      18 Temmuz 2009 00:11:01
      bilhakis çok kolay ama benim fikrim çok can sıkıcı.birşeylere benim adıma başkalarının karar vermesi araca olan kontrol kavramımı devir olarak yok ediyor.ama şehir içi dur kalk olayında rahatlık.


      _____________________________

    • Yarbay
      8652 Mesaj
      18 Temmuz 2009 17:22:29
      eski oto ve yeni oto vitesi sistemleri. hangi yıllar oncesi eski sisteme giriyor

      quote:

      Orjinalden alıntı: enginu

      şanzımanın yağı bile 150bin km de değişiyorsa, arıza yapma ihtimalini düşünün artık.. O kadar sorunsuzlaştı.. Eskidendi o otomatik vites efsaneleri.. Yokböyle şeyler..

      Ancak yolda giderken ısrarla P ye ya da R ye takılmak istenirse tabi arıza yapar pahalıya patlar.. fantazi yapmanın belli sonuçları vardır..

      Böyle bişey yaparsanız da pahalıya patlayıp patlamayacağını göremeyebilebilirsiniz, çünkü kaza yapma hatta takla atma ihtimaliniz çok yüksektir.

      (bu söylediklerim eski nesil otomatik şanzımanlar için geçerlidir, yeni nesil otomatik şanzımanlar kendisini koruyan bir sisteme sahiptir. Yolda giderken siz vitesi P ya da R ye alacağım diye istediğiniz kadar debelenin geçmez..)




      _____________________________

    • Yarbay
      2746 Mesaj
      18 Temmuz 2009 17:28:42
      Çok zor.


      _____________________________

      Sheer Driving Pleasure.
    • Yüzbaşı
      462 Mesaj
      18 Temmuz 2009 18:57:35
      Her Ne Kadar Otomatik Vites Kullanışlı Olsada Benim Tercihin Her Zaman MAnuelden Yana Çünkü Elim Vitese Değmedikten Sonra Ben Ne Anlarım O Araçtan vede Hiç Zevk Almam Araç Kullanmaktan....


      _____________________________

      Günah...Yasak Olduğu İçin Acı Vermez...!! Acı Verdiği İçin Yasaktır...!!!
    • Yarbay
      4818 Mesaj
      18 Temmuz 2009 19:15:06
      O kadarda zor değil. Trafikte ideal.


      _____________________________

      97. Opel Corsa GSİ. Not Stock
    • Emekli Yönetici
      20831 Mesaj
      18 Temmuz 2009 19:48:13

      quote:

      Orjinalden alıntı: kapisiz

      haklısındır ancak eşim sedan arabaları kullanamıyor o nedenle sedan arabamızı sattık...başka önerilerinizi alayım arkadaşlar....

      O zaman sizi doğuş kazıklı Golf'e yönlendirelim.


      _____________________________

    • Süresiz olarak uzaklaştırıldı.
      18 Temmuz 2009 19:52:36
      Tek bişeye katılmıyorum burda yazılanlardan; Hareket halinde boşa atıldıktan sonra durmadan tekrar D ye atılmamalı diye biliyorum. O yüzden hareket halinde boşa almanında gereği kalmıyor zaten.


      _____________________________

    • Binbaşı
      1356 Mesaj
      18 Temmuz 2009 21:10:37
      ünal neden öyle diyon... otomatik vitesli araba bakıyoz işte..


      _____________________________

    • Yarbay
      7215 Mesaj
      18 Temmuz 2009 22:27:34

      quote:

      Orjinalden alıntı: sencerrr

      kapisiz; dostum oto vites arıza yaparsa pahalıdır.
      net.
      şehir efsanesiymiş...geç..

      ama her araç arıza çıkartabilir ben buna takılmam diyorsan eyvallah...

      ben araç alırken 3 şeye dikkat ederim..

      1. YAKIT TASARRUFU
      2. GÜVENLİK
      3. KONFOR/ergonomi

      memur adamım diyorsun.
      oto vites arabaların şehir içi-dışı 100 km de ortalama yakıt tüketim değerlerine bak(araç kataloglarını incele ki şehir efsanesi diyenler olabilir)
      bir de manuel vites arabaların değerlerine bak karşılaştır.
      aynı segmentteki (motor,ağırlık vs.) 2 aracın
      manueli ile oto vitesi arasında 100 km de en az
      1lt fark olacağını göreceksin.(en az diyorum)

      haaa gümrük memuruyum diyosan hiç düşünme bunları...
      al oto vites şehir içi trafiğinde rahat et.



      mitsubishi colt ve honda jazz da otomatik vitesli versiyonlar manuel vitesli versiyonlarından daha az yakmaktadır.

      her otomatik vites aynı teknolojiye sahip değildir.

      cümlenizi "tam otomatik vites" diye kurarsanız dediğiniz doğrudur ona bir şey diyemem tabi.

      hayırlı günler.


      _____________________________



      2011 RENAULT FLUENCE EXTREME 1.5 DCİ 110 HP 6 İLERİ EDC
    • Binbaşı
      1563 Mesaj
      18 Temmuz 2009 23:00:41
      benim gibi otomatige alışana manuel zor gelir


      _____________________________

Sayfa: [1] 2 3   sonraki >     >>
Tüm Forumlar >> Motorlu Araçlar Dünyası >> Otomobil Genel >> Trafik ve Biz >> OTOMATIK VITES ARABA KULLANMAK ZOR MU ?
Sayfaya Git:
Sayfa:
Facebook Sayfamız
Foruma Git
Bölümde Ara
Reklamlar
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.