Şimdi Ara

Aracı Direkt LPG ile çalıştırmak

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
64
Cevap
0
Favori
30.991
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Atiker kullanıyorum.
    Araç kontak kapalıyken lpg düğmesi basılı tutulduğunda kontağa basılırsa direkt lpg ile çalışıbiliyormuş.
    Bu tarz kullanımın temel olarak zararlı olduğunu duydum.
    Mecbur durumlarda sende 3-4 defa kullanılması motora çok zarar verirmi ?
    Ustalarımızdan bilgivermelerini rica ediyorum.



  • Diesel lpg motorda büyük değişikliklere ihtiyaç duyulmaksızın tatmin edici miktarda para kazancı, şoförün yorgunluğunu azaltıcı ve temiz bir çevre için yakıt yönetimini bilgisayarla kontrol eden bir sistemdir. Diesel lpg çiftli yakıt sistemi bir elektronik kontrol ünitesi kullanılarak buharlaştırma temelli bir metot ile az miktarda LPG ve Diesel in motora eş zamanlı girmesine izin verir.

    Diesel motorların yanma devresi esnasında komple termik verimleri yeterli olmayıp yanma odasına enjekte edilen yakıtın, sadece yaklaşık %70-80 i yanar. Modern diesel motorlar daha fazla verimli olsa da hala yüksek emisyona sahiptirler ve %100 yanma oranına ulaşamamışlardır.

    Başlangıçta az miktarda LPG (%10-30) nin diesele karıştırılması çarpıcı bir biçimde motorun termik verimini yükseltir ve ulaşılan %95-97 yanma verimi sonucunda tipik bir ayrıntıyla %20-30 yakıt kazancı oluşur.

    Diesel lpg İkili sistem ile kullanılan buharlaştırma sistemiyle LPG buharı motora verilir. Electronic enjektörler turbo şarjın üzerinde alçak basınç tarafına yerleştirilir veya direk olarak manifoldun girişine ve çeviricinin positive basınç devresine bir buhar hattıyla bağlanır. Oksijen ve LPG silindire girdiğinde diesel yakıtı için bir katalizör haline gelir.

    Son testler de motora verilen LPG kesinlikle yanma ısısını endişe edilecek bir değere yükseltmediği tespit edilmiştir ki bu yüzden motorda herhangibir hasar riski yoktur. Daha sonradan motorda oluşması muhtemel gizli hataların önlenmesi için diesel geri dönülmesi esas olup motor çalışmasındaki hata her çalışmada en kısa zamanda ECU tarafından kaydedilir. LPG nin motora verilmesinden önce 4 giriş tetikleme anahtarı ECU ya giriş okey sinyali göndermelidir ki bunlar ateşleme, alternatör, sogutucu sıvı sıcaklığı ve yağ basıncı anahtarlamalarıdır. Bu kontrollerle motordaki herhangi bir hata sadece diesel çalışmasında oluşur.

    KAYNAK:
    http://www.tarkanlpg.com/default.aspx?pid=60331




  • hilander arkadaşım. parkenerji konusunda yanılmış olabilirim ama sana vereceğim linki iyice oku.sen mühendissin galiba termodinamik okumuş olman lazım.linki iyice oku sonra bana ve arkadaşlara anlatırsın dizel prensibiyle nasıl doğal gazla motor çalıştırılırmış.

    http://www.mmo.org.tr/resimler/ekler/91de292e76f74f3_ek.pdf?dergi=211
  • Tek silindirli dizel motorun %100 lpg ve cng ile çalıştırılması konusunda yaptığım çalışma. Çalışmanın ayırt edici özelliği sıkıştırma oranının hiç değiştirilmemesidir.

    http://www.boraelectronic.com/BoraElectronic/dizel_lpg_cng_donusumu.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Murat Şehirlioğlu -- 10 Temmuz 2009; 22:24:58 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    Tek silindirli dizel motorun %100 lpg ve cng ile çalıştırılması konusunda yaptığım çalışma. Çalışmanın ayırt edici özelliği sıkıştırma oranının hiç değiştirilmemesidir.

    http://www.boraelectronic.com/BoraElectronic/dizel_lpg_cng_donusumu.pdf


    gercekten kutlarim, gurur duydum.

    "Bunun tamamiyle Türk mühendisliği ürünü olması ayrıca gurur vericidir."




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    Tek silindirli dizel motorun %100 lpg ve cng ile çalıştırılması konusunda yaptığım çalışma. Çalışmanın ayırt edici özelliği sıkıştırma oranının hiç değiştirilmemesidir.

    http://www.boraelectronic.com/BoraElectronic/dizel_lpg_cng_donusumu.pdf

    murat bey tebrik ediyorum sizi bunu sizin yapacağınızı tahmin ediyordum.keşke sizinle daha fazla çalışabilseydim.sizin gibi teknik donanımnlı birinden öğrenecek çok şeyimiz var




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    Tek silindirli dizel motorun %100 lpg ve cng ile çalıştırılması konusunda yaptığım çalışma. Çalışmanın ayırt edici özelliği sıkıştırma oranının hiç değiştirilmemesidir.

    http://www.boraelectronic.com/BoraElectronic/dizel_lpg_cng_donusumu.pdf


    Murat bey guzel calismaniz icin tebrik ederim. Rica etsem gaz enjeksiyonunu ve ateslemesini hangi fazlarda, full kompresyonda iken mi yoksa daha sonrasinda mi gerceklestirdiginizi paylasir misiniz? Aciktan yazmak istemezseniz PM den de yazisabiliriz.

    Saygilar, selamlar




  • Varlığınız bize gurur veriyor,

    çalışmalarınız için teşekkür ederim murat bey!

    quote:

    Orjinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu

    Tek silindirli dizel motorun %100 lpg ve cng ile çalıştırılması konusunda yaptığım çalışma. Çalışmanın ayırt edici özelliği sıkıştırma oranının hiç değiştirilmemesidir.

    http://www.boraelectronic.com/BoraElectronic/dizel_lpg_cng_donusumu.pdf
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.