Şimdi Ara

UYGUN LASTİK ÖNERİSİ(GT RADİAL?) (10. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
226
Cevap
0
Favori
74.818
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dr112 kullanıcısına yanıt
    Bu aldığınız hem pahalı gümrük vergili lastikler, hem de depoda 3-5 yıl beklemiş lastikler. Basın paraları gavurun malı kıymetlidir bizim milletimizin boş kafasında. Petlas otomotiv sektörünün tek %100 yerli markası. Daha yeni piyasayı salladı. Gelecekte daha da iyi olacak.
  • http://www.reifendirekt.com da Petlas Imperium PT515 195:50:15 lastik sürtünme E yol tutuş B almış. ses 71 db. puan olarak 3,61 ile gt radialin ayı boyutlu lastiklerinin hepsinden iyi puan lamış. 2 adet almayı düşünüyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TUTANKHAMOUN -- 3 Nisan 2014; 16:35:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUTANKHAMOUN

    http://www.reifendirekt.com da Petlas Imperium PT515 195:50:15 lastik sürtünme E yol tutuş B almış. ses 71 db. puan olarak 3,61 ile gt radialin ayı boyutlu lastiklerinin hepsinden iyi puan lamış. 2 adet almayı düşünüyorum.




    Selamlar bahsettiğiniz ebatta yani 195 50 15 ebatında belirttiğiniz sitede GT radıal champıro HPY modeli kıyaslanmamış.Gt radıalin başka ,eski modelleri ile kıyaslanmış bu modelleri de ben tavsiye etmiyorum.Bahsettiğiniz ebatta alınabilecek lastikler şunlar;
    1-goodyear efficient grip perfonmance yakıt:C ISLAK ZEMİN:A SES:67 DB
    2-dunlop sport blue response yakıt:C ISLAK ZEMİN:A SES:67 DB
    3-Toyo proxes CF2 yakıt:C ISLAK ZEMİN:B SES:70 DB

    belirttiğiniz petlas sürtünme yani yakıt :E Yol tutuş:B SES:71 hem sesli bir lastik hem de yakıt ekonomisi olarak iyi değil.Petlas ayrıca sert bir lastiktir. ses 71 db olması bundan kaynaklanıyor.Petlas ülkemizin lastiği, desteklemek lazım ama petlas la aralarında fiyat farkı çok az olan daha iyi lastikler var.Ben 205 50 17 kullanıyorum. 2 sene önce petlas alacaktım ama gördüm ki petlas sert bir lastik ve kullandığım 17 ebat zaten gürültülü bir ebat.Daha yumuşak bir lastik yani avrupa etiket değeri benim ebatta lastik sürtünme:C yol tutuş:B SES:70 DB olan gt radıal champıro HPY tercih ettim.aynı lastiğin petlas daki değeri sadece ses:2 DB daha yüksek. yani 72 db.2 Sene önce durum böyle idi.şimdi hala 3 senemde GT radıal kullanıyorum.bir problem yaşamadım.Ama bugün alsam GOODYEAR EFFİCİENT GRİP PERFORMANCE alırım.Aldığım sene bu lastik piyasada yoktu.Goodyear yeni çıkardı.Benim petlas alabilmem için Avrupa lastik etiket değerlerini biraz daha iyi bir seviyeye taşıması lazım ayrıca bağımsız kuruluşlarca yapılan yarışmalarda derece yapması lazım.Forumları okursanız petlasın bu konuda girdiği yarışma çok az.Petlas ı ülkemiz insanı tanıyor ama neden gidip yurtdışında üretilen malları alıyoruz?Örneğin michelin dünyanın en iyi kauçuk üretim yerlerini elinde bulunduruyor.Çünkü michelin ürettiği lastiğin patentini almış, formülünü sır gibi saklıyor.
    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr112 -- 7 Nisan 2014; 11:13:09 >




  • dr112 kullanıcısına yanıt
    hocam 120-150 tl aralığında ne alabilirim sizce?
  • dr112 kullanıcısına yanıt
    205 55 16'dan 205 50 17 yapmak konforu ciddi etkiler mi? Sonuçta 55 yanak 50 olacak fazla kayıp yok gibi geliyor bana. Michelin ve Goodyear lastikleri biliyorum fakat 4 adet alınca fiat farkı epey fazla o nedenle alırsam HPY alırım 4'ü 800TL.
  • Benim tavsiyem bütçenize göre bir kaç lastik modeli belirleyin. Bunların arasından linkten kontrol edip en iyi değerlere sahip olanı alın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utmad

    205 55 16'dan 205 50 17 yapmak konforu ciddi etkiler mi? Sonuçta 55 yanak 50 olacak fazla kayıp yok gibi geliyor bana. Michelin ve Goodyear lastikleri biliyorum fakat 4 adet alınca fiat farkı epey fazla o nedenle alırsam HPY alırım 4'ü 800TL.



    Selamlar bende 2 cins jant var birinde 205 55 16 lastik takılı diğerinde 205 50 17 lastik takılı.Konforu şöyle anlatmaya çalışayım; 16 olanda küçük tümsek ve yol mıcırını hiç hissetmiyorsunuz.hissederseniz de fazla tıkırtı ve sallantı olmuyor.ama virajlara sert girerseniz arabanın içindeki kişiler virajın yönüne göre sağa veya sola doğru hafifçe yatıyor.Gelelim 17 lastiğe; tümsek ve çukurları 16 ya göre bariz hissedersiniz.Yani çukur tümsek büyükse bunu bariz anlarsınız.yol sesi biraz artar.Ama virajlarda ve frende avantajınız var. O da yere basan yüzey arttığı için frenaj daha sağlam olur.Virajlarda 16 jant gibi virajın yönüne göre sağa-sola yatma çok az olur.
    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUTANKHAMOUN

    hocam 120-150 tl aralığında ne alabilirim sizce?

    Selamlar belirttiğin ebattaki lastiğin markaları arasında fiyat farkı çok az.Bu sebeple sana tavsiyem marka bilinen bir lastik al.Benim sana sıralamalı olarak tavsiyem şu şekilde:
    1-Goodyear efficient grip performance
    2-Michelin primacy 3
    3-Gt radıal HPY Modeli
    4-Kumho
    5-Nexen

    Bahsettiğin Petlas pt 515 modelinde yakıt sınıfı:E Yol tutuş sınıfı :B .Yakıt sarfiyatın biraz artar.Petlasın bu modelini de düşünebilirsin.Bunun fiyatı yukarıda sıralama yaptığım lastiklere çok yakın.Gene de karar sizin.
    Saygılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr112 -- 10 Nisan 2014; 14:29:16 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dr112

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utmad

    205 55 16'dan 205 50 17 yapmak konforu ciddi etkiler mi? Sonuçta 55 yanak 50 olacak fazla kayıp yok gibi geliyor bana. Michelin ve Goodyear lastikleri biliyorum fakat 4 adet alınca fiat farkı epey fazla o nedenle alırsam HPY alırım 4'ü 800TL.



    Selamlar bende 2 cins jant var birinde 205 55 16 lastik takılı diğerinde 205 50 17 lastik takılı.Konforu şöyle anlatmaya çalışayım; 16 olanda küçük tümsek ve yol mıcırını hiç hissetmiyorsunuz.hissederseniz de fazla tıkırtı ve sallantı olmuyor.ama virajlara sert girerseniz arabanın içindeki kişiler virajın yönüne göre sağa veya sola doğru hafifçe yatıyor.Gelelim 17 lastiğe; tümsek ve çukurları 16 ya göre bariz hissedersiniz.Yani çukur tümsek büyükse bunu bariz anlarsınız.yol sesi biraz artar.Ama virajlarda ve frende avantajınız var. O da yere basan yüzey arttığı için frenaj daha sağlam olur.Virajlarda 16 jant gibi virajın yönüne göre sağa-sola yatma çok az olur.
    Saygılar.

    Selam,205/50/17 de yere basan yuzey nasıl artıyor 205/55 ile kıyaslarsak 2 side 205 taban. 2.si HPY olmasına ragmen mi yol sesi arttı sizin 205/50/17 takımda..3.sü 205/50/17 yapınca arac yukseldimi,spor yaymı taktınız.




  • Bendeki iki araçtan birinde 205/55R16 diğerinde 215/50R17 jant ve lastik var. Her ikisi de virajda hiç yan yatmıyor. Kışın 17 jant olana 16 jant ve kış lastiği alacağım. Bakalım yan yatacak mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utmad

    quote:

    Orijinalden alıntı: dr112

    quote:

    Orijinalden alıntı: Utmad

    205 55 16'dan 205 50 17 yapmak konforu ciddi etkiler mi? Sonuçta 55 yanak 50 olacak fazla kayıp yok gibi geliyor bana. Michelin ve Goodyear lastikleri biliyorum fakat 4 adet alınca fiat farkı epey fazla o nedenle alırsam HPY alırım 4'ü 800TL.



    Selamlar bende 2 cins jant var birinde 205 55 16 lastik takılı diğerinde 205 50 17 lastik takılı.Konforu şöyle anlatmaya çalışayım; 16 olanda küçük tümsek ve yol mıcırını hiç hissetmiyorsunuz.hissederseniz de fazla tıkırtı ve sallantı olmuyor.ama virajlara sert girerseniz arabanın içindeki kişiler virajın yönüne göre sağa veya sola doğru hafifçe yatıyor.Gelelim 17 lastiğe; tümsek ve çukurları 16 ya göre bariz hissedersiniz.Yani çukur tümsek büyükse bunu bariz anlarsınız.yol sesi biraz artar.Ama virajlarda ve frende avantajınız var. O da yere basan yüzey arttığı için frenaj daha sağlam olur.Virajlarda 16 jant gibi virajın yönüne göre sağa-sola yatma çok az olur.
    Saygılar.

    Selam,205/50/17 de yere basan yuzey nasıl artıyor 205/55 ile kıyaslarsak 2 side 205 taban. 2.si HPY olmasına ragmen mi yol sesi arttı sizin 205/50/17 takımda..3.sü 205/50/17 yapınca arac yukseldimi,spor yaymı taktınız.

    Selamlar, 50/17 ve 50/16 da yere basan yüzey 50/17 lehine 1-2 cm kadar daha fazla hem dönen çap hem yüzey açısından.zaten yan yana iki lastiği koyun belli oluyor.17 jant lastikle birlikte 16 janttan 8 kilo daha ağır.Yani 16 jant lastikle birlikte 18 kg ama 17 jant lastikle birlikte 25 kg.ben de 4x7=28 kg fazlalık var.(4 jant toplam).Yükseklik farkediyor.17 de araba daha yüksekte yaklaşık 2-3 cm kadar.Bunu nerden anladım şöyle ki;16 jantı çıkarırken arabayı yükselttim ama tam lastik arabadan çıkacak şekilde krikoya kaldırdım.Sonra 17 jantı taktım bijon deliklerine 17 lastik girmedi.2-3 cm kadar yükseltince vidaları sıkıştırabildim.Gelelim sese: sesin HPY ile alakası yok.lastiğin 17 olması ile alakası var.büyük lastik de ses de çok oluyor.16 jantın aynı lastiğinde ses daha az geliyor.Bilmiyorum benim gözlemlerim böyle.16-17 jantta teorik olarak yere basan yüzey belki aynıdır dediğiniz gibi ama dönen yüzey ve çıkan ses aynı değil.
    Saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aydayd

    Bendeki iki araçtan birinde 205/55R16 diğerinde 215/50R17 jant ve lastik var. Her ikisi de virajda hiç yan yatmıyor. Kışın 17 jant olana 16 jant ve kış lastiği alacağım. Bakalım yan yatacak mı?

    Selamlar,ben yan yatma derken arabanın devrilmesi anlamında kullanmadım.Şöyle izah edeyim:bir döner kavşak dan dönerken her iki jantı da de tecrübe edin ikisinde de hızınız aynı olsun örneğin ben 40-50 ile 17 jantta döndüğünüz viraj tarafının tersine devinimsiz olarak çok rahat dönüyorum..Ama 16 jant öyle değildir.Dönersiniz ama araba döndüğünüz virajın tersi yöne merkezkaç kuvvetinden ötürü salınım yapar.17 janttta bu salınımı ben hissetmiyorum ama 16 da hissediyorum ve daha rahat ve hızlı dönüyorum.Tabii bu arabadan arabaya da değişebilir.16 da konforunuz artar-.17 de konfor azalır.
    Saygılar




  • arkadaşlar uzun araştırmalar sonrasında karar vermiş olduğum lastiği bugun chevrolet captiva aracıma taktırdım.
    235/55/18 GT Radial marka lastiği tanesi 275 liradan izmir errottan aldım. araştırmalarda lastik etiketine çok dikkat edilmeli.
    GT radial lastik AB standartlarına göre michelin enerji saverdan sonra türkiyede satışı olan en iyi lastik en sessiz lastik olarak görünüyor. desen olarak çok güzel, fiyat olarak bir o kadar uygun. michelin 475 lira. continental 500 lira. dunlop 400 lira. kumho 330 lira. gt radial 275 lira. bilginize sunarım
    bugün lastik takılır takılmaz o konforu fark ettim. lastik almadan önce vereceğim link ten lastik etiketlerini incelemenizi tavsiye ederim.

    http://www.mytyres.co.uk/cgi-bin/rshop.pl?dsco=110&cart_id=67980601.110.30782&Cookie=reifentest_suchbox&s_p=index



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cyclone500 -- 20 Mayıs 2014; 1:48:17 >




  • http://www.mytyres.co.uk/cgi-bin/rshop.pl?dsco=110&cart_id=67980601.110.30782&Cookie=reifentest_suchbox&s_p=index



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cyclone500 -- 20 Mayıs 2014; 1:49:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cyclone500

    http://www.mytyres.co.uk/cgi-bin/rshop.pl?dsco=110&cart_id=67980601.110.30782&Cookie=reifentest_suchbox&s_p=index

    Site güzel Türkiye de olmayan bir dünya markada mevcut




  • 12 senelik şöförüm bugüne kadar birçok araba kullandım ve birçok lastik denedim öncelikle michelin kullandıgım açık ara en iyi lastik yol tutuşu konforu hiç bir sorun yaşamadım ancak pirelli ve petlas lastiklerinden hiç memnun kalmadım bir dahada kullanmam. Petlas çok sert ve hiç güven alamadım lastikten. Tamam türk markasıda kardeşim yok yani olmamış bu lastik. Ford fabrikasının kurucusu Henry Ford boşuna dememiş Bi arabanın degeri lastigi kadardır
    Pirelli ise kaç kere olur olmaz yerlerde çok alakasız kaydırmalar yaptı ayrıca uzun yolda ve yüksek hızlarda hiç ama hiç memnun kalmadım. Michelinin İNANILMAZ pahalı fiyatı sayesinde yeni lastik arayışına girdigimde gt radial adlı markayı aldım kullandım. Benim görüşüme göre bu lastik pirelli ve petlastan kat ve kat daha iyi. Yol tutuşu güzel ve fazla ses yapmamasıda bi artı.Uzun yolda hız performansı çok iyi. Homurdanak aldıgım bu lastikten şimdilik memnunum. Michelinin çok abartı fiyatı göz önüne alındıgında bence gayet tercih edilebilir bir lastik. Bu gidişle 2 3 sene sonra michelin almaya kalksak evi filan ipotek ettirecez heralde neyse benim tavsiyem 1 çok çok çok paran varsa michelin 2 gt radial




  • Yaz geldi hala kışlık lastikle dolaşan bir sürü araba görüyorum. Bunlar ayaklı bomba gibi dolanıyorlar. Sıkı frende duramayıp öndekine yazacaklar sonra ayıkla pirincin taşını. Polisler niye bunu kontrol etmiyorlar. Hani kışın kış lastiği takılması için kontrol yapacaklardı bunuda kontrol etmek görevleri değil mi? Yoksa görevleri sadece gaz sıkmakmı?
  • cyclone500 C kullanıcısına yanıt
    GT Radillardan memnunmusunuz, kullanım tecrübelerinizi paylaşırmısınız hangi serisi kullandığınız lastikler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utmad

    GT Radillardan memnunmusunuz, kullanım tecrübelerinizi paylaşırmısınız hangi serisi kullandığınız lastikler.

    Selamlar ben 205 50 17 champıro HPY modelini 2 senedir kullanmaktayım.Yaklaşık 40000 km yaptım.araç ford c-max.Lastiğin ıslak yağışlı zemin performansı mükemmel diyebilirim.Sanki yeri vakumluyor.Yağışlı zeminde hiçbir kayma olsun, abs devreye girmesi olsun yaşamadım.Kuru zemin kaymak asfaltta sert frende abs devreye birkaç kere girdi.puan verecek olursak kuru zemin 8/10, ıslak zemin 10/10.Genel olarak memnunum.Tavsiye ederim.
  • Petlas hem yerli üretim hemde kaliteli
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.