Şimdi Ara

Focus Motor Arıza Lambası devamlı yanıyor

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
1
Favori
96.022
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 2004 focus Ghia arabamda durduk yere motor arıza lambası devamlı yanmaya başladı.Arabaya 4 ay önce tüp taktırmıştım .Servisi telefonla aradım kesin tüpten dolayı yanıyodur dediler.Tüp takıldıktan sonra yaklaşık 2000 bin km yaptım bu hatayı verdi yağı,suyu ,hidrolik yağı normal seviyede..Motordan anormal bi ses gelmiyor..Servisteki elemana telefonda Motora bi zarar verirmi diye sordum hiç bişey olmaz dedi yolun düşerse bakarız burada dedi.Buraya gelirsen lambayı söndürürüz ama 1000 km sonra tekrar yanmaya başlar dedi..
    Merkeze baya uzakta olduğum için servise şu sıralar gidemiyorum.
    Focusu olanlarda motor arıza lambası devamlı yanan arkadaşlar olduysa cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar sizler neler yaptınız ?



  • arıza lambası kafası esince yanan bir lamba değildir arıza koduna baktırın derim sebebini araç zaten size söyler lpg kaynaklı araızlar geelde kalibrasyon hatası faikir yada zengin karışım arızasıdır katalitik konvektör tanımlanamayan bir gaz tespit etmiş olabilir lpg kalitesinde sorun olabilir ama arıza ışığı yanık gitmek normal değildir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    arıza lambası kafası esince yanan bir lamba değildir arıza koduna baktırın derim sebebini araç zaten size söyler lpg kaynaklı araızlar geelde kalibrasyon hatası faikir yada zengin karışım arızasıdır katalitik konvektör tanımlanamayan bir gaz tespit etmiş olabilir lpg kalitesinde sorun olabilir ama arıza ışığı yanık gitmek normal değildir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafatufekci

    arıza lambası kafası esince yanan bir lamba değildir arıza koduna baktırın derim sebebini araç zaten size söyler lpg kaynaklı araızlar geelde kalibrasyon hatası faikir yada zengin karışım arızasıdır katalitik konvektör tanımlanamayan bir gaz tespit etmiş olabilir lpg kalitesinde sorun olabilir ama arıza ışığı yanık gitmek normal değildir.

    Tamamına +1




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozyurek

    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafatufekci

    arıza lambası kafası esince yanan bir lamba değildir arıza koduna baktırın derim sebebini araç zaten size söyler lpg kaynaklı araızlar geelde kalibrasyon hatası faikir yada zengin karışım arızasıdır katalitik konvektör tanımlanamayan bir gaz tespit etmiş olabilir lpg kalitesinde sorun olabilir ama arıza ışığı yanık gitmek normal değildir.

    Tamamına +1

    Alıntıları Göster
    arıza kodlarına kendinizde bakabiliyorsunuz.
    servise uzaksanız kendiniz bakın
    ama arıza kodunu sildirmek için servise gitmeniz şart..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozyurek

    quote:

    Orjinalden alıntı: mustafatufekci

    arıza lambası kafası esince yanan bir lamba değildir arıza koduna baktırın derim sebebini araç zaten size söyler lpg kaynaklı araızlar geelde kalibrasyon hatası faikir yada zengin karışım arızasıdır katalitik konvektör tanımlanamayan bir gaz tespit etmiş olabilir lpg kalitesinde sorun olabilir ama arıza ışığı yanık gitmek normal değildir.

    Tamamına +1

    Alıntıları Göster
    Merhaba,
    Benim arkadaşta da 2004 focus ghia var ve onun araçta da geçen seneden beri aynı problem var. Onunkinde ışığın yanma sebebi motor arızasından kaynaklanmıyormuş fakat tamirat bedeli de yüksekmiş. Servise birkaç kez söndürttü fakat belli bir süre sonra tekrar yanmaya başladı. Ama her durumda kontrol ettirmeniz gereken önemli bir uyarı, mutlaka dikkate almalısınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: @immortal

    Merhaba,
    Benim arkadaşta da 2004 focus ghia var ve onun araçta da geçen seneden beri aynı problem var. Onunkinde ışığın yanma sebebi motor arızasından kaynaklanmıyormuş fakat tamirat bedeli de yüksekmiş. Servise birkaç kez söndürttü fakat belli bir süre sonra tekrar yanmaya başladı. Ama her durumda kontrol ettirmeniz gereken önemli bir uyarı, mutlaka dikkate almalısınız.

    Alıntıları Göster
    merhaba, buyuk ihtimal o ışık lambda sensorunden dolayi yaniyor, arkadaslarin dedigi gibi eksoz ve konvektorden dolayi.. bizim arkadastada olmustu serviste problem olmaz demisler ama gercekten motor problemi yasarsaniz ne olacak nasil anlayacaksiniz orasi muamma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ducaswild -- 3 Haziran 2009; 14:00:17 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ducaswild

    merhaba, buyuk ihtimal o ışık lambda sensorunden dolayi yaniyor, arkadaslarin dedigi gibi eksoz ve konvektorden dolayi.. bizim arkadastada olmustu serviste problem olmaz demisler ama gercekten motor problemi yasarsaniz ne olacak nasil anlayacaksiniz orasi muamma.

    Alıntıları Göster
    Arıza kodu nedir arkadaşlar.. Önemli olan bu...
    Lpg li bir araçta arıza lambası yanıyorsa sebep büyük ihtimal fakir karışımdır...
    Arıza koduna baktırın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozyurek

    Arıza kodu nedir arkadaşlar.. Önemli olan bu...
    Lpg li bir araçta arıza lambası yanıyorsa sebep büyük ihtimal fakir karışımdır...
    Arıza koduna baktırın...

    Alıntıları Göster
    yaklaşık 4 sene önce televizyonda sık reklamı çıkan ileri sürücü yeteneği olan abimizin tanıttığı markayı izmirdeki yetkili servisinde taktırdım.yaklaşık 3 sene boyunca kullandım lamba yanmadı.sonrasında arabanın 100 binlik bakımıonı yaptırdıktan sonra 1 ay içinde motor lambası yandı.ve sonrasında panikle beraber bissürü incelemelere yapıldı aracın değişmedik elektrik aksamı kalmadı.aku dahil.lamba sönmedi ve bunun problem yaratmıyacağı anlaşıldı.yani 1 senedir problem yaratmıyor.
    fakat deneyimim şuudr ki ford tüpteki yakıtı seçiyor ve adi oldu mu hemen lamba yanıp sonra kendiliğinden sönüyor.
    tabii ki lambanın nedenini bulmak gerekir ama fordta tüp demek sorun demek...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: orthos

    yaklaşık 4 sene önce televizyonda sık reklamı çıkan ileri sürücü yeteneği olan abimizin tanıttığı markayı izmirdeki yetkili servisinde taktırdım.yaklaşık 3 sene boyunca kullandım lamba yanmadı.sonrasında arabanın 100 binlik bakımıonı yaptırdıktan sonra 1 ay içinde motor lambası yandı.ve sonrasında panikle beraber bissürü incelemelere yapıldı aracın değişmedik elektrik aksamı kalmadı.aku dahil.lamba sönmedi ve bunun problem yaratmıyacağı anlaşıldı.yani 1 senedir problem yaratmıyor.
    fakat deneyimim şuudr ki ford tüpteki yakıtı seçiyor ve adi oldu mu hemen lamba yanıp sonra kendiliğinden sönüyor.
    tabii ki lambanın nedenini bulmak gerekir ama fordta tüp demek sorun demek...

    Alıntıları Göster

    arıza ışığı yanık gitmek normal değildir.

    arıza kodunda ne gözüküyor. hego (lambada yada oksijen sensörü) değişti mi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T


    arıza ışığı yanık gitmek normal değildir.

    arıza kodunda ne gözüküyor. hego (lambada yada oksijen sensörü) değişti mi

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar 1 ay önce satmış olduğum focusumda da aynı sorun vardı. Ama sadece lambanın yanması sorundu. Birkaç defa bilgisayara bağlatıp söndürdüm. Fakat gene yandı. Ben ışıkla 3-4 bin km gittim uzun yol dahil. Ha gerçekten arıza olursa ne yaparız diyorsunuz bende merak edip bir ustaya sormuştum oda motorda bir arıza olduğunda sadece o ışık yanmaz başka bir ışık ile beraber yanar demişti.Evet arıza ışığı yanık gitmek normal değil ama bu sorunun kesin çözümünün fiyatı da pek normal değil bence!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: garaser

    Arkadaşlar 1 ay önce satmış olduğum focusumda da aynı sorun vardı. Ama sadece lambanın yanması sorundu. Birkaç defa bilgisayara bağlatıp söndürdüm. Fakat gene yandı. Ben ışıkla 3-4 bin km gittim uzun yol dahil. Ha gerçekten arıza olursa ne yaparız diyorsunuz bende merak edip bir ustaya sormuştum oda motorda bir arıza olduğunda sadece o ışık yanmaz başka bir ışık ile beraber yanar demişti.Evet arıza ışığı yanık gitmek normal değil ama bu sorunun kesin çözümünün fiyatı da pek normal değil bence!

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar bende yeni 2004 bora aldım. alır almazda lpg (atiker) taktırdım. yalnız ben arabayı aldığım ikinci gün arıza lambası yanmıştı. araba zaten 105 bakımı istiyodu. ben o yüzden yanıyor diye dert etmedim.sonra lpg taktırdım. servise gittim. o gıcık cümleyi kullandılar. bu lambaya alışmalısın. niye alışmalıyım anlamadım.yıllardır bu sorun var. bi çözüm bulan çıkmadımı.cihaza bağladılar radyatör fan çalışmıyo dediler.'(halbu ki hararet yapmalıydı). değiştirdik. bi gün sona yine yandı. egzos sensörü değişecek dediler.sallıyolar diye değiştirmedim.ilginçtir arada bi sönüyo.100 km sona yine yanıyo. yok mudur çözü mü?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ernesto3455

    arkadaşlar bende yeni 2004 bora aldım. alır almazda lpg (atiker) taktırdım. yalnız ben arabayı aldığım ikinci gün arıza lambası yanmıştı. araba zaten 105 bakımı istiyodu. ben o yüzden yanıyor diye dert etmedim.sonra lpg taktırdım. servise gittim. o gıcık cümleyi kullandılar. bu lambaya alışmalısın. niye alışmalıyım anlamadım.yıllardır bu sorun var. bi çözüm bulan çıkmadımı.cihaza bağladılar radyatör fan çalışmıyo dediler.'(halbu ki hararet yapmalıydı). değiştirdik. bi gün sona yine yandı. egzos sensörü değişecek dediler.sallıyolar diye değiştirmedim.ilginçtir arada bi sönüyo.100 km sona yine yanıyo. yok mudur çözü mü?

    Alıntıları Göster
    :) egsoz sensörü dediği sanırım oksijen sensörü ki genelde lpg arıza lambasını bu sensör yakar. aracın yakıt benzin karışımını düzenleyen bir sensördür. lpg kalibrasyonu gerektiği gibi olmazsa (1 e 1.1-1.3 arası bir değer sanırım ) araç fakir yada zengin karışım uyarsı ile lamba yakar




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    :) egsoz sensörü dediği sanırım oksijen sensörü ki genelde lpg arıza lambasını bu sensör yakar. aracın yakıt benzin karışımını düzenleyen bir sensördür. lpg kalibrasyonu gerektiği gibi olmazsa (1 e 1.1-1.3 arası bir değer sanırım ) araç fakir yada zengin karışım uyarsı ile lamba yakar

    Alıntıları Göster
    bende de yanmıştı, servise gittim bu tüpten dolayı oluyor dedi servisci.
    Söndürürüz 50 tl verirsin bi süre sonra iyne yana dedi. ben de tüpçüye gittim.
    laptopu bağlayıp sildi arıza ışığını. bozuk ne varsa ver dedi 3 tl vardı verdim.
    bi süre sonra yine yandı(birkaç ay). sanayide balataları değiştiriken tamircinin
    dikkatini çekmiş. ben dedi bunların arıza ışığını söndürecek bi yöntem biliyorum büyük ihtimal
    daha yanmaz. kaputu açıp bişeyler yaptı ışık söndü. o gün bugündür daha yanmadı. sorun yok şimdilik.




  • o ışık sıkıntı değil arkadaşlar.takmayın kafanıza tüpten dolayı yanıyor merak etmeyin.ayrıca hiçbir zararı da yok.söndürtmek için de uğraşmayın yine yanar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gkhnbrcn

    o ışık sıkıntı değil arkadaşlar.takmayın kafanıza tüpten dolayı yanıyor merak etmeyin.ayrıca hiçbir zararı da yok.söndürtmek için de uğraşmayın yine yanar.

    bunu neye dayanarak söylüyorsunuz. o lamba süs lambası değil yanıyorsa bir sebebi var. zengin karışımdan bir gün silindirim cortladı diye konu açarsanız ilk soracağım sorudan birisidir lambanız yanık kullandınız mı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mustafa-T

    quote:

    Orijinalden alıntı: gkhnbrcn

    o ışık sıkıntı değil arkadaşlar.takmayın kafanıza tüpten dolayı yanıyor merak etmeyin.ayrıca hiçbir zararı da yok.söndürtmek için de uğraşmayın yine yanar.

    bunu neye dayanarak söylüyorsunuz. o lamba süs lambası değil yanıyorsa bir sebebi var. zengin karışımdan bir gün silindirim cortladı diye konu açarsanız ilk soracağım sorudan birisidir lambanız yanık kullandınız mı

    Alıntıları Göster
    Yanması normal değil..Ben de de 3-4 defa yandı..En son bir usta ayar yaptı ve bir daha 6 bin km kadar yanmadı..Sonra yine yandı mı bilmiyorum, arabayı sattım..Ancak iyi bir ayar sonrası lamba bir daha yanmıyor..Bir de kalitesiz gaz da lambayı yakabilir..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: energh

    2004 focus Ghia arabamda durduk yere motor arıza lambası devamlı yanmaya başladı.Arabaya 4 ay önce tüp taktırmıştım .Servisi telefonla aradım kesin tüpten dolayı yanıyodur dediler.Tüp takıldıktan sonra yaklaşık 2000 bin km yaptım bu hatayı verdi yağı,suyu ,hidrolik yağı normal seviyede..Motordan anormal bi ses gelmiyor..Servisteki elemana telefonda Motora bi zarar verirmi diye sordum hiç bişey olmaz dedi yolun düşerse bakarız burada dedi.Buraya gelirsen lambayı söndürürüz ama 1000 km sonra tekrar yanmaya başlar dedi..
    Merkeze baya uzakta olduğum için servise şu sıralar gidemiyorum.
    Focusu olanlarda motor arıza lambası devamlı yanan arkadaşlar olduysa cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar sizler neler yaptınız ?

    konu eski biliyorum ama arıza lambası yaan arkadaşlara söyleyeyim dedim:araç motorunda zengin karışım fakir karışımı ayırt eden sensörler var.oksijen sensöüde deniliyor araç benzine göre ayarlandığı için lpg yi fakir kaırışım olarak algılıyor bunun sonucunda motor arıza ışığı yanıyormuş.eğer gerçek bir motor arızası var ise zaten kırmızı olarak yanıp sönmeye başlıyor ikaz lambası.oksijen sensörü probleminde ise sarı olarak yaık duruyor devamlı.sarı olarak yanıyorsa lpg taktirdiğiniz servise gidin halledeceklerdir eğer kırmızı olarak yanıp sönüyorsa düşük hızda gidiebiliyorsanız direk bir ford servisine başvurun derim...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: birolbalkan

    quote:

    Orijinalden alıntı: energh

    2004 focus Ghia arabamda durduk yere motor arıza lambası devamlı yanmaya başladı.Arabaya 4 ay önce tüp taktırmıştım .Servisi telefonla aradım kesin tüpten dolayı yanıyodur dediler.Tüp takıldıktan sonra yaklaşık 2000 bin km yaptım bu hatayı verdi yağı,suyu ,hidrolik yağı normal seviyede..Motordan anormal bi ses gelmiyor..Servisteki elemana telefonda Motora bi zarar verirmi diye sordum hiç bişey olmaz dedi yolun düşerse bakarız burada dedi.Buraya gelirsen lambayı söndürürüz ama 1000 km sonra tekrar yanmaya başlar dedi..
    Merkeze baya uzakta olduğum için servise şu sıralar gidemiyorum.
    Focusu olanlarda motor arıza lambası devamlı yanan arkadaşlar olduysa cevaplarınızı bekliyorum arkadaşlar sizler neler yaptınız ?

    konu eski biliyorum ama arıza lambası yaan arkadaşlara söyleyeyim dedim:araç motorunda zengin karışım fakir karışımı ayırt eden sensörler var.oksijen sensöüde deniliyor araç benzine göre ayarlandığı için lpg yi fakir kaırışım olarak algılıyor bunun sonucunda motor arıza ışığı yanıyormuş.eğer gerçek bir motor arızası var ise zaten kırmızı olarak yanıp sönmeye başlıyor ikaz lambası.oksijen sensörü probleminde ise sarı olarak yaık duruyor devamlı.sarı olarak yanıyorsa lpg taktirdiğiniz servise gidin halledeceklerdir eğer kırmızı olarak yanıp sönüyorsa düşük hızda gidiebiliyorsanız direk bir ford servisine başvurun derim...
    Evet zengin karışım fakir karışım sensörleri müşürleri doğru ölçüm yapmıyor. Araç motor yeterince ısınmadan LPG sistemini açarsa haliyle yanma ölçümleri değişir buda motorunuzun ışığını yakar bu benim başımada geldi gezmediğim tamirci kalmadı müşürleri değiştiler olmadı şunu yaptılar bunu yaptılar düzelmedi En son akıllının biri Katalitik konvertörü bile değişmeyi denedi. Ve sonunda büyük bir brc servisinde çözdük araba 170 bin oldu tık yok 2004 ghia benimkide.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Cayhan

    Evet zengin karışım fakir karışım sensörleri müşürleri doğru ölçüm yapmıyor. Araç motor yeterince ısınmadan LPG sistemini açarsa haliyle yanma ölçümleri değişir buda motorunuzun ışığını yakar bu benim başımada geldi gezmediğim tamirci kalmadı müşürleri değiştiler olmadı şunu yaptılar bunu yaptılar düzelmedi En son akıllının biri Katalitik konvertörü bile değişmeyi denedi. Ve sonunda büyük bir brc servisinde çözdük araba 170 bin oldu tık yok 2004 ghia benimkide.

    Alıntıları Göster
    Eğer uygun yazılım ve soket bulup laptopunuza bağlarsanız siz de söndürürsünüz o lambayı. Bir de bazı elektirikçiler bir daha yanmamasının yolunu biliyorum diyerek lambanın soketini çıkartıyorlar. bu işlem yapılırsa arıza lambasının yandığını görmüyorsunuz ama arıza lambanız yanıyor. Arıza lambaları asla kırmızıya dönüşmez sadece sarı yanar. Arıza durumunda kırmızı yanmaz. Şu an yanımdayok ama muhtemelen akşama arıza kodlarını sizinle paylaşırım. Karışım sorunu ise zaten gage testi yaparak görürsünüz. daha ciddi bir sorun ise de servise çekersiniz aracınızı. Meslek lisesi öğretmeni olmaının verdiği bir avantaj ben okuldaki senkron cihazını sorunsuz kullanıyorum. Hepi topu bir pc ve bir sokete bakıyor. Gerekli yazılımı anlayanlarınız internette bulabilir. Herkese arabasını huzur ve güvenle kullanmasını dilerim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: commonwealth

    Eğer uygun yazılım ve soket bulup laptopunuza bağlarsanız siz de söndürürsünüz o lambayı. Bir de bazı elektirikçiler bir daha yanmamasının yolunu biliyorum diyerek lambanın soketini çıkartıyorlar. bu işlem yapılırsa arıza lambasının yandığını görmüyorsunuz ama arıza lambanız yanıyor. Arıza lambaları asla kırmızıya dönüşmez sadece sarı yanar. Arıza durumunda kırmızı yanmaz. Şu an yanımdayok ama muhtemelen akşama arıza kodlarını sizinle paylaşırım. Karışım sorunu ise zaten gage testi yaparak görürsünüz. daha ciddi bir sorun ise de servise çekersiniz aracınızı. Meslek lisesi öğretmeni olmaının verdiği bir avantaj ben okuldaki senkron cihazını sorunsuz kullanıyorum. Hepi topu bir pc ve bir sokete bakıyor. Gerekli yazılımı anlayanlarınız internette bulabilir. Herkese arabasını huzur ve güvenle kullanmasını dilerim.

    arıza kodlarını paylaşırmısın




  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.