Şimdi Ara

175/65/14 yerine 185/60/14 lastik? Pirelli P4 175/65/14 alındı

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
31.037
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bu aralar forumda sürekli lastik tercihi ile konular açılıyor ama bana da zaman ayırırsanız sevinirim.

    Başlıkta yazdığı gibi 175/65/14 mevcut lastiklerimi değiştirme zamanı geldi ve yerine 185/60/14 lastik almayı düşünüyorum. Sizce yakıtta en çok % kaç artış olur? ve bana aman aman bir yol tutuş etkisi sağlar mı?

    Aracım 2002 clio symbol 1.4 16v şehir içi 8,00, lt şehir dışı 6,5 - 7,00 lt benzin yakıyor. Aracımın kullanım/bakım kitabı yok ama symbol kullanıcıları bölümünde kitabı olanların yazdığı kadarı ile aynı aracın 1.6 sında bahsettiğim geniş taban takılıyormuş.

    Şimdiden teşekkürler.

    Edit: Başlık



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19duman61 -- 6 Temmuz 2009; 11:07:28 >



  • Ben Vw Polo aracıma 185/60/14 orjinal ebat yazlık lastikler yerine 175/65/14 kışlık lastik taktım, bi problem yaşamadım. Zaten birbirinin muadili lastikler. Ama size bu değişikliğin bir faydası olacağı yönünde pek fikrim yok.

    Diğer taraftan 185/60/14 ebat lastik daha yüksek fiyatlı diğerine göre, bu yönden zararınız olacaktır.
  • Pahalı olduğu kesin ama lastik başına 10-15 tl artıyor ve 5 yıl / 50.000 km de değişeceğine göre 40-60 tl alırken pek koymayacak gibi.
    Cevabınınız için yine de teşekkürler.
  • orjinal ölçüsü en ideal olandır. bence değiştirmeyin. yol tutuşu birazcık artar ama siz hissetmessiniz. sürtünme arttığından dolayı yakıt sarfiyatı azda olsa artar. dikkat edin sizinde bahsettiğiniz gibi 1.6 lt clio sizin almak istediğiniz ölçüyü kullanıyor. onun beygir gücü ve torku sizinkinden fazla. en güzeli sizin orjinal ölçünüz. birde aracınızın şehir dışı yakıtı bana fazla gibi geldi. bilmiyorum diğer cilio 1.4 kullanıcıları neder. aldığınız lastiğin kalitesine dikkat edin, selamlar.
  • Lastiğinizi değiştirince yanak yüksekliği 11.375 cm'den 11.1 cm'ye düşecek. Dolayısıyla çap da azalacak. Sonuçta aracınızın yerden yüksekliği 0,1375 cm azalacak.Yakıt tüketiminde farkedilebilir bir değişim olacağını sanmıyorum. Ben daha önce 1.9 dizel peugeot partner marka aracımın lastiklerini 165 70 R14 ebadını 175 70 R14 'le değiştirmiştim. Bu durumda yanak yüksekliği 0,7 cm arttığı halde yakıt tüketiminde farkedilebilir bir artış olmamıştı. Sizin düşündüğünüz değişimde yanak yüksekliği dolayısıyla çap azalacağından ayrıca araç az da olsa yere yaklaşacağından yakıt tüketimi artmaz azalır ama hissedilecek derecede değil.
  • "EN.ES", "medvet" ve "mustozt" nick li arkadaşlar cevaplarınız için teşekkürler. Lastiği alırken de fark var bir kere veriliyor ama ben onu da vermeyeyim en iyisi orjinal ebatlara devam edeyim.

    Vakit ayırıp cevapladığınız için tekrar teşekkürler.
  • ince lastik daha az yakar (4.4 ise 4.35 gibi ), ama virajda daha kötü yol tutar ve sarsıntıları daha cok hissettirir. İmkanın varsa 205 falan taktır. Yakıttan önemlisi her zaman can güvenliği.
  • şehir dışı yakıt tüketimi normal cok değil ben de imzadaki arabamla 6.5-6.3 felan yakıyorum uzun yolda.....
  • Arkadaşlar lastik boyutunu değiştirmedim. Orijinal 175/65/14 aldım.

    Cuma günü lassa bayii gezdim bir kaçtane, adamlar sadece elinde olan tipi satmak istiyor, getirtelim beklerim diyorum ama bayinin bitanesi lassa atracta veriyor, biri miratta ikisinede impetus soruyorum yok, bir de nasıl bir anlayış bilmiyorum ama senin arabaya bu olur, daha fazlasına gerek yok diyorlar, içimden sanane parasını ben verecem diyorum ama neyse lassa / bridgestone den vazgeçtim.

    Hiçbir ustanın tavsiye etmediği ama bu ebatta adac ta test birincisi olan pirelli cinturato p4 lastik aldım. Lassa da olduğu gibi yol yardımı var hem de yılda 3 defa ile sınırlı değil. Sebep ne olursa olsun bir yıl süre ile sınırsız yol yardımı verdiler.

    Bu arada devlet memuruyum, lastikçi ile uzaktan yakından bağım yok. Pirelli için tek sebep diğer bayilerin tutumu oldu. Pirelli den midir yeni lastikten midir araba çok sessizleşti, tabi eski lastiklerim baya bitikti.

    Hepinize kazasız belasız yolculuklar.
  • aynı ebatta olan lastiklerimi bende bu ay yenilemeyi düşünüyorum. aslında geçen ay girdiğim muayenede diş derinliği 5,2 mm çıktı. fakat 2005 imali çatlamalar başladı, birde lastiklerimden zaten hiç memnun değilim. o yüzden değiştireceğim.
    bende pirelli p 4 veya fulda ecocontrol düşünüyorum. p4 ve p6 o eski 2000-3000-6000 li seriler gibi olmadığı söyleniyor. ama ben gürültüsünden çekiniyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yesilduman

    Arkadaşlar lastik boyutunu değiştirmedim. Orijinal 175/65/14 aldım.

    Cuma günü lassa bayii gezdim bir kaçtane, adamlar sadece elinde olan tipi satmak istiyor, getirtelim beklerim diyorum ama bayinin bitanesi lassa atracta veriyor, biri miratta ikisinede impetus soruyorum yok, bir de nasıl bir anlayış bilmiyorum ama senin arabaya bu olur, daha fazlasına gerek yok diyorlar, içimden sanane parasını ben verecem diyorum ama neyse lassa / bridgestone den vazgeçtim.

    Hiçbir ustanın tavsiye etmediği ama bu ebatta adac ta test birincisi olan pirelli cinturato p4 lastik aldım. Lassa da olduğu gibi yol yardımı var hem de yılda 3 defa ile sınırlı değil. Sebep ne olursa olsun bir yıl süre ile sınırsız yol yardımı verdiler.

    Bu arada devlet memuruyum, lastikçi ile uzaktan yakından bağım yok. Pirelli için tek sebep diğer bayilerin tutumu oldu. Pirelli den midir yeni lastikten midir araba çok sessizleşti, tabi eski lastiklerim baya bitikti.

    Hepinize kazasız belasız yolculuklar.


    P4 ile ilgili Google'da arama yaparken mesajınıza rastladım. En iyisini yapmışsınız, güle güle kullanın.

    Bizdeki "ustaların", "abi"lerin tutumlarına hastayım zaten. O lastik elinde olmayan bayi de "abi o iyi değil, bunu verelim" diyebiliyor. Böyle saçmalıklar da hakim.

    Babam bile sırf şu aptal Türk mantığı ile hareket edip "Mercedes'e Michelin alınır" diyip, beni dinlemeyip gidip dünyanın en berbat lastiklerine para verdi. Michelin'in neredeyse her modeli Avrupa şartlarında bile testlerde vasatın üzerine çıkamazken, Türkiye'de ne yapıyor merak ediyorum. Bunları söylememe rağmen gidip Michelin'lere para verdi. Ve lastikler bitene kadar bir kere memnun kalmadık. Babam bir dahaki sefere Pirelli alacak.

    GoodYear'ın da bazı modelleri iyi bazıları kötü. Ancak özellikle Türkiye şartlarında en iyi performansı Pirelli, Bridgestone ve GoodYear gösteriyor.

    Benim de lastikler bitmeye yakın, kışa girerken yeni lastik almam gerekecek ve tercihim P4 Cinturato veya P6 olacak. P6 sanırım pahalıdır, P4'ü tercih edeceğim. Aracım Peugeot 207 1.4 bu arada.

    Bundan önce 6-7 sene boyunca Peugeot 106 Quicsilver kullandım, üzerlerinde GoodYear'ın standart bir modeli gelmişti, bitene kadar hiç fena değillerdi. Bittiklerinde önümüzün kış olması nedeniyle P2500 almıştım. Bu lastik 4 mevsim lastiği ve karda da süper tutunuyordu. Ancaaaaaak, özellikle ıslakta tek kelimeyle muhteşem performans göstermişlerdi. Daha önce de babamın bir önceki arabası olan Skoda Octavia'ya P7 almıştık. Feci şekilde memnun kaldık o lastiklerden de...

    Şimdilerde 207'nin üzerinde Michelin Energy'ler var. Onlar kuruda yeterince iyiyken, ıslakta resmen saçmalıyorlar. Pirelli'nin en önde olduğu konu ıslak performansı bence, ki yanılmıyorum sanırım
  • merhaba şuan ki lastiklerim goodyear 175/65/14 duragrip h ağrıya tayin oldum kışlık lastik bakıyorum
    arkadaş araba değişti ve kışlıkları bana verdi michelin 185/65/14 82t ölçüsü


    ben bunları aynı janta taktırabilirmiyim?

    genişletmek mantıklı değil okudum evet ama 1 sene kullanacağım sadece artı şehir içi kullanım daha çok buzlanma var beni idare eder mi
  • kış lastiklerinin dar olmasını önerirler, ama olmaz da denemez. aynı janta takabilirsiniz. ancak 185-65 ; 175-65 e göre aracı daha da yükseltir, yükseltmesi kış için iyi olabilir, ama çamurluklara sürtme yaparmı bilemem.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ormanci


    quote:

    Orijinalden alıntı: yesilduman

    Arkadaşlar lastik boyutunu değiştirmedim. Orijinal 175/65/14 aldım.

    Cuma günü lassa bayii gezdim bir kaçtane, adamlar sadece elinde olan tipi satmak istiyor, getirtelim beklerim diyorum ama bayinin bitanesi lassa atracta veriyor, biri miratta ikisinede impetus soruyorum yok, bir de nasıl bir anlayış bilmiyorum ama senin arabaya bu olur, daha fazlasına gerek yok diyorlar, içimden sanane parasını ben verecem diyorum ama neyse lassa / bridgestone den vazgeçtim.

    Hiçbir ustanın tavsiye etmediği ama bu ebatta adac ta test birincisi olan pirelli cinturato p4 lastik aldım. Lassa da olduğu gibi yol yardımı var hem de yılda 3 defa ile sınırlı değil. Sebep ne olursa olsun bir yıl süre ile sınırsız yol yardımı verdiler.

    Bu arada devlet memuruyum, lastikçi ile uzaktan yakından bağım yok. Pirelli için tek sebep diğer bayilerin tutumu oldu. Pirelli den midir yeni lastikten midir araba çok sessizleşti, tabi eski lastiklerim baya bitikti.

    Hepinize kazasız belasız yolculuklar.


    P4 ile ilgili Google'da arama yaparken mesajınıza rastladım. En iyisini yapmışsınız, güle güle kullanın.

    Bizdeki "ustaların", "abi"lerin tutumlarına hastayım zaten. O lastik elinde olmayan bayi de "abi o iyi değil, bunu verelim" diyebiliyor. Böyle saçmalıklar da hakim.

    Babam bile sırf şu aptal Türk mantığı ile hareket edip "Mercedes'e Michelin alınır" diyip, beni dinlemeyip gidip dünyanın en berbat lastiklerine para verdi. Michelin'in neredeyse her modeli Avrupa şartlarında bile testlerde vasatın üzerine çıkamazken, Türkiye'de ne yapıyor merak ediyorum. Bunları söylememe rağmen gidip Michelin'lere para verdi. Ve lastikler bitene kadar bir kere memnun kalmadık. Babam bir dahaki sefere Pirelli alacak.

    GoodYear'ın da bazı modelleri iyi bazıları kötü. Ancak özellikle Türkiye şartlarında en iyi performansı Pirelli, Bridgestone ve GoodYear gösteriyor.

    Benim de lastikler bitmeye yakın, kışa girerken yeni lastik almam gerekecek ve tercihim P4 Cinturato veya P6 olacak. P6 sanırım pahalıdır, P4'ü tercih edeceğim. Aracım Peugeot 207 1.4 bu arada.

    Bundan önce 6-7 sene boyunca Peugeot 106 Quicsilver kullandım, üzerlerinde GoodYear'ın standart bir modeli gelmişti, bitene kadar hiç fena değillerdi. Bittiklerinde önümüzün kış olması nedeniyle P2500 almıştım. Bu lastik 4 mevsim lastiği ve karda da süper tutunuyordu. Ancaaaaaak, özellikle ıslakta tek kelimeyle muhteşem performans göstermişlerdi. Daha önce de babamın bir önceki arabası olan Skoda Octavia'ya P7 almıştık. Feci şekilde memnun kaldık o lastiklerden de...

    Şimdilerde 207'nin üzerinde Michelin Energy'ler var. Onlar kuruda yeterince iyiyken, ıslakta resmen saçmalıyorlar. Pirelli'nin en önde olduğu konu ıslak performansı bence, ki yanılmıyorum sanırım

    pirelli, bridgestone, continental, fulda, kumho kullanmış birisi olarak bu mesaja itiraz edeceğim. şöyle ki;

    pirelli ile normal fren mesafesinde durmayı ve gürültüsüz yolculuk yapmayı aklınızın ucundan dahi geçirmeyin. ama amacınız sürekli patinaj yapayım sert kullanayım ama lastiklerim eskimesin derseniz kesinlikle pirelli alabilirsiniz.

    ikincisi bridgestone potenza kullandım. harika bir lastik, viraj kabiliyeti muhteşem ancak fren kabiliyeti ve yanak sağlamlığı açısından tavsiye edemem. sportif kullanım için ideal olsada çok basit yanak darbelerinde yanak yırtılabiliyor. (1 kez yaşadığım şeyler değil bunlar)

    fulda lastikler ise ekonomik olsun şöyle 2-3 yıl idare etsin derseniz güzel. ama üst modellerle kapışabilir mi? bence kapışamaz. uygun fiyatından dolayı düşünülebilir.

    kumho ise fuldanın belki bir üstü gibi düşünülebilir. ancak ben çabuk yorulduğu için beğenmedim.

    ve continental gerçekten bugüne değin 3 farklı araçta 3 kez sıfır alarak tartışmasız memnun kaldığım tek lastik. özellikle de conti premium contact 2 modeli gerçekten çok konforlu. fren ve viraj mükemmel. yalnız kendim denemek istediğim için michelin alacağım corsa c kasa 14 jant aracıma. üstündekiler hankook kışlıklar daha 15 bin km yapmışlar ama resmen turşu olmuşlar. üretimleri 2009 ama 3 kış kullanılmışlar. kışlık konusunda da continentali iddialı buldum. önce kumho ızen serisi aldım astra h araca sonra continental aldım bu iki lastik kıyaslanamaz dahi.

    bu arada pirelli sağlamdır ama güvenli değildir bunu unutmayın. kesinlikle fren konusunda sıkıntı yaşayacaksınız. abs varsa sürekli abs devreye girecek, abs yoksa en ufak acil dokunuşunuzda kızaklama yapacak. (kontrol açısından bir artısı var iyi hamle yapılabilen bir lastik, yani yoldan çıkmamak için yapacağınız ani hamlelere güzel tepkiler alabilirsiniz-2 x seat cordoba , 1 x astra h sedan, 2 x corsa c, 1 x combo, 1 x lada vega olmak üzere 7 farklı araçlarda muhtelif olarak tüm bu lastikler tarafımdan denenmiştir bilginize.)
  • kesinlikle pirelli lastik çok kızaklama yapıyor.aracımda aldığımda üstünde sıfır p6000 lastiği vardı aldığım günden beri bu yol tutmama frenlemede kayma konusundan şikayetçiyim.bir daha asla pirelli almam bende ya michelin yada continental almayı düşünüyorum yakın zamanda
  • bende de pirelli var,çok kızaklama yapıyor..ben pirelliyi el arabasına takmam..(eski serilerini)
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.