Şimdi Ara

NİSSAN PRİMERA

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.229
Cevap
45
Favori
410.158
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • birde nissan primera araçlarda QG kodlu bir motor bulunuyor. rivayete göre motor 118 bg gücünde ve değişken zamanlı sübap bulunmakta çok da az yakıyor. tabi bu forumda benden başka primeracı olmadığı için bende kendi kendime yazıyorum ama bi faydası birilerine dokunuyordur umarım :)
  • Merhaba,

    1 hafta önce 2006 model dizel Peugeot 206 aracımı satarak, Ford Fiesta veya Focus'lara bakıyorken, bir tanıdığın yine 1 hafta önce aldığı 2003 Tekna'sını alarak aranıza katıldım. Başlarda hiç tarzım olmayan, renk ve tipini pek düşünmediğim bir araba olduğundan, kafama uygun Fiesta veya Focus bulana kadar binmek ve denemek istedim. Aşırı şekilde takıntılı olduğumdan aracın bakımlarını, eksik gediklerini tamamlamaya başladım.

    Aracı ilk önce expertiz raporu almak ve kontrol için check up'a soktuk. Motor çok iyi durumda ve değişen yok raporu verildi. Aracı düşünmeden alabilirsiniz şeklinde tavsiye verildi. Lakin check up'cıya parasını ödeyerek araca bindiğimizde aracı çalıştıramadık :) Tam bir komedi oldu. Benzin çeyrek depo gösterse de, şamandıra aşağıdadır diye düşünerek bir bidon benzin alıp döktük durum aynıydı. Tanıdık bir tamirci çağırarak kontrol ettirdik. Bir sigortanın atmış olduğunu gördü değiştirdi ve araç çalıştı. Sanayiden çıkarken hafif bir tümseğe tırmanırken zorlandı ve yine stop etti. Aynı sigortayı kontrol ettim yine patlatmıştı. Değiştirdim devam ettim. 4 kez bunu yaşadıktan sonra ustaya götürdüm. Şase yapabilecek kablo kısımlarını bantladıktan sonra tekrar sorun yapmadı.

    Sonra tabi benim aşırı takıntılarım yüzünden sağına soluna baktırmaya başladım. Yağ su kontrolü yaptırdığımda araçta hiç antifiriz olmadığını söyledi usta. Şaşırdım ve antifiriz koydurdum. Sonrasında araç aşırı hararet yaptı. Tekrar ustaya götürdüm. Antifiriz olmadığından ve su ile kullanıldığından paslaşan kısımlar açığa çıkarak kaçaklar yapmaya başlamış. Devirdayım ve tüp beyni değişmek zorunda kaldık. Tüp beyni tamir takımı vs. 400 TL, devirdayım ve ufak tefek diğer şeyler için de yaklaşık 400-500 TL ödedik. Tüp için 2000 KM kadar sonra tekrar kontrole götürmemi söylediler. Tüp tartarin marka. Gayet iyi durumda olduğunu belirtti usta.

    Aracın yağmur sensörü çalışmıyor. Sensörün cama yapışık olan ayak kısmının sağ tarafındaki tırnak kırılmış. Tutmadığı için de çalışmıyor. Bunun için ne yapılabilir? Çok fazla yer gezdim ama o parçayı bulamadık. Bir tane hurdacıda bulduk, kazalı aracın üstünde takılı duruyordu. Bunu çıkarmaya çalışırken hurdacı yine aynı yerini kırdı ve işe yaramaz hale geldi :) Böylece son bulduğum parçayı da alamadım. Bu parçayı bulabilir miyiz veya nasıl tutturabiliriz başka?

    Camcıya slikon yaptırayım dedim, adam slikonu iç kısmına tamamen basmış, hiç bir algılayacak yer kalmamış haliyle. Tekrar söküp temizlemek için birkaç saat uğraştım. Hatta emniyet kemerinin koltuktaki kısmının kapakları açılıyordu. Yapmışken buna da silikon sürelim yapışsın dedik. Adam kapakların içine de silikon doldurup yapıştırdı :) Dedim abi napıyorsun, içine zarar vermez mi bu? Sonra kemeri takamayız diye söylesem de, bir şey olmaz merak etme diyerek yapıştırmış oldu. Eve gelir gelmez kontrol ettim fakat kullanılmaz hale gelmişti bile. Birkaç saat de onun içindeki silikonları temizlemeye çalıştım. Cam silikonu olduğu için de her yerimiz simsiyah oldu tabi. Şimdi tertemiz yaptım ve tekrar kullanılabilir halde. Kapakları japonla kenarlarından yapıştıracağım artık.

    Son olarak arka kamera kayık gösteriyor. Onu da bulamadık. Elektrikçilere vs. sordum ama yok. Bir elektrikçi İstanbul'a gideceğini, oradan çıkmasına bakacağını, gelecek hafta içinde beni arayacağını söyledi. Ama pek ümitli değilim. Bir de farklı markalara falan bakıyor. Ama benim içim rahat değil. Orjinal gibi olmaz tabi. Renkli bir kamera getirtip denedi ama ekran titremeye başladı haliyle. Çünkü orjinali siyah beyaz ve çözünürlük desteklemiyor.

    İkinci aracım olduğundan araçlar hakkında pek fazla bilgim yok. Başıma da böyle şeyler gelmemişti 206'da hiç. Ayrıca 206'nın çekişinden çok memnundum. Benzinli arabaya geçince baya hantal olduğunu farkettim. Alışmaya çalışıyorum. Ama konforu, yol tutuşu ve rahatlığı alışmama çok yardımcı oluyor.

    Sorularımı özetlersek;

    1. Yağmur sensörünün cama yapışan kısmı parçasını bulabilir miyiz? Ya da nasıl tutturabiliriz başka?
    2. Geri görüş kamerasını bulabilir miyiz? Orjinali mi olmak zorunda? Başka ne önerebilirsiniz?
    3. Konuda bahsedilen bir arkadaşımızın da yaşadığı sorun olan, farların birer fiskiyeleri yok. Bu yüzden silecekleri çalıştırdığımda çok rahatsız edici sonuçlar doğurabiliyor. Bu konuda ne yapılabilir? Servisinde takım halinde satılıyor ve bir tanesi 260 TL civarında. İşçilik de gayet yüksek söylediler.

    Konunun tüm sayfalarını baştan sona okudum birkaç gün boş kaldıkça. Çok güzel paylaşımlar ve bilgiler var. Bilgiler ve paylaşımlar için herkese teşekkür ederim.
  • quote:

    http://www.sahibinden.c...s-lpgli-243694441/detay
    ilandaki araç için ne dersiniz arkadaşlar


    neredeyse benimki kadar güzel düzgün bir araç
  • Merhaba arkadaşlar. 310.000 km lik bir primera kullanıcısı olarak 2.0 tekna aracıma detaylı inceleme videosu çektim. Özellikle teknik muhabbetleri seven arkadaşların ilgisini çekeceğini düşünüyorum. Kalın sağlıcakla..
    https://www.youtube.com/watch?v=PKjNJ_xLeHk
  • Merhabalar,
    2006 model nissan primera tekna sahibiyim. daha önce seat toledo, peugeot 306, rover 216 si kullandım. hiç biri nissaan kadar tat vermedi. aracımı ikinci el aldım ve n form hakkında hiç bilgim yok. pdf formatında manueli olan varmıdır. ayrıca araba hakkındaki düşünceleriniz nelerdir. ben arabanın tam donanımını da bilmiyorum. mesela kaç hava yastığı var gibi, bilgilerinizi paylaşırısnız sevinirim.



  • Bende sıfır km de aldığım 2006 model primera var.Araç frenler bakımından harika iç hacim gerçekten çok geniş ve anlamsıztıkırtı sesleri yok. Tek dezevantaj 1.6 motor bu kasaya yeterli gelmiyor ama nasıl oluyorsa uzun düzlükte 220 km hıza çıkabiliyor.
    Debriyaj sistemi biraz zayıf.ses sizstemini değiştirdim beğenmediğimden.Bunun haricinde sıradışı araba.nissan türkiyede mazda ile beraber 2. elde en fazla değer kaybeden araç.
    Parça bulmanız sorun olmaz istanbulda servislerde en abuk parçaları dahi mevcut.
    Kesinlikle alınabilir..
  • teşekkür ederim.aldım artık.fiyatı gerçekten uygun oldu çünkü kasko değeri bile 23000 küsür TL çıktı.
  • arkadaşlar 2000 model 2.0 TD Primera ne kadar eder ve NİSSAN ların dizelleri nasıldır acaba fikirlerinizi merak ediyorum..
    iyi günler
  • iyi gunler
    2005 üzeri primera lar benimde aklımda olan araclardan biri gerek dıs gerekse ic gorunusleri ile beni fazlasıyla cezbediyor ama anladıgım kadarıyla buradaki arac sahipleri de dahil cogu kisi aracın ozelliklerinden bihaber hani herkes merak ettigim soruları sormus ama cevap veren yok bu da tabi bir soru isareti olusturuyor. daha once yine donanımhaber forumlarında primera ile ilgili bir tartısmaya rastlamıstım aracın cok hantal kaldıgı hemen tepki vermedigi yönünde ama hala ne zaman gorsem primera bana göz kırpar :) yalnız 2004 modelinin direksiyon simidi hic hosuma gitmiyor 2005 ve uzeri modellerde simit degismis ve guzellesmis imzamdaki aracımı satacagım zaman listemdeki seceneklerden biri de siyah renkli ici bej 2005 üzeri bir primera olacak. ozellikle kullanıcıların bu arac hakkındaki yorumlarını takip edecegim herkese kazasız sürüsler
  • merhabalar. 2006 model primera 1.6 tekna sahibiyim bende.
    araç satılırken bluetooth ve navigasyon ozellikli diye satılıyor ama aldıktan sonra ogrendim ki nissan turkiye bu yazılımları turkiyeye getirmemiş.
    bir kac navigasyon firmasıyla konustum arabamda boyle bir donanıma hazır alt yapı var gps aktif edilebilirmi diye ekran dokunmayikse yapabilirz dediler.
    kapı ici tıkırtılar aldıgımda yoktu fakat araba bir kac kez rizenin yayla yollarında kullanıldıktan sonra sadece kapılardan degil bir cok yerinden tıkırtı gelmeye basladı :)
    yedek parca ihtiyacım olmadı henuz ama yedekparca.com diye bir internet sitesinde satıldıgını gordum gayet de uygun geldi bana fiyatlar.
  • HAYIRLI OLSUN KARDEŞ.GÜLE GÜLE KULLAN İYİ ALMIŞSIN.
  • Ben 2007 yılında aldım. 5 yıl biner satarım diyordum. Şimdi satamıyorum çünkü yerine alınabilecek araç bulamıyorum. 35-40 bine çıksam bile böyle alırım dediğim bir araç yok. Primeranın böyle bir problemi de var.
  • uygun fiyata gelmiş, hayırlı olsun.

    balatalarımı ilk değiştirdiğimde bende de aynı ses vardı. balatalar alışında ses kesildi. diskin ve balatanın durumuna bi bakmak lazım. alıştıktan sonra ses yapmaması lazım
  • Konfor ,yakıt ,büyüklük ,yenilik ,fiyat olarak önceki arabalarınızdan çok çok iyidir.

    Kolay satılmama (doğru fiyat verilirse ve araç temiz sağlamsa satılır. satılmayacak araba yoktur)
    yedek parçasının küçük yerlerde bulunmaması (kolay kolay arıza yapmaz. yaparsa da illaki diğer illerden tedarik edilir)
    yeni modellerinin olmaması (bir bakıma iyi bence. nissanın güncel en son sedan aracı çünkü)

    almera yerine primera öneririm. ama primera bulunamazsa almera düşünülebilir.
  • Ümraniye candan otogazı öneririm. 2 kez dönüşüm yaptırdım bugüne kadar. Sadece bakımdan bakıma gidiyorum
  • kileçe kullanıcısına yanıt
    hocam km sadece motor için değil arabanın genel yorgunluğunu göstermesi açısından önemli. misal 200.000 km ye gelmiş bir araba belki hiç bir sorun çıkarmamış olabilir ama yaşı ve yaptığı km göz önüne alındığında arıza çıkarması potansiyel olarak çok daha yüksektir. olay sadece motor değil yani. sigorta yapılırken bile bunlar birer kriterdir. bakımları zamanında yapılmış ve hor kullanılmamış bir araba haliyle fazla yorulmaz ve daha diri kalır ama bunu alan kişi nereden bilecek. km bunun için önemli. piyasada renault, hyundai, fiyat, tofaş, dacia gibi kalite olarak düşük araçların 100.000 km den sonra sorun çıkarmaya başlaması ve elden çıkarılmaya çalışılması sanki diğer araçlardada bu tip şeyler yaşanacakmış gibi bir algı oluşturuyor. halbuki nissan, toyota, honda gibi japon arabaları kolay kolay sorun çıkartmayan arabalar. bu yüzden km olayı, her ne kadar yanlış biliniyorsada bizim ülkemizde önemli bir kriter. bende nissan almera ve primera bakıyorum. 2.eli zayıf parçası diğerlerine göre epey pahalı, servisde aynı şekilde pahalı diyorlar. bu yüzden 2. eli zayıf bir araç olarak biliniyor ama sağlam ve sorun çıkartmayan araçlar bunlar. üzerinde nissan değilde honda yada toyota amblemi olsa 8-10 bin tl daha pahalı olurdu bu arabalar. neticede aynı kalitede araçlar bunlar. avrupada 2. elde zaten kafa kafaya satılıyorlar. bizde ise nissan daha ucuza bulunabiliyor. alıcı için iyi satıcı için özellikle ilk sahibi için kötü bir şey. ben en az 7-8 sene kullanmayı düşündüğüm için 25000 tl ye kadar almera bakıyorum. hakikaten 25000tl ye çok temiz daha 70-80 binde kız gibi almeralar var. aynı temizlikte toyota ve honda nın arabaları (corolla-civic) en az 35000 tl den başlıyorki bunlar aynı kalitede arabalar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: rmzn1987

    http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-nissan-sahibinden-2006-model-tekna-plus-lpgli-243694441/detay
    ilandaki araç için ne dersiniz arkadaşlar

    Ben de takip ediyordum bu aracı. Alınabilir.
  • Merhaba 6.sanayide ege oto elktrik var bu tarz sorunlarin hemen hemen hepsini hallediyor.Ben gecen hafta usb sd aux okuyucu taktirdin isi temiz yapiyor bir bakin isterseniz.
  • Tabiki neden sorun olsun. Usb sd aux cihazi 220 tlye istanbuldan getirtti. Ben bu islemlerin haricinde arkaya oval hoporlor tesisati da yaptirdim toplu para verdim o yuzden sadece cihazi baglamaya tahmini 50tl filan yazmistir muhtemelen.siz 270-280 gibi dusunun hatta becerebilirseniz kendiniz sokun takin iscilik vermeyin. Ben sahsen cesaret edemedim. Bunun disinda joystick icin ne ister bilemem isterseniz yarin kartini bulur numarasini yazarim arayip detayli gorusursunuz.
  • merhabalar günlük :))))))

    geçenlerde bahsettiğim mesajım için yetkili servise başvurdum sağolsunlar 1000 liraya krank açı sensörü ve egzantrik konum sensörünü orjinalleri ile değiştirdiler( ikisinide yan sanayi taktırmıştım da) şimdi kontağı ilk çevirdiğim anda ateşleme süresi kısaldı arızalar silindi bu problemler gitti yalnız serviste aracın yaklaşık 1 litre yağ eksilttiğini belirttiler 9000 km yol yapmıştım bakalım 1000 km daha takip edecem duruma göre bakacaz özelde bi usta direksiyon kutusunu revize etmiş ama araba sanki bedford direksiyonu gibi olmuş ona da baktırmak lazım hoşçakal günlük :))

    DİP NOT SERVİS KEŞKE ARABAYI BİZE GETİRİP BAKTIRSAYDIN DEDİ :(((( İLK ALIRKEN
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.