Şimdi Ara

NİSSAN PRİMERA (13. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
2.229
Cevap
45
Favori
410.503
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PROBAX

    arkadaşlar merheba. ben de 2005 primera tekna sahibiyim. daha önce bu siteden aldığım bazı küçük bilgiler gerçekten çok işime yaradı. aranıza yeni katıldım.hepinize kazasız belasız sürüşler ve arızasız otomobiller dilerim


    hayırlı olsun aramıza hoşgeldiniz ilk izlenimlerinizi yazarsanız alacak arkadaşlarada ışık tutmuş olursunuz
  • aracı alalı 2 yıldan fazla oldu.hiç problem yaşamadım desem yalan olmaz.insanların araca bakışı çok farklı.(tipi itibariyle) ama oldukça güven verici.insanlar 2. eli zayıf falan diyor yok parçası pahalı diyor. ancak o konfor ve kalitede bir araç için çok uygun fiyatla satılıyor bence. özellikle uzun yolda mükemmel.Daha önce kars'ta çalışmıştım. yılda en az 6 ay buzun üstünde kullandım.-35dereceyi gördüm.hiç problem yaşamadım.yoldan çıkmadım.iki yılda 40.000 km yaptım. tek sürücü kars-izmir yapıyordum yormuyordu .ayrıca güvenebileceğim sürücü olunca geçer arka koltuğa otururum. arka koltukta yolculuğu bile çok iyi.problemi yokmu? bazılarına göre fırlayıp gitmiyor. doğrudur. servis problemi falan. ama servislerden tamamen memnun kim var ki. bu forumda araca ait parçalarla ilgili bilgileri paylaşırsak eminim ki daha uygun fiyatlarla parça temin ederiz. parça oem lerini bulup paylaşmalıyız.insanlar aracı görünce ona göre fiyat biçiyorlar.(sarf malzemeler için) örnek; buji almam gerekiyor ürün numarasıyla istiyorum 4,5 tl aynı yere gidin nissan primera 2005 bujisi isteyin adam 12-14 fiyat veriyor.başıma geldiği için söylüyorum.arkadaşlardan problemi olanlara elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışacağım




  • edit



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi allforone -- 12 Ağustos 2010; 21:40:06 >
  • Arkadaşlar merhaba,

    Bende ayın 8'inden bu yana 2006 Tekna2.0 HyperCVT M6 ile aranıza katılmış bulunmaktayım.
    Bu aracın servis bakımları ne kadar tutuyor bir bilgisi olan varmı? Aracım 74.000 km.de.
    ve Ankara'da tavsiye edeceğiniz yetkili/özel servis varmı?




  • Arkadaşlar iki hafta kadar önce izmitte bursa yalova istikametine doğru giden bir tır gördüm. Üzerinde 8 tane yeni araba ve nissan sunny idiler. Nissan artık primera yerine sunny mi üretiyor. ama satışlarda göremedim. sanırım 2011 model olarak piyasaya sürecekler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilyaswolf

    Arkadaşlar iki hafta kadar önce izmitte bursa yalova istikametine doğru giden bir tır gördüm. Üzerinde 8 tane yeni araba ve nissan sunny idiler. Nissan artık primera yerine sunny mi üretiyor. ama satışlarda göremedim. sanırım 2011 model olarak piyasaya sürecekler.

    allah allaah çok ilginç sitede falan da yok bi haber ama :s belki türkiye üzerinden transit giden bir tırdır diyeceğim ama o da saçma eminmisiniz nissan olduğuna
  • quote:

    Orijinalden alıntı: erdemguneri

    Arkadaşlar merhaba,

    Bende ayın 8'inden bu yana 2006 Tekna2.0 HyperCVT M6 ile aranıza katılmış bulunmaktayım.
    Bu aracın servis bakımları ne kadar tutuyor bir bilgisi olan varmı? Aracım 74.000 km.de.
    ve Ankara'da tavsiye edeceğiniz yetkili/özel servis varmı?



    yok mu??




  • arkadaşlar merbaha,2006 model 86.000'de 2.0 tekna modelini almayı düşünüyorum. Ama daha önce hiç nissan kullanmışlığım yok. Mesajlardan anladığım kadarıyla bu araçlar lpg'de 10lt/100km civarı yakıyor. Bence bu yakıt değeri gayet normal. Bu aracın servis imkanı,servis fiyatları,kullanılabilirliği,yakıt giderleri hakkında bilgi sahibi olanlar beni aydınlatırsa çok sevinirim.
  • Merhaba 2001 primera 1.6 yeni tip motorlu aracımı birkaç ay öncce aldım. araçta çekiş sorun var. bujileri ngk taktım, araçta herhangi bir arıza uyarısı da yok. Daha önce bu araçtan kullanmış bir arkadaşımda benim şikayetim üzerine denedi ve o da bu araba gitmiyor dedi.araç 106 hp fakat olsa olsa 80 hp kadar ancak çekiş var. Yağ ve filtrelerin hepsi yeni takıldı. ayrıca araçra atiker lpg de var. Hem benzinde hemde lpg de aynı sorun. lpg taktırmadan önce de çekiş hiç iyi değildi.Sebebi ne olabilir biri bana yardım etsin
  • sorun basit olmakla beraber, boğaz kelebeğini temizletme vaktiniz gelmiş. uzman olan birisine yaptırt. tavsiyem ve tebrübem, söktükten sonra sıcak veya soğuk rolanti civatalarına dokunulmasın. büyük ihtimalle çekiş sorununu düzeltir. sorun devam ederse oksijen sensörüne bakılması gereklidir. en son orjinal serviste kelebek temizletme 80 lira civarındaydı güncel fiyatları bilmiyorum.
    arızasız günler.
  • Boğaz kelebeğini 17 temmuz da temizlettim. Çekişte hiç bir şey değişmedi. Sıcak soğuk rolanti civatası demişsin aracın rolantisidne o günden beri problem var. gaz kestiğimde rolanti 2000 devirde ve 1500 devirde biraz bekliyor ve sonra 1000 devir e düşüyor. hatta viteste giderken bile rolantinin yüksek olduğunu anlıyorum. gaza basmasam bile araç hafiften gidiyor. emin olmak için giderken gaz vermedim ve debriyaja bastım baktım devir yükseliyor. ilginç olanı aracın rolantisi ile oynamadılar. sadece kelebek sökülde ve temizlendi. neyse rolanti olayını sonra da çözdürürüm. fakat hala çekişle sorunum var. birkaç yer ile görüştüm japon arabalarında debriyaj balatası aşındığında çekişte düşermiş. fakat araç bazen ilk çalıştığında da ciddi oranda gaz yememe problemi var. hele bu yaz mevsiminde bile sabah benzinde çalışıyor sıralı sistem olduğu için benzin dahi çok ciddi tekleme yapıyor. gaz yemiyor. araçta hiçbir arıza görünmüyor elektronik olarak. dediğin gibi oksijen sensörü, katalizör veya debrijayda olabilir sorun. Servise gitmek dahi istemiyorum. adamlar arızayı bulana kadar bile çok ciddi maliyetler çıkartıyorlar insana. işyerim sanayi ye yakın olduğu için sanayiye gidiyorum. bak cumartesi başıma ne geldi. kelebek temizlendikten sonra aracı çalıştırdık tıkır tıkır çalıştı sorun yok. 10 dk sonra stop ettim. tekrar basrım çalışmadı uğraş uğraş çaışmıyor. ustam benzin gelmiyor dedi. muhtemelen benzin bitmiş. gittim benzin aldım yeni çalışmıyor.immobilazer ışığı da yanmaya başladı. zar zor çalıştırdı usta. hemen anahtarcıya gittim. baktı etti anahtar sağlam dedim. aracın beyninde problem var dedi anahtarcıda. elektronikçiye gittim baktı etti o da çözemedi. tesisatta var sanırım dedi. cumartesi 7 yi geçti saat ve haliyle sanayi boşalmaya başladı.kaldım tek başıma. iş başa düştü açtım kaputu baktım biraz. solda iki rola gözüme ilişti birbireriyle yer değiştirdim bastım çalıştı. role arızasıymış. role kutusu kırık olduğu için tozlanmış sanırım. demek istediğim sanayi de de bu tip araçlardan anlayan pek yok gibi. en azından bana anlayan denk gelmedi. bakalım çekiş sorununu nasıl düzelteceğiz. cevap için çok teşekkür ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fatihsoguksu
    Merhaba 2001 primera 1.6 yeni tip motorlu aracımı birkaç ay öncce aldım. araçta çekiş sorun var. bujileri ngk taktım, araçta herhangi bir arıza uyarısı da yok. Daha önce bu araçtan kullanmış bir arkadaşımda benim şikayetim üzerine denedi ve o da bu araba gitmiyor dedi.araç 106 hp fakat olsa olsa 80 hp kadar ancak çekiş var. Yağ ve filtrelerin hepsi yeni takıldı. ayrıca araçra atiker lpg de var. Hem benzinde hemde lpg de aynı sorun. lpg taktırmadan önce de çekiş hiç iyi değildi.Sebebi ne olabilir biri bana yardım etsin

    aracınızın kilometresini belirtmemişsiniz eğer km biraz fazla ise kompresyon testi yaptırmanızı öneririm.eğer normal çıkarsa emme manifoldu vb kaçak yapabilecek yerlere bakın
  • aracın km si yaklaşık 160 bin civarında. net söyleyememin sebebi aldığımda gösterge paneli arızalı idi. aracın durumuna göre böyle tahmin ediyorum. kompresyon testi sadece servistemi yapılır? hiç yaptırmadım. ist. ikitellideyim. buralarda varmı yapan ki?
  • sanayide de yaptırabilirsiniz
  • sanayide benim usta da varmış neyseki. ölçtürdüm en düşük 165 en yüksek 170 psi çıkıyor değerler. sizce normalmi bu? sorun başka nerede olabilir? hergün sanayi ye mutlaka uğrayıp ustama birşeyler denettiriyorum. sağolsun kırmaz beni ne dersem yapar. ama o da sorunu bulamadı. malum elektronik aracın herşeyi.
  • orj. Değerleri bilmiyorum fakat aralarında çok fark yok bu iyi birşey.
  • 170psi normal olması lazım. bildiğim kadarıyla arada uçurum olduğu zaman rektifiyeye gidiyorlar. örneğin 170-165-180-90 gibi. 90 olan ayvayı yemiş oluyor. nissan kolay kolay 160binde çuvallamaz. 500bin gidipte motor yaptıırmayan sunnyler var. taş gibi motorları var.
    benzin yememe sadece oksijen sensöründen olur. fazla yakıt-hava karışımı sonucu titreme ve gaz yememe olur. oksijen sensör bosch 120lira civarındaydı sanırım. tekrar bakayım. röle kutun kırıksa içini hava ile temizle sonra silikon sık. yoksa o tip arızalar devam eder. ateşleme sıralamasına ve zamanlamalarını kontrol edilmesini tavsiye ediyorum. düşük bir ihtimal ateşleme kablosu bozulmaya başlamıştır. birde distribitörde bobin çıkış voltajına bakılsın. rolantideki düzensizlik iacv valfinden kaynaklanıyor. takılma fazla devir alma, devirde düzensizliğe yol açar. rolantide devir yüksekse ecuyu resetlet. sorun çözülemezse elle ayar yapman lazım. daha öncede debriyaj balatan değişmediyse bence bitmişde olabilir. 160bin debriyaj balatasına göre oldukça fazla. gerçi kullanıma göre değişir. ben 90bindeyim buna rağmen eylülde değişecek.
    kolay gelsin.




  • Ayrıca şöyle de bir sorunum var. Araç benzinde çalışıyor motor soğukken. Durduğu yerde gayet iyi ne zaman gaza basıp gideceğim yığılma yapıyor tekliyor 100 mt gidince gayet normal oluyor herşey. Sallama yapıyor çok ciddi oranda. Bunun sebebi ne olabilir? Oksijen sensöründen olabilirmi? Ayrıca araçta manifolt çıkışında ve 50 cm daha aşağıda 2 sensör var. Bildiğim kadarıyla yukarıdaki oksijen sensörü diğeri katalizör için mi? yoksa o da ikinci oksijen sensörümü? Dıştan bakıldığında aynı gibi görünüyor.
  • hemen motor çıkışında dikey olan oksijen sensörüdür. yani katalizör öncesinde. altta başka o2 sensörü olmaması lazım. primerada tek o2 sensörü var. 22mm standart anahtar uyar. resmini koy istersen.
    bence yığılma tekleme karışımdan dolayı. fazla zengin karışım oluyor. rolantide fakir karışımda çalışır. gaza basınca zengine geçer. belkide o2 sensörünün ısınması tam olmuyordur. ustalar bilgisayardan takip edebilir.
    kolay gelsin.
  • bu ik sensör.

  • 
Sayfa: önceki 1112131415
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.